פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הודעה מוקדמת כולל סופשבוע?

ארז 04/07/17
שלום רב פוטרתי מעבודתי שבה היתי מועסק 6 שנים יש לי מכתב ההודעה מוקדמת מהמעסיק שהתוקף שלה מ9.5.2017 עד ל 17.06.2017 במהלך העבודה שלי לא היתי עובד בימי סופשבוע.השאלה שלי  בחישוב הימים האלה האם המעסיק שלי צריך לחשב את אותם הימים כימי עבודה קלנרים ולשלם לי גם על ימי סופי שבוע מתאריך 9.5 ועד ה17.6 לחודש כולל ?

הודעה מוקדמת כוללת שישי-שבת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/07/17
ארז שלום,
ימי ההודעה המוקדמת הם ימים קלנדריים ולא ימי עבודה. כלומר, כוללים שישי-שבת/חגים.

אם עבדת במשכורת חודשית, עליך לקבל את אותה המשכורת.
אם אתה עובד שעתי, על המעסיק לשלם לך עבור הימים בהם אתה עובד/היית צריך לעבוד. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובדת הטוענת להתנכלות

יעל 04/07/17
עובדת הועסקה אצלי במשך 7 חודשים. מהרגע הראשון היא טענה בפניי על התנכלות של שני עובדים שלי ויחס לא טוב שלהן. בהתחלה ביקשתי מהעובדים האחרים שיקפידו על יחסי אנוש טובים יותר, בהמשך בדקתי והבנתי שמדובר בטענות בעלמא ולכן ביקשתי מהעובדת להפסיק ולפנות אליי בעניין כי זה התחיל להיות כמו בגן ילדים. השיא הגיע כאשר העובדת הסתכסכה עם עובד והדבר נגרר לצעקות (כשלא הייתי במקום העבודה). מאותו יום, העובדת לא הגיעה לעבודה, לא טרחה להודיע לי דבר עד שאני רדפתי אחריה, ביקשתי ממנה להסביר מדוע לא באה. העובדת זומנה לשימוע כדין ולבסוף פוטרה כאשר הבסיס לפיטורים היה היעדרויות, איחורים וכיוצ"ב. 
העובדת תבעה אותי בבית הדין וטענה להתנכלויות במקום העבודה. האם לאור מה שכתבתי- יש לה עילת תביעה בכלל בנסיבות הללו?

עובדת טוענת להתנכלות, יש לה עילת תביעה נגדי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/07/17
יעל שלום,
הנייר סופג הכל.
על פניו, ומבלי לקרוא את כתב התביעה, נראה שהשתדלת שסביבת העבודה תהיה נעימה ולא עויינת.

מציעה לפנות לקבלת ייעוץ פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום פנסיה

אני 04/07/17
שלום רב. אני עובדת כשנתיים במקום עבודה . המעסיק לא משלם לי פנסייה ולא הבראה. האם זה נקרא הלנת שכר ואני זכאית לפיצויים? שאלתי את שאר העובדעם שעובדים שם כבר 10 שנים והם אמרו לי שפעם הם התאגדו נגדו ואז הוא הזמין סוכן ביטוח .. ובתלוש שלהם כתוב שיורד להם פנסייה אבל אחרי בירור לא נכנס להם שום כלום ושהמעסיק מקבל את זה לעצמו. מה עליי לעשות? אין מצב שאני ניגשת לשאול אותו כי הוא נפחיד מאוד וסיפרו לי שהייתה עובדת ששאלה אותו והוא פיטר אותה.
תודה

מה עושים כשהמעסיק לא משלם פנסיה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/07/17
שלום,
1. עובד לא זכאי לפיצוי הלנת שכר בגין הפקדות לפנסיה. הזכות היא של קרן הפנסיה.
בנוסף, עובד לא זכאי לפיצויי הלנת שכר בגין דמי הבראה.

2. אי תשלום זכויות סוציאליות מהווה הרעת תנאים מוחשית שמאפשרת התפטרות בדין מפוטר. כלומר, זכאות לפיצויי פיטורים על אף שהעובד הוא זה שמתפטר.
לשם כך יהיה עלייך להתריע בכתב בפני המעסיק שאי תשלום הזכויות הסוציאליות מהווה הרעת תנאים מוחשית,לתת לו הזדמנות לתקן את ההרעה תוך זמן סביר ורק אם לא יתקן אותה, תוכלי להתפטר בדין מפוטר.
בכל מקרה, תוכלי לתבוע את תשלום דמי ההבראה וההפרשות הפנסיוניות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים עד להודעה החדשה

אורן 04/07/17
מה זה פיטורים עד להודעה החדשה?

פיטורים עד להודעה חדשה, יש חיה כזאת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/07/17
אורן שלום,
אדם יכול להיות מועסק או מפוטר.
אין סטטוס כזה שנקרא "פיטורים עד להודעה חדשה".

מציעה שתפנה למעסיק ותברר מולו מה הכוונה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נחשפת למרמה וגניבה במסגרת תפקידי

גגי 04/07/17
שלום רב,
במסגרת תפקדי אני אמונה על נושאים כספיים רבים לרבות דיווח שעות עבודה של העובדים, קבלת תשלום מלקוחות, ביצוע תשלום לספקים, קבלת ציוד עסקי ועוד.
בנוסף, לאחרונה נחשפתי לפנקסי הזמנה כפולים כשפנקס הזמנה אחד הינו ע"ש העסק ופנקס הזמנה שני הינו על השם הקודם של העסק שאינו פעיל יותר.

האם אני רשאית להתפטר בדין מפוטר?
ומה אני אמורה להגיד למעסיק? (מדובר בעסק פרטי)
אודה לעזרתכם.

חשיפה למרמה וגניבה מאפשרת להתפטר בדין מפוטר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/07/17
גגי שלום,
על פניו נראה שמדובר בנסיבות בהן אין לדרוש מהעובד להמשיך בעבודתו, דבר המאפשר התפטרות בדין מפוטר.

בטרם תתפטרי, עלייך להתריע על כך בכתב בפני המעסיק, לתת לו את האפשרות לתקן את הדברים בתוך זמן סביר ורק אם לא יתוקן, תוכלי להתפטר בדין מפוטר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי שליחת חוזה עבודה

אור אינברום 04/07/17
לפני כשלושה חודשים חתמתי על חוזה עבודה לשנה, הכולל קנס של 10000 שקל על יציאה לפני הזמן. על פי חוק הודעה לעובד הבנתי שהמעסיק מחויב לשלוח לי את החוזה, דבר אשר לא קרה עד היום למרות שביקשתי ממנו מספר פעמים כשפעם אחת מתועדת בוואטסאפ.  כרגע אני נמצא בויכוח עם המעסיק על נושא שקשור למשמרות ובגלל שאין בידי את החוזה יש לי תמיד את החשש שהוא מכופף את הדברים לטובתו. בנוסף מספר פעמים עבדתי ללא קבלת 36 שעות המנוחה השבועיות שקבועות בחוק.  האם מבחינה משפטית יש בידי את היכולת לצאת מהחוזה הנל ללא קנס? תודה ויום נעים

אוכל להתפטר ללא תשלום קנס עזיבה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/07/17
אור שלום,
1. אין חובה מצד המעסיק או מצד העובד לחתום על חוזה עבודה.
החובה המוטלת על המעסיק היא להעביר הודעה לעובד על תנאי עבודתו.
2. קנס עזיבה יהיה תקף רק במקרה שההכשרה שניתנה לעובד היא הכשרה חיצונית למקום העבודה, העובד ידע בדיוק מה יהיה גובה הקנס, הוא הסכים לכך מראש ובכתב, והקנס הוא מידתי ביחס לתקופת העבודה.
משאלתך לא ברור אם הקנס עומד בתנאים האלה או לא.
ככל שהוא לא עומד בתנאים, הוא לא יהיה תקף ותוכל להתפטר (בכפוף למתן הודעה מוקדמת) בלי לשלם את הקנס.

במאמר מוסגר אציין שההפרות שציינת בשאלתך מצד המעסיק מקימות לך עילת תביעה. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות פנסיה עודפות

שלום 03/07/17
אם מעסיק הפריש סכום גדול מדי בטעות לקרן הפנסיה במרכיב התגמולים, האם הוא יכול לטעון ששילם יותר מדי, ולקזז את זה מול מרכיב הפיצויים
 (כלומר האם יכול לטעון שאותו סכום עודף שהפריש לתגמולים בחלק של המעסיק, יילך לטובת מרכיב הפיצויים, ככה יוכל לשלם פחות פיצויים, ובכלל האם בכלל יכול לטעון משהו על הסכום העודף שהפריש)?
תודה על העזרה.

חלקות הכספים בקרן הפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/07/17
כן. חברת הביטוח בכל מקרה פונה לעיתים למעסיק לבדוק אות אופן חלוקת הכספים בין התגמולים לבין רכיב הפיצויים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שחרור כספים מקרן פנסיה

שלום 03/07/17
האם מעסיק ישן שעבדתי אצלו צריך גם ממנו טופס שחרור כספים וטופס 161 (אחד מהם או שניהם) בשביל שחרור כספים מקרן הפנסיה (גם של מרכיב הפיצויים וגם התגמולים)?
תודה על העזרה.

טופס 161 מהמעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/07/17

ככלל - כן. חברת הביטוח נדרשת לטופס 161 וטופס שחרור.  או לחלופין פסק דין המורה על שחרור הכספים...
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות בהריון

ויקי 03/07/17
שלום,אני עובדת מא-ה 42 ש"ש...פעם בחודש מחויבת לעבוד יום שישי...שמעתי שמחודש חמישי להריון יש פטור משעות נוספות...האם יום שישי נחשב לשעות נוספות והאם הדבר נכון?...כמוכן נצבר לזכותי 144 שעות מחלה,איך אני מחשבת את זה לפי ימים?...
תודה

שעות נוספות בהריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/07/17
העסקת עובד מעבר לשעות של יום עבודה מלא או שבוע עבודה מלא מוגדרת כהעסקה בשעות נוספות. שבוע עבודה מוגדר כ- 43 שעות שבועיות .
יום עבודה הוא - 9 שעות 
. חוק עבודת נשים קובע כי עובדת בחודש החמישי להריונה תודיע על כך למעסיקה ומשעשתה כך או משנודע למעסיק על ההריון בדרך אחרת, היא פטורה מעבודה בשעות נוספות ובמנוחה השבועית, מהחודש החמישי להריון ואילך.
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 04/07/17

עבודה ביום שישי אינה עבודה בשעות נוספות - לפחות לא השעה הראשונה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

הפרשות לקרן הפנסיה

גנדי 03/07/17
שלום, אם מעסיק הפריש את ההפרשות של החלק של העובד לקרן הפנסיה (במקום שהעובד יישלם את החלק הזה), האם המעסיק יכול לדרוש כספים אלו, והאם יש לו אפשרות להוכיח זאת בבית דין אם העבודה היא ללא תלוש שכר (בצורה חוקית)?

הפרשות לקרן הפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/07/17
תלוי מאוד. האם סיכמתם כי על המעסיק לשלם לך את עלות ההפרשות לקרן הפנסיה? באם כן - אזי יהיה למעסיק קשה מאוד לבוא לטעון עכשיו אחרת. במידה וזה נעשה בטעות - אזי כן הוא יכול לבוא בדרישה שכזו...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות עובד כ"א

אורן 03/07/17
עובד בקופ"ח בניקיון בתקן 3 שעות במשך 4 ימים בשבוע מעל שנה.
עובד בשעות שאין פעילות בקופ"ח שעות לא קבועות.
הרופאה יצאה לחופשת לידה והביאו רופא ושעות פעילות קופ"ח שונו מהשבוע.
במידה ולא אוכל להמשיך לעבוד אחרי שינוי שעות העסקה מה הזכויות שלי? (עובד כ"א)

עובד כ"א

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/07/17
אורן בוקר טוב, יכול להיות שבמקרה שלך המעסיק - הקבלן יכול לשנות לך את מקום העבודה או את שעות העבודה. יש לבדוק את ההסכם עליו אתה חתום. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור זמן נסיעה לעבודה ומהעבודה

שרון 03/07/17
שלום,
האם עובד שטח כדוגמת טכנאי, אשר נדרש להתחיל ולסיים את עבודתו כל יום במקום אחר, כדוגמת סניפים שונים ברחבי הארץ, האם נחשב שהוא מתחיל את יום העבודה כשהוא יוצא מהבית (כולל את זמן הנסיעה המשתנה לסניף) או רק כשהוא מגיע אל הסניף? האם יש רלוונטיות כלשהי למרחק הסניף מביתו?
יצוין כי בזמן הנסיעה הוא זמין לשיחות טלפוניות הקשורות לעבודה.
תודה. 

תשלום זמן נסיעה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
שרון בוקר טוב, עקרונית זמן נסיעה אינו נחשב לזמן עבודה עליו העובד זכאי לתשלום שכר. עם זאת, קיימים מקרים שכן - במיוחד עם הצדדים מסכימים כי גם זמן נסיעה יוגדר כזמן עבודה. כמובן שיש עוד לשקול כיצד השכר משתלם - חודש/שעתי /יומי וכו... 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיכויי לפיצויים בגין אי שימוע

אורן 03/07/17
רציתי לשאול מה סיכויי התביעה:

המעסיק שלי,קרא לי לחדרו והודיע לי בהתראה של חודש על הפחתת השכר והמשרה, כלומר מדובר בהרעת תנאים מובהקת.. לא אמרתי לו תשובה סופית, ולפני שבוע הודעתי לו שאני לא מקבלת את התנאים האלה, והוא פיטר אותי מהרגע להרגע, אין בעיה לגבי פיצויים וכו', אני רוצה לתבוע על אי שימוע ועל פיצויים על עגמת נפש, השאלה אם השופט/ת יכול לפסוק לי פיצויים?אני מניחה שאני לא המקרה הראשון

עילת תביעה - סיכוי מול סיכון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
לדעתי אין לל כל עילה לתביעה. המעסיק שלך הודיע לך על שינוי בתנאי העבודה - שינוי אותו לא הסכמת לקבל - וזה בסדר. ולכן במקרה שכזה שמים פחות דגש על עוד שימוע רשמי מכוון שהסיבה ידועה. זה לא בגללך או התפקוד או אופן ביצוע העבודה אלא עקב אי קבלת התנאים החדשים . וזה בסדר גמור - עובד לא חייב לקבל  הכתבת תנאים חשים והוא זכאי במקרה כזה להתפטר בדין מפוטר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זימון לשימוע

י 03/07/17
לאחר 13 שנות עבודה במטה הנהלה החליט המנכ"ל להביא חברה שלו, משכך הושארה לי מעטפה
ובה זימון לשימוע מהיום למחר, ללא שום סיבה מוצדקת וללא מתן הזדמנות למרות שלא ברור
מהי הסיבה . בכתב פיטורים נכתב לא עונה לדרישות החברה . במשפט קבע השופט שמותר לבוס
לעשות כראות רצונו . האם אכן זהו החוק ? תודה

זימון לשימוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
לצערי אין לי תשובה חד משמעית בעניינך. כל שאני יכולה לומר הוא - זה לא חוק. אין חוק בענין זה. אבל באם החלטת השופט אינה מוצדקת לדעתך  - ויש לבחון זאת היטב, אזי אולי כדאי לערער. 
מעסיק אינו יכול לעשו ת כרצונו - אבל יש זכות ניהולית - וכאשר שתי זכויות אלה מתנגשות  יש לבדוק מי גוברת. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות המלאים לאחר ת.עבודה

י 03/07/17
שלום רב.בתאריך 23-08-2016 עברתי ת.עבודה בדרכים שבו נקטעה לי רבע אצבע בזמן שדלת
רכב העבודה נטרקה לי על היד הדומיננטית שלי{ יד ימין}ונאלצתי לעבור 2 ניתוחים בכף
היד באותה האצבע.נקבעה לי נכות של 20 אחוז זמנית עד סוף אוקטובר 2017. מאז התאונה
המעסיקים שלי ניתקו עמי כל קשר.שאלתי היא-מה יכול להיות או לקרות בזמן שאשוב למקום
העבודה שלי,והמעסיקים לא יקבלוני חזרה בתור נהג,או כל משרה אחרת?

זכויות לאחר ת. עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
ראשית, לא רשמת מה היה תפקידך במקום העבודה. שנית, לא רשמת מהו הוותק שלך טרם התאונה. שלישית, לא ציינת האם הרופא התעסוקתי החליט כי אתה כאשר לעבוד ולחזור לעבודה ואם כן האם למשרה מלאה או שלאו. בכל מקרה במידה ואתה לא יכול לחזור לתפקידך או למשרה מלאה - אזי עלה מעסיק לנסות ולמצוא לך עבודה חלופית. במידה ולא התאפשר לו - אתה יכול להתפטר בדין מפוטר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עוסק פטור

ט 03/07/17
אחותי עובדת בגן פרטי שנתיים ונותנת 3 שיעורים בשבוע במוכנות לכיתה אי. היא מקבל
שכר פר שעות בפועל מוסרת קבלה של עוסק פטור לבעלת הגן אך לא מקבלת דמי מחלה, הבראה
ולא משלמים לה כש היא יוצאת לחופשה או לא יכולה להגיע לעבודה. מה בעצם מגיע לה
בעבודה זאת? איך אפשר להשיג את מה שמגיע?

עבודה כפרילנסרית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
אחותך, לפי תיאורך,  עובדת כפרילנסרית = ולכן היא לא זכאית לתשלום זכויות סוציאליות כעובד מן המניין. דהיינו אחותך עובדת כעצמאית. על מנת להיות זכאית לתשלום כלשהו עליה לטעון להעסקה ישירה , להוכיח העסקה ישירה . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המנהל שלח את העובדים הביתה, כי השרת נפל.

נועה 03/07/17
שלום רב
אנו עובדים במקום שהשכר בו לפי שעה, העבודה מול מהחשב וללא אינטרנט לא ניתן לעבוד. בשעה 16:00 היתה תקלה: לא היתה תקשורת אינטרנט. כלומר: אין יכולת לעבוד. נודע לנו שהתיקון ייקח שעות. המנהל שלח את כולם הביתה, כי לא היה מה לעשות. כלומר: במקום שעה 17:00 כולם הלכו ב-16:00. 
המנהל הציע לעשות תעסוקה אחרת (עבודה במחסן) למי שלא רוצה ללכת, כי מול המחשב לא ניתן לעשות. 
האם על השעה הזו המעסיק חייב לשלם? תודה, נועה

שחרור מוקדם ותשלום שכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
כן. במקרה שכזה כאשר העובדים כבר הגיעו לעבודתם ושחוררו - הם זכאים לקבל תשלום עבור יום מלא. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוש בפלאפון בשעת העבודה

גבי מורי 03/07/17
כיום עובדי אחזקה משתמשים בפלאפון בעת העבודה .
הן בבדיקות ,בפעולות אחזקה וכו'
האם ניתן למנוע מהעובדים להשתמש בפלאפונים.
האם מבוסס על חוק ו/או תקנה .

שימוש בנייד בזמן העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
לא ניתן. לפחות לא באופן גורף.  אלא באם אלה יהיו הוראו מפורשות שכלולות בהסכם עבודה / תנאי עבודה ומראש. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים עקב מכירת תיק ביטוחי

דנה 03/07/17
שלום רב ,
אבקש לדעת ,עודכנו בעפ כי בתאריך 15.8 אנחנו אמורים לסיים עבודתנו בסוכנות. עדיין לא קבלנו מכתב פטורים. כמה זמן לפני מועד הסיום אנחנו אמורים לקבל מכתב פטורים ? איך מתנהל שחרור הפיצויים והתגמולים ? תוך כמה זמן ממועד סיום העבודה אנחנו צריכים לקבל את מכתב שחרור הפיצויים והתגמולים ? במקרה של צבירת ימי חופשה לאורך השנים האם ניתן להמיר בכסף ? אני יעוניינת לדבר איתו ומכיוון שהוא לא אמין ויש לי את הרושם שהוא יעשה בעיות בסיום העבודה , האם אני יכולה להקליט ללא ידיעתו וזה יהיה קביל למקרה של משפט ? 

תודה רבה 

פיטורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
דנה בוקר טוב, במקרה של פיטורים - על המעסיק לתת לעובד הודעה מוקדמת לפי וותק, אחוזי משרה וסטטוס. למשל לעובד חודשי שעובד מעל שנה מגיע חודש של הודעה מוקדמת. כל עובד לפי הנתונים שלו.
כך גם לגבי פדיון חופשה - לפי הצבירה - כן המעסיק יצטרך לשלם לעובד פדיון יתרת החופשה הצבורה לו. 
כך גם לתת מכתב הפסקת עבודה טופס 161 ושחרור קופת הפנסיה. כל שהעובד יוכל לקבל את הפיצויים המגיעים לו והלמיך עם קרן הפנסיה עם המעסיק החדש. 
כן, את יכולה להקליט את המעסיק - כל עוד את נוטלת חלק בשיחה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יש לי בעיה כזאת

אהרון מוסאי 02/07/17
בס"ד

יש לי בעיה כזאת , הייתי עובד כחודשיים כקופאי בסופרמרקט ובגלל שקיבלתי תלונות מלקוחות על לא עוול בכפי והיה לי חיכוכים עם המנהל, הוא פיטר אותי ללא שימוע ומבלי לרצות לשמוע אותי . 

השאלה שלי האם הוא יכול לפטר אותי ללא שימוע גם אם עבדתי חודשיים ומה הזכויות שלי בכלל ?

בתודה מראש ,
אהרון מוסאי .

אי עריכת שימוע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
כל עובד בחודשים הראשונים לעבודתו - הוא נחשב בעצם אף אם הוא לא מוגדר כך באופן רשמי כעובד בנסיון. ולכן - לא הייתי אומרת כי קיימת חובה או נכון יותר - כי המעסיק הפר חובה בכך שלא ערך שימוע. אבל, זו היא דעתי בלבד - אין במקרה זה תשובה חד משמעית. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם עובדים חדשים זכאים לפיצוי פיטורים גם בהתפטרות

יוסי 02/07/17
הי האם חוק פנסית חובה מדבר גם על קבלת פיצויים גם זמן התפטרות? ואם לא מה הדין היום לגבי סעיף 14
האם המעסיק יכול לבקש להפריש לפי סעיף 14 אבל לשלם רק בזמן התפטרות?
או שמה אם הוא רוצה להפריש רק לפי השכר בפועל בלי השלמות הוא חייב לתת מנגד את סעיף 14?
תודה!

סעיף 14 -תחולה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17

על מנת שסעיף 14 יחול על המעסיק לבצע הפרשה כדין ולא רטרו' - אלא בזמן. כאשר גם עובד חדש מתפטר הוא זכאי לפ"פ הקיימים לו בקרן הפנסיה - ללא השלמה (ל- 8.3%) וללא זכאות למשיכתם, ללא הסכמת המעסיק וטופס 161 . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת מחלה הורה ששוהה בארהב

מיכל רודנקי 02/07/17
שלום אימי נאלצה לנסוע לטפל באימא  שחיה בארהב. היא חזרה לארץ והביאה אישור מחלה מרופא שבארה"ב אך במקום העבודה  שלה מסרבים לאשר. האם ניתן לעשות משהו בנידון? תודה 

חופשת מחלה עקה הורה שחולה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
חוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת הורה) מאפשר לעובד לזקוף עד 6 ימים של היעדרות בשנה בשל מחלת הורה, שלו או של בן זוגו, על חשבון ימי המחלה הצבורים שלו. ניצול ימי המחלה לצורך טיפול בהורה אפשרי רק בתנאי שבן הזוג הוא עובד שלא נעדר מעבודתו בשל מחלת אותו הורה. ניתן להביא בחשבון גם חלקי ימים שבהם העובד נעדר בשל מחלת ההורה, ואשר יחושבו לפי היחס שבין שעות ההיעדרות לבין השעות של יום עבודתו המלא. הורה ייחשב כחולה אם הוא הפך להיות תלוי לחלוטין בעזרת הזולת לביצוע פעולות היום יום.
ולכן אם סבתך עומדת הקרטיריונים - המעסיק לשלם לאימך 6 ימי מחלה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיונר

א 02/07/17
אני פנסיונר מקבל פנסיה בגין ביטוח מנהלים שהיה לי . אבקש לדעת האם בגין תלוש השכר
שאני מקבל מחברת הביטוח האם מגיע לים גם דמי חופשה והבראה כפי שקיבלתי בזמן שעבדתי

פנסיונר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
לא. התלוש הוא מקרן הפנסיה ולא ממעסיק - אז קיימים יחסי עבודה וצבירת זכויות סוציאליות 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיצוץ מנקודות זיכוי.

רוני 02/07/17
שבוע טוב.
המעסיק שלי עדכן אותי שמגיע לי תוספת בנקודות זיכוי ( בגלל ילדים מתחת גיל 6).
אבל הוא מקזז את זה בפרמיה הקבוע שיש לי ( 2000₪ כבר 10 שנים).יש לי משכורת חודשית רגילה.
כלומר על כל שקל שהקבל החזר הוא מוריד מהפרמיה.
כך שהנטו ישאר אותו דבר.
השאלה האם זה חוקי או שאני יכול לעשות משהו?
בברכה 
רוני.

קיצוץ מנקודות זיכוי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
לא חוקי בעליל. במידה והוא יעשה כך - עליך לפנות אליו בכתב לתיקון ההפרה שכן מדובר בהרעה מוחשית בתנאי העבודה. אלה כספים שלך שאתה בעצם זכאי להם או זכאי לשלם פחות מיסים והוא אינו יכול לקחת אותם לעצמו. ובמידה הוא לא מתקן את ההפרה- לאחר שליחת התראה מטעמך - תוכל לשקול התפטרות בדין מפוטר. אני מציעה לך לא לעשות זאת ללא יעוץ והכוונה מקצועית .  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת מחלה

שגיב 02/07/17
שלום.

התחלתי מקום עבודה חדש.ולאחר שבוע הוצאתי חופש מחלה.מה קובע החוק??

בתודה מראש

חופשת מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 03/07/17
חוק מי מחלה קובע כי עובד חודשי /משרה מלאה זכאי לצבירה של 1.5 ימי מחלה בחודש. ולכן הואיל ועבדת רק שבוע את הינך זכאית לתשלום כלשהו בגין דמי מחלה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן