פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

רופא תעסוקתי ומקום עבודתי.

edi3159 30/07/12
רופא תעסוקתי ומקום עבודתי מחליפים מכתבים ולא מוכנים להעביר את תוכנם אלי.רופא תעסוקתי אומר תפנה למעביד. המעביד מסרב לשלוח אלי תשובות בכתב. מה עושים. תודה.

חיסיון של רופא תעסוקתי

עו"ד אחז אגם 30/07/12
שלום רב,החיסיון של רופא תעסוקתי הוא כלפיך ולא כלפי המעביד ועל כן הוא חייב להעביר את החומר הרפואי אליך ולא לחשוף חומר שאינו רשאי.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

תשלום על קורס הכשרה לעבודה

דנה 30/07/12
שלום רב,
אני עומדת להתחיל בעבודה כנציגת שירות בקרוב שקודם לה קורס הכשרה בתוך החברה לפני תחילת עבודה שאורכו שבוע. האם המעסיק מחוייב לשלם לי על השעות האלה של ההכשרה? תודה מראש.

מי משלם על תקופת ההכשרה

עו"ד אחז אגם 30/07/12
דנה שלום,תקופת ההכשרה היא חלק מתקופת עבודתך ועל כן את צריכה לקבל פה משכורת מהמעסיק.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

שעות נוספות

נטלי 30/07/12
שלום,רציתי לדעת- עובדים גלובליים שממקבלים שכר עבור שעות נוספות ומחסירים יום בחודש, האם השעות הנוספות אמורות להיכנס ב"חור" שנוצר עקב ההיעדרות או שצריכים להפחית מהמשכורת שכר של יום עבודה ולהוסיף שעות נוספות (בתעריף 125%)? מה על פי חוק צריך לעשות?תודה

כיצד עושים חישוב של שעות נוספות

עו"ד אחז אגם 30/07/12
נטלי שלום,החישוב של השעות הנוספות הוא נפרד, וככל שאת זכאית ביום ספציפי או שבוע ספציפי לקבל שעות נוספות את צריכה לקבל אותן ולא מקזזים שעות נוספות אל מול שעות רגילות שהוחסרו.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

הודעה מוקדמת

אני 30/07/12
אני עובדת בחברה כ-5 חוד' עם משכורת גלובלית חודשית .
לפי חוק הודעה מוקדמת על המעסיק לתת לי הודעה לפני פיטורין של 5 ימים. האם זו זכותי לא להשתמש בכל הימים הללו תוך ויתור על השכר?

האם ניתן לוותר על תקופת ההודעה המוקדמת

עו"ד אחז אגם 30/07/12
שלום רב,אני מבין שאת מפוטרת ועל כן נראה לי כי המעביד יסכים בעצמו לוותר על שירותייך בתקופה זו. יתכן ואף תוכלי לקבל שכר על כך מבלי לבוא לעבודה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

חובת ההוכחה

אביתר 30/07/12
שלום רב,הוזמנתי לבירור משמעי אצל מנהל אגף בטענה שראו אותי ישן במהלך העבודה.אני לא ישנתי !!!!!!!על מי חובת ההוכחה ? עליי או על המעביד ??אשמח גם לקבל קישור לסעיף בחוקתודה.

על מי מוטלת חובת ההוכחה

עו"ד אחז אגם 30/07/12
אביתר שלום,לתשובתך יש שני צדדים. המעביד לא צריך הוכחה על מנת לפטרך, אולם אם תבחר להגיש תביעה כי הפיטורים היו שלא כדין הוא יצטרך להסביר מדוע פיטר אותך, בעיקר אם בשימוע יאמרו לך כי הפיטורים היו בשל שינה, תוכל לטעון שלא היה כך אולם הנטל יהיה עליך.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

אשתי פוטרה מעבודתה במהלך הריון

אייל 30/07/12
החברה שבה הועסקה אשתי הכריזה על "הפסקת פעילות" - ופוטרו היא ושתי עובדות אחרות. בינתיים קיבל המעסיק אישור לפיטורים של אשתי. בחודש של ההודעה המוקדמת היא שמה לב שהוא ממשיך לגייס לקוחות חדשים ומעניק להם שירותים - מדובר על חברת השמה לחברות הייטק. הוא אף העביר את הסמכויות שלה לידי פרילאנסר וממשיך לעבוד בעצמו. האם היא יכולה לבוא ולתבוע אותו על פיטורים שלא כדין, על אף שקיבל אישור ממשרד התמת? במשרד התמת נאמר לי על ידי הממונה שאישרה את הפיטורים כי יכול להיות שאם נגיש ראיות להמשך פעילות ידונו מחדש בהיתר ואולי יבטלו אותו. השאלה מה כדאי לעשות במקרה כזה?

שינוי החלטה של התמ"ת לעניין אישור פיטורים בהריון

עו"ד אחז אגם 30/07/12
אייל שלום,ככל שהתמ"ת אישר את הפיטורים, הפיטורים היו כדין. יחד עם זאת, אם תוכלו להוכיח לתמ"ת שהמעסיק הטעה אותם והפיטורים אינם כדין, תוכלו לקבל פיצויים מלאים בגין פיטורים שלא כדין.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

שכר מטפלת

רותי 30/07/12
אני מעסיקה מטפלת עבור התינוקת שלי. השכר המקובל באזורי לשלם 10 ש"ח לשעה וכך אני משלמת. היא עובדת 30 ש"ש ס"ה חדשי 1300 ש"ח
וכן המטפלת עצמה לא דורשת שכר יותר גבוה מכך, כי זה המחיר המקובל.
העובדת שהיא גרושה + 4 הגישה בקשה להבטחת הכנסה
האם אפשר לחייב אותי לשלם שכר מינימום על אף שהעובדת אינה דורשת. כי השכר הנ"ל מקובל
ואיזה הגיון יש בכך שאני עצמי משתכרת בסך 3600 ש"ח ואני יחוייב לשלם עבור מטפלת 2800 ש"ח

היכן מקובל לשלם למטפלת 10 ש"ח לשעה?

עינת 30/07/12
אשמח לדעת היכן מקובל לשלם למטפלת 10 ש"ח לשעה? גם אם הדבר "מקובל", אסור לך לשלם פחות משכר מינימום.

צום תשעה באב

דבורי 30/07/12
שלום רב,

ברצוני לשאול האם צום תשעה באב ואי הגעה ביום זה לעבודה, נחשב כיום חופש בעיני המעביד ? ?

לתשובתכם אודה,

דבורי

מתי משלמים על ימי בחירה

עו"ד אחז אגם 30/07/12
דבורי שלום,תשעה באב הינו יום בחירה ועל כן אינו נחשב ליום חג עליו המעביד חייב לשלם.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

פיצויי פיטורים לעבודה בשעות משתנות

אוסי 30/07/12
עבדתי במשך שנתיים במשמרות בחברה (לפי שעות). על המשמרת הרגילה של הבוקר קיבלתי תעריף של 25 ש"ח, על משמרת הלילה 35 ש"ח ועל משמרת בשבתות 50 ש"ח. בכל חודש עבדתי בהיקף אחר ובסוגי משמרות אחרים. לדוגמא, חודש אחד עבדתי 100 שעות במשמרת בוקר "רגילה", 20 שעות לילה ו- 90 שעות שבת. חודש לאחר מכן, עבדתי 90 שעות שבת, 50 שעות לילה ו- 40 שעות רגילות. שבוע שעבר פוטרתי מהעבודה. כיצד אמורים להיות מחושבים פיצויי הפיטורים ?- הבנתי מהחברה שרוצים לשלם לי את הפיצויים לפי חישוב של משרה מלאה (168 שעות - למרות שברוב החודשים עבדתי בערך 200 שעות כל חודש), במכפלה של התעריף הנמוך של משמרת הבוקר (25 ש"ח - למרות שלפחות בחצי מהחודשים עבדתי יותר שבתות ומשמרות לילה ממשמרות רגילות וקיבלתי תעריף כפול. מה אתם אומרים ? (לגבי השעות שמתכוונים לחשב לי ולגבי התעריף). אגב, בתלוש שלי תמיד היה כתוב "שכר יסוד" של המשמרות הרגילות ושורה נוספת של תוספות ששם חושבו משמרות הלילה והשבת (שהרבה פעמים קיבלתי עליהם תשלום פי שנים ואפילו פי שלוש משכר היסוד). תודה רבה

כיצד מחשבים פיצויים פיטורים כשהשכר משתנה

עו"ד אחז אגם 30/07/12
אוסי שלום,ככל שהשכר אינו עקבי, החישוב צריך להיות ממוצע של השנה האחרונה וככל שבשנה האחרונה היה שינוי לרעה ניתן לעשות ממוצע לתקופה ארוכה יותר. לא להתפשר על הזכויות המגיעות!אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

חופש העיסוק

זקוקה לעזרה 30/07/12
שלום רב. אבקש לשאול לגבי העסקתי בחברה חדשה שיש לה עניין עם החברה בה עבדתי כ 19 שנים וממנה פוטרתי למרות שהיה לי חוזה העסקה עד יציאתי לגמלאות בנובמבר2013. בגין הפרת החוזה הוחתמתי על חוזה חדש ובו אקבל 5 משכורות "הסתגלות" מבלי לעבוד ובסיומם את כל המגיע לי פיצויים וכו. ייתכן ואמצא עבודה בחברה החדשה שהיא אינה מייצרת אלא משווקת מוצרים בחלקם המיוצרים בחברה בה עבדתי. תודה רבה רבה

האם מותר לפטר לקראת יציאה לגמלאות

עו"ד אחז אגם 30/07/12
שלום רב,כבר נקבע כי פיטורים לקראת יציאה לגמלאות הינם שלא כדין והעובד יחשב כאילו השלים את התקופה לצורך קבלת פנסיה מלאה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

עשו עליי אמבוש

help 30/07/12
שלום לכולם,
אני בעל מסעדה באיזור הצפון, אשר מעסיקה בין היתר עובדים זרים.
לצערי, רו"ח שלי היה רשלן ברמות רציניות, ואני שילמתי לעובדים הזרים שכר בגובה 30 ש"ח לשעה אשר אמור היה לכלול שעות נוספות בתוכו (מגולם)
הוגשה נגדי תביעה וייעוץ שניתן לי הבנתי שבשל הרשלנות עליי לשלם את מלוא התביעיה כולל שעות נוספות לפי שכר של 30 ש"ח לשעה.

היום אני רוצה לעשות סדר עם יתר העובדים, להחזיר אותם לשכר מינימום ולשלם להם זכויות כפי הדין.
חשבתי אולי על אפשרות של הסכם פשרה או איזשהו מסמך הבנות לפיו אני משלם לעובים האלה פיצויים בסך X ש"ח בגין כל התביעות שיש להם כולל שעות נוספות כולל הבראה וכולל ימי חופשה, והם מצידם חותמים כי אין להם ולא יהיו להם כל תביעה נגדי בגין עילה שצמחה להם בטרם חתימתם על ההסכם שנעשה.
אני רוצה לדעת אם הסכם כזה קביל בבית משפט, וזאת כדי שלא אשלם שוב תשלומי סרק...
מיעוץ שקיבלתי הבהירו לי שלא ניתן לעשות זאת אך איני מבין זאת. האם בכדי לסגור את העילות הישנות אני חייב להתבע בבית המשפט?
אני לא יכול להסכים איתם על פיצוי הולם בגין הטעויות שנעשו?

אודה לעזרה, יוסף

חתימה על הסכם הנוגד את הדין

עו"ד אחז אגם 30/07/12
יוסף שלום,בתי הדין כבר קבעו כי כאשר נחתמים הסכמים בין עובדים ובין מעסיקים אשר פוגעים בעובדים בניגוד לחוק הם אינם תקפים. הייתי ממליץ לפנות לעו"ד על מנת שישב עימך ויסביר לך כיצד לנהוג.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

טופס סיום העסקה בהסכמה

רם 30/07/12
שלום.
פוטרתי לא מזמן מעבודתי לאחר 7 שנים.
קיבלתי הודעה בעל פה חודש לפני הפיטורים. לאחר שעזבתי את עבודתי ביקשתי לקבל מכתב פיטורים. חברת כוח האדם שאני עובד בה דרשו ממני לחתום על טופס העסקה בהסכמה שבא אני אקבל את כל התשלומים המגעים לי בגין סיום העבודה לרבות פצויי פיטורין, אולם לא תהיינה לי טענות או תביעות כלפי החברה. אמרתי להם שאני מעוניין לקבל מכתב פיטורין ולא לחתום על ההסכם, שיימנע ממני לתבוע במידה ולא יהיה מרוצה מתשלומים שמגעים לי. הם לא מסכימים לתת לי מכתב פיטורין בלי שאחתום על הסכם זה וטוענים שזה מקובל לחתום על הסכם זה. האם הם עוברים על החוק בהתנייה הזאת? האם אני זכאי לקבל מכתב פיצויים בלי קשר להסכם סיום ההעסקה? איזה כלים משפטיים עומדים בפניי?
תודה מראש

האם יש חובה להעניק מכתב פיטורים

עו"ד אחז אגם 30/07/12
רם שלום,הם בהחלט פועלים בניגוד לדין. אתה זכאי לזכויותיך מבלי כל צורך לחתום על דבר וחצי דבר. מעסיקים רבים עושים זאת על מנת להמנע מתביעות עתידיות.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

עזיבת עבודה עקב מעבר דירה

מאיה 30/07/12
שלום אני עובדת באותו מקום עבודה כבר מעל 4 שנים באיזור המרכז והתפטרתי עקב מעבר דירה לצפון לעיר פיתוח. כיוון שאני בהריון בחודש שישי אני מתכוונת לחתום הבטלה . השאלה איזה מכתב המעסיק צריך לתת לי? פיצויים הוא נותן לי בלי קשר. תודה(:

איזה מכתב צריך לצורך קבלת דמי אבטלה

עו"ד אחז אגם 30/07/12
מאיה שלום,לצורך קבלת דמי אבטלה עלייך להצטייד במכתב פיטורים מהמעביד.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

החזר כספי

מיכל 30/07/12
שלום,
אני כלקוחה רכשתי סידרת טיפולים (רפואה אלטרנטיבית) במקום מסויים(לא דרך קופת חולים).
נאמר לי שעלות כל טיפול 120 ש"ח ובגלל שאני קונה תוכנית,אני מקבלת 3 טיפולים מתנה.
לאחר 5 טיפולים ביקשתי לבטל ולקבל את כספי על הטיפולים שטרם ביצעתי.
מנהלת המקום טענה בהתחלה שאיננה מחזירה כספים ולאחר שהתעקשתי היא אמרה שתחזיר אבל תחייב אותי על הטיפולים שכבר עשיתי 160 ש"ח ובנוסף 3 הטיפולים שניתנו במתנה מבוטלים.
כמו כן שילמתי דרך כרטיס אשראי בעסקת תשלומים רגילה.
המנהלת טוענת שבנוסף להעלת המחיר של הטיפול היא תחזיר לי את הכסף בניכוי העמלה שחברת האשראי גובה ממנה.
חשוב לציין שבתחילת הטיפולים היא לא דיברה איתי על ביטולים ועל העלת מחיר טיפול שלא במסגרת התוכנית.כמו כן לא נתנה לי שום טופס בתחילת הטיפול עם התנאים(רק חשבונית וקבלה)
האם כל זה חוקי?וכיצד עליי לפעול כדי לקבל את כספי חזרה?
תודה.

זה אינו הפורום הנכון לשאלה זו

עו"ד אחז אגם 30/07/12

אני מחפש עו"ד לתביעה לפי אחוזים

אורית 30/07/12
אשמח לקבל עזרה מעו"ד המעוניין בתיק אטרקטיבי על פיטורים שלא כדין וכן בגין עברות פליליות של המעסיק , מדובר על פיטורים בגין חשיפת אי סדרים בארגון , מדובר על עילות של מספר רב של עובדים ואי קיום הסכמי עבודה ואי מילויי תנאי העבודה לפי כל דין .אשמח לקבל המלצה על עו"ד העובד לפי אחוזים , כי אין הממון נמצא בכיסנו .   

מציאת עו"ד בדיני עבודה

עו"ד אחז אגם 30/07/12
אורית שלום,אין כל קושי למצוא עו"ד שככל שהעילה ראויה, יסכים לעבוד גם על בסיס אחוזים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

אשמח להיענות בהקדם

א 30/07/12
שלום 2 שאלות בבקשה :
אם עבדתי רק חודש וקצת , האם המעסיק פטור מהודעה מוקדמת עפ"י חוק ?

בנוסף , ברגע שאחרי חודש וקצת פוריים ומלאים ( כנראה נכנסתי חזק מדי לענינים ומהר מדי ) עם הישגים גבוהים ( התחום הוא מכירות ) מעל הממוצע - ביום אחד באמצע משמרת עזבתי את העבודה כלומר הלכתי על דעתי הביתה מתוך פגיעות מתנאים סביבתיים מסוימים . העזיבה לאותו יום היתה על דעתי וללא הסכמה ומתוך פגיעות רבה שהצטברו אחרי מקרה זה העזיבו אותי דרך מייל והמעסיק טוען שאני זו שעזבתי משמרת .
האם מול בי"ד לעבודה הדרישה להודעת פיטורין מוקדמת תידחה בגלל המקרה שקדם לו ( עזיבת המשמרת ללא רשות או הסכמה ) ?
או האם מגיעה לי הודעה מוקדמת בכל מקרה ?

מהומה רבה על לא דבר

עו"ד אחז אגם 30/07/12
שלום רב,אנחנו מדברים על יום אחד של הודעה מוקדמת אז לא ברורה לי כל כך מה סלע המריבה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

פיטורים מהרגע להרגע ללא כל סיבה

שרונה פרנקו 30/07/12
עבדתי בחברה בערך שנה ו4 חודשים תמיד הייתי עובדת מעולה עם תוצאות טובות, אולם הבוס שלי החליט ללא סיבה שהוא מפטר אותי הוא לקח לי את הנייד ואת הרכב ושלח אותי הביתה בטענה שאני עובדת טובה ועשיתי עבודה מעולה אבל אנחנו לא מסתדרים האם זה חוקי

מתי הפיטורים אינם כדין

עו"ד אחז אגם 30/07/12
שרונה שלום,למעביד יש זכות לפטר עובד מסיבה סבירה כל עוד הוא מקפיד לשלם את מלוא תנאיו כדין. הקפידי שהוא משלם לך את מלוא התנאים כולל תשלום מלא עבור הודעה מוקדמת. יחד עם זאת הוא לא ערך לך שימוע כדין דבר המעניק לך עילה ראויה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

אי קבלה למשרה בטחונית בגלל אזרחות זרה

דוד 30/07/12
שלום לכולם, אני רוצה לפתוח בזה שאיני מבין דבר במשפטים ולכן החלטתי לבוא לפה עם שאלתי התמימה. אני השתחררתי משירות סדיר כלוחם לפני כשנה וחצי ולפני כמה שבועות התחלתי להתמיין למשרת אבטחה במשרד הביטחון של מתקן מסווג מאוד. בראיון הראשוני למשרה הודיעו לי שאני לא יכול להתקבל למשרה בגלל שיש לי אזרחות זרה בנוסף לישראלית שלי. ראוי לציין שנולדתי בארץ ומעולם לא התגוררתי במדינה שבה אני אזרח(בריטניה). אני לא מתכוון לתבוע את משרד הביטחון או כל דבר כזה, אלא פשוט מתוך סקרנות רציתי לדעת האם זה חוקי מה שהם עושים, לא לקבל אותי, חייל משוחרר, אזרח ישראלי, למשרה בגלל שיש לי אזרחות נוספת?תודה על זמנכם.

קריטריונים חוקיים לקבלה לעבודה

עו"ד אחז אגם 30/07/12
שלום רב,יש מספר רב של קריטריונים שאינם חוקיים אולם במקרה שלך נראה שהקריטריונים הינם לגטימיים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

התפטרות בגין מעבר מגורים

ננה 29/07/12
אני עובדת במוסד ממשלתי. החלטתי לעבור מקום מגורים מאיזור שנחשב בעדיפות בטחונית לאיזור רגיל. המרחק ממקום מגורי הנוכחי למקום החדש הוא 66קמ. המרחק ממקום עבודתי הנוכחי למקום החדש הוא 54 קמ. כיום המעסיק משלם לי נסיעות. בעקבות המעבר המעסיק טוען שהתשלום עבור הנסיעות למקום מגורי החדש הוא מאוד יקר וישקול את המשך העסקתי.המעסיק לא מעוניין לפטר אותי אך רמז כי אולי אצטרך למצוא עבודה חדשה.רציתי לדעת מה הדין במקרה זה -אני עובדת במקום זה מעל שנה, אם אני אתפטר האם החוק רואה את התפטרותי כאילו פוטרתי ומגיע לי לקבל פיצויים?תודהננה

סיבת המעבר

ננה 29/07/12
הבנתי שצריך לכתוב את סיבת המעבר. אני ובן זוגי התחתנו ובן זוגי לא מוכן לגור באיזור עם עדיפות בטחונית וכול מה שמשתמע מזה - וגם משפחתו גרה במרכז

ימי מחלה

ליאורה 29/07/12
המדיניות במקום עבודתי הוא לתת 75% על כל יום מחלה (זה היה נהוג לפני השינוי בחוק שהחל באפריל שעבר, ואף אחד לא טרח לשנות את זה לאחר תיקון החוק). החודש נעדרתי ממקום עבודתי שישה ימים עקב מחלה ועל כל יום העדרות קיבלתי 75% מערך יום עבודה. כאשר הערתי שהחוק מציין שהחל מהיום הרביעי יש לשלם 100%, נענתי שבסך הכל קיבלתי יותר מאשר החוק מציין, ושאם ארצה לקבל 100% על הימים הרביעי עד השישי יורידו לי את ההטבה של שלושת הימים הראשונים ואקבל רק את מה שנקוב בחוק.לפי דעתי על היום הרביעי עד השישי הם מחוייבים לתת לי 100% בגלל החוק, ועל היום הראשון עד השלישי הם חייבים לתת לי 75% משום שזו מדיניות החברה. האם אני צודקת?

תנאים מטיבים ומרעים מול החוק

עו"ד אחז אגם 30/07/12
ליאורה שלום,את בהחלט צודקת. מעביד יכול להטיב מול החוק (נוהג) אולם לא יכול להרע, ועל כן תוכלי להנות כאן משתי החתונות.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

מספר שאלות לגבי מעסיק

איגור 29/07/12
שלום רב!יש ל מספר שאלות שאבקש לעזור לי בהן:1. אני עובד אצל אותו מעסיק כבר שנתיים וחצי (שנה ראשונה הייתי עובד בתור חייל מספר פעמים בשבוע, הכל חוקי עם תלושים).לפני שנה וחצי עברתי למסעדה שניה של אותו מעסיק (לפי התלושים מקום עבודה אחר).לפני חודשיים וחצי ביקשתי העלאה בשכר, המעסיק הסכים אך במשך חודשיים לא קיבלתי האלעה, הוא טען ששכח להודיע לרואת חשבון ולאחר עוד שבועיים אמר שהוא החליט לא לעלות לי תמשכורת. החלטתי להיתפטר ושמתי לב שבתלושים בהיותי חייל לא היצתברו לי ימי חופש ומחלה, ולא קיבלתי דמי הבראה. האם זה חוקי? כמה זמן לפני אני צריך להודיע למעסיק שאני מתפטר?ועוד שאלה בשביל חבר, אם הוא היה עובד במקום עבודה והפסיק לעבוד שם. כעבור שנה וחצי שם לב שלפי התלוש מגיעה לו 17 ימי חופש ו 27 ימי מחלה האם לאחר שנה וחצי הוא יכול לבקש מהמעסיק לשלם לו?תודה רבה, בכבוד איגור.

האם ניתן ותק בתקופת עבודה כחייל

עו"ד אחז אגם 30/07/12
איגור שלום,גם כחייל הינך עובד מן השורה וזכאי לכל התנאים על פי דין.אתה צריך לתת למעביד הודעה מוקדמת של חודש.עובד יכול לבקש לצאת לחופש אולם אינו יכול לדרוש לפדות את ימי החופש. לגבי ימי מחלה אין זכאות לפדיון כלל.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

מעמדו של ממלא מקום

רוני 29/07/12
שלום
עובד נקרא למלא מקום של עובדת שיצאה לחופשת לידה. כלומר, למשרה מוגבלת בזמן.
בפועל, עבודתו התארכה לכדי שנה וחצי משום שנוצר רצף של עובדות שיצאו לחופשת לידה והוא החליף אותן.
כעת, סבב חופשות הלידה בא לקיצו, ואין משרה פנויה בתקן להעסקת העובד.
שאלתי היא: האם במקרה זה יש צורך בשימוע? ואם כן, מה תכליתו שהרי מלכתחילה העובד הגיע לתפקיד קצוב בזמן.
תודה

האם יש חובה לקיים שימוע לעובד במקרה של הסכם קצוב

עו"ד אחז אגם 30/07/12
רוני שלום,גם לעובד בהסכם קצוב יש לקיים שימוע. לגבי התכלית, שאלה טובה אולם כבר היו מקרים שדברים השתנו בעקבות שימוע.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

שלום לפורום המכובד

יגאל 29/07/12
אני עובד במקום עבודה מזה כ13 שנים. התקבלתי לעבודה כחשמלאי אחזקה שעובד גם במשמרות. לאחר כשנה העבירו אותי למחלקה אחרת באותו מקום עבודה ושם עסקתי גם כן במקצוע שלי כחשמלאי אחזקה וכאיש סאונד אבל רק באולמות הארועים של אותו מקום עבודה. אבל מאז כ12 שנים לא עבדתי במשמרות וגם לא בשבתות וחגים מפני שהקולגה שלי היה עובד בערבים בלילות, בשבתות ובחגים.המשמרת שלי הייתה בין השעות 7-16 בלבד. כמובן שיצא לי לעבוד בכל שנה כמה ימים בודדים גם בערבים ובלילה כאשר הקולגה שלי היה בחופשה או במחלה וגם אז לא בכל יום רק במידת הצורך. לאחרונה העבירו אותי שוב למחלקת האחזקה שמתפעלת את כל הבניין ומבקשים ממני לחזור למשמרות לאחר 12 שנים. אני לא מוכן לכך עקב זה שעברו הרבה שנים שלא עבדתי במשמרות ורואה בזה הרעת תנאי עבודה. ברצוני לשאול את הפורום המכובד האם אני צודק בדרישתי להמשיך ולעבוד רק במשמרות בוקר ואם כן היכן זה מופיע אם בכלל בדיני עבודה שאפשר להראות את זה למעביד.
בתודה מראש,
יגאל

האם שינוי למשמרות לילה הוא הרעת תנאים

עו"ד אחז אגם 30/07/12
יגאל שלום,בתי הדין כבר פסקו בעבר כי מעבר למשמרות מעורבות הכוללות משמרות לילה אינן הרעה בתנאי העבודה וחלק מזכויות המעסיק.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

עיכוב בקבלת החזר הוצאות.

צחי 29/07/12
התחלתי לעבוד בחברה חדשה שהתחייבה לתת לי רכב עם דלקן.  קבלתי רכב אך היתה בעיה עם התקנת הדלקן ברכב. לכן נתבקשתי ע״י החברה לתדלק על חשבוני ולהגיש בקשה על החזר הוצאות דלק בסוף כל חודש עד שתפתר הבעיה. העניין הוא שכבר שלושה חודשים שאני משלם דלק מכיסי ואת ההחזר אני מקבל בעיכוב של חודש עד חודשיים. שאלתי היא: האם עלי לדרוש ריבית על עצם מימון הוצאות הדלק מכיסי ועיכוב ההחזר. ואם כן אז כמה אחוז? תודה. 

תשלום הוצאות דלק

עו"ד אחז אגם 30/07/12
צחי שלום,תשלום בגין החזר דלק איננו בחוק והוא חלק מהסכם העסקתך ועל כן, ראה בהסכם מה כתוב.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

קבלת הפיצויים

אור 29/07/12
שלום לכולם,בתאריך ה5.3 הודעתי למעסיקי על החלטתי לעזוב את מקום העבודה וע"פ החוק נתתי לו התראה של 30 יום ועזבתי את מקום העבודה ב 5.4.המעסיק שיחרר מבחינתו את כל הכספים ונתן לי את האישורים ע"מ שאני אפנה לקבוצה אשר מנהל את כל הצד הפיננסי.פניתי לקבוצה הזאת וכמובן שהייתי צריך לספק מסמכים וחתימות וכאלה ואחרות (כמו שכל פעם היום חסרים מסמך כזה או אחר ששכחו לומר לי לגביהם) אבל בסופו של דבר, כל המסמכים הועברו בהצלחה (ובאישור שהועברו) לפני קצת יותר מחודש.מהקבוצה נאמר לי שיש עד 30 ימי עסקים עד שהפיצויים יעברו לחשבון הבנק שלי.ממה שקראתי קצת באינטרנט, 30 ימי עסקים זה המון, וע"פ חוק אני אמור לקבל את הפיצויים עד 15 ימי עסקים, מעל זה זה כבר עם ריבית.התאריך ה 2/8 הוא התאריך האחרון שבו הם יכולים להכניס לי את הפיצויים על פי מה שהם אמרו (30 ימי עסקים) אבל לפי איך שזה נראה לי, הם לא ימעדו בזה.מה אני יכול לעשות עם זה ?(יש לציין שהייתי חתום על סעיף 14, ככה שהפיצויים היו  מופרשים מלכתחילה לקרן ולכן לא היה בעיה לשחרר אותם מהמעסיק)תודה מראש,אור.

מה התקופה שקרן פנסיה צריכה לשלם

עו"ד אחז אגם 30/07/12
אור שלום,קרן פנסיה צריכה לשלם את פיצויי הפיטורים בתוך 30 יום. 15 ימים זה המועד שהמעביד צריך לשלם.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
דילוג לתוכן