פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
הוצאות על מכירה וקניית דירה
אני מוכר את הדירה שלי שנמצאת כרגע בפרוייקט פינוי בינוי - מחיר מכירה 1.5 מש"ח.
ואז קונה דירה באזור אחר (לא במתחם פינוי בינוי) מפרטי (לא מקבלן) במחיר רכישה של 1.42 מש"ח. זו הדירה היחידה שאני רוכש, אין לי דירות נוספות.
שתי הדירות באמצעות מתווך.
קרי נשאר לי בערך 80 אש"ח לתשלום על הוצאות אחרות ובלי צורך לקחת משכנתא.
אילו הוצאות אני צריך לקחת בחשבון במכירה ובקנייה?
העו"ד שיטפל בשתי העסקאות כמה אמור לקחת? או כמה להגיד שייקח?
המתווך אמר שייקח על עסקה אחת אחוז ועל עסקה שניה 1.5 אחוז
מס רכישה הבנתי שאין בסכום של 1.42 מש"ח לא גובים
מלבד הובלה, מה עוד צריך לקחת בחשבון?
תודה רבה!
עסקת קניה ומכירה
ואז לדעתי נשאר לך רק שכ"ט עו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מקרקעין שאינם רשומים בטאבו
תודה
מקרקעין שאינם רשומים בטאבו
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צו מכר דירות התשל"ד 1974
במה הוא שונה מתשל"ג 1973? האם שם ההגדרה לסטיה שונה?
בהסכם שלי דווקא רשום תשל"ג 1973 שהינו ישן יותר. האם נדרש לשנות זאת?
תודה
חוק המכר
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חתימה על הסכם מכר באמצעות יפוי כח
אני עו"ד.
אבי ביקש ממני להיות מיופת כוחו בעסקת מקרקעין מאחר והוא יהיה בחו"ל בעת עריכת העסקה.
אני מכירה את יפוי הכח הבלתי חוזר שבאמצעותו ניתן לחתום בשם מוכרים על מסמכים שונים, אבל פה מדובר על חתימה על החוזה עצמו, כלומר יצירת הזכות המובטחת כלפיי צד ג', ולא יפוי כח מכוחה...
כמו כן, בשלב זה לא ידועה זהות הקונים וככל הנראה נדע זאת רק לאחר שהוריי כבר לא יהיו בארץ
איזה יפוי כח דרוש לי לצורך חתימה בשמו? צריך יפוי כח נוטריוני?
תודה מראש!
יפוי כוח בלתי חוזר ספציפי
אם את שואלת אותי - בעתיד - יהיה גם צורך ביפוי כוח כזה עם שמות המוכרים -ואז צריך יהיה להחתים אותו בקונסוליה - אבל כעת זה יכול להספיק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אובד עצות
בהתאם לטאבו אני רשום חלקה 2 והשכן חלקה 1 כך גם רשום במנהל.
הבעיה שרציתי לקחת משכנתא והשמאי גילה כי בתשריט משנת 72 הסימון הוא הפוך זאת אומרת שאני היתי צריך להיות חלקה 1.
מה ניתן לעשות?
לתקן תשריט?לתקן נסח? האם ניתן לתקן רק את המספור בנסח ולא את תת החלקה? רשום בטאבו "סומן בתשריט 1" האם אפשר לשנות רק את הסימון???
ואגב האם המחלקה המשפטית בבנק צריכה להיות גמישה יותר? הרי הנכס רשום בטאבו במנהל בעיריה ואיפה לא.
תודה על המענה
שינוי מספר בטאבו
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערבות
הניסיונות שלי לנהל משא או מתן מול הבנק כשלו, הם מתעקשים שאני אשלם את החוב אחרת הם לא מוציעים כספים של כל הקבוצה להתחיל תהליך של החפירה. כמו שאני מבינה, בדרך לבניית הדירה ובמהלך התקופה זאת של הבניה, יהיו עוד נגלות של שיחרור כספים וכל פעם אם יהיה אלי חוב של האיש, אני אצטרך לשלם אותו. לא קשה לנחש מי אנצל את זה לרעה. השאלה שלי האם דרישת הבנק הינה חוקית? ולמה אני אמורה לשלם את החוב לפני שהבנק ימכור את דירתו של האיש או יעשה לו הוצעה לפועל? מה כדי לי לעשות?
אני מאוד אודה על תשובתך.
בכבוד רב
מימוש ערבות
אם יש להם את הנכס, שתחילה יפעלו לממש את הנכס
אופציה אחרת - לשלם ולתבוע את האדם (יש לו נכס... אפשר להטיל עיקול)
אופציה נוספת לאיים אליו שאם הוא לא ישלם תתבעי אותו ותעקלי לו את הנכס...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה בקבוצת רכישה
בכונתי להצטרף כחבר לקבוצת רכישה שתיבנה בנין מגורים.
אין בבעלותי נכס מקרקעין וגם מעולם לא היה לי.
האם אחויב במס רכישה?
אם כן - באיזה שיעור?
תודה.
מס רכישה בקבוצת רכישה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ייפוי כוח נוטריוני
פניתי למשרד עו"ד לחתימה על ייפוי כוח נוטריוני למשכנתא. חותמים: אני ובעלי.
גבו לי 300 ש"ח. אחר כך הבנתי שיש חוק ויש עלות קבועה.
מדובר סה"כ בהפרש של 30 ש"ח, אבל זה מרגיז אותי שהם מתעלמים ואף ניתקו לי את הטלפון בפרצוף אחרי שאמרו שזה התעריף שלהם.
יש מה לעשות?
תשלום עבור יפוי כוח נוטריוני
נכון שיש תעריף קבוע, אבל לדעתי אין מה לעשות לאחר החתימה והתשלום.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלן מתחמק לתיקון ליקויי בנייה
תביעה כנגד קבלן בגין ליקויי בניה
ניתן לקבל חוות דעת הנדסית ולהגיש אותה לקבלן כחלק מהליך של מו"מ לפני תביעה בגין ליקויי בנייה. אך במקרה זה, לא תוכל להימנע מתהליך "ארוך" בבית המשפט.
ניתן גם להגיש תביעה קטנה אולם גובה הסכום בתביעה קטנה הוא עד 33,200 ₪, וקיימת סבירה שעלות תיקון הנזקים גבוהה מכך ולכן, זו אינה הערכאה המתאימה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הערה על מקלט או מחסה ציבורי
הערה על מקלט או מחסה ציבורי
הכוונה היא שאותם מקרקעין, או חלק מסוים בהם, נועדו לשמש מקלט או מחסה ציבורי כמשמעותם בחוק הג"א.
לדעתי לא אמורה להיות בעיה במכירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נישום שקיבל פטור ממס רכוש בטעות
יורש שקיבל קרקע בירושה מדודתו ,הקרקע נמכרה המוכר הציג אישורי מס שבח ומס רכישה. לאחר שחלק מסכום המכירה עבר לחשבונו, לגבי החלק השני התבקש מכונס הנכסים להציג אישור על מס רכוש. היורש קיבל אישור שאין חוב . כעת לאחר שקיבל את האישור כדין ביקש להעביר את יתרת הסכום, האך טוענים רשויות המס האישור ניתן בטעות וכעת יש לשלם מס רכוש.
איך אפשר להתגונן מול טענה כזו?
אודה על עזרתכם הדחופה
השגה למיסוי מקרקעין
ניתן להגיש השגה למיסוי מקרקעין על החלטתם לתשלום מס רכוש.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יחידת דיור על הגג
ברשותי יחידת דיור על הגג, שטח היחידה 60 מ"ר ואילו שטח הדירה שברשותי (מתחת ליחידה) הנו 130 מ"ר.
שאלתי האם אני מחויב לשלם ועד בית תמורת היחידה (היא מאוכלסת) ואם כן האם באותו הסכום כמו שאני משלם על דירתי שלי.
תודה רבה.
תשלום ועד בית עבור יחידת דיור
האם יחידת הדיור רשומה בטאבו כהצמדה לדירה?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התקנת שעון מים בבית משותף
התקנת שעון מים בבניין
אולי מנהל פורום אחר?
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול אופציה
ברצוני למכור את הדירה אבל השוכרים דורשים פיצוי ע"ס 25000 ש"ח על פינוי מוקדם.
האם לאור הנסיבות- 1. אני לא חתום מול השוכרים אלה מי שהיה האפוטרופוס של אבי 2. כיום ע"פ צו ירושה הדירה בבעלותי - ניתן לדרוש מהם פינוי מוקדם . האם יש פרצות בחוק לפיהן אוכל כבר למכור את הדירה ( למגורים ולא להשקעה ) ?
תודה
ביטול אופציה
מנגד- מי אמר שאי אפשר למכור את הדירה???
אפשר למכור את הדירה. הם ישארו בדירה עד למאי שנה הבאה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בנייה בקיבוץ
בניה בקיבוץ
פני לעו"ד לקבלת יעוץ פרטני.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפקעה
2. האם אפשר לקבל פיצוי על הפקעה מצטברת? הפקעה אחת נעשתה לפני עשרות שנים ולא נתקבל פיצוי. ההפקעה הנוכחית , אם תבוצע, תהיה על 92 מ"ר.
הפקעה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חברה המצטרפת לשוכר הדירה
חברתו אינה כלולה בחוזה ההשכרה.
כיצד לנהוג במצב זה?
שוכרת נוספת
השכרת נכס לפעוטון
תודה
השכרת נכס לפעוטון
לגבי מיסוי - זה שאלה לרואה חשבון - זה לא מס מקרקעין זה מס הכנסה.
לגבי מס שבח - לא רואה שיהיה שינוי.
הבעיות שלך יכולות להיות דווקא אחרות - שכן לדוגמא - השכנים יכולים לבוא בתלונות גם כנגדך ביחס להשכרה שכזו - הייתי בודק מהלך כזה יותר לעומק.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוש בגדר בלוקים של השכן לצורך פרגולה
אני גר בבית פרטי מוקף חומה שנבנתה על ידי לפני כ- 15 שנה. לאחרונה, נבנה בית פרטי במגרש הגובל למגרש שלי. השכן שלי בנה פרגולה בחצר ביתו ואת העמודים של הפרגולה הציב על החומה שלי המפרידה בין שני המגרשים, מבלי לקבל את הסכמתי. איך ניתן לבדוק אם הפרגולה בכלל נבנתה לפי היתר? מה אני יכול לעשות עכשיו - לדרוש הריסה ? פיצוי בגלל הבניה על החומה שלי או השתתפות בעלות בניית החומה שהוא נהנה ממנה עכשיו?
תודה מראש,
גדר של שכן
אם זה ללא היתר - אפשר לבקש מהעירייה להרוס.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
למשכנתא
האם המסמך יצא מהבנק או לעיניהם בלבד?
דירה להשקעה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת חלקי בדירת הורים שנפטרו ב"העברה ללא תמורה" לאח
אחי ואני יורשים את דירת הורינו שנפטרו. אחי מעוניין לקנות את חלקי בדירה ב"העברה ללא תמורה" מאח לאח. האם חלים עלינו
או כל אחד מאתנו בנפרד מסים בעת ההעברה? מדובר בדירה ששוויה לא גבוה בצפון הארץ. לכל אחד מאתנו יש דירת מגורים בה אנחנו גרים.
ירושה
סגירת חנייה פרטית בבית משותף
לאחר שאחד השכנים/אורחים (באמת לא משנה לי מי) דפק לי את הרכב וברח אני החלטתי לתחום את גבולות החניה שלי בעמודים בגובה כ60 ס"מ צבועים בצבע מחזיר אור.
זה לא תוספת בנייה אלא תיחום חנייה
האם אני פועלת נגד החוק?
אם כן. כיצד אני יכולה לתחום ולסגור את החנייה שלי?
חניה בבית משותף
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעיות רבות עם בעל הבית ביחידת הדיור
אני בעלי והילד שוכרים דירה בישוב על יד ירושלים.
על פי מה שהבנו יחידת הדיור אינה מוצהרת כחוק.
בחשבון המים על פי מונה שמותקן לנו פה ביחידה בעל הבית טוען שאנו צריכים לשלם תעריף "ממוצע" בין הגבוה ביותר לבין הנמוך מכייון שהם 5 נפשות ואנחנו לא מוצהרים ולכן מגיעים לו חשבונות מים גובהים ולכן אנו צריכים להתחלק איתו.
כרגע אני ובעלי חישבנו על פי התעריף הנמוך מכיוון שזה לא הוגן שנתחלק איתו ועם 5 הנפשות שיש בביתו +השקיית הגינות שלו.
הוא אמר שלא צריך שנשלם כמה שאנחנו רוצים אך לא לשכוח שצ'ק הפיקדון שלנו אצלו ובסוף אנחנו נתקזז על הכל.
האם העניין עם התעריף הוא נכון? והאם מותר לו לגעת לנו בצ'ק הפיקדון?
יש לציין שהוא עורך דין לדיני עבודה וכל פעם מאיים בהיותו עורך דין שיתבע אותנו.
הוא גם לא מוכן לתקן את בעיית זרם המים והאינסאטלציה מכיוון שהתעצבן עלינו.
מה גם שמכיון שהתעצבן הוא אמר לנו להוריד מיד את האנטנה של הקליטה של הפלאפונים שלנו "כי זה מפריע לו" ואם לא נוריד הוא יתלוש את זה כי זה הבית שלו.האם מותר לו לגעת ברכוש שלנו שאנחנו הבאנו והתקנו מכספנו? זה נמצא בחצר שלו?
האם כדי לקחת עורך דין והאם הצדק לטובתינו??
חוזה שכירות
וישלחו לו מכתב שמעמיד דברים על דיוקם
אסור לו לגעת ברכוש שלכם
ולגבי המים, נשמע כי הצדק אתכם.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה באחריות קבלן
יש בבעלותי דירה, שנרכשה ישירות מהקבלן.
הדירה בת 5 בערך....ומושכרת מהשנה הראשונה לאותו אדם. הדירה התגלתה כדירה "בעייתית " מאחר והיא דירת גג החלו כבר בחורף הראשון נזילות שרק הלכו והתיירות עם השנים. מאחר והדירה עדיין באחריות הקבלן פנינו אליו וזה מצידו כל פעם ניסה למצוא את הבעיה. הגג הורם פעמיים נעשו כל מיני טיפולים קוסמטיים ושום דבר לא הואיל. עד שאחרי מלחמות גם הקבלן הרים ידיים ונענה לדרישותינו להביא קבלן חיצוני מומחה לאיטום.
הטיפול עוכב מיוני לאוקטובר בשל בעיות בלוח הזמנים של הדיירת המתגוררת בדירה.
חשוב לציין שכל פעם שהייתה בעיה פנינו אנחנו לקבלן והוא מצידו עשה ( כך הוא טוען) את המקסימום.. .
הדיירים בדירה אין ספק שחיים בקשיים בעקבות הנזילות. לטענתם דברים.נהרסו אך לעולם לא קיבלנו פירוט או תמונות או שווי ערכי למה שנהרס למרות בקשותינו.
עוד חשוב לציין כי הבעיה הינה ידועה לדיירת מעצם היותה בדירה כבר מהשנה הראשונה. ולמרות זאת היא מבקשת להאריך את החוזה כל פעם.. .אנחנו מצידנו לעולם לא התעלמנו מהבעיה ובמשא ומתן מול הקבלן כל הזמן.
דבר נוסף שיסביר אולי למה אנחנו לא הבאנו קבלן חיצוני והסיבה היא שמאחר ואנחנו הדירה האחרונה בביניין ואצלנו מתחילה ככל הנראה הבעיה....שמשפיעה על כל הבניין לא חושבים שאנחנו יכולים לקחת אחריות על משהו שאולי ישתבש כתוצאה מכך וכל הבניין יהיה על כתיפינו. מה גם שהקבלן עדיין מטפל....מדובר הקבלן מאוד גדול בעל שם מאוד גדול בישראל.
השאלה שלי היא האם לדיירת יש עילה לתביעה נגדי על כל מה שעבר עליה בחמש השנים שהיא גרה בדירה למרות שהידיעה ברורה שאכן קיימת בעיה שלא מצליחה להיפתר היא מחדשת חוזה כל שנה בשנה.
תודה
מענה
לדעתי לדיירת יש עילת תביעה נגדך אך אם תוגש כזו, ניתן לבקש הודעת צד ג' לקבלן- כלומר אם תתקבל תביעת הדיירת אז הקבלן אמור לשאת בעלויות.
בברכה,
עו"ד אייל בניסטי
שכח לבקש מש רכישה מופחת
להגיש בקשה לתיקון שומה או השגה?
תודה
מתי ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה?
ניתן להגיש בקשה לתיקון שומה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




