פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

העלאת שכר דירה בדירת עמידר

מאיה 06/03/15
שלום, אימי מתגוררת בדירת עמידר כבר 36 שנה מאז עלתה ארצה. החודש הודיעו לה כי מקפיצים את שכר הדירה כפול ממה ששילמה (שילמה 500 לחודש עכשיו תשלם 1000) האם הם יכולים לעשות זאת? ומה עליה לעשות? תודה!

חברת עמידר

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/03/15
שלום,



יש לבחון את ההסכם עליו היא חתומה מול עמידר ואת תנאיו.



אני מציעה לך לפנות לעורך דין לצורך בחינת ההסכם.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לעורכת הדין

. 06/03/15
מהו טווח-אחוז השכר, הנהוג לשלם לעורכי דין עבור פעולתו בתהליכים של מכירת דירה? /קנית דירה? 

(אחוז לכל צד)



 במכירה - אם אדרש לשלם 1.5% פלוס מע"מ - למה הכוונה? 

ל1.5%   של  מהסכום הכללי שהתקבל עבור מכירת הדירה בלי לכלול את המיסים שאשלם?  (כי נראה לא סביר בעיני, שגם אשלם מיסים וגם 1.5% מהמיסים לעורכת הדין?....) 

שכר טרחת עורך דין

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/03/15
שלום,



שכר הטרחה המקובל נע בין 0.5%+ מע"מ לבין 2%+ מע"מ.

כמובן שיש סטיות לשני הכיוונים.

הכוונה לאחוז מתוך מחיר התמורה של הדירה (כפי שכתוב בהסכם), ללא תשלומי המיסים, כמובן, אם ישנם.



שכר הטרחה הינו עבור ניהול משא ומתן להסכם, ביצוע בדיקות נדרשות, וליווי עד למסירת החזקה בדירה והעברת הזכויות.



לא מדובר במס, אלא בהוצאה חשובה והכרחית לביצוע פעולות של מכירה ורכישת דירה.



אשמח לעמוד לרשותך לצורך סיוע פרטני בעניין.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין.


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול עסקה

mor 04/03/15
רכשתי דירה על הנייר, הבניין מתחיל להבנות. כשרכשתי את הדירה הובטח לי  מחסן צמוד לחנייה. עכשיו הקבלן החתים אותנו על מחסן בקומה אחרת בחנייה. אני לא יודעת אם קיבל היתר. הבעיה שלי שאין לנו כרגע כסף לדירה. ואנחנו רוצים לחזור בנו. איך ניתן לאפס את גובה ביטול העסקה ?

ביטול עסקה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 08/03/15

שלום רב


שאלתך מתאימה לפורום דיני חוזים  - אודה לך אם תפני השאלה לפורום זה


 


דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלות שמאד חשובות לי.

למסירת תשובה לריקי 04/03/15
שלום לכם. 

תודה על ההזדמנות, לשאול כאן את שאלתי. 



 1. ברשותי דירה בת 3 חדרים ישנה. 

2. מעוניינת לרכוש דירה בת 4 חדרים. (נוספת), ששיוויה  מליון ומאה ש"ח.  שתשמש להעלאת הכנסתי החודשית. (בגלל פנסיה נמוכה      מאד)

   

 כלומר: תהיינה ברשותי 2 דירות. 

  --------------------

    שאלתי: 

  3.   נניח  שכעבור שנה, ארצה  למכור את דירתי הישנה,(הראשונה),  בת ה3 חדרים, ולקנות במקומה, דירה חדשה, (עד 1.5  ש"ח)  שבה אתגורר. 

(אם כך, עדיין ברשותי 2 דירות: זו שקניתי להכנסה נוספת, וזו, החדשה)



4. . האם קיים חוק כלשהו, שיקפיץ את המיסוי, מאחר וקניתי דירה שנייה..:  . תוך שנה, מהקנייה הקודמת? 



5. שאלה נוספת: ידוע לי, שיש שוני במיסוי בין קניית דירה ראשונה לשנייה.



----(בהערכה גסה: שהרי נחוץ ייעוץ מיסוי) - לאיזה אחוז מיסוי אני צריכה לצפות, בקניית דירה שנייה ? 

(כדי שאתכונן..ולא אשאר ללא יכולת לשלם את המיסים). 

(מישהו אמר לי: כ10%. כולל עו"ד, העברה בטאבו, מנהל מקרקעי ישראל ועוד... וזה נראה לי הרבה?....)

 בברכה,

מיסוי מקרקעין - שאלות שונות

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 08/03/15

ריקי שלום


עם כל הרצון הטוב - ויש רצון - להשיב על שאלותייך, נראה לי כי את זקוקה לייעוץ פרטני, כולל מסירת נתונים לגבי סכום הרכישה של הדירה השניה


 


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה נגד שכן גובל ונגד הועדה המקומית

שגיא 04/03/15
שלום, אני גר בדו משפחתי שבו יש הסכם שיתוף שכל שכן חייב לחתום על כל שינוי שהשכן מבקש לבצע בשטחו מול העיריה, השכן בנה פרגולה ושם כלים של נגריה וכל כמה ימים הוא מנסר ועושה עבודות בנייה , יש לציין שאשתי חתמה לו ואני לא. האם יש לי עילה לתביעה פלילית ואזרחית על החתמת גרמושקה חלקית ? האם בזה שהוא עשה פרגולה במקום החנייה שהייתה לו מאפשרת לו לעשות עבודות נגרות לכל השכונה בלי שתהיה לי עילה מוצקת לירידת ערך של ביתי ?
אני סבור שמגיע לי ועגמת נפש על כך שקניתי בית בעיר באזור שנחשב שקט וכפרי , והוא מנסר בחגים ובעצם מתי שבא לו . הבית עלה שני מליון שקל וחשבתי לתבוע ארבע מאות אלף שקל על ועגמת נפש כי הוא העצם הפך את הבית שלי לצמוד נגרייה , יש לי הוכחות וצילומים לאורך השנתיים האחרונות שבו רואים שהוא מחזיק כלים תעשייתיים ואף משתמש באוזני ות נגד רעש . יש סיכוי לנצח במשפט כזה ? ומה הסכום שאני צפוי לקבל ? תודה לכם וחג פורים שמח .

תביעה נגד שכן גובל בגין מטרדים

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 08/03/15

שלום רב


שאלתך מורכבת ויש צורך לבחון את מלוא העובדות הנדרשות לענין.


עם זאת, ככלל - יש לבחון בהסכם השיתוף האם ניתן להכיר בחתימתו של אחד מבני הזוג כחתימה המחייבת גם את בן הזוג/ השותף האחר ביחידת המגורים. גם אם אין כך הדבר אין משמעות הענין הוא שהיתר הבניה שניתן לשכן על סמך חתימתה של אשתך בטל ומבוטל אלא היה עליך לפעול לביטולו ולעמוד במבחנים נוקשים של ביטול היתר לרבות טענות של שיהוי שליחות והסתמכות.


אשר לשימוש בפועל שמבצע השכן - הרי שככל שהשימוש הוא בניגוד לתנאי ההיתר ואו בניגוד ליעוד הקרקע לפי התב"ע הקיימת או שהוא מהווה "מטרד ליחיד" כמשמעה של עוולה זו בפקודת הנזיקין (הפרעה של ממש לשימוש סביר בדירה שלך) - הרי שלכאורה קמה לך עילת תביעה כנגדו.


כאמור, אני סבור שעליך לקבל ייעוץ פרטני לפני שתקבל החלטה בדבר נקיטת הליכים משפטיים


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום שכירות לפני תום התקופה

מתן 03/03/15
שלום רב,

אנו שוכרים דירה ומעוניינים לסיים את השכירות לפני תום התקופה, בגלל שהדירה כבר לא מתאימה לצרכינו. פנינו בעבר למשכיר (לפני כחודש), והוא סירב לשחרר אותנו מהחוזה.



1. האם יש לנו את הזכות להודיע לו שאנו עוזבים, ולסיים את החוזה על דעת עצמנו?

2. האם הודעה כזו מחייבת אותו להשיב לנו את הצ'קים שהעברנו לו?

3. האם יש פרק זמן סביר להעברת הודעה שכזו?



יצוין כי בחוזה לא רשום דבר בנוגע לסיום השכירות טרם זמנה, למעט המשפט הבא:



"המשכיר מצהיר ומסכים כי לעניין הפסקת השכירות בתוך תקופת השכירות, יחול חוק השכירות והשאילה התשל"ה- 1971"



תודה

סיום שכירות לפני המועד

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/03/15
מתן שלום,



יש לקרוא את החוזה בעיון ולבדוק באילו נסיבות ניתן יהיה להפר את החוזה בטרם סיום תקופת השכירות על מנת לענות על שאלתך.



באופן כללי ומבלי לקרוא את החוזה ניתן לומר, כי אם טרם הסתיימה תקופת השכירות ולא קיימת מניעה למגורים בדירה בעיקר כזו אשר נובעת מתכונות הדירה או מהמשכיר עצמו (למשל הצפה המונעת מגורים בדירה), עליכם להשלים את תקופת השכירות.



ס' 19 לחוק השכירות והשאילה- סיום תקופת השכירות, מתייחס למועד שבו ניתן להודיע על סיום תקופת השכירות במקרים בהם לא נקבעה תקופה שכירות בין הצדדים או שהצדדים המשיכו לקיים את החוזה גם לאחר שנגמרה תקופת השכירות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עסקה בין צדדים קשורים מבחינת רשויות

דני 03/03/15
ברשותי חלק מנכס, 50%, וברשות אח שלי 50% נותרים. ברצוני למכור את חלקי בנכס לאחי וברצוני לבדוק האם / מה נדרש במקרה כזה מול הרשויות.

בפועל המכירה תגרור הפסד הון , מול שבח וחבות של מס קנייה של אח שלי. מאחר וזו עסקה בין צדדים קשורים, רציתי לבדוק האם נדרשים דברים נוספים מול הרשויות בכדי לבצע את העסקה ? 

מכר דירה בין אחים

עו"ד ענת קציר מנהלת 04/03/15
דני שלום,



עסקת מכר בין אחים (למעט העברה ללא תמורה של דירה שנתקבלה בירושה או בהעברה ללא תמורה מהורה או הורי הורה) הנה עסקה רגילה לכל דבר.

היות ומדובר בשני חצאים של אותה הדירה, ככל הנראה אחיך לא ישלם מס רכישה (תלוי בשווי הדירה).

לעניין מס שבח במכירה, יש לבדוק האם קיים פטור בהתאם לתנאים המופיעים בחוק.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היטל השבחה

ענת 03/03/15
אמא שלי גרה בבית פרטי שנרכשה לפני 35 שנה ואין היתר בניה הגשנו בקשות להיתר העיריה רוצה שנשלם היטל השבחה הבית 150 מטר בנוי ו30 מטר גינה העירייה טוענת שאפשר לעשות עליית גג בערך 30 מטר .האם יש דרך לקבל פטור קראתי באתר שאם ממשיכים לגור בבית ארבע שנים ולא מוכרים יש פטור ץהכאם זה נכון? האם היא תוכל לקבל פטור במקרה שהבית עבר את 140 מטר ?

פטור מתשלום היטל השבחה עד ל- 140 מ"ר

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/03/15
ענת שלום,



סעיף 19 ג 1 לתוספת השלישית לחוק התכנון והבניה קובע כי לדירה ששטחה עד 140 מ"ר קיים פטור, כל שטח מעל ל 140 מ"ר חייב בתשלום היטל השבחה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי דמי תיווך בדירה להשכרה

דניאל 03/03/15
שלום,

המתווך סיפק לצדדים - שוכר ומשכיר - חוזה שכירות.

בדיעבד למדתי שזה אסור לפי חוק התיווך, ושזה שולל תשלום דמי תיווך.

דמי התיווך שולמו.

המשך השאלה שנקטעה

דניאל 03/03/15
האם אפשר לתבוע את דמי התיווך חזרה בתביעה קטנה?

המקרה ארע לפני כשנתיים.

תודה

רכישה לפני טופס 4

עידן 03/03/15
שאלה נוספת

הבית אותו אני רוצה לקנות עדין לא הוציאו לו טופס 4 כניראה בגלל שלא רוצים לשלם מיסים וכו

אני בתור קונה יכול לקנות אותו לפני שמוצאים טופס 4

איך זה יחשב לי כרכישת דירה?

רכישת דירה שבנייתה טרם הושלמה

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/03/15
עידן שלום,



האם מדובר בדירה מקבלן שבנייתה טרם הושלמה?

אם כן, אין בעיה.

יחד עם זאת, הקבלן לא יוכל למסור לך את הדירה למגורים בטרם קבלת טופס 4.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר טירחה עו"ד

עידן 03/03/15
שלום

אני יודע שיצא חוק להגבלת שכר טירחה של עו"ד ברכישת דירה מקבלן

ברכישת דירה יד 2 זה גם קיים ?או יש איזה הגבלה לגובה הסכום

הגבלת שכר טרחת עו"ד של קבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/03/15
עידן שלום,



החוק קובע 0.5% מגובה הסכום או 5000 ש"ח, הסכום הנמוך מביניהם.

דירות יוקרה יוחרגו מחוק זה.

לכן אם 0.5% מגובה הסכום בעד דירת 2 חדרים נמוך מ- 5000 ש"ח, ישולם חצי האחוז.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכויים מותרים לחישוב מס שבח

אריה 03/03/15
אני מוכר דירה שאינה דירת יחיד שהשכירות הייתה מתחת לרף של הפטור וזו דירה ראשונה שנמכרת לפי החישוב הליניארי הדירה הוחזקה כאחת עשרה שנה, 1. האם ניתן לנכות את ריבית המשכנתא 2. את ביטוח המבנה 3. את ביטוח החיים שהיה חובה לשם לקיחת המשכנתא?
בתודה מראש
אריה

מהם הניכויים המותרים ממס שבח?

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/03/15
אריה שלום,



התשובה שלילית עבור התשלומים שמנית בשאלתך למעט ריבית ריאלית.

ראה ס' 39 לחוק מס שבח המפרט את הניכויים המותרים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורם נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אני יכולה לקבל פטור ממס שבח על נכס למגורים

הדס 03/03/15
מה הדין בתשלום מס שבח לבית ששימש כל השנים למגורים? ירשתי בית צמוד קרקע, אשר שימש כל השנים למגורים. בשנים האחרונות עקב היעדר תב"ע מאושרת ואי אפשרות לקבל מהעירייה היתר למגורים אטמתי את הנכס, מחשש מפולשים אשר פלשו בעבר לנכס. יוער כי עיריית ת"א מאשרת כל השנים לשלם עבורו ארנונה למגורים. האם אני יכולה לקבל פטור ממס שבח בגלל שהנכס שימש למגורים?

האם אני יכולה לקבל פטור ממס שבח על נכס למגורים

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/03/15
הדס שלום,



לא הבנתי לגמרי את שאלתך.

האם את מעוניינת למכור את הבית?

נכס שמיועד למגורים ורוצים למכור אותו חייב בתשלום מס שבח למעט במקרים שקיים פטור.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוש ברכוש משותף

ברנרד שוורץ AS PROXY 02/03/15
האם בבית משותף שבו לא נעשתה פרצלציה ושיש בו צמדים של קומת קרקע ומעליה קומה נוספת, כאשר כל הצבר הזה מוקף בחצר, יכול שכן באופן חד-צדדי להכריז על פיסת החצר שליד דירתו כשייכת בלעדית לו בבחינת "איזור שירות בלעדי" ?

שימוש ברכוש משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 03/03/15
ברנרד שלום,



צר לי איני מבינה את מסד העבודות המופיע בשאלתך.

נא הבהרתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה בדמי מפתח

מיה אורן 02/03/15
שלום
אבי נפטר והוריש לי בעלות על דירה בדמי מפתח. הדיירת משלמת שכ"ד של 80 שח בחודש ומבקשת ממני לעשות תיקון מאד גדול הדורש כסף שאין ברשותי כעת. הצעתי לה שתבצע את התיקון ותקזז את שכר הדירה מעלות התיקון. האם הצעה זו תקפה משפטית. בנוסף, בטאבו אבי לא רשום כבעל הבית, אלא אמו החורגת שנפטרה והורישה לו את הזכויות בדירה. איך מטפלים בזנ? תודה

ביצוע תיקונים בדירה בדמי מפתח

עו"ד ענת קציר מנהלת 05/03/15
מיה שלום,



לגבי תיקון בדירה- תלוי בסוג התיקון. אם מדובר בתיקון באותם חלקי הבית שהם בשימושו הייחודי של הדייר, הדייר המוגן יתקן על חשבונו בלבד, ואז, אין כל צורך לקזז את דמי שכ"ד.



לגבי רישום הבעלות- יש להוציא צו ירושה ולרשום על פיו את אביך, ולאחר מכן לרשום על פי צו ירושה של אביך אותך כבעלי הדירה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה תאורטית

שאלת תאורטית 02/03/15
אנחנו בעלי דירת 3 חדרים כבר 5 שנים. (אנחנו זוג + 2)כרגע אנחנו בפרשת דרכים.יש לנו אופציה לקנות דירת 4 חדרים.

או

לחסוך 7-8 שנים בממוצע בכדי לנסות להגיע לאפשרות לקנות 5 חדרים.



אם נקנה עכשיו 4 חדרים, לא נוכל לחסוך כמעט מאחר ותהיה לנו משכנתא. אז "החלום" של 5 חדרים מתרחק אם לא מתפוגג לגמרי...



מצד שני,

אם לא נקנה עכשיו ונסתמך על זה שבאמת נצליח לחסוך ולקנות 5 חדרים. ומי יודע מה יהיה עוד 7-8 שנים. אם המחירים יעלו ובסוף לא נוכל להשתדרג בכלל...



אשמח קצת לתובנות.

תשובה תאורטית

עו"ד ענת קציר מנהלת 02/03/15
שלום רב,



שאלתך אינה משפטית ועל כן אענה בהתאם.

לטעמי עדיף להתקדם צעד צעד, דהיינו לרכוש דירת 4 חדרים כרגע ולהמשיך לחסוך כסף ל"שדרוג" נוסף.

כפי שכתבת בשאלתך, אין לדעת מה צפוי בשוק הנדל"ן.. ובנוסף, בד"כ אין תשואה גבוהה על כסף שנמצא בחשבון הבנק..



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רטיבות מגג הבניין

שי 01/03/15
שלום רב, אני גר בבניין בקומה חמישית (אחרונה) ומעליי אין שום דירה. לאחרונה הבחנתי ברטיבות וכתמים שחורים באחד החדרים.

לפי מיטב הבנתי זו בעיית איטום. פניתי לחברת האחזקה של הבניין ונאמר לי שזו לא הבעיה שלהם.

מה עליי לעשות ולמי לפנות?

האם כל הדיירים צריכים להשתתף בעלות התיקון?

או שרק חלק?

ואם מישהו מסרב או שפשוט מתעלם?

תודה רבה

ליקויים ברכוש המשותף

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 01/03/15
שלום,



ליקויים ברכוש המשותף הינם באחריות כל הדיירים בבניין.



ככל שמי מהדיירים מסרב לתקן- ניתן לתבוע אותו אצל המפקחת על בתים משותפים.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תודה רבה

שי 01/03/15

פסק דין פרווה

אור אם 01/03/15
תביעה שהוגשה בפני המפקחת עו"ד טלי להב כנגד ועד הבית בדרישה להציג דוחות כספיים על ניהול קופה ציבורית בפסק דין התעלמה המפקחת לא חייבה ולא פטרה את ועד הבית אין אפס מה שמעלה לי חשד לכאורה על התערבות חיצונית מצד שופט בבניין שהביע באוזני דעה נחרצת כי ועד הבית אינו מחוייב להציג דוחות כספיים(אלה שופטיך ישראל...) מוכר לכם רוצים להציע ???

פסק דין של המפקחת

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 01/03/15
שלום,



אינני מבינה את שאלתך.



ככל שאינך שבעת רצון מפסק הדין שניתן על ידי המפקחת, באפשרותך להגיש ערעור על פסק הדין.



אני מציעה לך לפנות, יחד עם פסק הדין, לעורך דין לצורך קבלת חוות דעת האם יש עילות מוצדקות להגשת ערעור.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ו ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פירוק שיתוף כשטרם נרשמו זכויות יורשים במקרקעין

יוסי 28/02/15
שלום, לאחר שבפורום דיני משפחה הפנו אותי לכאן, אבקש לדעת האם ניתן לתבוע פירוק שיתוף במקרקעין כשעודנו רשום בעמידר ע"ש המנוח וטרם הועברו הזכויות ע"ש היורשים? והאם לאחר מכן ניתן יהיה לתבוע פירוק שיתוף כשהזכויות יהיו רשומות ע"ש היורשים בספרי עמידר אך טרם ירשמו בטאבו?

פירוק שיתוף לפני רישום בעלויות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 01/03/15
שלום,



מדוע לא נרשמו הזכויות על שם היורשים? 

האם יש צו ירושה/ צו קיום צוואה? 



אני מבינה שברצונך למכור את הדירה ולחלק אותה בחלקים בין היורשים, על פי חלקם.

על מנת לעשות זאת, יש לרשום את הדירה על שם היורשים.



תיאורתית ניתן להגיש את הבקשה לפני הרישום, יחד עם זאת, אינני מכירה את התמונה המלאה ואת הסיבות לאי הרישום, ולכן אינני יכולה לענות על שאלתך בצורה חד משמעית.



אני מציעה לך לפנות לעורך דין לצורך קבלת חוות דעת פרטנית.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום כפול

אריה הרשקו 28/02/15
שלום רב

מעונין לרכוש דירה שניה להשקעה , יש ברשותי דירה 

האם ניתן לרשום קרוב משפחה בוגר שאין בבעלתו דירה כלל

כבעלים ראשונים ואני  כבעלים נוספים 

1.האם ניתן  בצורת רשום בצורה כזו ועדין לא לשלם מס רכישה 

2.האם ישנה דרך להגן ממשפטית  על הנכס במקרה של!!!!

דירה שנייה- מס רכישה והגנות משפטיות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 01/03/15
שלום,



לא קיימת דרך משפטית לרישום בעלים ראשונים ובעלים נוספים.



אולם, ניתן לרשום את הדירה על שם קרוב המשפחה, ולרשום לטובתך הערת אזהרה על הימנעות מעשיית עסקה, כך שהוא לא יוכל למכור את הדירה מבלי לקבל את הסכמתך.

דרך נוספת להגנה היא לרשום משכנתא לטובתך על סכום הדירה.



אני מציעה לך לפנות לייעוץ משפטי פרטני על מנת לבצע עסקה זו.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי חכירה

אסי 27/02/15
שלום רב

ברצוני לקנות בית בבית דירות לאחר שראיתי בנסח טאבו רשום בעליות קרן קיימת לישראל ובעלי הדירה רשום בתור חכירה ..מה זה אומר? ראיתי גם מכתב לתשלום דמי חכירה שנתיים..האם בקניית הדירה אני בעצם לא הבעלים? מה כאן בעצם הקאץ?

אדמת מנהל- זכויות חכירה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 01/03/15
שלום,



רוב אדמות מדינת ישראל הינן אדמות בבעלות המדינה, והמדינה מחכירה אותן למי שמעוניין לגור על אדמות אלה.



המשמעות היא שאינך הבעלים, אלא שוכר לתווך ארוך מהמנהל. ישנן חכירות ל- 49 שנים וישנן חכירות ל- 99 שנים.

תלוי בהסכם מול המנהל.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עסקת קומבינציה

קבלן 27/02/15
אהלן,ערכתי עסקת קומבינציה עם בעל קרקע לפיה אני בונה על הקרקע שלו בניין ומקבל מחצית מהדירות.בהסכם נקבע כי רק כשאשלים את כל חובותיי ע"פ החוזה יירשמו הדירות שלי על שמי.מאז שסיימתי את הבניין עברו למעלה מ10 שנים ועד עכשיו בעל הקרקע לא רוצה לרשום את הדירות על שמי בטענה שאני מפר הסכם וחייב לו כל מיני תשלומים שהוא שילם עבורי בעבור רשיונות וכו (עוד לפני שהתחילה הבניה).לטענתי החזרתי לו את הכספים ועובדה היא שהוא לא עצר את הבנייה ולא תבע אותי מעולם.כעת טוען בעל הקרקע כי החיובים הם שלובים ולכן אין התיישנות וכי עד שלא אמלא את כל חובותיי לא יעביר את הדירות על שמי.ברצוני לשאול האם זה שלא תבע אותי מעולם על הפרת הסכם לדבריו מקנה לי זכות לטעון להתיישנות על אף החיובים השלובים? אשמח לקבל כל מידע על אף שברור לי שחובה להתייעץ עם עו"ד.

הפרת עסקת קומבינציה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 01/03/15
שלום,



שאלתך מורכבת מאוד ואינני יכולה לענות לך עליה בפורום זה.

אני מציעה לך לפנות לייעוץ משפטי פרטני על מנת לקבל סיוע בעניין זה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון בקשה לצו פינוי

יוסי 26/02/15
שלום

אימי הגישה בקשה לפינוי פולש בשטח שבבעלותה לצערי היא נפטרה ואני היורש של הקרקע היו מספר דיונים  למיטב הבנתי לא ניתן להמשיך את ההליך עד להוצאת צו ירושה דבר שלוקח 6-7 חודשים האם ההליך תקוע

או שישנם פתרונות אחרים כיוון שללא פינוי הפולש אני לא יכול לעשות מאום בקרקע

אודה לתגובתכם

יורש כחליף של הבעלים בתביעת פינוי

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 08/03/15

יוסי שלום


לצערי, הצדק עמך - ולא ניתן יהיה להמשיך את ההליך ללא צו ירושה. עם זאת, הוצאת צו ירושה אורכת כחודשיים ולא כחצי שנה - ככל שאין בעיות מיוחדות


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדלן ומקרקעין


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול דמי תיווך לקניית דירה

סיגלית 26/02/15
שלום רב,

מתווך ממשרד תיווך ידוע הציע  למכירה דירה בבית משותף באחת הערים הגדולות, למרות שהדירה  מצויה תחת "כונס נכסים". הדירה התאימה, התכוונו  לקנותה. חתמנו  אצלו על דמי תיווך, וזאת מבלי שהמתווך יידע אותנו על מצבה. בדיעבד נודע לנו על מצבה של הדירה. כמובן שהעיסקה ירדה מעל הפרק. במידה ויתבע אותנו, מה יש לעשות?

 

ביטול דמי תיווך לקניית דירה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 08/03/15

שלום רב


לא ברור לי כיצד אתם נדרשים לשלם דמי תיווך אם העסקה לא יצאה אל הפועל. 


בברכה


עו"ד יהודה וישניצקי


מנהל פורום נדלן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכמת בעלים

רועי 26/02/15
הגשתי בקשה לרישם ירושה. מדובר בקרקע מסוג מושע. צרפתי בקשה וצו קיום צוואה. התיק חזר ונכתב לי שעליי לצרף הסכמת בעלים. מה זה אומר?

הסכמת בעלים לרישום ירושה

עו"ד ענת קציר מנהלת 09/03/15
רועי שלום,





על שם מי רשום הנכס?

מה מופיע בנסח הטאבו?





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן