פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

ביטול ערבות בחוזה שכירות

אמנון דרעי 21/02/14
שלום רב 

אני ערב לחבר ששכר דירה , הואילו יחסנו נותקו , אני מבקש לדעת כיצד אני יכול לצאת מהערבות שלי על הנכס ששכר חברי ,אציין ששלחתי כבר 2 הודעות טלפוניות לבעל הנכס והוא מודע לנושא אך לא נעשה מאומה בעניין , מה עלי לעשות ??

תודה מראש אמנון דרעי





* למידע נוסף קראו על ערבות אוואל

ביטול ערבות בחוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 22/02/14
אמנון שלום רב,

ראה - זה שהתנתקו היחסים בינך לבין החבר - לא אומר שבעל הדירה מחוייב לשחרר אותם מהערבות...

למעשה מה שניתן לעשות על מנת לשחרר אותך מהערבות היא לבוא בדרישה לחבר שיעמיד ערב אחר במקומך ואז לפנות לבעל הדירה בבקשה לקבל את הערבות שלך כחזרה.



הדין ודברים שלך בשלב זה הוא מול החבר.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשת ערר לועדת ערר לפי חוק מס רכוש וקרן פיצויים

. 21/02/14
הגשת ערר על החלטת מנהל מיסוי מקרקעין בהשגה על דרישת תשלום של מס רכוש (לפי ס' 27 לחוק מס רכוש וקרן פיצויים)- לא הצלחתי לאתר את הפרטים של ועדת מס רכוש - כתובת, טלפון, שעות קבלה וכו'. האם יש חלוקה למחוזות? 





תודה מראש!  

אולי מנהל פורום אחר יכול לעזור - באיתור כתובת של ועדת מס רכוש?

עו"ד תומר שזר מנהל 22/02/14
לצערי אני לא מכיר.

אולי מנהל פורום אחר?



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עו"ד נאמן על כספים המגיעים ליזם מקרקעין

אליעזר 21/02/14
שלום.

ברכישה  מקבלן  כשעדין  אין  היתר  בניה  ולא  בנק  מלווה

 

 מתי  מגיע  לעוה"ד  שכה"ט  בחתימת  החוזה  או  לאחר  קבלת  היתר הבניה.?

האם  עוה"ד  של  הקבלן  שמחזיק  בנאמנות  כספים  שהפקיד  בידיו  הקונה  צריך  למסור  לקונה  מסמך  על  הנאמנות  ותנאיה.?  או  מספיק  החוזה  בין  הצדדים  שמציין  שהכספים  הופקדו  בידי  עוה"ד  עד  לקבלת  היתר  בניה.?

 

 

רכישת דירה מקבלן

עו"ד תומר שזר מנהל 22/02/14
צריך לציין מה יעשה בכספים באם לא יהיה היתר.

כמה זמן ממתינים להיתר.

מומלץ לשלם רק אם יהיה היתר - אחרת על מה שילמת?

בעסקה מול קבלן - גם מומלץ לשכור עו"ד!

עו"ד של הקבלן איננו מייצג אותך , אפילו די להיפך...

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בית שנמצא במושע- שאלה חשובה אבקש תשובה חשובה

ישעיהו 21/02/14
בית שנמצא במושע הרבה שנים

לאחרונה התגלה חוב משנת 2007

מי משלם את החוב הזה?

האם זו היתה אחריות של ועד הבית?

אם כן- האם אפשר לתבוע את בעל הבית(ובאיזו עילה) על יצירת החוב והסתרתו מהדיירים?

 

תודה

נכס במושע

עו"ד תומר שזר מנהל 22/02/14
צר לי חסרים פרטים.

החוב הוא למי???

מתי הנכס נמכר?

כיצד התקבל אישור עירייה - באם מדובר בחוב לעירייה

לא היו כספים בנאמנות?



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קלינקה מהבית

גליה 20/02/14
שלום, אנחנו בתהליך של קניית דירה. אני מפעילה קליניקה מהבית, ורוצה להמשיך בכך בדירה החדשה, אבל לעשות כניסה נפרדת. מצאנו דופלקס שניתן מתוך הבית ליצור כניסה נפרדת לקליניקה שתהיה למעלה. כמה שאלות:

1. צריך להזיז את מיקום הדלת מתוך המסדרון של הבניין (לא אמור להפריע לאף אחד) - ממי צריך אישור? כל הדיירים? רק בקומה? צריך אישור בכלל?

2. איך הופכים את הקליניקה לכשרה מבחינת הרשויות שלא יהיו לי בעיות? מדובר בהקפים של כ-15-25 שעות בשבוע.

3. יש חריגות בניה בנכס. איך הופכים אותם לכשרים? 

תודה רבה רבה!

הכשרת חריגות בניה

עו"ד תומר שזר מנהל 22/02/14
גליה שלום רב,

1. באם לא מדובר בשינוי פינוי של דלת, אלא חיצוני - זו חריגה.

זה גם עונה על שאלה 3 - להמלצתי תפנה לא לעו"ד, אלא לאיש מקצוע אחר (אני חושב אולי אדריכל או מהנדס) - והם יכולים לערוך לך תוכניות להגשה לצורך הכשרת כל החריגות וידעו לענות לך במדוייק, כמה חתימות של שכנים צריך, אם בכלל.

אני לא חושב שצריך עו"ד בכלל.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה מזכה

tal 20/02/14
שם תוכן הודעה: אני מתכנן  למכור בית  שהיה של אבי ז"ל . הבית עומד ריק כבר 16 שנה (גרה שם לפני כן 45 שנה) וכמה שנים אינו ראוי למגורים.  אם אשמיש אותו (שיפוץ)  זה יהפוך אותו לדירה מזכה לצורכי פטור?

דירה מזכה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/02/14
שלום רב,

גם אם לא שימש למגורים אך היה ראוי לפי טיבו למגורים בתקופה הרלוונטית עדיין יכול להיחשב דירת מגורים מזכה.

מעבר לזה יש לקבל יעוץ משפטי פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

יותם 20/02/14
שלום, אני מתמחה במשפטים ואשמח לתשובה לשאלה הבאה ? 



האם מי שניצל פטור לפי סעיף 49 ב (5) - מכירת דירה בירושה (לאחר הוראות המעבר),  יכול להשתמש כעת בפטור נוכחי לפי סעיף 49 ב (2) ? באופן שניצול הפטור לפי ירושה לא יפריע לו למכירה הנוכחית 



באופן עקרוני נראה לי שכן, האם אני צודק ? 



תודה 

מס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/02/14
על פניו ניצול הפטור על פי סעיף 49 ב (5) אינו משפיע על הפטור לפי 49 ב (2). שאלה אחרת הינה האם הוא היה ב-1.1.2014 בעלים של דירה יחידה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפיכת קומת עמודים מפולשת למגורים

שני 20/02/14
האם ניתן להפוך קומת עמודים מפולשת בבנין מגורים שהתקרה בגובה 2.20 מטר, למגורים? כיום חלל זה לא מוגדר למגורים.

אם כן, כיצד?

תודה רבה

שינויים בבית

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/02/14
יש להתייעץ עם אדריכל כדי לקבל תשובה מוסמכת.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התקנת מזגן מול חלון

אלון 20/02/14
שלום

מול חלון דירתי בקומה השלישית התקין השכן מזגן וצנרת אותם אני רואה מחלון חדרי ומסתירים הנוף ופוגעים, פגיעה של ממש, בשלוות נפשי, כך גם ייתכן פגיעה בערך הדירה בשל כך. מה ניתן לעשות משפטית לביטול התקנת המזגן. מדובר בשכן המסרב לנהל דו שיח ולו הקל ביותר.

צביה

מענה

עו"ד אייל בניסטי 20/02/14
שלום צביה,

ניתן לשקול תביעה ויש כמה עילות מהן יש לברור את המתאימה.

רצוי להתחיל במכתב התראה מעורך דין.



בברכה,

עו"ד אייל בניסטי

התקנת מזגן

עו"ד ציפי רוזנברג 20/02/14
יש לבחון את הוראות התקנון של הבית המשותף כדי לראות האם ניתן להתקין מזגן בקיר חיצוני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

עמידר

כריסטינה 20/02/14
קיבלנו דירה דרך עמידר ואת הסכום קבעו כמו שכירות רגילה. זה נודע לנו רק אחרי שכבר היה מאוחר לשנות משהו החוזה היה חתום בלעדינו. מתי שראינו את החוזה עצמו רשום היה עליו שכירות דרך עמידר, האם יש הבדל בין דירה שניתנת מעמידר לבין דירה שהיא מושכרת דרך עמידר.



לאן ניתן לפנות בקשר לזה, בנוסף עוד לפני שקבעו לנו את המחיר הינו צריכים לשלם עבור שיפוצים שנעשו בדירה בסך של 8000 שח. בנוסף הינו צריכים לשלם דמי כניסה על סך 3000. 

דירה בבעלות עמידר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/02/14
שלום רב

אני מפנה אתכם לאתר האינטרנט של עמידר.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה עם חלק מההצמדות או לא ?

וספי 20/02/14
שלום רב,

בבעלותי בניין מגורים בן 6 דירות (הרשום כבית משותף)

ברצוני למכור דירה אחת בלבד שאליה לפני הנסח מוצמדות 2 חניות (מקורה ולא מקורה) מחסן .

האם אני יכול למכור רק את הדירה עם חניה אחת והמחסן ?

במידה ולא , האם יש דרך אחרת ?

מה שהבנתי זה שצריך להצמידה לדירה אחרת, אולם האם זה אפשרי מבחינת חוק ( שצריך 2 חניות לכל דירה) והאם אפשרי מבחינת המפקח כי החניה הזאת מהווה דרך גישה לחניה המקורה.?

 

תודה מראש.

הצמדות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/02/14
ניתן להעביר הצמדות רק בין דירות בבית המשותף. אין חוק שקובע שיהיו 2 חניות לדירה. יש לבדוק את התב"ע. 

יש לבדוק בתקנון הבית המשותף את ההוראות שנקבעו לגבי החניה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יפוי כח בלתי חוזר

שאדי 20/02/14
בעלים של קרקע חתם בשנת 1962 על יפוי כח בלתי חוזר בפני נוטריון ציבורי ולפיו הוא מעביר את זכויותיו לצד ג'

המעביר וצד ג' נפטרו ואין להם צו ירושה  

הבעיה היא שמיופה הכוח גם נפטר



השאלה : איך ניתן להשתמש ביפוי כח בלתי חוזר במסגרת רישום עסקה כאשר המיופה כוח נפטר, מי יכול לחתום במקום הנוטריון (המיופה כח) ? 

יפוי כח בלתי חוזר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/02/14
יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת נזק לאחר צו עשה

דנית 20/02/14
שלום,

בכוונתי להגיש תביעה לצו עשה אצל המפקח עך המקרקעין כנגד אחד משכני.



האם אוכל אח"כ, בנוסף,  לתבוע תביעה כספית בבית המשפט לתביעות קטנות בגין הנזקים שנגרמו לרכושי?



תודה.

תביעת נזקים כספיים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/02/14
שלום רב,

באופן כללי גם למפקח יש סמכות לפסוק בעניינים הכספיים שנובעים מהנזקים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור עירייה לטאבו

רווית 19/02/14
שלום רב,

מכרתי את דירתי ועם מסירת מפתחות הדירה עליי להציג אישור עירייה לטאבו. שאלתי היא האם כאשר אני ניגשת לעירייה עם הסכם המכר להנפיק אישור עירייה לטאבו , האם במעמד זה בעירייה גם מחליפים את פרטי המחזיק בנכס לפרטי הקונה או שזו פרוצדורה אחרת? תודה

אישור עירייה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/02/14
ניתן לבצע זאת באותו מעמד.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היתר בנייה

שרון 19/02/14
שלום, קיבלנו היתר לפרוייקט תמ"א 38 בבניין. לאחר התחלת הבנייה אחד השכנים הגיש התנגדות ובמקביל תבע את הקבלן וכל הדיירים בבימ"ש (על מחדלים של הקבלן ביודעין). בועדת ההתנגדויות שהקיימה בעירייה לפני כשבועיים לא הציג השכן ועוה"ד שלו התנגדות ולכן קיבלנו היתר בנייה בשנית. האם ניתן לפנות עם ההיתר לביה"ש לביטול צו מניעת הבניה?

היתר בניה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 20/02/14
צריך לראות את חומר התביעה כדי לענות.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאות

כ 19/02/14
שלום



אם אני מוכר דירה ושילמתי לעו"ד עבור קנייתה, ביצעתי בה שיפוצים וכדומה... האם אני יכול להגיש את זה כדי שזה יתקזז ממס השבח שאני אמור לשלם? אם כן, אודה על הסבר איך זה מתבצע פחות או יותר ובאופן כללי איך מסתכלים על הדברים.



תודה רבה

חישוב מס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/02/14
כדי לערוך חישוב מס שבח יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות בנייה

מנחם הלוי 19/02/14
שלום 



רכשתי דירה באמצעות קבוצת רכישה.



בהסכם עם העמותה יש סעיף לגבי "זכויות בנייה אחרות".



שאלתי היא:



אם אמכור את הדירה, האם חוקי ותקין (מבחינת כלשהי כולל מבחינת מיסוי) שאשאיר לעצמי את זכויות הבנייה האחרות? אני רוצה לכתוב כי אם יתקבלו כספים מזכויות הבנייה האחרות הם יהיו שלי.



תודה 

זכויות בנייה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/02/14
התשובה לשאלתך טמונה בהוראות ההסכם עם העמותה ולמי נקבע שהזכויות שייכות.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום היתר בנייה בטאבו

המיואש 19/02/14
שלום, 



רכשנו דירה עם היתר בנייה. המוכרים החתימו שכנים, השיגו היתר בעירייה וכו'. אנחנו ביצענו שיפוץ והרחבנו את הדירה על חשבון מרפסת השירות לפי תנאי ההיתר. 



ביצעתי רישום של העסקה בטאבו כדי שהדירה תעבור על שמי. חשבתי להראות את היתר הבנייה כדי להוסיף את המטראז' לדירה גם בטאבו. אבל הבנתי שם שלשם כך צריך להחתים את שלושת רבעי דיירי הבית, ולהביא שרטט ואדריכל מקצועי וכו'. זה נשמע כמו משהו שיעלה סכום של חמש ספרות. 



שאלתי היא האם אמנם כן, ואם כן - האם זה לא כורך כל דייר לשכניו פעמיים - פעם אחת לפני קבלת הסכמתם להיתר בנייה ופעם שנייה לאחר השיפוץ. שכן אם למשל הם לא מרוצים מהאבק שהיה בבנייה, הם יכולים להחזיק אותו בזנב ולבקש פיצוי בתמורה לחתימתם שהוא אכן ביצע את הבנייה כדין. 



שאלה נוספת: אם לא נבצע רישום, מטעמי חיסכון, האם הדירה תהיה שווה פחות לכשנמכור אותה, או שנוכל להראות שההיתר כדין וכו' ואין שום בעיה לרושמו? 



תודה 

רישום בטאבו

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/02/14
שלום רב,

יש לערוך תיקון צו בתים משותפים על מנת לתקן את שטח הדירה ולהתאים בין המצב התכנוני למצב הקנייני רישומי.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום רב. האם ועד -בית אשר לא נבחר ע"י שום גורם

נדב 19/02/14
רשאי להעלות מיסי ועד לדייר.



ה''ועד'' לא נבחר ע''י אף אחד. לא אסיפה ולא כלום ההעלאה לא הוחלטה ע''י אסיפת דיירים 



הבן אדם פשוט השתלט על הועד. 



תודה

העלאת מסי הוועד

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/02/14
העלאת מסי הוועד מחייבת החלטה ברוב של האסיפה של דיירי הבית.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תושב חוץ שמוכר דירה שקיבל בהורשה האם יחוייב במס שבח?

אלסנדריני 19/02/14
ירשתי דירה מהורי והיא עומדת למכירה. אני תושבת חוץ ובעלים של דירה במקום מגורי. האם הפטור ממס שבח על דירה שנתקבלה בהורשה חל גם על תושבי חוץ?

תודה.

פטור ממס שבח לתושב חוץ

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 19/02/14
על פי הרפורמה החדשה, הפטור במכירת דירת מגורים יינתן לתושב ישראל או תושב חוץ שאין לו דירת מגורים במדינת התושבות.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה, חוזה ל-3 שנים

אהרון 18/02/14
אנחנו משכירים דירה קטנה כבר 4 שנים, החוזה מתחדש כל שנה והדייר משלם כל חודש (קונים חוזים מוכנים).

הדייר מבקש שהחוזה החדש יהיה ל-3 שנים.

האם זה מקובל? האם יש בעייה משפטית עם זה?

במידה וזה בסדר, האם להתנות בתשלום עבור 3 חודש ולא תשלום כל חודש?

בברכה

מענה

עו"ד אייל בניסטי 19/02/14
אהרון שלום,

רצונכם כבודכם- כל מה שהצדדים מסכימים לו, וכל עוד החוזה אינו נוגד את החוק, אין שום בעיה.



בברכה,

עורך דין אייל בניסטי

חוזה שכירות מעל 5 שנים

עו"ד ציפי רוזנברג 19/02/14
אהרון שלום, 

חוזה שכירות מעל 5 שנים חובה שייערך בכתב, אך אין דרישה שיירשם בטאבו. ניתן להתנות על הוראות חוק השכירות והשאילה. מדובר בחוק דיספוזיטיבי, כלומר שניתן להתנות על הוראותיו.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הצהרת מצב דירה בחוזה

צח 18/02/14
ערב טוב,



אני מוכר את הדירה שלי וכעת לקראת סגירת החוזה,

עו״ד של הקונה רוצה לרשום את הסעיף שצטטתי למטה.

יצוין כי הקונה ערך בדיקה מקיפה של הדירה לפני החלטתו להתקדם לרכישה.



אני חושש מהמפשט הראשון שרשום בסעיף מכיוון שלדעתי זה משאיר פתח לתביעות כלפי בעתיד באם תגלו ליקוים בדירה.

יש לי ביטוח מבנה ותכולה בשלושת השנים האחרונות. לא הוגשה על ידי אף תביעה במהלך זמן הביטוח. מה שאמור כביכול להראות לקונה שאין ליקוים בדירה ( לפחות כאלה שידועים לי )

מהי המלצלכם?

 האם הרשום מטה מקובל?

האם הסעיף - deal breaker?



״המוכר מצהיר כי למיטב ידיעתו, מערכות הדירה תקינות ופעולות כסדרן, ולא ידוע לו על כל רטיבות בדירה, עתה או בעבר,  וכן לא ידוע לו על ליקוי או פגם  כלשהו בקשר לדירה ו/או למערכותיה. כמו כן,  מצהיר המוכר  כי הוא לא ביצע כל עבודות ו/או שינויים בבית המגורים הטעונים היתר בניה  כחוק וכי למיטב ידיעתו לא קיימת חריגת בניה ולא קיים  צו הריסה או צו מינהלי אחר על הבית  כולו או חלקו. למען הסר ספק, אין בהצהרות המוכר כדי להטיל עליו אחריות כלשהי כלפי הקונה.״ 

הצהרת מצב דירה בחוזה

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
צח שלום,



בדרך כלל סעיף המנוסח באופן דומה יהיה מקובל. לדעתי הוא לא deal breaker. בכל מקרה כדאי להוסיף סעיף כי הקונה קונה את הדירה במצבה AS IS וכי לא יהיו לא טענות נגדך למעט בגין ליקויים נסתרים.

במקביל אני ממליצה לך להתייעץ עם עוה"ד המייצג אותך בעסקת המכר לגבי הסעיף.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב לחברת גז

רמי 18/02/14
שלום רב,



במידה ולשוכר (שכבר פינה את הדירה) נותר חוב לחברת גז, על מי מוטלת החובה לשלמו - על השוכר או על המשכיר?



תודה.

חיוב שוכר בתשלום חוב לחברת הגז

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
רמי שלום,



אם החוב עבור השימוש בגז נוצר בעקבות שימוש בגז בתקופת השכירות על ידי השוכר, על השוכר לשלם אותו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סכסוך שכנים

רונן 18/02/14
שלום רב,

שבנינו את הבית השכן שלי עדין לא התחיל לבנות את שלו אז אני בניתי ושילמתי על החומה בין השטחים שלנו שחייבנו לבנות. כעת השכן לא מוכן לשלם את חלקו בתשלום, מה עלי לעשות?

תשלום שכן בעד בניית חומה

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
רונן שלום,



אם החומה משמשת את השכן והוא נהנה ממנה והוא אינו מוכן לשלם בעד כך, ניתן להגיש כנגדו תביעה בבית משפט השלום בגין אי תשלום.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רשות להתגורר

איילת 18/02/14
אני שותפה בדירת 4 חדרים בת"א יחד עם 2 בני דודי. הסכמנו שלכל אחד זכות החזקה בלעדית בחדרו והחדר הרביעי משמש כסלון משותף לכולנו. אח שלי חזר מטיול ארוך בחו"ל ואפשרתי לו לישון בספה שלנו בסלון עד שימצא דירה. עברו חודשים אחד מבני דודי החליט שהוא לא מוכן יותר ודורש מאחי לעזוב את הדירה- אני שכנעתי את הבן דוד השני שיסכים לו להישאר וכעת שאנחנו רוב אחי נשאר. לאחר כמה ימיים שראינו שהכל מתנהל בצורה בעייתית החלטנו אני ו-2 בני דודי להגיד לאחי לעזוב את הדירה, אך אחי שנעלב מאוד מסרב לעזוב. מה האפרויות העומדות בפנינו?

ביטול רשות מגורים

עו"ד ענת קציר מנהלת 18/02/14
איילת שלום,



בעיקרון ניתן לפנות אותו באמצעים חוקיים. השאלה האם תרצי לנקוט באמצעים אלו כנגד אחיך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן