פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

שאלה

דני 14/01/14
יש דירה כלשהי למכירה שבטאבו רשומה כמוסך

ובעירייה רשומה כדירה.

מה זה אומר שהדירה בטאבו רשומה כמוסך האם כדאי לקנות דירה כזו?או שזה  בעייתי?

אם אפשר הסבר מפורט תודה.

רכישת דירה הרשומה בטאבו כמוסך

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/01/14
דני שלום,



יש לבדוק האם בוצע שינוי ייעוד לדירה ומכוח השינוי היא נרשמה בעירייה כדירה. אם לא, בעקרון ברכישת דירה כזו קיים סיכון. למרות זאת יש שקונים דירות כאלו. 

אם תרכוש את הדירה, ניתן לנסות לבצע תיקון בצו הבית המשותף ולבקש לרשום את הנכס בטאבו גם כדירה במקום מוסך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת חלק בדירה

רבינוביץאלה 14/01/14
אני מתגוררת בדירה במרכז מזה 30 שנה ואחותי רשומה ב 1/4 ממנה בטאבו, עתה מבקשת אחותי להעביר את חלקה על שמי אך התעוררה בעיה עקב כך שבדירה שהיא משכירה התחיל עתה פרוייקט פינוי -בינוי אשר ייערך זמן והבנו שיחולו מיסים על ההעברה כגון מס שבח עקב "מכירת דירתה".

ברצוני לשאטול האם אפשרי שייעשה ביננו הסכם כוונות ובו יכתב רצונה להעברת חלקה בדירה הנוכחית על שמי, בתום התקופה בה עלולים לחול מיסים על דירתה בגין הפרוייקט שמבוצע.   האם יש חובה בליווי עו"ד למסמך/הסכם כוונות זה להעברתה במועד הראוי,  והאם הוא תקף משפטית ?



בברכה ותודה מראש

העברה ללא תמורה בין אחים

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/01/14
אלה שלום,



החל מ 1 לאוגוסט 2013, לא ניתן לקבל פטור מתשלום מס שבח בהעברה ללא תמורה בין אחים למעט דירות שנתקבלו בירושה או במתנה מההורים.

לכן, במקרה זה לפטור בהעברה ללא תמורה בין קרובים אין קשר לדירתה השניה של אחותך.



לשאלתך הנוספת, ניתן לערוך מסמך כוונות, אבל כל עוד ה"מתנה" לא נרשמה ניתן לחזור ממנה. בכל מקרה רצוי להיעזר בעו"ד לניסוח מסמך מעין זה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בעלות על גג – לאחר בניה

משה 14/01/14
אני מתעתד לבנות תוספת בניה על הגג המשותף, מעל הדירה שלי.



השכנים הסכימו לתוספת הבניה, וכמעט כולם חתמו על התוכניות.



שאלתי היא:



לאחר שאבנה, כיצד יהיה רשום הגג - לאחר שיהפוך לחלק מהדירה שלי:



האם הרישום ישתנה באופן אוטומטי, והגג יירשם מבחינה קניינית כשלי, או שמא המצב המשפטי הוא שאני רשאי להשתמש בגג מבחינה תכנונית, אך מבחינה קניינית הוא נשאר שייך לכלל השכנים.



בכלל השאלה הזו: האם יום אחד יוכלו השכנים לומר לי שהם דורשים ממני כסף תמורת השימוש בגג? (עד כה לא עשו כך.) או שמאחר שהם הסכימו כבר לתוספת הבניה ללא בקשת תמורה, הם ויתרו בכך על זכותם בו?





ואולי התשובה היא באמצע: הגג "מגיע" לי, אלא שהוא לא נרשם כשלי אוטומטית, ועלי לגשת לטאבו עם מסמכי היתר הבניה, ולבקש מהם שירשמו את הגג כשלי? (אם כך, האם זה מחייב תשלום אגרה, תשלום לאדריכל / עו"ד, או שזה הליך פשוט?)



תודה!

רישום בעלות על גג לאחר בניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/01/14
משה שלום,



על פי תיאורך, השכנים הסכימו לתוספת הבניה מבחינת דיני התכנון והבניה ולא מבחינה קניינית.

הרישום לא ישתנה אוטומטית.  כדאי לרכוש מהם את הגג ולאחר מכן לבצע תיקון של צו הבית המשותף והתקנון על מנת שהוא יהיה מוצמד לדירתך. 

בעיקרון השכנים יכולים לבקש כסף תמורת השימוש בגג.



בהצלחה!



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניה לפני השלמת היתר בניה

משה 14/01/14
אני נמצא בשלבים מתקדמים של הוצאת היתר בניה (בעיריית ירושלים).



התוכנית אושרה כבר בועדת רישוי - בתנאים, ובהם קבלת אישור הג"א, ותשלום היטלים שונים (שמתעכבים, בשל ההליכים הבירוקרטיים: כמו חישוב היטל השבחה וכו').



שאלתי היא: אם אתחיל כעת לבנות, לפני קבלת רישיון הבניה בפועל, האם זו עבירה משמעותית?



האם אקבל צו פסקת עבודה, במקרה שאתפס?



האם אתבע לבית משפט ואקנס בגין עבירה זו?



תודה

בנייה לפני קבלת היתר

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/01/14
משה שלום,



אין להתחיל בניה לפני קבלת היתר.

זו אכן עבירה על פי החוק. ייתכן שתקבל צו הפסקת עבודה, קנס ו/או תביעה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת נכס נדל"ן ע"י חברה מול יחיד

מ' 13/01/14
אני בעל שליטה בחרת יחיד.אין בבעלותי כפרט נכסי נדל"ן אך אני שוקל לרכוש נכס באמצעות החברה(יותר הון זמין) על מנת להתגורר בה(לא למטרות עסק).האם במקרה כזה אני חייב לערוך חוזה שכירות(ביני כפרט לבין החברה שמשכירה את הנכס)?אם כן האם אני חייב לשלם מחיר השוק בגין השיכרות?(במקרה כזה החברה תצטרך לשלם מס על ההכנסה מהשכרה-דבר שמוריד כדאיות של כל העיניין) או שמא ניתן גם לקבוע גם מחיר שכירות זעום/סמלי בלבד?תודה.

רכישת נכס נדל"ן ע"י חברה מול יחיד

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/01/14
שלום רב,



מדובר בשאלה המתאימה לפורום דיני מיסים. בנוסף, הייתי ממליצה לך להתייעץ עם רו"ח.



אך עם זאת הערה:

קח בחשבון שביום מן הימים כאשר החברה תמכור את הנכס היא תמוסה במס על רווח ההון ומעבר לכך, על כל סכום רווח ההון יהיה חיוב במס דיבידנד בהנחה שתמשוך אותו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתרון שאלה במיסוי מקרקעין מבחן יועצי מס 8/2013

יהודית שמיר 13/01/14
שלום רב,

אשמח מאד מאד מאד אם מישהו יצליח לפתור את השאלה הבאה או לחילופין לתת טיפים לשאלה.



מצ"ב קובץ.



תודה רבה

יהודית


תשובה

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/01/14
יהודית שלום,



העתיקי את השאלה מהמבחן לגוף השאלה בפורום.

לא ניתן לפתוח את הקובץ שצירפת



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תודה רבה על שהגבת בפורום. רק אשמח מאד לדעת אם אפשר לפקסס אולי את השאלה. היא מודפסת.

יהודית שמיר 13/01/14

מימוש שעבוד נכס מקרקעין

גל רוסבי 13/01/14
שלום רב,

האם הדרך היחידה שלי כנושה לממש שעבוד שנרשם לזכותי על על מקרקעין היא דרך מכירתם?

האם האני יכול כנושה מובטח בעל שעבוד על כל הנכס לממשו בדרך של מכירת מחצית (לא ספציפית) של הנכס?



תודה

מימוש שעבוד נכס מקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/01/14
גל שלום,



בעיקרון , הדרך הפשוטה היא למכור את הנכס ולקבל לידך את הסכום, או להעביר אליך את הנכס אם השעבוד הוא על כל הנכס. אם השעבוד אינו על כל הנכס, בד"כ מוכרים את הנכס ואת ההפרש מעבירים לממשכן.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה ללא תמורה

13/01/14
נכס רשום על שם אם ובת. זו דירה יחידה לשתיהן. הבת רוצה להעביר את חלקה לאימה ללא תמורה. האם יש שינוי במיסוי  מ-1.1.14 ? על פי איזה סעיף הפטור, 49(ב) (1) ? 

מיסוי

אחד 13/01/14
ממש לא 49(ב)(1), מה הקשר?! 

סעיף 62, פטור ממס שבח ופטור חלקי ממס רכישה (1/3).



אתה עו"ד ??


העברה ללא תמורה לקרוב

עו"ד ענת קציר 13/01/14
ורדינה שלום,



אין שינוי לגבי העברה ללא תמורה בין בת לאם החל מ- 1.1.14.

הסעיף בחוק הרלבנטי הוא 62.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

מתווך מפרסם דירה פרטית ללא הרשאה

חן 13/01/14
ליועצי הפורום שלום רב,



אני ממש מוכת תדהמה לנוכח מה שגיליתי השבוע- אני מפרסמת את ביתי מזה זמן מה באופן פרטי, אולם השבוע התקשרו זוג המעוניין לרכוש את הנכס ולמרבה הפתעתי אמרו שמתווך כלשהו שלא אנקוב בשמו מפרסם את ביתי עם אותן תמונות ב40 אלף ש"ח פחות מהמחיר הנקוב במודעתי! וזאת ללא כל יצירת קשר עימו שלא נאמר חוזה תיווך שלא היה ולא נברא ביננו!

יצרתי עימו קשר ודרשתי שיסיר את מודעתו והוא הביע זלזול וטען שהוא לא חייב לי מאומה ברוב חוצפתו.

האם המצב המשפטי מאפשר לו לעשות כן?!!

מהם הכלים שעומדים לי כנגדו?!



תודה רבה!

מתווך מפרסם דירה פרטית ללא הרשאה

עו"ד ענת קציר מנהלת 14/01/14
חן שלום,



מתווך שמפרסם את דירתך ככל הנראה מעוניין לקבל עמלה מקונים פוטנציאליים לדירתך.ככל שלא תתני לו להתערב במו"מ מול קונים כך תדירי אותו מהעסקה.



לטעמי את יכולה להזהיר אותו כי ככל שייגרם לך נזק מהפרסום שלו את תתבעי אותו בעילת נזיקין. כמובן שתצטרכי להוכיח שהפרסום שלו גרם לנזק.



בכל מקרה אני מציעה לך להפנות את שאלתך גם לפורום בתי משפט או פורום נזיקין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבנק ביצע מיחזור שגוי למשכנתא

גד 13/01/14
הי,

לפני חצי שנה לערך ביצעתי מיחזור למשכנתא עם חברת ייעוץ להפתעתי גיליתי כי בוצע מיחזור שגוי (לא כפי שסוכם עם הבנק), הבנק הודה הטעות אולם לא מוכן להחזיר את כול הכסף (לפי המסלול הנכון) וכן מקשה על מימוש ההליך. למרות שהודה בטעות והסכים להחזיר את המצב לקדמותו.

מי יכול לעזור בחישוב הנכון ובדרישה לתשלום.

 

תודה,

גדי

ביצוע מחזור שגוי למשכנתא

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/01/14
גד שלום,



אולי תנסה לפנות לרו"ח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי מתן זיכוי בגין רכישת שירותים מספק שאינו עובד עם הפרוייקט

מיקי 13/01/14
שלום רב. רכשתי, יחד עם רבים אחרים דירה בפרוייקט ההולך ונבנה בימים אלה. לאחרונה התבשרו הדיירים על כניסת ספקי המשנה לפרוייקט (מטבח, שיש וכו') ובין היתר נאמר לנו כי לא ניתן לבצע שדרוג של הסטנדרט אלא זיכוי וקניה של מוצר משודרג. אלא מה, הסתבר כי הזיכוי מגיע לנו רק במידה ונעשה זאת דרך אותם הספקים. קניה בחברה אחרת, משאירה בעצם גם את המטבח הסטנדרטי וגם את הזיכוי בגובה 8000 שקלים בידי הספק. בשום מקום בחוזה הרכישה לא הסכמנו לכבילה זו של הדיירים בידי הקבלן ורבים מאתנו מעלים ספקות בנוגע לחוקיות הדבר. אשמח לחוות דעתכם בנושא (מקווה שזה הפורום הנכון...).

זיכוי קבלן בגין שדרוג

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/01/14
מיקי שלום,



בדר"כ עניין הזיכוי בגין פריטים ושדרוג מוסדר היטב בחוזה הרכישה מהקבלן, ומה שאתה מתאר אינו חריג ביחס להסכמי קבלן.

ככל שלא סוכם בין הרוכש לקבלן בהסכם אופן הזיכוי וההכרח להתקשר עם ספק משנה ספציפי, הרי שאתה יכול להתנגד להסדר זה ואף לתבוע את הקבלן בבימ"ש לתביעות קטנות בגין הזיכוי עבור הפריטים, או בבימ"ש בגין הפרת הסכם.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח לדירה יחידה

מלי 13/01/14
שלום רב, קניתי את דירתי הנוכחית לפני כשנתיים וחצי בערך. כעת אני מוכר אותה ברווח ניכר. האם אני מחוייב במס שבח למרות שזו דירתי היחידה ?

אנא תשובתכם המהירה לפני חתימת חוזה.

פטור ממס שבח כל 18 חודשים

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/01/14
מלי שלום,



בהסתמך על הפרטים שציינת, אם הנך תושבת ישראל, מחזיקה את הדירה למעלה משנה וחצי עד למכירה, לא מכרת דירה אחרת בשנה וחצי האחרונות וזוהי דירתך היחידה, תהיי זכאית לפטור מתשלום מס שבח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטח דירה

אילן 13/01/14
שלום,



שטח דירה בבניין מגורים ישן לפי נסח טאבו הוא 60 מ"ר בעוד שלפי טופס הארנונה 80 מ"ר.



מה נהוג לעשות במקרים כאלה על מנת להבטיח את הקונה (שכן מחיר העסקה מבוסס על השטח לפי הארונה)?



מיותר לציין, שחששו של הקונה הוא מתסריט בלהות לפיו הוא רוכש את הדירה לפי מ"ר הקבוע בארנונה ובסופו של יום מתחוור לו שלא ניתן לתקן את שטח הדירה לפי השטח בארנונה.



האם בכלל זו טעות לקבוע את מחיר המכירה בהתאם לגודל השטח הנקוב בארנונה?



תודה מראש

פער בין שטח הדירה בטאבו לשטח הדירה בחשבון הארנונה

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/01/14
אילן שלום,



בחוזה מכר דירה, נהוג לרשום את השטח המצוין בנסח הטאבו גם אם בחשבון הארנונה מופיע שטח גדול יותר. 



ההפרש בין הרשום בחשבון הארנונה לבין הטאבו יכול לנבוע מכמה סיבות, ביניהן שינוי שבוצע בדירה לאחר רישומה בטאבו. 



לכן, ראשית, כדאי לבדוק ממה נובע הפער.

שנית, יכול מאוד להיות שלא יהיה ניתן לתקן את השטח המופיע בטאבו.

שלישית, בד"כ המחיר נקבע על פי שטח הדירה בפועל.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי רישום חדר בטאבו

יוני 12/01/14
אדם הציע לי לרכוש דירה בת הכוללת 3 חדרים, אך אחד החדרים אינו רשום בטאבו או במינהל או באף מקום אחר. מה זה אומר מבחינה משפטית?

חריגת בניה

עו"ד תומר שזר מנהל 13/01/14
שאתה קונה בית עם חריגת בניה...



תבדוק היטב האם תקבל עליו משכנתא.

וממתי החריגה.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הטאבו מבקש להוסיף ״ צדדים לחיים״ ברישום עסקת מכר. מה זה?

מ. משל 12/01/14
אשמח לדעת מה זה

תודה

אישור שהצדדים לעסקה בחיים

עו"ד תומר שזר מנהל 13/01/14
אולי הכוונה לאישור בכתב מעו"ד של הצדדים כי הצדדים בחיים.

זה מקובל בעסקה שנערכה חצי שנה לפני הרישום.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גדר רשת או גדר תיל האם דורשת היתר

מירב 12/01/14

גדר תיל

עו"ד תומר שזר מנהל 13/01/14
לא שידוע לי - לא נראה לי שהשאלה קשורה לפורום הזה...





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אירוח בדירה ללא אישור

אילנה 12/01/14
שלום,

יש לי שוכרת בדירתי מספר חודשים, אך היא גרועה, לא שומרת על הבית מפריעה לשכנים ולא נחמדה כלל.

בדקתי בהסכם השכירות ולצערי היא לא עוברת באופן רשמי על שופ סעיף באופן מובהק

הסעיף היחיד שמצאתי שיכול לעזור הוא סעיף שמנוסח בזו הלשון:

"השוכר אינו רשאי לאפשר וגם ליתן לאחר רשות השימוש במוזכר או בחלק ממנו ואין הוא רשאי להעביר או להקנות לאחר זכויות במושכר או בחלק ממנו, בתמורה או ללא תמורה, אלא אם קיבל לשם כך אישור מראש ובכתב מאת המשכיר, ובכפוף לתנאי אותו אישור"



אני יודעת בוודאות שהשוכרת מארחת את בן זוגה בדירה והוא נמצא שם גם מספר ימים ברציפות- האם דבר זה מהווה הפרה של הסעיף הנ"ל?

תודה רבה

פינוי מושכר

עו"ד תומר שזר מנהל 13/01/14
אני לא חושב שיפנו אותה בגין סעיף זה.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטר חוב עם תז שגויה במקום 9 כתוב 0

Sharon Benedik 12/01/14
היי, אני בעל הדירה.      קיבלתי שטר אוואל חתום על ידי השוכרים וערבים. גיליתי שערב אחד טעה במס תז שלו בספרה אחת. הדייר כתב לי במייל שהוא מאשר שאתקן את הסיפרה מ0 ל9 באישורו. האם זה קביל משפטית? במקרה וארצה לממש את השטר חוב?

שטר חוב

עו"ד תומר שזר מנהל 13/01/14
לפתוח את התיק תוכל.

הוא יכול להגיש התנגדות

לטעמי - טעות בסיפרה זה לא עילה לביטול שטר החוב.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלוקה של עזבון על פי דין

א 12/01/14
שאלה בעניין מילוי טופס בקשה לצו ירושה

כשיש לציין את חלקו של כל אחד מהיורשים כיצד לרשום בטופס במספרים את החלוקה בין היורשים?

להלן היורשים:  5 ילידים ובת זוג.

תודה מראש.

צו ירושה- צו קיום צוואה

עו"ד תומר שזר מנהל 13/01/14
בת הזוג מחצית 1/2

וכל צאצא 1/10

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רשימת נכס על שם האישה אחרי מות בעלה. יש צו של בית משפט המורה לעשות כן. האם צריך מסמכים נוספים ומה גו

חיים 12/01/14

רישום נכס של שם הבעל לאחר מות האישה

עו"ד תומר שזר מנהל 13/01/14
זה אמור להספיק, אבל עדיף להוציא נסח קודם ולראות מה מצב הרישומי של הנכס.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תקלה במזגן המשכיר מסרב לבדיקה

נורית 12/01/14
אני גרה בבית שכור. יש בבית 2 מזגנים. אחד בכל קומה

המזגן בסלון לא עובד באופן תקין - מחמם, מקרר ומפסיק לפעול לסירוגין. המשכיר מסרב להזמין אפילו לבדיקה רק כאשר יפסיק לפעול לגמרי. אומר לי לקנות רדיאטור. אני שכרתי בית עם מזגן. מה עושים?

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 13/01/14
בודקים מה רשום בחוזה, באם דאגת לרשום בחוזה שעל המשכיר לשלם עבור תיקון לבלאי סביר - מצויין.







תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום אגרות והיטלים לעיריית תל-אביב .

יעקובוביץ ניצה 12/01/14
אני עומדת לפני שיפוצ בית ישן למעשה בניה מחדש הוגשו תוכניות לעירייה ואושרו הטילו עלי היטל השבחה בגין חדר על הגג ולאחר שהיינו אצל שמאי מכריע שילמתי גם את היטל ההשבחה כשבאתי לשלם את אגרות הבניה וההיטלים לא אפשרו לי לשלם תוך כדי כך שמצויין בתיק לא לאפשר לשלם אגרות ע"מ שלא תקבל היתר בניה. ללא כל נימוק והסבר. האם זה חוקי ומה עלי לעשות . אודה עבור תשובה מהירה.



למידע נוסף:

אגרות טאבו

תשלום אגרות

עו"ד תומר שזר מנהל 13/01/14
שלום ניצה, לכאורה משהו כאן לא מסתדר, אבל לצערי אני חושב שכדאי שתפגשי עם עו"ד שמתמחה בעניין זה ספציפי והשאלה פחות מתאימה בתור שאלה בפורום.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מישהו יודע מתי עתידה להסתיים השביתה בטאבו?

לירן 11/01/14

עיצומים בטאבו

עו"ד תומר שזר מנהל 13/01/14
כנס לאתר שלהם - הם רושמים כל יום האם היא ממשיכה.

זה עיצומים... לא שביתה...





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי תיווך

אורן 11/01/14
שבוע טוב

אחד שהוא מתווך במקרקעין ברישיון ומעסיק מתווך בלי רישיון והלקוח חותם שהוא יודע זאת וישלם על עצם העזרה והרצון לקדם את העסקה (הרי יש גם את חוק החוזים)

1.  האם יש בעיה למתווך מבחינה חוקית

2. האם יש מחויבות חוקית לשלם עמלה למתווך .

אודה לכם על קבלת התשובה

עסקת תיווך

עו"ד תומר שזר מנהל 11/01/14
לא הבנתי מי חתום על הסכם התיווך מתווך מורשה או לא?

אם זה לא מתווך מורשה - יש כאן בעיה.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי ין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כיצד לקבל בעלות מלאה על הנכס באריאל (לא טאבו)

אורן 11/01/14
שלום, רכשנו נכס באריאל וסיימנו לשלם את תשלומי המשכנתא וגם תקופת המענק המותנה פגה, כיצד ניתן לקבל בעלות על הנכס שבזמנו חברת בן יקר גת הייתה החברה המשכנת, איזה אישורים נצטרך ולמי להגיש למלא טפסים ?

בית באריאת

עו"ד תומר שזר מנהל 11/01/14
צריך להעביר טפסים למינהל האזרחי - טפסים שאותם מקבלים מהחברה המשכנת+יאישורי מיסים - זו עבודה של עו"ד שייצג אותכם כמובן וזה חלק מהתשלום שמשלמים לעו"ד כחלק מעסקת המכר.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי ין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן