פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

ימי הבראה

noel01 19/07/12
אשתי עובדת בחצי משרה לפי איזה תעריף יום הבראה היא אמורה לקבל? או לפי ימים מופחתים

תעריף מלא במגזר בו עובדת כפול אחוזי המשרה

יוסי אפשטיין, עו"ד 19/07/12
היא תקבל, כמובן, את החלק היחסי של שיעור משרתה וככל שעבדה לפחות שנה.

ימי מחלה

noel01 19/07/12
אני עובד בהסכם קיבוצי , מה קורה אחרי שניצלתי את כל ימי המחלה שלי מי אמור לשלם לי על ימי המחלה הנותרים?

הדבר תלוי בהסכם הקיבוצי הספציפי שלך

יוסי אפשטיין, עו"ד 19/07/12
יש מקומות בהם יש קרן ימי מחלה שניתן לקבל ממנה ימי מחלה למחלות מסויימות בתנאים מסויימים.

יש מחלות שקרן הפנסיה הספציפית דואגת לתשלום בגין אובדן ימי עבודה ועד לתקופה של כשנה.

מחלות "רגילות" ילקחו כימי חופש ע"ח העובד לאחר סיום ימי המחלה שברשותו.

יש מקומות שמאפשרים גם להיכנס למינוסים בעניין. לרוב לא מאפשרים דבר זה.

העיקר הבריאות ומאחל לך בריאות ואריכות ימים בטוב ובנעימים !!!

חזרת מעסיק ממכתב פיטורים שנשלח במייל

מאיר 19/07/12
אני עובד בחברת חשמל דרך חברת אאוטסורסינג , חברת חשמל החליטה לפטר מספר עובדים עקב קיצוצים והמעסיק שלח לי מכתב פיטורין במייל תוך ציון שתוך 30 יום תסתיים עבודתי, לאחר 3 ימים הוחלט בחברת חשמל לבטל את הפיטורין והמעסיק התקשר ואמר שהפיטורין מבוטליםאך אני מעוניין בעצם כן לקבל את הפיטורין על מנת למשוך פיצויים וברצוני לתבוע את המעסיק על הדרך שביצע את הפיטורין ללא שימוע. האם אני רשאי לכך? האם אני נחשב כמפוטר?

חזרה ממעסיק ערב פיוטרים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/07/12
אתה יכול שלא לקבל את חזרתם ולדרוש כי הפיטורים יהיו בתוקף ולקבל פיצויים אבל באשר לתביעה בגין דרך הפיטורים מכיון שהם ביטלו את הפיטורים וכביכול תיקנו את שעשו אין לך עילה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרן השתלמות-הלנת שכר

בוטן 19/07/12
קיבלתי הודעה מחברה המנהלת את קרן ההשתלמות כי מזה מס' חודשים חלה הפסקה ברצף העברת הכספים מהמעסיקה שלי לחשבון קרן ההשתלמות שלי(למרות שההפקדות נרשמו בתלושי השכר).האם ניתן לתבוע בגין הלנת שכר לפי ס' 28 ו-ס' 19 לחוק השכר?והיכן תובעים-בתביעות קטנות או בבית הדין לעבודה?

קרן השתלמות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/07/12
התביעה היא בבית הדין לעבודה תובעים על אי הפרשה לקופות ומעבר לכך מדובר בעבירה פלילית וכן ניתן לתת למעסיק התראה על התפטרות עקב הרעת נאים אך ראשית יש לפנות למעסיק בכתב ולתת לו הזדמנות לבדוק זאת ולתקן זאת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בעיניין חופשה

אליענה 19/07/12
שלום רב,

בסוף חודש יוני יצאתי לחופשת מחלה של שבוע וחצי . חזרתי לשבוע לעבודה ושוב יצאתי לחופשת מחלה של שבוע (אציין כי בשתי המקרים מדובר במקרים רציניים ולא בשפעת חולפת) כששבתי למקום העבודה . המעסיק אמר לי כי בשל חופשות המחלה הרצופות שיצאתי אליהן החופשה אותה אישר לי כבר מבעוד מועד של 5 ימים בחודש הבא מבוטלת.

אני עובדת בחברה קטנה מקום פרטי , כמעט שנה.

אודה על תשובה בעיניין.

אליענה

תנסי לדבר על ליבו. לא כדאי ללכת ראש בראש בעניין זה

יוסי אפשטיין, עו"ד 19/07/12

שינוי שיטת תגמול לאישה בהריון

שירה 19/07/12
אני בהריון בחודש שישי, עובדת במכירות כארבע שנים (עובדת באותה החברה כבר 12 שנה). מקבלת שכר בסיס +עמלות. לפני כחודש הודיעו לכל המחלקה ששיטת התגמול משתנה, כך שבפועל יוצא שהמשכורת שלי תקטן בשליש. כמובן שדמי הלידה שלי יפגעו בהתאם. האם מותר למעביד לפגוע כך בשכרי כשאני בהריון? האם מותר למעביד לשנות את שיטת התגמול שלי כשאני בהריון? האם העובדה ששינו לכל המחלקה שלי רלוונטית (לרעתי)? תודה

שינוי שיטת תגמול- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/07/12
אסור למעסיק לבצע שינוי בשכרך כל עוד את בהריון ללא שיש לו אישור ממשרד התמת לביצוע השינוי

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

שירן 19/07/12
עבדתי 4.5 חודשים בחנות.
יצאתי לפני כשבוע לחופשה בת 5 ימים. הודעתי למעסיק הרבה קודם.
ביום יצאתי לחופשה ביקשתי את השכר, והוא אמר שקודם עליי לשוחח איתו. ועם משפחתו.
לי נראה כי הוא חושד בי שלקחתי מצרכים מהחנות.(כמובן שזה לא קרה)חזרתי מחופשה והתקשרתי בכדי להגיע לעבודה. הוא פשוט נעלם. ועד כה לא קיבלתי את שכרי. ולמרבה הצער אני רואה עובד חדש במרום.
מה עליי לעשות. המעסיק פשוט לא עונה לטלפון.
זה ממש דחוף כי אני חייל משוחרר ואני פשוט זקוק לכסף.

לקריאה נוספת:
הלנת שכר

הלנת שכר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/07/12
עליך להודיע למעסיק כי מה שהוא עושה זה פיטורים ללא מתן הודעה מוקדמת וזה לא חוקי וכי עליו לשלם לך גם את כל הכספים וגם בגין ימי היעדר הודעה מוקדמת וניתן אף לדרוש השבה לעבודה בשל היעדר שימוע וכיו"ב.. עדיף כי תשלח לו התראה בכתב ובמידת הצורך יש להגיש תביעה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקה בעבודה

אבי 19/07/12
שלום רב,
היה לי עובד שעבד במשכורת חודשית של 6,000 ש"ח...
העובד החתים בכל יום כרטיס ל-9 שעות עבודה..
פיטרתי את העובד ושילמתי לו פיצויי פיטורין...
היום העובד תובע אותי על שעות נוספות...
האם הוא זכאי לשעות נוספות???
והאם אני רשאי לקזז לעובד 3/4 שעות מנוחה על כל יום עבודה???

אודה לכם על עזרתכם , מראש

הפסקה בעבודה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/07/12
אם העובד עבד 5 ימים בשבוע אז אין פה שעות נוספות.. באשר להפסקה, ככל ובזמן ההפסקה העובד יכול לצאת ממקום העבודה גם אם לא עושה זאת בפועל אז אתה יכול.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי פיטורים

צרלי 19/07/12
שלום רב : אחותי עובדת במשק בית מיזה כ21 שנים פעמיים בחודש כ-4 שעות ביום.
המעבידה הודיעה לה על הפסקת עבודה , שאלתי היא כמה זמן מראש היא אמורה להודיע על הפסקת עבודתה של אחותי ואיך מחושבים פיצוי הפיטורים.
תודה מראש

חודש מראש, פיצוי של 8.33% לכל שנת עבודה= חודש לשנה

יוסי אפשטיין, עו"ד 19/07/12
הפיצוי הוא חודש שכר לכל שנת עבודה וכפי שהרוויחה במהלך השנים (באופן יחסי לכל השנים)

הלנת שכר- עידכון

תילתן 19/07/12
שלום,
עבדתי בחברה עד 10.1.12 וביום זה פוטרתי.
ביום 18.1.12 החברה ניתן צו להקפאת הליכים כגד החברה ומונה לה נאמן בתהליך ההקפאה ע"י בימ"ש.
ביום 9.5.12 ניתן צו פירוק לחברה והנאמן מונה כמפרק ע"י בימ"ש.
טרם שולמה לי משכורת ינואר 2012.
מצד שני, לעובדים שנשארו בחברה שולמה משכורת ינואר 2012.
כששאלתי למה עושים הפליה, נאמר לי שזה ע"ח משכורת שתהיה להם בעתיד.
אתמול, נאמר לי שהנאמן/ מפרק מאשר לשלם לי משכורת ינואר 2012 באוגוסט 2012(חצי שנה אחרי ).
האם אני זכאי לפיצויי הלנת שכר בעקבות כך ששכרי הולן 6 חודשים?
תודה רבה על ההתייחסות!

תשובתך נענתה ראה בהמשך..

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
בכל מקרה יש לבחון גם מי משלם בפועל האם המפרק או ביטוח לאומי

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

יוגב 19/07/12
שלוםהאם בתביעה על הרעת תנאים, יש להסביר כל הסיבות מדוע התפטרתי ולהציג את המכתב התראה או שמא ניתן אף להסתפק בטענה של חוזר על ס' התביעה להרעת נתנאים ומצרף את המכתב להראת תנאים בה נראה, שלא היה מענה כלשהו או התייחסות.שאלה קריטית נוספת- האם יש נפקות להוכחה כי מעסיקיו ידאגו כי ישולמו לעובד זכויות סוציאליות טרם התראתו על  בעייתיות בעננין זכויות אלו ? תודה

דיון הרעת תנאים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
עליך במהלך הדיון להוכיח ולפרט את כל הטיעוים שהועלו על ידך בכתב התביעה

שאלתך השניה לא ברורה, המעסיק מחויב לשלם מכוח החוקים והתקנות

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

תילתן 19/07/12
שלום,
עבדתי בחברה עד 10.1.12 וביום זה פוטרתי.
ביום 18.1.12 החברה ניתן צו להקפאת הליכים כגד החברה ומונה לה נאמן בתהליך ההקפאה ע"י בימ"ש.
ביום 9.5.12 ניתן צו פירוק לחברה והנאמן מונה כמפרק ע"י בימ"ש.
טרם שולמה לי משכורת ינואר 2012.
מצד שני, לעובדים שנשארו בחברה שולמה משכורת ינואר 2012.
כששאלתי למה עושים הפליה, נאמר לי שזה ע"ח משכורת שתהיה להם בעתיד.
אתמול, נאמר לי שהנאמן/ מפרק מאשר לשלם לי משכורת ינואר 2012 באוגוסט 2012(חצי שנה אחרי ).
האם אני זכאי לפיצויי הלנת שכר בעקבות כך ששכרי הולן 6 חודשים?
תודה רבה על ההתייחסות!

הלנת שכר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
בגלל שמדובר בנאמן וכיוב סביר להניח שלא אך יש לבחון את הליכי הפירוק שנעשו

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

יוגב 19/07/12
שלוםֿהאם יש נפקות כלשהי בה תובע לא אמר כל הטענות המלאות בכתב התביעה אך ציין כי תובע את כל רכיבי התביעה וחוזר על טענות כולם. האם זה מכסה זאת ?

כתב תביעה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
ברמה העקרונית אין צורך לחזור על כל הטענות במהלך הדיון אלא להפנות לתביעה אבל יש לבחון לגופם של דברים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

פאני 19/07/12
אני עובדת במקום עבודה 20 שנה. לאחרונה התחילו לקצץ לי בשעות העבודה ביום חמישי והעבירו את השעות לעובדת חדשה האם זה הרעת תנאים ומה עלי לעשות

הרעת תנאים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
על פניו נראה שכן, יש להוציא מכתב למעסיק שבו רשום כי את לא מסכימה להרעה וז וכי במידה ולא ישיבו אותך להיקף העסקתך תתפטרי בדין מפוטר בשל הרעת תנאים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מדובר בהרעת תנאים?

מהנדס 19/07/12
שלום,
ברצוני לדעת האם בעת שעובד נמצא על תקן של משרת סטודנט (מהנדס)-75% ומשתכר 6500 ש"ח ורוצים להגדיל את משרתו למשרה מלאה ולשלם 9000 ש"ח, מדובר בהרעת תנאים ? (שכן עבור 6500 לא מדובר במשכורת מינימום אולם 100% משרה אינה שקולה ל-9000 ש"ח אלא ליותר מזה).
האם קיימת הפנייה בחוק לענין זה ?
בתודה מראש.

הרעת תנאים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
לא. החוק קובע תשלום שכר מינימום ככל ומדובר בשכר גבוה יותר הכל תלוי בהסכמה בינך לבין המעסיק אם המעסיק מוכן להמשיך ולהעסיקך ב75% משרה בשכר שהיה אין כל הרעת תנאים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת-השארת רכב

אבי 19/07/12
מה שאתה אומר בעצם ,זה שאין לי זכות עיקבון על הרכב,
אבל מצד שני הוא אמור להשאר אצלי לאורך כל ההודעה המוקדמת?
במכתב הפיטורין שלי נאמר כי הם משאירים לי את הרכב עד סוף יולי " לפנים משורת הדין".

השארת רכב- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
אם יש יחסי עובד מעביד בפועל אז אכן יש להשאיר את הרכב אם הסתיימו יחסי עובד מעביד ואין עבודה בפועל בזמן ההודעה מוקדמת אז המעסיק זכאי לדרוש הרכב בחזרה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים לאב לרגל טיפול בילד ואופן חישוב

עדי 19/07/12
שלום רב,
ברצוני לברר מספר עניינים בנוגע לפיצויי פיטורין עבור אב המתפטר לרגל טיפול בילד:
1. בס' 7 לחוק פיצויי פיטורים רשום שהאב זכאי לפיצויי פיטורין בתנאי שבת הזוג הועסקה לפחות 6 חודשים רצופים בסמוך ליום ההתפטרות של העובד. האם חופשת הלידה שאני חייבת לקחת כאם (6 שבועות אני מתחלקת עם בעלי בחופשה) מהווה הפסקה לעניין 6 חודשים רצופים כפי שמתחייבים בחוק.
2. בחישוב פיצויי פיטורין שבעלי לוקח האם חופשת הלידה שהוא יקבל (8 שבועות) הינם נחשבים כשינוי זמני בשכר? היות והם לא משקפים את כל השכר שקדם לחופשה.
בברכה עדי

פיצויי פיטורים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
1. לא. שכן אחרת אף אחד לא היה יכול לצאת לחופשת לידה במקום אשתו
2.לא השכר עפיו עושים את תחשיב הפיצוים הוא השכר האחרון טרם היציאה לחופשה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי מחלה

יוסי 19/07/12
שלום,
אני עובד במשרה מלאה 5 ימים בשבוע, מקבל משכורת חודשית גלובלית.
הייתי חולה מיום חמישי עד יום שני, הבאתי אישור מחלה לכל הימים.
אני יודע שיום ראשון לא משלמים, יום שני ויום שלישי משלמים 50% ולאחר מכן מקבלים תשלום מלא.
האם אמור לרדת לי 100% על יום חמישי, ו 50% על יום שישי (למרות שזה לא יום עבודה) או שאמור לרדת רק יום אחד מבחינת כסף ו5 ימי מחלה מהצבירה?
אודה על תשובתכם. יוסי

תשלום ימי מחלה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
אם שאלתך היא כמה ימי מחלה צריכים להוריד לך מהצבירה אז 5, ימי המחלה שמורידים הם ימים קלנדריים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפליה בשכר בסיס בין אנשי מכירות

אלמונית 19/07/12
אני עובדת בחברה כמנהלת מכירות, באותו תפקיד ישנם עוד 2 עובדים.
היעדים שלי גבוהים יותר משל האחרים.
אני עובדת 09:00-18:00 לעומת עובדת שבמשרה 75%
היא מקבלת שכר יסוד בפער של 2,000 ש"ח
הוותק שלי יותר ממנה במספר שנים.
האם יש בסיס לתביעה בגין אפליה?
הם טוענים שמאחר והגיעה מחברה שהפעילות שלה נרכשה, השאירו לה את התנאים הקודמים.

אפליה בשכר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
על פניו ייתכן שכן אבל לא ניתן לענות על רגל אחת יש לבחון היטב ולעומק את כל הנתונים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אמצעי תשלום שכר

ג'וש 19/07/12
שלום הנני עובד כמדריך חדר כושר בחברה מסויימת במשך חיי צברתי חובות מהוצאה לפועל כעת אין לי חשבון בנק ואין לי לאן להפקיד משכורת דיברתי עם חשבת השכר של החברה בבקשה להעביר את הכסף לחשבון של אמי או לקבל את הכסף במזומן והיא ענתה לי שזה לא אפשרי אני יודע שזה לא נכון כל עוד אני נותן את הסכמתי להעברת כסף לחשבון או חותם בכתב שאני רוצה את כספי במזומן אך היא מתעקשת ושכרי מעוכב כעת מה לעשות?

אמצעי תשלום שכר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
היא יכולה לתת לך צ'ק ותלך לפרוע אותו עם תעודת זהות בסניף בו מנוהל החשבון של החברה לפחות כדי לא לעכב עכשיו את השכר ובאשר לחודש הבא עליכם לסכם זאת מראש כתנאי להמשך העסקתך זכותו של המעסיק להחליט כי הוא לא מוכן להסב את הצ'ק וכיו"ב..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכרז למלא את התפקיד בו אני מועסק

תלוי על בלימה 19/07/12
הוצא מכרז חדש למלא את התפקיד בו אני מועסק כאשר הוא מצורף כחלק ממשרה אחרת, אך אני לא קיבלתי עדיין מכתב פיטורין. האם ההליך תקין? מעצם פרסום המכרז אני מבין שייפטרו אותי האם לא צריך לתת לי מכתב פיטורין לפני שמוציאים מכרז?

מכתב פיטורים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
ברמה עקרונית אין חובה שכזו ותמיד יכולים לטעון שצריך אחד נוסף וכיו"ב בכל מקרה מחויבים לעשות לך שימוע לפני פיטורים ואם תראה כי ממילא השימוע לא היה תקין והיה רק למראית עין ותשתמש בפרסום המכרז יש לך עילה טובה..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הארכת חופשת לידה בוותק של פחות משנה

הגרמשנה גר 19/07/12
שלום, אני נמצאת כיום בחופשת לידה. במקום העבודה הנוכחי שלי התחלתי לעבוד באוקטובר 2010 כאמור יש לי וותק של פחות משנה, ילדתי נולדה בתאריך 27.3.2012 חופשת הלידה אמורה הייתה להסתיים ב 3.7.2012 ומאחר והילדה שלי נולדה קטנה במיוחד ביקשתי להאריך בחודש נוסף וסוכם שאחזור ב 5.8.. נוצר מצב בו המטפלת אשר איתה יתן סגרתי טסה לחודש ימים ותחזור בתחילת ספטמבר, בנוסף יש לי ילד בן 1.7 שנים שיוצא לחופשה ב 8.5 הכל היה מסוכם עם המטפלת אך היא הפתיעה עם החופשה, כרגע איני מצליחה למצוא סידור הולם לילדה, והמעסיק לא מוכן להאריך את החופשה בעוד שלושה שבועות, האם יש באפשרותי לדרוש זאת,? האם אני יכולה להציב עובדה שאין לי בידור הולם לילדה ולא אוכל להתייצב בעבודה בתאריך  ה 5.8? ידוע לי שהוא מאוד רוצה שאני אתפטר ואני עדיין איני מוכנה לזה מאחר ולא מצאתי עדיין מקום עבודה אחר..

הארכת חופשת לידה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
אני משערת שהתחלת לעבוד באוקטובר 2011, את נמצאת בבעיה כי המקסימום שניתן להאריך זה עד לרבע מכמות החודשים שעבדת במקום העבודה.. יש לבדוק בדיוק את הימים אך אם לא תתיצבי לעבודה אז את בעצם מתפטרת לשם טיפול בילד וזכותו של המעסיק לא להסכים להשיבך ממליצה לספור היטב את הימים..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה מרוכזת

ליאור 19/07/12
שלום,במקרה שבו מעסיק מודיע מראש לעובד על חופשה מרוכזת, האם עבור כל יום כזה יש להוריד יום חופש מלא או רק חצי יום חופש?תודה

חופשה מרוכזת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
יום שלם.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בגיל זיקנה וגם לקבל בטוח לאומי

מרגולה 19/07/12
שלום רב
אני בת 62 ועובדת במשרד פרטי כ 5 שנים .שאלתי
1. אם אעזוב / אפרוש האם אקבל פיצויים?
2. האם אוכל לעבוד במקום חדש?
3. מהו השכר המקסימלי שאוכל להרויח וגם לקבל בטוח לאומי. (כיום אני מקבלת כי השכר שלי נמוך.

בתודה מראש

מרגולה

עבודה וביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
פני לפורום ביטוח לאומי באשר לשאלותיך באשר לפיצוים אם את עוזבת בשל הגעתך לגיל פרישה עפי חוק אז את זכאית לפיצוים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם חופשה על חשבון המעביד היא במקום דמי הבראה?

רוית 19/07/12
המעביד שלנו לקח את כל העובדים לחופשה של ארבעה לילות (העובדים שילמו את ההפרשים עבור בני זוג וילדים בלבד אבל לא עבור העובדים עצמם). רציתי לברר האם החופשה היא במקום דמי הבראה? כי יש אנשים שאמרו לי שזה במקום דמי הבראה, אבל השאלה היא האם לא היו צריכים לומר לנו מראש שזה במקום דמי הבראה? כי לא אמרו לנו כלום לפני כן, וחשבתי שמדובר בסוג של בונוס. ואני די בונה על הכסף של דמי ההבראה (זה לא הרבה כסף, אך זה כסף שאני זקוקה לו).

חופשה על חשבון הבראה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 19/07/12
בתנאים מסוימים זה יכול להיות על חשבון הבראה אבל יש לבחון את כל התמונה וממילא לא מדובר בכמות ימים מספקת וכיו"ב...הפשוט ביותר הוא להמתין או לשאול מתי יתקבלו דמי הבראה השנה..

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן