פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הודעה מוקדמת
המעסיק שלי נתן לי מכתב פיטורין בתאריך 25.9.16 ושילם דמי הודעה מוקדמת. האם אני אמורה לקבל תשלום עד 25.10 כולל?
כמו כן, בחישוב הפיצויים נערך חישוב ע"ס השכר הממוצע בשנה וחצי האחרונות.
בחודשים בהם הייתי בחופש /מחלה לל"ת קוזז לי מהשכר ועכשיו בחישוב הפיצויים המעסיק לא לקח בחשבון את שכר היסוד * מס' השנים, אלא עשה חישוב שכר ממוצע * מס' השנים.
האם מותר לו לבצע חישוב כמפורט להלן?
גמר חשבון
לגבי חישובי שכרך - במידה והיית עובדת חודשית ולך שכר חודשי קבוע - אזי יש לקחת שכר אחרון * וותק. במידה ואז עובדת שעתיתי או יומית יש לעשות ממוצע של שכר לשנה האחרונה. * וותק כמובן
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז מהשכר
קיזוז קנסות מהשכר בניגוד לדין
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העסקת תייר בעל ויזה ב/1
שלום רב!
האם מותר למפעל תעשייתי במרכז הארץ להעסיק תייר בעל ויזה ב/1 בתוקף?
תודה
העסקת עובדים ללא אשרת עבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זמינות טלפונית
אני עובדת ברשות מקומית, איני מקבלת תוספת כוננות (במקום עבודתי תשלום כוננות הוא להיות זמין טלפונית בכל זמן נתון). האם מנהל האגף או מנהלי הישיר יכולים לחייב אותי להיות זמינה ו/או לענות לכל טלפון שלהם, בזמן שאני לא בעבודה(חופש, מחלה, נופש).
אציין שבדרך כלל אני כן עונה לטלפונים מהעבודה גם לאחר סיום משמרתי, אך יצאתי לחופשה משפחתית כדי "לנקות" את הראש מהעבודה ובכלל לכן לא מעוניינת לענות לטלפנים. אשמח לדעת מה זכויותיי וחובותיי.
זימינות טלפונית
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אפליקצייה בטלפון חכם
האם המעסיק יכול לחייב אותי להשתמש בנייד הפרטי שלי לענייני עבודה ? יש לציין שזה לא היה כתנאי בזמן קבלתי לעבודה התנאי היחיד שהיה זה שיהיה לי רכב. ואם אין לי טלפון חכם?
שימוש בטלפון פרטי בזמן העבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום בגין חגים
תשלום בגין חגים
באם אינך מתוונת ששכרך כולל חגים / חופשה והבראה - אז הדבר אסור ומנוגד לחוק. אלא באם הצדדים העלו את הענין בפירוש בכתב בינהם.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי 382.35 ש"ח מהמשכורת עבור יום מחלה בערב חג
אני עובד בחברת הייטק כבר שלושה חודשים, ב 1610 שהיה ערב חג חצי יום עבודה, הייתי חולה ולא עבדתי, כמובן מסרתי למעסיק אישור מחלה. להפתעתי למרות שיש לי נקודות זיכוי אני מגלה בתלוש שכר שהורידו לי סכום של 382.35 ש"ח מהמשכורת ברוטו.
איך זה יכול להיות ? האם התנהגות זו חוקית ?
תודה.
ניכוי דמי מחלה מהשכר
על יום מחלה ראשון לא משלמים אבל כן מקזזים מהצבירה ולכן במידה וערך יום עבודה שלך הוא 382.35 ש"ח - אזי החישוב תקין . העבודה חצי יום - מקנה לעובד תשלום מלא ולא חצי יום תשלום ולכן גם קיזוז שכר או יום מחלה או יום חופשה יהיה בשווי יום עבודה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום העסקה
סיימתי במקום העבודה שעבדתי בו 14 חודשים יש לי מספר חילוקי דעות עם המעסיק בכמה נושאים שונים אשמח להתייחסותכם:
1. אני עובדת בשכר חודשי, סיימתי את העסקתי ובתלוש האחרון המעסיק שילם לי לפי שכר שעתי (בגלל שהיו חגים בחודש הזה), הפער בשכר הוא בערך 750 שקל.
2. הוא תמיד משלם משכורות באיחור ב3 חודשים האחרונים איחור של שבוע וחצי אחרי ה10.
3. בעקבות תקלות שבאחריותו (הוא לא העביר את המסמכים הנכונים) לא פתחו לי קרן פנסיה על שמי בחברת הביטוח, הוא הפקיד כנראה כספים ששויכו על שמי אבל אני לא יכולה לראות את הדו"ח עם ההפקדות ולדעת שהסכומים נכונים.
4. חוץ מהעניין שאין לי דוח, הוא לא שילם עבור ה4 חודשים הראשונים של העסקה למרות שעבדתי גם לפני והופרשו לי כספים לפנסיה ממקום העבודה הקודם.
מה ניתן לעשות?
סיום העסקה וגמ"ח.
1. לשאלתך הראשונה באם את עובדת חודשית - גם את החודש האחרון או חודש החגים הוא חייב לשלם לך באופן מלא. וכל הפרש במידה ויש הוא צריך לשאת בו.
2. על איחור בתשלום שכר - אפשר לתבוע הלנה או לבקש הפרשי הצמדה וריבית. אבל מכוון שהשכר שולם לבסוף - אני מציעה לך לא להכנס לזה - אולי רק לציין את זה בתור עובדה ע"מ להראות דפוס התנהגות.
3. במידה ויש הפקדות בקרן הפנסיה - תתקשרי לקרן תבקשי לדעת כמה נצבר לך לפנסיה ולפיצויים. תעשי חישוב בעצמך לפי אחוזי הפרשה בכל חודש ותראי עם הסכומים מסתדרים. אבל אין דבר כזה שקרן הפנסיה לא ממציאה דו"ח. - תבדקי גם מול הקרן כי את הכסף שהוא ניכה משרך הוא אכן העביר לקרן.
4. במידה וקיימיפ הפרשים לפנסיה ראו לכל רכיב אחר - תדרשי ממנו לשלם לך.
בהצלחה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי מטפלת באי הגשת תביעה
פיצויי למטפלת שעזבה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפחתת שעות עבודה ע"י רופא תעסוקה
לפני כחודשיים וחצי רופא תעסוקה המליץ לעבוד 6 שעות ביום כלומר 30 שעות שבועיות לעומת 42.5 שעבדתי עד עתה.
כבר חודשיים משלמים לי על חשבון ימי מחלה שצבורים .
שאלתי. מה קורה לאחר שמסתיימים ימי המחלה או בכלל מהם זכויותי?
הפחתת שעות עבודה בעקבות המלצת רופא תעסוקה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שעתי
עובד שעתי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שעתי
אני עובד שעתי. בחודש החגים יש כ10 ימי חופש.
החודש קיבלתי משכורת במקום עבור 22 ימים כרגיל רק עבור 13 יום. האם זה תקין?
האם יש אפשר לטעון להפרת חוזה?
אני מועסק בחברה גדולה דרך קבלן. החוזה שלי כולל שעות נוספות. לפני כחודש החברה החליטה שלא תחשב את השעות שעובדיה עבדו לפני שעה 7 כשעות עבודה (שינה הסכם קיבוצי). אני מתחיל לעבוד כל יום ב 6:35 כי אני משתמש בהסעה (אין לי דרך אחרת להגיע למקום, כמו כן משלמים לי נסיעות) שמגיעה ב 6:30.
אני מחתים כרטיס ב 6:35 ומתחיל לעבוד. ציפיתי שהגזרות על עובדי החברה לא חלות עליי, אך הקבלן יישר איתם קוו וסירב לשלם לי את השעות (יותר מ 6 שעות נוספות מדי חודש).
בחוזה שלי מול הקבלן אין שום התייחסות לחברה ששם אני מועסק ולא לתקנון שלה. כתוב שם:
"העובד ישלח בפקס או בדואר אלקטרוני דו"ח שעות חודשי המאושר על-ידי הממונה הישיר באתר הלקוח, כולל שעות חופשה, מחלה ומילואים. הדו"ח ישלח בסוף יום העבודה האחרון בחודש, בגין אותו חודש." וזה בדיוק מה שאני עושה: הממונה הישיר אכן מאשר שעבדתי גם לפני 7:00 כמו שעשה לפני שהחברה שינת את כללי המשחק.
כמו כן יש בחוזה התייחסות מפורשת לכך ישולמו כל השעות: "בגין 1 - 25 שעות נוספות בכל חודש יקבל העובד 125%"
האם אני יכול לטעון להפרת החוזה? האם אפשר ללכת עם זה לבית המשפט?
כמו כן הקבלן התנהל מולי בצורה רשלנית ומזלזלת כלפי: למשל, לא עשה הפרשות סוציאליות בזמן - רק לפי דרישה מפורשת לפעמים בעיכוב של חודשים. האם אפשר לתבוע אוגמת נפש?
תודה מראש!
הפרת חוזה
ראשית לא ניתן לענות לעומק בלי לבחון היטב את הנתונים אבל באופן כללי ככל ושעות עבודתך היו קבועות על פניו יש הרעת תנאים ומכל מקום ככל והמעסיק לא משלם לך דמי נסיעה ואתה מגיע עם ההסעה על המעסיק לשלם לך מהרגע שההסעה מגיעה למקום העבודה או לאפשר הסעה מאוחרת יותר. לגבי שאר הזכויות שמשולמות לא במועד גם כאן יש לבחון לעומק כדי לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרילנסר
במועד קבלת המשכורות נמסר לי בטלפון שלא מחכה לי שום תשלום. מה ניתן לעשות בדבר אם אין בינינו שום הסכם בכתב?
פרילנסר
ראשית יש לבחון האם חלים יחסי עובד מעביד בהתאם למבחני הפסיקה או לאו. ככל וכן אז יש לפעול לפי דיני העבודה ואז המעסיק לא יכול לקזז לך דבר ללא הסכמתך אלא באם לא נתת הודעה מוקדמת ואז הוא יכול לקזז על םי חוק בגין היעדר הודעה מוקדמת ככל ולא חלים אז עליך לפנות לפורום חוזים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הזמנה לשימוע
הזמנה לשימוע
ראשית כדאי מאוד להקליט אמירה שכזו שכן כל מהות השימוע הוא לתת אפשרות למנוע את הפיטורים ולנסות ולשכנע. על המעסיר להראות כי הגיע לשימוע ללא קבלת החלטה וכי נתן הזדמנות כנה לעובד ואף ניסה למצוא פתרונות ועל פניו מדברייך לא נראה שכך הם הדברים
אין חוקים לגבי פיטורי הורים חד הוריים אך יש לבחון זאת במסגרת נימוקי השימוע
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פוטרתי מעכשיו לעכשיו חודש שלא עשו לי שימוע
פיטרו אותי בטלפון מהיום להיום לא נעשה לי שימוע כבר יותר מחודש ימים לא שלחו לי מכתב פיטורים המנהל אמר לי "הכל בסדר נטפל בך" אני לא יודע מה לעשות עכשיו..
פיטורים ללא שימוע והודעה מוקדמת
על פניו מדובר בפעולה לא תקינה לחלוטין.
יש לפנות למעסיק בכתב בדרישה להשבה לעבודה ולקבלת כל המגיע לך לרבות תשלום בגין החודש הזה ובמידה והמעסיק לא מסכים / אינך מקבל את כל התשלומים המגיעים לך לפנות להמשך טיפול משפטי/ להגיש תביעה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות ופיטורים
1. לפני כמה ימים הודעתי על התפטרות ועכשיו הודיעו לי כי ״החליטו להתחיל בהליך פיטורין״, כלומר הם החליטו שהם רוצים לפטר אותי פתאום בדיוק אחרי הודעת ההתפטרות שלי, ברצוני להדגיש כי אין שום עילה לפטר אותי, אני עובדת 3 חודשים שבהן לא היה שום אירוע חריג או בעיה אחרת.
האם המהלך שלהם חוקי?
2. בתחילת עבדותי הובטח לי בעל פה כי לא אעבוד בסופ״שים ובחודש האחרון שובצתי לכמה משמרות בשישי ובמוצש בטענה של מחסור בכוח אדם, האם זה דבר שהם יכולים לעשות ללא הסכמתי, לשינוי התנאים שלי? והאם יש משמעות חוקית להבטחות שנתנו לי בעל פה עם תחילת העסקתי?
התפטרות ופיטורים
1. הם יכולים להחליט לעשות זאת ובפועל זה אף עדיף לך שכן כך ככל והם מפטרים אותך ויש לך רצף נדרש תהיי זכאית לדמי אבטלה מכל מקום ככל ואת עומדת על התפטרותך את יכולה להגיד להם שאת כבר הודעת על התפטרותך ולסיים את העסקתך לאחר ימי ההודעה המוקדמת שאת חייבת בהם עפי חווק/ הסכם.
2. מדובר בהרעת תנאים המעסיק יכול לעשות זאת אך זה מקים לך את הזכות להתפטר בדין מפוטר בשל ההרעה לאחר הודעה בכתב שאת לא מסכימה לכך ומתן האפשרות למעסיק לשנות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי בתפקיד לאחר חזרה מחל"ד
במסגרת עבודתי יש לי כמה מטלות. עם חזרתי מחופשת הלידה, במשך כחודשיים, לא גובשה שום דעה לגבי העבודה שלי. היה ברור שיהיו שינויים, אבל לא היה ברור אלו.
בסופו של דבר, הוחלט כי מכל המטלות שעשיתי עד כה, אני עושה רק אחת 100% מהזמן.
האם זה מותר?
ועוד דבר - כל העניין של פיטורין/הרעה בתנאים/שינוי מהות העבודה - לכמה זמן זה תקף מרגע חזרתי לעבודה?
זכור לי 60 יום, הבנתי 90. והם זה נטו או ברוטו (60 ימים כולל שישיבת או 60 ימי עבודה).
תודה!
שינו בתפקיד לאחר חלד
על פניו זה לא נראה תקין שכן עליהם להשיבך לאותה העבודה כפי שהיית טרם חופשת הלידה ובאותו ההיקף אלא באם יש נסיבות חריגות המצדיקות זאת או היתר משרד התמת לשינוי.
לגבי התקופה המוגנת מדובר ב60 יום מעת החזרה ( קלנדריים כולל שישי שבת) ועוד תקופת ההודעה המוקדמת על פי חוק שאם את במקום העבודה מעל שנה היא 30 יום
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדים שעתיים
עכשיו חלק טוענים שכן מגיע להם תשלום עבור ימי חג, ודורשים תשלום על כל ימי חג שהיו במהלך כל השנים!
שאלתי היא האם מגיע להם תשלום במידה ומדובר בעובד שעתי שלא עובד כל ימי השבוע, ואם כן האם אני חייב להם על כל השנים שלא דרשו קודם?
תודה
עובדים שעתיים
גם אם מדובר בעובד שעתי ככל והוא היה אמור לעבוד ביום החג או שבגלל ימי החג צומצמו להם כמות המשמרות והם לא נעדרו מהעבודה יום לפני החג ויום למחרת החג בשל רצונם אלא בשל חוסר שיבוצם לעבודה או אי משמרת אז אכן על פניו עליך לשלם להם בגין ימי חג. הם זכאים לדרוש תשלום 7 שנים אחורנית
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם פשרה שלא בפניי. רק בטלפון בהסכמה
הסכם פשרה שלא בפניך
ככל ונתת הסכמתך לעורך דינך במסגרת ייפוי הכוח להתפשר בשמך ואף נתת הסכמתך להסכם הפשרה בטלפון אז על פניו אין מה לעשות אלא אם תוכל להוכיח הטעיה חמורה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע בתום תקופת ניסיון
שימוע בתום תקופת ניסיון
יש לבחון את ההסכם ואת הנרשם בו לגבי תקופת הניסיון וכן את משך התקופה על מנת לענות.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסרת שאלה
הסרת שאלה
פנה בטלפון למערכת האתר או דרך הצור קשר עם פרטי השאלה הספציפית וינסו לעוזר לך בנושא
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת ימי חופשה צבורה
האם המעביד קרי העירייה רשאית להוריד 14 יום אלה לכל עובד מימי החופשה הצבורה?
תודה
הורדת ימי חופשה צבורה
ככל ויש לזכותך ימי חופשה אלה והמעסיק מודיע על כך מראש שאלה ימי החופשה אז אכן זוהי זכותו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מענק יובל
שלום
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
המעביד
הכיר לי בוותק ממקומות עבודה קודמים ובהסכם העבודה הקיבוצי של מקום עבודתי (הסכם
קיים) רשום במפורש עובדים שלהם ותק של 25 ומעלה כמופיע בתלוש השכר זכאים מידי שנה
בחודש ספטמבר למענק יובל של 60% מהשכר של חודש אחד בשנה ,המעביד שמתנהל מול הוועד
לעריכת הסכם חדש החליט לא לשלם לי את המענק הזה ,למרות שאין עדיין הסכם חדש וחתום
האם הוא רשאי לעשות זאת? האם זו לא הפרת הסכם עבודה?
אשמח
לתשובתך
תודה
מראש,
בברכה,
יוסי
מענק יובל
יש לבחון את הסכם העסקתך וההסכם הספציפי אך על פניו כל עוד אין הסכם חדש חתום ובאם ההסכם הישן עודנו בתוקף יש לפעול לפי ההסכם הישן ואתה זכאי לכך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי אבטלה ודמי לידה
בגין ההריון, לאחר 12 חודשי עבודה. ככל הידוע לי, אני זכאית לדמי לידה מלאים ולדמי
אבטלה של 100 ימים (בת 30). השאלה היא, האם רצוי לדרוש קודם את דמי הלידה (אותם
ניתן לדרוש החל משבוע 31) או את דמי האבטלה? אם דמי הלידה יגזרו מדמי האבטלה אני
מפסידה ככה כסף.. האם גם לאחר דמי הלידה אהיה זכאית לדמי אבטלה מלאים ? בנוסף- אם
המשכורות שלי כללו החזרי נסיעות , בונוסים וכו'- האם אלו יחושבו בחישוב דמי האבטלה
ודמי הלידה? האם דינם של אלו שונה זה מזה מבחינה זו?
פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיית נכות
התביעה או מתאריך הנכות הפגיעה או הליקוי? תודה אבינעם
פנסית נכות
על מנת לענות ישלבחון את תקנון הקרן הספציפית בה הנך נמצא ואשר מכוחה משולמים דמי הנכות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





