פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
חיבור דירה בדמי מפתח לגז מרכזי ללא הסכמת הדייר
דייר מוגן
יתכן שכן - צריך לבדוק את זה יותר לעומק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חסוי
אני ואישתי התאכזבנו מכך שלא ניתן להזיז קולטן בדירה לאחר ביטולו של חדר שרותים השלישי שבדירה לאחר ביטול חדר שירותים העמוד וישיר ״קולטן״ בסלון לא מקובל אלנו... במיוחד שעבור כל ביוב שאנחנו במקום רצינו לעמיד במקום את פינת האוכל...
בעת רכישה שוחחנו באפשרויות בין יתר גם בכך שקיימת אפשרות לבטל את חדר שרות זה ספציפי. אין ולא הייה זכר בדבר שיפרעה בשינוי זה.
אני ואשתי אין ולא משלימים עם זה ולא מרגישים בנוח עם זה.
רכישה דירה ספציפית זו החלה לגורם לנו תיסכול וסבל.
חשוב לציין כבניה נמצאת בשלב של 5 קומות ביטון שלט. ודירה שרכשנו נימצאת בקומה 10 מתוך 17 ואו 16 קומות בשלבים מוקדמים ניתן לבצעה שינויים הלה ללא בעיות.
אנחנו נשמח לקבל הצעה או רעיון בעניין
ביטול חוזה מכר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם מתנה מאב לבן
אני עו"ד ואבא שלי רוצה לתת לי דירה במתנה (הדירה נקנתה בקבוצת רכישה). אני לא עוסק בתחום המקרקעין.
שאלותיי:
1. האם תקין שאבצע בעצמי את הפעולות המשפטיות לאחר החתימה על הסכם המתנה (כמו יפוי כוח בלתי חוזר)?
2. יש איזה טיפ מיוחד?
תודה
העברה ללא תמורה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פתיחת משרד מקרקעין
אני שוקלת לפתוח משרד בתחום המקרקעין.
האם ישנה מניעה שהמשרד יהיה חדר עם פינת המתנה נפרדת, בתוך משרד קיים של יועץ משכנתאות? והאם יש צורך באישור הלשכה?
משרד עו"ד בתחום מקרקעין
לא יאשרו לך...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחסן
מחסן
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום שכ"ט למתווך בבלעדיות שרק נחתמה כלקוח שראה את הדיקה לפני הביע ענין לרכוש
באותו ערב הגיע אלי מתווך שהצליח לשכנע אותי לחתום על בלעדיות ל3 חודשים , למרות חששותי הרבים. עדכנתי את המתווך בדבר אותם לקוחות שניהלו איתי מו"מ טלפוני על הדירה (ענה - "בסדר"). למחרת הגיע המתווך לתלוש שלט על הדירה, טרם הספיק לפרסם את הדירה או לצלם אותה. כחצי שעה לאחר מכן חזר אלי המתווך של הקונים שהתעניינו וציין שהם מוכנים לשלם את המחיר שדרשתי בעבור הדירה. האם עלי לשלם דמי תיווך? המתווך הסביר לי טרם ההחתמה שיש לו עלויות פרסום , גלויות, טרטור וכיו"ב ועל כן דורש עמלה. בפועל- לא עשה כלום וטרם הוציא שקל מכיסו.
תשלם שכ"ט למתווך
לא היה הגורם היעיל של העסקה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דוד שמש
מיקום דודי שמש
בכל מקרה, יש גם את הנושא שזה כבר קיים ככה 40 שנה שזה לטובת הוריך .
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת בית, שירשתי מאימי, בעיסקת מתנה, לבעלי.
ירשתי מהורי, בית קרקע, שעד עכשיו נירשם רק בחברה המשכנת "עמידר". (עדיין לא ניתן לרשום את הדירה בטאבו).
ברצוני לבצע עיסקת מתנה, ולהעביר את הבית גם לבעלות בעלי. עלי לציין,שיש לנו בת הלוקה ב-P.D.D, והיא קבלה נכות של 100%.
ברצוני לדעת איך לגשת לבצוע עיסקת המתנה, מה עלי לעשות? ואילו מיסים והוצאות חלים עלינו, במיקרה שלנו?
מה עלות שכר עו"ד במקרה זה?
תודה,
חנה.
העברה ללא תמורה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם כתב תביעה לרשם המקרקעין מחייב תצהיר לאימות תוכנה של תביעה
קיבלתי בביתי כתב תביעה שתדון בפני המפקחת על המקרקעין
על כתב התביעה חתום ב"כ התובעת ללא תצהיר אימות או חתימה של התובעת עצמה.
השאלות
1.האם נדרש אימות הטיעונים ע"י התובע עצמו ולא ע"י ב"כ בלבד.
2.התביעה נשלחה לביתי כ חודש וחצי אחר שהוגש למפקחת,האם אפשר להגיש בקשה לדחיית מועד הגשת כתב הגנה,או מה עלי לעשות במצב זה.
תודה
כתב תביעה בפני המפקח על המקרקעין
כלומר - אין צורך בתצהיר.
לגבי הארכת מועד - וודאי - תגיש בקשה דחוף שלא ינתן פס"ד בהעדר.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משק חקלאי
משק חקלאי
זו שאלה מורכבת הדורשת בדיקה פרטנית של המקרה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור ממס שבח בדירה שנבנתה על מגרש שניתן במתנה
אשתי קיבלה מסבה מגרש במתנה לפני 10 שנים
בשנת 2012 בנינו בית מגורים על המגרש וקיבלנו טופס 4
מסיום הבניה ועד היום הבית מושכר.
זו דירתנו היחידה ולא מכרנו ב-4 שנים האחרונות דירה
השאלה
אם נמכור כעת (כשנה וחצי אחרי טופס 4) האם נקבל פטור ממס שבח?
האם נאלץ להמתין 4 שנים מיום טופס 4 כדי לקבל את הפטור?
האם אפשרי שנגור בדירה במשך שנה ואז כן נקבל פטור?
בברכה
זהר
פטור ממס שבח
מה היסטוריית מכירת הדירות שלכם?
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסי וועד לאגף בבית מורכב
אני דייר ב"בית מורכב" הבנוי מ 4 בנינים בני 23 דיירים ו4 קוטגים.
כול בניין מוגדר כאגף נפרד, וכול 2 קוטגים מוגדרים כאגף נפרד.
לבנינים יש קומת חניון תחתונה ששם יש מחסנים שמשרתים את הבנינים בלבד בחניון התחתון שמוגדר שטח משותף לכול האגפים ,שם יש גם מערכות עבור הבנינים בלבד (כמו גנראטור,חדר מכונות וכו,)
ברישום הבית,בתקנון הבית המשותף שוייכו השטחים ששם יש את המתקנים עבור הבניינים (גנרטור וכו') לכול האגפים,גם לדירות הקוטג'
האם על בעלי דירות הקוטג' לשאת בעלויות תחזוקת המתקנים של הבנינים בגלל שהם קיימים בשטח המשותף .למשל הגנרטור שמותקן בשטחים של הבית(מתחם) משרת ומספק חשמל בחירום רק לבנינים,
ועד בית
האם יש איזה שהוא הסכם ? הסכם שיתוף?
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי בגיין איחור במסירה
רכשתי דירה בבניין משותף.
תאריך המסירה שהופיע בחוזה הוא 1.8.13 פלוס חודשיים גרייס שהקבלן יכל לנצל מביא אותנו ל1.10.13
בתאריך 15.9.13 נכנסנו לדירה לא גמורה על אף שלא היה בידי הקבלן טופס 4.
חתמנו על טופס שאומר שהדירה לא גמורה ולא מוכנה למגורים.
אך מכיוון שלא היתה לנו בררה אחרת וגם נמסר לנו על ידי הקבלן שמדובר בימים בודדים עד לקבלת הטופס החלטנו להכינס לדירה.
הדירה לא היתה ראויה למגורים בזמן זה (לא הייתה מעלית, חוברנו בחשמל זמני ללא יכולת לחמם בחורף וכו)
טופס 4 התקבל רק ב20.1.14.
האם הקבלן צריך לפצות אותנו על תקופה זאת על פי חוק?
איחור של קבלן בהמצאת טופס 4
בכבוד רב,
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת חצי דירה עם משכנתא
האם ניתן לקבל מהבנק הלוואה בשעבוד מחצית הנכס שהוא בבעלות אבי שמוכר לי את הנכס? לציין כי אני משקיע ויש ברשותי מחצית מסכום הדירה המוערך.
הבנק רשאי לתת לי משכנתא על חלקו של אבי בדירה?
תודה מראש!
אורי
רכישת מחצית מדירה
מדוע שלא תפנה לבנק ותבדוק עמו את התנאים שלפיהם הוא מוכן לשעבד את החלק.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התקנת מזגן חלום לכוון חניית הבנין
התקנת מזגן
באם מדובר בקיר חיצוני, אני מניחה שלא ניתן. יש בכל מקרה לבדוק את הוראות התקנון.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התניית הקבלן בקבלת שיש , צריך לקחת מטבח
בדירה שרכשתי בחרתי לוותר על המטבח של הקבלן שהיה של חברת רגבה ובחרתי גם לא לשדרג אותו בחברת רגבה , הקבלן הסביר לי שאם זו הבחירה שלי הוא נותן לי זיכויי אבל אני לא יהיה זכאי לשיש למרות שאני מסביר לו שאת השיש אני רוצה , הוא אומר או שאתה לוקח מטבח שאני נותן או משדרג ברכבה או שאתה מקבל זיכויי ואין שיש .
השאלה שלי מותר לו להתנות לי את קבלת השיש בלקיחת מטבח רגבה ?
האם אני באופן פרטי יכול להתקין משהו בבית (מזגן,מטבח) לפני קבלת מפתח (חתימה על קבלת דירה) ?
לכאורה נראה כסטנדרטי, תבדוק מה כתוב בהסכם עם הקבלן.
מטבח
לגבי השיש, מי ספק השיש? האם מדובר בספק אחר?
בכל יש לראות את הוראות המפרט והסכם הרכישה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האם חובה להשתתף באיטום הגג המשותף
בבעלותי דירה בקומה ראשונה בבנין בעל 3 קומות שרוב הדירות בו מלבד הדירה העליונה בבעלות פרטית.
לאחרונה ביצעה חברת עמידר איטום של גג הבית , בלי להודיע לדיירי הבניין, מלבד הודעת דרישת התשלום שהגיעה לאחרונה.
האם חובה עליי להשתתף? , לא היו אמורים להודיע לי לפני?
תודה.
הוצאות איטום הגג
האם התקבלה החלטה על ביצוע עבודות איטום על ידי דיירי הבית?
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אצטרך לשלם ומה קנה המידה?
אני מתגורר בבניין ישן בת"א, בן 3 קומות. קניתי את הדירה מהשכנים שגרים מתחתיי שהיו בעלי שתי הדירות (מעל ומתחת).
לפני כעשר שנים בעודם בעלי שתי הדירות, הם הרחיבו את הדירה התחתונה ב30 מ"ר ועל ההרחבה שבדירה התחתונה, סידרו בדירה העליונה מרפסת (אטמו וריצפו את הגג, בנו מעקות בטון וכו.). המרפסות של הדירה העליונה לא רשומות בטאבו ובתרשים הבניין.
לפני מספר שנים קניתי מהם את הדירה 50 מ"ר. והשתמשתי במרפסות כרגיל.
לפני חודש הם מכרו גם את הדירה התחתונה.
האם בעלי הדירה החדשים יכולים "לעשות לי בעיות" על השימוש במרפסות, שכן הן לא רשומות כחלק מהדירה שלי?
האם אצטרך כעת לקנות זכויות על הגג של ההרחבה של השכנים מלמטה עבור המרפסת שכבר בנויה?
אם כן, מה בערך קנה המידה של קנייה כזאת? שימוש ב30 מ"ר גג בת"א -
האם מדובר באלפי שקלים?
עשרות אלפי?
מאות אלפי?
תודה!
רכישה של זכויות בניה
כדי לענות על השאלות יש לראות את המסמכים ולקבל ייעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס לינארי- האם השימוש בו מוגבל למס' בקשות (מכירת דירות?)
חישוב לינארי
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השתתפות בעלויות ביסוס
כיום אני מעוניין לבנות גם 24 מ"ר קיימים עמודים, תקרה וחגורות בטון.
רציתי לדעת האם נהוג להשתתף בעלויות, ואם כן בכמה אם ידוע והאם יש פסיקה בנדון.
במידה ויש האם אפשר בבקשה להפנות לפסיקה.
בתודה מראש
עלויות בניה
ככל שאתה בונה בשטח שלך אינני רואה סיבה מדוע אחד השכנים צריך להשתתף בעלויות.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם מתנה
לנותנת המתנה היתה דירה שהועברה במתנה לאחותה לפני פחות משנה. במקביל לפני כחודש רכשה דירה חדשה.
למקבלת המתנה דירה נוספת.
האם יש פה מקום לפטור מס רכישה/שבח?
העברה ללא תמורה
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שילוט ענק על הבלוק
קניתי דירה לפני כשנתיים. הבלוק עדיין לא מוכן למגורים אך יש חלקים שמוכנים. כרגע הקבלן שם שילוט ענק על הבלוק מעל החדר שינה שלי (אני קניתי קומה אחרונה) ומתכנן לשים על החזית עוד שלט ענק כמו הראשון. האם אני יכולה לתבוע אותו על כך שהוא משתמש בדירתי על מנת לעשות פרסום כזה?
תודה.
שילוט
יש לראות את הוראות הסכם הרכישה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום בטאבו
רישום בטאבו
אני ממליצה לראות את הוראות ההסכם עליו חתמתם. בנוסף, נסו לפנות לבנק.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה עושים? מקוווה שתוכלו לעזור
משכיר שנפטר
יש להיצמד להוראות הסכם השכירות. אני ממליצה לחתום על חוזה שכירות חדש מול יורשיו ובו הוראות ברורות למי להעביר את הכספים.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכ"ט במקרקעין
2 שאלות לעניין שכר טרחה בעסקאות מקרקעין:
1.באיזה שלב לאחר פגישה ראשונה עם הלקוח, נהוג להחתים על הסכם שכר טרחה?האם יש צורך להטריח אותו שוב להגיע למשרד?
2.באיזה שלב של העסקה נהוג לגבות את שכר הטרחה?
שכר טרחה
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




