פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

טעות בחוזנ שכירות

יבגני 19/11/13
שלום.

אני חתמתי על חוזה שכירות מוזר. אני שכרתי דירה אצל מישהו

בחוזה רשום הפוך ,כאילו אני משכיר דירה לבן אדם.

כל הסעיפים בחוזה מתייחסים כאילו אני בעל דירה,

ובעל דירה הוא משכיר ממני

איך להתייחס לחוזה כזה ואם יש לו כוח.

תודה

טעות בחוזה שכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/11/13
יבגני שלום,



קשה לענות על שאלתך מבלי לראות את החוזה עצמו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שדרוג מטבח מקבלן

עופרית 19/11/13
בס"ד



קניתי דירה מקבלן....המטבח שנתן הקבלן לא מצא חן בעיני ושדרגתי אותו...רק מה..נדרשתי לשלם דמי הובלה והתקנה גם לקבלן השיש וגם כששדרגתי את ארונות

מטבח....האם זה חוקי??



נ.ב. הקבלן זיכה אותי בסכום מסויים גם על הארונות וגם על השיש...זה רשום בהסכם שמי שמשדרג יקבל זיכוי...אך לא כתוב כלום על כך שנצטרך לשלם הובלה + הרכבה...



הקבלן הפנה אותי לסעיף שינויים ותוספות בחוזה:

" תמורת השינויים והתוספות ישלם הקונה תוספת לתמורה עפ"י הסכם זה, אשר תיקבע מראש ובכתב ע"י הצדדים במסגרת טופס הזמנת שינויים, ככל שלא נקבע מראש המחיר ע"י הצדדים, מחיר התוספת יקבע עפ"י על יסוד מחירון "דקל" (שיפוצים פרק שינויי דיירים)



לתשובתכם אודה

שדרוג מטבח מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/11/13
עופרית שלום,



על פניו נראה שעליך לשלם עבור ההובלה אם הקבלן אינו זה שמספק את המטבח שבחרת, שהרי הוא אינו חלק ממה שהקבלן מספק.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דווח שכירות

אלי 19/11/13
אני שכיר

ברשותי דירת מגורים ודירת השקעה מושכרת.

האם אני אמור לדווח על הכנסות משכירות?

האם אני חייב במס?

עד איזו סכום פטור?

פטור ממס הכנסה בגין שכר דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/11/13
אלי שלום,



נכון לשנת 2013, הכנסות משכר דירה עד לגובה של 4980 ₪ לחודש פטורות ממס. מעבר להכנסה זו קיימת חובת דיווח לאור המס החל כאשר ישנם מספר מסלולי מיסוי שונים. כדאי להתייעץ עם עו"ד או רו"ח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ייפוי כח בלתי חוזר

רוזה גילעד 19/11/13
האם אפשר לנסח ייפוי כח בלתי חוזר לבד על-פי דוגמאות באינטרנט ולחתום / לאשר אצל נוטריון ללא עזרת עו"ד?

האם צריך לצרף עדים?

חתימה על יפוי כוח ללא עורך דין

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/11/13
רוזה שלום,



ניתן לנסח לבד אך לא מומלץ.

אין צורך בעדים, אך יש לחתום בנוכחות הנוטריון אם ברצונך שהנוטריון יאשר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מהו טופס 2867

ריטה גולן 19/11/13
מהו אישור מידע לזכויות במקרקעין טופס  2867? היכן ניתן להשיג אותו?

אישור לזכויות במקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/11/13
ריטה שלום,



האם מדובר במקרקעין של רשות מקרקעי ישראל?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזגן בשכירות

יבגני 19/11/13
אני השכרתי דירה ובחוזה רשום רק דברים הלווים לדירה ריהוט ,מזגן וכו. מזגן התקלקל,הבקר שלו, בעל הבית לא מוכן לשלם , הוא טוען שמזגן עובד.שהוא לא התחייב לתקן אותו .הוא אומר שלא התחייבתי למזגן ,אני תיקנתי אותו ,האם אני יכול לדרוש כסף חזרה. האם אני יכול לחכות עד תום חוזה ולדרוש כסף או גם באמצע שכירות,אני מפחד שוא יגרש אותי מהבית,תודהיבגני

האם תיקון מזגן חל על השוכר או המשכיר?

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/11/13
יבגני שלום,



כדי לתת תשובה מעמיקה על שאלתך יש לבדוק את הסכם השכירות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מנסה לענות

גל 19/11/13
זה הסיבה שלפני שעברתי לגור ,ביררתי טוב מאוד את ההסכם וגם מול מי אני חותם. יש כל כך הרבה בעלי בית נוראיים. מה כואב להם לתקן את זה?אתה לא עשית נזק בכוונה.

הבעל בית שלנו מאוד עוזר בכל מה שצריך, הייתה בעיה עם הדוד ושלח טכנאי ולא ביקש כסף ,הייתה בעיה עם המכונת כביסה הוא הגיע ראה שזה באמת תקלה ופנינו לאחריות (ברימאג) והם עזרו לנו בזה ותיקנו. תנסה להתעקש איתו שיעזור לך. להעיף?על דבר כזה?

מי אמור לקחת אחריות

שגיא 19/11/13
אני מתגורר בבינן  ובעל דירה בו. מצד ימין בנו בינין חדש ומצד שמאל בבינין גר ועד הבית שיש לו דירה בבינין שאני מתגורר.

לפני שנה סימו לבנות את הבינין החדש . בשטח הבינן שלי ישנם 2 עצים אחד גובל מצד ימין ואחד מצד שמאל. שניהם בני 60 שנה לפחות יפיפים בריאים מלאי ענפים פשוט משרה צל רוגע ושלווה על כל שטח הבינין.

ניגש אלי אחראי שעבד שם ושאל עם אפשר לקרות את העץ שגובל עם הבינן שנבנה. אמרתי לא . הוא פנה לוועד הבית עם עוד כמה אנשים.באותו זמן היתי בחול. חזרתי וראיתי 4 עצים קטנים עלובים.הבאתי חבר גנן וזה אמר לי שהעצים האלה לא יגדלו הם עצים קטנים וגם לא יניפו פרי ועלים. ואכן צדק חלפה שנה והמצב לא השתנה.

בעמוד העיריה של תל אביב ישנו אגרונום וישנם חוקים והדבר שנעשה אסור על פי חוק. וועד הבית לא כינס אסיפת דיירים פשוט החליט על דעת עצמו. אני גר פה 8 שנים ובמקרים שצריכים לקבל החלטות בדכ עושים אסיפת דיירים .

בתור אוהב טבע חיות ואכות הסביבה הדבר מפריע לי. למי אני אמור לפנות ? לוועד הבית שנתן להם רשות או לאיש מהאחראים על הבינין החדש ? אציין שהם סיכמו זאת בכתב. שני הצדדים.

קראתי והבנתי שהאגרונם יכול רק להטיל קנס כספי עלוב וזהו. אני מעונין  לעשות משהו בנושא .

כתבתי בפורום נזיקין ...ורציתי לדעת מה אני אמור לעשות....איך הדברים אמורים להתנהל...?

תודה רבה

כריתת עצים ללא קבלת אישור

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/11/13
שגיא שלום,



השאלה היא מה ברצונך להשיג גם אם תתבע? האם ברצונך פיצוי כספי?

אני מניחה שהתנגדת לכריתת העצים שלא על מנת לקבל פיצוי אלא מעצם היותך חובב טבע, ואת הנעשה אין להשיב במקרה זה..



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויותיו של שוכר דירה

צביקה 19/11/13
האם דייר השוכר דירה בבית משותף רשאי להתתף באסיפת הדיירים ולהצביע על החלטות של וועד הבית

השתתפות שוכרים באסיפה של ועד הבית

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/11/13
צביקה שלום,



אתה רשאי להשתתף באסיפה, אך לשם הצבעה יש צורך בקבלת יפוי כוח לכך מאת בעל הבית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סכסוך על מעבר משותף בין 2 חלקות

רפי 19/11/13
שלום,

בית משותף א' ובית משותף ב' חולקים מעבר משותף,

כאשר כל אחד מהבתים המשותפים שייך לחלקה שונה.



המעבר המשותף בין הבתים (א,ב) נדרש לצורך מעבר של הולכי רגל וכלי רכב/תמרון (טאבו), עד לחניה של כל אחד מהדיירים.



כל אחת מ-2 החלקות תרמה כחצי (למעבר זה), כאשר היא נדרשת להתיר לכלל הדיירים מ-2 החלקות את זיקת ההנאה לטובת מעבר, שאם לא כך, לצורך הדוגמא, דיירים של בית משותף א' לא יוכלו להגיע לחנייתם ולהיפך (מבחינת רוחב המעבר).



בבעלותי דירה בבית משותף א', ולשכני דירה בבית משותף ב'.

שכני עושה שימוש במעבר המשותף לצורך חניה מזה שנים, מעבר משותף שנמצא בחלקה שלו ולא שלי, אך שקיימת לי בו זיקת הנאה לצורך תמרון.



לפני מספר חודשים החלתי גם אני לחנות בשטח זה עפ"י כל הקודם זוכה, מתוך הנחה שאם שכני הפך את שטח זה לחניה ולא לתמרון, ושינה בכך מעשית את ייעודו ופגע בזיקת ההנאה שלי בשטח הנ"ל לטובת תמרון עם רכבי ולמעבר רכב, אז גם לי מותר לחנות שם במידה והשטח פנוי.

ברצוני לציין כי השכן ואורחיו מחנים בשטח זה שנים רבות, כמו גם שכנים אחרים, וכי גם אורחיו של שכני מחנים מדי פעם בשטח המעבר המשותף שנמצא בחלקתי ולא בחלקתו.



שכני תבע אותי על כך שאני עושה שימוש בשטח המעבר לצורך חניה ושהוא מבקש שהשטח יוכר כשטח מעבר ולא חניה.



מה באפשרותי לעשות?

ענת, מה את חושבת?

רפי 19/11/13
לגבי המקרה.

שימוש במעבר להולכי רגל כחניה

עו"ד ענת קציר 19/11/13
רפי שלום,



לפי הבנתי, התחלת לחנות במעבר בשל הסיבה ששכנך עושה זאת. אולם, אם תצטרך לטעון כנגד השכן בבית המשפט, לא תוכל לטעון שזו הסיבה שבגינה אתה חונה, הרי לא ניתן "לתקן עוול בעוולה אחרת".

לדעתי, ראוי שתמנע מלחנות עם רכבך במעבר.

פרט לכך, גם ביכולתך לתבוע את השכן בגין שימוש במעבר כחניה.

נסו להגיע לפשרה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

קרקע מירושה

רינה 19/11/13
נאלצתי למכור קרקע מירושה. הקרקע נקנתה ע"י סבי בין השנים 44-56 . אין מידע מדויק לגבי החלק הספציפי שברשותי. הקרקע הועברה בירושה לדודי . והוא הוריש אותה לי .האם חשובי המס לגבי נכסים היסטוריים  תקפות גם במקרה זה .

תודה על תשובתכם

הערכת שווי מכירה של קרקע בירושה

עו"ד ענת קציר מנהלת 20/11/13
רינה שלום,



על מנת להעריך את שווי הנכס למכירה יש לבדוק חישובי מס קודמים, אולם בעיקרון יש להבחין בין שני המצבים:



אם המוריש נפטר לפני 1.4.81 שווי הנכס יהיה כמו ביום פטירתו.

אם המוריש נפטר אחרי 1.4.81 שווי הנכס יהיה כמו שהיה מוכר המוריש בעצמו.



לתחשיב מדויק ממליצה לך לפנות לעו"ד מתחום המקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטל חוזה שכירות

יבגני 19/11/13
שלום,אני השכרתי דירה לסטודנטים לפני כמה ימי לשנה,הם נכנסים לדירה שבוע הבא,בחוזה אין שום משפט על ביטול חוזה מצד שלי,אני מצאתי קונה לדירה .האם אני יכול לבטל חוזה ,האם לפי חוק אני חייב להודיעה או להוסיף בחוזה סעיף ,מה לעשו,הם יכולים לתבוע אותי ?,תודה

ביטול חוזה שכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/11/13
יבגני שלום,



באם חתמתם כבר על הסכם השכירות, עליך להודיע להם על ביטול החוזה. בד"כ לא ניתן לבצע שינויים בהסכם בדיעבד וללא חתימת שני הצדדים.

בעיקרון, ייתכן ותהיה להם עילה לתביעה בגין ביטול ההסכם, לשם מענה על כך, יש לבדוק את הסכם השכירות לעומק.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול עיסקה אם יחול מס שבח עליה

ישראל 18/11/13
שלום,

האם ניתן במסגרת הסכם למכירת דירה (שבו צפוי לקבל פטור ממס שבח) לקבוע כי במידה והמוכר יחויב במס שבח אזי העיסקה בטלה ומבוטלת והקונה יקבל כספו חזרה?

או שרשות המס לא תקבל ביטול כזה ותראה זאת כאילו הקונה מכר למוכר את הדירה בחזרה, כלומר שתי עיסקאות?

ביטול עסקת מכר בפני רשות המיסים

עו"ד ענת קציר מנהלת 19/11/13
ישראל שלום,



הביטול לא יראה כאילו הקונה מוכר את הדירה בחזרה למוכר, אולם, יהיה צורך להגיש מסמכים לרשות המיסים על ביטול עסקה, ביניהם תצהיר המתאר את הסיבות לביטול הסכם המכר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גינה משותפת

קובי 18/11/13
שלום רב .

אני גר בבניין משותף כבר כ20 שנה .

קיימת לנו ולבניין הצמוד גינה משותפת גדולה

ברצוני להקים שם סוג של יחידה בנוייה ולהציב אותה כאן באופן פרטי ולא משותף לדיירי הבניין האחרים.

השאלה מה האישורים שאני צריך כדי לעשות את זה כמו שצריך

תודה .

בניית יחידה פרטית בגינה משותפת

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/11/13
קובי שלום,



במידה והגינה צמודה לבניינים בטאבו שמהווים בית משותף,

 יש לקבל את הסכמתם של לפחות רוב מדיירי הבית המשותף.

כמו כן יש לקבל היתר מהרשות המקומית לבניית היחידה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך בוחרים שמאי להערכת הדירה?

כנרית 18/11/13
שלום, אני צריכה שמאי להערכת הדירה שאני מוכרת ודירה שאני קונה. איך מאתרים שמאי מקצועי ואמין. נא עזרתכם. תודה.

בחירת שמאי מקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/11/13
כנרית שלום,



חפשי המלצות בפורום המתעסק בשמאות מקרקעין.

אם מדובר בשמאות מקרקעין לצורך משכנתא, בד"כ הבנק ייתן רשימה סגורה של שמאים.



אשמח לעמוד לרשותך לכל שאלה משפטית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום מקדמה- מס שבח

ארז 18/11/13
מצד אחד ישנה חבות על מוכר לשלם מס שבח (שומה עצמית) בתוך 60 יום, מצד שני כאשר הקונה רוצה להעביר למסוי מקרקעין מקדמה על חשבון מס שבח, עליו לעשות זאת לאחר ששולמו 40% מהתמורה.



מה יקרה במצב שמועד העברת המקדמה (דהינו תשלום 40% מהתמורה) הוא הרבה לאחר ה-60 יום??? גם המוכר ישלם את השומה העצמית בתוך ה60 יום שלו וגם הקונה יעביר מקדמה לאחר מכן???

תשלום מקדמת מס שחב

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/11/13
ארז שלום,



כן. רשות המיסים תזכה את המוכר בהפרש בין התשלום לפי השומה העצמית לבין תשלום מקדמת הקונה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיווך ללא תיווך

שושנה 18/11/13
שלום, נכנסתי לדירה דרך תיווך. כרגע אני עוזבת את הדירה באמצע חוזה לכן עליי לחפש דייר שיכנס תחת החוזה שלי (ככתוב בחוזה). בעל סוכנות התיווך מבקש דמי תיווך. מדוע על הדייר לשלם תיווך אם אני יוצאת המתווכת? האם זה בכלל חוקי?

תשלום דמי תיווך

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/11/13
שושנה שלום,



התשובה לשאלתך תלויה במה שסוכם בהסכם התיווך.

מעבר לכך, האם את או בעל הבית פניתם למתווך לשם מציאת דייר חלופי , או שמא את מחפשת אותו בכוחות עצמך?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה בקיבוץ

ברי 18/11/13
שלום,

האם חוק מיסוי מקרקעין חל גם על הבונה בית על קרקע בקיבוץ, בתוך "שטח המחנה"?על אף שהקרקע למעשה טרם נרכשה ע"י הבונה?



תודה

אילו מיסים חלים על בניית בית בקיבוץ

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/11/13
ברי שלום,



מס שבח ורכישה חלים בעסקת מכר ולא בבניה של בית, אלא אם כן מדובר גם ברכישת קרקע.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם המכר משנת 2009 תיקון לחוק המכר משנת 2011

אלי 18/11/13
שלום,

חתמתי על הסכם לרכישת דירה מקבלן במסגרת תוספת דירות תמ"א 38. בשנת 2011 היה תיקון לחוק מכר  (סעיף 5,א.)בעניין איחור במועד מסירת הדירה.

האם התיקון לחוק מכר גובר על מה שכתוב בהסכם משנת 2009, או שהתיקון תקף רק להסכם שנחתם לאחר תאריך התיקון.

תודה והמשך יום נעים,

אלי

תחולת חוק המכר

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/11/13
אלי שלום,



תחולת התיקון לחוק אינה רטרואקטיבית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

למה אנשים לא קונים פנטהאוזים?

עדי 17/11/13
בחיפוש אחר דירות נתקלתי בהרבה דירות פנטהאוז בפרויקטים חדשים שנותרו אחרונות למכירה. יש הרבה סיבות שעולות לי לראש מדוע אבל מסקרן אותי לדעת מה השיקולים. 

תודה

רכישת פנטהאוז

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/13
אולי מס רכישה גבוה..



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעליות מקבלן עם אבזור ברמה נמוכה

ליאור 17/11/13
שלום,

לפני כחצי שנה נכנסנו לדירה חדשה שנמסרה לנו מקבלן (בבנין 15 קומות).

המעליות בבנין אמנם חדשות, אך האבזור שלהן לוקה בחסר.

במעליות אין כפתור סגירת דלת, אין מאוורר (יש שואב), ואין אפשרות ביטול בחירת קומה - יכולות די בסיסיות בימינו.



הקבלן טוען שזה הסטנדרט שהוא בחר למעליות.

בחוזה רק מוזכר שיהיו 2 מעליות, ללא מידע לגבי תכונותיהם.



שאלתי היא האם ניתן לדרוש מהקבלן שידרוג המעליות לרמת איבזור שימושית יותר (השלמת החוסרים שצינתי)?



תודה רבה.

האם ניתן לחייב קבלן לשדרג מעלית?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/13
ליאור שלום,



הקבלן מתקין מעליות על פי מה שהוסכם בהסכם המכר ועל פי סטנדרט הבטיחות המחייב אותו.

אם לא צוין טיב המעלית, ואין בה ליקוי בטיחותי, אני חוששת שלא ניתן לחייב את הקבלן להשלים את החוסרים במעלית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת דמי שכירות כהוכחה להסכמה להארכת חוזה השכירות

שירה 17/11/13
שלום. ברצוני לדעת. אם יש לי שוכר שמסרב להתפנות מהדירה ושלחתי לו מכתב שאני מסרבת להאריך עמו את החוזה לתקופה נוספת ושיסלק את ידו מהדירה ובינתיים אני מקבלת ממנו שכירות. יש בזה הוכחה להסכמתי לכאו' להמשך מגוריו בדירה?

המשך הסכם שכירות על ידי התנהגות הצדדים

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/13
שירה שלום,



שאלה טובה. כל עוד את ממשיכה לקבל ממנו כסף והשוכר אינו מפר את התחייבויותיו על פי החוזה הרי שהסכם השכירות נמשך על ידי התנהגות הצדדים. הסכם שכירות שמוארך אינו מחייב חתימה מחודשת על חוזה בכתב ומספיקה הודעה בעל פה.

אני מציעה שבמקרה ואת לא מעוניינת שהשוכר ימשיך לגור, ותם החוזה ביניכם, אל תקבלי ממנו כסף ותפני להליך של פינוי מושכר במידה ולא יסכים להתפנות מיוזמתו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה כמה שאלות בבקשה

לילי 17/11/13
1. דירה שנקנתה אחרי נישואין על ידי כספו של אחד מבני הזוג תהיה שייכת לו או לשני בני הזוג במקרה של גירושין(ללא הסכם ממון)?

2. האם דייר שגר בבית מעל 7 שנים נחשב "דייר מוגן"?

3. האם במקרה של גירושין הכסף שנצבר לפני הנישואין על ידי אחד מבני הזוג יחזור אליו?

4. האם אחרי 3 שנים שמישהו גר דירה יש לו חזקה עליה לפי "המשפט העברי" מבחינת המשפט האזרחי או שזה תופס רק אצל הדתיים מבחינת אמונה?

דייר מוגן

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/11/13
לילי שלום,



הפני בבקשה את שאלות 1 ו- 3 לפורום דיני משפחה.

דייר מוגן הוא דייר ששילם דמי מפתח עבור המגורים בדירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חותמת אימות חתימה נוטריוני

אמיר 17/11/13
שלום רב,

האם חותמת עו"ד נוטריון, על ייפוי כח שחתמתי עליו, חייבת להיות פרוסה גם על הדפים של ייפוי הכח עצמו או שמספיק שתופיע על הדף של אימות החתימה ע"י הנוטריון  (כאשר בדף זה מצוין שמצורף מסמך שמסומן באות "א".

תודה רבה.

חתימה של נוטריון על יפוי כוח

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/13
אמיר שלום,



בדרך כלל החותמת מופיעה רק על הדף של אימות החתימה על ידי הנוטריון.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ועד בית חיצוני

רויטל 17/11/13
אני דיירת עמידר שגרה בשכירות בבניין משותף, היה לנו ועד בית חיצוני  במשך שנתיים שגבה 180 ש"ח, הועד אמר לנו שאנו צריכים לשלם 80 ש"ח ועמידר אמור לשלם את ה 100 ש"ח כי הוא בעל הנכס , עכשיו עמידר דורשים ממני לשלם את החוב יש לציין ששנה ראשונה עמידר שילמו ובשנה השנייה הם דורשים שנשלם למרות שהועד החיצוני מתעקש שאסור לו לקחת מאיתנו את הכסף והסביר גם לעמידר שהם אמורים לשלם , עמידר ממשיכים לשלוח לנו התראות על פיגורים אלה מה עושים? האם אנו אמורים לשלם? אם לא מה עושים ? למי פונים?

תשלום ועד בית בדירת עמידר

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/11/13
רויטל שלום,



יש לבדוק מכוח איזו הוראה הסכמית או דין דורשת עמידר את ההפרש בגין תשלומי ועד הבית. אולי קיימים מסמכים שנחתמו בין עמידר לבינך או תקנון כלשהו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוספת דירות וקומה בבניין משותף

פיני 17/11/13
שלום,



רכשתי דירה מקבלן והבניין נמצא בעיצומו של הבנייה, מסביבנו יש מס' בניינים נוספים, כל הבניינים הם בני 8 קומות או נמוך מזה, לאחרונה נודע לנו שהקבלן מתכנן להוסיף דירות נוספות בקומה הראשונה במקום לובי גבוה שהיה צריך להיות ובמקום 2 דירות (יהיו בסה"כ 4 דירות), כמו כן בבניין לידינו נודע לנו שהקבלו מוסיף עוד קומה שלמה לבניין כלומר עוד 4 דירות.

חשוב לציין שכאשר נמכרו לנו הדירות נאמר לנו מפורשות שהבניינים יהיו בני 8 קומות.



האם ניתן לעשות משהו נגד החלטת הקבלן על הוספת הדירות והקומה בבניינים?



תודה,

פיני

תוספות דירות וקומה בבניין משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/13
פיני שלום,



יש לבדוק מה צוין בהסכם המכר באשר לאפשרויותיו של הקבלן להוסיף יחידות דיור או קומות, וכן לבדוק בתב"ע החלה על המקרקעין בהם נמצאים הבניינים האם מותר לקבלן לבצע זאת.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן