פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

חופשה בלול המועד

אסתר 21/09/16
שלום אני דתית ונוהגת לקחת חופש בחול המועד. בזמן חתימת החוזה בחברת קבלן עבודה המנהלת הבהירה לי שעבור חול המועד הם יחייבו אותי בחלק של יום עבודה 5 שעות לערך ושאלתי אם היא בטוחה אמרה כן. זה לא רשום בחוזה אבל קיבלתי הרגשה שזה נורמה ומובן מאליו. בפועל כשהם גילו שאצל לקוח עובדים יום מלא בחול המועד הם הודיעו שיחייבו אותי ביום מלא עבור חופשה חוה"מ. מכסה החופשה שלי גם ככה נמוך בהרבה ממה שהיה לי במקום הקודם וממה שנהנים עובדים אחרים  במקום עבודה בתפקיד שלי כולל עובדי קבלן. מה אפשר לעשות בנושא? תודה רבה.

חופשה בחול המועד

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
אסתר שלום,
ימי חול המועד הם ימי עבודה לכל דבר ועניין.
ככל שאת לא עובדת, המעסיק רשאי לנכות לך יום עבודה מלא.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

יוגב 20/09/16
שלום
הגשתי תביעה ולא ציינתי מה היה השכר השעתי שלו אבל כן אפשר להבין ממנו בגלל המשכורת החודשית. האם מוחקים כתב תביעה כזה?

שנית- האם יש חובה שדיון מהיר אצל שופט בביהנד לעבודה יסתיים בדיון אחד? 

תודה

תשובה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
יוגב שלום,
1. לא נראה לי סביר שכתב התביעה יימחק בגלל שלא צויין השכר השעתי.
2. לרוב, הדיון המהיר מסתיים בדיון אחד.

לרשותך בכל שאלה נוספת, 
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה

ארץ קדושה עופר 20/09/16
שלום לכםאני משמש כנהג אטובוס במפעל מסוייםובחברה החליטו שבימים מסויימים לפי סידור חודשי אני ישמש גם כנהג אמבולנס (יש לי רשיון)ולכן יוצא שאני מתחיל לעבוד כנהג אוטובוס מהשעה 06:00 עד השעה 16:15 מחתים כרטיס נוכחות יציאה. ומיד מחתים כניסה ואז אני נכנס לתורנות של נהג אמבולנס עד השעה 07:45  למחרת. (כלומר יושן בחדר בתוך מקום העבודה)ואז שוב מחתים כרטיס נוכחות יציאה ושוב כניסה ליום עבודה חדש עד השעה 17:00.  ואז נשאלת השאלה.1. מה קורה אם יש לי פינוי באמבולנס באמצע הלילה הרי אני אחרי יום עבודה על אוטובוס.2 אני מתחיל יום עבודה למחרת התורנות כשישנתי במקום העבודה.תודה לכם מראש ושבוע טוב


שאלותיך לא ברורות. אנא נסח מחדש

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוספת ביגוד

דורית 20/09/16
אני עובדת בעיריה לפי דירוג מח"ר. התחלתי לעבוד בסוף 2015. עובדי העיריה קיבלו במשכורת אוגוסט תוספת ביגוד. האם אני אמורה לקבל תוספת ביגוד מלאה (כי התוספת היא לשנת 2016 ואני אעבוד כל השנה) או שאני צריכה לקבל את החלק היחסי מתוספת הביגוד בהתאם למספר חודשי העבודה שהשלמתי עד אוגוסט?

תוספת ביגוד

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
דורית שלום,
לעניות דעתי את צריכה לקבל את החלק היחסי, שכן, במועד התשלום לא השלמת עדיין שנה מלאה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הנחיה לגבי ביגוד שאני מכיר..

משה 23/09/16
שלום
ראיתי כבר בכמה מקומות שאת ההבראה או הביגוד אומנם מקבלים בחודש אוגוסט אבל זה רק אחרי שצברת שנת עבודה מלאה.
לכן את שלא צברת לא קיבלת. אבל לא אומר שאת לא זכאית.
שנה הבאה את תקבלי עבור שנה ושמונה חודשים את הביגוד.

עובד חזר לעבודה לפני חצי שנה שפרש?

יעל 20/09/16
עובד סיים לעבוד נניח ב 1.1.16

יצא לו טופס 161 בעת סיום העבודה.

העובד הנ"ל חזר שוב לעבוד בטרם עבר חצי שנה

לדוג' חזר ב 1.3.16 

מה הדין?
מתי צריך לבטל הטופס 161?
ובמקרה בו שולם פיצויים? מה עושים?

ידוע לי שיש הבדל בין אם העובד חזר לעבודה תוך 3 חודשים מיום פרישתו מהעבודה
או שחזר לעבודה לאחר 3 חודשים מיום פרישתו?
או שחזר לעבודה לאחר חצי שנה - שאז אין כל בעיה?! נכון?



עובד יכול לחזור לעבודה במהלך 6 חודשים לאחר שעזב?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
יעל שלום,
אם העובד חוזר לעבודה במהלך 6 חודשים לאחר שעזב - רצף הזכויות שלו נשמר.
אם הוא חוזר לאחר 6 חודשים - הוא נקלט כעובד חדש.

באשר לפיצויים - ככל שהוא קיבל פטור ממס, ייתכן שרשויות המס יגידו שעליו לשלם מס. 
כמובן שהוא לא יהיה זכאי לקבל פעמיים מהמעסיק פיצויים על אותה תקופה.
באשר לשאלתך על טופס 161 - פני לפורום מיסים. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקה בשכר חודשי (לא גלובלי) כיצד מתבצע החישוב

Edi edor 20/09/16
שלום רב
אני מועסק בשכר חודשי קבוע על פי שכר המינימום בחוק.  שעות נוספות אני מקבל לפי חישוב יומי. 
השאלה שעולה לי היא האם יש כמות שעות המוגדרת בחוק המגדירה משרה מלאה 100% ומה בעתם  קורה מעבר לכמות שעות האלו
ועל מנת לדייק אני שואל מה קורה בחודשים שיש 23 ימי עבודה ומכסת השעות הרגילות מגיעה ל207 לדוגמא,  הכיצד יחשבו את המשכורת בחודש זה? 
במקום עבודתי המחלקה המשפטית טענה כי זה שכר חודשי "חודש מפסידים חודש מרוויחים" 
האם זה חוקי? 
אם תהיה אפשרות לצרף בתשובה את הבסיס החוקי אני אודה לכם מאוד על מנת שאוכל להציג זאת

מהי משרה מלאה ואיך מחשבים שעות נוספות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
אדי שלום,
משרה מלאה מוגדרת כ-186 שעות חודשיות אך זה לא רלוונטי לעניין השעות הנוספות, שכן, הן לעולם מחושבות ברמה היומית:
אם אתה עובד 6 ימים בשבוע, אתה זכאי לתשלום עבור שעות נוספות על כל שעה מעבר ל-8 שעות (לא כולל הפסקה). אם אתה עובד 5 ימים בשבוע אתה זכאי לתשלום עבור שעות נוספות על כל שעה מעבר ל-9 שעות (לא כולל הפסקה).
ייתכנו מצבים שהשעות הנוספות יחושבו ברמה השבועית, ולא היומית, אך לעולם הן לא תחושבנה ברמה החודשית.

לרשותך בכל שאלה נוספת, 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוים מחלף הודעה מוקדמת לביטוח לאומי

קושקה 20/09/16
שלום!

פוטרתי מיידי לאחר שנה ו- 3 חודשים-סיום עבודה 23-08. מעביד רשם חלף הודעה מוקדמת ופיצויים בטופס 161 וקיבלתי פטור ממס הכנסה. היום קיבלתי תלוש על חודש 09 ורשום חלף חודעה מוקדמת ו-12% ניקויים מכל הסכום 7000ש"ח לביטוח לאומי. האם התלוש הזה נחון? איזה אחוז צריך לנכות לביטוח לאומי?

פני לפורום מיסים/ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ועד עובדים

מיכל 20/09/16
שלום רב
רציתי לדעת הסכמה של כמה עובדים צריך כדי להקים ועד עובדים במקום עבודה. ראיתי כי מספיק שליש מהעבדים כדי להחליט איזה ארגון הוא היציג אבל הסכמה של כמה עובדים צריך להקמת ועד.

לדוג' במידה ויש שליש המוכנים שגוף מסוים הוא יהיה המייצג אבל שני שלישים או חצי בכלל מתנגדים להקמת ועד מה קורה אז
האם השליש יכול לחייב את שני השליש לשלם דמי חבר למרות שהם בכלל לא מעוניינים בהקמת ועד.
האם יוקם במקרה כזה ועד שהמעסיק צריך לדון איתו

בהתאם לאיזה חוקים הדברים האלו נקבעו בכלל לא מצאתי חקיקה לעניין הזה

הקמת ועד עובדים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
מיכל שלום,
אכן, מספיק שליש כדי להפוך וועד לארגון עובדים רשמי. בפועל מומלץ להחתים כמה שיותר עובדים כדי שהכוח יהיה חזק יותר.

וכן, ברגע שיש לפחות שליש עובדים שמסכימים, ניתן לחייב את שאר העובדים בתשלום דמי החבר. 

הדברים מוסדרים בנהלים ותקנון ועדי העובדים הכפוף לחוקת ההסתדרות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תגובה מטעם הסתדרות העובדים

שי, מזכיר איגוד מקצועי 27/09/16
את מוזמנת ליצור עימי קשר לצורך התאגדות בהסתדרות העובדים הכללית החדשה והקמת וועד עובדים לצורך יצירת הסכם קיבוצי במקום העבודה.

החזר מס לאחר תיאום מס שכשל

נעה מזרחי 20/09/16
שלום, 
התחלתי לפני מספר חודשים לעבוד במקום עבודה חדש נוסף.  עשיתי תאום מס כדרוש,  רק שהפקיד שרשם את הסכום אותו אני צופה שארוויח עשה טעום ורשם 13₪ בלבד, ולכן ירד לי מס גבוה מאוד.  תיקנתי את העניין אצל תאום מס ושם נאמר לי שעל מקום העבודה להחזיר לי את המס שירד במשכורת הבאה. מקום העבודה לא עשה כן וטען כי החזר המס יעשה דרך ביטוח לאומי(?!).  לא הצלחתי להבין מה הפרוצדורה שעליי לעשות כדי לקבל את הכסף וממי. אודה להדרכה והסבר.  אציין כי בנתיים התפטרתי ממקום עבודה זה. 
תודה! 

פני לפורום מיסים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק בפשיטת רגל

תום 20/09/16
שלום רב, 

1.אני עובד בתור חשב במפעל ( חברה בע"מ) .

2.המפעל כרגע בעיכוב הלכים לכיוון של פשיטת רגל, 

3.לא שלמו לי משכורת ל 3 חודשים, וסך הזכויות שמגיעים לי מהחברה מפיצויים פיטורים וכד' עומדים על סך של כ 300 אלף ש"ח . 

4. לחברה יש הרבה חובות, לרבות חובות לנושים מובטחים. 

5. יש לציין כי חלק גדול מהנושים המובטחים, מחזיקים בערבויות אישיות לבעלי מניות. 

6. ראיתי באינטרנט שעובד הינה בעל זכות קדימה בסדר נשיה, אך נושים מובטחים קודמים לו, לא יודע אם בהיותם מחזיקים ערבויות אישיות אם זה משנה משהו בעניין. 

7. מעבר לסכום המובטח על ידי הביטוח לאומי במקרים כאילו, שהינו לא מגיע לשליש מסך הזכויות, האם יש דרך להשיג כספים כאמור ? 

8. האם יש דרך לתבוע בעלי המניות באופן אישי ?

9. אם אני כחשב, אצליח להוכיח שהמנהלים והבעלי מניות בחברה פעלו בהיקף גדול בשחור שגרם לחברה כישות לפשוט רגל האם זה משנה משהו ? , והאם זה יכול לסכן אותי כעובד במחלקת הנהלת החשבונות בחברה שידעתי רק לאחרונה את השיטה שלהם ??? 

אשמח התייחסות

בנוסף אשמח להצעות לשמות עורכי דין שיוכלו לייצג אותי בעניין, אשר מתמחים בסיטואציות המשלבות דיני עבודה , פשיטות רגל ופירוק חברות . 

מעסיק בפשט"ר

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/09/16
תום שלום,
לא ניתן במסגרת הפורום להתייחס לשאלות ספציפיות הדורשות את בחינת הנסיבות וייעוץ פרטני.

בנוסף, אנחנו לא ממליצים על עורכי דין כאן.

ממליצה לפנות לייעוץ פרטני למיצוי זכויותך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשים לעובד

אברהם 19/09/16
שלום אני סטודנט ויש לי מבחנים סופיים ביקשתי מהמעביד חופש של 3 ימים לא רציפים לטובת המבחנים והוא לא אישר לי בטענה שיש לחץ בעבודה לפני החגים...האם יש לי מה לעשות? יש לציין שאני עובד תקופה של כ9 חודשים במקום העבודה שגם אם אני מתפטר אני צריך לתת התרעה של מספר שבועות האם אין זכויות חוקיות שמגנות עליי? (המעסיק ידע מהתחילה שאני סטודנט)

חופשות לעובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16

ביחס לעובד הנעדר מהעבודה והשאלה אם יש לראות בהיעדרות זו הפרת משמעת או התפטרות, נפסק כי יש לבחון כל מקרה לגופו ולנסיבותיו, וליתן את הדעת להתנהגות העובד ולמשך הזמן בו הוא זנח את מקום העבודה (דיון מו/10-3 (ארצי) המכללה לטכנולוגיה ע"ש שנקר נ' משה אוסטפלד (18.5.86)).לכן, בסוגיה של עובד שנעדר מהעבודה ללא אישור אין תשובה אחת שנכונה לכל המקרים. בתי הדין בוחנים בין היתר האם ובאיזה מידה אכן פעל העובד על דעת עצמו ובניגוד לעמדת המעסיק, האם העובד חזר לעבודה ולאחר איזו תקופה, ועוד מכלול נסיבות.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גמר חשבון

שגיב 19/09/16
שלום.
עבדתי במשך 15 חודשים וחצי על בסיס משכורת.עבדתי 5 ימים בשבוע במשרה מלאה.כמה מגיע לי פדיון דמי הבראה ודמי חופשה??

בתודה מראש

גמר חשבון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16
דמי הבראה לשנה ראשונה 5 ימים * 378 ש"ח = 1890. 
לשנה השניה מגיעים לך עוד 1.5 * 378= 567 ש"ח ובהס"כ 2457 ש"ח. 
לגבי פדיון חופשה - מגיע לך יום חופשה לכל חודש = דהיינו 15.5 ימים במידה ולא ניצלת שום יום חופש - * שווי יום עבודה . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עצמאי בעל כורחה

אליהו 19/09/16
לקוחה שלי מועסקת בגן פרטי ומחודש הבא הופכת בעל כורחה לעצמאית וכך גם מוגדרת בביטוח לאומי (וזאת ללא הסכמתה וחתימתה ) ומקבלת אותו שכר רק בלי תלוש שכר. האם זו עילה מספקת להתפטרות המהווים פיטורין?
האם היא אמורה לקום ולא להסכים לכך?

תודה

עצמאית בעל כורחה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16

שאלתך לא ממש ברורה . האם היא עובדת בגן כסייעת עצמאית - או גננת עצמאית ומקבלת את השכר רק כעצמאית? - אם כן היא בהחלט יכולה להתפטר בדין מפוטרת - רק שלפני כן היא חייבת להתריע בכתב בפני המעסיקה על ההרעה (במידה וההרעה כבר מתקיימת להבדיל מצפויה להתקיים). ולתת למעסיקה הזדמנות לתקן את ההפרה וכן הודעהמוקדמת בכתב של חודש ימים 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קנס לעובד

רוני 19/09/16
היי. אני ושני שותפיי בעלי עסק לממכר מזון ומשקאות בזכיינות. יש לנו שני עובדים לשעבר שהיו זוג. לאחר סכסוך שהתגלע בינהם, הבחורה הודיעה לנו במוצאי שבת כשעה לפני המשמרת (מקום כשר שפותח במוצש) שהם רבו וההורים שלה אוסרים עליהם להתראות (היא בת  23, לא ילדה) ולכן לא תגיע יותר לעבודה. הבחור לא ענה לטלפונים בכלל. אחד השותפים ניסה להתקשר ללא הרף ואף שלח לו הודעות לגבי יום המחרת שהיה אמור לעבוד בו בבוקר ואף הציע שיפגשו לדבר ושינסה לעזור כמיטב יכולתו אך הבחור פשוט ניתק מגע. לא הספקנו להתארגן ולכן המקום לא נפתח במוצאי בת, דבר שהסב נו נזקים מעבר לכסף שלא נכנס ולדברי המאכל שהתאריך שלהם עבר ולא נמכרו והיינו צריכים לזרוק , גם נזק תדמיתי כי אנשים שרגילים שפתוח פתאום באו והיה סגור. כמו כן הערה מהרשת כי אנחנו מחוייבים לשעות הפתיחת . למחרת הם לא הגיעו למשמרת והשותפים שלי לקחו יום חופש ועבדו במקומם (כולנו עובדים כשכירים והעסק אמור להיות בשביל אוניברסיטה לילדים..). לאור  האמור לעיל החלטנו לקנוס אותם. האם זה חוקי? אם כן איפה ניתן למצוא את החוק שמצדיק את המהלך? 
תודה רבה מראש לעונים 

קנס לעובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16
רוני שלום,
אין באפשרות המעסיק לקנוס עובד. עובד שלא הגיע לעבודה ולא יצר קשר רואים אותו כמי שזנח את העבודה ולכן אתה יכול לתבוע אותו - תלוי בוותק על אי מתן הודעה מוקדמת ולא לשלם לו פ"פ.   ואם הוא היה זכאי לשכר - אזי שכר זה יכול להתקזז עם אי מתן ההודעה המוקדמת . גם תביעה נגדם על נזקים לכאוריים שנגרמו לך - תוכל להגיש רק שאני לא חושבת שכדאי לך כלכלית לעשות זאת. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי נסיעות

דוד 19/09/16
שלום רב,

אני עובד בחברת הייטק בחיפה. אני נוסע כל יום מנהריה לחיפה באוטו שלי. החהברה משלמת לי 500 ש"חי דמי נסיעות. אני חושב שדמי הנסיעות זה לא מספיק. השאלה שלי האם ניתן לבקש מהמעסיק העלאה בדמי נסיעות ?

תודה.

העלאת דמי נסיעות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16

אתה תמיד יכול לבקש אבל המעסיק לא חייב להעתר. שים לב כיהתשלום הוא דמי נסיעות ולא השתתפות בדלק. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה מתפקיד לתפקיד לאחר וועדה רפואית של עובדי המד

רחל 19/09/16
שלום רב
קבלתי החלטה של וועדה רפואית של עובדי המדינה בזו הלשון הוועדה מאשרת העסקתה בתור מזכירה בלבד( שינוי תפקיד) וזאת עד ליום.... האם שינוי תפקיד מעבר ממחלקה למחלקה מצריך אישור של נציבות שירות המדינה והאם הליך זה לוקח זה זמן 

בברכה רחל

העברה מתפקיד לתפקיד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16
רחל בוקר טוב, 
לעניות דעתי זה קצת יותר מורכב כי מחד המעסיק צריך להתישר עם חוות הדעת הרפואית ומאידך - לא בטוח שיוכל בפועל לשנות את תפקידך גם באם באופן זמני. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השלמת משרה למלאה ושעת הנקה

19/09/16
שלום רב,
האם מגיעה שעת הנקה לעובדת שהתקבלה לחצי משרה אך בפועל היא עובדת משרה מלאה?

יודגש כי בחוזה ההעסקה  שלה רשום "חצי משרה" ומשום שהיא עובדת בבית חולים, נדרשת להשלים עד משרה מלאה ואפילו שעות נוספות. 



זכאות לשעת הנקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16
בוקר טוב שאלתך לא ברורה. האם היא עובדת משרה מלאה או שלאו? אם כוונתך שהיא עובדת משרה מלאה באמצעות מספר עבודות שונות? עובדת שעובדת במשרה בפועל במשרה מלאה זכאית לשעת הנקה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב דמי מחלה

אתי 19/09/16
שלום רב


עבדתי על שכר בסיס שעתי במשכורת גלובלית.הייתי 5 ימים בחופשת מחלה איך נערך החישוב בשכר על ימים אלו?האם הנני נחשבת כעובדת במשכורת או בשכר??

בכבוד רב


חישוב דמי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16
עובד שעתי/יומי נקרא "עובד בשכר". על מנת לדעת מה גובה דמי המחלה של עובד שעתי/יומי צריך לחשב את גובה השכר היומי של העובד, ולאחר מכן לבדוק האם העובד זכאי לתשלום עבור יום עבודה שלם או חלקי. הפרשנות המקובלת לפי הפסיקה לחישוב שכר העבודה של עובדים שעתיים לצורך חישוב דמי מחלה, היא בהתאם לשכרם הממוצע ליום עבודה ב-12 החודשים שקדמו למחלה (שכר יום ממוצע שווה לשכר 12 החודשים האחרונים חלקי מספר ימי עבודה בחודשים אלו).

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה לילד

חנה 19/09/16
שלום רב, אני עובדת במקום עבודתי שנתיים ושבוע שעבר נאלצתי לקחת, פעם ראשונה, שני ימי חופש לטפל בבתי שהייתה חולה עם חום.
היום המעסיק שלי הכניס אותי לשיחה והעיר לי על כך שאין שוויון בימינו ולמה האבא של הילדה לא לקח חופש? והוא ציין שבגלל זה הוא לא אוהב להעסיק אמהות.
שאלתי היא לא לעניין הכסף אלא לעניין זכותי, כהורה, לקחת חופש לטפל בבת שלי. האם זו זכות שקיימת לי על פי חוק?

ימי מחלה לילד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16

הערה של המעסיק ממש לא במקום ואפילו מקוממת. אחד ההורים זכאי לקחת מחלה ע"ח צבירת המחלה הקיימת לו לשפ טיפול בילד חולה. ואת לא צריכה לתרץ מדוע את ולא בעלך. זה לא מעניינו. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה לפני שעבר – חצי שנה

יעל 19/09/16
1. האם צריך לבטל את טופס 161? - מה הטווח תקופה בו צריך  לרשום ביטול על טופס 161?

במידה ועובד סיים לעבוד לפני שעבר חצי שנה
ויצא לו טופס 161.

מה הנוהל במקרה בו לא עבר חצי שנה?

האם צריך לבטל הטופס 161?

אודה להכוונה מפורטת

אנא נסח את שאלתך מחדש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים לאחר לידה לצורך טיפול ביילד

יעל 19/09/16
עובדת לאחר חופשת לידה הדורשת פיצויים 

משום שנשארת לטפל ביילד,

כמה זמן אסור לה לעבוד?

כמה זמן צריכה להצהיר שמטפלת בילד על מנת שתהיה זכאית לפיצויים?

תשלום פ"פ לאחר לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16
העובדת זכאית לפ"פ כדין בעת התפטרות לאחר הלידה לשם גידול הילד. העובדת אינה צריכה להוכיח שאינה עובדת בפועל או אף שנשארת היא בביתה. היא על פי הפסיקה יכולה לעבוד במקום אחר שקרוב יותר לביתה ו/או בפחות שעות עבודה וכו'...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

מיכל 19/09/16
שלום,
קיבלתי הודעת פיטורין, הפיטורים אמורים להיכנס לתוקף בסוף חודש זה. תוך כמה זמן לפי החוק על המעביד לשלם לי פיצויי פיטורין, יש לי ותק של 20 שנה שרק לגבי חלק מהתקופה הופרשו עבורי לקופה תגמולים בגין פיצויים לגבי יתרת התקופה המעביד צריך לשלם לי מכיסו. חלק אמרו לי שמידי מרגע שהפיטורין נכנסים לתוקף וחלק אמרו לי שתוך שבועיים. והוא אומר לי שיש לו כמעט חודשיים לשלם לי.
מה החוק אומר? 
תודה מראש 

פיצויי פיטורים - מועד תשלום

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16
ההפרשים שעל המעסיק לשלם יש לשלמם מיידית עם סיום יחסי העבודה ולא מאוחר מ0 15 יום. לגבי  כספי הפ"פ המשולמים מקרן הפנסיה - זה לוקח מעט יותר זמן - בדר"כ 30 ימים המיום שבו הם קיבלו את המסמכים לשחרור כספי פ"פ. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה לאחר שימוע

בני 19/09/16
אני  עובדת מעל שנה ולאחר שנה קרו הרבה בעיות  בהבטחות שלא קיימו והי קבלת ימי חופשה ותלושי משכורת הבראה בונוסים פנסיה  ולאחר שהתלוננתי הוזמנתי לשמוע שבו הובטח שישלמו לי הכול וזאות רק עם החתום על חוזה ששום דברממה שאני אמורה לקבל לא רשום שם  רק שאני מתחייבת לא לעבוד בתחום הזה יותר מחצי שנה  ולא לקנות מהספקים שהחברה עובדת איתם . האם זה חוקי  השמח לתשובה מהירה תודה 

שאלתך לא ברורה אנא נסח אותה מחדש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת בפיטורי עובד

שרה 19/09/16
עובד שהחליט לסיים את יחסיו עם המעביד בטענה להרעת תנאים, העובד לא עבד למעלה מחודש והביא אישורי מחלה עד לסוף חודש 6/16. בפועל לפי מכתב עם עורך דינו של העובד היום שבו יחסיו עם המעביד יופסקו הנו עד ל-7/6/16. האם יש לתת לעובד חודש הודעה מראש ועל כן לשלם לו את ימי המחלה עד ל-7/7/16 או עד ליום האחרון להפסקת עבודה לפי המכתב 7/6/16

תשלום דמי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16

שרה שלום,
באם העובד חלה בזמן תקופת העבודה המוקדמת את צריכה לשלם לו דמי מחלה. כמובן במידה וקיימת לו צבירה. באם ימי מחלה הם עד לתום התקופה - ויש לו צבירה תצטרכי לשלם לעובד דמי מחלה עד לתום התקופה. אם ימי המחלה מסתיימים לפני תום התקופה - תצטרכי לשלם לו שכר ביתרת התקופה מידה והעובד מגיע לעבודה.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר עבודה בשבת

קובי 19/09/16
שלום,

אני עובד בחברה מסוימת למעלה מעשור.
בשלוש השנים הראשונות עבדתי כעובד "שעתי" וממוצע משכורותי בשנים אלו נע בין 3000-4000 ש"ח.
בשבע השנים האחרונות עברתי להיות עובד "חודשי" ומרכיבי שכרי השתנו ל-5000 ש"ח סכום בסיס+1000 ש"ח שעות נוספות גלובאליות + 1000 ש"ח נסיעות + שכר עבודה בשישי ושבת שמשתנה בהתאם לעבודתי ומגיע לכ- 3000-5000 ש"ח מידי חודש. (החברה החתימה אותי ששכר שעות נוספות וישישי שבת לא יחושב לפיצויים ולהפרשות לפנסיה.) א. אם אפוטר כיצד יחושבו הפיצויים? בהתאם לנתונים לעיל
ב. האם הוצאת שכרי בשישי שבת ובשעות נוספות מהפיצויים והפנסיה חוקי? מדובר בשכר שנע בין 4000-5000 ש"ח מידי חודש. האם יש טעם להגיש תביעה במקרה כזה?

תודה רבה, קובי.

שכר עבודה בשבת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16
כלל ידוע הינו כי שעות נוספות אינן נחשבות כרכיב לפיצויי פיטורים (אלא אם מדובר בתוספת פיקטיבית שאינה מותנית בביצוע שעות נוספות בפועל). עם זאת במידה והשעות עבודה בשבת ו/או בחג אינן שעות נוספות אלא שעות עבודה רגילות  - אז הם כן יחשבו כשעות עבודה לפיצויים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן