פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

אי יכולת רשום בטאבו – מה ניתן לעשות

אוריאל(עו"ד) 26/11/09
התקשר אלי לקוח , הוא קנה דירה מחב', כאשר הבניה הסתיימה זה מכבר.
החב' בפשיטת רגל

הקבלן הוסיף קומה ללא היתר. עקב כך העיריה לא נותנת אישור לרשום את הבנין בטאבו .

מה ניתן לעשות בכדי להוציא אישור עריה על מנת לרשום את הבנין בטאבו.

לתגובתכם אודה .

רישום בטאבו

|עו"ד גיא פרבמן 27/11/09
יש להסדיר את עניין הבנייה ללא היתר

ערבות

דינה 26/11/09
שלום
קניתי דירה וגיליתי שבחלק מסכום הדירה לא ביצעו ערבות בנקאית מה עלי לעשות ? [אגב ,סיימו כבר את בנייתה] ושנית האים ארויח רווח אישי מכך שהחלטתי לתבוע ? תודה רבה אודות הפורום המוצלח

ערבות

|עו"ד גיא פרבמן 27/11/09
האם קיבלת את המפתח ? האם נרשמה לטובתך העת אזהרה ?

מה עדיף

מושיקו 26/11/09
ברצוני להתקשר בעסקה לקניית בית מ"קבלן" אשר הוא איננו קבלן רשום אך הוא מוכן להתחייב לסיים את הבנייה כפי שקבלנים רגילים מתחייבים - בגדול - מהי הדרך העדיפה כדי לחסוך במיסים? לרכוש קודם את המגרש ואח"כ להזמין שירותי בנייה או לעשות עסקה אחת כוללת שלפיה תמורת x סכום כסף אני קונה את המגרש + בית בנוי.

רכישת מגרש

|עו"ד גיא פרבמן 27/11/09
מומלץ לפנות לייעוץ אישי

מכירת דירה

סילבי 26/11/09
כדי לקבל פטור ממס שבח במכירת דירה יחידה אשר נמכרת פחות
מ-4 שנים מיום רכישתה, איזה סעיף צריך לסמן בפטור ממס שבח?

מענה לשאלתה של סלבי

מישהו שמבין 26/11/09
סעיף 49(ב)(2) - אך יש לשים לב שקיימים תנאים לעמידה בסעיף זה.
1. צריך שהדירה הנמכרת תהא דירתו היחידה של המוכר.
2. שבארבע השנים האחרונות לא היו למוכר למעלה מ- 2 דירות במקביל.
3. שבשנה וחצי האחרונות לא מכר המוכר דירת מגורים אחרת או חלק העולה על 25% מדירת מגורים אחרת.
בכל מקרה, כדאי קודם לבדוק, אולי מדובר בעיסקה הפסדית ואין צורך להשתמש באף אחד מסעיפי הפטור !

עזרה בבקשה

רויטל 25/11/09
שלום רב, ב15 ספטמבר 08 שכרתי דירה 4 חדרים בנתניה לאחר שהבהרתי לבעל הדירה שאני צריכה לתקופה ארוכה כלומר עם אופציה כמובן שזה מופיע לי החוזה. ב8.09 בעל הדירה ביקש ממני לפנות את הדירה מטעמים אישיים( אני עמדתי בכל התשלומים) האם הוא רשאי להוציא אותי מהדירה? אני הגעתי מבית שמש וגם שילמתי למתווך מטעמו ולא עשיתי כך בשביל שהוא יגיד לי אחרי שנה לעזוב את הדירה זה ממש מעצבן ומתסכל אודה לכם על תגובה בחוזר

חוזים יש לקיים

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09
בהנחה ועמדת בכל התחייבויותיך המהותיות ובהנחה ואין לבעל הדירה זכות חוזית להודיע מראש על קיצור תקופת השכירות, הרי שהוא לא יכול להוציא אותך מהדירה עד לסיום ההסכם לרבות תקופת האופציה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת שכן מזיק

יובל 25/11/09
שלום רב,
אני מעוניין לתבוע דיירת המתגוררת מעל דירה אותה אני משכיר ובשל בעיות אינסטלציה חמורות בדירתה נגרמו לדירתי אשר מתחת לדירתה נזקים חמורים. הדיירת מתעלמת מזה זמן רב מכל דרישה או פניה שלי.
נאמר לי כי שינה דרך מהירה לעשות כן באמצעות שופט שיושב ומקשיב לעניינים כגון אלו.
כיצד הדבר נעשה ולאן עלי לפנות?

אצל המפקח על בתים משותפים בלשכת רישום המקרקעין (טאבו) הרלבנטית

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת דירה

דודי 25/11/09
לסבתי יש דירה שאינה מתגוררת בה כעת היא רוצה להעביר את הדירה לאבי שהוא בנה החוקי מהי הדרך העדיפה לעשות זאת?

העברת דירה

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09
לא נוכל ליעץ מה הדרך העדיפה, שכן הדבר תלוי במכלול נסיבות ובכל מקרה הפורום אינו תחליף ליעוץ משפטי.
כעקרון ישנן שתי אפשרויות שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות.
הדרך הראשונה היא לתת את הדירה במתנה לבנה עוד בחייה בדרך של העברה ללא תמורה. מדובר בעסקה במקרקעין אשר עשויה להיות פטורה ממיסים או בעלת מיסוי נמוך.
הדרך השניה היא בדרך של הורשה, קרי לכתוב צוואה לפיה היא מצווה את הדירה לבנה אחרי 120.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית דירה מחברת חלמיש

ראובן 25/11/09
שלום,

יש בבניין שלנו דירה השייכת לחברת חלמיש ומתגוררים בה דיירים אשר מעוניינים לעבור דירה אך אין באפשרותם לשלם עבור הדירה האם יש אפשרות לקנות את הדירה ישירות מחברת חלמיש?

עליכם לפנות לחלמיש ולבדוק זאת ישירות מולם

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיקום גדר שכן לא במקום

יפית 25/11/09
יש לי היתר בנייה מהעיריה לבנית בית פרטי. בבוא המודד לסמן את קווי הבנין , שמנו לב כי גדר השכן גולשת אלינו בכ- 30 ס"מ, מה עומד לזכותי מבחינה משפטית ? באם השכן לא מוכן לשתף פעולה ולא לדבר איתנו , מה אנחנו יכולים לעשות ומה יכולות להיות התוצאות להריסת הגדר על ידינו באופן חד צדדי ?

פלישה למקרקעין של השכן

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09
בהעדר שיתוף פעולה/הסכמה עליכם להגיש תביעה משפטית. לא הייתי ממליץ לבצע פעולות חד צדדיות.
מומלץ לפנות לעו"ד ליעוץ וטיפול משפטי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פלישה למקרקעין של השכן-המשך

יפית 26/11/09
בהמשך לשאלתי, כמה זמן תביעה משפטית עלולה לקחת , עד שאקבל את השטח חזרה ? והאם יש הליך מהיר ? תודה, יפית

מס הרכישה ומכירת דירה

לילך 25/11/09
שלום,

אנו מעוניינים לקנות דירה חדשה מקבלן, ותאריך האכלוס בעוד 3 שנים.
יש לנו דירה שבה אנו גרים, ואותה אנו רוצים למכור כמה שיותר מאוחר.
לפי הבנתי, אני אמורה למכור את הדירה תוך שנתיים מיום הרכישה של הדירה הנוספת, על מנת להימנע מתשלום נוסף כמחזיקת שתי דירות.
האם ניתן לבקש ארכה נוספת לתשלום מס הרכישה? (כלומר להתחייב למכור את הדירה שבבעלותי תוך שנתיים וחצי ולא תוך שנתיים?)
אם כן, איך עושים זאת? לאן אני צריכה לפנות?

תודה מראש!

ניתן למכור את הדירה עד שנה מקבלת הדירה החדשה

איציק 25/11/09
את יכולה למכור את הדירה עד שנה אחרי קבלת הדירה מהקבלן ועדיין לשלם מס על דירה יחידה
כלומר במקרה שלך ארבע שנים תקראי את החוק בנושא

חריגות בניה

אלכס 25/11/09
שלום רב. כאשר בניתי תוספת לביתי שוכנתי ע" קבלן לסגור חדר במקום מרפסת ולהוסיף שתי פרגולות בחוץ. כל זה לא מופיע בתוכניות בניה. אני מאוד מעוניין להכשיר את השרץ. איך עושים את זה ואיזה הוצאות זה כרוך. תודה

חריגות בניה

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09
ראשית, לא כל שרץ אפשר להכשיר. עליך לקחת בחשבון שיתכן ותאלץ להרוס את הבניה הבלתי חוקית או חלק ממנה.
מומלץ לפנות לאדריכל שיבדוק את הוראות התב"ע (תוכנית בניין עיר) ויטפל בעבורך בהכנת תוכניות בניה לצורך הגשת בקשה להיתר בניה.
הדבר כרוך בעלויות שלא ניתן לאמוד בשלב זה.
מעבר לשכר האדריכל ולאגרות, יתכן שהרשות המקומית תדרוש היטל השבחה, דבר שמן הסתם יעצים את העלויות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פינוי דירת דמי מפתח

ברי 25/11/09
שלום רב
לפני כשלוש שנים עזבתי עם משפחתי דירת דמי מפתח.
הבת הגדולה ממשיכה להתגורר בדירה מיום העזיבה שלנו.
האם יש לבעל הבית אפשרות לדרוש פינוי הדירה?

נטישה היא אכן אחת העילות לדרוש פינוי דייר מוגן

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הןספה

אבי 24/11/09
אני רוצה להוסיף את שם אישתי במקרקעין לגבי השטח שברשותי מה אני אמור לעשות? ואם זה עולה כסף?

ניתנה תשובה

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוספה

אבי 24/11/09
אני ואישתי נשואים 4 שנים יש לי שטח והייתי רוצה להוסיף את השם שלה מה אני אמור לעשות ?

עסקה במקרקעין

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09
לא ניתן פשוט להוסיף את אשתך כשם שניתן למשל להוסיף את שמה לבעלות על מטלטלין כדוגמת רכב.
תוכל להעביר לאשתך מחצית מהנכס במתנה וללא תמורה, אך מדובר בעסקה במקרקעין שיש לערוך בכתב, בצירוף תצהירים לפיהם לא ניתנה או התקבלה תמורה, לקבל אישורי מיסים ולבצע את הרישום.
ההליך כרוך בעלויות ומומלץ לבצעו באמצעות עו"ד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסיון שני

דייר 24/11/09
מהם הסכויים שלי כיחיד בהגשת תביעה אל המפקחת על חוק המקרקעין,בשיפוץ כללי בניין משותף עם שישיה דיירים,כאשר כולם התנגדו באסיפת הדיירים שהתקימה במשרדי האגודה לתרבות הדיור

הבניין נבנה לפני כ 80 שנה ולא עבר שיפוץ מעולם,,כמו כן יש חוות דעת ממהנדס,על מצבו הרעוע של הבניין

בהמשך לתשובה הקודמת

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09
ככל שאכן מדובר בבניין רעוע ומסוכן תוכל לנסות לפנות לעירייה שתכריז על הבניין כמבנה מסוכן ותחייב את הדיירים לשפץ.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מצב בלתי נסבל,של בעלי אינטרסים מלוכלכים

דייר 24/11/09
1.בניין שנבנה לפני כ 80 שנה ולא עבר שיפוץ מעולם.
2.בבניין יש ארבע דירות,ושתי חנויות.

להלן :פירוט הדיירים
דייר אחד בשכירות מוגנת (דמי מפתח)
דייר שני בשכירות חודשית
שתי דיירים בבעלות בטבו
חנות אחת בשכירות חודשית
חנות שניה מופעלת ע" בעליה

להלן : המתנגדים לשיפוץ הבניין שהשתתפו באסיפת הדיירים
1.הבעלים בטבו של הדירה בדמי מפתח
2.הבעלים בטבו של הדירה בשכירות חודשית
3.ושתי בעלי החנויות בטבו

להלן : הדיירים שלא הופיעו באסיפת הדיירים לשיפוץ הבניין
1.הדייר שגר בשכירות מוגנת (דמי מפתח)
2.הדייר שגר בבניין בבעלות בטבו

להלן :הממצאים של היועץ ההנדסי מטעם האגודה לתרבות הדיור
1.המבנה במצב ירוד ביותר וזקוק לטיפול ושיפוץ יסודי כולל מערכות
מיים וביוב ותשתיות החצר

להלך : מסקנות ופיתרון
1.יש לבצע שיקום ושיפוץ כללי של הבניין כולל חצר הבית ושער חשמלי
למניעת כניסת רכב זר לרחבת החלקה שעליה נימצא הבית,יש לבצע
שיקום בטונים בעמודים ובקירות הבית במעקות והמרפסות

חשוב לי לדעת,מהם הסיכויים שלי לזכות בתביעה לשיפוץ הבניין שתוגש אל המפקחת על חוק המקרקעין...כאשר אלה הנתונים שיתקבלו באסיפת
הדיירים שהתקיימה במשרדי אגודת תרבות הדיור,כאשר אני היחיד שנתתי את הסכמתי לשיפוץ הבניין

אשמח מאוד לקבל יעוץ,איך אני פועל מכאן,והאם המפקחת על חוק המקרקעין,תחייב את המתנגדים להשתתף בשיפוץ,,רצוי לציין שלכל המתנגדים יש נכסים נוספים,וממון רב,תודה

איננו יכולים לחוות דעה לגבי סיכויו של הליך משפטי. מומלץ לפנות לעו"ד ליעוץ אישי.

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מנהל מקרקעי ישראל

נוריתי 24/11/09
שלום רב
1. כשקניתי את הבית מקבלן בתרשים היה רשום גודל הבית 86 מטר בחוזה חכירה במינהל מקרקעי ישראל רשום 67 מט האם זה משהו שאני צריכה לשנות או שזה לא משנה
2. בחוזה חכירה מצויין גם גודל המרפסת מחסן וחניה אבל גודל גינה [קטנה 10 מטר] לא מצויין האם זה משהו שאני צריכה לתקין במינהל
3. בתחילת המגורים העירייה נתנה לבניין שלי את המספר 39 ואחרי כמה חודשים היא שינתה ל 41 במינהל רשום רחוב נכון אך 39 ו הם האם זה גם משהו שאני צריכה לשנות או לא משנה
מצטערת על אורך השאלה
תודה מראש

שטח דירה

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09
כמובן שלא נוכל לתת לך תשובה ש"זה לא משנה" שכן רישומים צריכים לשקף את המצב הנכון.
יתכן ובעבורך זה לא משנה ולא רלבנטי וכאשר למשל תחפצי למכור את הדירה, יתעוררו שאלות באשר הרישומים השונים.
אוסיף רק, כי להבדל בשטח הדירה עשוי להיות הסבר אחר (לא טעות). יתכן והשטח שהוצג על ידי הקבלן הוא ברוטו או שכולל לדוגמא את המרפסת והמחסן והרישום במינהל אינו כולל שטחים אלו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום נכס כבית משותף

יצחק 24/11/09
20 שנה אחרי פשיטת הרגל של הקבלן הדיירים מנסים לרשום את דירותיהם בטאבו. כשלב ראשון נחוץ רישום הנכס כבית משותף.
מאחר וקיים מתח ואי אמון בין הדיירים לעורך הדין המחזיק ביפוי כוח בלתי חוזר על הנכס, האם יש אפשרות שעורך דין אחר יבצע את המלאכה ?
בתודה מראש
יצחק

טיפול ברישום בית משותף

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09
בהמחלט ניתן להחליף עו"ד אם אתם לא מרוצים מהשירות המשפטי שאתם מקבלים. יחד עם זאת, עליכם לבדוק את הסכם שכ"ט עליו חתמתם ולבדוק במה כרוך הדבר.
ניתן (לרוב) להעביר יפוי כח בלתי חוזר לעו"ד אחר או לתת יפוי כח בלתי חוזר חדש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תמ"א 38

צחי 24/11/09
שלום,
לגבי תמ"א 38,רציתי לדעת מה קורה במידה ואני חותם ליזם וקבלן על יפוי כח לבצע את התוכנית,ובמהלך התהליך,אני מוכר את הדירה,האם הדיירים החדשים מחוייבים לחתימה שאני חתמתי?והאם יש להם זכות התנגדות אחרי שכבר חתמתי והתהליך יצא לדרך?

נא לפנות לפורום תמ"א 38 (כן, יש כזה פורום אצלנו)

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי הפעלת גן ילדים מתחת לבניין מגורים….

אורי 24/11/09
שלום רב ,
מדובר בבניין ישן בירושלים , שבו מתגוררים 8 דיירים.
בקומת הכניסה לבניין , הדירה הראשונה והחצר שלה בעצם מאז ומתמיד היו בבעלות העירייה , ושימשו עד לפני כ-7 שנים כגן ילדים , עד שהמקום הפך לנטוש ולא פעיל.....

לפני כשבועיים הגיעו משפצים ושיפצו את הבית והחצר , והסתבר שהגן חוזר לפעול....

ואכן הגן חזר לפעול , ודיירי הבניין שברובם מבוגרים / קשישים סובלים מרעש מטריד וכל שאר ההטרדות הקשורות לגן ילדים בתוך בניין מגורים.....
(מצוקת חנייה וכו'...)

השאלה היא האם ניתן לעשות משהו כשמדובר בגן של ערייה ?
למי פונים ?
האם נכון הדבר שכאשר אין את הסכמת הדיירים לפתיחת גן בדירה בתוך בניין אפשר לעשות משהו בנדון ?

אודה להמלצותיכם

גן ילדים בבניין מגורים

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09
יש לבדוק את הוראות התב"ע (תוכנית בניין עיר). יש להניח שהתב"ע מאפשרת הפעלה של גן ילדים במקום.
הדיירים יכולים לפעול נגד הפעלת הגן במישור המינהלי כנגד עצם הפעלתו ו/או במישור הנזיקי כנגד המטרד הנגרם כתוצאה מהפעלתו.
לגבי כל אחת מהאפשרויות הנ"ל יהיה עליכם לפנות לעו"ד ליעוץ אישי בכדי שיבחן את המצב העובדתי והמשפטי וייעץ לכם מהן אפשרויות הפעולה העומדות בפניכם (אם בכלל).
מובן שלא נוכל לעשות זאת במסגרת הפורום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בהמשך לתגובתך על התנגדותי למרפסת

טלי 24/11/09
ראשית, תודה על התשובה המהירה.
האם עליי לציין את הסיבות להתנגדותי לבניית המרפסת במכתב הצהרת ההתנגדות הראשוני שאני מעבירה לערייה או שבאפשרותי לפרט אותן בע"פ בוועדה לכשתתכנס?
מנסיונך, אילו נימוקים תכנוניים יכולים להיות לי לעזר בוועדה? התנגדות לבנייה על עמודים בחזית הבניין למשל?
תודה!!!

התנגדות לתוכנית

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09
עליך לפרט את כל סיבות ההתנגדות בכתב ותמוך אותך בתצהיר מאומת על ידי עו"ד.
מבלי להתייחס כמובן למקרה הספציפי שלך, נימוק תכנוני יכול להיות למשל בעיית תמיכה/קונסטרוקציה.
רצוי להתייעץ עם מהנדס/אדריכל בטרם הגשת התנגדות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיפוץ שביל שמשמש עסק בדמי מפתח

אילנה ח. 24/11/09
שלום רב, בבנין של אמי, ועד הבית מכר נכס בדמי מפתח למספרה. חלק מהתשלום היה שהמספרה תבנה שביל שמוביל אליה. בעלת המספרה החליפה על דעת עצמה שביל, בלי לנתייעץ עם הועד ובלי לתת לו לבחור בעל מקצוע או כל דבר אחר, וכעת דורשת מהועד לשלם את עלות התיקון. האם תוכלו לומר לי מי אחראי לתיקון, האם יש השתתפות של מי מהצדדים? האם בעלת המספרה יכולה להחליט על תיקונים כאלה על דעת עצמה ולבצע?

כמו כן שאלה לגבי התשלום החודשי. העסק משלם מזה הרבה שנים סכום מגוחך של 230 ש"ח לחודש, ואינו משלם סכום חודשי כלשהו עבור תיקונים. האם הסכום החודשי אינו ניתן להעלאה (אינו צמוד למדד או לכל דבר אחר)?

תודה מראש, אילנה

תשובה

עו"ד זהר ארד מנהל 25/11/09
המקרה שתארת ספציפי מידי ודורש בדיקה עובדתית ומשפטית. לא נוכל להשיב.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה דירה תמורת דירה וחצי ?

itsik 24/11/09
שלום,
אנו רכשנו דירה וברשותינו דירה ועוד חצי דירה שירשנו.
ידוע לי שאדם המוכר דירה כדי לקנות דירה חדשה אינו אמור לשלם מס רכישה מוגדל בלבד והוא נישאר עם נכס אחד.
מה קורה אם אנו מוכרים דירה וחצי בכדי לקנות דירה אחת???? על פניו גם אנו נשארים עם נכס אחד מדוע אם כן עלינו לשלם את המס המוגדל?
אין תקנה העוסקת במקרה שכזה?

מס רכישה למי שבבעלותו יותר מדירה אחת

עו"ד זהר ארד מנהל 24/11/09
איני מכירה תקנה מקלה שכזאת.
תכלית החוק היא לאפשר לאנשים שיש בבעלותם דירה אחת בלבד להחליף דירה מבלי שיחשבו שיש להם יותר מדירה אחת אם ירכשו דירה בטרם ימכרו את דירתם הישנה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי מסירת דירה חדשה

עירית 24/11/09
שלום, ההיתי אמורה להיכנס לבית ב- 1/11 , הבית מוכן לכניסה ,
אין טופס 4 בגלל סיכסוכים מול בעל הקרקע לחב' הבניה עקב חובות שלא שולמו על הקרקע, היתה כתבה בחדשות לפני 4 חד'.
רציתי לדעת -מה סכום הפיצוי (אחרי 3 חוד איחור), ומה עושים אם
כאשר נכנסתי לדירה בתום התקופה הנוספת ולא נפתרה בעיית המקרקעין, כי הקרקע אמורה להירשם על שמי - טאבו.

איחור במסירה

עו"ד זהר ארד מנהל 24/11/09
את התשובות לשאלתך לעניין פיצוי עליך לחפש בהסכם המכר עליו חתמת.
ככל שהקבלן לא יוכל לעמוד או לא יעמוד בהתחייבויותיו כלפיך, תקום לך זכות לתבוע אותו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערעור או השגה על מנהל מס שבח

נעמה 24/11/09
שלום רב,

הגיעה לנכס שרכשתי נציגת רשויות מס, והחליטה שהנכס שלי מתחלק לשתי דירות ולכן היא ממסה את זה באופן שרע בשבילי.

איך אפשר לתקוף את זה? האם מתייחסים לכוונה העתידית של אדם לגבי נכסו? יודגש כי היא ראתה שני דודי שמש ומזה היא הסיקה כי יהיה פיצול.. אנא עזרתכם

השגה

עו"ד זהר ארד מנהל 24/11/09
ככל שיש לכם השגות על שומתו של מנהל מיסוי מקרקעין עליכם להגיש השגה בכתב ואף לבקש לטעון את טענותיכם בע"פ בפניו.
רצוי מאוד להגיש את ההשגה באמצעות עו"ד שיבדוק את המצב העובדתי והמשפטי לאשורו.
זאת כמובן לא נוכל לעשות במסגרת הפורום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן