פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
לא מפריש לפיצויים
המעסיק לא מפריש לפיצויים, הוא מסתכן בעיצום כספי?
אם המעסיק היה מנכה כספים משכרך ולא היה מעביר אותם לקופה היה מדובר בעבירה פלילית.
במידה והוא לא מנכה משכרך, אלא "רק" לא מעביר כספים, באפשרותך לפעול בשני מסלולים (שיכולים להיות מקבילים): האחד, הגשת תביעה בבית הדין לעבודה לקבלת הכספים; השני, הגשת תלונה למשרד הכלכלה, שעשויה לחשוף את המעסיק לעיצום כספי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
התפטרות לצורך שירות קבע מזכה בפיצויי פיטורים?
התפטרות לצורך שירות לגיוס קבע בצה"ל תזכה בפיצויי פיטורים באחת משתי הנסיבות הבאות:
1.אם לשירות הקבע לא קדמה ברצף תקופת שירות החובה ולפני תחילת שירות הקבע היה עובד קבוע במפעל - העובד ייחשב כמי שפוטר מיום תחילת שירות הקבע.
2. אם לשירות הקבע קדמה ברצף תקופת שירות חובה, וסמוך לפני התגייסותו לשירות החובה היה עובד במפעל - העובד ייחשב כמי שפוטר מהיום שבו התחיל לשרת שירות קבע על פי התחיבות שבה התחייב לשירות קבע לתקופה שביחד עם כל תקופת שירות הקבע שקדמה לה ללא הפסק היא עולה על שנתיים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
סוכם בתחילת העבודה ואקבל סכום גלובלי נטו אך לא עשינו חוזה מסודר וכתוב.
חודש ראשון המעסיק נתן לי את הסכום שסוכם
בחודש השני לאחר 20 יום התפטרתי.
ביום שאמורים לקבל את המשכורת המעסיק לא ענה לטלפונים שלי גם שלחתי לו הודעות SMS והוא התעלם.
האם אני מחוייב להגיע פיזית למשרדים כדי לקבל את השכר שלי?
המשך- העניין הוא שאני יודע שאם אני אגיע...
אני חייב להגיע לעבודה לקבל שכר אחרי שהתפטרתי?
יש שתי צורות עיקריות בהן משלמים שכר לעובד: העברה בנקאית; צ'ק.
אם מדובר בהעברה בנקאית, ככל הנראה אינך צריך להגיע למשרד כדי לקבל את השכר. את תלוש השכר המעסיק יכול לשלוח בדואר או במייל.
אם מדובר בצ'ק, גם אותו יכול המעסיק לשלוח בדואר, אבל אם אתה רוצה לקבל אותו מהר ולא לחכות לחסדי הדואר, מומלץ להגיע פיזית למקום.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
ימי הודעה מוקדמת
רציתי לברר אם במהלך שימוע שבו המעסיק לא דרש ממני או סיכם איתי שעלי להגיע לעבודה במהלך ימי ההודעה המוקדמת אלא נפרד ממני בלחיצת יד והשתמע מכך שפה נפרדות דרכינו
ואז לאחר שבוע שבו אני כביכול כבר מפוטר הוא דורש ממני את הימים הללו האם זו זכותו או שהלך הדברים שנאמרו בשימוע או לא נאמרו זה מה שקובע.אודה לכם על תשובתכם
עליי לעבוד בפועל בימי ההודעה המוקדמת?
ימי ההודעה המוקדמת הם ימי עבודה לכל דבר ועניין, לכן, על העובד להמשיך ולהגיע לעבודה בזמן הזה, כל עוד לא נאמר לו אחרת ע"י המעסיק.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים
הסכום שקיבלתי כפיצויים נכון?
במסגרת הפורום איננו עורכים חישובים פרטניים.
לשם כך עליך לפנות לקבלת ייעוץ פרטני.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המעסיק מדווח עליי בנעדר מעבודה למרות שקבליתי אישור
לפני חודשיים הגעה לסניף שלנו מפקח חדש והוא לא הסתדר איתי ואם עוד כמה עובדים
ובעקבות זאת נאלצתי להגיש מכתב התפטרות כי זה התחל לעלות בבריאות שלי ואז שתבדריתי
אם מנהל האזור הוא גיבה אותו וגם לאחר שהגשתי את מכתב ההתפטרות ביום הראשון מנהל
איזור החליט לדווח עליי כנעדר מעבודה למרות שהוא אישר לי את הימים האלה כחופש(היה
לי מבחן במכללה )והודעתי לו שבוע מראש כבר על מועד המבחן ישבתי בבית שבוע שלם מבלי
שאף אחד מהסניף יפנה אליי לשיבוץ של כאשר פנייתי אליהם הם לא התיחסו אליי ואמרו לי
להמתין בבית עד שהעו"ד של החברה יתקשר אליי והיום כאשר פנייתי ביוזמתי למנהל הסניף
הוא אמר שיש לי שניי בחירות בלבד לסיים את העבודה ולא להיות זכאי לפיצויים או לעבוד
בקניון (הייתי עובד בקמפוס עין כרם כמעט כל יום 12 שעות)יש לי תחושה של פגיעה .כעט
איך עליי לפעול אין מושג ?
המעסיק אישר לי חופש ואז דיווח כנעדר, מה עושים?
שאלתך לא ברורה.
ציינת שהתפטרת, לא שיבצו אותך למשמרות ועכשיו נתנו לך ברירה או להתפטר (שוב?) או לעבור לעבוד במקום אחר?
אנא נסח מחדש את סדר האירועים כדי שיהיה באפשרותי לנסות להשיב לך.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים בעקבות רכישת פעילות חברה
המצב כיום הוא שאני עובד בחברה החדשה מתחילת השנה. מהחברה הישנה לא התפטרתי ולא פוטרתי אך גם לא קיבלתי תלושי שכר.את תשלום הפיצויים עדיין לא קיבלתי מהמעסיק (עברו ארבעה חודשים מאז הרכישה).
שאלותיי הם:
* האם למרות שלא פוטרתי ולא התפטרתי מגיעים לי דמי הפיצויים?
* האם העיכוב בתשלום דמי הפיצויים (ארבעה חודשים) תקין?
* האם אני יכול לדרוש את התשלום בעבור אי הודעה מוקדמת למרות שלא פוטרתי בפועל?
*קיבלתי לפני מספר ימים מסמך ״הודעה על הפסק עבודה״ מהמעסיק החתום על ידי המעסיק וטופס 161 שבו מצויין כי תקופת העסקתי הסתיימה בסוף שנת 2016. האם מסמכים אלה יכולים להוות בסיס לתביעה של המעסיק במידה ואני תובע על אי תשלום הפיצווים בזמן או על אי תשלום עבור ההודעה המוקדמת?תודה רבה
מהן זכויות עובד בעת חילופי מעסיקים?
בחילופי מעסיקים יכולים לקרות אחד משני מצבים:
1. החברה הישנה מפטרת את העובד, משלמת לו פיצויים וכו', והעובד מתחיל כעובד חדש בחברה החדשה.
2. החברה הישנה לא מפטרת את העובד והוא ממשיך לעבוד באותם תנאים, עם אותו וותק, תחת החברה החדשה.
לא הצלחתי להבין משאלתך אילו מהמצבים קרו.
מצד אחד אתה אומר שלא פוטרת, מצד שני קיבלת טופס 161, שיכול להוות אינדיקציה לכך שנקלטת בחברה החדשה כעובד חדש.
עניין הפיצויים צריך להיבחן באופן פרטני.
לשאלתך באשר להודעה המוקדמת, בכל מקרה על החברה הישנה היה לתת לך הודעה מוקדמת.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה
מנת להשלים את סהכ השעות החודשיות במצתבר..האם אני מסכים לכך אז המעסיק שלי יכול
להיתנגד תודה א
אפשר להסכים על שעות עבודה ארוכות?
כן, המעסיק יכול להתנגד משתי סיבות עיקריות:
1. כעיקרון יש צורך בקבלת היתר להעסיק מעל 12 שעות ביום.
2. המעסיק יצטרך לשלם לך גמול שעות נוספות וייתכן שלא ירצה לשלם.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים של אדם נכה
בדרך כלל כשאני מחפש עבודה ואני מציין בקורות החיים שלי את הנכות לא משיבים לי, מי שמשיב לי אלו רק עמותות שמשלבות נכים.
ואלו שכן מתקשרים כמעסיקים רגילים ואני מציין את גורם הנכות מבקשים שאהיה איתם בקשר בעוד חודשיים שלושה.
אז החלטתי לא לספר על הנכות עד לראיון.
הגעתי לראיון בבית מלון באחד מהאזורים התיירותים בדרום הארץ ,כאשר מראש ציינתי בטלפון שאני מחפש עבודה זמנית ל 3 חודשים מאחר ואני סטודנט. הגעתי למשרה של פקיד קבלה עם עוד 6 אנשים, עברתי בהצלחה מבחן ממוחשב באנגלית ומבחן אמינות. המזכירה של מנהלת כוח האדם אמרה לי שקבלתי מבין השישה את הציונים הכי גבוהים וכך נשארתי להתחרות עם עוד 2 בחורות על התפקיד אחרי הסינון הראשוני. המתנו לראיון משותף עם מנהלת הקבלה ומנהלת כוח האדם. הבחורה הראשונה נכנסה ראשונה וסיפרה לנו שהתקבלה, לאחריה נכנסה השנייה וסיפרה שהתקבלה למשרה במרכזיה. נכנסתי לאחריהן ומנהלת כוח האדם ביקשה שאמתין, היא סגרה את הדלת ושוחחה עם מנהלת הקבלה במשך 10 דקות. לאחר מכן מנהלת הקבלה יצאה מהמשרד ואני נכנסתי . מנהלת כוח האדם שאלה למה לא ציינתי בקורות החיים שאני סובל מנכות והסברתי לה את הסיבה, היא השיבה שזה דבר פסול ומעיד שאני לא אדם דובר אמת אם אני מסתיר דבר כזה ושזה מעלה שאלות אם בכלל כדאי למלון להעסיק אדם כמוני. שאלתי אותה באופן קצת בוטה האם היא מנסה להגיד שאני לא מתאים לתפקיד בגלל החיצוניות שלי והיא אמרה שזה לא קשור והמלון לא עושה סלקציה. הסברתי לה שאני חייב תעסוקה לטווח הקצר הזה והיא הציעה לי להיות עובד ניקיון. השבתי לה שיש לי פטור מאנגלית אקדמית ופסיכומטרי גבוה והציונים שלי הכי גבוהים מכל המתמודדים לפי מה שהפקידה שלה אמרה והיא אמרה שהדיון תם, זה מה שהיא מוכנה להציע לי וזהו. האם זו אפליה?
הכותרת צריכה להיות "אפליה של אדם נכה"
האם מדובר באפליית נכה?
ככל שאין קשר בין המגבלה שלך לתפקיד שאליו אתה מגיש מועמדות, ואתה כשיר לבצע אותו, אתה לא(!) צריך לציין בקו"ח את המגבלה.
תשובת מנהלת כ"א היא זו שפסולה, לא התנהלותך.
משאלתך עולה ריח חריף מאוד של אפלייה פסולה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
תגיד תביעה על 50000
פטוריו בטיפולי פוריות
אני בטיפולי פוריות, ניתן לפטר אותי?
המעסיק לא יוכל לפטר אותי בלי קבלת היתר ממשרד התמ"ת.
במידה והמעסיק יגיש בקשה לקבלת היתר לפטר אותך, תינתן לך האפשרות להגיב. תוכלי לטעון שהפיטורים נובעים ממניעים זרים - היותך בטיפולי פוריות.
אם הממונה על חוק עבודת נשים יתיר למעסיק לפטר אותך, המעסיק יהיה רשאי לעשות זאת.
גם אז זה לא סוף פסוק ותוכלי לערער על ההחלטה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים דחוף ביותר
?
ניתן לפטר מהיום למחר?
המעסיק מחוייב לתת לך הודעה מוקדמת על פי חוק ואם אתה מפוטר מיד עליו לשלם לך חלף הודעה מוקדמת.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחוז משרה ותשלום חג
בחודש אפריל הופחת שכרי, זה חוקי?
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזרת עובד אחרי פיטורין
לאחר מספר שבועות בעל הבית רוצה שאחזור למשרה מלאה האם יש בעיה או משהו מיוחד שאני
אמור לדעת בנושא ראוי לציין כי חתמתי הבטלה בזמן הפיטורין?
יש תקופת צינון לחזרה לעבודה אחרי פיטורים?
אין תקופת צינון וכלל שאתה מעוניין לחזור לעבודה, אתה יכול לעשות זאת מיד.
מאחר שעברו פחות מ-6 חודשים, הוותק לצורך הפיצויים צריך להישמר לך מיום עבודתך הראשון ולא מיום חזרתך.
לעניין שאר הזכויות הסוציאליות, אין הוראה דומה ועל פי חוק, הוותק צריך להתאפס לך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשת ביצוע עבודה שאינה חוקית ונכונה
אני עובדת בסוכנות ביטוח 7 שנים. אתמול כמו במספר מקרים בעבר הבוס ביקש ממני לבטח לקוחה במסגרת פוליסה דירה בתנאי חיתום שאינם מתאימים לה. ובידיעה שזה לא מקצועי ולא חוקי ומשאיר לקוחה בתת ביטוח. לא הסכמתי לדבר כזה ועניתי לו שהוא מבקש ממני משהו לא מקצועי ולא חוקי . שאלתי , מכיון שזו לא פעם ראשונה שהוא מעמיד אותי במצב כזה , האם יש דרך שבה מנהל יכול לדרוש מעובד לנהוג בצורה כזו ? האם מבחינה חוקית זה באמת מותר שהוא מרשה לעצמו להשתמש בכח שלו כמנהל הסוכנות??? איזה חוקים מגנים עלי כעובדת במקרה כזה ? כי הדבר מעכיר את האוירה וזה כמו סוג של התעמרות.
תודה
המעסיק דורש שאעשה פעולה לא חוקית, מה אפשר לעשות?
בוודאי שהמעסיק לא יכול לנצל את הכוח שלו ולגרום לך לבצע משהו שנוגד את החוק.
אם את רוצה להישאר בעבודתך, לצערי אין סעד שהחוק יכול לתת לך מלבד להמשיך ולסרב לבצע פעולות שנוגדות את החוק.
אם אינך רוצה להמשיך בעבודתך, ייתכן שתוכלי להתפטר בדין מפוטר.
מומלץ לפני שעושים צעד כזה לפנות לקבלת ייעוץ פרטני על מנת למצות את כל הזכויות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה כמטפלת תינוקות
עבודה כמטפלת
לא ציינת עם את עובדת חודשית, יומית או שעתית.
אם הינך עובדת חודשית אז שכרך בעצן נשאר כפי שהוא גם במועד החגים ולגבי החופשה. אם החופשה היא חופשה מרוכזת - ואין לך מספיק צבירה אזי המעסיק לא צריך לשלם לך עבור ימים אלו. באם קיימת לך צבירה מספקת - תוכלי להשתמש בצבירת הימים הקיימת לך כקזוז חופשה בימי חול המועד. לגבי חופשה כפויה ללא תשלום - היא מהווה פיטורים . אך למעסיק יש זכות להוציא עובדת לחופשה כפויה במידה וקיימים לו צבירה של ימי חופשה . אך יש הבדל בין חופשה מרוכזת לחופשה כפויה ללא סיבה וללא תשלום.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשת פנסיה / פיצויים
בתלוש השכר זה רשום בסעיף "תמריץ שיווק רבעוני". כל רבעון עושים ממוצע של מכירות ועל סמך זה משלמים בונוס ב3 החודשים הקרובים.
האם אני זכאי להפרשה גם על הסכומים האלה?
הפרשה לפנסיה מתמריץ
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התמחות במשפטים
כמו כן, האם הם יהיו חייבים לקבל אותי להתמחות מכח ההסכם שיש בינינו או שמא הם יוכלו שלא לקבל אותי להתמחות אצלם על אף שהתקבלתי להתמחות כבר מלפני שנה וחצי.
תודה רבה
התמחות במשפטים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות ממקום עבודה
ברצוני לדעת אם הימים שלא עובדים בהם
שבת או לחלופין ימי חג
גם נספרים כימים בהודעה מוקדמת לפיטורים?
תקופת ההודעה המוקדמת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות וחופשת לידה
הבנתי שאחרי לידה אני יכולה להתפטר לצורך טיפול בילד כדין מתפטרת שאלתי , איך מחשבים פיצוי פיטורין לעובד על בסיס עמלות בותק של 9 שנים
ממוצע משכורות 3 חודשים או שנה ?
אותה שאלה לגבי חופשת לידה איך מחושבת.
חישוב עמלות לצורך פ"פ
דההינו החישוב הוא לפי ממוצע של 12 חודשים אחרונים כפול וותק.
לגבי חישוב דמי לידה -- אנא פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
באילו מקרים מותר לפטר עובדת בהיריון?
פיטורי עובדת בהריון
דוד בוקר טוב, פיטורי עובדת מחמת הריונה - הינו אסור , גם אם היא עבדה יום אחד. עם זאת עובדת שעבדה פחות מ- 6 חודשים - מותר לפטרה אם הפיטורים אינם קשורים להריונה. פיטורים מוצדקים. במידה והעובדת עבדה 6 חודשים ויותר - יש להגיש בקשה לפיטוריה - וזאת גם באם היא גנבה, מעלה, או גרמה להריסת העסק.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצוים
התקשרתי למגדל ואמרו לי שמרכיב הפיצוים שלי אצלהם זה 22 אלף שקלים.
הבסיס שלי הוא 6000 שח כפול 7 וחצי שנות עבודה יוצא 45000 שח. במידה ואני מפוטר המעסיק יצטרך להשלים לי את ה23000 הנותרים?
השלמת פ"פ
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם לקב"ט בחברה סמכות לבצע חיפוש בתיקו של עובד?
אשמח לדעת האם ישנו חוק או תקנה המתייחסת לשאלה שבכותרת? האם בשל חשד לגניבה יכול קב"ט לבדוק תיק של עובד, או שעליו לחכות לרשויות המוסמכות (משטרה)
תודה
זכות הקב"ט לבצע חיפוש
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים בפוריות
ראי תשובתי לעיל
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שעתי או עובד חדשי
מדוע חברת המשקם קבעה שהוא עובד שעתי ולא חודשי למרות שקבעו שיעבוד 7 שעות כל יום. הוא יקבל שכר מותאם 68% לשכר המינימום ויש פער גדול בין שכר שעתי לחודשי. האם יש צדק בדבר זה.
עובד שעתי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פוריות והריון
פוריות והריון
במידה ומשרד התמת יליט לתת אישור לפיטורייך - המעסיק יהיה רשאי לפטרך. אבל תוכלי לערער על החלטת הממונה לביה"ד. במידה ותסברי כי ההחלטה של הממונה אינה נכונה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





