פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

פיצוי לשוכרים עקב סגירת עסק זמנית עקב קצר חשמלי

יאיר שמר 04/01/17
שלום לצוות הפורום
אני משכיר חדרים לפסיכולוגים בקליניקה בבית פרטי.
בעקבות קצר חשמלי הייתי צריך לסגור את הקליניקה לחצי יום.
בחוזה השכירות עם המטפלים אין סעיף שמאפשר פיצוי עקב סגירת הקליניקה מגורם שאינו באחריות המשכיר.
האם השוכרים יכולים לבקש מהמשכיר פיצוי עקב אבדן הכנסות ביום זה?
תודה יאיר

לא שייך לדיני עבודה, פנה לפורום הרלוונטי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 04/01/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים עקב ובזמן מחלה

סורז'נסקי נטליה 03/01/17
שלום,
אני סטודנטית, עובדת כמלצרית בבית קפה מסוים מזה כ3 חודשים (37 ימי עבודה בפועל).
נעדרתי מעבודה יומיים עקב מחלה.
הודעתי מראש שלא אגיע עקב מחלה בשני הימים. יש בידי אישור רופואי. ביום השני למחלה כאשר הודעתי לממונה עליי שלא אגיע נאמר לי ש"אין ברירה את חייבת להגיע" וכשלא הגעתי לעבודה הוסרתי מקבוצת העבודה בה מפורסם הסידור, יומיים לאחר מכן גיליתי בעקיפין שגם ביטלו לי את המשמרות של השבוע הקרוב. (כל זה ללא ידיעתי וללא הסברים).
וזה קרה לפני שהוזמנתי לשימוע. 
אני מצרפת ציטוט של השיחה ביני לבין המעסיק;
"29/12 00:41 
(אני)- ערב טוב, סליחה על השעה. אני לא אגיע לעבודה מחר, אני חולה מאוד.
(מנהל)- תרגישי טוב מותק.
31/12 12:13
(אני)- צהריים טובים, אני עדיין עם חום, לא מצליחה לצאת מהמיטה. 
אם יהיה שינוי אעדכן אבל כרגע על הפנים.
(מנהל)- אין ברירה את צריכה לבוא היום.
02/01 11:15
(מנהל)- מחר ב15:00 מוזמנת לשימוע."

ואציין שלא התנהלו שום שיחות מעבר לזו. וביקשתי לדחות את השימוע, עדיין לא הייתי בו.
שאלותי הן;
1. האם יש מה לעשות בנידון? (נאמר לי שמבחינה כלכלית אין טעם לתבוע)
2.האם זה לגיטימי מבחינת החוק?
3. האם אין ערך לתביעה כהרתעה מפיטורים כאלה של עובדים/ות אחרים/ות בעתיד?
4. האם יש גורם תברואה שצריך להיות מיודע בזה שבעל מסעדה מחייב מלצרים להגיע לעבודה חולים?
תודה מראש.

פיטורים עקב ובזמן מחלה

נטליה סורז'נסקי 03/01/17
אוסיף גם, ביום שבו נשלחה ההודעה הראשונה עח המחלה (29/12) נשלחה ההודעה ברגע שבו חזרתי מהמשמרת, כאשר כבר הייתי חולה מאוד במהלכה מה שהפריע לי לבצע את עבודתי. (תרתי משמע התעטשתי והתנזלתי מול אנשים שאוכלים, והגשתי להם אוכל במצב הזה). ז"א שהיה ידוע בעבודה על המצב הבריאותי עקב נוכחותי במצב הזה.

האם יורה בית הדין לתקן חוות דעת?

מיכאל 03/01/17
שלום.
  תבעתי
מעסיק לשעבר בגין פיטורים בהפליה מחמת נכות. המעסיק טוען שאני לא כשיר לעבודה. השגתי
חוות דעת של רופא תעסוקתי מטעם קופת החולים שלי. אך התברר שחוות הדעת לא נערכה
כראוי הן מבחינה פורמלית והן מבחינה מהותית. ביקשתי לתקן ולהשלים אותה. קופת
החולים לא מוכנה לממן לי פנייה חוזרת לרופא תעסוקתי כי אני כבר לא עובד. עם זאת,
הוסיפו שיאפשרו לי לפנות לרופא תעסוקתי אם בית הדין יורה על כך. האם הם צודקים בסירובם והאם אפשר לבקש מבית הדין להורות כאמור?

בי"ד יורה לתקן חוות דעת של רופא תעסוקתי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 04/01/17
מיכאל שלום,
באשר לסירוב הקופ"ח, יש לבחון את ההנחיות של הקופה בה אתה חבר ולראות שם מי זכאי להפניה לרופא תעסוקתי.

לשאלתך השניה, אני לא יודעת באיזה שלב תביעתך נמצאת אך ככל הנראה ניתן להגיש בקשה כזאת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס 161 למשיכת כספי פיצויים

ניר 03/01/17
שלום רב,
הועסקתי כשנה והתפטרתי,המעסיק שלי מסרב לתת לי טופס 161 לשחרור כספי הפיצויים שנצברו לזכותי בקופה, מה הנני אמור לעשות?
תודה

מעסיק מסרב לשחרר טופס 161, מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 04/01/17
ניר שלום,
אם המעסיק מסרב לכל בקשותיך למסור את הטופס, באפשרותך לערב עו"ד או לחילופין לתבוע בבית הדין לעבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעסיק מסרב לתת תופס תופס הפסקת עבודה

יובל פוגל 16/06/18

העברה מקרן פנסיה לקרן פנסיה

מוטי 03/01/17
הועסקתי כשנה ונצברו לזכותי כספים בקופת מנורה,חצי שנה אני לא מועסקת ,כרגע התחלתי לעבוד האם ניתן להעביר את הכספים ממנורה לקרן אחרת?
בתודה מראש

ניתן להעביר כספים מקרן פנסיה אחת לאחרת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 04/01/17
מוטי שלום,
למיטב ידיעתי ניתן.
כדאי לוודא זאת מול סוכן הביטוח/החברה אליה אתה רוצה להעביר את הכספים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון חופשה

מירי 03/01/17
פוטרתי לאחר 9.5 חודשי עבודה,כמה מגיע לי דמי חופשה שנתית?
בתודה מראש

מה סכום פדיון החופשה המגיע לי עם פיטוריי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 04/01/17
מירי שלום,
הסכום תלוי במשכורתך ובימי החופשה הצבורים שנותרו לך. בהיעדר הנתונים האלה בשאלתך לא ניתן להשיב לך לגבי סכום מדוייק.
בכל אופן, הפורום נועד למענה ראשוני וכללי ולא למענה ספציפי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות לאחר לידה

יעל 02/01/17
היי
אני מתפטרת מעבודתי לאחר לידה ומתחילה במקום חדש.
לפי מה שידוע לי לא מגיע לי פיצויים אם אני מתחילה עבודה חדשה.
האם זה נכון? כמה זמן אחרי ההתפטרות אסור לעבוד?

ואם הפרש השכר הוא גדול אפשר לטעון שההתפטרות היא לצורך תשלום למטפלת?

התפטרות לאחר לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/01/17

התפטרות לאחר לידה מזכה בפיצוי פיטורים - מקום עבודה חדש אינו שולל תשלום וזכאות לפ"פ. אם הוא קרוב יותר או פחות שעות עבודה ....
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

ליאור 02/01/17
אני סטודנט שעובד אצל מישהו פרטי שיש לו מרכז לימוד.
אני מלמד ילדים 3 פעמים בשבוע אנגלית ומתרגל איתם חומר שלמדו בכיתות.
האם חל עלי צו הרחבה או הסכם קיבוצי כלשהו?

תשובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/01/17
לא. אין הסכם קיבוצי או צו הרחבה שחל בעניינך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי הפרשה לקרן פנסיה לכלל העובדים

שאול 02/01/17
שלום,
בתאריך  1.9.16 אני וחבריי לעבודה בחברת שמירה בירושלים, התחלנו לעבוד בחברה חדשה שזכתה במרכז על חשבון מעסיק שהפסיד במכרז על מקום העבודה שלנו.
לכן, אני ויותר מ-10 חברי לעבודה, עברנו למעסיק החדש...
הבעיה היא שמאז, אין לנו הפקדות לא לפנסיה ולא לקרן השתלמות.

ראוי לציין שכאשר באנו לראשונה למשרד המעסיק החדש, הגשנו דוח רבעוני אחרון של פנסיה והשתלמות.
בחודשיים האחרונים אנחנו רק שומעים מהמעסיק שנחכה בסבלנות להפקדות האלה ושאנחנו נראה אותם בצבירה בסופו של דבר.

חלקינו כבר קיבלנו התראה מחברת הביטוח של הפנסיה שהביטוח הפנסיוני שלנו כבר מספר חודשים ללא הפקדה ושמומלץ שנעשה ביטוח ריסק כדי שלא נאבד ביטוחים פנסיונים...

ידוע לי שהמעסיק עבר על החוק בצו הרחבה לביטוח פנסיוני.
עברו 4 חודשים מלאים ואנו ללא הפקדות.
באופן אישי, ההפקדה אחרונה שלי לפנסיה הייתה באמצע אוגוסט על משכורת יולי.

אנחנו חושבים שהגיע הזמן שנגיע עם המעסיק לבית דין!

השאלה היא, האם אני אישית יכול להגיע ולתבוע בבית דין לעבודה בגבעת שאול בירושלים?
מה אתם מציעים לנו לעשות?

תודה מראש,
שאול אלשייך

אי הפרשה לקרן הפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/01/17

שאול הי, ראשית כן. אתה בהחלט יכול להגיש תביעה על כך . אבל לפני כן הייתי מציעה לך לפנות להסתדרות - לעיתים טלפון אחד מספיק - כדי להתריע בפני המעסיק וליישר אותו. באם לאו -  תביעה לבית הדין - תמיד פתוחה בפניך ובפני יתר העובדים.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי הפרשה לקרן פנסיה ע"י המעסיק

בר כהן 01/01/17
שלום רב, עבדתי במשך תשעה חודשים אצל מעסיק שלא הפריש לי לקרן פנסיה.הפסקתי את עבודתי אצלו לפני חודשיים. האם ניתן לדרוש ממנו להפריש רטרואקטיבית על כל התקופה? אציין שגם אני לא הפרשתי לפנסיה במהלך אותה תקופה..

אי ביצוע הפרשות לקרן הפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/01/17

בר בי להפריש לכל התקופה אני לא ממש בטוחה - הואיל ואיני יודעת האם הייתה לך קרן פנסיה פעילה כאשר התחלת לעבוד אצל המעסיק. עם זאת, עבור התקופה בה הינך זכאית לפנסיה - אזי כן תוכלי לבקש את חלק נמעסיק לא כהפרשה לקרן אלא ישירות אליך. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכיבי השכר בחוזה העבודה

גיא 01/01/17
שכר העבודה שנקבע בראיון הוא 9,000 ש"ח. בחוזה העבודה - השכר מורכב מ- 5,200 שכר בסיס + 1,000 ש"ח תוספת שעות נוספות גלובאלית (כאשר איני אמור לעבוד באופן כללי שעות נוספות או בשעות המנוחה) + 2,800 אחזקת רכב.מה המשמעות מבחינת תנאים סוציאליים, חישוב פיצויי פיטורין וכד'? האם הנ"ל יחולו רק על ה- 5,200? כיצד עליי לפעול מול המעסיק טרם חתימה על החוזה?

נרכיבי שכר לזכויות סוציאליות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/01/17

ז"א שמבחינת הפרשות סוציאליות אלה יחשבו רק לפי 5200 ש"ח. ובאם השעות הנוספות הן פקטיביות - תוכל בעתיד לטעון שהן חלק מהשכר ולקבל עליהן גם הפרשות סוציאליות כגון פ"פ,פנסיה שכר קובע לחופשה ומחלה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שנגמר רשיון עבודה כדין מפוטר

נעימי 01/01/17
עובד זר ברשיון עבודה בארץ, שהסתיימה תקופת הרשיון, האם דינו כמפוטר או כמתפטר לענין פיצוי והודעה מראש.
יצויין שהמעסיק עשה כל שיכול להאריך האישור ללא הצלחה 

סיום עבודה עקב אי חידוש רשיון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/01/17
הלכה פסוקה היא כי כאשר קיימת מניעה אובייקטיבית להמשיך ולהעסיק את העובד הפלשתינאי, וכתוצאה מכך העבודה מופסקת, נסיבות המקרה תיבחנה בהתאם למכלול הראיות הרלבנטיות. במקרים כגון דא, מצופה מהמעסיק הסביר לפעול לשם השגת הרישיונות להמשך העסקתו של העובד. כמו כן, בית הדין לעבודה בוחן גם את התנהגותו של העובד ואת העילה לאי חידוש רישיונו. לדוגמא, כאשר העובד מאבד את רישיון העבודה מחמת מעשים פליליים מצידו, המעסיק איננו חייב בתשלום פיצויי פיטורים לאור אי הסכמת הרשויות לחידוש הרישיון. עם זאת, במקרים בהם הרישיון פקע, והמעביד לא פעל כמעסיק סביר לשם חידושו, האחריות להפסקת העבודה תונח לפתחו.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מושעה מהעבודה כבר שבועיים וחצי ללא תשלום

אייל לוי 01/01/17
אני עובד באבטחה. היה לנו אימון ופעלתי לפי הנהלים אבל עשיתי תקלת בטיחות.שלחו לי הודעה בוואצאפ שאני לא יכול לעבוד עד להודעה חדשה ועד שמתחקרים את האירוע.עברו שבועיים וחצי. אף אחד לא יצא איתי קשר ולא כלום. הם גם לא משלמים לי על זה כסף. זה חוקי?מה אפשר לעשות עם זה?

השעיה מהעבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/01/17
אייל הי, ראשית כל מקרה של השהייה נבמחן לגופו. ואז גם יש לבדוק אם מגיע לעובד תשלום שכר או שלאו. לדעתי השעיה של שבועיים ומחצה היא ארוכה  - ועליך לבדוק מה הצפי לקבל החלטה בעניינך - ולפי הממצאים גם להעלות את הדרישה לקבלת שכר בגין תקופה זו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת אבהות

ציפ 01/01/17
האם 5 הימים לאחר הלידה שהעובד רשאי להיעדר ממקום העבודה לאחר הלידה הם ימים קלנדאריים או ימי עבודה?
אם מדובר בימים קלנדאריים, איך מתייחסים לימים שישי ושבת? הרי אם העובד לא עובד בימים אלה, מדוע להוריד לו ימי חופשה?

העדרות מהעבודה עקב לידת בת הזוג

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/01/17
עובד זכאי לזקוף עד 7 ימי היעדרות בשנה על חשבון ימי המחלה הצבורים שלו עקב הריון או לידה של בת זוגו. המדובר בימי מחלה לא בימי חופשה. הזכאות מותנית בכך שהיעדרות העובד מהעבודה היא בנסיבות הבאות: ליווי בת הזוג לבדיקות או טיפולים הקשורים להריון, שכרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר. ליווי בת הזוג לבדיקות או טיפולים הקשורים להריון, גם אם לא כרוך בהם סיכון לחיי האישה או העובר, בנסיבות שבהן בת הזוג תלויה בעזרת הזולת בביצוע בדיקות או  טיפולים אלו (למשל, כאשר לאישה יש נכות המצריכה סיוע מהזולת). במקרה של הפלה - ליווי למשך עד 24 שעות מתום ביצועה. נוכחות בלידה, כאשר "לידה" נחשבת מתחילת הופעתם של צירי לידה ועד 24 שעות מתום הלידה. היעדרות בימים הרביעי והחמישי לאחר הלידה, בתנאי שהעובד שהה בחופשה 3 ימים לאחר הלידה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין למען גידול הילד

אור 01/01/17
שלום וברכה,
אני כרגע בחופשת לידה ואני מעוניינת להתפטר למען גידול הילד, האם מגיעים לי פיצויים? ואם כן, מה גובה הסכום, איך אוכל לחשב? בנוסף אשמח לדעת מה ניתן לכתוב למעסיק במכתב ההתפטרות?  
תודה רבה. 

התפטרות לשם גידול הילד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב
ככל וטרם חלפו 9 חודשים מהלידה אז את רשאית להתפטר בדין מפוטר לשם גידול הילד ולקבל פיצויים מלאים. לגבי החישוב של הסכום - ככל ואת עובדת במשכורת קבועה אז משכורת לכל שנת עבודה ככל ואת עובדת במשכורת משתנה אז ממוצע משכורות של שנה אחרונה ייתן לך את שווי המשכורת לכל שנת עבודה . חלק מהסכום מצוי בקופת הפיצויים והשלמה לפיצוים מלאים על המעסיק להעביר. לגבי מכתב ההתפטרות יש לציין באופן מפורש כי את מעוניינת להתפטר לשם גידול הילד והנך מבקשת שייערך לך גמר חשבון כדין. שימי לב כי עליך ליתן הודעה מוקדמת כחוק כך שאם את עדין בחופשת לידה כדאי לעשות זאת כעת כדי שלא תידרשי לשוב לעבודה בפועל

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

קרן 01/01/17
שלום רב,
בעלי מעוניין להתפטר מהעבודה לאחר 10 שנות עבודה
האם מגיע לו לקבל פיצויי פיטורין למרות שעוזב ביוזמתו?
וכיצד ניתן לקבל את הפיציים אם המעסיק לא מוכן לשלם

פיצויי פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב
ככל ואין בהסכם ההעסקה או בהסכם קיבוצי החל על מקום עבודתו של בעלך הסכם הקובע זכאות שכזו ואין מדובר בנסיבות של התפטרות המזכות בפיצויים על פי דין (כמו הרעת תנאים מצב רפואי וכיו"ב) אז על פניו אין בעלך זכאי לפיצויים מלאים אבל הוא זכאי למה שצבור לו בקופת הפיצויים והופרש לו מכוח צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור יום עבודה

ורדה 01/01/17
אם יצאתי ללוויה של חמותי באמצע היום האם מגיע לי תשלום עבור יום שלם?
למרות שזה קרבה שניה? 

תשלום עבור יום עבודה שלם

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב-
ברמת החוק היבש לא

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר לעבודה בן 5 ימים בשבוע

הלן 01/01/17
בוקר טוב !

עובד שכיר שעתי/חודשי עובד באופן קבוע  6 ימים בשבוע . בתלוש השכר רושמים את ימי העבודה כ- 22 יום בחודש . 
לשאלתו המעסיק טען כי שכר העבודה בימי שישי משולם כשעות נוספות , הווה אומר כל שעה = 125% . 
בימי שישי הוא  מועסק כ- 6 שעות , לפי חישוב כ- 7 שעות רגילות לחודש הרוויח לפי שיטה זו , ואילו יום חופש = 8.45 שעות ליום , יוצא שלשנה הוא מפסיד 17.40 שעות , כמו גם ב-22 ימים בחודש עובדים 8.45 ש' ליום והשעות הנוספות מחושבות לאחריהן , אזי יש עוד הפסד . 
שאלתי , האם זה חוקי ?
 במידה ויתנגד לחישוב דלעיל ויפוטר , האם יוכל לתבוע את ההפסד שנגרם לו בגין שיטת חישוב המעסיק עבור 4 שנות עבודה ?
אוסיף , אמנם שאל בנדון והסתפק בתשובת המעסיק , אך בדיעבד התברר לו שהוא  מפסיד משיטת המעסיק .  
נשמח לקבל תשובה עניינית . 
תודה ויום נעים !

שכר עבודה בן 6 ימים בשבוע

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב
אין קשר בין העבודה ביום שישי בשעות נוספות לכמות ימי העבודה בפועל. תלוש השכר צריך לשקף את ימי העבודה בפועל. יש לדרוש מהמעסיק שתלוש השכר ישקף את שקורה. 
אינני נכנסת לחישובים אך ככל וצבירת ימי החופש והזכויות הסוציאליות לא נעשות לפי הנדרש אז אכן העובד זכאי לדרוש את התשלום החסר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

אריה שפירא 01/01/17
שלום רב
יש ברשותי 20 ימי מחלה. עד היום כאשר נעדרתי מהעבודה מפאת מחלה קיבלתי תשלום מהיום הראשון של ההעדרות. לאחרונה הודיעו לי מההנהלה שלא ישלמו ימי מחלה מיום העדרות הראשון אלא כפי שמופיע בחוק מהיום השני והלאה וכו'.
האם לא מדובר בהרעת תנאים?

ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב
ראשית יש לבחון מה רשום בחוזה העסקתך
שנית קשה לטעון להרעת תנאים בפועל אלא אם תוכל להראות ממש על קיומו של נוהג מושרש וכי זה מה שהובטח לך וגם כאן אני לא יודעת עד כמה יקבלו טענה שכזו שכן מדובר בתשלום שולי 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים

בני 01/01/17
שלום, האם עובד זכאי לפי סעיף 14 לקבל את מה שהופרש עבורו לפיצויים גם אם פוטר לאחר 6 חודשים? תודה

פיצויים למפוטר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב
כן

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החברה בה אני עובד לפני אקזיט…

אינועם 01/01/17
אני בתפקיד מאד מרכזי בפתוח המוצר של החברה ואין לי תחליף בעתיד הנראה לעין ( לדעת המנהלים בחברה וגם לדעתי ). עקב זאת קיבלתי קידום רציני במשכורות אבל אין לי לא אופציות וודאי שלא מניות . מה עלי לעשות על מנת שלא ללצאת או להרגיש פרייר אם האקזיט שכל כך תלוי ביכולותי ובעבודתי הטכנית יצא לפועל ? האם בשלב מסוים החברה הרוכשת אמורה לבקש ממני לחתום על מסמכים ותנאי עבודה חדשים ? האם אני יכול לסרב ולהתנות תנאים ? מודה מראש על תשובתך המלומדת השב 

החברה לפני אקזיט

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב, 

ראשית יש לבחון את תנאי האקזיט על מנת לענות. בפועל כל עוד החברה הרוכשת קונה את החברה הקיימת עם העובדים והוותק שלכם ואתם ממשיכים באותה העבודה בפועל ובאותם התנאים והם המעסיקים החדשים אז אין לך ממש מה לעשות . ככל והחברה החדשה מעסיקה אתכם מחדש אז בעצם על החברה קיימת לפטר אותך ולשלם את כל המגיע לך ואז אתה יכול להחליט האם אתה ממשיך מחדש עם החברה החדשה או לא.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום משכורת

עינת 30/12/16
שלום רב,
רציתי לברר- המעסיק החליט לשלם משכורת לפי בסיס חודשי, כלומר בחוזה יש משכורת לחודש- נניח 4000 ש"ח.

בפועל, תשלום המשכורת מתבצע על פי שעות העבודה בפועל, כלומר אם עובדים פחות מ-8 שעות נניח ביום, יורדות שעות חוסר ומנגד אם עובדים יותר, מקבלים שעות נוספות.
כך יוצא שכל חודש הבסיס ליום ולשעה משתנה והעובד מפסיד לא? האם זו צורת שכר חוקית? זה למעשה הכלאה בין עובד שעתי לחודשי. תודה

תשלום משכורת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב
על פניו זה נראה תקין לחלוטין שכן ככל ותעבוד משרה מלאה על בסיס חודשי בהתאם לשכר הבסיס המוסכם לחודש זה יהיה שכרך וממנו נגזר התשלום

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע לא תקין

צחי 30/12/16
בשנת 2013 הפקידה התקשרה אליי ואמרה לי להפגש עם המנהל במשרד הגעתי והוא אמר לי שהוא עושה לי שימוע (מיד בלי הודעה מוקדמת) לאחר כשבועיים המנהל הודיע לי שאני מפוטר ושאסיים את עבודתי בתום חודש עבuדה הודעה מוקדמת. עבדתי שמה 5 שנים. האם יש לי קייס?
תודה

שימוע לא תקין

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב
ברמה העקרונית יש לך קייס אבל בפועל מכיוון שחלפו כבר מעל 3 שנים עלולה לעלות פה טענה רצינית של שיהוי 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על ימי מחלה (שישי שבת) לעובד במשכורת חודשית

גיא 29/12/16
בסוף חודש נובמבר אושרו לי 5 ימי מחלה בתאריכים:29.11.16 – יום ג'30.11.16 – יום ד'01.12.16 – יום ה'02.12.16 – יום ו'03.12.16 – יום ש'בחודש נובמבר ירדו לי 2 ימי מחלה ומאחר שעל יום המחלה הראשון אין תשלום ועל יום המחלה השני יש תשלום של חצי יום, יצא שסה"כ החסרתי 2 ימי עבודה, אך בפועל ירד ממשכורתי סכום כספי שווה ערך ל- 1.5 ימי עבודה.עד כאן, הכל תקין למיטב הבנתי.בכל הנוגע לחודש דצמבר: ככל הידוע לי, על פי חוק אני זכאי להורדה של 3 ימי המחלה הנוספים ולתשלום באופן הבא: חצי יום על ה- 01.12.16 (יום מחלה 3), יום מלא על ה- 02.12.16 (יום מחלה 4) ויום מלא על ה- 03.12.16 (יום מחלה 5). כלומר החסרתי יום עבודה 1 אך בפועל אני זכאי לתוספת במשכורתי שוות ערך ל- 1.5 ימי עבודה (כלומר תשלום של 2.5 ימים בגין 3 ימי מחלה פחות החסרת יום עבודה אחד בפועל, יוצא תשלום נוסף של 1.5 ימים).בשיחתי עם הנהלת חשבונות אמרו לי שבפועל במשכורת של חודש דצמבר ירד לי חצי יום על ה- 01.12.16 (יום חמישי) ולא אקבל תוספת תשלום על ימים שישי שבת (01-02.12.16) משום שאינם ימי עבודה. ככל הידוע לי מהחוק, עובד במשכורת חודשית (כמוני) זכאי לתשלום דמי מחלה גם בגין ימי מנוחה שבועית (כלומר גם על ה- 01-02.16 אני זכאי לתשלום).ועל מנת להבהיר, למיטב הבנתי, בחודש דצמבר יש להוריד ממכסת ימי המחלה שלי 3 ימי מחלה (על 01-03.12.16) ובפועל לשלם את משכורתי החודשית המלאה בתוספת של תשלום שווה ערך ל- 1.5 ימי עבודה.מי צודק? אני או הנהלת החשבונות במקום עבודת?

תשלום ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
הנהלת החשבונות צודקת- לא מוסיפים תשלום בעבור ימי מחלה- אתה בעצם מקבל את המשכורת המלאה על אף שלא עבדת בימים אלה בפועל

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלפת עובדת לחופשת לידה

מלי דהן 29/12/16
היי,
אני עובדת כ-6 שנים בחברת צוות שלוש באינטל , אני במשרד עם עוד מישהי שהיא בעצם האחראית משרד, היא מקבלת יותר ממני ב6 שקלים .
לפני חמישה חודשים החלפתי אותה לחופשת לידה במשך 4 וחצי חודשים.
לפני פחות מחדש היא חזרה ונאמר לי שהשכר שלי ישאר על תקן אחראית, במשכורת של החודש קיבלתי שכר רגיל ולא של אחראית , המנהל שלי מתחמק ממני וכל הזמן אומר שזה בטיפול
עכשיו אנחנו אוטוטו בעשירי ועדיין לא סידרו לי את העניין הזה.
השאלה שאלה אם יש איזה חוק או איסור על הורדת שכר לאחר תקופת זמן כזו. ומה החוק אומר בעצם? 

החלפת עובדת לחופשת לידה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/01/17
שלום רב, 
ככל והתשלום היה בגין החלפה לחופשת לידה ותפקיד אחר שביצעת אז אין עם זה בעיה ואין כל חובה להמשיך ולשלם זאת. מנגד- ככל והובטח לך כי את תמשיכי לקבל שכר שכזה ותוכלי להוכיח זאת ( באמצעות מייל/ הקלטת שיחה/ הודעה / כל דרך אחרת) אז ניתן לטעון שזה שינוי בעל פה לתנאי העסקתך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן