פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
בעית חניה
בעיות חניה
שלום רב
מציע שתבדקי סוגיה זו מול הועדה המקומית - לרבות את היתר הבניה והגרמושקה של הבנין שבבניה
אם נתקבל היתר לכך כדין - אין מניעה חוקית לביצוע שתי כניסות לבנין
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בנייה
למי שייכות המדרגות
שוב שלום
יש לבדוק את תשריט החלקה עליה מוקם הבנין -
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לגרוע מרישום של דירה בעלים אחד (בהסכמה
אני ואשתי רכשנו דירה , עם משכנתא כמובן ....
הדירה רשומה על שם שנינו .
אנחנו מעוניינים לגרוע אותי מהרישום כך שתישאר רק על שמה של אשתי,האם זה אפשרי ?מהו התהליך ?האם זה מצריך חתימות חדשות על כול המשכנתא מול הבנק?אם כן ,כמה זמן אמור לקחת תהליך שכזה כמובן בליוי עו"ד?
תודה ..
העברה ללא תמורה מהבעל לאישה
עזרא שלום
נראה לי ששוחחתי היום טלפונית עם אשתך והיא קיבלה מענה לשאלותך לאחר שהבהירה לי את העובדות העומדות בבסיס הכוונה להעברת הזכויות
בהנחה ומדובר ב "טעות בזיהוי" שלי - הרי שהעברת זכויוית מתבצעת בדרך של עריכת הסכם מתנה או תצהירי מתנה כולל קבלת אישור מפורש של הבנק הממשכן להעברת הזכויות דיווח לרשות המסים וקבלת אישורים מהרשות המקומית - על כל המשתמע מכך
הליך כזה אמור להיות מבוצע בליווי עורך דין
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בנייה
את היסודות ליחידה בניתי במהלך חולה"מ(זה בנייה מהירה,קלה עם אסכורית ולא לבנים-).
פתאום הגיע מודד מהעירה (שבודק שטחי ארנונה).ועכשיו אני מפחד.מה יקרה לי?
יתנו לי קנס כספי?כמה?או שבכלל יכירחו אותי לפרק את המבנה?
האם אוכל לטעון בבה"מש למה שכניי כן בנו?והאם זה יתן משה בכלל?
בניה ללא היתר
תומר שלום
גם לפי שאלתך - ברור לך שאתה חשוף לכל הסנקציות המוטלות על מי שבנה ללא היתר, לרבות כתב אישום מהועדה המקומית בגין בניה לא חוקית, צו הפסקת עבודה/ הפסקת שימוש וכו
העובדה ששאר הדיירים בונים ללא היתר טעונה הוכחה לא פשוטה. אמנם בנסיבות מסויימות הדבר מקנה לך הגנה מן הצדק אבל לא ברור מדוע אינך פועל לקבלת היתר בדיעבד אם הדבר אפשרי כפי שציינת
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלוואה – רישום משכנתא
לבטחון הוא מציע לרשום משכנתא / עקול / כל הצעה אחרת על דירתו שכבר ממושכנת בכ 50% מהשווי לטובת הבנקהאם אפשרי? יש צורך באישור מהבנק?
הלוואה רישום משכנתא
שלום רב
הדבר אפשרי - אבל יש צורך בקבלת הסכמת הבנק הממשכן
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התיישנות קרקע מוסדרת
התיישנות במקרקעין מוסדרים
תקופת ההתיישנות במקרקעין מוסדרים היא 25 שנה מיום שבו נולדה העילה.
לרוכשים החדשים נולדה העילה רק לפני שנתיים, שכן הם לא היו בעלי זכות במקרקעין קודם לכן, ולכן לעניות דעתי, לא תעמוד טענת ההתיישנות בבית המשפט.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה
רציתי לשאול, האם ניתן למכור דירה חדשה שעדיין לא נבנתה ושעדין לא שילמתי את כל התשלומים עבורה ?
האם ניתן למכור דירה שטרם נבנתה
שלום רב
אין מניעה חוקית למכור דירה חדשה שטרם נבנתה גם אם לא השלמת את התמורה עליה, אולם יש לבחון האם בחוזה עם המוכר/ קבלן ישנה מגבלה כזו וודאי גם אם אין מגבלה קבועים בחוזה תנאים להעברת הזכויות לצד ג בטרם נמסרה לך החזקה
העברת זכויות כאמור מחוייבת במס מאחר ולא מדובר במכירה של דירת מגורים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חנייה בחצר משותפת
חניה בחצר המשותפת
על מנת להשיב לשאלתך באופן ממצה יש לבחון גם את התקנון של הבית המשותף ואת תשריט הבית המשותף.
ככלל, בהנחה שחניה משותפת היא שימוש רגיל וסביר בנסיבות הענין בחצר המשותפת יש צורך בהסכמת רוב בעלי הדירות באסיפה הכללית (להבדיל מהצמדת חניות לדירות ספציפיות הטעונות אישור של כל הדירים באסיפה). כדי להכשיר את החניה עליכם לקבל היתר בניה מהועדה המקומית.
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסוי
לדאבוננו נודע לנו שלא יהיה פטור ממיסוי בשתי הדירות אלא רק באחת מהן.
שאלתי היא-
אם אחי יעביר בהעברה ללא תמורה אלי רק דירה אחת ואת הדירה השניה יעביר לאימנו (מתוך כוונה שהיא תכתוב צוואה בה תוריש לי את אותה מחצית) האם אז יהיה פטור ממס בגין שתי הדירות?
אציין כי גם לי וגם לאחי יש דירות אחרות בבעלותנו ושנינו לא ביצענו שום עסקה במקרקעין כבר המון שנים.
תודה מראש !
מיסוי
שלום רב
נא הפנה את שאלתך לפורום דיני מסים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחסן בתמ"א 38
השאלה שלי היא לי יש רק מחסן בבניין 5 מטר בקומת קרקע בכניסה האם אני צריך לקבל פיצוי כספי על זה שיש גם לי זכויות בבניין או שהייזם יכול להגיד שאני מקבל חיזוק למבנה
מי שהוא נתקל במקרה כזה
הבניין בתל אביב ברחוב אבן גבירול
נשאלה שאלה דומה בפורום תמ"א
בשני חלקים:
המצב עם מחסנים הוא תמיד
בעייתי. זו לא דירה או חנות שדי ברור מה מקבלים. אם המחסן רשום כתת חלקה ונבנה
כדין, אני ממליץ לבדוק אפשרות אם ניתן או לקנות אותו החוצה במחיר מוסכם ואם לא
ניתן לבדוק אפשרות לשדרג לדירה קטנה עם תוספת כספית.
בכל מקרה
פתרון נכון מאוד תלוי בעובדות המקרה הספציפי.
לא מכיר מקרים כאלו בפסיקה. לגבי עמדת המפקח - בהנחה שהמחסן נבנה כחוק - אם
יש רוב של 80% כנדרש, והיזם מציע בהסכם הצעה הוגנת לבעל המחסן העומדת במבחני שמאות
והשכל הישר, אני חושב שהמפקח יאשר את ההסכם ויכפה את תוכנו על בעל המחסן.
לפני כן
אני די בטוח שהמפקח ינסה בכל כוחו לכפות על הצדדים להגיע להסכמות כי יכולה להיות
בעיה בחיוב בעל מחסן לשלם כסף לצורך מעבר לדירת מגורים. יכולה להיות גם בעיה של
פגיעה בקנין להכריח אותו למכור. אני עדין מאמין שאם לא תהיה לו ברירה המפקח
ימצא פתרון ראוי שלא מסכל ביצוע פרויקט תמ"א 38 מחד ומצד שני מעניק לבעל
המחסן תגמול הולם.
בברכה ושנה טובה,
אילן הלוי, עו"ד
מנהל
פורום תמ"א 38
מסמכים לאישור המינהל לעברת זכויות
יש לי לקוח עסקי בעל חברה( החברה קנתה ) שרכש דירה מאדם פרטי.
שלחתי, בקשה אם מילוי כל הטפסים הנדרשים לרישום בטאבו.
רשם מקרקעין, החזיר את הטפסים , עם הערה שיש צורך באישור המינהל.
פרטים נוספים:
בנסח הרשום, יש הערה האוסרת לעברת זכויות לזרים.
הקרקע בבעלות הרשות לפיתוח.
העסקה היא בין חברה לעיסוקה הפרטי לבין אדם פרטי.
איזה מסמכים יש צורך לשלוח, כדי לקבל את אישור המנהל
אודה לכם
יואל
מסמכים לאישור המינהל לעברת זכויות
יש לפנות למנהל ולפעול על פי נוהל העברת זכויות של המנהל.
בין היתר, בסוף התהליך יספק המנהל את האישור.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חניה בדירה שכורה
אני שוכרת דירה בתל אביב ולבעל הדירה יש שתי חניות בבעלותו בבניין. האם זה חוקי שהוא ידרוש ממני כסף תמורת אחת החניות?
כדי לדעת בדיוק - צריך לקרוא את חוזה השכירות
בהתאם, יש פסיקות של בתי המשפט לכאן ולכאן.
הגישה התומכת בעמדת בעל הדירה אומרת, שיש לבחון בקפידה את הגדרת המושג "מושכר" בחוזה השכירות - ומה היא כוללת.
אם החניה לא מפורשת בהגדרת המושג "מושכר", הרי שאת שכרת דירה ללא חניה, ובעל הבית צודק.
הגישה התומכת בעמדת השוכר אומרת, שאם לא הוצאו החניות במפורש בתוך חוזה השכירות, הרי שהן כלולות במושג "מושכר". ולכך יש אפילו פסק דין בעל ותק רב, של בית המשפט העליון, ששריר ותקף עד עצם היום הזה, ע"א 398/63 לאה ליבוביץ ואח' נ' משה כץ ואח' – פ"ד יח 386, הקובע את הדברים הבאים - ציטוט:
"לענין שכירות,
כולל "בית" כל מה שדרוש לשימוש נוח בו ושבאופן רגיל הולך יחד עמו, לרבות
מבני-עזר, חצר, גינה, גן פרי וכיוצא בזה הצמודים לו..."
...
"משהשכיר בעל-בית את הבית כולו לדיירים, הוא השכיר להם כל מה
שמשמש את הבית ונלווה אליו, גם אם הדבר לא פורש בחוזה השכירות [...] לבעל הבית עצמו
לא נותר מאומה מן החזקה ומזכות השימוש בהם. כדי לשמור לעצמו זכות כזאת עליו להתנות
על כך במפורש בחוזה השכירות או להראות כי מתוך הוראות החוזה בכללותו ומתוך כל
הנסיבות האחרות מתגלה כוונת הצדדים להשאיר בידי המשכיר זכות מסוימת מהזכויות
הנ"ל או במה שהולך יחד אתו."
לכן, בשלב ראשון צריך לקרוא בעיון את חוזה השכירות ולראות מהן זכויותיך האמיתיות.
האם המשכיר יכול לחייב בתשלום בגין חניה בבעלותו
שלום רב
על מנת להשיב על שאלתך יש לבדוק כיצד מוגדר "המושכר בחוזה השכירות והאם הוא כולל חניה אם לאו.
בהנחה שהמושכר כולל חניה הרי שדמי השכירות שאת משלמת כוללים שימוש בחניה .אלא אם נאמר אחרת במקום אחר בחוזה
בהנחה שהמושכר אינו כולל את החניה הרי שאין מניעה מטעם המשכיר לחייב אותך בתשלום נוסף תמורת שימוש באחת החניות
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדלן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צנרת בדירה שכורה
פטור מתשלום דמי שכירות בעת תיקון ליקויים בדירה
חוק השכירות והשאילה אומר כך:
פטור מחובת התשלום
15. (א) היה הנכס המושכר מקרקעין ונמנע מן השוכר להשתמש בו למטרת השכירות מחמת נסיבות הקשורות במושכר או בדרכי הגישה אליו והשוכר לא ביטל את החוזה בשל כך, פטור הוא מתשלום דמי השכירות בעד הזמן שהשימוש נמנע כאמור; המשכיר רשאי, כעבור זמן סביר בנסיבות הענין, לבטל את החוזה, זולת אם הודיע לו השוכר לפני כן שהוא מוותר על הפטור מתשלום דמי השכירות.
(ב) הפטור האמור יחול רק אם בעת כריתת החוזה לא ידע השוכר על הנסיבות האמורות בסעיף קטן (א) ולא היה עליו לדעת עליהן, או לא ראה אותן ולא היה עליו לראותן מראש, ולא יכול היה למנען.
כלומר, בעד התקופה בה ימנע השימוש שלכם בדירה תהיו פטורים מתשלום דמי שכירות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אופציה שמומשה ללא חוזה חתום
נכנסתי לדירה לחוזה של שבעה חודשים , כיוון שבעל הדירה רצה שהחוזה יסתיים בקיץ. בסוף שבעת החודשים ממישתי את סעיף האופציה לשנה נוספת שהופיע בחוזה , לא החתמתי את בעל הדירה על החוזה החדש ועכשיו שלושה חודשים לתוך האופציה הוא ביקש להפר חוזה. האם החוזה שחתמנו מלכתחילה בתוקף או שכיוון שאין לי חוזה חדש אני לא מוגן מפני הפרת החוזה שלו?
מימשתי אופציה מבלי לחתום על חוזה חדש- האם תקף?
גם אם אין ברשותך חוזה חתום, החוזה הוארך מכוח התנהגות הצדדים והסכמתם. דהיינו, אתה נשארת להתגורר בדירה ולשלם דמי שכירות. לפיכך, התנאים המופיעים בחוזה המקורי חלים גם כעת.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מע״מ ברכישת דירה מקבלן
רכשתי דירה מקבלן באוקטובר 2014 כשהמע״מ היה 18%. אני אמורה לקבל מפתחות בדצמבר 2015. טרם שילמתי את כל הסכום לקבלן. האם עתה בעקבות ירידת המע״מ ל 17% מגיע לי לקבל החזר על ההפרש ? אם כן אשמח לדעת בהתאם לאיזה חוק. תודה מראש
מע״מ ברכישת דירה מקבלן
האם סוכם בחוזה המכר כי במקרה של עליה או ירידה במע"מ יעודכנו בהתאם התשלומים?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ליקוי בניהה
מהו משך תקופת האחריות של קבלן ?
על פניו אתה צודק.
ראה את נוסח החוק:
(סעיף 4)(1)
ליקוי במוצרי מסגרות ונגרות, לרבות אלומיניום ופלסטיק – שנתיים;
(2) ליקוי בריצוף וחיפוי פנים לרבות שקיעות ושחיקה – שנתיים;
(3) כשל בתפקוד ובעמידות של מכונות ודוודים – שלוש שנים;
(4) ליקוי בפיתוח חצר, לרבות שקיעות, בין השאר של מרצפות בקומת קרקע, בחניות, במדרכות ובשבילים בשטח הבניין, וכן ליקויים במשטחים מחומרי גימור שונים – שלוש שנים; לעניין זה, "פיתוח חצר" – לרבות שבילים, משטחים, קירות, גדרות, רכיבים בנויים ומערכות, ובכלל זה מערכות מים, ביוב, ניקוז, חשמל, תאורה ותקשורת;
(5) כשל בתפקוד ובעמידות של מרכיבי מערכות הבידוד התרמי – שלוש שנים;
(6) כשל במערכות צנרת, לרבות מים, מערכת הסקה ומרזבים, דלוחין וביוב – ארבע שנים; לעניין זה, "כשל" – לרבות נזילות;
(7) כשל באיטום המבנה, לרבות בחללים תת-קרקעיים, בקירות, בתקרות ובגגות, לרבות גגות קלים עם סיכוך – ארבע שנים;
(8) סדקים ברוחב גדול מ-1.5 מ"מ ברכיבים לא נושאים – חמש שנים;
(9) התנתקות, התקלפות או התפוררות של חיפויי חוץ – שבע שנים;
(10) כל אי-התאמה אחרת שאינה אי-התאמה יסודית – שנה אחת.בתוספת זו –"כשל" – כישלון מלא או חלקי בתפקוד המוצר או המערכת;"ליקוי" – ליקוי בתפקוד ובעמידות המוצר או המערכת, לרבות אי-שמירה על יציבות, שלמות, איכות ומראה, הן של כל מרכיב בנפרד והן של המכלול.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם עולה חדש אשר עלה לפני 18 חודשים ארצה ובבעלותו
פנה בבקשה לפורום דיני מיסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לרשום הערת אזהרה על שטח שלא עבר פרצלציה?
האם ניתן לרשום הערת אזהרה על שטח שלא עבר פרצלציה?
כן. אין מניעה לרשום הערת אזהרה על שטח שלא עבר פרצלציה.
רישום הזכויות במצב כזה יהיה ב"מושע".
אם מדובר בהערת אזהרה בגין רכישת דירה, לאחר רישום הבית המשותף, תיוחד הערת האזהרה לדירתו של הרוכש.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר למס שבח לתת אישור לטאבו מבלי שהוגשה שומה
הגישו שומה עצמית למס שבח? האם מתן אישור לטאבו במצב כזה זו עבירה פלילית?
האם מותר למס שבח לתת אישור לטאבו מבלי שהוגשה שומה?
אם על פי הדיווח והסכם המכר המצורף לו, הקונה קיבל שומה לתשלום מס רכישה ושילם או לחילופין היה זכאי לפטור ממס רכישה, משרדי מיסוי מקרקעין יכולים לתת לו אישור מס רכישה לטאבו אך לא אישור מס שבח.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טופס
בעת הגשת מסמכים לרישום נכס בטאבו, טופס רישום עסקה במקרקעין אינו רלוונטי לפי הבנתי. השאלה היכן ניתן לראות זאת בתקנות שאין צורך עוד להגיש את הטופס הנ"ל למעט המסמכים האחרים ?
האם יש צורך בבקשה לרישום במקרקעין ברישום זכויות?
למיטב ידיעתי, בעת רישום העברת זכויות בנכס בטאבו יש לצרף בקשה לרישום במקרקעין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ועד בית
שחלקם ישמשו להוצאות שוטפות
מה הדין בנושא הזה ? האם אני חייב לעשות כרגע תזרים הוצאות ולהחזיר לדייר ?
האם מוכר דירה זכאי לקבל חלק ביתרת קופת הועד?
לטעמי, תמליץ לדייר שיתקזז עם רוכש דירתו.
כמו כן, יש לבדוק בתקנון הבית המשותף אם קיימת הוראה בעניין.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה משפטית
הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו
בלעדיות בתיווך
השאלה לא מובנת אנא נסח שוב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוש סביר בגג משותף
הותרת עציצים שולחנות וכסאות על הגג - אסורה
מה נחשב שימוש סביר ברכוש המשותף ?
שימוש ברכוש המשותף המותר לכל אחד מבעלי הדירות נחשב שימוש סביר ורגיל שאינו מונע שימוש דומה משאר הדיירים
ככל שהנחת השולחן והכיסאות הפרטיים תופסים חזקה ייחודית בגג (באופן ששאר הדיירים אינם יכולים לשבת על הכיסאות ולהשתמש בהם) הרי שמדובר בשימוש אקסלוסיבי ולא סביר
באופן פרקטי אני מציע להגיע להסכמה בין הדיירים לגבי אופן השימוש בגג כך שמי שירצה יוכל להנות מהשימוש בו
בברכה
עו״ד יהודה וישניצקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגנת הדייר
פנה בבקשה לפורום בתי משפט.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניית דירה מיד שניה
מתכוון לרכוש דירה מיד שניה,
מה עליי לבדוק לפני העברת טיוטות בין עו"ד?
מה מתבצע במסגרת עבודת עו"ד? מה לא?
האם בדיקת שמאי, מידע תכנוני והוצאת תיק נכס מהרשות המקומית כלולים בעבודת עו"ד או שיש לבצעם בנפרד?
אודה לתשובה וחג שמח.
מה תפקידו של עו"ד בעסקת נדל"ן?
עליך לבדוק כי הדירה, מיקומה וסביבתה מתאימה לצרכיך.
בדיקת ערך הנכס אינו כלול בעבודת עוה"ד שכן אין זה מתפקידו ולכן עליך לפנות לשמאי מקרקעין.
עו"ד אחראי יבדוק את תיק הבניין של הנכס, תב"ע שחלה על הנכס וכיו"ב, וכן מיסים שחלים ברכישה.
ישנם עו"ד שלא מבצעים בדיקות אלו ומייעצים לפנות לאיש מקצוע אחר על מנת לבצע בדיקות אלו וכן לעו"ד מתחום מיסוי מקרקעין על מנת להעריך את גובה המיסים שיש לשלם אם חלים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





