פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
אי יכולת רשום בטאבו – מה ניתן לעשות
החב' בפשיטת רגל
הקבלן הוסיף קומה ללא היתר. עקב כך העיריה לא נותנת אישור לרשום את הבנין בטאבו .
מה ניתן לעשות בכדי להוציא אישור עריה על מנת לרשום את הבנין בטאבו.
לתגובתכם אודה .
רישום בטאבו
ערבות
קניתי דירה וגיליתי שבחלק מסכום הדירה לא ביצעו ערבות בנקאית מה עלי לעשות ? [אגב ,סיימו כבר את בנייתה] ושנית האים ארויח רווח אישי מכך שהחלטתי לתבוע ? תודה רבה אודות הפורום המוצלח
ערבות
מה עדיף
רכישת מגרש
מכירת דירה
מ-4 שנים מיום רכישתה, איזה סעיף צריך לסמן בפטור ממס שבח?
מענה לשאלתה של סלבי
1. צריך שהדירה הנמכרת תהא דירתו היחידה של המוכר.
2. שבארבע השנים האחרונות לא היו למוכר למעלה מ- 2 דירות במקביל.
3. שבשנה וחצי האחרונות לא מכר המוכר דירת מגורים אחרת או חלק העולה על 25% מדירת מגורים אחרת.
בכל מקרה, כדאי קודם לבדוק, אולי מדובר בעיסקה הפסדית ואין צורך להשתמש באף אחד מסעיפי הפטור !
עזרה בבקשה
חוזים יש לקיים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת שכן מזיק
אני מעוניין לתבוע דיירת המתגוררת מעל דירה אותה אני משכיר ובשל בעיות אינסטלציה חמורות בדירתה נגרמו לדירתי אשר מתחת לדירתה נזקים חמורים. הדיירת מתעלמת מזה זמן רב מכל דרישה או פניה שלי.
נאמר לי כי שינה דרך מהירה לעשות כן באמצעות שופט שיושב ומקשיב לעניינים כגון אלו.
כיצד הדבר נעשה ולאן עלי לפנות?
אצל המפקח על בתים משותפים בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) הרלבנטית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת דירה
העברת דירה
כעקרון ישנן שתי אפשרויות שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות.
הדרך הראשונה היא לתת את הדירה במתנה לבנה עוד בחייה בדרך של העברה ללא תמורה. מדובר בעסקה במקרקעין אשר עשויה להיות פטורה ממיסים או בעלת מיסוי נמוך.
הדרך השניה היא בדרך של הורשה, קרי לכתוב צוואה לפיה היא מצווה את הדירה לבנה אחרי 120.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניית דירה מחברת חלמיש
יש בבניין שלנו דירה השייכת לחברת חלמיש ומתגוררים בה דיירים אשר מעוניינים לעבור דירה אך אין באפשרותם לשלם עבור הדירה האם יש אפשרות לקנות את הדירה ישירות מחברת חלמיש?
עליכם לפנות לחלמיש ולבדוק זאת ישירות מולם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיקום גדר שכן לא במקום
פלישה למקרקעין של השכן
מומלץ לפנות לעו"ד ליעוץ וטיפול משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פלישה למקרקעין של השכן-המשך
מס הרכישה ומכירת דירה
אנו מעוניינים לקנות דירה חדשה מקבלן, ותאריך האכלוס בעוד 3 שנים.
יש לנו דירה שבה אנו גרים, ואותה אנו רוצים למכור כמה שיותר מאוחר.
לפי הבנתי, אני אמורה למכור את הדירה תוך שנתיים מיום הרכישה של הדירה הנוספת, על מנת להימנע מתשלום נוסף כמחזיקת שתי דירות.
האם ניתן לבקש ארכה נוספת לתשלום מס הרכישה? (כלומר להתחייב למכור את הדירה שבבעלותי תוך שנתיים וחצי ולא תוך שנתיים?)
אם כן, איך עושים זאת? לאן אני צריכה לפנות?
תודה מראש!
ניתן למכור את הדירה עד שנה מקבלת הדירה החדשה
כלומר במקרה שלך ארבע שנים תקראי את החוק בנושא
חריגות בניה
חריגות בניה
מומלץ לפנות לאדריכל שיבדוק את הוראות התב"ע (תוכנית בניין עיר) ויטפל בעבורך בהכנת תוכניות בניה לצורך הגשת בקשה להיתר בניה.
הדבר כרוך בעלויות שלא ניתן לאמוד בשלב זה.
מעבר לשכר האדריכל ולאגרות, יתכן שהרשות המקומית תדרוש היטל השבחה, דבר שמן הסתם יעצים את העלויות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי דירת דמי מפתח
לפני כשלוש שנים עזבתי עם משפחתי דירת דמי מפתח.
הבת הגדולה ממשיכה להתגורר בדירה מיום העזיבה שלנו.
האם יש לבעל הבית אפשרות לדרוש פינוי הדירה?
נטישה היא אכן אחת העילות לדרוש פינוי דייר מוגן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הןספה
ניתנה תשובה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוספה
עסקה במקרקעין
תוכל להעביר לאשתך מחצית מהנכס במתנה וללא תמורה, אך מדובר בעסקה במקרקעין שיש לערוך בכתב, בצירוף תצהירים לפיהם לא ניתנה או התקבלה תמורה, לקבל אישורי מיסים ולבצע את הרישום.
ההליך כרוך בעלויות ומומלץ לבצעו באמצעות עו"ד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נסיון שני
הבניין נבנה לפני כ 80 שנה ולא עבר שיפוץ מעולם,,כמו כן יש חוות דעת ממהנדס,על מצבו הרעוע של הבניין
בהמשך לתשובה הקודמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מצב בלתי נסבל,של בעלי אינטרסים מלוכלכים
2.בבניין יש ארבע דירות,ושתי חנויות.
להלן :פירוט הדיירים
דייר אחד בשכירות מוגנת (דמי מפתח)
דייר שני בשכירות חודשית
שתי דיירים בבעלות בטבו
חנות אחת בשכירות חודשית
חנות שניה מופעלת ע" בעליה
להלן : המתנגדים לשיפוץ הבניין שהשתתפו באסיפת הדיירים
1.הבעלים בטבו של הדירה בדמי מפתח
2.הבעלים בטבו של הדירה בשכירות חודשית
3.ושתי בעלי החנויות בטבו
להלן : הדיירים שלא הופיעו באסיפת הדיירים לשיפוץ הבניין
1.הדייר שגר בשכירות מוגנת (דמי מפתח)
2.הדייר שגר בבניין בבעלות בטבו
להלן :הממצאים של היועץ ההנדסי מטעם האגודה לתרבות הדיור
1.המבנה במצב ירוד ביותר וזקוק לטיפול ושיפוץ יסודי כולל מערכות
מיים וביוב ותשתיות החצר
להלך : מסקנות ופיתרון
1.יש לבצע שיקום ושיפוץ כללי של הבניין כולל חצר הבית ושער חשמלי
למניעת כניסת רכב זר לרחבת החלקה שעליה נימצא הבית,יש לבצע
שיקום בטונים בעמודים ובקירות הבית במעקות והמרפסות
חשוב לי לדעת,מהם הסיכויים שלי לזכות בתביעה לשיפוץ הבניין שתוגש אל המפקחת על חוק המקרקעין...כאשר אלה הנתונים שיתקבלו באסיפת
הדיירים שהתקיימה במשרדי אגודת תרבות הדיור,כאשר אני היחיד שנתתי את הסכמתי לשיפוץ הבניין
אשמח מאוד לקבל יעוץ,איך אני פועל מכאן,והאם המפקחת על חוק המקרקעין,תחייב את המתנגדים להשתתף בשיפוץ,,רצוי לציין שלכל המתנגדים יש נכסים נוספים,וממון רב,תודה
איננו יכולים לחוות דעה לגבי סיכויו של הליך משפטי. מומלץ לפנות לעו"ד ליעוץ אישי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מנהל מקרקעי ישראל
1. כשקניתי את הבית מקבלן בתרשים היה רשום גודל הבית 86 מטר בחוזה חכירה במינהל מקרקעי ישראל רשום 67 מט האם זה משהו שאני צריכה לשנות או שזה לא משנה
2. בחוזה חכירה מצויין גם גודל המרפסת מחסן וחניה אבל גודל גינה [קטנה 10 מטר] לא מצויין האם זה משהו שאני צריכה לתקין במינהל
3. בתחילת המגורים העירייה נתנה לבניין שלי את המספר 39 ואחרי כמה חודשים היא שינתה ל 41 במינהל רשום רחוב נכון אך 39 ו הם האם זה גם משהו שאני צריכה לשנות או לא משנה
מצטערת על אורך השאלה
תודה מראש
שטח דירה
יתכן ובעבורך זה לא משנה ולא רלבנטי וכאשר למשל תחפצי למכור את הדירה, יתעוררו שאלות באשר הרישומים השונים.
אוסיף רק, כי להבדל בשטח הדירה עשוי להיות הסבר אחר (לא טעות). יתכן והשטח שהוצג על ידי הקבלן הוא ברוטו או שכולל לדוגמא את המרפסת והמחסן והרישום במינהל אינו כולל שטחים אלו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום נכס כבית משותף
מאחר וקיים מתח ואי אמון בין הדיירים לעורך הדין המחזיק ביפוי כוח בלתי חוזר על הנכס, האם יש אפשרות שעורך דין אחר יבצע את המלאכה ?
בתודה מראש
יצחק
טיפול ברישום בית משותף
ניתן (לרוב) להעביר יפוי כח בלתי חוזר לעו"ד אחר או לתת יפוי כח בלתי חוזר חדש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תמ"א 38
לגבי תמ"א 38,רציתי לדעת מה קורה במידה ואני חותם ליזם וקבלן על יפוי כח לבצע את התוכנית,ובמהלך התהליך,אני מוכר את הדירה,האם הדיירים החדשים מחוייבים לחתימה שאני חתמתי?והאם יש להם זכות התנגדות אחרי שכבר חתמתי והתהליך יצא לדרך?
נא לפנות לפורום תמ"א 38 (כן, יש כזה פורום אצלנו)
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי הפעלת גן ילדים מתחת לבניין מגורים….
מדובר בבניין ישן בירושלים , שבו מתגוררים 8 דיירים.
בקומת הכניסה לבניין , הדירה הראשונה והחצר שלה בעצם מאז ומתמיד היו בבעלות העירייה , ושימשו עד לפני כ-7 שנים כגן ילדים , עד שהמקום הפך לנטוש ולא פעיל.....
לפני כשבועיים הגיעו משפצים ושיפצו את הבית והחצר , והסתבר שהגן חוזר לפעול....
ואכן הגן חזר לפעול , ודיירי הבניין שברובם מבוגרים / קשישים סובלים מרעש מטריד וכל שאר ההטרדות הקשורות לגן ילדים בתוך בניין מגורים.....
(מצוקת חנייה וכו'...)
השאלה היא האם ניתן לעשות משהו כשמדובר בגן של ערייה ?
למי פונים ?
האם נכון הדבר שכאשר אין את הסכמת הדיירים לפתיחת גן בדירה בתוך בניין אפשר לעשות משהו בנדון ?
אודה להמלצותיכם
גן ילדים בבניין מגורים
הדיירים יכולים לפעול נגד הפעלת הגן במישור המינהלי כנגד עצם הפעלתו ו/או במישור הנזיקי כנגד המטרד הנגרם כתוצאה מהפעלתו.
לגבי כל אחת מהאפשרויות הנ"ל יהיה עליכם לפנות לעו"ד ליעוץ אישי בכדי שיבחן את המצב העובדתי והמשפטי וייעץ לכם מהן אפשרויות הפעולה העומדות בפניכם (אם בכלל).
מובן שלא נוכל לעשות זאת במסגרת הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך לתגובתך על התנגדותי למרפסת
האם עליי לציין את הסיבות להתנגדותי לבניית המרפסת במכתב הצהרת ההתנגדות הראשוני שאני מעבירה לערייה או שבאפשרותי לפרט אותן בע"פ בוועדה לכשתתכנס?
מנסיונך, אילו נימוקים תכנוניים יכולים להיות לי לעזר בוועדה? התנגדות לבנייה על עמודים בחזית הבניין למשל?
תודה!!!
התנגדות לתוכנית
מבלי להתייחס כמובן למקרה הספציפי שלך, נימוק תכנוני יכול להיות למשל בעיית תמיכה/קונסטרוקציה.
רצוי להתייעץ עם מהנדס/אדריכל בטרם הגשת התנגדות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיפוץ שביל שמשמש עסק בדמי מפתח
כמו כן שאלה לגבי התשלום החודשי. העסק משלם מזה הרבה שנים סכום מגוחך של 230 ש"ח לחודש, ואינו משלם סכום חודשי כלשהו עבור תיקונים. האם הסכום החודשי אינו ניתן להעלאה (אינו צמוד למדד או לכל דבר אחר)?
תודה מראש, אילנה
תשובה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה דירה תמורת דירה וחצי ?
אנו רכשנו דירה וברשותינו דירה ועוד חצי דירה שירשנו.
ידוע לי שאדם המוכר דירה כדי לקנות דירה חדשה אינו אמור לשלם מס רכישה מוגדל בלבד והוא נישאר עם נכס אחד.
מה קורה אם אנו מוכרים דירה וחצי בכדי לקנות דירה אחת???? על פניו גם אנו נשארים עם נכס אחד מדוע אם כן עלינו לשלם את המס המוגדל?
אין תקנה העוסקת במקרה שכזה?
מס רכישה למי שבבעלותו יותר מדירה אחת
תכלית החוק היא לאפשר לאנשים שיש בבעלותם דירה אחת בלבד להחליף דירה מבלי שיחשבו שיש להם יותר מדירה אחת אם ירכשו דירה בטרם ימכרו את דירתם הישנה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי מסירת דירה חדשה
אין טופס 4 בגלל סיכסוכים מול בעל הקרקע לחב' הבניה עקב חובות שלא שולמו על הקרקע, היתה כתבה בחדשות לפני 4 חד'.
רציתי לדעת -מה סכום הפיצוי (אחרי 3 חוד איחור), ומה עושים אם
כאשר נכנסתי לדירה בתום התקופה הנוספת ולא נפתרה בעיית המקרקעין, כי הקרקע אמורה להירשם על שמי - טאבו.
איחור במסירה
ככל שהקבלן לא יוכל לעמוד או לא יעמוד בהתחייבויותיו כלפיך, תקום לך זכות לתבוע אותו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערעור או השגה על מנהל מס שבח
הגיעה לנכס שרכשתי נציגת רשויות מס, והחליטה שהנכס שלי מתחלק לשתי דירות ולכן היא ממסה את זה באופן שרע בשבילי.
איך אפשר לתקוף את זה? האם מתייחסים לכוונה העתידית של אדם לגבי נכסו? יודגש כי היא ראתה שני דודי שמש ומזה היא הסיקה כי יהיה פיצול.. אנא עזרתכם
השגה
רצוי מאוד להגיש את ההשגה באמצעות עו"ד שיבדוק את המצב העובדתי והמשפטי לאשורו.
זאת כמובן לא נוכל לעשות במסגרת הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!



