פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

עוד שאלה בנוגע לדמי לידה. תודה.

איצו 28/06/12
שלום רב,שאלה נוספת, אם אפשר -האם חישוב דמי הלידה מתייחס אחרי הורדה של פנסיה וקרן השתלמות?אשתי עצמאית ועובדת דרך חברה שממציאה תלושי משכורת תמורת תשלום, כך שהיא נחשבת שכירה.האם יהיה כדאי להפחית את ההפרשה לפנסיה וההפרשה לקרן השתלמות למינימום בשל כך?תודה מראש.

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי לידה – 2 שאלות

יצחק 28/06/12
שלום רב, להלן 2 שאלות.1. האם דמי הלידה שמשולמים הם לפי ממוצע של שכר ברוטו או לפי ממוצע שכר נטו?2 לפי הבנתי, תשלום דמי הלידה משולם על פי חישוב של ממוצע שלושת החודשים המלאים של עבודה לפני חודש הלידה. האם זה אומר תשלום על תלושי המשכורת של 2 החודשים שקדמו ללידה ותלוש המשכורת בו התרחשה הלידה (שהרי הוא מייצג את עבודת חודש לפני הלידה). תודה רבה! 

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פצויים

יוני 28/06/12
אני לפני כמעט שנה נפצעתי בתאונת עבודה ולאחרונה רופא תעסוקתי קבע שאיני יכול להמשיך לעבוד איך אני מחשב את הפצויים בפעל מה הנוסחא אני עבדתי בתור מאבטח? עבדתי בחברה 3 שנים לפני השנה האחרונה בשנה האחרונה אני בתאונת עבודה מוכרת ולא קיבלתי שכר מהמעסיק אלא מיביטוח לאומי

פיצוים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
אתה מחשב רק בגין התקופה בה עבדת בפועל שכר אחרון לפני התאונה כפול הותק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סירוב לקבל מכתב התפטרות

ענבל 28/06/12
שלחתי למעסיק מכתב התפטרות בדין פיטורין, במסגרתה גוללתי מסכת של השפלות והתנכלויות מבוססות שמופעלת כלפיי על-ידי המנהל הישיר שלי. במסגרת המכתב נתתי הודעה מוקדמת כדין (שמסתיימת מחר).
כשהתקשרתי לברר היכן אני יכול לקבל טופס טיולים, אמרו לי בכ"א שהם לא מקבלים את מכתב ההתפטרות שלי, שהם מפטרים אותי, ושההודעה המוקדמת תהיה בהתאם למכתב הפיטורין. האם זה חוקי? האם מעביד יכול לסרב למכתב התפטרות שלי? האם יש משמעות לעובדה כי לפני ששלחתי את מכתב ההתפטרות שלי קיבלתי מכתב שימוע (שהגבתי גם עליו וסתרתי את כל הטענות נגדי)?
מכיוון שהזמן דוחק, ולפי מכתב ההתפטרות, סיום ההעסקה אמור להסתיים מחר, אודה על תשובתכם המהירה.

מכתב התפטרות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
ברמה העקרונית אסור למעסיק לא לקבל את ההתפףטרות אבל יש לבחון את המכתבים ואת הזימונים כדי לדעת ולענות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזגן כתנאי לעבודה משרדית

לילך 28/06/12
לפני כעשרה חודשים העבירו את עמדת העבודה שלי לתוך מקלט ללא מזגן (יש חלון). נאמר לי בע"פ שתוך חודש יותקן מזגן. עברו 10 חודשים והדבר טרם נעשה, יתרה מזו אנחנו בשיאו של הקיץ והם עדיין מתמהמהים למרות בקשותיי החוזרות ונישנות. האם הדבר נחשב להרעה בתנאים? האם יש חוק או תקנה לטובת עובד מבחינת תנאים לסביבת עבודה ראויה? כיום משעה 13:00 בצהרים החום במקלט מגיע ל32 מעלות צלסיוס...

מזגן- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
אין חוק שקובע תנאי סביבת עבודה יש לאפשר עבודה בסביבת עבודה תקינה, ניתן בהחלט לטעון כי זו סביבת עבודה שאי אפשר לצפות ממך לעבוד בה הוציאי למעסיק התראה בכתב

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה בדבר תנאי העסקה

כהן רויטל 28/06/12
לא קיבלתי הודעה בדבר תנאי העסקה מהמעסיק שלי, וכאשר שאלתי מדוע לא קיבלתי? ענה לי המעסיק כי ההודעה קיימת בתיק האישי שלי. שאלתי היא האם אני צריכה להיות חתומה עליה? אחרת איך העובד ידע אם המעסיק אכן שם העתק בתיק או לא? אני לא קיבלתי שום הודעה והוא טוען שכן. מה עושים?

הודעה על תנאי העסקה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
ההודעה צריכה להנתן לעובד, תוציאי לו מכתב כי לא קיבלת את ההודעה וכי את מבקשת לקבל אותה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התניית שירות בשירות

שלומי 28/06/12
שלום רב, חברה מסויימת טוענת כי לא ניתן להזמין שירות מסויים ללא רכישת מכשירים שלהם בלבד במחיר נוסף המאפשרים שירות נוסף שעולה עוד כסף. אין באפשרותי לנצל את השירות הנוסף אך אני משלם עליו, על המכשיר שנלקח ועל השירות אותו רציתי.
רציתי לדעת באם ניתן לדרוש פיצוי כלשהו בגין תשלום חריג זה אותו אני משלם מידי חודש או באם ניתן לבצע תביעה ייצוגית שכן אני מבין שזו מדיניות החברה והיא לכולם.
מול מי אני מטפל בנושא כזה?

פנה לפורום תביעות ייצוגיות באתר זה.

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים ודמי פיצויים

חגית 28/06/12
שלום רב,הנני מתכוונת להתפטר ממקום עבודה שעבדתי בו שנה ושמונה חודשים,אני מתפטרת עקב חתונה ומעבר מגורים מחיפה לאזור השרון (נתניה), הבנתי שעפ"י חוק מקום העבודה חייב לשלם לי פיצויים במקרה כזה כאשר המעבר הוא מעל 50 ק"מ. האם מקום העבודה יכול לסרב לשלם לי פיצויים בטענה שיש מוקד של החברה הזו גם בנתניה ואני יכולה לעבור לעבוד שם?מדובר בחברה המפעילה מוקדים טלפוניים לחברות שונות והם פרוסים בכמה מקומות בארץ ויש גם בנתניה.אני לא מעוניינת להמשיך לעבוד בחברה זו בכל מקרה כי אני גם מתחילה לימודים מלאים. האם לפי חוק הם יכולים להגיד לי שהם לא משלמים לי פיצויים כי אני יכולה לעבור לעבוד אצלהם גם בעיר אליה אני עוברת??אשמח לתשובה,בתודה מראש

פיטורים ודמי פיצוים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
ברמה העקרונית הם חייבים לשלם לך פיצוים כי את עוזבת את מקום העבודה בגלל הנישואים זה שיש שם סניף אחר עדין זו כאילו עבודה חדשה ואת לא חייבת לעבוד בה..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכיבים לחישוב אבטלה

שושנה 28/06/12
שלום,
שתי שאלות לגבי בונוס/מענק:
1. האם רכיב הבונוס בשכר נחשב בקבלת דמי אבטלה.
2.קיבלתי העלאה בשכר שנכתבה בתלוש כבונוס. את ה"בונוס" קיבלתי באופן קבוע בשנה האחרונה אך משהחלטתי לעזוב את מקום העבודה ,הבונוס בוטל-האם זה חוקי?

אבטלה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
באשר לרכיבים לאבטלה פני לפורום ביטוח לאומי באשר להעלאה בשכר יש לבחון את התלוש ובכל מקרה אם הוא ניתן לא ניתן לבטלו אלא אם זה מכוח חוזה וכיו"ב..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין לבעל שלקח חלק מחופשת לידה-

מזל 28/06/12
שלום רב,
להלן השאלה שלי:
בעלי מבקש לקחת מחצית מחופשת הלידה ולאחר מכן לא לחזור לעבודה על מנת לטפל בילדה
א.האם במקרה כזה מגיעים פיצויי פיטורין לבעלי? אם כן, על פי איזה חוק? יצויין כי הוא מועסק במגזר הפרטי למעלה מ-10 שנים.
מה קורה במקרה והבוס שלו לא מוכן לתת לו מכתב פיטורין ופיצוייי פיטורין?
לתשובתכם אודה מאוד

פיטורים לשם טיפול בילד- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
במידה והוא מתפטר לשם טיפול בילד ואת עובדת אז הוא זכאי לפיצויים ואם המעסיק לא ישלם אז ניתן לתבוע אותו. המעסיק לא נותן מכתב פיטורים אלא בעלך צריך לתת הודעה כי הוא מתפטר לשם טיפול בילד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסייעת פגעה!!..ראיתי!..דווחתי!…הושתקתי..הודחתי.

רונן 28/06/12
עבדתי כסייעת בגן ילדים שעות מס' ביום בפיצולים של שעה ב 9:00 בבוקר תלכי הביתה תחזרי ב 12:00 ל-שעה וחצי במשך שנה וחודשיים במהלך התקופה דווחתי על ארוע חמור מאד של הכאת אחד הילדים ע"י המטפלת וכתוצאה מזה פוטרה המטפלת וכל זאת בתהליך איטי של תצהירים ועו"דין משני צידי הנהלת הגן והמטפלת.
בהמשך שמתי לב שכתוצאה מזה יתר הסייעות הפנו לי גב ("תזהרו מהמלשינה") ואפילו הכחישו את הארוע ומאז אני מושא להצקות חוזרות ונישנות. שונו לי השעות שלי בהתמדה, מרססות הערות ניבזיות בזמן העבודה מנהלת הגן לא תמכה בי למרות ששידרתי לה מצוקה לא יכולתי לשבת איתן בחדר אוכל ולא לדבר איתן הציעו לי לעבור לגן מאותה מסגרת רחוק יותר אבל הם די מקושרות עם הגנים בסביבה והערכתי שזה יגיע גם לשם... נאלצתי לעזוב והודעתי למנהלת הגן נתתי עוד שבועיים קשים מאד (גם אז הייתי "פרסון נון גרטה")
אני שואלת : האם יש לי עילה לתביעה של המערכת בגין זה? (יש לציין שכל התקופה הזאת נאלצתי לקחת כדורי הרגעה)
ובמידה שאני יזמתי את הפרישה בעל כורחי מגיעים לי פיצויי פיטורין לתקופה הנ"ל

פיצוים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
באשר לתביעה נזיקית ככל ויש לך חוות דעת שמצביעה על הנזק ונותר נזק ייתכן וכן פני לפורום דיני נזיקין באשר לפיצויים יש לראות את אופן הליך הפיטורים על פניו ייתכן ואם תוכלי להראות כי מדובר בסביבת עבודה שלא ניתן לצפות ממך להמשיך ולעבוד בה אז כן

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות ופיצויי פיטורין

נעמה 28/06/12
שלום,
אני עובדת במקום עבודתי 6 שנים במשרה מלאה. במהלך שנות עבודתי ילדתי, יצאתי לחופשת לידה בת חצי שנה וחזרתי לעבוד לפני שנה.
האם אהיה זכאית לפיצויי פיטורין במקרה שאתפטר עכשיו (אם לא בגלל הלידה אולי וותק)?

התפטרות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
ככל ואין בחוזה העסקתך סעיף המזכה אותך בכל מקרה אז על פניו לא

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי עובד במשרה חלקית

ליאורה 28/06/12
שלוםאני שואלת בשם מקום עבודה-יש לנו עובד שעובד בחברה כמשרת סטודנט כבר כחצי שנה, משרה חלקית (לפי שעות). לפני כחודש וחצי שבר רגל, קיבל את ימי המחלה המגיעים לו. כעת החברה רוצה לפטר אותו, גם בגלל ההעדרות הממושכת מהעבודה וגם בגלל המצב הכלכלי. האם חובת החברה לעשות לו שימוע לפני פיטורין? מהן זכויותיו?תודה

פיטורי עובד- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
אם אין לזכותו ימי מחלה נוספים אז ניתן לפטר אותו יש לערוך לו שימוע כדין ולתת לו הודעה מוקדמת כדין וכן ככל ויש לזכותו יתרת ימי חופשה אז לפדות אותם בכסף

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום דמי לידה ופיצויים בגין טיפול בילד

עמית 28/06/12
שלום

אני ילדתי לפני כמה שבועות והמעסיק הוציא לי תביעה לתשלום דמי לידה ליולדת, על הטופס רשום שהיום האחרון שבו עבדתי הוא יום הלידה כולל יום הלידה, למרות שבפועל הפסקתי את עבודתי חודש לפני.מבחינת דמי הלידה אני יודעת שזה לא מהווה בעיה עבורי כי עבדתי 10 חודשים מתוך 14.
שאלתי היא לגבי אם אני מחליטה לא לחזור לעבודה על מנת לטפל בילד ואני מבקשת על כך פיצויים. האם המעסיק אמור להסתכל על החודש האחרון שבו עבדתי בפועל או כפי שכתוב בתביעה לדמי לידה, תאריך הלידה של הילד ובאותו חודש אין לי משכורת בכלל. האם המעסיק מסתכל על החודש שבו אין לי משכורת או חודש לפניכן ועפ"י זה מעביר לי פיצויים. אני רוצה לוודא מכיוון שכביכול זה משהו שהוא כתוב וחתום שהיום האחרון שבו עבדתי הינו יום הלידה.

תודה מראש
עמית

תשלום פיצוים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
את חישוב הפיצוים עושים לפי החודש עבודה המלא שלפני הלידה..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הכנסת עובד במקומי לפני פיטורי

יוסי 28/06/12
שלום
רציתי לדעת האם הכנסת עובד במקומי לפני שפוטרתי הינה חוקית, והאם המעביד יכול לקחת ממני זכויות חוזיות( כגון פלאפון) לפני סיום עבודתי.
חשוב לציין שברור לכל שסיום עבודתי הינו בסוף אוגוסט אלא אם כן אפוטר קודם לכן.
תודה

הכנסת עובד- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
אין כל מניעה להכניס עובד אחר לשם חפיפה וכיוב בייחוד אם ידוע שאתה מסיים העסקתך בקרוב, באשר לזכויות חוזיות לא כל עוד אתה עובד מדובר בהרעה בתנאים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעה בתאים

רביד 28/06/12
שלום, שמי רביד ואני עובדת במשרד מזה שנתיים לפני מספר שבועות הבוס שלי אמר לי שאני צריכה לעבור קורס מסויים למחשב על מנת שאגדיל את היקף העבודה שלי. הוא הבהיר כי המצב הוא או שאני עושה את הקורס ונשארת או שאני עוזבת את המשרד. הסברתי לו כי איני מעוניינת לעשות את הקורס וכי אני אכן רוצה להשאר במקום עבודתי, הוא אמר שהוא יחליט מה הוא עושה ויודיע לי מה מצבי במשרד. לפני שבוע הוא החליט שהוא מנהל איתי שיחה שלא קשורה לקורס הזה וסרובי אליו אלא זו שיחה שבה הוא אמר לי במפורש שאני כבר לא עובדת טוב בחודש וחצי האחרון וכי אם ברצוני להתפטר אני יכולה לעשות זאת. הסברתי לו שאני לא רוצה להתפטר -אין לי סיבה טוב לי פה! מרב תיסכול אמרתי לו כי אם הוא רוצה הוא יכול לפטר אותי כי זה כבר מצב בלתי נסבל שאני כל פעם צריכה לעמוד בסיטואציה שבה אני צריכה לבחור או שאני עוזבת או שאני עושה מה שהם רוצים כאשר הרצונות שלהם הם לא דברים שתואמים לשלי או למה שהיה עד עכשיו. הוא אמר שהוא יודיע לי מה מצבי בעוד מספר שבועות?!ברצוני לשאול האם המצב הזה בו אני תלויה באוויר ולא יודעת אם משאירים אותי או לא הוא הרעה בתנאים? האם אם אתפטר עדיין אקבל את הפיצויים שלי?תודה מראש!

הרעה בתנאים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
זה לא נחשב הרעה בתנאים אבל מנגד אם הוא ירצה לפטר אותך הוא יצטרך לעשות לך שימוע חדש זכותך לדעת היכן את עומדת ואת יכולה לפנות אליו בדרישה לקבל תשובה רצוי כי תקליטי את השיחה עמו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוקת עבודה

yedid 28/06/12
האם חוקת העבודה לעובדים ברשויות המקומיות (על שלל הטבותיה: מענקים, תוספות..) חלה גם על עובדים שעתיים/ארעיים ?

חוקי העבודה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
אם כוונתך להסכם הקיבוצי או לתקשיר אז יש לבחון בדיוק על מה מדובר ברמה העקרונית לגבי עובדים שעתיים כן לגבי ארעיים יש לבחון כל נושא לגופו

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרן השתלמות שלא הופרשה עי המעביד

דנה 28/06/12
בחוזה העבודה שלי משנת 2008 כתוב שהמעביד חייב להפריש קרן השתלמות. בפועל זה לא קרה. רק ב-2011 הופרשו מספר חודשים והופסקו. עכשיו החברה נתבעת ע"י קרן ההשלמות על הסכומים שהמעסיק לא המשיך להפריש מ-2011 (כי מבחינתם אז נפתחה הקרן). אבל מה עם הכספים שהיו אמורים להיות מופרשים עד אז? האם אני יכולה לתבוע? ובעיקר מה סיכויי?...תודה.

קרן השתלמות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
בוודאי שאת יכולה לתבוע ויש לך סיכוים גבוהים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הארכת חופשת לידה מעבר ל14 שבועות

סיגל 28/06/12
ברצוני להאריך את חופשת הלידה מעבר ל 14 שבועות. ב 12 שבועות נוספים, על פי חוק. האם בתקופה זו החוק מאפשר לפדות ימי חופשה צבורים? או שתקופה זו מחוייבת להיות חופשה ללא תשלום? בנוסף להיותי שכירה אני עצמאית, האם בתקופה של הארכת חופשת לידה ב 12 שבועות, אני יכולה לעבוד כעצמאית- מבלי שהדבר יפגע בדמי הלידה שקיבלתי עבור 14 השבועות הראשונים?

חופשת לידה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
באשר לדמי הלידה פני לפורום ביטוח לאומי באשר להארכת החופשה מדובר בחופשה ללא תשלום אם בסוף החופשה את רוצה לקחת חלק מהימים כימי חופשה זה כבר ביניך לבין המעסיק אך הוא לא חייב לאפשר זאת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת שכר במשרה מלאה עקב עבודה נוספת

איגה 28/06/12
שלום! אני עובד במשרה מלאה כרכז מחוז, לעיתים העבודה בערבים עד 20:00 ואינה קבועה (כלומר יש בקרים פנויים). ברצוני לעבוד במקום עבודה אחר 4 שעות שבועיות בבוקר ומדיניות העמותה בה אני עובד היא להוריד לי שכר באופן יחסי בעקבות עבודה נוספת זו (כלומר חישוב 180 שעות במקום 196). כמובן שהעבודה מסכימה איתי שאין פגיעה בעבודה השוטפת אך "זו המדיניות". חשוב לציין שאני עדיין נשאר בהגדרה במשרה מלאה ואין פחות דרישות או משהו כזה..אשמח מאוד לדעת אם הורדת השכר הינה חוקית והאם יש אפשרות לכאורה "לשריין" אותי לעבודה גם בבוקר וגם בערב (כשלמעשה זו משרה ניהולית בה אני מנהל את זמני פחות או יותר).תודה רבה!

הורדת שכר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
לא יכולים להוריד לך שכר בגלל שאתה עובד בעבודה אחרת אבל מצד שני יש לבחון את החוזה ולראות האם ישנה התניה באשר לעבודה אחרת ונוספת בחוזה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה משכורת שעתית

ללי 28/06/12
שלום , התפטרתי ממקום עבודתי לאחר 3 חודשי עבודההמשכרות הינה שעתית ,עבדתי משרה מלאה (ולפעמים גם שעות נוספות)שאלתי היא לכמה ימי חופשה אני זכאית עפי חוק ואיך מחשבים אותם -תודה .

ימי חופשה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 28/06/12
אם המשרה היא של 5 ימים בשבוע אז זה 0.83 ימים לכל חודש עבודה כאשר החישוב הוא עפ"י חלוקת השכר לימי העבודה זה נותן שווי יום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תודה

ללי 28/06/12
תודה על תשובות מהירות .חן חן

שאלה

ע 27/06/12
נפסק בפשרה בבית הדין סכום לטובתי, ועל הנתבע להעביר לי הכסף תוך 30 יום. המעסיק לא יצר איתי קשר. מה עושים כעת ? 

תגובה לשאלה

עו"ד רועי שעיה 28/06/12
לא ברור האם עברו מניין 30 הימים, אם כן יש באפשרותך או לפנות למעסיק ולדרוש את הכסף תוך זמן קצוב, או לפתוח תיק הוצאה לפועל כנגד המעסיק.

תשלום פסק דין

עו"ד שי בן נתן 28/06/12
פנה למעסיק בכתב ודרוש את התשלום תוך 30 יום מיום מתן פסק הדין. אם כעבור 30 יום לא ישלם, פתחת יק בהוצאה לפועל.

חופשה בחו"ל בזמן התייצבות בלישכה

g.v 27/06/12
האם בזמן שאני אמור לחתום בלישכת התעסוקה לדמי אבטלה אני רשאי לשהות בחו"ל? במידה וכן מה הפרוצדורה? האם צריך להדיע להם? האם זה עלול לפגוע לי בדמי האבטלה?

פנה לפוורם ביטוח לאומי

עו"ד שי בן נתן 28/06/12

הודעה מוקדמת

אופיר 27/06/12
שלום רב,להלן תיאור המקרה- עובד אשר עובד כחודש ימים בחברה אשר נותנת שירותי קבלנות משנה לגוף אחר, בחר לסיים את עבודתו.  העובד חתם על הודעה מוקדמת של 30 יום בחוזהו אולם אינו מעוניין להגיע עוד לעבודה מסיבותיו.  לפי חוק צריך לתת יום אחד על חודש.שאלותיי הן כדלקמן: (1) אילו סנקציות כספיות באפשרות המעסיק להטיל על העובד, אם בכלל, לאור תקופת העבודה הקצרה? (2) הגוף החיצוני לא מוכן לשחרר את העובד מעבודתו אולם אותו עובד כלל לא חתום מולו אלא מול הגוף המספק את השירותים.  האם יכול המעסיק להחזיק בעובד בתקופת ההודעה המוקדמת ולא לערוך עמו גמ"ח וסיום העסקה כמקובל? העובד מעוניין להפר את הסעיף ואף הצהיר על כך ואינו מגיע עוד לעבודה.תודה!

ה8ודעה מוקדמת

עו"ד שי בן נתן 28/06/12
1. שום דבר. אם כל תקופת עבודתו של העובד היא חודש ימים בלבד, העובד יכול לתת הודעה מוקדמת של יום בלבד על אף הסכמתו למתן הודעה מוקדמת ארוכה יותר (לא ניתן לחייב עובד לתת הודעה מוקדמת ארוכה מזו הקבועה בחוק).
2. כאמור, לא ניתן להחזיק את העובד מעבר ליום עבודה אחד. אין דבר כזה שמעסיק לא מוכן לשחרר עובד- ימי העבדות עברו מן העולם לשמחתנו.

הרעת תנאים .

חן 27/06/12
אני עובדת ברשת בגדים כמוכרת במשך 3 וחצי שנים בסניף ברחובות . לפני כחודש החנות נסגרה עקב שיפוצים למשך חודשיים וחצי .כל העובדים התבקשו לבחור סניף שבו הם מעוניינים לעבוד עד לפתיחת החנות החדשה . כשבוע לפני שהחל השיפוץ , ערכו לנו שיחות עם מנהלת משאבי אנוש . כל העובדים נשאלו לאן הם יהיו מעוניינים לעבור, וכולם קיבלו את הסניפים שביקשו. אני היחידה שלא קיבלתי את הסניף אליו ביקשתי לעבור (אשדוד) וגם לא סניפים אחרים בקרבת מקום.לאחר שנותרתי ללא ברירה , אמרתי לה שאני אלך לעבוד בת"א . לאחר יומיים של עבודה בסניף החדש החלטתי שזה לא מתאים לי , עקב נסיעות וקשיים הסתגלותיים. הודעתי למנהלת הסניף שאני לא יכולה להמשיך,היא אמרה שהיא תעדכן את מנהלת משאבי אנוש.לאחר דין ודברים עם משאבי אנוש, נתבקשתי לחשוב על סניפים פונטציאלים, אבל לא לפנות עצמאית לסניף, היא תעשה זאת.בכל זאת.בדקתי עצמאית והתברר לי שיש מקום בסניף אחר ברחובות ובסניף ברשל"צ, עידכנתי את המנהלת, היא ישר ניסתה לומר שלא מתאים בסניפים, אבל קטעתי אותה ואמרתי לה שבדקתי, היא אמרה שתבדוק ותחזור אלי.חודש עבר ואף אחד לא מחזיר לי תשובה. פניתי למנהלת משאבי אנוש, למנהלת שלה, למנהל הקודם שלי, למנהל של הסניף בראשון וכלום. כולם מתחמקים מלתת לי תשובה קונקרטית.אתמול פניתי שוב למנהלת משאבי אנוש, כדי לדעת מה קורה איתי, והיא אמרה שאם לא מתאים לי המצב אני יכולה להתפטר!!! אני מרגישה שהם מנסים לייאש אותי כדי שאתפטר עצמאית והם לא יצטרכו לשלם לי פיצויים.אני מבקשת לדעת האם אני יכולה להתפטר עקב הרעת תנאים ולקבל את הפיצויים המגיעים לי?תודה מראש . 





*הערת מערכת לנוחותך - מצא עו"ד באינדקס עורכי הדין: עורכי דין באשדוד

תגובה- הרעת תנאים

עו"ד רועי שעיה 28/06/12
חסרים פרטים מהותים בסיפור, האם את בחודשת האחרון כלל לא עובדת ברשת הבגדים? ואם כן האם קיבלת למרות זאת משכורת בגין ישיבה בבית במשך החודש האחרון? אם את יושבת חודש ימים בבית ואינך מקבלת כסף מרשת הבגדים וללא הודעה ברורה למצבך נראה שאת פוטרת כבר, מומלץ להייעץ עם עורך דין כדי לקבל חוות דעת משלימה עם כל הנתונים המלאים

פיטורים

עו"ד שי בן נתן 28/06/12
את לא צריכה להתפטר- הלכה למעשה כבר פוטרת על אף שלא הודיעו לך על כך. עיכוב של עובד מעבודה במשך חודש ימים משמעותו פיטורים לכל דבר ועניין. על כן בין אם תתפטרי ובין אם לא- את זכאית לפיצויי הפיטורים.
דילוג לתוכן