פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

זוג נשוי לא שונה סטטוס במשרד הפנים, מס לצורכי דירה

אדם 29/05/14
שלום,

ברצוני לדעת , יש לי דירה מלפני נישואין, ולאשתי אין דירה

אנחנו לא רשומים במשרד הפנים כנשואים , האם היא יכולה לקנות דירה ללא מס על דירה שניה ולומר שהיא רווקה ?

מאחר ובפועל במשרד הפנים היא עדיין רווקה.

בברכה אדם

מס לצרכי דירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/05/14
זה לא המקום לשאול כזו שאלה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגדרת פנטאוז לצורכי ארנונה

סיון 29/05/14
שלום רב, 



אני מתגוררת בדירת 6 חדרים 162 מר עם מרפסת גדולה במישור הדירה בשטח של 150 מר. הדירה בקומה 14 מתוך 16. כאשר בקומה שלי קיימת עוד דירה אחת בלבד. שתי הדירות בקומה 15 קטנות משמעותית - מרפסת 30 מר. (הבניין הופך מדורג מקומה זו) ובקומה האחרונה דירה יחידה (שטח מרפסת קטן יותר). 



עפ עריית פת אני משלמת ארנונה על המרפסת לפי חוקי מרפסת רגילה - כלומר כל השטח המקורה + 10% משטח הדירה + 20% משטח המרפסת הנותר. כאשר בפועל אני מאמינה שעלי לשלם לפי חוקי מרפסת פנטאוז - כל השטח המקורה + 20% מיתרת המרפסת.



אשמח לחווד בנושא מכיוון שלי החוק היבש הדירה לכאורה אינה מוגדרת פנטאוז.



תודה מראש,

סיון  


אשמח באם תוכלו לענות לי

סיון 01/06/14

הגדרת פנטאוז לצורכי ארנונה

עו"ד ענת קציר 02/06/14
סיון שלום,



אני מציעה לך לפנות לעירית פ"ת לברר איך מתבצע חישוב בשטח לארנונה. בעיקרון, הרשות המקומית היא שמחליטה מהי הגדרת פנטהאוז לצורך תשלום הארנונה.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

ביקור בעל דירה בנכס

שירי 29/05/14
שלום, אנחנו מסיימים חוזה שכירות "לא בטוב". בעלת הדירה הטריפה אותנו בתקופה האחרונה, הבטיחה שתאריך חוזה ושינתה דעתה כמה פעמים, ושורה תחתונה אנחנו נזרקים עם ילדים קטנים בהתראה של שלושה שבועות. בין לבין, יש איומים מצידה והטרדה, ובכלל חוסר גמישות. היא מבקשת שנראה את הדירה לשוכרים, כתוב בחוזה שזה צריך להיות בתיאום מראש. השעה שבה זה גורם לי הכי פחות אי נוחות וטרחה עבורי זה בצהריים. היא טוענת שאני צריכה להראות בערב ושזו הפרת חוזה זה שאני מוכנה רק בצהריים. אין לי שום קצה קצהו של חשק להשתדל בשבילה ולהכניס הנה אנשים בערב, מה גם שהילדים שלי מפחדים ממנה ובערבים אנחנו עסוקים בין היתר במציאת קורת גג חלופית ומיידית (קשה למצוא ביוני...). 

האם זה נחשב הפרה של חוזה שאני מוכנה רק בצהריים? 

ואיך אני מפסיקה את ההטרדות הבלתי פוסקות שלה בטלפונים ובאסמסים? אתמול היתה דפיקה בדלת, לא פתחתי אבל אני משערת שזו היא...

ביקור בנכס

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/05/14
שירי שלום,

ממליצה לנסות להתגמש ולא להיכנס למאבקים משפטיים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת זכויות לאחר גירושין

יעל 29/05/14



העברת
זכויות בדירה לאחר גירושין


יעל

13:24 29/05



שלום,



לפני 10 שנים התגרשתי מבעלי.

במסגרת הסכם גירושין
בבי"ד רבני סוכם כי הדירה תעבור על שמי.

בחלוף הזמן, לא ביצעתי העברת זכויות על
שמי ובעלי כיום גר בעיר אחרת ואין לי קשר אליו.

אני רוצה לבצע את העברת הזכויות
על שמי כיוון שכבר הטילו לי עיקול על הנכס בגין חובות של בעלי שהצלחתי לבטל לאחר
שפניתי למעקל.

מה עלי לעשות בהנחה והוא לא יחתום על מסמכי העברת הזכויות שאמרו
לי בטאבו - שטרות מכר וכיוצ"ב?

תודה.

העברת זכויות אגב גירושין

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/05/14
ניתן לבדוק האם ניתן בזמנו יפוי כח מאת הבעל לחתימה על המסמכים. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול חוזה ברגע האחרון

רונית 29/05/14
היינו במו"מ כדי להשכיר דירה. קיבלנו את החוזה והיו לנו כל מיני שינויים וניהלנו מו"מ גם על החוזה. בסופו של דבר הגענו להסכמה באשר לכל תנאי החוזה והמחיר והכל! קבענו להיפגש ביום ושעה מסוימים. ביום למחרת לפתע התקשרו אלינו ואמרו שהם מבטלים הכל למרות שכבר הגענו להסכמה על הכל ולמרות שכבר קבענו לחתום על החוזה. אמרו שהיו יותר מידי חילוקי דעות (למרות שכבר הכל היה מוסכם). עכשיו גילינו שהם בעצם השכירו את הדירה לדיירים שנתנו להם יותר במחיר. האם אני יכולה לתבוע אותם? ואם כן, על איזה סכום? (שכירות הדירה אמורה הייתה להיות בסך 4,850 ₪). תודה

תמיד אפשר לתבוע

אנונימית 29/05/14
השאלה האם זה משתלם ? מי כמוך יודעת שמשפטים נערכים הרבה זמן במיוחד אצלנו בארץ .

והאם הוצאות משפט הכרוכות בדבר שוות את זה ?

שכר טרחה של עו"ד , הוצאות משפט וכד ..

 לפעמיים כדאי פשוט לוותר לחפש משו אחר אבל זה שיקול שלך.

לא חושבת שיצא מיזה משו חוץ מכאב ראש אחד גדול 

יש היום המון דירות 

בהצלחה שיהיה מקווה שעזרתי :)

ביטול חוזה ברגע האחרון

עו"ד ענת קציר 02/06/14
רונית שלום,



לטעמי אם לא נחתם החוזה וקיבלתם הודעה לפני כן, ככל הנראה לא קיימת עילת תביעה כנגד בעלי הדירה, אלא אם תצליחי להוכיח הסתמכות, גרימת נזק וכיו"ב.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הסכם דירה

אלברטו 28/05/14
שלום רב.

יש לנו נכס .שרשום על שמי ושל אשתי בפועל.אבל 50% שלו שייכים גם להורים .

ניתן לרשום בדף של ההסכם דירה ש50% מהנכס הרשום שייך להורים כמובן עם שם ות.ז של כל אחד.

כל מה שאני רושם כמובן עם חתימתי ושל אשתי אפשר להשתמש כצווא זה חוקי?

תודה מראש .

אלברטו

מה?

מה?! 29/05/14
לא ברורה שאלתך.



יש נכס שרשום על שמך ועל שם אשתך.

להורים יש 50% - האם הם רשומים בטאבו גם כן אם לא?

אם לא לפי מה החלטת שיש להורים 50%? הבטחת להם? זה נרשם בהסכם כלשהו? יש הערת אזהרה לטובתם?



ניתן לרשום בהסכם כל מה שאתם רוצים ומסכימים עליו אבל לא ברור מה כוונתך ב- "כצווא"

דמי שכירות בגין איחור במסירה

שרון 28/05/14
רכשתי דירה מיזם. לצערי, הקבלן המבצע נכנס להליך של הקפאת הליכים. כעת יש איחור של כ- 6 חודשים במסירת הדירה (מעבר לשלושה חודשים). לטענת היזם הוא לא יכל לצפות את הקריסה של הקבלן המבצע, ולכן אינני זכאי לתשלום דמי השכירות.



האם הטענה נכונה?

איחור במסירה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 28/05/14
יש לבדוק את הוראות חוזה הרכישה וזה תלוי גם במועד החתימה על חוזה הרכישה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיכון של יזם

אנונימי 29/05/14
לפי עניות דעתי , זה לא בעיה שלך אם היזם יכול לצפות את העתיד או לא , זה חלק מהסיכון שהוא לקח בעסקה וזה לא עניין שלך , בגלל זה קוראים לו יזם לא ? 

אם לא היו סיכונים כולם היו יזמים .. 



 בהצלחה :) 

אישור זכויות

דן 28/05/14
האם רוכש המתעניין ברכישת דירה ומעוניין להוציא אישור זכויות, חוזה חכירה, שטרי חכירה מרשות מקרקעי ישראל זקוק לייפוי כח? האם חלק ממה שציינתי ניתן לקבל ללא יפוי כח?
האם לשם קבלת אישור זכויות מחברה משכנת יש צורך בייפוי כח?
תודה

אישור זכויות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 28/05/14
דן שלום,

יש צורך ביפוי כח לצורך קבלת אישור זכויות ומסמכים נוספים מתיק הרשות.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערת אזהרה על הלוואה

נתן 28/05/14
מישהו ביקש ממני הלוואה כספית ובגין התחייבותו להשבתה הוא מוכן לרשום הערת אזהרה על דירתו :

1. האם אפשר לרשום הערת אזהרה בטאבו על הסכם הלוואה ?

2. התברר לי כי רשומים 2 עיקולים על הדירה בתיקי משפחה (הדירה רק על שמו ואת העיקולים רשמה אשתו שהם בהליכי גירושין) : האם למרות זאת אפשר לרשום הערת אזהרה על ההסכם ?

3. אם יהיו 3 ההערות וצריך לממש (הדירה שווה יותר משלושת העיקולים) האם יש קדימויות ?

עיקולים

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 28/05/14
שלום רב

 הסוגיה מצריכה ייעוץ משפטי פרטני.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חניה בחצר בית משותף

משה 28/05/14
שלום רב

לאחרונה רכשתי דירה בבית משותף אשר בו 10 דירות.  7 מהדיירים לפני מספר שנים הכשירו את החצר המשותפת לחניה למכוניותיהם ועשו מחסום בכניסה לחצר.  הפעולה נעשתה ללא פרוטוקול מסודר וללא קבלת אישור עיריה.     האם אני יכול לתבוע לחנות גם בחצר המשותפת?   תודה

רכוש משותף

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 28/05/14
ככל ומדובר ברכוש משותף, יש לך הרשות לעשות בו שימוש ככל דייר אחר.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השבחה

סיוון 28/05/14
שלום, שאלתי היא כזו: בעיריית חולון מחייבים בהיטל השבחה על זכויות בגג בבניין משותף את כלל הדיירים - גם מי שאינו בקומה עליונה. הבנתי שהחוק הוא חדש יחסית, מדצמבר 2013. אם ישנו פסק דין של ביה"ד הרבני לחלוקת הבית כאשר צד אחד קונה את חלקו של הצד השני, ופסק הדין ניתן לפני דצמבר 2013 - האם חל עליו היטל השבחה או שפטור? מצטערת על הניסוח המסורבל ותודה רבה מראש.

היטל השבחה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 28/05/14
יש לבדוק האם יש פה בכלל מימוש מכוחו מחויבים בהיטל השבחה.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ויטרינה חיצונית לא סגורה

דפנה 28/05/14
שלום רב,



השכרנו חנות בלי לשים לב שחלק מהויטרינה החיצונית פתוח לחלוטין בחלק העליון. היה סורג שלא הועלה עד הסוף והסתיר את זה. אחרי ששכרנו ושמתי לב לכך, אמרתי לבעל החנות שלא שמנו לב לזה ושזה עלול לעשות לי בעיות עם האזעקה. עכשיו, אחרי שהאזעקה הותקנה ואכן נכנסת רוח וגורמת לאזעקות שווא (שלא לדבר על כך שזה ממש פירצה), ביקשתי מבעל החנות לסדר זכוכית, או לפחות משהו שיסגור את זה, אך הוא סרב ואמר כי הוא לא מתכוון להשקיע עוד שקל והשכרנו את החנות ככה. 

השאלה האם ניתן לחייב אותו לסדר את זה או שאני צריכה לסדר את זה על חשבוני?



תודה!

הסכם שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 28/05/14
יש לקרוא את הסכם השכירות ולראות על מי חל התיקון. על פניו ככל ומדובר בבלאי סביר, התיקון בדרך כלל מוטל על המשכיר.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום חשבונות …

יוני 28/05/14
שלום, יש לי דייר שהעביר את כול החשבונות אל שמו (חשמל מי שבע וארנונה) אבל הוא לא משלם אותם כאשר נגמר לו החוזה מי יספוג את החוב הדייר שאל שמו החשבונות או אני בעל הנכס .

יש לציין שרק בארנונה ביקשו מהדייר חוזה שכירות ות.ז שלי .



תודה מראש אל העזרה .

חיוב בארנונה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 28/05/14
חוב ארנונה חל על המחזיק בנכס



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת בעלות – מס

שירן 28/05/14
שלום,

אני צריך לבצע העברת בעלות כפולה:



הראשונה, מהערת אזהרה לבעלות

והשנייה, מהבעלים הללו, שהיו זוג נשוי ובמסגרת הסכם גירושין העבירו לילדיהם, לילדיהם.



תתכן גם העברת בעלות שלישית, מהילדים לרוכשים חדשים של הדירה.



אם העברות הבעלות נעשות בסמיכות אחת לשנייה, ידוע

מה המס שיצטרכו הילדים לשלם בהעברה על שם הרוכשים החדשים?



לילדים אין דירות אחרות, אין העברות בעלות קודמות.



אודה מאד על עזרתכם. מדובר במשפחה קשת יום ואני מנסה לסייע ללא תשלום, למסור להם מידע.



תודה

חישוב מס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 28/05/14
שלום רב

יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לינאריות חדשה

מורן 28/05/14
שלום רב,
אני חוזרת על שאלתי שוב מכיוון ששלחתי הודעה בהמשך לתשובה שקיבלתי וטרם השיבו לי.
שאלתי לעניין מס שבח בלינאריות חדשה. לא ניתן להשתמש בחישוב החדש כשמדובר במכירה ל"קרוב״. מה קורה כשיש זוג נשוי שעל שם כל אצד מהם נכס וכעת הבעל מוכר את נכסו. האם ניתן להשתמש בלינאריות חדשה כאשר הקונה לא מוגדר כקרוב למוכא אבל כקרוב לאישה? האם לחזרת התא המשפחתי יש השפעה כאן?
תודה רבה :))

לינאריות חדשה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 28/05/14
יש לבדוק את הגדרת "קרוב"

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חתימת חוזה שכירות ללא נתינת כל ההמחאות

יעקב 28/05/14
שלום וברכה,



ברשותי דירה אותה אני משכיר.



בדירה נמצא שוכר אשר כעת הוא מחדש את חוזה השכירות לשנה נוספת, אנו אמורים לחתום את החוזה היום כאשר הוא מודיע לי שכעת אין עליו את כל ההמחאות אלא רק שלשה ובשבוע הבא הוא ימסור לי את שאר ההמחאות.



ברור לי שעדיף לי לקבל את כל ההמחאות בשעת החתימה אך לצערי הרב אני מוכרח לחתום איתו היום.



שאלתי היא האם ניתן או צריך להוסיף נספח כלשהו לחוזה שיגבה אותי במידה והוא יעשה בעיות עם מסירת ההמחאות בהמשך, ואם כן באיזה נוסח לנקוט ?



תודה מראש.

הסכם שכירות מותנה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 28/05/14
ניתן להוסיף תנאי מתלה לפיו ההסכם יכנס לתוקף רק עם המצאת ההמחאות.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום זכויות

זאב 28/05/14
רכשתי  דירה מקבלן  לפני 18 שנה ועד היום הדירה לא נרשמה על שמי  הגיע לי מכתב לאחרונה מעורך דין של החברה לשלם שכר טירחה וכן הוצאות לקבלן על מנת שהדירה תירשם על שמי אני לא מעוניין לשלם אני מעוניין לעשות את הרישום דרך עורך דין אחר האים אני יכול והאים החברה חייבת לרשום את הדירה על שמי תודה

רישום הזכויות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 28/05/14
שלום רב,

מכח הסכם הרכישה, אני מניחה שהחבות לרישום הינה על החברה המוכרת. מעבר לזה, בדרך כלל ההוצאות המשפטיות בגין רישום הזכויות משתלמות במעמד החתימה. אני ממליצה לך לבדוק שני עניינים אלו.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי מדוכן אחרי 30 שנה

שלומי 27/05/14
לסבי היה דוכן מכירה משנות ה 50, כאשר נפטר ב 1975 אבי המשיך למכור בדוכן במקום סבי עד עצם היום הזה. הדוכן נמצא בעיר התחתית בחיפה ונמצא בכניסה לבנין משרדים. לפני כשבוע פנה עורך דין שמייצג את בעל הבניין והודיע לאבי ( בן 81) שבעל הבניין החליט  לשפץ את הכניסה לבנין ורוצה שתוך מס' חודשים תארוז את הסחורה ותסגור את הדוכן. אבי מתפרנס מהדוכן 40 שנה ומאותו יום אינו ישן בלילות. סבי ואבי לא שילמו שכירות מעולם, אין להם מסמך על הדוכן ולא דמי מפתח. האם ניתן להוציא אותו מהדוכן? יש איזה חוק שיכול לעזור לאבי מגזירה זו? חוק התיישנות, הגנת הדייר, דיור מוגן???

נא עזרתכם. 

פינוי מדוכן אחרי 30 שנה

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/05/14
שלומי שלום,



לצערי, אם אביך הקים דוכן ללא כל רישיון או היתר, למעשה ניתן לפנות אותו משם. 

עם זאת, יש לבדוק למי שייך השטח שנמצא בכניסה לבניין אני מניחה שלא מדובר בשטח פרטי אלא עירוני, והעו"ד יכול לפנות לעירית חיפה לסיוע בפינוי.

הדבר דומה לדוכנים שהיו קיימים במשך שנים רבות בטיילת באילת, וגם במקרה זה נאלצו בעלי העסקים להתפנות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חשש להונאה

עידן 27/05/14
שלום רב,



לפני כשנתיים רכשתי דירה. מכיוון שבעל הדירה אינו מתגורר בארץ, הליך הרכישה התבצע מול מתווך שהחזיק בייפוי כוח מטעם בעל הנכס.



אחרי שהעברתי למתווך את הכסף בעבור הנכס, וטרם נרשם הנכס על שמי, גיליתי שבין המתווך לבעל הנכס התעורר סכסוך עסקי, שהוביל לביטול ייפוי הכוח.



בעל הנכס טוען שלא קיבל את הכסף עבור הנכס, אך אנני יודע אם זה נכון.



נכון להיום אני מחזיק בדירה שוכר מטעמי, אך הדירה אינה רשומה על שמי ואינני יכול למכור אותה.



כיצד עליי לפעול?



תודה. 

יפוי כוח שניתן למתווך לצורך מכר דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 28/05/14
עידן שלום,



האם לא היה עו"ד מטעמו של המוכר?

האם יש לך הוכחות ששולם הכסף?

בעיקרון, מוכר יכול לתת יפוי כוח למתווך או כל אדם אחר שימכור עבורו את הנכס רק אם מדובר ביפוי כוח נוטריוני בלתי חוזר כך שלא ניתן לבטל אותו. האם זה יפוי הכוח על פיו פעל המתווך? אם לא - יש כאן בעייתיות חמורה, ולמעשה המתווך לא היה רשאי למכור בשם המוכר.



לטעמי אתה זקוק לייעוץ פרטני על ידי עו"ד.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין




הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת קבלן בגין איחור בקבלת דירה

משה גולן 27/05/14
שלום רב, קניתי דירה מקבלן ונכון לעכשיו הוא מאחר בתשעה חודשים במסירת הדירה. כעת במסירת המפתח הוא אינו מוכן לשלם את מלוא פיצויי השכירות לפי חוק מכר דירות וחוזה המכר. למי אני יכול לפנות להגשת תביעה וכמה תעלה תביעה בסדר גודל שכזה?

תביעת קבלן בגין איחור בקבלת דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/05/14
משה שלום,



ככל והקבלן אכן חייב בתשלום פיצויים על פי החוק, ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות  או בבית משפט השלום. אם מדובר בסכום תביעה של עד 33,700 ש"ח, ניתן בתביעות קטנות , למעלה מכך, בית משפט שלום.

בגין תביעה כזו יש לשלם אגרת בית משפט  התלויה בגובה הסכום הנתבע, ושכ"ט עו"ד אשר יכול להשתנות בין עורכי דין שונים.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה למגורים מפרטי לפרטי מעל 10שנים

בורגר שושנה 27/05/14
האם חל מיסוי מיוחד על המשכיר או מס שבח על דירת מגורים לאחר 10 שנות השכרה לאותו השוכר?

תשלום מס על הכנסה מדמי שכירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/05/14
שושנה שלום,



מס שבח חל במכירה ולא בהשכרה.

מעל גובה מסוים של דמי שכירות חודשיים יש לשלם מס הכנסה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחסנים לא רושומים

יוסי 27/05/14
שלום רב פורום עורכי דין

אני גר בבנין משותף כ 9 דירים בבנין.

לפני שנה נכנס דייר חדש לבניין השתלט על שני מחסנים החליף מנעולים וקבע כי המחסנים שלו.

ניגשתי לארכיון מבנים של עיריית חיפה ובתרשים של הבניין כלל לא מופיע שישנם שני מחסנים. למיטב הבנתי הם נבנו באופן לא חוקי.

למי עלי לפנות? לרשות המקומית או המשפטית ?

בברכה

יוסי

מחסנים שנבנו ללא היתר

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/05/14
יוסי שלום,



ניתן לפנות לרשות המקומית לדווח על בניה ללא היתר.

ניתן לפנות גם לרשות השופטת בתביעה כנגד אותו דייר אם לא יתפנה מהמחסנים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעלות לעומת חכירה ברשות מקרקעי ישראל

טל שבתאי 27/05/14
שלום רב
ברשותי נכס בחכירה ברצוני לשפץ ולהרחיב
הוגשו תוכניות בנייה למינהל
ובתגובה קיבלתי שובר תשלום שלאחר שאשלם אותו תוקנה לי בעלות על הנכס ולא
אצטרך אישור מהמינהל
בפניה פיזית למשרדים נאמר לי כי עומד להכנס חוק שאומר כי כל נכס ששיטחו מתחת ל550 מט׳ר
הבעלות עליו תועבר לבעליו אוטומטית ללא כל תמורה או תשלום למינהל
אשמח לשמוע את דעתכם בנושא?
חשוב לי להתקדם בנושא השיפוץ וההרחבה
שכרגע תקוע כאמור
בתודה מראש
ובברכה

בעלות לעומת חכירה ברשות מקרקעי ישראל

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/05/14
טל שלום,



למיטב ידיעתי, רשות מקרקעי ישראל תחל בהליך של העברת נכסים רבים הרשומים על שם המדינה, כך שלאחר ההליך, בפועל יירשם שהחוכרים והבעלים הם אותו אדם, והמדינה תמחק כבעלים. המצב החדש אמור להיטיב עם החוכרים.

אם השיפוץ דחוף לך תשלם ותשפץ עכשיו, אם לא, תמתין עד שהרשות תבצע את ההליך בנכס שלך, ותהיה פטור מתשלום.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בית משותף

עינב 27/05/14
הזמינו אותנו לזיהוי הדירה בעקבות תהליך רישום בית משותף בבניין
אציין כי מדובר בדירת גן
על איזה דגשים יש לשים לב? מה לבדוק? ממה להיזהר?
אודה לתשובה מהירה

זיהוי תת חלקה לפני רישום בית משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/05/14
עינב שלום,



יש לבדוק שזו אכן הדירה שלך מבחינת שטח, צורה, כיוונים, הצמדות לדירה ומספורן (חניה, מחסן).



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור חלוקת דירה

שני 26/05/14
שלום,

רכשנו דירה מחולקת והגשנו לעירייה את החתימות והשרטוטים של המהנדס וכעת הם מבקשים פרסום על החלוקה. לפי הדף שהם נתנו לנו, יש מספר חברות פרסום וגם כתוב בו שניתן לפרסם עצמאית ולא חובה להיעזר בחברות.

פנינו שוב אל הנציגה בעירייה והיא לא יודעת אם אפשר עצמאית. מה החוק אומר לגבי זה?

אשמח לתשובה מהירה, מכיוון שהעניין דחוף לפני ועדה.



תודה מראש.

אישור חלוקת דירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/05/14
שני שלום,



למיטב ידיעתי, החוק לא דורש שהפרסום יעשה באמצעות חברת פרסום ספציפית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן