פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

שעות נוספות

משה 06/08/17
שלום רב,

בחוזה עבודה שלי יש סעיף כי ישלמו לי שעות עבודה ע"פ חוק מהשעה הראשונה.הבוס שלי טוען כי אני מבצע יותר מידי שעות נוספות יותר ממה שעבודה דורשת.האם יכול להגביל אותי במס' השעות?
אודה לתשובתכם

הגבלה בשעות נוספות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 07/08/17
כן בהחלט והוא גם רשאי בכלל לא לתת לך הסכמה לעבודה בשעות נוספות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות

משה 07/08/17
תודה על התשובה,

אבל האם החלטה זו היא הדדית?,שמקום העבודה ידרוש ממני שעות נוספות,אני יכול לסרב? העבודה היא עונתית ויש חודשים שכן צריך שעות נוספות,

אודה לתשובתכם

דמי מילואים

רועי ארצי 06/08/17
שלום רב, 
תשלום אני מועסק במשכורת חודשית, כלומר תשלום קבוע עבור חודש עבודה.
בחוזה מצויין שימי. העבודה שלי הינם מיום ראשון עד חמישי, 9 שעות עבודה.

כל מה שמעבר הינם שעות עבודה, וכמו כן במקרה וישנה  עבודה ביום שישי, השעות מוגדרים כשעות נוספות מהשעה הראשונה.

ביצעתי מילואים ביום חמישי וביום שישי.

המעסיק קיזז לי מדמי המילואים את יום שישי כאילו זה היה יום רגיל בשבוע. 

לטענתי משום שיום שישי אינו יום עבודה בחוזה שלי . ואיני מקבל שכר קבוע עבור יום זה, אני אמור לקבל את מלוא דמי המילואים מביטוח הלאומי, האם אני צודק?

בברכה, רועי

דמי מילואים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
קשה לי להשיב לך האם הצדק עימך או שלאו. לפי מה שאני מבינה דמי המילואים שולמו לך ע"י המעסיק ולא ע"י ביטוח לאומי ולכן המעסיק קיזז את התשלום - יש גם לבדוק את אופן החישוב של ביטוח לאומי...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר הוצאות

עידן ב.ח 06/08/17
שכרתי עו"ד שייצג אותי בשימוע  בעבודה  עלות  שכרו גבוהה שאלתי היא  במידה ולבסוף המעסיק יבין שהוא טעה  לגביי ופעל לא בתום לב  כפי שאני יוכיח לו האם המעסיק  יחוייב בהוצאות שכר  עו"ד.

החזר הוצאות ייצוג וייעוץ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
הי, שאלתך אינה קשורה לדני עבודה. אנא פנה לפורום המתאים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי חופשה ודמי הבראה

קארין 06/08/17
שלום רב,
אבי עבד כשומר בצהרון במשרה חלקית- 3 שעות ביום 5 ימים  במשך 8 חודשים, בתלוש השכר האחרון אינני רואה פדיון ימי חופשה. האם מגיע לו תשלום עבור ימי חופשה?
האם מגיעים לו דמי הבראה?
יש  דברים נוספים שעליי לשים לב עליהם?

בברכה, 

זכאות לימי חופשה ודמי הבראה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
אביך עבד 33% משרה במשך 8 חודשים. ולכן אביך אינו זכאי לדמי הבראה כלל הואיל והזכאות קמה רק לעובד שעב שנה מלאה במקום העבודה. 
לגבי חופשה - במידה ואביך לא ניצל ימי חופשה בזמן עבודתו כלל אזי יש לבדוק האם הוא השלים 240 ימי עבודה בפרק הזמן שהוא עבד אצל המעסיק אם כן אזי : זכאי ל- 12 ימי חופשה. במידה ולא יש לערוך חישוב לפי הנוסחה הבאה: זכאות מלאה * ימי עבודה בפועל / 240. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העלאת שכר

שרון פרץ 06/08/17
שלום, דיברתי עם המעסיק שלי על העלאת שכר וסיכמנו שתתבצע העלאה ל32 שקלים בחוזה החדש אך כעת מעסקי טוען כי מאחר ואני בהריון ואסור עפי"י חוק לשנות תנאי העסקה וחוזה של עובדת בהריון, אסור לו לשנות את השכר שלי ולכן הסכום ישאר כפי שהיה עד כה בחוזה הנוכחי. כלומר העלאה לא בתוקף ושכרי יישאר 30. האם יש לי עילה חוקית לדרוש את העלאה? אציין שהשיחה על העלאת השכר הוקלטה על ידי.

בהמשך לשאלה

קרן 06/08/17
שכחתי לציין שבזמן השיחה עם המעסיק על העלאת השכר הוא ידע על היותי בהריון.

העלאת שכר לעובדת בהריון

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 08/08/17
בהחלט. על המעסיק אסור לשנות לרעה את התנאי העבודה אלא באישור מרד הכלכלה. ולכן במקרה שלך אין כל מניעה כי הוא יעלה לך את שכרך. נהפוך הוא זה מבורך. באם קיים למעסיק חשש את תמיד יכולים לפנות ביחד לקבלת אישור על שינוי התנאי העסקה למשרד הכלכלה. או לעשות זאת יחדיו באמצעות עוה"ד שיחתים אותך על ההסכמה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

עובד שסיים את מכסת ימי מחלתו ולא מסוגל לעבוד

דודי 06/08/17
שלום רב,

יש לי עובד טוב ומסור. כשנתיים וחצי עובד אצלי. נפצע בחדר כושר פרטי, מחוץ לשעות העבודה. ככל הנראה לפני ניתוח אורטופדי שיצריך היעדרות ארוכה מהעבודה... בימים הקרובים יסיים את מימוש 20 ימי המחלה שצבר לזכותו. מה קורה ביום שמסתיימים ימי המחלה. אני צריך להודיע לו שאני מפטר אותו? ואם אני לא מודיע לו כלום, האם אני מחוייב למשהו כלפיו ברגע שיהיה כשיר בחזרה לעבודה, נניח בעוד כחודשיים?
 תודה. 

עובד בזמן מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17

דודי בוקר טוב, 
בצורה יבשה וקרה אתה בהחלט רשאי ברגע שהוא לא מגיעלעבודה ואין לו צבירת ימי מחלה להודיע לו על פיטוריו. כמובן שיש לעשות זאת לאחר שיחה איתו- לשאול לכוונותיו ולמשך זמן ההחלמה הצפוי לו. מנגד גם עם צבורים לו ימי חופשה אולי אפשר לתת לו לנצל זאת ובכל להמשיך את העסקתו באופן פורמלי. בכל אופן לאחר שיחה תוכל להחליט וזה בסדר להחליט לסיים את העסקתו עם הוא לא חוזר ואין לו עוד צבירה של ימי מחלה. או שאולי יש כבר ברשותו אישור מרופא תעסוקתי על אי כושר לעבוד ואז בעצם הוא זה שמתפטר בדין מפוטר. אני מציעה לך לשוחח עימו לפני כן ואז לחשוב איך ומה עושים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות

אביטל אליאב 06/08/17
שלום רב. הנני עובדת במשק בית פעם בשבוע במשך שנתיים. עובדת 5.5 שעות.
הודעתי להם שאני עוזבת. הבנתי שאיני זכאית לפיצויים.
רוצה לברר למה אני זכאית?
ומהו הסעיף "הודעה מוקדמת"?
תודה

התפטרות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
בוקר טוב, להבנתי את עובדת 12 אחוזי משרה ובמשך שנתיים. במידה והתפטרת את זכאית לפ"פ לפי אחוזי משרתך ופי וותקך. וכן לתגמולי פנסיה - העברת הקופה על שמך. לפדיון ימי חופשה - שוב הכל לפי אחוז משרתך ודמי הבראה ודמי חגים. את כמובן צריכה לתת הודעה מוקדמת של 20 ימים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה עבודה

עמית 06/08/17
היי,

אני עובד שנתיים בחברה.

לפני שבועיים הודעתי על סיום תעסוקה.

במשך שבועיים אני מבקש את החוזה עבודה מהמעסיק והוא מושך ומושך ומושך וכנראה מחכה עד לרגע שאעזוב את החברה.

מה אפשר לעשות? האם יש מסגרת זמן עד שהמעביד מחויב להעביר את חוזה העבודה אליי?

תודה מראש.

מסירת חוזה העסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
הי, כן תוך 30 ימים מיום שהתחלת לעבוד אצלו על המעסיק הייתה חובה למסור לך עותק מהסכם העסקה וטופס הודעה לעובד. כרגע אין מה לעשות - מלבד מכתבים אולי מטעם ההסתדרות גם.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

חיים צבניה 06/08/17
שלום רב, במידה ויש בידי מסמך משנת 2010 שהמעסיק חתום עליו שבמסמך כתוב שבמידה ואחליט להתפטר מכל סיבה שהיא המעסיק מחוייב לשלם לי את פיצויי הפיטורים, במידה ויסרב לשלם האם אוכל לתבוע פיצויים מלאים? 

תשלום פ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
עקרונית כן. אלא אם יש מסמך מאוחר יותר שקובע אחרת. יש לבדוק את המסמך וגם מול מסמכים אחרים - אם ישנם. . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר ל-"עובד"

צביקה 06/08/17
יש לי עובד בשכר לפי שעה, בעבודה מהבית שלו דרך המחשב כי אין לי אפשרות להחזיק משרד כרגע.להפתעתי ואכזבתי, מתוך 100% עבודה שקיבל לעשות, עשה בקושי 20%, כלומר הוא הצהיר שעבד, אך בפועל לא עשה כמעט לום.
אני לא מעוניין לשלם לו שכר בגלל זה, אולי רק על שני ימי עבודה שזה עדיין יותר ממה שמגיע לו ולא יותר.האם יש איזו בעיה חוקית לכך?האם אני חייב לתת לו איזו הודעה?הבן אדם פשוט רימה אותי..זה כמו להגיע למקום עבודה, להעביר כרטיס בשעון נוכחות ולהבריז הבייתה...
תודה מראש

אי תשלום שכר לעובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17
במקרה שכזה וההשוואה שלך נכונה - מדובר בעובד שהגיע ולא עשה כלום. או שהוא איטי יותר או פחות פרודוקטיבי אבל כך או אחרת - על ימי עבודתו אתה חייב לשלם לו. ואם לא תעשה כן אתה מסתכן בתביעה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין

יצחק שקד 06/08/17
אני עובד חצי שנה במקום והמעביד טוען שאני עושה הפסקות ארוכות לפיכך הוא לא מאפשר לי להיכנס למשמרת ולעבוד ומצד שני הוא לא אומר שאני מפוטר ולא נותן לי מכתב פיטורין מה עלי לעשות בכדי לקבל מכתב פיטורין כי אני מבין שעל מנת לקבל דמי אבטלה אני צריך להציג מכתב פיטורין והאם אחרי חצי שנה אני זכאי לשימוע לפני פיטורין

פיטורין ללא מכתב

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 08/08/17

יצחק בוקר טוב, לאחר חצי שנה אתה זכאי לשימוע - כן. אבל מעסיק שהלכה למעשה לא משבץ אותך למשמרת - מפטר אותך גם אם אין הוא נותן לך מכתב פיטורין. אני מציעה לך לגבי האבטלה להתחיל לחתום ואז אם יש לך איזושהי - בעיה /נזק תוכל להגיש תביעה המעסיק. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים המקרה של התפטרות

חיים צבניה 04/08/17
שלום שמי חיים צבניה אני עובד כשף באולם אירועים כ 10 שנים, רציתי לדעת במקרה של התפטרות האם מגיע לי פיצויי פיטורים ו/או תגמולים כלשהם, אין לי קופת גמל, יש לי ביטוח מנהלים משנת 2006. 
כמו כן רציתי לדעת האם למעסיק מותר לאלץ אותי לצאת לחופשה בת שבוע על חשבוני

פיצויים למתפטר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/17
שלום רב
ככל ואין סיבה לפיטורים אשר עפי חוק מזכה בפיצוים מלאים אז מה שאתה זכאי לו הוא הכספים שנצברו עבורך בקופת הפיצויים 
לגבי חופשה- ככל ואין לזכותך ימי חופשה אז המעסיק לא יכול לעשות זאת. ככל ויש לך ימי חופשה אז כן

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סרוב לשלם ימי מחלה ע"י המעסיק

רעיה גבריאלוב 04/08/17
שלום, אני סוכנת מכירות בחברה שמייצרת ומשווקת מוצרים דיאגנוסטיים. בוקר אחד בדרך לפגישה עם לקוח הייתי מעורבת בתאונת שרשרת. נכנסו ברכבי מאחור כשעמדתי ברמזור אדום. שעה לאחר התאונה הגעתי לחדר המיון,השתחחרתי ממיון לקראת השעה 16:00 עם המלצה למנוחה למשך 3 ימים. כאשר הגשתי אישור על ימי מחלה ,סה"כ 4 ימים, המעסיק סירב לשלם לי את הימים האלה בטענה שמדובר בתאונת דרכים ולא באיזשהי מחלה. ושאני בעצמי צריכה לתבוע את ביטוח הלאומי לתשלום של 4 ימים אלו...האם זה נכון?

סרוב לתשלום מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/17
שלום רב
ראשית המעסיק לא יכול לסרב לכך וזכותך לדרוש תשלום ימי מחלה אבל הייתי מציעה לך להתייעץ בפורום ביטוח לאומי על מנת לבחון האם לא עדיף לך להגיש אליהם את התביעה ( שכן מהמעסיק את לא מקבלת תשלום על היום הראשון ועל הימים השני והשלישי מקבלת 50%) 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום תמריץ אחיות

זיוה א 03/08/17
שלום רב.
שאלתי היא בנוגע לתמריץ אחיות.
התמריץ משולם בעבור שנת עבודה מ 01.09 ועד 31.8 בפועל עזבתי את מקום העבודה ב 31.7 כלומר חודש לפני הזמן,ולכן הורידו לי את כל תשלום התמריץ ולא את החלק היחסי,חודש ימים.
האם זה חוקי?

תשלום תמריץ

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/17
שלום רב
יש לבחון את מלוא התלושים שלך ולראות ראשית האם לא מדובר בתשלום קדימה.
בכל מקרה - ככל ולא השלמת שנה שלמה אז על פניו אין זכאות לתמריץ ואין כל חובה לתשלום יחסי

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוספת תשלום על נסיעות

מיכי רוזנפלד 03/08/17
שלום רב
אני מתגוררת בקיבוץ ועובדת 4 שנים במשרד בקיבוץ שכן, הכביש ממקום מגוריי עד למקום עבודתי נסגר עכשיו ל9 חודשים לשם שיפוץ
מה שאומר שבמקום 4.5 קילומטר נסיעה לעבודה כל יום יש לי20 ק"מ

האם לפי החוק מקום העבודה מחוייב לשלם לי החזר על תוספת הנסיעות הזאת?
 תודה
מיכי

תוספת תשלום על נסיעות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/17
שלום רב
בגין זמן הנסיעה- מקום העבודה לא צריך לשלם שכן אין זה באחריותו ביצע השינוי
בגין עלות הנסיעה- יש לבחון האם מה שאת מקבלת עומד בתעריף חופשי חודשי וכן מה סוכם איתך. בעיקרון עפי חוק החובה היא תשלום חופשי חודשי הנדרש לשם הגהה לעבודה. ככל ובגין השינוי עלות זו גוברת אז על המעסיק לשלם בהתאם

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויי פיטורין

nati 03/08/17
שלוםהתפטרתי לצורך גידול הילד, על העבודה לשלם לי פיצויים - להשלים לי 2.3%. המשכורת שלי בנויה משכר בסיס + עמלות, על פי החוק הפרשת הפיצויים תהיה רק משכר הבסיס.אבל בשיכת השכר האחרונה במקום לעלות לי את שכר הבסיס הוסף סעיף בחוזה האומר שבכל חודש לא משנה יהיה סכום מסויים קבוע שאקבל שיופיע תחת הבונוס - ככה שכל חודש אקבל בוודאות את שכר הבסיס ואת הסכום הקבוע ובהתאם לביצועים אקבל את יתרת הבונוס.אני ראיתי את זה עד עכשיו כשכר הקבוע שלי, אבל עכשיו על פי חוק אני מבינה שאם זה מופיע תחת בונוס הם לא חייבים לחשב את זה בפיצוייםהאם יש לי מה לעושת בנידון? או שאני תלויה בטוב ליבם?תודה

חישוב פיצוים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/17
שלום רב
יש לראות את התלושים וההסכם אבל ככל ומדובר ברכיב קבוע והחלוקה היא פיקטיבית ניתן לטעון שזה חלק משכרך לכל דבר ועניין ושאת זכאית לקבל פיצויים גם עליו וכן לקבל החזר של כל הזכויות הסוציאליות גם בגינו ( שווי יום, פנסיה וכיוב)
בדרך אגב אציין כי יש לבחון גם את אופי העמלות שלך שכן ייתכן וגם אותם יש לכלול כחלק מהחישוב לפיצוים וזכויות סוציאליות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סמכות מקומית

אביה 03/08/17
שלום,
אם עבדתי ברמת השרון לאיזה בית דין אני צריכה להגיש את התביעה נגד המעסיק שלי?
תודה

סמכות מקומית

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 05/08/17
בית הדין בתל אביב

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

וותק – חשוב

בת 02/08/17
אני לא עובדת - נמצאת במחלה, אמורה לקבל מביטוח לאומי לזמן מה קצבה ושירותים מיוחדים וכו', היכן שאני עובדת מפרישים קרן פנסיה ובית הבראה, האם בזמן שאקבל קצבה מביטוח לאומי, המעסיק מחוייב להפריש לקרן פנסיה ובית הבראה ? (בית הבראה האם גם נדרש ?)
בדקתי דרך חברת הביטוח נאמר כי היות ואני במחלה אבל עדיין עובדת שם, רק המעסיק יכול להפריש לקרן הפנסיה ואני לא יכולה להפריש אלא אם כן זה באופן פרטי

מענה

בת 06/08/17
אודה לתשובה

תביעת החזר ריסק מורחב מכ"א

הוכדורף 02/08/17
הגשתי לא מזמן תביעת שכר מכוח אדם דרכו עבדתי.
בנוסף, נגשתי לפני כמה ימים להגיש נגדם תביעה נוספת, הפעם על דבר שנקרא ריסק מורחב, שהוא ככל הנראה ביטוח תאונות מורחב. ביקשתי לקבל החזר גבייה על סעיף זה בחודש בו לא עבדתי, אלא שולמו לי הפרשי שכר בלבד.

יום אחרי כן התקשרו אלי מבית הדין וטענו שהגשת תביעה על סעיף שכזה דורשת תשלום אגרה של 70 ש"ח. ביקשתי לבטל התביעה, כיוון שסכומה עומד על 25 ש"ח בלבד.

האם יש דרך אחרת לתבוע סכום זה, בצורה שתהיה רווחית לי? או לחילופין, האם יש טעם להגיש תביעה מחודשת על סכום זה ולדרוש בכתב התביעה גם החזר על האגרה שסכומה כאמור יותר מכפול ומכופל מסכום התביעה?

תביעה על סכום של שקלים בודדים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/08/17
שלום,
אני לא יודעת באיזה שלב נמצאת התביעה הראשונה שלך (על תשלום השכר), אך ייתכן שניתן יהיה לתקן את כתב התביעה הזה ולהוסיף את רכיב החזר הגבייה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יום שישי ושבת נחשבים לימים קלנדריים בנוגע לחוק

לאה בן זקן 01/08/17
שלום,
אני עובדת במקום עבודה שעובדים בו 5 ימים השבוע,שישי חופש.
אני עובדת כמעט חודשיים ורוצה להתפטר,לפי החוק אני צריכה לתת הודעה מוקדמת יום עבור כל חודש כלומר יומיים.
השאלה היא,אם אודיע בחמישי על פיטורים האם שישי ושבת יחשבו לי ליומיים כימים קלנדריים ולא אצטרך לחזור לעבודה בשבוע שאחרי.
תודה רבה!

ימי הודעה מוקדמת הם ימי עבודה או ימים קלנדריים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/08/17
לאה שלום,
ימי ההודעה המוקדמת הם ימים קלנדריים (ימי לוח) שכוללים גם את שישי-שבת.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יחסי עובד מעביד

דוד 01/08/17
בתאריך 1.3 התחלתי קורס לימוד בחברה שפירסמה שהיא מחפשת עובדים שיעבדו אצלה ולאחר מיונים בהם הם צינו שהם מחפשים אנשים שיש להם ידע בנושא הספציפי ואף עברנו בחינת התאמה.החברה קראה לקורס בשם הכשרה בתחילה דובר על ארבעה חודשים אך כל הזמן היו שינויים.
עלי לציין שההכשרה נעשתה ללא תשלום לא מצידנו ולא מצד החברה.
בחודש יולי החברה קיבלה אישור ממשרד הכלכלה על הפעלת קורס כיתת מפעל ולמעשה קיבלה סבסוד ממשרד הכלכלה.
והקורס שהתחיל בחודש מרץ בפועל "התחיל למעשה" ב1 לאוגוסט בשם כיתת מפעל.
בפועל התחלתי לבצע פרויקטים עבור החברה כבר ב 1 ליולי שהובטח שהחל מאוגוסט נתחיל לקבל תשלום.
היום הם מבקשים להחתים אותנו על "הסכם השתלמות" ושהתשלום שנקבל עבורו יקרא דמי לימוד חודשים כנגד חשבוניות מס , "דמי הלימוד" לא יחשבו כשכר למרות שבפועל עלי לתעד נוכחות באמצעות מערכת ביומטרית וביום שלא הופיע לא אקבל עליו תשלום, עלי לציין שמדובר ביום עבודה מלא ושאני נדרש  לעבוד לצד אנשים מקצועיים ובעצם מה שאני מפיק הוא לשימוש החברה ושהחברה מוכרת .
למעשה מחודש יולי אנחנו משתתפים בהפקה באופן מלא וכבר לא מקבלים שיעורי למידה.
בהסכם נטען שרק אתחיל מחודש ינואר 2018 אולי נתקבל לעבוד בחברה או בחוזה עבודה אישי או חוזה קבלני.
יש לציין שבהסכם הם מציינים שאין התחייבות לאף אחד מהצדדים  בצורך מתן הודעה על עזיבה או העזבה או הנמקה או כל תנאים סוציאליים
ברצוני לדעת האם הדבר חוקי , ובאם לא מתקיימים יחסי עובד מעביד במקרה כזה (מבחן ההשתלבות).
עלי לציין שאני לא מקרה בודד ויש איתי קבוצה שכבר חתמה בגלל עמדת המיקוח החלשה ששמחה שרק נתנו להם "הזדמנות" אולי להשתלב בתחום.
במידה ואחתום על החוזה האם אוכל לתבוע מאוחר יותר על התקופה הזאת.

האם מתקיימים יחסי עובד מעסיק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/08/17
דוד שלום,
במסגרת הפורום ניתנות תשובות כלליות בלבד.
השאלה האם מתקיימים יחסי עובד-מעסיק היא שאלה מורכבת שנבחנת בהתאם לנסיבות שמצריכה ייעוץ פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנהלות בוועד עובדים

שואל 01/08/17
הי יש כללים מסוימים בדין לגבי הזכויות והחבובת של וועד עובדים מעבר למה שכלול בהסכם הקיבוצי. במידה שלא כלול, מהם הכללים מי קובע, איך קובע? צריך ע"פ הדין להביא להסכמת עובדים? תודה זה יעזור לנו 

התנהלות וועד עובדים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/08/17
שלום,
למיטב ידיעתי, תקנון ועד העובדים (מכוח חוקת ההסתדרות) הוא זה שמסדיר את תפקידיי, דרכי פעילותו, ואופן התנהלותו של ועד העובדים

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפחתת שעות עבודה לעובדת בהריון

גליה 01/08/17
שלום רב, 
אני מעסיקה עובדת אשר נמצאת בתחילת הריונה. 
העובדת עובדת אצלי מזה 11 חודשים.
לעובדת אין שעות עבודה מוגדרות והיא לא עובדת משרה מלאה. 
ברצוני להוסיף עובד נוסף על מנת לתמרן ביניהם כדי שהעובדת תוכל לצאת לבדיקות הריון, ובהיעדרה יהיה גיבוי בחנות מעובד אחר.
האם ניתן לעשות זאת ובכך להפחית את שעות העבודה לעובדת? 
אודה על תשןבתכם . 

ניתן להפחית שעות עבודה לעובדת בהריון?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/08/17
גליה שלום,
לאור הוותק של העובדת, כל שינוי חד צדדי (לרעה) בתנאי עבודתה מצריך קבלת אישור מהתמ"ת. 

את כמובן יכולה לדבר עם העובדת, להסביר לה את הדברים ולנסות להגיע להסכמות בדבר שעות עבודתה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בהריון

ראובן 01/08/17
שלום
אחייניתי עובדת בחנות למאכל בעלי חיים כ 3 חדשים כמסדרת סחורה במדפים ולעיתים הרימה משאות כבדים. לפני כשבועיים נודע לה שהיא בהריון ולכן בקשה עבודה לא מאומצת בשל הריונה . המעסיק לא קבל זאת בהבנה ופיטר אותה לאחר שימוע שבו טען " שאינה יעילה ושאינה מתאימה לתפקיד " ושאלתי האם מותר לו לפטר עובדת בהריון ? ומה הדין לפי החוק?

מותר לפטר עובדת בהריון?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/08/17
ראובן שלום,
מאחר ואחייניתך עובדת 3 חודשים במקום העבודה, המעסיק יכול לפטר אותה ללא קבלת אישור מהתמ"ת.
יחד עם זאת, בהתאם לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה, אסור לפטר אם סיבת הפיטורים היא ההיריון. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה מועדפת בבית מלון

ליאל פריפט 01/08/17
שלום רב!
אני חייל משוחרר בן 20 שעובד חודש בבית מלון בתל אביב בתור מלצר במחלקת הרום סרוויס.
בסה״כ אני מרגיש מעולה בעבודה, חוץ מכמה עניינים קטנים בהם אני מרגיש מופלה לרעה.
העניין הראשון הוא הטיפים- בתור מלצר במחלקת הרום סרוויס חלק נכבד מההכנסה שלי הוא מטיפים (וזאת סיבה משמעותית לכך שבחרתי לעבוד ברום סרוויס).
(הגעתי לעבודה על ידי פלייר שקיבלתי סמוך לבסיס ששירתתי בו, ובו היה כתוב ״טיפים גדולים לעובדי שירות החדרים״)
 חלק קטן מהטיפים הוא במזומן (כ-40 ש״ח ליום עבודה) , אך רובו הגדול הוא מחתימה ומכתיבת סכום כסף של הלקוחות על הקבלה באופציה של ״טיפ״ (מה שאומר שהכסף שהלקוח נתן כטיפ מועבר להנהלת החשבונות של המלון, והמלון דואג לחלק את סך כל הטיפים שנעשו בחודש שלם לכל האנשים שהיו אחראים להזמנה (טבחים,אחמשים ומלצרים), סכום שיכול להגיע לכ-800 ש״ח נוספים בחודש).
אך לפני מספר ימים נודע לי, על כך שעובד חדש לא מקבל כסף שנעשה מטיפים על שלושת השבועות הראשונים שלו בעבודה.
למה? ״משום שבשלושה השבועות הראשונים אני נחשב למתלמד״.
מה הקשר? גם אני לא יודע.
אני כמו כולם עשיתי טיפים נכבדים ביותר של (4,5,10 ואפילו 20 דולר על כל קבלה), אז למה לא מגיע לי לקבל את הטיפים שהרווחתי בכבוד בשל רמת השירות הגבוהה שלי? הרי גם אני תרמתי להגעה לסכום הזה.
אני מרגיש שגונבים ממני כסף ונותנים אותו לאנשים הותיקים יותר. אני מרגיש שמפלים אותי לרעה רק על סמך היותי חדש, הרי אין שום סיבה הגיונית אחרת! הרי עבדתי כמו כולם והרווחתי את הכסף הזה בכבוד! אז למה לא נותנים לי את הכסף הזה? לא מובן.
מה גם, שאף אחד לא טרח לספר לי לפני כן שאני לא זכאי לטיפים הללו, ואלמלא זה ששאלתי כדרך אגב את האחמש, לעולם לא הייתי יודע שאני לא זכאי. למה לא סיפרו לי את זה בראיון עבודה? ולמה לא הגדירו את זה על הפלייר? גם זה לא מובן.

ורציתי לדעת מה אני יכול לעשות? האם יש לי עילה לתביעה? לאיפה אני אמור לגשת? לבית דין לדיני עבודה? איך אני עושה את זה? אילו ראיות עליי להביא? וכל מידע שיכול לעזור לי התקבל בברכה!
אני מרגיש מתוסכל ומוטעה ולכן אשמח לעזרה.

נ.ב- על שאר העניינים אני מעדיף שלא להרחיב כרגע, תודה!

המעסיק יכול לא למנוע ממני טיפים כעובד חדש?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 02/08/17
ליאל שלום,
אם כל העובדים החדשים לא מקבלים טיפים, נראה שמדובר בנוהג שנקבע במקום העבודה - דבר שהוא חוקי ולא מצביע על אפליה כלשהי.
כמובן שצריכים היו להודיע לך על כך כשהתקבלת לעבודה וסוכמו תנאי השכר.

אם הבטיחו במפורש/כתוב בחוזה שאתה זכאי לטיפים מיום עבודתך הראשון, יש כאן הסתמכות ונראה על פניו שיש לך עילת תביעה.
תביעה (ככל שיהיה מקום להגיש) תוגש לבית הדין לעבודה. עליך להציג כל ראיה שתומכת בגרסה שלך.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן