פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

תביעת צד ג בשכירת דירה

מרדכי 05/07/15
שלום לכם ,בחוזה שכירות מופיע  קטע להלן : "השוכר  יהא  אחראי  לבדו  לכל  פגיעה  או  נזק  שיגרמו  לצד שלישי כל שהוא במושכר ו/או בקשר להחזקתו במושכר על כל חלקיו ו/או כל המצוי במושכר והוא מתחייב לשפות את המשכיר, בכל מקרה של תביעת המשכיר, ולפצותו כדי כיסוי מלא של כל הנזקים שנסבו לו עקב כך.               מבלי לפגוע ו/או לגרוע מהאמור בס"ק א' לעיל, יבוטח המושכר, ע"י המשכיר (בביטוח מבנה וביטוח צד ג' בלבד), למשך כל תקופת החזקתו של השוכר במושכר בפועל והמשכיר יהא המוטב בפוליסה, מבלי שלחברת הביטוח תהא זכות חזרה אל המשכיר. בקרות אירוע ביטוחי, ישא השוכר, בנוסף לאמור בס"ק א' לעיל, גם בכל עלויות הביטוח הנ"ל. ביטוח המבנה אינו באחריות השוכר."העו"ד שהחתים אותי על החוזה(מטעם המשכיר) אמר לי שהכוונה היא שבמקרה של נזק לצד ג שקרה בדירה , תביעת צד ג תהיה כנגד השוכר , רק  שאני אהיה "הנתבע " ושהביטוח יכסה הכל  , ושהמשכיר פשוט  לא רוצה להתעסק ולבזבז זמן עם הנושא...מה באמת בדיוק משמעות הסעיף ? בעיקר , מה אומר " המשכיר יהא המוטב בפוליסה, מבלי שלחברת הביטוח תהא זכות חזרה אל המשכיר" ?מהי זכות החזרה ?בתודה מראש. מרדכי.

אחריות משכיר ושוכר בהסכם שכירות

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



הסעיפים הנ"ל מסדירים את חלוקת האחריות במקרה של נזק לצד ג' או למושכר.



מקובל שהמשכיר הוא זה שנושא באחריות לנזקי צד ג' ושהשוכר אחראי לנזקי רכושו ולנזקי צד ג'.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינויי בעלות ברכוש משותף אחרי הוספת ממ"ד

עזרא שוורץ 05/07/15
האם כאשר נבנה ממ"ד ובצידו נוספת מרפסת (בקומת הקרקע בלבד), כך שנוצר קיר חיצוני נוסף על המעטפת המקורית, למי שייכים הקירות החדשים:

 למח שבנה את הממ"ד והמרפסת, או שדינם כדין המעטפת המקורית- משותפים ?

בעלות בקירות חיצוניים בעקבות בנייה של דייר

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



הקירות החיצוניים בבעלות מי שבנה את הממ"ד.



ככל שמי מהדיירים מעוניין לעשות בהם שימוש- יש למנות שמאי שיקבע את תשלום האיזון שעליו לשלם.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

יעקב 05/07/15
רכשתי דירה. העסקה נקלעה לקשיים ולא נרשמה לזכותי הערת אזהרה. יתכן והעסקה תתבטל

האם עלי לשלם מס רכישה כרגע

מה הדרך לדחות התשלום?

דחיית תשלום מס רכישה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



ניתן לפנות למיסוי מקרקעין ולבקש לדחות את התשלום.



ככל שהעסקה לא תבוטל, דחיית התשלום תחויב בריבית ובהצמדה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לגבי ערבים לדירה מושכרת

מלי 05/07/15
שלום,

אם אני רוצה לשכור דירה אבל אין לי פנקס שקים, ואני רוצה לתת את כל הסכום של שנה בבת אחת בהעברה בנקאית, האם אני אוכל לשכור גם אם אין לי ערבים?

הרי הוא מקבל את כל הכסף בפעם אחת..

האם זה חוקי??

תשלום דמי שכירות מראש

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



מדובר בסיכום מסחרי בין המשכיר לשוכר.



עקרונית אין בעיה.



יחד עם זאת, סביר להניח שהמשכיר עדיין ירצה ערבויות למקרה שלא תפנו את הדירה במועד ו/או שייגרם נזק לדירה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מותר למכור את הזכויות בגג בלי למכור דירה?

רחלי 05/07/15
שלום,

בבניין שיש בו 4 דיירים, האם מותר לשכן אחד למכור את זכויותיו בגג, בלי שהוא מוכר את דירתו לאותו קונה? תודה!

מכירת גג ללא הדירה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 08/07/15
שלום,



ככל שהגג רשום כהצמדה לדירה ולא כתת חלקה נפרדת, לא ניתן למכור את ההצמדה ללא הדירה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זיכרון דברים

דוד אסרף 05/07/15
שלום רב
האם זכרון דברים למכירת דירה ביני לבין המוכר תקף גם אם רעיתי ורעייתו שותפים לדירה לא חתמו על זכרון דברים. בברכה דוד

תוקף של זיכרון דברים

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 05/07/15
שלום,



כל עניין נבחן בהתאם לנסיבותיו.



לאור העובדה שקיימת פסיקה לשני הכיוונים, אני מציעה לך לפנות לעורך דין לצורך קבלת ייעוץ פרטני בעניין זה.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיכוב במסירת דירה חדשה מקבלן

אלינור 05/07/15
הקבלן שממנו קנינו דירה מתעכב במסירת הדירה בגלל עיכובים באישורים עבור טופס 4.

להבנתי, עפ"י חוק מכר לאחר איחור של 60 יום מיום המסירה מגיע לנו לקבל פיצוי.

בחוזה מצאתי שורה שואמרת שהקונים מוותרים על פיצוי באופן סופי ומוחלט לתקופה של 3 חודשים ממועד המסירה.

 

האם הנ"ל חוקי?

מה גובר? חוק המכר או החוזה?

תודה

פיצוי בגין עיכוב במסירת דירה מקבלן

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 05/07/15
שלום,



חוק המכר הוא קוגנטי, כלומר לא ניתן להתנות עליו, אלא לטובת הקונה.



החוק קובע שניתן להסכים על איחור עד 60 יום ללא פיצוי.

מעבר לכך- הקונה זכאי לתשלום דמי שכירות ראויים כפול 1.5 לתקופה של 9 חודשים, ומעבר לכך דמי שכירות ראויים כפול 1.25.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השתלטות על שטח תוך שיתוף פעולה של העירייה

השואל 05/07/15
היי,



דייר בבניין המשותף (12 דירות סה"כ) הוא עבריין בעל עבר עשיר של הטרדות וסכסוכי שכנים (בכמה מקומות). לפני יותר מעשור הוא חזר לבניין וכביכול ביקש לפתוח דף חדש. הוא ניגש לשכנים, רובם זקנים וחסרי אונים, וביקש שיחתמו לו על היתר בניית ממ"ד בצמוד לדירת הקרקע של אביו (כשלמעשה הוא היחיד שגר בה).



9 מהשכנים חתמו לו מתוך חשש, שלושה לא חתמו לו. מכל מקום, הוא במקום לבנות ממ"ד בנה וילה בגודל של דירה נוספת, עם 2 חדרי מגורים ואת כל החצר האחורית-בשטח של כמה מאות מ"ר חסם לכניסת דיירים. צד אחד באופן פיזי ממש, אם כי מטעמי זהירות מבחינתו באופן מאולתר (אבל לא כזה שניתן לפרק ולחצות בקלות בכלל, שער לא ניתן לפתיחה שעשוי ממשטח עץ שמחובר לאדמה) ומהצד השני הוא השאיר פתח צר למעבר מובילי גז אבל כששכנים מנסים להיכנס לחצר ובתזמון או מי שלא מתאים לו הוא מאיים עליהם.



פניתי לפני כמה שנים לחבר עירייה לבדוק מה נעשה בעניין הוא קיבל תשובה שנשלחה לשכן התרעה לפני פתיחה בהליך משפטי, על תיק של הפיקוח על הבניה.



בפגישה של דיירים עם התובעת העירונית, מאוחר יותר, נאמר להם כי העירייה כבר הכינה כתב אישום.



לאחר מכן השכן התרוצץ ודיבר עם כל מיני פונקציונרים בעירייה (יש לו קשרים) והעירייה החליטה לבטל את הגשת כתב האישום(היא לא שלחה לנו תשובה וכשדיירת ניגשה לקחת את ההחלטה, לאחר תקופת הערעור כי פשוט לא ידענו, נכתב שם שלא נמצאו חריגות בניה).



כשביקשנו את תיק הפיקוח העירייה מסרה לנו שהם לא מוצאים אותו. כשחיפשתי את מספר ההיתר באתר של העירייה (וגם מצאתי אותו) לא מופיע שם פירוט הבקשה רק רשום שמדובר בבקשה לתוספת בניה וכי ההתנגדויות של שלושה דיירים נדחו בהיעדר נימוקים תכנוניים.



אני זוכר בוודאות שבעבר היו שם גם תכניות הבניה וציון שמדובר בתוספת של 35 מ"ר בלבד (הוא בנה לפחות 100 מ"ר נוספים). העובדה שאני לא מוצא את זה עכשיו היא או כי שכחתי היכן לחפש או כי העירייה הסירה את זה בכוונה (אני לא חושב שהחשד לשחיתות הוא מופרך, אבל אני לא מתעסק בזה כי זה לא קל להוכחה).



האם יש מה לעשות במצב כזה? רציתי לתבוע אצל המפקח על הבתים המשותפים אבל איך אני אבוא לעורך דין בלי החומרים?


קבלת מסמכים בעירייה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 05/07/15
שלום,



בהחלט יש לעשות בדיקה בעירייה על מנת לוודא את מצב הדברים בטרם נקיטת הליכים משפטיים.



יש לבדוק בתיק בניין את ההיתר שניתן, וכן מדוע כתב האישום הוסר.



ככל שבעירייה מסרבים למסור לך את המידע, ניתן לבקש מבית משפט צו לגילוי מסמכים.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רק שאלונת נוספת

השואל 05/07/15
כעיקרון, קיימת אפשרות תיאורטית שרשות עירונית תמחוקתעליםתחליף את המסמכים המקוריים שקשורים באישור או שיש על זה בקרה? 

הסכם עם מתווך

אלעד 05/07/15
שלום רב,



לפני כחודש ימים ראיתי דירה שהינה בבלעדיות משרד תיווך לחודשיים (עם מוכר הדירה) עד 31 ביולי.

אני חתמתי הסכם עם המתווך בעת שראיתי את הדירה שאם ארצה לקנות וכו אשלם לו 1.5%.



השאלה שלי היא כזאת: הסכם הבלעדיות בין התיווך לבין מוכר הדירה נגמר בסוף יולי(כלומר במועד זה המוכר לא יצטרך לשלם יותר לתיווך ויוכל למכור את דירתו באופן פרטי)



מה קורה לגביי? האם אני מחוייב בכל אופן לשלם לתיווך גם אם ההסכם בנינו יחתם לאחר ה 31 ביולי? האם בכל מצב אני אצטרך לשלם לתיווך בגין קניית הדירה הנ"ל? גם עם אקנה בעוד חודשיים?



תודה מראש,


דמי תיווך

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 05/07/15
שלום,



משמעות פקיעת הבלעדיות היא שכל עסקה שנעשית לאחר ה- 31 ליולי, שלא באמצעות תיווך של המתווך, אינה מחוייבת בדמי תיווך.



יחד עם זאת, המתווך היה הגורם היעיל בהתקשרות בינך לבין המוכר, וזאת בטרם פקיעת הבלעדיות, ולכן הוא זכאי לדמי תיווך.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

יונתן 03/07/15
שלום,

רכשתי קרקע מרשות מקרקעי ישראל.

קיבלתי הנחה ברכישת הקרקע עקב שירות מילואים פעיל.

האם מס הרכישה הוא נגזרת של התשלום שאני משלם על העסקה (כלומר לאחר כל ההנחות), או שמא המס נגזר מהסכום ללא הנחת המילואים?





תודה.

מס רכישה

עו"ד יפית יוחפז מנהלת 05/07/15
שלום,



מס הרכישה נגזר מסכום התמורה הנקוב בהסכם המכר.



יחד עם זאת, רשות המיסים יכולה שלא לקבל את השומה אם מחיר התמורה לא משקף את ערך המקרקעין.



בברכה,

עו"ד יפית יוחפז

מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכיר הדירה חובות ועיקול

ליאת 03/07/15
שלום אני שוכרת דירה . הדירה על שם גרושתו של המשכיר , בעלת הדירה  ( הגרושה ) התאבדה לפני שנתיים בערך והחוזה הוא מול בעלה לשעבר ( נוסח טאבו של הנכס הוא על שמו ) קיבלתי איום לעיקול על חובות ארנונה של המנוחה שלא שולמו בשנתיים האחרונות ( אני גרה בדירה 4 חודשים ושילמתי את כל אשר היה עלי לשלם , לא אישרו לי בעיריה להעביר את החשבונות על שמי בגלל החובות , רק כאשר חובות אלה יוסדרו אוכל להעביר את החשבון על שמי על פי העיריה  אז בינתיים אני פשוט משלמת את שוברי התשלום שאני מקבלת . )דיברתי עם המשפחה המון פעמים ולפי איך שזה נראה אין להם כוונה לשלם את החובבמידה ויבואו והמעקלים בשעה שאני לא בבית להציג להם את החוזה הם רשאים לעקל את רכושי על פי העיריההשאלה שלי ... במידה ויעקלו לי רכוש  ( חוב של סך 9000 שח בערך ) האם אוכל לתבוע את המשכיר ? ועל איזה סכום ? במידה ולא יעקלו לי רכוש ואני אשלם את החוב על כמה אוכל לטבוע את המשכיר ?  בערך מה כדאי לי לעדות במצב זה לשלם את החוב ולתבוע  או לתת להם לעקל לי רכוש ואז לתבוע?בנוסף בחוזה שלי יש אופציה לשנה ועוד 2  אופציה חד צדדית שליבעל הנכס רוצה שלא אממש את אופציות אלה כי הוא רוצה למכור את הדירה לי אין כוונה לצאת מהדירה בזמן הקרוב ....  אם נלך לבית משפט האם הוא יכול להוציא אותי בכח ?1.הנכס על שם גרושתו שהתאבדה 2. ולפי מה שהוא אומר הנכס עובר בירושה על שם הילדים 3. החוזה הוא מול הבעל לשעבר שקיבל את על סכום שכר הדירה של  השנה הראשונה במזומן נוסח טאבו על שם המשכיר ( הבעל לשעבר ) 

4.על פי החווזה עשיתי ועושה כל מה שצריך אין לו כלום נגדי אם נלך למשפט 

חובות ארנונה

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

ליאת שלום,


העירייה יכולה לעקל בגין חובות ארנונה שלא שולמו, אך רק את רכושו של המשכיר ולא את רכושך. אל תשלמי את חובותיו של המשכיר.


במידה ותרצי לממש את סעיף האופצייה ותנאיו, לא תהיה לבעל הבית זכות להוציאך מהדירה.


בהצלחה!

הריסת גדר משותפת

נ ס 02/07/15
אנו גובלים בבנין אשר עושים שם תמא 38. לפתע הקבלן הרס את הגדר המשותפת .  האם מותר לו !!!???

שבירת גדר משותפת ע"י קבלן משפץ

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

שלום,


שבירת הגדר המשותפת צריכה להיות בהסכמתכם ועידכונכם בדבר. כמו כן, עליכם לברר מדוע היה עליו להרסה ודאגו שיבנה גדר במקום.


 


בהצלחה!

תקנון מצוי

אהרון 02/07/15
שלום רב,



האם במידה ואני גר בבית משותף אשר יש בו תקנון מוסכם שהינו מאוד לקוני אפשרי למזג אליו את התקנון המצוי



לשון אחרת באם יש לי תקנון מוסכם שהוא לקוני אני יכול להשלים אותו ע"י התקנון המצוי מבלי לערוך אסיפה?

הסכמה לתיקון תקנון בית משותף

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

אהרון שלום,


הכל תלוי באילו שינויים ו/או תוספות ברצונך להוסיף לתקנון. ישנם שינויים ו/או תוספות שדורשים הסכמת כל הדיירים ויש שפחות. הנני ממליצה לבדוק בלשכת מפקח המקרקעין את הדרוש בהתאם לשינויים ו/או תוספות אשר אתה מייחל להם בתקנון.


בהצלחה!

התקנון המצוי משלים אוטומטית מה שחסר בתקנון המוסכם

אסף 05/07/15
על פי הקבוע בסעיף 64 לחוק המקרקעין:

"64.   מקום שלא נרשם תקנון לפי סעיף 62, ובמידה שאין בתקנון שנרשם הוראה בנדון,
יראו את התקנון המצוי שבתוספת כתקנון שנרשם על ידי בעלי הדירות."

ביטוחים על דירה שכורה

ציון 02/07/15
השובע בעל הבית שלח לנו חוזה שיכרות שבו רשום שלינו מוטלת אחריות ביטוחי הדירה, לדירה אין משכתא.

האם חוקי לחייב את השוכר לשאת בתשלום הביטוחים ?

תודה לעונים.

ביטוח מבנה של דירה שכורה

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

ציון שלום,


בעל הדירה יכול לדרוש שהשוכר יעשה ביטוחים הן על המבנה והן על תכולתו.


בהצלחה!

שינוי שכ"ד ע"י בעל הבית

רפאל 02/07/15
שלום,

שכרתי דירה לשנה בסכום של 3000 ש"ח לחודש , החלטנו אני והשותף שלי להשאיר בדירה לעוד שבועיים בהסכמת בעל הבית כמובן, רק שבעל הבית החליט שהוא לא מחשב את החלק היחסי של 15 ימי שכירות אלה החליט לגבות 2000 ש"ח על 15 ימים..

חוקי ?

הארכת שכירות והגדלת דמי שכירות

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

רפאל שלום,


בעל הבית יכול להחליט זאת ואין הוא עובר על החוק.


בהצלחה!

הפרה של הסכם שכירות

מיקי 01/07/15
שלום רב, 

אני וחברה חתמנו על הסכם שכירות באמצעות מתווך. בסופו של יום הופר ההסכם והדירה לא הייתה מוכנה לכניסה אחרי שיפוץ בתאריך שהובטח (עיכוב של 4 ימים) וכן סורג שהובטח לנו לא הותקן... 

רדפנו אחרי בעלי המקצוע במשך שבועיים עם נזילות ובעיות חשמל שהתגלו בזמן ששיפצו את הדירה לקראת הכניסה שלנו. ההסכם נחתם כשבועיים לפני הכניסה המיועדת כך שהיה מספיק זמן לכל התיקונים (כולל דברים נוספים כמו נזילה גילנו רק אחרי הכניסה...). ביקשתי מהמתווך הנחה בדמי התווך בגלל כל הסבל והזמן והפרת ההסכם אך הוא טוען שאין לו קשר לכך בכלל שלא ידע על כל הבעיות ואם הייתי פונה אליו היה מפעיל לחץ על בעל הדירה. האם יש לי איזהן זכויות בשל כל הבעיות הללו? 

הפרת הסכם שכירות

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

מיקי שלום,


במישור שלך אל מול המתווך- יש לבדוק היטב את הסכם התיווך עליו חתמתם כדי לשלול כל מחוייבות של המתווך לגבי התנערות מכל משבר הגורם להפרת הסכם השכירות בניכם לבין המשכיר. אם יופיעו כאלו- אזי סביר שלא תוכלו לבוא בטענות כלפיו.


בהצלחה! 

חלוקת דירה- קבלת אישור

טלי 30/06/15
שלום,
 



 אמי רכשה דירה מחולקת
ונמצאת במהלך תהליך של אישור החלוקה בעירייה.
כרגע היא נמצאת בשלב
בו אמרו לה שהמהנדס צריך להכין עבורה שישה עותקים של תרשים הדירה עבור מחלקות שונות:
מכבי אש, תברואה, מים, חברת חשמל וכ'ו. האם לפי החוק כל מחלקה כזאת צריכה תרשים משלה
(יש 4 מחלקות שנמצאות באותו בניין) כי עלות כל תרשים כ130 ש"ח?
בנוסף, העירייה אמרה
ששמאי מטעם העירייה יעריך את הערך המחודש של שווי הדירה ומתוך זה היא צריכה לשלם לעירייה
כ-10% מהערך. האם זה לפי חוק? מה החוק אומר?
יש לציין כי כל זה לא
נאמר לה כשהיא התחילה בתהליך.
 



 בתודה מראש.

אישור חלוקת דירה

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

טלי שלום,


אין זה בסדר כי תהליך זה לא הובהר לאמך מראש חרף התעניינותה. בנוגע לעניין הטכני חוק התכנון והבנייה מחייב לאשר דירה שחולקה. אישור זה כרוך בהערכות של שמאי וכמו כן ביתר הנחיות אשר נקבעות ע"י הועדה המקומית שעליכם למלא אחריהן.


בהצלחה!

שכ"ט על עסקת מקרקעין שלא מומשה

יוסי 30/06/15
ניסיתי , בעזרת עו"ד למכור דירה , אך כמה ניסיונות נכשלו ולא הגענו לידי מכירה . האם מגיע לעו"ד שכ"ט גם אם לא הגיע לידי מכירה . בהסכם שחתמנו דובר על אחוז מסוים מערך הדירה אך לא דובר על נסינות שלא יצליחו . עכשיו העו"ד דורש שכר . האם מגיע לו ?  אם כן , כמה בערך ?

תשלום שכ"ט על עיסקה שנפלה

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

יוסי שלום,


לדעתי, יש לשלם לעוה"ד שכ"ט בעבור העבודה אשר ביצע.


לגבי הסכום- ניתן לבדוק ע"י סקר שוק וע"י התעריף המינימאלי המומלץ של לשכת עוה"ד לבדיקת סבירות דרישת תשלומו.


בהצלחה! 

נזק לצד ג

רונית 30/06/15
שלום . אני מבוטחת דרך פועלים למשכנתאות ביטוח . כתוצאה מנזק צנרת הוזמנו שחר צנרת. האינסטלטור שהיה על הפנים גרם במהלך תיקון הצנרת לשבירת צנרת השכן מלמטה היורדת מהדוד ופגע בכל צינורות הנחושת. כתוצאה מכך וכדי קודם כל לתקן השכן נאלץ לשלם לו עבור התיקון. האם אני יכולה לתבוע או האם הוא יכול לתבוע את סוכנות הביטוח להחזר התשלום. האם יש כזה הסדר צד ג' ?תודה רונית

אנא פנה לפורום דיני ביטוח

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

הסכמת שכנים לשינויים ברכוש המשותף

ברנרד שוורץ 30/06/15
שכן של בן משפחה הגיש לוועדה המקומית לתו"ב בקשה לבנייה בחצר המשותפת של ממ"ד ותוספות אחרות לדירתו.

עד כמה שהבנתי, כלא משפטן, מגיעה, הרי שלממ"ד נדרש רוב של שני שלישים מבעלי הדירות בבניין. 

האם יש שינויים שלא יתבצעו בלא הסכמה מלאה (=100% של הדיירים) ?

מה הם השינויים שלביצעום נדרש רוב העולה על הרוב לאישור ממ"ד אך קטן ממאה אחוזים ?

הרוב הדרוש לתוספות ברכוש המשותף

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

ברנרד שלום,


עליך לבדוק את תקנון הבית המשותף שלכם. יכול מאוד להיות שהוא מאפשר רוב פחות מאשר 100% על השינויים הדרושים בכך. לכן, עליך לבדוקו היטב.


בהצלחה!

התקנת מזגן

ברנרד שוורץ 30/06/15
שכן שגר מתחת לבן משפחתי בונה ממד באיזור בחצר שנמצא סמוך לחדר השינה. בצמוד לקיר החיצוני, שלידו אמור לקום הממ"ד יש לשכן בקומת הקרקע מזגן, שאינו יכול להשאר במקומו הנוכחי. 

שאלה:

האם רשאי השכן בקומה התחתונה להעתיק את המזגן שלו  אל גג הממ"ד, כך שיימצא בסמיכות של סמטימטרים מועטים מתחת לאדן החלון של הקומה העליונה ?

אם אינו רשאי, באילו אמצעים ניתן לנקוט אם הוא מתעלם מהאיסור ?

העתקת מזגן

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15
אין באפשרותו לבצע זאת חבד. במידה והשכן יסרב לעשות זאת על אף שיחוייב ניתן יהיה לפנות אליו באופן משפטי.

החלפת דירה שנקנתה בדירה אחרת אצל אותו קבלן- דחוף

דיירת- דחוף לשעה הקרובה 30/06/15
רכשתי דירת גן לפני חצי שנה, שילמתי את מלוא הערך. כעת ברצוני למכור את דירת הגן ולרכוש במקומה דירה בקומה 2 אצל אותו קבלן.

טרם נמסרה לי דירת הגן, תיקונים אחרונים.

מה חשוב שאדע ואקח בחשבון לפני ביצוע העסקה.

במיוחד אילו עלויות יהיו לי?



בתודה מראש

החלפת דירה

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

שלום,


אם דבר זה יתאפשר ע"י הקבלן, אני ממניחה שעליך יהיה לשלם את ההפרשים בגין אותה דירה במידה והיא תעלה יותר, או החזר אם תעלה פחות.


סביר להניח כי שאר הכללים והתקנות ישארו על כנם.


בהצלחה!

מס רכישה על קרקע לבנייה עצמית

עמי 30/06/15
שלום רב, 

לאחר הגשת שומה עצמית של מס רכישה על 50% משווי פיתוח המגרש (לפי אישור מהנדס על שיעור פיתוח בפועל שנעשה עד ליום החתימה), קיבלתי ממס הכנסה שומה על בסיס השומה שלי ושילמתי את הסכום. לאחר מכן קיבלתי מכתב ממס הכנסה  שהשומה העצמית נערכה על מחצית שווי הנכס ויש להמציא קבלה בגין עלות הוצאות הפיתוח ולכשתומצא הקבלה השומה תיבדק שנית. עוד בטרם שלחתי להם, כבר לאחר מספר ימים שלחו לי שומה על 100% מהשווי.

1. האם אני יכול בשלב זה להסתפק במשלוח קבלה/אסמכתא (בהתבסס על המכתב הראשון שנשלח לי) או שמרגע שקיבלתי שומה אני חייב תוך 30 ימים להגיש השגה עם טופס 7013?

2. הגשת השגה היא 30 ימים מהתאריך המופיע על המכתב או 30 ימים מיום קבלתו (התקבל בדואר רשום)?

3. עלי לשלם את השומה כבר בימים הקרובים. בהנחה שאגיש השגה, מה הן ההשלכות של תשלום או אי תשלום של סכום המס השנוי במחלוקת? האם נכון לשלם (הרי אם יקבלו את ההשגה יחזירו לי את הסכום עם ריבית והצמדה) או שזה עלול לפגוע בסיכויי קבלת ההשגה?אם לא אשלם ובסופו של דבר לא יקבלו את ההשגה אני עלול להתחייב בנוסף לריבית והצמדה גם בקנסות על אי תשלום בזמן? 

תודה מראש על המענה!

אנא פנה לפורום דיני מיסים

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

•שאלה משפטית בנושא – סיבלוט

עמרי 30/06/15
שלום,כבעל דירה, אני משכיר לדיירים את דירתי לתקופה מסוימת.בחוזה צויין שאסור להם להשכיר את הנכס לאנשים אחרים בזמן שהותם בדירה.גיליתי שהדיירים אכן השכירו את הדירה לאנשים אחרים באופן יומי (גבו תשלום על כל לילה),ובכך הפרו את החוזה -מבחינה משפטית,  מה צעדיי הבאים? האם אני יכול לתבוע אותם על הפרת החוזה? כמה זה יעלה לי ומהו העונש שצפוי להם על פי חוק? תודה

עמרי

הפרת חוזה שכירות

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

עמרי שלום,


בהחלט תוכל לתבוע אותם על הפרת חוזה. התביעה תעלה לך באגרת פתיחתה (אף לפי שוויה) ושכ"ט עו"ד (לפי תעריפו). אני מניחה, כי אם ימצא אותם ביהמ"ש כמפרים, יחייבם לשלם לך פיצוי כספי.


בהצלחה!

רכישת דירה ומס רכוש

אייל 30/06/15
שלום.
אישתי ואני מעוניינים לרכוש דירה ראשונה.
נודע לי כי קיימת קרקע על שמה, האם נהיה מחויבים לשלם מס רכישה ואם כן מה השיעור ?

תודה.

תשלום מס רכישה

עו"ד עינב יונסוף וייס 03/07/15

אייל שלום,


בכל מצב בו נרכשת זכות במקרקעין יש לשלם עליה מס רכישה לפי המדרגות המפורסמות באתר של רשות המיסים.


מדרגות מס רכישה – רכישת דירה נוספת (דירה שאינה יחידה) – בתוקף החל מה-24.6.2015 ועד ל-31.12.2020


– על חלק השווי שעד 4,800,605 ₪: 8%


– על חלק השווי שמעל 4,800,605 ₪: 10%


בהצלחה! 

דילוג לתוכן