פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

למי שייך מסתור כביסה בבית משותף?

14/10/14
בבניין משותף - מסתור כביסה שנבנה על ידי הקבלן, עשוי מבטון ומחובר לבניין ביציקה, בהנחה שהוא משויך לדירה כלשהיא ולא לרכוש המשותף, האם הוא אמור להיות משויך לדירה שמתחתיו או מעליו ? להבנתי המסתור אשר בחלק העליון של דירתי שייך לי והמסתור אשר בחלק התחתון של דירתי שייך לדירה שמתחתי. האם אני צודק ?

למי שייך מסתור כביסה בבית משותף?

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/10/14
שלום רב,



לא ניתן לענות על שאלתך מבלי לראות תשריט ונסח טאבו של הבית המשותף.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס על דירה כשלאחד יש

דירה רשומה 14/10/14
זוג נשוי רוצה לרכוש דירה, לבת הזוג יש דירה שקיבלה לפני שנישאו והיא רשומה על שמה, כמה מס צריך לשלם בגין הדירה שירצו לרכוש?

תודה על התושבה.

הלכת פלם

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/10/14
שלום רב,



יש לבדוק את העניין לעומק, אולם, ככל הנראה ניתן להחיל במקרה זה את הלכת פלם לפיה לא  מחילים את חזקת התא המשפחתי על דירות קודמות לנישואין, ולכן, מס הרכישה יופחת ממס מלא בגין דירה שניה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי שימוש לחברת גז בדירה שכורה

אדורה 13/10/14
אני שוכרת 4 שנים דירה שבה יש גז. לי אין שימוש בגז אך כל השנים האלה אני משלמת את דמי השימוש החודשיים כי בעל הדירה לא מוכן לנתק את הגז. האם עלי להמשיך לשלם את דמי השימוש למרות שאני לא צורכת ואין לי כיריים בכלל?   האם בעל הבית אינו מחוייב להשתתף בתשלום? 

דמי שימוש לחברת גז בדירה שכורה

עו"ד ענת קציר מנהלת 15/10/14
אדורה שלום,



אינך מחויבת לשלם בעד שירותים שאינך מקבלת, ולטעמי על בעל הבית לשאת בתשלום זה, אלא אם סוכם בין הצדדים כי התשלום עבור הגז הוא חלק מהתשלום החודשי עבור השכירות ואת הסכמת לכך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח / הטל השבחה בגין תוספת בניה

רון 13/10/14
שלום 

אני עושה ממ"ד ותוספת בניה (מרפסת וסגירה של חדר). קיבלתי היתר בניה כבר מהעיריה. אני עושה את זה באופן עצמאי ולא במסגרת כלשה (תמ"א או משהו כזה) פתאום באה אלי אחת השכנות ואומרת שכאשר היא תבוא למכור את הדירה שלה יבוא אליה מס שבח או הטל השבחה וידרוש תוספת כסף בגין הבניה שאני עשיתי כי זה יעלה לה את ערך הדירה.

יש דבר כזה?? האם היא יכולה לטעון טענה כזו כלפי מי שעשה כבר תוספת?? נשמע לי מוזר שאם אני עושה תוספת השכנה צריכה לשלם מס שבח או הטל השבחה (אני שילמתי את זה כבר על הדירה שלי) 

תשלום היטל השבחה בגין תוספת בניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/10/14
רון שלום,



חובת התשלום בגין היטל ההשבחה חלה על מי שהחזיק בנכס בעת אישור התוכנית ע"י העיריה.

ככל שהדירה שלך לא תמכר לשכנה ו/או הבניה לא קשורה לנכס שלה היא לא תחוייב בתשלום היטל השבחה.

למס שבח אין שייכות למקרה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאות נשיאות על שטח משותף (הוצאות ועד הבית)

אולגה 13/10/14
בניין משותף בעל 12 קומות , דירות 4 ו-5 חדרים בגדלים שונים. אנו בדירת 4 חדרים קומה שלישית. האם התשלום בגין הוצאות ועד הבית יהיה אחיד לכולם או יחסי לשטח הדירות. (הפניה לסעיךף 58, חוק מקרקעין). הועד מפעיל לחץ על כולם לשלם אותו תשלום. כיצד להתמודד?

תשלום דמי ועד בית על פי גודל הדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/10/14
אולגה שלום,



על פי החוק כל בעלי דירה ישלמו דמי ועד בית על פי גודלה, אולם, באסיפה חוקית של בעלי הדירות ניתן לקבוע אחרת, למשל, שכל הדירות ישלמו באופן שווה.

כמו כן, יש לבדוק מה נקבע בעניין זה בתקנון הבית המשותף.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פירוק מגרש

נתן 13/10/14
אימי ואחיה חולקים חלקה של 760 מר, בינהם כאשר לשניהם לפי הטאבו יש 50% אחזקה במגרש.

השטח במגרש לא מחולק בינהם ונוצר מצב שאחיה שהוא קומה ראשונה "משתלט" על רוב החצר.

אימי פותחת עכשיו בהליך פירוק בחלקה הנ"ל האם הדבר יכול לפגוע בזכויות של אימי בעת חלוקה ?

במהלך השנים הוא שם דשא בשטח ויש לו מחסן (אמנם לא חוקי) בחצר מה שגורם לכך שיש לו רוב, למרות שמגיע לאימי50%.

בנוסף, ארצה לדעת האם ניתן לאחד שני תתי חלקות בין שני מגרשים שונים במידה והם צמודים ?



תודה מראש על העזרה.


פירוק שיתוף במקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/10/14
נתן שלום,



בעיקרון אין קשר בין פירוק שיתוף במקרקעין לחלוקת המקרקעין באופן שווה. יכול שבית המשפט יחליט שיש לחלק את הקרקע בצורה מסוימת ויקבע תשלומי איזון לצד החסר, או חלוקת המגרש בעין בצורה פיזית.



לגבי איחוד שתי תתי חלקות- לא ניתן לתת מענה מבלי להכיר את כל הנתונים של הקרקע לעומק.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה בסעיף שכירות

שני 13/10/14
שלום רב, שאלתי היא כזאת. בעלי הדירה ביקשו שאפנה את הדירה , נתנו התראה של חודשיים מראש לפי החוזה. 

בחוזה רשום שאני צריכה להחזיר את הדירה מסויידת, ובמידה ולא מוצא חן בעייני בעל הבית הסיוד או במידה ולא סיידתי אני אשלם 1700 שח

כשהוא ביקש את ה1700 ציינתי את הסעיף שאני יכולה לסייד לבד, ואני אדאג להביא איש מקצוע

בגלל דברים אישיים בינינו הוא בקטע של לעשות דווקא וענה לי אין בעיה שתסיידי אבל תדע שאם זה לא לשביעות רצוני את בכל מקרה תשלמי אז חבל שתצבעי. (רמז שבכל מקרה חבל לי על הזמן ואת הכסף אני אשלם )



שאלתי היא כזאת, מי קובע מזה שביעות רצונו? האם אני אדאג להביא איש מקצוע עם חשבונית והכל יפתור אותי מזה שזה לא לשביעות רצונו וזה נעשה בצורה מקצועית? 

איך עוקפים סעיף כזה????? 

סיוד הדירה לשביעות רצונו של בעל הבית

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/10/14
שני שלום,



אין הגדרה בחוק לשביעות רצון, ואני מניחה גם שלא הוגדר המונח שביעות רצון בהסכם השכירות.

ככל שהבית יהיה מסויד באופן אשר יכול להשביע את רצונו של האדם הסביר, תוכלי לנסות להתנגד לתשלום.



ממליצה להבא לתת לעו"ד לבדוק את הסכם השכירות בטרם החתימה עליו על מנת להגן עד כמה שניתן על האינטרסים שלך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין




הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרצלציה ומשכנתא

תומס51 12/10/14
שלום רב.

אנו שתי משפחות שמעוניינות לקנות שטח יחד ולבנות עליו שני בתים. רציתי לדעת האם חובה לעשות פרצלציה לשטח? במידה ואין פרצלציה אך יש הסכם בין הקונים,  האם הבנק יאשר משכנתא? ואם זו אדמת מנהל,קיימת בכלל האופציה לפרצלציה? תודה מראש על הסבלנות

תומס

האם יש לבצע פרצלציה בקרקע על מנת לקבל משכנתא?

עו"ד ענת קציר מנהלת 13/10/14
תומס שלום,



לעניין הפרצלציה- לא אוכל לתת מענה מבלי לבדוק את הזכויות במקרקעין. יש לבדוק זאת מול הרשות המקומית בבואכם לקבל היתר בניה.



לעניין המשכנתא- יש לפנות לבנק המלווה לבירור. יכול להיות שתיווצר בעיה במתן משכנתא ככל שלא ניתן יהיה לרשום הערת אזהרה לטובת הבנק בגין ההלוואה באופן מספיק ספציפי על המקרקעין.



יש לבדוק את תיק המנהל על מנת לענות על שאלתך באופן מדויק. אני מציעה לפנות למנהל ולבדוק העניין.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין








הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם הוצאות בגין ביטוח משכנתא מותרות לניכוי מס השבח

אורטל 12/10/14
האם הוצאות בגין ביטוח משכנתא מותרות לניכוי מס השבח?

הניכויים המותרים ממס השבח

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/10/14
אורטל שלום,



לפי מיטב ידיעתי- לא.

ראי סעיף 39 לחוק מיסוי מקרקעין- הניכויים המותרים בקישור המצ"ב.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מימוש צ'ק לביטחון

ללא 12/10/14
השכרתי  דירה לזוג נשוי. בחוזה השכירות  לא רשום:

 "שניהם ביחד וכל אחד לחוד" .   אלא רשום:


 " X ו Y ׁׁׁ" ( זאת אומרת שם הבעל ו שם האשה) .



 בסיום החוזה השאירו אחריהם חובות ונזקים בדירה, כאשר צ'ק הביטחון הינו של
האשה (אך אין לי צילום ת.ז. שלה- יש צילום ת.ז. של הבעל) במקום בו רושמים
בצ'ק לפקודת מי הוא- רשום: "לביטחון".


מה האפשרויות העומדות בפני על מנת לממש בצורה הכי טובה את הצ'ק?

מימוש שיק בטחון

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/10/14
שלום לך,



ניתן לתבוע בתביעות קטנות את הבעל או האישה או שניהם בגין הנזקים והחובות.

במידה ומלבד הרישום "לביטחון" כתוב שם המשכיר, ניתן לפדות את השיק. ככל שאין לו כיסוי ניתן להגיש אותו להוצאה לפועל בהליך של תביעה לביצוע שטר.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עברת שימוש

יוסי ביטון 12/10/14
שלום

בניתי פרגולה ושמתי עליה רעפים תוך כדי בניה היגשתי תוכניות לעריה עידי אדריכל .לאחר כחודש קיבלתי מכתב מהעריה שמחיבים אותי עבור תוספת הבניה 12 מטר בארנונה .וכך היה במשך כ17 שנה .היום נזכרו שהבניה ללא התר והם מודים שהתרשלו ושיש היתישנות על הבניה אולם יגישו תביעה בגין שימוש . לא מזמן קראתי בגלובס שהיה משפט כזה בחולון והשופטת קבעה שההיתישנות גוברת על שימוש לכן היא מזכה את הנתבעים .האם אני יכול להשתמש באותה פסיקה ??

תודה

התיישנות בעבירת בניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/10/14
יוסי שלום,



יש לבדוק את המקרה שלך לעומק על מנת לענות על שאלתך.

באופן כללי, אם הנסיבות דומות, ולא ניתנה הלכה שהופעת את זו שנקבעה בפסק הדין שצירפת, ככל הנראה אתה יכול להשתמש בפסק הדין.

בכל אופן ממליצה שלא להגיע למשפט ללא ייצוג עו"ד.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בנייה לא חוקית

ים 11/10/14
דיירת בבניים שחלקו קנייה והשאר עמידר שכנים שקנו את הבית ובנם בנה למטה יחידת דיור אם מטבח שירותים חצר השתלט על שטח של השכנים עושה רעש כל לילה חפלות מסיבות ממש רעש

נרגע קצת כי קיבל תלונות מהמשטרה אנחנו  מגישים תלונות לעיירה וגם לבית משפט ויש תחושה שמישהו מנוווט הכול לטובת בשכן העבריין  בנייה

פירק את המרפסת אחרי שבוע בנה שוב ואפילו התרחב מה עושים

בנייה לא חוקית

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/10/14
ים שלום,



צר לי. לא הבנתי את שאלתך.

נא הבהרתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטר מכר חוקי מול אישור בנייה מקורי

סמדר 11/10/14
שלום, בבעלותי משרד בקומת קרקע שנקנה על ידי אבי ב-1966 ישירות הקבלן שבנה אז את הבניין, יש חוזה חתום עם כל החותמות ובידי גם שטר מכר עם חותמת של מנהל המקרקעין בין הקבלן לאבי. לפני עשרים שנה מכר לי אבי את המשרד ואני היום בעליו החוקיים (לאורך השנים משלמת ארנונה לעיריה וכו). אני רוצה למכור את הנכס. במחלקת ההנדסה של אישורי הבנייה לבנין לא מופיע משרד אלא חדר חשמל (אין איזכור למשרד). שאלתי: האם זו בעייה? האם העובדה שיש שטר מכר חוקי עם כל החותמות של מנהל המקרקעין בין הקבלן לאבי זו לא הוכחה שזהו אכן משרד? האם יכולה להיות בעייה לקונה פוטנציאלי, או לי אם אנסה למכור? תודה רבה

אי התאמה בין צורת רישום הנכס למצבו הפיזי

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/10/14
סמדר שלום,



יש לעיין בתיק הבניין של המקרקעין, לבדוק כיצד רשום הנכס במשרדי מיסוי מקרקעין, במנהל ובעירייה על מנת לענות על שאלתך באופן מלא.

לעיתים,  אי התאמה בין הרשום, לבין המצב הפיזי בפועל של הנכס, עלולה להוות בעיה במכירה או לגרום לרוכש סיכון במקרה של בדיקה של הרשויות את הנכס מסיבה זו או אחרת, אפילו לצורך מתן אישור עירייה לטאבו להעברת הזכויות בנכס.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלוקת דמי ועד בית בהתאם לגודל הדירה

אור 11/10/14
שלום,



בתקנון הביניין שבו אני גר ישנו סעיף המורה על חלוקת דמי ועד בית בהתאם לגודל הדירה, סעיף זה לא מומש בפועל במשך שנים רבות , לפני כשבע שנים פנה אחד הדיירים למפקח על הבתים המשותפים והורה לממש את הסעיף, ובהתאם לכך שילמו במשך שנים בעלי דירות הגדולות יותר דמי ועד  קבועים מוגדלים בהתאם ליחס גודל הדירות, 

עכשוו תובע אחד הדיירים שבעלי הדירות הגדולות יותר ישלמו גם על ההוצאות המיוחדות [שיפוצים שנעשו, זיפותי גג] תחול הדרישה לתשלום יחסי לגודל הדירה. האם הוא יכול לתבוע רטרואקטיבית, כאשר מרגע החלטת המפקח על הבתים המשותפים, שולמו באופן יחסי הוצאות קבועות ואילו ההוצאות המיוחדות שולמו בידיעתו באופן שווה? אגב, במשך השנים הללו הוא שלם את חלקו ללא עוררין בידיעה שכולם משלמים באופן שווה. תודה.




חלוקת דמי ועד בית בהתאם לגודל הדירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/10/14
אור שלום,



בעיקרון על בעל דירה להשתתף בהוצאות השוטפות של הבית המשותף על פי גודל דירתו וכן כך הדין גם לגבי שיפורים שבוצעו בבית המשותף בהסכמת בעלי הדירות.

לכן, למעשה אותו בעל דירה יכול לתבוע רטרואקטיבית בפני המפקח על הבתים המשותפים תשלום עבור אותן הוצאות מיוחדות, אולם אין אפשרות להעריך את סיכויי תביעתו נוכח התקופה שחלפה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון נזילה בדירה בדמי מפתח.

רמי גירון 10/10/14
שלום,

יש לי נזילת מים מהתקרה.מעלי דיירת ותיקה בדמי מפתח. האם החוק לדיירים בדמי מפתח, מחייב אותה לתקן את הנזילה אצלה ברצפה (שיוצאת אצלי מהתקרה), על חשבונה ?

תודה,

רמי.

על מי חלה חובת תיקון בדירה המושכרת בדמי מפתח?

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/10/14
רמי שלום,



פנה לדיירת שתפעל לתיקון הנזילה. בד"כ עלות התיקון מתחלקת בין הדיר המוגן לבין בעל הבית, ולעתים בית המשפט קובע אחרת.



ראה חוק הגנת הדייר- פרק שירותים ותיקונים. שם תוכל למצוא התייחסויות רלבנטיות לתיקון האמור.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום דירה על פי צו ירושה

DANAֲ 08/10/14
ברצוני לרשום את דירת הורי על שמי, יש לי צו ירושה מרשם הירושה שאלתי האם יש צורך במסמכים נוספים מלבד טופס הבקשה ותשלום האגרה לשם השלמת הרישום בטאבו כגון אישור עירייה ואישורי מס שבח

רישום דירה על פי צו ירושה

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/10/14
שלום לך,



יש צורך בצו ירושה מקורי, אגרה לטאבו ובקשה לרישום ירושה חתומה ומאומתת על ידי עו"ד.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעלית שבת בבניין חדש

ישי 08/10/14
שלום רב, שרת המשפטים הוציאה לאחרונה תקנה בדבר השימוש במעלית שבת בבניין משותף. התקנה לדעתי מפלה את הציבור שומר המצוות לרעה ואף גורמת להפרה של חופש הדת חופש האדם וחירותו. אני מתגורר בבניין בן 15 קומות, בניין בן שנתיים ובו 2 מעליות כאשר האחת עם מנגנון פיקוד שבת. על פי התקנה החדשה נקבעו זמנים במהלך השבת בהם המעלית תוכל לעבוד כמעלית שבת ובהם לאו. הייתכן דבר כזה שאדם הגר בקומה 15 יצטרך להיות כלוא בביתו בגלל היותו שומר מצוות?! בו בזמן שלשאר הדיירים עומדת לרשותם מעלית רגילה ועוד מעלית שבת שגם בה ניתן לעשות שימוש, אמנם איטי אבל עדיין מעלית. כאשר לשומר המצוות אם מנתקים את המעלית אזי הוא צריך לרדת ברגל 15 קומות!! עם ילדים עגלות וכו ... אשמח לתגובתכם מה ניתן לעשות והאם באמת התקנה היא כזו שרירותית בדבר השעות הפעלה.

מעלית שבת בבניין חדש

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/10/14
ישי שלום,



נסה לכנס אסיפת דיירים חוקית ולבקש לקבל בה החלטה אשר תתיר הפעלת מעלית שבת מעבר לשעות שקבועות.

לידיעתך, בעיקרון, הדיירים אשר מבקשים להפעיל מעלית שבת, הם אלה שאמורים לשאת בעלות ההפעלה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת על פינוי

עינב 07/10/14
עינב שלום, ראשית תודה לתשובתך המהירה.

לא נתנו תשלום של שיקים מראש. אנו משלמים חודש בחודשו במזומן. פשוט החוזה נמשך ללא סיכום דברים לא בע"פ ולא בחידוש חוזה. האם זה עדיין חודשיים? תודה

הודעה מוקדמת על פינוי

עו"ד ענת קציר מנהלת 10/10/14
עינב שלום,





אם כך, ניתן להודיע תוך זמן סביר על פינוי. חודש מספיק





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת על פינוי

עינב 07/10/14
שלום וברכה. יש לנו חוזה שהיה בתוקף עד 06.2014. לאחר מכן המשכנו לגור בדירה ללא חידוש חוזה. אין בחוזה סעיף המזכיר הודעה מוקדמת אם כי תוקפו של החוזה פג. אנו מעוניינים בחיפוש דירה אחרת. כמה זמן יש עלינו להודיע לבעל הדירה? נאמר לנו כי אנו לא חייבים במתן הודעה מוקדמת אך לנו נראה בשל ההגינות כי יש להודיע חודש מראש על כוונתנו לעזוב. האם חודש מראש הוא מה המקובל בחוק?

לתשובה מהירה אודה,

בברכת חג שמח

הודעה מוקדמת על פינוי

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/10/14
עינב שלום,



אם מסרתם שיקים מראש עבור תקופה נוספת של שכירות, מקובל להודיע חודשיים מראש.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניית ממ"ד

שרה שוורץ 07/10/14
אני גרה ברב-קומות.

באספת דיירים, התקבלה החלטה, עפ"י רוב, לבנות ממ"ד לכל הבניין.

עלות בניית הממ"ד גבוהה, ואין באפשרותי לממן אותה.

האם החוק מחייב אותי לבנות את הממ"ד, לאחר קבלת החלטת הרוב באספת הדיירים?

האם החלטה של אסיפת דיירים לבניית ממ"ד מחייבת אותי?

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/10/14
שרה שלום,



לבניית ממ"ד שישמש יותר מבעל דירה אחת יש צורך בהסכמה של 60% מכלל בעלי הדירות.

בעיקרון, החוק מחייב השתתפות של כל אחד מבעלי הדירות בתשלום על פי חלקו היחסי ברכוש המשותף בבניין.

היה ולא תסכימי מסיבה כזו או אחרת לבנייה, יכולים יתר בעלי הדירות להתאחד ולפנות בתביעה כנגדך אל מול המפקח על הבתים המשותפים.

המפקחת תבחן את הסיבות שלך להתנגדות לבניה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה

יוסי 07/10/14
שאלה האם חוזה שכירות שבעל הדירה לא רשם את תעודת הזהות שלו הוא חוזה תקף

כן.

עו"ד ענת קציר מנהלת 07/10/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי בעסקת קומבינציה

שירה 06/10/14
שלום,



בעסקת קומבינציה שנמצאת לפני אישור בועדה המחוזית, סוכם כי היטל השבחה לרשות המקומית ישולם ע"י הקבלן. מס שבח כבר שולם ע"י כל אחד מבעלי הקרקע ע"פ מצבו האישי. הבנתי שההשבחה היא מיום רכישת המגרש המקורי וע"פ הסטוריית הגלגולים שלו אך לא ברור לי עד מתי ההשבחה.

שאלה 1:

האם עד מועד חתימת החוזה? ומה עם התקופה שתארך הבניה? האם זו השבחה נוספת שיהיה צריך לשלם עבורה?

דירות התמורה הן 3 ואנחנו 4 אחים. כלומר לכל אחד 3/4 דירה בבעלותו, וסוכם כי אחד האחים ימכור לאחרים את חלקיו בדירות מייד כשתושלמנה בנייתן.



שאלה 2: איזה מס עוד צפוי לאח המוכר את חלקיו בדירות השונות. האם מס מכירה בלבד? ומהו האחוז מערך חלק הדירה הנמכר? בהנחה שהחוקים לא ישתנו כמובן.



תודה על המידע.

מיסוי בעסקת קומבינציה

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/10/14
שירה שלום,



שאלתך מורכבת ומצריכה בדיקת העובדות המשפטיות הרלבנטיות למקרה זה. לכן אין אפשרות לתת לה מענה מלא במסגרת הפורום

אני ממליצה לך לפנות לייעוץ פרטני.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה בפני מפקחת בלשכת רישום המקרקעין

ניקי 06/10/14
שלום רב, אני גרה בבניין בן 3 קומות שלא רשום בטאבו, רק במנהל ובעירייה. הגשתי תביעה בפני מקפחת כתביעה כספית נגד השכן, לא הייתי מיוצגת על ידי עורך דין.

הנתבע הגיש כתב הגנה על ידי עו"ד, שטוען חוסר סמכות עניינית כנגד תביעה כספית שלא ניתן להגיש תביעה כספית אלא רק צו עשה בפני המפקחת. נקבע דיון. שאלתי האם אני יכולה לתקן את התביעה  לנושא אחר  מתביעה כספית לתביעת צו עשה.?? תודה

תביעה בפני המפקחת על לשכת רישום המקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 06/10/14
ניקי שלום,



יש להגיש בקשה לתיקון כתב התביעה.

פני לפורום בתי משפט לקבלת הדרכה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לעניין צו הרחקה כנגד שכן עקב סכסוך מתמשך

מלאכי רשף 06/10/14
המשך צרותיו של קרוב משפחה:

"הוגש נגדי צו מניעת הטרדה על ידי שכן. המרחק שעלי להתרחק ממנו הוא כזה שמשבש את כל חיי (אם להקפיד על קוצו של יוד, אני מנוע מהלהכנס מהרחוב לחצר ולדירתי). המבקש כבר הזמין שלוש פעמים את משטרת ישראל על מנת לחקור אותי על הפרת הצו, שלא הגיע אלי.

קבלתי בבית משפט השלום טפסים שעלי למלא כדי להשיג צו מקביל נגד השכן, שכן הוא הגורם המטריד, המציק והמזיק לחיי מזה שנתיים. במעמד צד אחד יכול היה הוא לספר כל דבר לשופט ואני לא הייתי שם כדי לסתור את טענותיו. עד כאן מה שמקובל בהליך זה. הבעייה, שנקבע דיון במעמד שני הצדדים והמכתב הרשום שהיה אמור ליידע אותי על כך לא הגיע לידי ולכן הצו נגדי הוארך בגין אי הופעתי לעוד כחודשיים.עברתי על הטפסים. אחד הדפים הוא "כתב ערובה" המחייב אותי לשפות, על פי שיקול דעתו של בית המשפט, את המשיב על נזק אם ימצא בית המשפט שתביעתי קנטרנית.

מכאן נובעות שלוש שאלות:

א) איך אני משכנע את בית המשפט שהתביעה נגדי היא אכן קנטרנית ?

ב) איך אני מתגונן בפני טענה,ש דווקא התביעה שלי, שנועדה להשיב את חיי למסלולום התקין, איננה קנטרנית ?

ג) האם עלי לנסות ולגייס עדים, או שמספיק להצביע על סדרת התנכלויותיו ?

שאלה לעניין צו הרחקה כנגד שכן עקב סכסוך מתמשך

עו"ד ענת קציר מנהלת 06/10/14
מלאכי שלום,



השאלה אינה מתאימה לפורום נדל"ן.

פנה לפורום בתי משפט.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר דירה ששולם מראש

מ.ס 05/10/14
שלום לחברי הפורום.



לפני כשנה חתמתי לחוזה סטנדרטי למעט
סעיף התוקף שעמד על שנתיים. במעמד החתימה ובכפוף לכתוב בחוזה שלמתי מראש
צ'ק מזומן(!) על חשבון חודש השהייה האחרון (בחוזה לעומת זאת מצויין במפורש
שהצ'ק הנוסף הוא על תאריך ה-11.15, החודש בו הייתי אמור לפנות את הדירה,
בעוד שנה).



חודש הבא, דצמבר, אני נאלץ לפנות
את הדירה לפני הזמן, לאחר שנה בלבד, בהסכמת בעל הדירה שאף מתכנן לחזור
לדירה שלו (בתחילה התבקשתי למצוא מחליפים, אבל לאחר שבועיים הודיע לי שהוא
חוזר).



השאלה, כמובן, היא מה דינו של הכסף ששולם מראש?האם אני אמור לקבל החזר/להתקזז עם בעל הדירה על חודש דצמבר (שנת 2014) או שמא?תודה מראש.

שכר דירה ששולם מראש

עו"ד ענת קציר מנהלת 06/10/14
שלום רב,



לא ירדתי לסוף דעתך.

נא הבהר את שאלתך.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן