פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

זכאות לתנאטים סוציאלים

מור 01/08/12
הופרש לי לקרן פנסיה לאחר חצי שנה, למרות שהייתה לי קרן פסיה קיימת ממעסיק קודם, אך הייתה במצב סילוק.
האם אני זכאי להשלמה של תשלום ע"י המעסיק בגין 6 חודשים?

מה הזכאות לקרן פנסיה

עו"ד אחז אגם 01/08/12
מור שלום,אם הייתה לך קופה קיימת, המעביד היה חייב להפריש לה לאחר שלושה חודשים רטרואקטיבית.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

גילוח בעבודה

חיים 01/08/12
שלום רציתי לשאול אם אני עובד מעל שנה ברשת כלשהיא במהלכה עברתי סניף מותר למעסיק לדרוש ממני להתגלח פתאום לפי רצונו למרות שאני סובל מא-סימטריות בלסת שהזקן גורם לפי דעתי לטשטוש העניין הייתי מגדיר את זה זיפים ולא זקן . אני לא רוצה שעוד 4 שנים המעסיק יחליט שהוא מפטר אותי בלי פיצויים בגלל זה .

האם למעביד יש זכות לאכוף קוד לבוש

עו"ד אחז אגם 01/08/12
חיים שלום,ראשית, פעולותיך אינן מהסוג שמונע קבלת פיצויים במקרה של פיטורים.שנית, למעביד יש זכות לדרוש קוד לבוש ככל שהוא תואם את הסביר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

ציוד עבודה שנגנב

ירון 01/08/12
שלום רב,כחלק מהתפקיד אותו אני מבצע קיבלתי טאבלט (אייפד). האייפד נגנב בזמני הפנוי, לא בשעות העבודה.המעסיק דורש ממני לשלם את מחיר המכשיר בערך המלא של לפני שנה. למכשיר לא היה כל ביטוח.האם דרישה זו היא חוקית?תודה

האם למעביד יש זכות לקזז כספים

עו"ד אחז אגם 01/08/12
ירון שלום,אלא אם יש הסכם ספציפי או תנאי בהסכם העבודה שלך שאומר שמותר לקזז לך את הסכומים, המעביד לא יכול לנכות את הסכום משכרך.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

חזרה לעבודה בתפקיד אחר!!!

edi3159 01/08/12
אני בתפקידי מנהל מחסן. חליתי לפני חמישה חודשים,כתף קפואה. רופא תעסוקתי המליץ על חזרתי לעבודה, כמשני ובתנאי שחברים לעבודה יעזרו לי,(אפשרי). מקום עבודתי מסרב, והציע לי לעבוד כקופאי אם כל זכויותיי. מה ההשלכות של זה. האם עלי לקבל את התפקיד. האם אני יכל לסרב ולעמוד על כך שאקבל את תפקידי בחזרה. אנא התייחסותכם,תודה.

האם מותר לשנות תפקיד בעקבות הוראות רופא תעסוקתי

עו"ד אחז אגם 01/08/12
שלום רב,ככל שהמעביד איננו יכול להחזיר אותך לאותו תפקיד בשל ההגבלות שלך, יש לו זכות להציב אותך במקום חדש המתאים להגבלות אלו.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

פיצויי פיטורין בחברת קבלן

אנה 01/08/12
שלום,אימי מועסקת בחברת קבלן שתפקידה השמה של עובדים לטיפול בקשישים.היא עובדת בעבודה במשרה חלקית (בסיס שעתי) כבר כ-15 שנה.אימי שוקלת להתפטר מחברת הקבלן ולראות האם היא זכאית לפיצויי פיטורין ממסבר סיבות. ראשית, העבודה בחברת הקבלן היא לא קבועה כיוון שהחולים המבוגרים מחליטים לעיתים להפסיק את העסקתה של אימי ואז היא מאבדת את עבודתה כל פעם ומחכה לסידור חדש ללא מקור פרנסה. לדוגמא, לפני כחודשיים אימי הייתה צריכה להיעדר כשבועיים מהעבודה מסיבות משפחתיות. כשלושה שבועות לפני ההיעדרות היא איבדה שוב את עבודתה לאחר שהקשישה שעבדה אצלה החליטה להעסיק במקומה עובדת זרה. חברת הקבלן לא הסכימה לתת לה עבודה חדשה למשך שלושה שבועות בגלל שידעה שלאחר מכן תיעדר במשך שבועיים.בנוסף, חברת הקבלן החלה להפריש לאימי פנסיה רק לפני שנה וחצי לאחר כ-15 שנים של העסקה.אימי לא יכולה להתמודד עוד עם חוסר הבטחון הכלכלי הזה והתחילה לחפש במקום זאת עבודה חלופית. השאלה היא האם יש לה זכות לדרוש פיצויי פיטורין ו/או החזרי פנסיה מחברת הקבלן?תודה רבה לכם.

זכאות לפיצויי פיטורים

עו"ד אחז אגם 01/08/12
אנה שלום,
לצערי המקרה שתיארת אינו מקרה מובהק ממנו ניתן לראות כיצד אפשר לקבל פיצוי פיטורים.
אחז אגם, עו"ד
מנהל פורום דיני עבודה

הקף משרה מלאה

נ. 01/08/12
שלום רב
בעבודה הקודמת שלי משרה מלאה היתה 186 שעות בחודש. בעבודה הנוכחית משרה מלאה היא 200 שעות ?
האם יש גרסאות בנושא זה ?

תודה

מה היקף למשרה מלאה

עו"ד אחז אגם 01/08/12
שלום רב,היקף למשרה מלאה הוא 186 שעות חודשיות.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

שאלה

ליטל 01/08/12
בשנים האחרונות עברתי 3 מקומות עבודה, בכל אחד מהם עבדתי שנתיים והייתי מבוטחת בחברות ביטוח שונות. נאמר לי כי החברה האחרונה הייתה צריכה להמשיך לי את קרן הפנסיה בחברת הביטוח שהייתי לפני כן על מנת שיתחילו לשלם לי את הקרן החל מהחודש השלישי ולא השישי, שאלתי היא מי אחראי על זה חברת הביטוח או המעסיק? למי עליי לפנות על מנת לקבל החזר רטרואקטיבי של הקרן?

מי אחראי על תשלום לקרן הפנסיה

עו"ד אחז אגם 01/08/12
ליטל שלום,האחריות היא על המעביד אולם עלייך לומר לו מיד על קיומה של קרן הפנסיה הקודמת ופרטיה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

התפטרות לרגל העתקת מקום מגורים

חיה 01/08/12
שלום
ידוע לי כי אם עובד מתפטר לרגל העתקת מקום מגורים, מגיע לו לקבל פיצויי פיטורים אך אחד התנאים לכך הוא שהמרחק בין מקום המגורים הישן לחדש הינו 40 ק"מ לפחות, לפי פרסומי המרחקים של מחלקת המדידות במשרד העבודה
איפה ניתן למצוא את המרחקים האלו? במשרד התמ"ת לא ממש יודעים במה מדובר, וככל שהבנתי אין להם מחלקת מדידות...
מה עושים?
תודה

אין לי מושג

עו"ד אחז אגם 01/08/12
ובכל מקרה מדובר ב-60 ק"מ כאשר צריך לעמוד גם בתנאים נוספים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

הודעת התפטרות

עמוס 01/08/12
מזה 4 שנים אני עובד במתנ"ס בחצי משרה ולפי שעות, משכורתי
כ-2600 פלוס - מינוס בקשתי להעלות את משרתי למשרה מלאה או לפחות ל-75% מאחר ולא ניתן להתקיים מסכום כזה, נעניתי בסירוב.
שאלתי אליכם: באם אגיש מכתב התפטרות מהסיבה שלהלן, האם אהיה זכאי לקבל פיצויים בגין השנים שעבדתי?
אודה לתשובתכם המפורטת - בדחיפות.

האם סירוב להעלות שכר הינה הרעה בתנאים

עו"ד אחז אגם 01/08/12
עמוס שלום,סירוב להעלות שכר איננו סיבה לקבלת פיצויי פיטורים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

דמי פגיעה

רונן 01/08/12
שלום רב

בעקבת ניתוח שעברתי להוצאת גידול משלפוחית השתן נאלצתי להתפטר ממקום עבודתי - לפי רופא מנתח ורופא תעסוקתי יש קשר לחשיפה לכימיקלים במקום עבודתי להופעת הגידול
במוסד לביטוח לאומי קיבלתי טופס דמי פגיעה למלא ולהעביר למעסיק למלא את הרלוונטי
את הטופס העברתי למעסיק ביום ההתפטרות 24.6.12 מאז ועד היום המעסיק לא מחזיר לי את הטופס ומתחמק
מה ניתן לעשות ?

מה עושים כשהמעביד לא מגיב

עו"ד אחז אגם 01/08/12
רונן שלום,פנה לעו"ד שיוציא מכתב ובו יאמר כי ככל המעביד לא יבצע את חלקו תתבע אותו על הנזקים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

מכתב פיטורים

חני 01/08/12
עבדתי בעבודה כחודש וחצי לא הגעתי כמה ימים והודעתי על כך ואחכ בסוף החודש קיבלתי אסמס שלא עשיתי מספיק שעות ואני לא יכולה להמשיך לעבוד והיא תבקש שינסו לחפש לי משהו אחר חיכיתי חודש אחכ התקשרתי לאחראית שלה שאלתי אותה מה קורה והיא אמרה לי שהיא לא ידעה מזה בכלל היא תבדוק אחכ היא חזרה אליי היא אמרה לי את לא עשית מספיק שעות את מפוטרת לא קיבלתי שום מכתב התפטרות האם זה חוקי? ומה אפשר לעשות ? תודה..! 

האם יש חובה להעניק מכתב פיטורים

עו"ד אחז אגם 01/08/12
רוני שלום,ככל המעביד פיטר אותך עליו החובה להעניק לך מכתב פיטורים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

פנסיה

גל 01/08/12
עבדתי במקום יותר מחצי שנה ויצאתי לחופשת לידה. רק אז התברר לי שהמעסיק לא הפריש לי לפוליסות שהעברתי לו אלא לחברה אחרת, ורק אחרי חמישה חודשים. האם אני יכולה לתבוע אותו על הבלגן שהוא יצר לי בקופות?

האם ניתן לתבוע מעביד על אי תשלום פנסיה

עו"ד אחז אגם 01/08/12
גל שלום,תוכלי לתבוע את המעביד על הפרש הפנסיה. לגבי הקופות, תני להן לתאם ביניהם על מנת שתהיה לך קופה אחת. הדבר קצת מסובך אבל לא נורא.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

שכר מינימום עבור עבודה מהבית

עוז 01/08/12
שלום,ברצוני להעסיק עובד אשר יעבוד מהבית במשרה של הזנת נתונים,מכיוון שאין אפשרות לשלם לפי שעה כי אני לא יכול לדעת מה העובד יעשה בשעה הזאת בביתו, אני מעוניין לשלם לפי כמות הכנסת נתונים,האם יש מינימום שכר מסוים שאני חייב לשלם?תודה מראש.

האם חובה לשלם שכר מינימום

עו"ד אחז אגם 01/08/12
עוז שלום,אתה יכול לבחור את דרך העסקה אולם בכל מקרה אתה חייב לשלם שכר מינימום או חודשי או שעתי.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

שעות הריון

רינה 01/08/12
שלום,
הודעתי למעסיקה שלי שאני בהריון (בחודש השלישי). קודם לכן האיחורים שאיחרתי בגלל בדיקות ירדו לי ממכסת ימי המחלה וכמובן בכסף.
האם אני זכאית לקבל את אותם שעות רטרואקטיבית ושזה יחשב בתוך 40 שעות ההריון שמגיעות לי?
אודה לעזרתכם.

זכאות לימי מחלה

עו"ד אחז אגם 01/08/12
רינה שלום,ככל שמדובר בתקופת ימי המחלה שמגיעה לך לא אמורים לקזז משכרך.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

חזרה מחופשת לידה והרעת תנאים

רוני 01/08/12
שלום,
אני אמורה לחזור מחופשת לידה לעבודה. בזמן שהייתי בחופשה, המשרדים הועברו לעיר אחרת, לשם אין גישה לתחבורה ציבורית. עקב, כך , מתארגנת הסעה המחייבת אותי לעבוד 10 שעות כל יום, כאשר במקור אני אמורה לבעוד 9 שעות. יש לי גם שעת הנקה המגיעה לי עד גיל 7 חודשים של תינוק, ונאמר לי שלא יכולים לעשות בשבילי במיוחד הסעה חזרה כל יום. ואם אבוא ברכב (במידה ויהיה לי) ,לא ישולמו לי החזרי דלק כי יש הסעות. האם הדבר חוקי?
ועוד, כדי להגיע להסעה, אני צריכה לנסוע באוטובוס, האם על זה הם מחויבים לשלם לי על פי חוק?
יצוין כי אם הייתי יודעת מלכתחילה שמקום העבודה שלי יהיה בעיר הזו, לא הייתי עובדת שם.
תודה מראש!

מה היא הרעת תנאים בחזרה מלידה

עו"ד אחז אגם 01/08/12
רוני שלום,כל התנאים שאת מתארת מהווים הרעת תנאים.המעביד לא חייב לשלם לך על הנסיעה לשעת ההנקה שלך, ונסיעות הוא צריך לשלם לפי חוק. תוכלי להתפטר ולהיות זכאית לפיצויים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

פיטורים לאחר 11 חודשי העסקה

ענבל 01/08/12
שלום,זומנתי לשיחת שימוע במקום עבודתיולאחר יומיים נמסרה הודעה רשמית על פיטוריי.הועסקתי במקום כמעט 11 חודשים,וסיבת הפיטורין שנמסרה לי הינה כי אינני עומדת ביעדים (אני עובדת על בסיס+ בונוסים).אציין כי כ3-4 חודשים לפני הפיטורים ניתנה לי העלאה במשכורתוכן באותו שבוע שפוטרתי קיבלתי הודעה על בונוס שמגיע לי ממנכ"ל החברה.יש לי עילה לחשוב שהפיטורים נעשו שלא מתום לב, שכן הישגיי בתפקיד רק השתפרו מתחילת העבודה וכן הם סבירים מאוד בהשוואה לעובדים האחרים.בנוסף מדובר במעסיק שנוהג בדרך קבע להתחמק מתשלומים כאלה ואחרים על סמך ניסיוני- תקופה ארוכה לא העלה את החזרי הנסיעות לעובדים, לאחר שתשלום החזרי נסיעות עלה במס' שקלים כחוק, כמו כן תשלום המשכורת על אף שהוא קבוע מחולק לשעות רגילות ושעות נוספות (אני מניחה שזה על מנת להפריש פחות לפנסיה) וסביר שקיימים עוד דברים שפשוט אינני מודעת אליהם.הייתי שמחה לקבל חוו"ד ראשונית וכן לדעת עם מי אני יכולה להתייעץ בנושא האמור, בדיקת תלושי שכר וכו'*** הקלטתי את שיחת השימוע בה נאמר לי שאקבל תשלום על הימים שחלפו בין שיחת השימוע להודעת הפיטורים, בהם נתבקשתי לא להגיע לעבודה ובכל זאת על פי תלוש השכר, לא שולם לי על כך.

האם מותר לפטר לאחר 11 חודשים

עו"ד אחז אגם 01/08/12
ענבל שלום,בתי הדין כבר הכירו בעבר כי פיטורים לאחר 11 חודשים בשביל להתחמק מהתנאים הסוציאליים לאחר שנה, אינם חוקיים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

ימי חופשה

מילי 01/08/12
שלום,

ברצוני לשאול שאלה בקשר לימי חופשה.
אני מקבלת 23 ימי חופשה בשנה, קרי 1.91 יום חופשה בחודש (5 ימי עבודה, 8 שעות בכל יום).
ביקשתי להוריד את השעות ל-7.5 שעות בכל יום ובמקום להוריד לי מהברוטו, להתקזז עימי בימי חופש.

כמה ימי חופשה צריך להוריד כל חודש? לפי החישוב שלי 1.2 ימים כלומר שכל חודש אזוכה ב0.7 יום. האם החישוב שלי נכון?
אשמח לתשובה.
תודה
מילי

החישוב שלך נראה נכון

עו"ד אחז אגם 01/08/12

הניתן לפסוק נכות כאשר יש רק טינטון ללא ירידה בשמיע

עמיי 01/08/12
שלום,
האם ניתן לפסוק פיצוי כאשר המומחית מטעם ועדת הערר לפי חוק הנכים ו/או תקנות הנכים (קצין תגמולים) קבעה שיש טינטון לפי סעיף 72 4 ד II אך לא קבעה אחוזי נכות בגין שמיעה ??
כי לפי מה שארו בפרקליטות המדינה שאי אפשר טינטון ללא ירידה בשמיעה !!!

יודגש כי המדובר בתקנות הנכים ולא לפי ביטוח לאומי
תודה.

השאלה מתאימה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד אחז אגם 01/08/12

שאלה

קריסטינה 01/08/12
שלום עבדתי בחנות אבזרי אופנה 9 חודשים  וסגרו את החנות יכולתי לעבור לסניף אחר בתל אביב אבל זה קצת רחוק לי אני גרה בפתח תקווה אני רוצה לדעת עם מגיע לי משהו ? 

התפטרות לאחר 9 חודשים

עו"ד אחז אגם 01/08/12
קריסטינה שלום,מאחר וטרם השלמת שנה לא מגיעים לך פיצויי פיטורים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

פיטורים

משה 01/08/12
שלום רבאני מעביד שיש לי עובד סורר, מאוד מעוניין שיתפטר מעצמו והוא כמובן  מסרב בעקשנות. אתמול הוא שובץ למשמרת לילה ולא הגיע למשמרת וגם לא עידכן שהוא לא מגיע, המשמרת לילה זאת משמרת רגילה, אין משהו חריג, האם ניתן לשלוח לנדון מכתב שאי הגעתו למשמרת נחשבת להתפטרות? אם לא, מה כן ניתן לעשות? כי שבוע הבא יעשה את אותו הדבר ובעצם גורם לי להפסדים

עובד סורר

ניר ברקון, עו"ד 01/08/12
שים לב, אתה לא יכול להודיע לעובד שהוא התפטר הודעת התפטרות צריכה לבוא מהעובד ובמפורש ובכתב.


יש אפשרות על פי חוק לפטר עובד שבעקבות מעשיו והנזקים שגרם לא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים. אך יש לפעול בצורה מבוקרת ויעילה לפני שתפטר אותו.

כיצד נוהגים עם עובד המנסה שיפטרו אותו

עו"ד אחז אגם 01/08/12
משה שלום,מדובר בסוגיה בעייתית. בתי הדין היו אומרים לך שבמצב דברים זה תפטר את העובד, ואני יודע שאינך מעוניין לשלם פיצויים לעובד שמתנהל בצורה שכזו. הפסיקה הכירה במקרים חריגים בהם התנהגות של עובד מנעה ממנו פיצויי פיטורים. תוכל לנסות לפנות לחריג זה, אבל הסיכוי הוא קלוש.בכל מקרה, התפטרותו של עובד איננה החלטה שלך ואינך יכול להחליט שהתנהגות כזו או אחרת נחשבת להתפטרות.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

תשלום דמי הבראה אחרי שנה

יאיר 01/08/12
שלום, פוטרתי לאחר שנה (בדיוק, תחילת עבודה 1/8/11 פיטורים 31/7/12)כדי להמנע מתשלום פיצויי פיטורין וזכויות סוציאליות.האם מגיעים לי 5 ימי הבראה מהמעביד, למרות שלא המשכתי לעבוד מעבר לשנה הזו?

פיטורים כדי לא לשלם זכויות סוציאליות

עו"ד אחז אגם 01/08/12
יאיר שלום,בתי הדין כבר הכירו בפיטורים שכאלה כלא חוקיים המעביד נדרש לשלם סכומים מלאים כאילו העובד השלים שנה.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

חישוב פיצויי פיטורין בהסכם קיבוצי

נעמי 01/08/12
שלום רב,הנני דיילת שמועסקת מזה 6 שנים תחת הסכם קיבוצי אשר מגביל את סכום הפיצויים למס' שעות טיסה בחודש. משכורת הבסיס מחושבת לפי 80 שעות טיסה בחודש וכל מה שמעבר לא נחשב בפיצויים וקרנות הפנסיה השונות. חישוב שכזה מעמיד את השכר על כ- 3000 ש"ח בחודש כאשר בפועל הנני משתכרת הרבה יותר עקב שעות נוספות והשלמות שכר שונות כגון אשל, זמן שהייה בקרקע וכו'. האם ייתכן שהשכר שיחושב לי יהיה פחות משכר המינימום וזאת עקב השתייכותי לחוזה קיבוצי?תודה

האם שכר לצורך פיצויי פיטורים יכול להיות נמוך

עו"ד אחז אגם 01/08/12
נעמי שלום,השכר לצורך פיטורים יכול להיות נמוך ממינימום אולם בהחלט יכול להיות שהסכם הקיבוצי סותר את החוק והחוק גובר עליו. שווה לבדוק את הדברים אצל עו"ד.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

בקשת אישור לעבוד במקום נוסף

--השואל-- 01/08/12
שלום עורכי הדין הנכבדים.

בחוזה העבודה שלי קיים סעיף שאומר: אם ארצה לעבוד בנוסף במקום אחר, אצטרך לבקש אישור.
אני שכיר, עובד משרה מלאה. כמקור הכמסה נוספת אני רוצה לפתוח עסק (עוסק מורשה) ולעבוד מהבית בשעות הפנאי שלי. תחום העבודה לא קשור לתחום העבודה של החברה בה אני עובד. העניין לא יפגע בעבודה העיקרית, לא אצטרך להיעדר מעבודה, לא אבזבז זמן לשיחות טלפון ארוכות הקשורות לעבודה נוספת.
האם למעביד מותר לאסור עליי לעשות זאת?
האם קיום הסעיף הזה לא מנוגד לחוק חופש העיסוק?

תודה

מה עושים עם סעיף האוסר עבודה נוספת במקביל

עו"ד אחז אגם 01/08/12
שלום רב,הסעיף הוא בהחלט לגטימי וחוקי, אולם ככל שתראה שבאמת אין לך כל פגיעה בעבודה, הסירוב יכול להחשב כלא סביר.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

חישוב דמי הבראה שנתיים

ים 01/08/12
הבנתי שמשלמים דמי הבראה אחרי עבודה של שנה אחת לפחות שאלתי היא האם עובד שהתחיל לעבוד במרץ 2009 ומשולמים דמי הבראה בחודש 8/2009 לא יקבל את את התשלום בשנה זו ואז יקבל תשלום בשנת 2010 בגין תקופה של 3/2009 עד 8/2010 כלומר שנה ו5 חודשים. והאם זה נחשב כתשלום בגין שנה ראשונה(בגין 5 חודשים) ושנה שניה(בגין 12 חודשים) או שזה נחשב כתשלום של שנה ראשונה + הפרשים ובשנת 2011 זה יהיה שנה שניה.

כיצד משלמים דמי הבראה

עו"ד אחז אגם 01/08/12
ים שלום,אכן מקובל כי ככל שדמי ההבראה משולמים מעבר לשנה, הם משולמים על התקופה המלאה עד לאותו רגע, קרי שנה וחצי.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה

חישוב תעריף יום מחלה

שרון 01/08/12
שלום,
איך מחשבים תעריף של יום מחלה לעובד במשכורת חודשית משרה מלאה 5 ימי עבודה בשבוע .שכר 6000.האם מחלקים את השכר בימי עבודה בפועל באותו חודש או ע"פ נוסחה מסויימת וקבועה?

איך מחשבים ימי מחלה

עו"ד אחז אגם 01/08/12
מחשבים לפי השכר הממוצע לחלק לכמות הימים.אחז אגם, עו"דמנהל פורום דיני עבודה
דילוג לתוכן