פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

מחוייבויות לעובדת בהריון בעת מיזוג חברות

שאלה 20/12/16
במקרה בו חברת אם מבצעת עסקת מיזוג בין חברת בת בקבוצה לחברה אחרת (חברת האם ממשיכה בפעילות רגילה), האם לחברת האם או לחברה לתוכה מתמזגת חברת הבת ש מחוייבות כלפי עובדת בהריון על פי כל הזכויות שלה בחוק? או שהחברה פטורה מכל המחוייבויות?
אציין שמספרי התאגיד של חברת האם וחברת הבת שונים.

מה המחוייבות כלפי עובדת בהריון בעת מיזוג חברות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/12/16
שלום,
אם הבנתי נכון, מדובר למעשה בחילופי מעסיקים.
אם לעובדת יש וותק של מעל חצי שנה, אסור לפגוע בתנאי עבודתה ו/או לפטרה בלי אישור משרד הכלכלה.
הדבר נכון גם כאשר מדובר בחילופי מעסיקים, כלומר, החברה מחוייבת כלפיה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים לא מוצדקים

ח.כ. 20/12/16
שלום רב,
בשנת 2013 בעת שהייתי שכיר ועובד, חיפשתי מקום עבודה חדש. פניתי למקום עבודה מסויים שהסכים להעסיק אותי ואף הלך לקראתי כמעט בכל בקשותי במסגרת ההעסקה. כמובן שנחתם חוזה העסקה כדין (יש עותק). בהתאם לכך, הודעתי למקום עבודתי הקודם כי החלטתי לסיים את עבודתי בו, וזאת לאחר 7 שנות העסקה מלאות (ולמעשה ויתרתי על דמי פיצויים כמובן), בתקווה להתחלה חדשה במקום חדש ובתנאים טובים יותר.
בתוך 3 שבועות מעת תחילת עבודתי במקום החדש, זומנתי לשיחת שימוע במסגרתה הודיעו לי כי אני מפוטר מסיבת אי-התאמה. חשוב לציין כי לפני תחילת העסקתי במקום החדש זומנתי אליהם ל״התנסות״, שכמובן היתה מקובלת על המעסיק החדש והובילה בסופו של דבר לתחילת העסקתי במקום זה. בכפוף לחוזה קיבלתי שכר מלא, אבל אני מרגיש שנעשה לי עוול, מאחר ושוכנעתי ע״י המעסיק החדש לבחור לעבוד אצלו ללא שום אינדיקצייה שאני יכול לאבד את עבודתי בפרק זמן כ״כ קצר! למעשה יצאתי ״קריח מכאן ומכאן״. האם אני יכול לדרוש סוג של פצוי על העוול שנגרם לי בשל כך? פרט נוסף - לאחר הפיטורים הנ״ל, הייתי מובטל כמעט שנה, ולא הצלחתי למצוא עבודה אחרת. האם יש לי קייס? מה בכל זאת ניתן לעשות?
תודה.

התפטרתי לשם מעבר לעבודה אחרת ופוטרתי, אוכל לתבוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/12/16
שלום,
בכדי לפטר עובד בסמוך מאוד לאחר קבלתו לעבודה,לפני שניתנה לו הזדמנות בכלל להוכיח את עצמו, צריכה להיות טענה כבדת משקל
שתסביר למה הפיטורים הכרחיים ונחוצים.

אתה מציין שנגרם לך נזק רב כתוצאה מהפיטורים, אז עשויה לקום לך עילת תביעה בגין ההסתמכות והנזק שנגרם כתוצאה מכך.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות ופיצויים?

אבירם 20/12/16
שלום
אני עובד כשנתיים ב משרה בתור מוכר
המשכורת מתחלקת לחלק שעות חלק פרמייה
האם אני מתפטר מגיע לי פיצויים מהמעסיק?
והאם מגיע לי זה מקרו הפיצויים או ממקום אחר?
הפיצויים מהסכום הכולל או רק השעתי?

התפטרתי, אני זכאי לפיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/12/16
אבירם שלום,
פיצויי פיטורים כשמם הם - פיצויים המשולמים לעובד שפוטר. יחד עם זאת, ייתכנו מקרים בהם העובד התפטר בנסיבות המזכות בפיצויי פיטורים.
מאחר ולא ציינת בשאלת את סיבת ההתפטרות, אני לא יכולה להשיב אם אתה זכאי לפיצויים או לא.

בכל מקרה, אתה זכאי לקבל את הסכומים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין ומשכורת

מני 20/12/16
עבדתי מספר חודשים בחברה פרטית ופוטרתי ללא סיבה מוצדקת, יותר בגלל מחלוקות עם הממונה, וזה עוד לאחר שעברתי בהצלחה את תקופת הניסיון. בחברה נהוג לתת משכורת 13 ופוטרתי שבועיים לפני. שאלותי: 1. האם ימי הודעה מוקדמת כוללים סופ"ש 2. האם מנהג מקום אכן דינו כחוק ומכאן יש לתת לי משכורת 13 (העלתי זאת ונדחתי..) 3. אם הייתי חולה בימי הודעה מוקדמת אך התאריך של יום סיום עבודה לא שונה - האם על המעסיק לשלם לי בנוסף את ימים אילו . תודה רבה

שכר בתקופת הודעה מוקדמת

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/12/16
מני שלום,
1. ימי ההודעה המוקדמת הם ימים קלנדרים ולא ימי עסקים, אז כן, הם כוללים את סופ"ש.

2. אם ביום שבו שולמה משכורת 13 עדיין התקיימו יחסי עובד-מעסיק, אתה זכאי לקבל אותה. אם הפסיקו להתקיים יחסי העבודה, נראה שאינך זכאי לקבל.

3. אם יש לך ימי מחלה צבורים, המעסיק צריך לשלם עבורם בהתאם לתשלום הרגיל של ימי המחלה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת חופשה של עובד

אילנה שלם 20/12/16
שלום רב,
האם כתיבת המשפט הבא בטופס בקשת חופשה של עובד מאפשר לי אכן לא לשלם לעובד ימי חופשה במידה ונותר ללא ימי חופשה צבורים ואני נאלצת להוציא אותו לחופשה במסגרת חופשה מרוכזת ? - ידוע לי כי במקרה בו תצא החברה לחופשה מרוכזת ולא יעמדו לזכותי ימי חופשה צבורים , ינוכה משכרי בגין ימי החופשה המרוכזת. האם זה חוקי?
תודה רבה

מותר להפחית שכר כשאין ימי חופשה צבורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/12/16
אילנה שלום,
ככל שהעובד הסכים מראש ובכתב שאם תהיה חופשה מרוכזת ולא יהיו לזכותו ימי חופשה, הימים ינוכו משכרו - הדבר חוקי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב פיטורים לאחר התפטרות

מילי לוגן 19/12/16
שלום,
הודעתי כחוק על התפטרות כולל הודעה מוקדמת עפי החוק.
המעסיק מבקש ממני להמשיך לעבוד מעבר לימי ההודעה המוקדמת הנדרשים, למשך 3 חודשים נוספים ומציע כי בתמורה הוא ״יבטל״ את התפטרותי ויפטר אותי לאחר שאעבוד את התקופה שהוא זקוק לה. כלומר בתמורה אקבל מכתב פיטורים וכפועל יוצא את מלוא זכויותיי כמפוטרת.
האם זה חוקי ומקובל?
תודה!

הסכמה על פיטורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16

כן במידה והכל כתוב ומוסכם. אני מציעה לך לרשום מכתב עליו תחתמו שניכם שכותרתו "ביטול מכתב פיטורין" והסכמה נוספת כי העבודה תמשך ותסתיים במועד שתקבעו שניכם וכי המועד זה אתה תחשב שמי שפוטר ותיהיה זכאי לפ"פ וכו'. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר בחודש מלא חגים

ראדו 19/12/16
חודש אוקטובר השנה היה גדוש בחגים )ראש השנה, יום כיפור וסוכות(. לכן, יצאתי לחופשה בחו"ל לכל החודש, בתאום עם המעסיקה שלי.

כשחזרתי גיליתי שהמעסיקה מסרבת לשלם לי את שכר. ביקשתי ממנה לקבל משכורת מלאה לכל דבר כאשר תמחק את  10 ימי החופש שעמדו לרשותי כנגד  10 ימי עבודה שהייתי כביכול אמור לעבוד בין החגים.

היא עד היום לא שילמה לי בטענה שלא עבדתי אפילו יום אחד במהלך כל החודש. היא עוד טוענת שאני הסכמתי מראש שהחודש הזה לא ישולם שכר )מה שלא נכון(.

הנושא יצר ריב שהוביל להפסקת העבודה שלי אצלה.
היא טוענת שאני זה שהתפטרתי ואני טוען שזו התפטרות בגדר פיטורין על הרעת תנאים.

עם מי הצדק?

שכר בחודש בתקופת החגים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
לעניות דעתי בהחלט עימך. עם זאת יש לבחון היטב את המקרה לגופו. במידה והיו לך צבירת ימי חופשה בתלוש בשכר את זכאי לתשלום דמי החופשה ובמידה והינך עובד חודשי - אתה זכאי גם לדמי חגים....

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי קבלה לעבודה בגלל גיל

מורן 19/12/16
שלום

אני מועסק כעובד שעתי 7 שנים במשרה חלקית ובעבודה פיזית. אני מאד אוהב את העבודה אך בגלל השכר הנמוך מעדיף לעבוד רק בסופי שבוע אבל גם עבדתי רצוף חצי שנה כשהחלפתי עובד אחר. כשהתחלתי לעבוד נאמר לי שאם יהיו מרוצים אתקבל כעובד מן המניין בשכר טוב בהרבה ותנאים טובים ותמיד הבעתי את רצוני להתקבל ולעבוד במשרה מלאה. אני עובד מצויין וכל הממונים מרוצים ממני ורוצים שאתקבל למשרה אבל אני רואה שלמרות שמתפנות משרות לאחרונה, מתקבלים עובדים אחרים ופחות טובים. ניסיתי לברר למה אני לא מועמד וכל מי ששאלתי (כולל המנהל האישי) אמר שהמנכ"ל לא רוצה עובדים מבוגרים (אני כיום בן 43)
פניתי למנכ"ל לדעת מה הסיבה שאני לא מתקבל ולאחר חודשיים ענה שתשובתו שלילית וזהו. בלי הסבר.
רציתי לשאול אם יש משהו שניתן לעשות במצבי. תודה.

אי קבלת לעבודה מחמת גיל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
מורן הי, ראשית גיל 43 זה לא גיל מבוגר. שנית, כן בהחלט. במידה ותוכל להוכיח שיש משרות שמתאימות לך מבחינת הקריטריונים ועובד אחר צעיר ממך מתקבל או התקבל - תוכל לתבוע בגין הפליה מחמת גיל. רק חשוב לי להבהיר כי אלה אינן תביעות קלות ופשוטות כלל!

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים לאשה בהריון

נטלי 19/12/16
לפני כשבועיים המעסיק הודיע לי על פיטורין, מאחר ולא היה בקיא בחוק אמרתי לו כי אינו יכול לפטר אותי ללא אישור ממשרד התמ"ת מאחר ואני בהריון, נשארתי לעבוד באותו המקום והמעסיק הודיע לי שהם עוברים למקום עבודה המרוחק בכ 60 ק"מ ממרום העבודה הנוכחי. מה עליי לעשות? האם מדובר בהרעת תנאים?

הרעת תנאים לעובדת בהריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16

יכול היות שאכן כן אף שהמעבר הוא אינו תלוי במצבך. מנגד,  את בהחלט זכאית לפנות למשרד התמת בענין זה. לעניות דעתי המדובר בהרעה מוחשית כללית לכל העובדים ולאו דווקא לגביך. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חצי משרה

ליאת 19/12/16
אני עובדת במקום שבו נהוג שבוע עבודה של 5 ימים כשבכל יום 8 שעות עבודה. לאחרונה שיניתי את היקף המשרה כך שאני עובדת 3 ימים בשבוע ראשון של החודש, יומיים בשבוע  שני וחוזר חלילה(2,3,2,3..). האם זה נחשב 50% משרה? 

שינוי באחוזי משרה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16

יש לשב כמה שעות את עובדת בשבוע / בחודש לחלק ל- 186 ואז ניתן לדעת איזה אחוז משרה את עובדת.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזרי נסיעה ממקום העבודה

אלי 19/12/16
שלום, אני במקור מקיבוץ באיזור י-ם אך כיום שוכר דירה בעיר שמיקומה גם קרוב למקום העבודה.
מעולם לא שיניתי את הכתובת שלי מהקיבוץ ואני עדיין רשום שאני גר בקיבוץ לפי ת"ז. בנוסף אין כל תיעוד לזה שאני שוכר דירה בי-ם (אין למשל העברת בעלות וכדו')
מקום העבודה שולח לי את תלושי המשכורת לקיבוץ כי זאת הכתובת שהבאתי להם, אך הם יודעים שאני שוכר דירה באזור.
במצב הנוכחי אני לא מקבל החזרי נסיעה. האם על פי החוק אני זכאי לקבל החזרי נסיעה (בהתאם לכתובת של הקיבוץ)?
או שמא מקום העבודה פועל על פי חוק ואכן לא צריך לשלם לי החזרי נסיעה?

החזרי נסיעה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
  עובד המתגורר במרחק של 500 מטרים לפחות ממקום עבודתו ייחשב כמי שזקוק לתחבורה, ולכן יהיה זכאי להחזר הוצאות נסיעה.

עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול משכורת

שרה 19/12/16
אני עובדת שמטפלת קשישים בחברת כח אדם. הוטל עיקול על משכורתי מהוצל"פ. על
אף חוק הגנת השכר, הורדו ממשכורתי קרוב ל-80% מהמשכורת. כשפניתי לחברה הם טענו שככה
התוכנה שלהם עושה את החישוב. מה ניתן לעשות?

אנא פני לפורום הוצל"פ בענייניך.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
אנא פני לפורום הוצל"פ בעניינך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחלה בזמן הודעה מוקדמת

טל 19/12/16
שלום וברכה, רציתי לשאול, התפטרתי מעבודתי ואני אמור לתת חודש התרעה, מיד עם תחילת מועד ההודעה המוקדמת חליתי כמובן יש לי אישורי מחלה כחוק. האם המעסיק יכול לחייב אותי לתת זמן נוסף בעקבות המחלה? תודה רבה על המענה.

מחלה בזמן הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16

לאץ מחלה נמנת במניין הימים של תקופת ההודעה המוקדמת. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום יחסי עובד מעביד

ורד 19/12/16
עובד שהתפטרת מחמת מחלה אחרי שהיה בתאונה עבודה
האם יחסי עובד מעביד הסתיימו ביום העבודה האחרון או ביום הודעת העובד להתפטרות?

סיום יחסי עובד ומעביד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
תלוי מה היה וותקו. עקרונית הזמן של תאונת עבודה אינו נמנה בוותק אלא 30 ימים לכל שנת וותק. דמי מחלה להבדיל מתאונת עבודה כן נחשבים לעובד לצורך וותק- כל תקופת המחלה . אזי תלוי מאוד - האם העובד היה במחלה או תאונת עבודה ומה הוותק שלו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת צו עשה על ידי המעסיק

שגיב 19/12/16
הגשתי בקשת צו עשה נגד המעסיק לקבלת  טופס 161 .בהתאם להחלטת בית הדין אמור המעסיק לתת לי את הצו תוך 15 יום, חלף חודש וטרם קיבלתי את הטופס,מה הנני אמור לעשות??

בתודה מראש

אי קיום צו ע"י המעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
לעניות דעתי לפנות ללשכת ההוצל"פ. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחלת הורה

ענת 19/12/16
שלום.
התחלתי עבודתי בגנון פרטי ב 1/9/2016. השבוע חלתה אימי בת השמונים ואושפזה בבי"ח.אני בתה היחידה נאלצתי להעדר מהעבודה יומיים. האם מגיע לי תשלום עבור יומיים אלה. תודה וכל טוב

מחלת הורה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
חוק דמי מחלה מאפשר לעובד לזקוף עד 6 ימים של היעדרות בשנה בשל מחלת הורה, שלו או של בן זוגו, על חשבון ימי המחלה הצבורים שלו.
הורה ייחשב כחולה אם הוא הפך להיות תלוי לחלוטין בעזרת הזולת לביצוע פעולות היום יום.
על-פי חוק דמי מחלה, עבור היום הראשון לתקופת ההיעדרות (וכן בכל מקרה שמדובר בהיעדרות חד פעמית של יום) לא יקבל העובד שכר או תשלום כלשהו.ביום השני והשלישי לתקופת ההיעדרות יקבל העובד מחצית משכר העבודה היומי שלו, ומהיום הרביעי ואילך יקבל תשלום בגובה שכר רגיל כאילו לא נעדר כלל מעבודתו.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה על אי תשלום פנסיה וקרן השתלמות

ערן 18/12/16
עבדתי ארבעה חודשים והמעסיק לא הפריש פנסיה וקרן השתלמות בניגוד לחוזה. לאחר שנה, הבחנתי בכך, וכל ניסיותיי לקבל ממנו תשובה לא צלחו.
הגשתי תביעה והופ המעסיק יצר איתי קשר וביקש להפריש את החלק שלו ושאני יפריש את החלק שלי לקופה. 
כרגע אני לא עובד ואין לי קופה פעילה כמו כן אין לי מהיכן לקחת כסף.
האם אני יכול לדרוש שיפקיד את הכסף ישירות לחשבון הבנק שלי כפיצוי על זה שהוא לא הפקיד בזמן שעבדתי שם. (כאמור לפני שנה)?

אי הפקדות לקרן פנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
כן בהחלט ולא כפיצוי. זו חובתו וזו זכותך לקבל את חלקו ישירות ולא ע"י הפקדה לקופה רטרו'. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים עקב העדרויות תכופות בשל מחלה

נופר 18/12/16
שלום,
שאלתי לפני מס' ימים האם זה חוקי לפטר עובד חדש שנעדר לעיתים קרובות מעבודתו ומביא אישור מחלה. השבתם לי שלא ניתן לפטר עובד שנמצא בחופשת מחלה, כשכוונתי הייתה, האם ניתן לפטרו,לא בזמן שהעובד נמצא בחופשת מחלה, אלא לאחר שהוא הבריא וחזר לעבוד?
תודה מראש!

פיטורי עובד עקב העדרויות תכופות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
כן בהחלט. ניתן לפטר עובד כל עוד הוא אינו נמצא בזמן מחלה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סוציאליות על חגים

רינת 18/12/16
המעביד שילם לי 5 ימי חג בחודש אוקטובר אך מסכום זה לא הפריש סוציאליות,  היכן רשום בחוק או מה המקור  שעל תשלום
ימי חג מפרישים סוציאליות? 

תשלום זכויות סוציאליות מדמי חג

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
עקרונית דמי החגים אינם נכללים להפרשות פנסיוניות אבל יש פסיקה  פסיקה אשר קבעה כי על מעביד המפריש עבור העובד הפרשות סוציאליות (פנסיה, קרן השתלמות וכו') לכלול את התשלום בגין דמי החגים בשכר ממנו מופרשות אותן ההפרשות.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לפייצויים ופנסיה

יקיר 18/12/16
הנני חתום על סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין,למיטב ידיעתי המעסיק מפריש לקופת פיצויים 8.33%. כמה אמור המעסיק להפריש לתגמולים??
בכבוד רב

אחוזי הפרשה לפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
על המעסיק להפריש או 5% או 6%. תלוי האם אתה בביטוח מנהלים או בקרן פנסיה ...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה

אלה רפאל 18/12/16
היי אני אדריכלית יחידה בחברה קטנה בת 6 עובדים אני עובדת בחברה קרוב לשלוש שנים לאחרונה חזרתי מחופשת לידה כדי לגלות שהמחליפה שגויסה לתקופת החל"ד שלי הפכה להיות המנהלת שלי,
חוקי?

חזרה לעבודה מחופשת לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16

במידה והתפקיד שלך נשמר ואין לך כל הרעה בתנאי העסקה או בשכר - בהחלט לגיטימי. בדיוק כפי שהמעסיק היה מביא עובד או עובדת אחרת לתפקיד מנהל/ת.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השעיה מעבודה

אייל לוי 18/12/16
אני עובד באבטחה. יום חמישי היה לנו אימון
פעלתי לפי הנהלים אבל עשיתי תקלת בטיחות.
הייתי צריך לעבוד יום ראשון בבוקר
ובערב שלח לי המעסיק שאני לא יכול לעבוד עד שמתחקרים את האירוע. הם לא משלמים לי על זה כסף

זה חוקי? מה אפשר לעשות עם זה?

השעיה מהעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/12/16
יש לבדוק כל מקרה לגופו - עקרונית חל איסור להשעות עובד וחל איסור גדול יותר לא לשלם לו את שכרו. אם זאת יש לבדוק מהי התקלה ....וכן קיימים מקרים בו ההשעיה מתבררת כלגיטימית... ולכן קשה לאמר בוודאות בלי להכיר את פרטי המקרה . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם במקרה התפטרות אני זכאי לקבל את כספי הפיצויים

רוני 17/12/16
שלום, רציתי לשאול אני עובד למעלה מ 5 שנים במקום העבודה ובגלל יחס משפיל מהבעלים החלטתי להתפטר בלית ברירההוהגשתי מכתב פיטורין. האם אני זכאי לקבל את כספי הפיצויים שהצטברו עד כה בביטוח? כולל חלק הפיצויים? תודה!

קבלת תשלומים מקופת הפיצוים במצב של התפטרות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/12/16
שלום רב, 
באופן כללי מה שמצוי בקופות לרבות בקופת הפיצויים שייך לך אך יש לבחון את המסמכים עליהם חתמתם אתה והמעסיק למול חברת הביטוח והסכם העסקתך כדי לוודא שלא חל עליך משהו אחר לגבי החלק מעבר להפרשות החייבות בחוק ( ככל והיו) 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות שבת לעובד משרה חלקית

זוהר עזרה 17/12/16
שלום רב. 
אני עובד בעבודת אבטחה לפי משמרות שעתיות . אחוז המשרה שלי הוא בערך 70 אחוז. 
בדרך כלל אני עובד בימי שישי ושבת כטשר העבודה בשישי היא מ15:00-23:00 ושבת בשעות זהות . לפי הבנתי השבת על פי חוק הינה 36 שעות.
לכן המינימום שיכול להיכלל לי שעות שבת הוא משעה 17:00-23:00 בשישי ומ 15:00-23:00 בשבת שזה בתנאי שהוא לא החליט לשלם שעות שבת החל מ15:00 בשישי שכן דבר זה יחשיב לי עוד שעתיים של שבת . 

ולשאלתי 
האם מכיוון שאני עובד שעתי 1-2 משמרות בימי חול של 8 שעות ועוד 2 משמרות בשישי שבת מונע ממני לקבל זכאות של 36 שעות שבת 
כי לפי מה שאני רואה בתלוש המעסיק מחשב את השבת מכניסת שבתועד צאת שבת בדיוק. 

תודה רבה לעוזרים

שעות שבת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/12/16
אכןעל פניו  מהעסיק צודק- 
אצלך השבת היא לא יום המנוחה השבועית שחייבת 36 שעות הפסקה שכן אינך עובד באופן מלא ולכן על פניו על המעסיק במקרה שלך לשלם שעות שבת מכניסת השבת עד צאת השבת לאחר מכן לא מדובר בשעות נוספות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכשיר "שעון נוכחות תביעת אצבע"

בוריס 16/12/16


שלום רב


 אני עובד בחברה פרטית .


לפני חודשיים במקום העבודה התקינו מכשיר
"שעון נוכחות תביעת  אצבע"  ,


המכשיר הזה מצוין ,מודרני , בהתאם
לעידן  ממוחשבים 


רק שמהתחלה  צצים לי בעיות , לא תמיד המכשיר מזהה את האצבע
שלי , עקב כך אני צריך "לרוץ" אחרי מנהל עבודה כדי לתעד, שאני  בעבודה , לא מאחר , לא יוצא מהעבודה  לפני זמן .


"לרוץ" אחרי מנהל עבודה ולהוכיח
, שאני בן אדם נורמטיבי -  זה מאוד לא נוח
ומבזה אותי


לבקשות חוזרות ונשנות –לפתור את הבעיה עם
זיהוי האצבע שלי – מנהל העבודה לא מתייחס ולא מטפל בזה.   


לאחרונה המכשיר בכלל הפסיק לזהות את האצבע
שלי .


אני מתייצב במקום העבודה , המכשיר לא
מזהה  אותי-  אז אני נאלץ  לחזור הביתה ,כי נימאס לי "לרוץ" אחרי
מנהל עבודה  ולא תמיד הוא נמצא בעבודה , וכי
לא ישלמו לי עבור יום עבודה, אך ורק בגלל שמכשיר לא זיהה אותי .


עקב כך ,יש לי כמה שאלות


1 האם בזכותי לדרוש ממנהל העבודה,
לשלם  לי,עבור ימים שנאלצתי לא לעבוד בגלל
אי תקינות של המכשיר נוכחות בעבודה 
או כל בעיה אחרת במכשיר , שלא תלויה בי


 2 
האם בזכותי ,מסיבות שתיארתי למלא , להפסיק לעבוד בחברה ולהתייצב בלשכת
עבודה בתור –


 
 מובטל  , ולדרוש מבעל החברה  מכתב פיטורים ופיצוים עבור השנים שעבדתי בחברה


 תודה מראש  


שעון נוכחות אצבע..

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/12/16
שלום רב, 
1. לא- אתה החלטת לגשת הביתה בימים אלה- עליך להשאר בעבודה לעבוד ביום זה ופשוט להוציא מייל מסודר ממחשב המעסיק או הודעה מסודרת למעסיק ברגע שנכנסת שהשעון לא זיהה את כניסתך ולכן אתה מבקש שיפעל לסדר ולעדכן את זה. ברגע שיש לך תיעוד של הנוכחות בעבודה המעסיק מחויב לשלם לך עבור יום זה גם באם השעון לא עבד כל עוד אתה מראה שאכן ניסית להעביר.
2. לא.  

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן