פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מחוייבויות לעובדת בהריון בעת מיזוג חברות
אציין שמספרי התאגיד של חברת האם וחברת הבת שונים.
מה המחוייבות כלפי עובדת בהריון בעת מיזוג חברות?
אם הבנתי נכון, מדובר למעשה בחילופי מעסיקים.
אם לעובדת יש וותק של מעל חצי שנה, אסור לפגוע בתנאי עבודתה ו/או לפטרה בלי אישור משרד הכלכלה.
הדבר נכון גם כאשר מדובר בחילופי מעסיקים, כלומר, החברה מחוייבת כלפיה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים לא מוצדקים
בשנת 2013 בעת שהייתי שכיר ועובד, חיפשתי מקום עבודה חדש. פניתי למקום עבודה מסויים שהסכים להעסיק אותי ואף הלך לקראתי כמעט בכל בקשותי במסגרת ההעסקה. כמובן שנחתם חוזה העסקה כדין (יש עותק). בהתאם לכך, הודעתי למקום עבודתי הקודם כי החלטתי לסיים את עבודתי בו, וזאת לאחר 7 שנות העסקה מלאות (ולמעשה ויתרתי על דמי פיצויים כמובן), בתקווה להתחלה חדשה במקום חדש ובתנאים טובים יותר.
בתוך 3 שבועות מעת תחילת עבודתי במקום החדש, זומנתי לשיחת שימוע במסגרתה הודיעו לי כי אני מפוטר מסיבת אי-התאמה. חשוב לציין כי לפני תחילת העסקתי במקום החדש זומנתי אליהם ל״התנסות״, שכמובן היתה מקובלת על המעסיק החדש והובילה בסופו של דבר לתחילת העסקתי במקום זה. בכפוף לחוזה קיבלתי שכר מלא, אבל אני מרגיש שנעשה לי עוול, מאחר ושוכנעתי ע״י המעסיק החדש לבחור לעבוד אצלו ללא שום אינדיקצייה שאני יכול לאבד את עבודתי בפרק זמן כ״כ קצר! למעשה יצאתי ״קריח מכאן ומכאן״. האם אני יכול לדרוש סוג של פצוי על העוול שנגרם לי בשל כך? פרט נוסף - לאחר הפיטורים הנ״ל, הייתי מובטל כמעט שנה, ולא הצלחתי למצוא עבודה אחרת. האם יש לי קייס? מה בכל זאת ניתן לעשות?
תודה.
התפטרתי לשם מעבר לעבודה אחרת ופוטרתי, אוכל לתבוע?
בכדי לפטר עובד בסמוך מאוד לאחר קבלתו לעבודה,לפני שניתנה לו הזדמנות בכלל להוכיח את עצמו, צריכה להיות טענה כבדת משקל
שתסביר למה הפיטורים הכרחיים ונחוצים.
אתה מציין שנגרם לך נזק רב כתוצאה מהפיטורים, אז עשויה לקום לך עילת תביעה בגין ההסתמכות והנזק שנגרם כתוצאה מכך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות ופיצויים?
אני עובד כשנתיים ב משרה בתור מוכר
המשכורת מתחלקת לחלק שעות חלק פרמייה
האם אני מתפטר מגיע לי פיצויים מהמעסיק?
והאם מגיע לי זה מקרו הפיצויים או ממקום אחר?
הפיצויים מהסכום הכולל או רק השעתי?
התפטרתי, אני זכאי לפיצויים?
פיצויי פיטורים כשמם הם - פיצויים המשולמים לעובד שפוטר. יחד עם זאת, ייתכנו מקרים בהם העובד התפטר בנסיבות המזכות בפיצויי פיטורים.
מאחר ולא ציינת בשאלת את סיבת ההתפטרות, אני לא יכולה להשיב אם אתה זכאי לפיצויים או לא.
בכל מקרה, אתה זכאי לקבל את הסכומים שנצברו לזכותך בחברת הביטוח, כולל חלק הפיצויים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין ומשכורת
שכר בתקופת הודעה מוקדמת
1. ימי ההודעה המוקדמת הם ימים קלנדרים ולא ימי עסקים, אז כן, הם כוללים את סופ"ש.
2. אם ביום שבו שולמה משכורת 13 עדיין התקיימו יחסי עובד-מעסיק, אתה זכאי לקבל אותה. אם הפסיקו להתקיים יחסי העבודה, נראה שאינך זכאי לקבל.
3. אם יש לך ימי מחלה צבורים, המעסיק צריך לשלם עבורם בהתאם לתשלום הרגיל של ימי המחלה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשת חופשה של עובד
האם כתיבת המשפט הבא בטופס בקשת חופשה של עובד מאפשר לי אכן לא לשלם לעובד ימי חופשה במידה ונותר ללא ימי חופשה צבורים ואני נאלצת להוציא אותו לחופשה במסגרת חופשה מרוכזת ? - ידוע לי כי במקרה בו תצא החברה לחופשה מרוכזת ולא יעמדו לזכותי ימי חופשה צבורים , ינוכה משכרי בגין ימי החופשה המרוכזת. האם זה חוקי?
תודה רבה
מותר להפחית שכר כשאין ימי חופשה צבורים?
ככל שהעובד הסכים מראש ובכתב שאם תהיה חופשה מרוכזת ולא יהיו לזכותו ימי חופשה, הימים ינוכו משכרו - הדבר חוקי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורים לאחר התפטרות
הודעתי כחוק על התפטרות כולל הודעה מוקדמת עפי החוק.
המעסיק מבקש ממני להמשיך לעבוד מעבר לימי ההודעה המוקדמת הנדרשים, למשך 3 חודשים נוספים ומציע כי בתמורה הוא ״יבטל״ את התפטרותי ויפטר אותי לאחר שאעבוד את התקופה שהוא זקוק לה. כלומר בתמורה אקבל מכתב פיטורים וכפועל יוצא את מלוא זכויותיי כמפוטרת.
האם זה חוקי ומקובל?
תודה!
הסכמה על פיטורים
כן במידה והכל כתוב ומוסכם. אני מציעה לך לרשום מכתב עליו תחתמו שניכם שכותרתו "ביטול מכתב פיטורין" והסכמה נוספת כי העבודה תמשך ותסתיים במועד שתקבעו שניכם וכי המועד זה אתה תחשב שמי שפוטר ותיהיה זכאי לפ"פ וכו'.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר בחודש מלא חגים
כשחזרתי גיליתי שהמעסיקה מסרבת לשלם לי את שכר. ביקשתי ממנה לקבל משכורת מלאה לכל דבר כאשר תמחק את 10 ימי החופש שעמדו לרשותי כנגד 10 ימי עבודה שהייתי כביכול אמור לעבוד בין החגים.
היא עד היום לא שילמה לי בטענה שלא עבדתי אפילו יום אחד במהלך כל החודש. היא עוד טוענת שאני הסכמתי מראש שהחודש הזה לא ישולם שכר )מה שלא נכון(.
הנושא יצר ריב שהוביל להפסקת העבודה שלי אצלה.
היא טוענת שאני זה שהתפטרתי ואני טוען שזו התפטרות בגדר פיטורין על הרעת תנאים.
עם מי הצדק?
שכר בחודש בתקופת החגים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי קבלה לעבודה בגלל גיל
אני מועסק כעובד שעתי 7 שנים במשרה חלקית ובעבודה פיזית. אני מאד אוהב את העבודה אך בגלל השכר הנמוך מעדיף לעבוד רק בסופי שבוע אבל גם עבדתי רצוף חצי שנה כשהחלפתי עובד אחר. כשהתחלתי לעבוד נאמר לי שאם יהיו מרוצים אתקבל כעובד מן המניין בשכר טוב בהרבה ותנאים טובים ותמיד הבעתי את רצוני להתקבל ולעבוד במשרה מלאה. אני עובד מצויין וכל הממונים מרוצים ממני ורוצים שאתקבל למשרה אבל אני רואה שלמרות שמתפנות משרות לאחרונה, מתקבלים עובדים אחרים ופחות טובים. ניסיתי לברר למה אני לא מועמד וכל מי ששאלתי (כולל המנהל האישי) אמר שהמנכ"ל לא רוצה עובדים מבוגרים (אני כיום בן 43)
פניתי למנכ"ל לדעת מה הסיבה שאני לא מתקבל ולאחר חודשיים ענה שתשובתו שלילית וזהו. בלי הסבר.
רציתי לשאול אם יש משהו שניתן לעשות במצבי. תודה.
אי קבלת לעבודה מחמת גיל
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים לאשה בהריון
הרעת תנאים לעובדת בהריון
יכול היות שאכן כן אף שהמעבר הוא אינו תלוי במצבך. מנגד, את בהחלט זכאית לפנות למשרד התמת בענין זה. לעניות דעתי המדובר בהרעה מוחשית כללית לכל העובדים ולאו דווקא לגביך.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חצי משרה
שינוי באחוזי משרה
יש לשב כמה שעות את עובדת בשבוע / בחודש לחלק ל- 186 ואז ניתן לדעת איזה אחוז משרה את עובדת.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזרי נסיעה ממקום העבודה
מעולם לא שיניתי את הכתובת שלי מהקיבוץ ואני עדיין רשום שאני גר בקיבוץ לפי ת"ז. בנוסף אין כל תיעוד לזה שאני שוכר דירה בי-ם (אין למשל העברת בעלות וכדו')
מקום העבודה שולח לי את תלושי המשכורת לקיבוץ כי זאת הכתובת שהבאתי להם, אך הם יודעים שאני שוכר דירה באזור.
במצב הנוכחי אני לא מקבל החזרי נסיעה. האם על פי החוק אני זכאי לקבל החזרי נסיעה (בהתאם לכתובת של הקיבוץ)?
או שמא מקום העבודה פועל על פי חוק ואכן לא צריך לשלם לי החזרי נסיעה?
החזרי נסיעה
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיקול משכורת
אף חוק הגנת השכר, הורדו ממשכורתי קרוב ל-80% מהמשכורת. כשפניתי לחברה הם טענו שככה
התוכנה שלהם עושה את החישוב. מה ניתן לעשות?
אנא פני לפורום הוצל"פ בענייניך.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחלה בזמן הודעה מוקדמת
מחלה בזמן הודעה מוקדמת
לאץ מחלה נמנת במניין הימים של תקופת ההודעה המוקדמת.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום יחסי עובד מעביד
האם יחסי עובד מעביד הסתיימו ביום העבודה האחרון או ביום הודעת העובד להתפטרות?
סיום יחסי עובד ומעביד
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרת צו עשה על ידי המעסיק
בתודה מראש
אי קיום צו ע"י המעסיק
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחלת הורה
התחלתי עבודתי בגנון פרטי ב 1/9/2016. השבוע חלתה אימי בת השמונים ואושפזה בבי"ח.אני בתה היחידה נאלצתי להעדר מהעבודה יומיים. האם מגיע לי תשלום עבור יומיים אלה. תודה וכל טוב
מחלת הורה
הורה ייחשב כחולה אם הוא הפך להיות תלוי לחלוטין בעזרת הזולת לביצוע פעולות היום יום.
על-פי חוק דמי מחלה, עבור היום הראשון לתקופת ההיעדרות (וכן בכל מקרה שמדובר בהיעדרות חד פעמית של יום) לא יקבל העובד שכר או תשלום כלשהו.ביום השני והשלישי לתקופת ההיעדרות יקבל העובד מחצית משכר העבודה היומי שלו, ומהיום הרביעי ואילך יקבל תשלום בגובה שכר רגיל כאילו לא נעדר כלל מעבודתו.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה על אי תשלום פנסיה וקרן השתלמות
הגשתי תביעה והופ המעסיק יצר איתי קשר וביקש להפריש את החלק שלו ושאני יפריש את החלק שלי לקופה.
כרגע אני לא עובד ואין לי קופה פעילה כמו כן אין לי מהיכן לקחת כסף.
האם אני יכול לדרוש שיפקיד את הכסף ישירות לחשבון הבנק שלי כפיצוי על זה שהוא לא הפקיד בזמן שעבדתי שם. (כאמור לפני שנה)?
אי הפקדות לקרן פנסיה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים עקב העדרויות תכופות בשל מחלה
שאלתי לפני מס' ימים האם זה חוקי לפטר עובד חדש שנעדר לעיתים קרובות מעבודתו ומביא אישור מחלה. השבתם לי שלא ניתן לפטר עובד שנמצא בחופשת מחלה, כשכוונתי הייתה, האם ניתן לפטרו,לא בזמן שהעובד נמצא בחופשת מחלה, אלא לאחר שהוא הבריא וחזר לעבוד?
תודה מראש!
פיטורי עובד עקב העדרויות תכופות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סוציאליות על חגים
ימי חג מפרישים סוציאליות?
תשלום זכויות סוציאליות מדמי חג
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לפייצויים ופנסיה
בכבוד רב
אחוזי הפרשה לפנסיה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה
חוקי?
חזרה לעבודה מחופשת לידה
במידה והתפקיד שלך נשמר ואין לך כל הרעה בתנאי העסקה או בשכר - בהחלט לגיטימי. בדיוק כפי שהמעסיק היה מביא עובד או עובדת אחרת לתפקיד מנהל/ת.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השעיה מעבודה
פעלתי לפי הנהלים אבל עשיתי תקלת בטיחות.
הייתי צריך לעבוד יום ראשון בבוקר
ובערב שלח לי המעסיק שאני לא יכול לעבוד עד שמתחקרים את האירוע. הם לא משלמים לי על זה כסף
זה חוקי? מה אפשר לעשות עם זה?
השעיה מהעבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם במקרה התפטרות אני זכאי לקבל את כספי הפיצויים
קבלת תשלומים מקופת הפיצוים במצב של התפטרות
באופן כללי מה שמצוי בקופות לרבות בקופת הפיצויים שייך לך אך יש לבחון את המסמכים עליהם חתמתם אתה והמעסיק למול חברת הביטוח והסכם העסקתך כדי לוודא שלא חל עליך משהו אחר לגבי החלק מעבר להפרשות החייבות בחוק ( ככל והיו)
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות שבת לעובד משרה חלקית
אני עובד בעבודת אבטחה לפי משמרות שעתיות . אחוז המשרה שלי הוא בערך 70 אחוז.
בדרך כלל אני עובד בימי שישי ושבת כטשר העבודה בשישי היא מ15:00-23:00 ושבת בשעות זהות . לפי הבנתי השבת על פי חוק הינה 36 שעות.
לכן המינימום שיכול להיכלל לי שעות שבת הוא משעה 17:00-23:00 בשישי ומ 15:00-23:00 בשבת שזה בתנאי שהוא לא החליט לשלם שעות שבת החל מ15:00 בשישי שכן דבר זה יחשיב לי עוד שעתיים של שבת .
ולשאלתי
האם מכיוון שאני עובד שעתי 1-2 משמרות בימי חול של 8 שעות ועוד 2 משמרות בשישי שבת מונע ממני לקבל זכאות של 36 שעות שבת
כי לפי מה שאני רואה בתלוש המעסיק מחשב את השבת מכניסת שבתועד צאת שבת בדיוק.
תודה רבה לעוזרים
שעות שבת
אצלך השבת היא לא יום המנוחה השבועית שחייבת 36 שעות הפסקה שכן אינך עובד באופן מלא ולכן על פניו על המעסיק במקרה שלך לשלם שעות שבת מכניסת השבת עד צאת השבת לאחר מכן לא מדובר בשעות נוספות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכשיר "שעון נוכחות תביעת אצבע"
שלום רב
אני עובד בחברה פרטית .
לפני חודשיים במקום העבודה התקינו מכשיר
"שעון נוכחות תביעת אצבע" ,
המכשיר הזה מצוין ,מודרני , בהתאם
לעידן ממוחשבים
רק שמהתחלה צצים לי בעיות , לא תמיד המכשיר מזהה את האצבע
שלי , עקב כך אני צריך "לרוץ" אחרי מנהל עבודה כדי לתעד, שאני בעבודה , לא מאחר , לא יוצא מהעבודה לפני זמן .
"לרוץ" אחרי מנהל עבודה ולהוכיח
, שאני בן אדם נורמטיבי - זה מאוד לא נוח
ומבזה אותי
לבקשות חוזרות ונשנות –לפתור את הבעיה עם
זיהוי האצבע שלי – מנהל העבודה לא מתייחס ולא מטפל בזה.
לאחרונה המכשיר בכלל הפסיק לזהות את האצבע
שלי .
אני מתייצב במקום העבודה , המכשיר לא
מזהה אותי- אז אני נאלץ לחזור הביתה ,כי נימאס לי "לרוץ" אחרי
מנהל עבודה ולא תמיד הוא נמצא בעבודה , וכי
לא ישלמו לי עבור יום עבודה, אך ורק בגלל שמכשיר לא זיהה אותי .
עקב כך ,יש לי כמה שאלות
1 האם בזכותי לדרוש ממנהל העבודה,
לשלם לי,עבור ימים שנאלצתי לא לעבוד בגלל
אי תקינות של המכשיר נוכחות בעבודה
או כל בעיה אחרת במכשיר , שלא תלויה בי
2
האם בזכותי ,מסיבות שתיארתי למלא , להפסיק לעבוד בחברה ולהתייצב בלשכת
עבודה בתור –
מובטל , ולדרוש מבעל החברה מכתב פיטורים ופיצוים עבור השנים שעבדתי בחברה
תודה מראש
שעון נוכחות אצבע..
1. לא- אתה החלטת לגשת הביתה בימים אלה- עליך להשאר בעבודה לעבוד ביום זה ופשוט להוציא מייל מסודר ממחשב המעסיק או הודעה מסודרת למעסיק ברגע שנכנסת שהשעון לא זיהה את כניסתך ולכן אתה מבקש שיפעל לסדר ולעדכן את זה. ברגע שיש לך תיעוד של הנוכחות בעבודה המעסיק מחויב לשלם לך עבור יום זה גם באם השעון לא עבד כל עוד אתה מראה שאכן ניסית להעביר.
2. לא.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






