פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תמריצים משתנים בעבודה

ארז 04/04/17
שלום אני מקבל במקום עבודתי שבו אני עובד יותר מ5 שנים תמריץ אישי שהסכום שלו נע בין 800 ל 1400 התמריץ מורכב מ3 סעיפים תמריץ לוגיסטי תמריץ גמל ושעות נוספות.השאלה שלי בסיום העסקה שלי איך אני אמור לחשב את התמריץ לפי הסכום הגבוה לפני הפיצול שלהם. ואם אני מחשב את התמריץ האישי שנה אחרונה במכפלת השנים שעבדתי בהם ?

תמריצים שאני מקבל יכללו בחישוב פיצויים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 04/04/17
ארז שלום,
בכדי לדעת אם התשלומים יילקחו בחשבון בעת חישוב הפיצויים יש לבחון אותם אחד לאחד, האם התשלום היה מותנה בהתקיימות תנאי או מצב, כך שבמידה והתנאי לא מתקיים אינך מקבל את התשלום.
רק תשלום שאינו מותנה בתנאי או בגורם מיוחד, הוא למעשה חלק משכר היסוד הנלקח בחשבון לעניין חישוב פיצויי פיטורים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפקדה לקרן פנסיה

מאור 04/04/17
עבדתי במקום עבודה במשך 5 חודשים ולא הפקידו לי כספים לפנסיה,הייתה לי פנסיה פעילה לפני. לאחר שיחה עם המעסיק הם אומרים שמגיע לי רק 6 % ולא את רכיב הפיצויים ורוצים לשלם לי רק חצי מהכסף המגיע לי האם אני יכול לתבוע אותם ולדרוש את כל כספי ?

אני זכאי לרכיב הפיצויים או לרכיב הפנסיה בלבד?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 04/04/17
מאור שלום,
המעסיק צריך היה להפריש לך בתום 3 חודשי עבודה הן את רכיב הפנסיה והן את רכיב הפיצויים.
אם לא הפריש לך, בוודאי שאתה זכאי לכך כעת ואם המעסיק מסרב באפשרותך לתבוע את כל הכסף.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מועדים בסדרי דין דיני עבודה

קארן אלהב 03/04/17
נתבקשתי להגיש תצהירי עדות ראשית תוך 14 יום ממתן החלטה. האם עלי להגיש תוך 14 יום בדיוק ולספור גם ימי שישי ושבת חגים וחול המועד או שימים אלו לא נחשבים להגשת התצהירים בזמן וניתן לדלג עליהם ? 

מועדים בסדר דין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/04/17
עקרונית ימי שיש שבת כן נמנים במניין הימים אך חול המועד פסח לאו - אלא באם בהחלטה נאמר אחרת או שנתנו מועדים. אני מציעה לפנות לביהד בשאלת הבהרה 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים בשל הוספת תפקיד חדש

נעם חרמון 03/04/17
שאלה לגבי הרעת תנאים.
אני עובד 7 שניפ כנציג קלט האחראי על הזנת תכנים באתר. לאחרןנה הבוס בא בדרישה להוסיף לי תפקיד של הפקת תוכן של נושא אחר לגמרי, בדרישה שהוא קובע את אופי התפקיד ןזה גם חלק מהעבודה.
סירבתי לו בטענה שזה לא הגדרת התפקיד שלי ובגלל שאני לא אתוגמל.
השאלה שלי אם זאת הרעת תנאים? להוסיף
תפקיד אחר וחדש לגמרי,
תודה

הוספת תפקיד - האם מהווה הרעה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/04/17
לא כל שינוי או הוספת מטלות שווה להרעת תנאים בוודאי שלא ממשית. חש לבחון את הדברים - האם יש הסכם עבודה בינכם? והאם יש סעיף לגבי שינוי אופי העבודה והגדרת התפקיד....באם יש זה מאוד יכול לעזור

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון פיצויים שתקוע בקרן הפנסיה כ3 שנים

נטלי 03/04/17
שלום רב,
לפני כ3 שנים עזבתי מקום עבודה לאחר שנה שעבדתי בו.
כשרציתי למשוך את פדיון הפיצויים מקרן הפנסיה, המעסיק ביקש חזרה את הכספים ולכן לא המשכתי בתהליך ולא התעסקתי בזה יותר.
היום נכנסתי וראיתי שהסכום עדיין ישנו.
הבעלים של המפעל שבו עבדתי הוחלפו וגם שמו שונה, אך בחברת הפנסיה עדיין טוענים שלא באפשרותי למשוך את הכסף (מדובר בכמה אלפים), האם יש מה לעשות לגבי זה?

משיכת פיצויים שצבורים בקרן

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/04/17
ללא הסכמת המעסיק אין אפשרות של משכירת כספי הפיצויים מהקרן - ולכן כספים אלה מיועדים לגיל פרישה. או לכל אירוע מזכה אחר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

יובל אשתר 03/04/17
אני עבדתי ברשת חנויות בגדים 
משמרת מוצש באתי לעבוד ב18:00 כפי שכתוב בסידור... המנהלת מגיעה ב18:40 ואומרת לי ולעובד שאיתי שהיא שכחה להודיע לנו שמתחילים מאוחר יותר בגלל השינוי שעות
כשאמרתי לה שהיא צריכה לתקן את זה במחשב ולכתוב שהיינו פה מ18:00 היא צחקה ואמרה ״אתם חיים בסרט, מי אתם בכלל, לא קיים כזה דבר״ זה דבר אחד
דבר שני אני כתבתי באילוצים ל2 המנהלות לא לכתוב אותי בשישי כי אני חוגגת יום הולדת, המנהלת כתבה אותי בכל זאת ביום שישי ואז כתבתי לה בפרטי שתשים לב שהיא שמה אותי בשישי ואני לא יכולה להגיע, היא כתבה ״אוקיי״. כמה ימים אחכ ביום שישי אני מקבלת פלאפון מהמנהלת, שואלת איפה אני, אמרתי לה כתבתי לך שאני לא באה בשישי ואת כתבת לי אוקיי, היא התחילה להתעצבן למה אני לא בדקתי איתה שהיא מצאה לי מחליפה, ואמרת לה אני כתבתי לך פעמיים על יום שישי למה אני צריכה לרדוף אחרייך לטפל בזה כשמתלכתחילה לא היית צריכה לכתוב אותי בשישי?
במכתב שימוע היא כתבה שאחד הדברים שהם שוקלים פטר אותי זה ״אי הגעה למשמרת שלי בשישי״ ( יש לי שיחת ווצאפ איתה בה היא כתבה אוקיי כשאמרתי לה שאני לא מגיעה)
הלאה, שמו אותי לעבוד במוצשים מעבר לשעה 22:00 כשעוד הייתי בת 17 (כרגע בת 18)
מה אפשר לעשות? 

תשובות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/04/17
כרגע, לא לעבוד במקום שכזה. שנית, על השעות שבם היית נוכחות בעבודה - מגיע לך שכר. שנית, להגיע לשימוע לאמר את דברייך לדאוג שירשמו והמתין. במידה ותפוטרי - לבדוק את גמ"ח ולחפש מקום עבודה שמכבד את עצמו ואת עובדיו. בהצלחה 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ביטוח לאומי לעובד ללא אשרת עבודה

דפנה 03/04/17
שלום רב,

רציתי לדעת האם תשלום ביטוח לאומי לעובד שאין לו אשרת עבודה, מכסה את המשלם מפני תביעות בשל פציעות ו/או כל אירוע אחר שבדרך כלל מכוסה על ידי הביטוח הלאומי. 

תודה רבה!

אנא פני לפורום המתאים - פורום הביטוח הלאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/04/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי בשעות העבודה

סיון אטיאס 03/04/17
התקבלתי לעבודה בבית מלון לפני 5 שנים. לא נחתם לי חוזה העסקה.. היו דברים שנסגרו בעל פה מול המעסיק שעות עבודה ימי עבודה בשבוע שכר וכו.. לאחרונה הוחלפה ההנהלה והם החליטו שאין יותר הסכמים בעל פה ועל כן אני חייבת לעבוד 6 ימים בשבוע במקום 5 ימים.. וישנה אפשרות שהם יפטרו אותי בגלל שאני לא מקבלת את התנאים החדשים.. האם זה חוקי או שנחשב הרעת תנאים?

שינוי בשעות העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/04/17

סיון בוקר טוב, את בהחלט לא חייבת לקבל את השינוי בתנאי העסקתך והתוצאה של התפטרות בדין מפוטרת או פיטורין היא היינו הך. רק קחי בחשבון כי, ע"מ להתפטר בדין מפוטרת עליך לתת התראה למעסיק בכתב - בהתראה עליך לבקש ממנו לתקן את ההפרה אחרי שהיא כבר קרתה בפועל ורק אם הוא לא עשה כן ולא תיקן תוכלי להתפטר תוך מתן הודעה מוקדמת. בהצלחה  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכשיר סלולרי אבד והוא שייך לחברה

קטי 02/04/17
שלום

אני עובדת בעסק פרטי ,רק אני ,מנהלת חשבונות ובעלת הבית.
שבוע שעבר ,כך יצא, עבדתי כמה ימים ברציפות 11-12 שעות יומיות. לפני 3 ימים יצאתי בסביבות 22-22.30 מעבודה  כאשר אני מחזיקה במכשיר אייפון 5 (די משומש ומשופשף)ששייך למשרד,ז'א לבעלת המקום. עד הרגע הזה לא מצליחה למצוא אותו. היא דורשת ממני בדיוק כזה מכשיר ,למרות שיש לה מכשיר אייפון 4 ללא שימוש ,רוצה שאביא לה כזה כמו שהיה ועוד מנסה להפחיד אותי שהייתה שם תוכנה חשובה ואין לה גיבוי...( מאוחר יותר היא העבירה את התוכנה לנייד שלה אחר)
אני לא חתומה על הנייד הזה ,כי באופן חד פעמי לקחתי אותו ,הוא תמיד נמצא במשרד. האם הביטוח של החברה אמור לכסות את ההוצאה ? אומרים לי שאני לא צריכה לשלם על זה !

רכוש העסק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/04/17
קטי בוקר טוב, כאשר עובד גורם נזק אף ללא כוונה לרכוש העסק כולל אבדה כזו או אחרת המעסיק , אא אם החתים את העובד על הוראת קיזוז, לא יכול לעשות דבר. עם זאת היא כן יכולה להגיש נגדך תביעה וכמובן לזכות בה ואת תצטרכי לשלם את שווי המכשיר. ולכן אני מציע לך להגיע איתה לאיזהו עמק השווה בענין זה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פציעה בחופשה בחו"ל

עדי 02/04/17
אנחנו 16 עובדי חברה שיצאנו לחו"ל. אחד מהעובדים בהיותו שיכור , שבר את הזכוכית בשרותים, נפצע בידו, נותח ונזקק לחופשה של חודש ימים. האם מגיע לו פיצוי ?

פציעה בחופשה בחו"ל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/04/17
לגבי פיצוי אני מציעה לך לפנות לפורום נזיקין. במידה והוא שוהה במחלה או זכאי לתשלום דמי מחלה במידה וקיימת לו צבירה של דמי מחלה בתלוש השכר. 



בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוה שעת עבודה

כרמית 02/04/17
שלום .
ברצוני לדעת כיצד לחשב שעת עבודה לעובד שעובד במשכורת חודשית .
משכורתו החודשית הינה 6500 ש"ח ל-5 ימים בשבוע 8 שעות בכל יום . בכמה שעות אני צריכה לחלק את השכר החודשי . (לפי מיטב ידיעתי עובד שעובד 9 שעות מחלקים ב-186 שעות . אך מה קורה כשעובד רק 8 שעות )?

חישוב שעות עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/04/17
ראשית במידה והעובד עובד 8 שעות ולא 9 הוא בעצם חא עובד משרה מלאה אלא חלקית. כמובן כי אתם יכולים לסכם כי עבור אחוז משרתו הוא יקבל תנאים סוציאליים מלאים - וזה בסדר כל עוד זה מוסכם על יד 2 הצדדים. ולעניינו - את צריכה לחלק את שכרו בשעות העבודה הספציפיות שלו דהיינו 40 שעות בשבוע וכ0 168 עות חודשיות . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב תשלום

עוזי 02/04/17
שלום חליתי ביום השלישי בזמן חופשה מאולצת ע"י המעסיק,כיצד יש לחשב את התשלום ?

מחלה בזמן חופשה - אופן חישוב התשלום

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/04/17

במידה וחלתה בזמן חופשתך חל האמור בסעיף 5 (א) (4) לחוק חופשה שנתית, התשי"א - 1951, הקובע כי ימים בהם העובד אינו מסוגל לעבוד מחמת תאונה או מחלה אינם נחשבים כימי חופשה. במקביל, חוק דמי מחלה, התשל"ו - 1978, קובע כי מחלה מהווה אי כושרו הזמני או הקבוע של העובד לבצע עבודתו הנובע על פי ממצאים רפואיים, ממצב  בריאותי לקוי. לכן, ככל שתציג  בפני המעביד אישורים רפואיים בדבר מחלתך אתה תהיה זכאי לתשלום דמי מחלה בגין התקופה הרלבנטית והמעביד לא יהיה רשאי לקזז ממניין ימי החופשה הצבורים שלך את ימי המחלה.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערה

הערה 04/04/17

האם היתחסתם לכך שהחופשה היתה מאולצת לכל העובדים ,חויבנו לצאת לשלושה ימי חופש על חשבוננו, כנגד פדיון ימי חופש.

תודה

מנוחת פיצוי בגין עבודה בשבת

חן 02/04/17
שלום, במשך חודשיים עבדתי בכל יום שבת מהצהריים עד הערב בפרוייקט מטעם העבודה, עבור שעות אלה קיבלתי תשלום של 150% לשעה. שאלתי היא האם מגיעה לי מנוחת פיצוי בגין השעות שהן בתוך השבת והאם המנוחה על חשבוני או על חשבון המעביד? אני עובדת במשרה מלאה ראשון-חמישי 

מנוחת פיצוי - משמעותה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/04/17

מנוחת פיצוי היא בעצם חלופה לשבת  - ליום המנוחה ולא ניתן להמיר את החלופה בכסף . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחרי 10 שנות עבודה ביטלו לי את החנייה חינם

עובד 02/04/17
אחרי 10 שנות עבודה ביטלו לי את החנייה חינם. החברה עוברת למיקום אחר ובעקבות המעבר בוטלה החנייה שעד היום לא שלמתי עליה אלא המעסיק שכעת דורש 300 שח לחודש עבור חנייה.
האם יש כאן הרעת תנאי עבודה? מה עושים?

ביטול חניה חופשית במקום העבודה - האם מהווה הרעה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/04/17
לא בטוח שמדובר בהרעת תנאים מוחשית - גם באם מדובר בהרעת תנאים. בכל אופן לא ציינת האם החניה הייתה ע"ב מקום פנוי או שהייתה חניה חופשית וכעת בגלל המעבר זה משתנה או שמא המעסיק שילם עבור חניה לעובדיו וכיום מסרב - שאז המקרה קצת שונה. ויכול להיות שאם מדובר במקרה השני - אז בהחלט יכול להיות שמדובר בהרעה בתנאים אבל לא בהרעה מוחשית - כמובן כי אין רשימה סגורה של דברים - אלא כל מקרה נבחן לגופו של ענין. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עזיבה ללא התראה

שלומית 02/04/17
שלום , יש לי עובדת אשר היתה חולה , ולא הגיעה לעבודה . ומאז לא יצרה קשר ולא עונה לנו לטלפונים . איך אני מסיימת את הסיפור בצורה יפה וחוקית ?

זניחת העבודה ע"י עובד - התפטרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/04/17
לא רשמת האם העובדת מציגה אישורי מחלה או שלאו - בכל אופן מזמינה אותה בכתב ותנסי ליצור עימה קשר טלפוני כמובן כי יש לתעד הכל. ואם שבוע שבועיים את לא מצליחה ליצור קשר - את יכולה לשלוח לה מכתב שאת רואה בה כמי שזנחה את עבודתה והתפטרה

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום קדימה

כנרת 02/04/17
האם מותר לשלם לעובד 3 חודשים מראש? כלומר לתת עכשיו משכורת ל3 חודשים קדימה כי כך בקש לצורך אישי שלו? המשמעות תהיה שאח"כ ידולגו משכורת כי כבר שולמו מראש. האם זה בניגוד לחוק הגנת השכר?

מתן הלוואה לעובד - אופן ביצוע והחזר תשלומים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/04/17
את בהחלט יכולה לתת לעובד הלוואה. אבל אסור בשום אופן שזה יהיה במקום משכורת. אלא תוכלי לכל היותר לקזז לו את ההלוואה בהתאם לסעיף 25 לחוק הגנת השכר. מה שאומר שלא תוכלי לקזז לעובד יותר מרבע משכרו. כמובן כי, עליך להחתים את העובד על מסמך הלוואה בצירוף הוראת קיזוז ההלוואה. ויש לשקף את הלוואה גם בתלוש תחת מקדמות או מפרעות.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה לקבלת בונוס לאחר פרישה מהעבודה

לוי 01/04/17
שלום רב.

אני ועוד רבים מחברי פרשנו פרישה מוקדמת
ממוסד בנקאי גדול ב 31.12.2016 .

3 חודשים לאחר שפרשנו,  חילק המוסד הבנקאי לעובדים שנותרו בעבודה,

בונוס נדיב על השנים 2015 2016 .

ההנהלה עשתה זאת בהסכם עם ארגון העובדים ההסתדרות.

האם יש סיכוי בכלל לנצח בתביעה כנגד המוסד
הבנקאי , בשים לב שמה שחולק לעובדים זה בונוס בגין השנים 2015 2016 , שנים בהן עבדנו.
??

האם בכלל לגמלאי המוסד הבנקאי יש זכות
עמידה בבית המשפט לאחר שחתמו בהסכם הפרישה שלהם ( שהיה נדיב מאוד פיצויי פרישה
בגובה של  270% ) שאין להם כל תביעה כנגד
הבנק ?

בונוס לעובד שפרש

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/04/17
שלום רב
ראשית יש לבחון את הסכם הפרישה שלכם לעומקו כדי לדעת לענות אך באופן כללי גם אם לא ויתרתם על זכאותכם בהסכם הפרישה כל עוד הבונוס לא חולק במועד בו עבדתם ולא ניתנה הבטחה לתשלום הבונוס במועד בו עבדתם על פניו אין חובה על המעסיק לשלם לכם.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת עסק לזכיין

שחר 01/04/17
שלום, אני עובדת מזה 5 שנים בחברה בעלת סניפים רבים. עבדתי שנתיים בסניף ליד הבית ולאחר מכן העבירן אותי בהסכמתי לסניף מרוחק יותר.
כעת הסניף נמכר לזכיין. כל העובדים קיבלו מכתב פיטורין מלבדי, כיוון שהמעסיק החליט שאני חוזרת לסניף הקודם ונשארת בחברה.
אינני מעוניינת. ורוצה את מכתב הפיטורין שלי והפיצויים כפי שמגיע לי במקרה של פיטורין עקב העברת בעלות של העסק. בנוסף- לא קיים חוזה עבודה.
האם במקרה זה סעיף המרחק קובע ואני צריכה להתפטר? או שאינו פועל כאן, ועקב מעבר לזכיין חייב על פי חוק לפטר אותי?
תודה.

המשך העסקה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/04/17
שלום רב
ככל והמעסיק מעוניין להמשיך ולהעסיקך בסניף אשר העברתו אליו אינו מהווה הרעת תנאים זוהי זכותו וככל ואת תסרבי את זו שמתפטרת. 


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

אביב 31/03/17
שלום רב,
הנני מתמחה בשמאות רכב
האם הנני זכאי לפיצויי פיטורין במידה ואני עובד אצל המעסיק תקופה של שנה וחודש?(ההתמחות עצמה הינה למשך שנה)
תודה ושבת שלום

פיצויי פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/04/17
על פניו ככל ואין הוראה ספציפית אחרת בהסכם העסקתך או בהסכם כלשהו החל עליך אז ככל והמעסיק מפטר אותך אתה זכאי לפיצויים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים ללא חוזה/תנאי עבודה

הודיה 31/03/17
שלום רב..
אני עובדת במקום עבודתי כבר כ4 שנים בערך.. 
מאז תעסוקתי שם לא הוחתמתי על חוזה עבודה וגם לא תנאי עבודה, שום מסמך ושום דבר ואין שום הוכחה לתנאי עבודתי.
תלושים אני מקבלת כמובן וגם מופרשים לי על פי חוק פנסיה ורכיב פיצויים.
אם אני מתפטרת מיוזמתי מגיעים לי הפיצויים?

פיצוים ללא חוזה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/04/17
שלום רב
ראשית על מנת לטעון בכלל שאת זכאית לפיצויים עליך לתת התראה בכתב למעסיק כי הוא עובר על חוקי העבודה ובכך מהווה הרעת תנאים ושאם לא ימציא לך הסכם העסקה בתוך _ ימים תתפטרי בדין מפוטר. רק לאחר מכן באם הוא לא עושה זאת אז ניתן לבחון האם אכן יש בכך הרעת תנאים או לאו. ככל ומשולם לך ומבוצע בפועל כל מה שהוסכם איתך אז אין כאן שחור ולבן לאיך זה יתקבל והאם ייקבע שזה הרעת תנאים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יוסי

יוסי בן דוד 30/03/17
שלום,

אני עובד בחברה מסויימת של בגדים שחלק מתנאי הקבלה היא העסקה בשבת, כאמור אין סעיף בחוזה הכל נעשה בעל פה..

אז לפני 7 חודשים התקבלתי לעבודת מכירות של בגדים שידוע לי מראש ובהסכמתי שצריך לעבוד כל שבת כל שבוע ללא חופשה !!

האם מותר להם להעסיק אותי 4 שבתות רצוף בחודש?

ועוד משהו אם אני אומר להם שמעכשיו אני לא עובד שבת יותר , האם מבחינתם זה נחשב שאני מפר תנאי העסקה או שאני מתפטר בעצמי?

כאמור אין לי בעיה לעבוד בכל ימות השבוע רק חא בשבת.

ואם במידה והם מפטרים אותי בגלל הפסקת עבודתי בשבת האם יש עילה לתביעה עקב זאת..ואם כן איך אפשר להוכיח זאת !



תודה מראש ושבת שלום:)

אם אני אומר להם שמעכשיו אני לא עובד שבת יותר, האם זה נחשב שאני מפר תנאי העסקה, או שאני מתפטר?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/04/17
שלום רב, 

ראשית על פניו לא ניתן להכריח אותך לעבוד בשבת. שנית יש לבחון כי באם אתה עובד בשבת אתה מקבל יום מנוחה שבועי אחר ולשם כך יש לבחון את דוחות הנוכחות שלך ואת תלוש השכר.

באשר להתפטרות אתה רשאי להגיד שאתה לא מתפטר אלא לא מעוניין לעבוד בשבת ואם יפטרו אותך מסיבה זו על פניו יש עילה לתביעה וכדאי לשמור את התיעוד של כל השיחות ( הקלטות, מיילים , הודעות וכיו"ב) 



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לפנסיה באיחור ובחוסר – האם יש לחשב שכר מולן

ציפי 30/03/17
שלום,
לפני כשלושה חודשים גיליתי כי המעביד שלי הפריש לי לפנסיה באיחור רב (אין רצף) ולא הפקיד את הסכומים הנכונים.
משנת 2008 (פנסיה חובה) ועד 12/16 יש חוסר של יותר מ- 5,000 ש"ח.
האם הסכום הזה הוא שכר מולן ?
תודה

הפרשות לפנסיה כשכר מולן

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/04/17
שלום רב
על פניו אכן מדובר בהלנת שכר אולם בגין חלק מהתקופה כבר ישנה התיישנות. בכל מקרה ניתן לדרוש הפרשי ריבית והצמדה ו/או את הרווחים שהכספים היו עושים אך לשם כך יש לבצע חישוב אקטוארי

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חריגה מימי מחלה

משה 30/03/17
שלום,
אם עובד (עבודה במשמרות) חרג ממכסת ימי המחלה שצבר, מה המשמעות?
האם שווי ימי המחלה בכמות שחרג יורד מהשכר שעשה באותו החודש?
תודה,
משה.   

חריגה מימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/04/17
שלום רב
אכן כן.
ככל והעובד עובד במשכורת קבועה ואין לזכותו ימי מחלה יש לנכות לו מהשכר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי פגיעה ביטוח לאומי

שלומי 30/03/17
במהלך ליגת כדורגל שנלוות לעבודה קרעתי רצועה ברגל והביטוח לאומי לא מוכן לשלם לי דמי פגיעה .
"
בתאריך 30/01/2017 התקבלה תביעתך להכרה בפגיעה מיום 24/12/2016 כפגיעה בעבודה.תביעתך נדחתה בתאריך 28/03/2017, כיוון שלא ניתן לראות בפעילות שבמהלכה נפגעת, כפעילות נלווית הקשורה לעבודה.
על פי סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי,"תאונת עבודה"היא תאונה שאירעה לעובד תוך כדי ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו. עובד יהיה מבוטח בביטוח נפגעי עבודה בשעת ביצוע העבודה וכן בפעולות נלוות הקשורות לעבודה.למידע מפורט על אפשרויות ערעור על החלטות המוסד לביטוח לאומי

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/04/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתנה לחג וימי חג

שני 30/03/17
שלום רב,
אני מעוניינת להתפטר מהמשרד שבו אני עובדת ממש בימים הקרובים, האם מגיע לי לקבל את המתנה לחג? צפי סיום עבודה אחרי החג ביום 11.4.17.
האם מגיע לי תשלום בגין ימי חגים? עובדת במשרד מחודש אוגוסט 2016

אשמח למענה
שני

תשלום עבור חג

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 03/04/17
שלום רב
תשלום עבור ימי חגים מגיע לך באם את עובדת יום לפני החג ויום אחרי החג אלא אם נעדרת מהעבודה בהסכמת המעסיק / שאם את עובדת במשכורת קבועה ולא לפי שעות אז בכל מקרה.
לגבי מתנה לחג- יש לבחון את התנאים לקבלתו במקום הספציפי אבל על פניו כל עוד את עובדת במועד בו מקבלים את המתנה לחג אין סיבה שלא לקבלו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן