פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
איזה טופס יש להגיש למס שבח?
מכרתי דירת מגורים מזכה בתאריך 20.1.14. איני זכאי לפטור מלא ממס שבח כי אני לא גרתי בה 18 חודשים. יחד עם זאת אני זכאי לפטור חלקי לפי החישוב הלינארי החדש. השאלה שלי היא איזה טופס אני מגיש למס שבח - האם את הטופס הוורוד (7000) (שזה קצת בעייתי כי אני לא זכאי לפטור מלא) או את טופס ההצהרה הרגילה (7002) יחד עם שומה עצמית?
תודה על התייחסותכם
טופס למס שבח
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נזילות בקיר מדוד בדירה שכורה
הפרת הסכם שכירות
יש לבחון את הוראות הסכם השכירות ולקבל ייעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת זכות דייר מוגן אחרי קבלת תביעת פינוי עסק – נטישה
אודה לתשובתכם
תביעת פינוי
קשה לענות מבלי לראות את המסמכים.
על פניו, אם קיימת תביעת פינוי יש להתמודד עם התביעה ראשית. אחרת מה אתה מוכר? מי ירצה לרכוש נכס במצב זה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יציאה מדירה שכורה טרם סיום החוזה
אני גרה בדירה שכורה כארבעה חודשים ואני רוצה להפסיק את השכירות (מסתבר שהדירה בה אני גרה היא סוג של מרפסת שנסגרה ואני לא מצליחה לישון מהקור העז).
בחוזה השכירות יש סעיף שקובע שכל אחד מן הצדדים יכול לסיים את ההסכם טרם סיום תקופת השכירות. בהסכם כתוב שיש לתת "הודעה מוקדמת מראש ובכתב לצד השני .. יום מראש" - היינו, לא כתוב את מס' הימים (ציטטתי בדיוק את המשפט בהסכם לרבות שתי הנקודות) - מה נהוג בשוק? כמה זמן עליי לתת לו הודעה מוקדמת? יש בינינו חילוקי דעות בענין - אין הסכמה בינינו על הזמן - מה מקובל בחוק/בפסיקה? כיצד עליי לפעול?
הודעה מוקדמת לפני ביטול חוזה שכירות
ככל והסכם השכירות מאפשר יציאה בלי למצוא שוכר חילופי, אזי אין סעיף ספיציפי לעניין זה בחוק, ויש לתת הודעה מוקדמת זמן סביר מראש.
30 ימים מראש נראים לי זמן סביר.
בהצלחה,
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה פירוש
מה משמעות המשפט:
אישור גובלים בנכס: ע"פ חוות דעת יועמ"ש הועדה אין צורך באישור הגובלים- בהיעדר מעמד משפטי.
תודה.
מה פירוש
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה לפינוי מושכר
1. הדירה רשומה על שמי ושם אשתי בשותפות, האם אוכל להגיש את התביעה לבד, או שעלי להגיש בשם שנינו? אם אכן חובה עלי להגיש את התביעה בשם שנינו. האם בעת הגשת התביעה ובעת קיום הדיון עלי להגיש מסמך יפוי כח ממנה? אם כן, האם יפוי הכח חייב להיות חתום על ידי עו"ד, או שמספיק מסמך פשוט שנערך בבית?
2. ראיתי שבכתבי תביעה מסוג זה מופיעים משפטים כגון "...מצו"ב לכתב התביעה ומסומןת' 1, ת 2 וכן הלאה". שאלתי היא: איך אני מסמן המסמך המצורף, האם עלי לכתוב את הסימון ת' 1 על המסמך המצו"ב? אם כן באיזה גודל ובאיזה מיקום צריך להיות הסימון?
3. בראש התביעה מופיעה השורה ת.א.ח. ___________. מה אמורים לכתוב בה (מלבד ת.א.ח. שזה סוג התיק)? האם זהו מספר התביעה שאותו ניתן למלאות רק לאחר הגשתה?
תודה מראש
שיע
תביעה לפינוי מושכר
כל אחד צריך לעשות מה שהוא מבין...
ת1 - אתה יכול לרשום על כל נספח את הסימון שלו
לדוגמא חוזה השכירות - ת 1
מכתב התראה - ת2 וכן הלאה
אין צורך בגודל אפשר לרשום גם בעט.
ת.א. - זה מספר תיק שתקבל לאחר שיפתח התיק.
כן - רצוי מאוד שתתבע גם בשם האישה.
שיהיה בהצלחה , אתה צריך את זה, מאוד...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין וגישור
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור מהיטל השבחה – לבעל שתי דירות
כעת, הגשנו בקשה להיתר בניה להרחבת הדירה - וקיבלנו חיוב עתק של היטל השבחה, בלא לקבל פטור של עד 140 מ"ר.
הנימוק: מאחר שלהורי אשתי יש דירה נוספת (הדירה בה הם מתגוררים), הרי שיש להם בסך הכל שתי דירות - ומי שיש בבעלותו שתי דירות אינו זכאי לפטור מהיטל השבחה של עד 140 מ"ר.
ברצוני לדעת, האם זה כלל נכון, האם הוא נמצא בחוק, איפה שהוא?
אולי הוא כלל מקומי בעיריית ירושלים?
מה ניתן לעשות בנידון? (הפטור הצפוי היה בשווי למעלה מ-100000 ש"ח).
האם יש אפשרות שההורים יעשו העברה ללא תמורה אלינו, רטרואקטיבית, לזמן כלשהו?
תודה!
פטור מהיטל השבחה
סעיף 19 ג (1) לתוספת השלישית לחוק התכנון והבניה קובע שלא יראו כמימוש זכויות בניה או הרחבה של דירה, אם המחזיק במקרקעין או קרובו הגיש בקשה להיתר בניה על אותם מקרקעין שישמשו למגוריו או למגורי קרובו ובלבד שהשטח הכולל של דירת המגורים האמורה לאחר בנייתה
או הרחבתה אינו עולה על 140 מ"ר; סעיף 19 ג (2) לתוספת קובע, כי לא יראו כמימוש זכויות העברת הבעלות או החזקה בדירה שנבנתה או שהורחבה כאמור בפסקה (1), אם המחזיק במקרקעין או קרובו השתמשו בדירה למגוריהם או למגורי בני משפחתם הקרובים מגמר הבניה ועד מכירתה משך זמן שאינו פחות מארבע שנים;
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור 19(ג)
סוגיית פטור 19(ג) הינה סוגיה מורכבת מאוד ורשויות מקומיות נוהגות שלא ליתן פטור כלל.
ככלל קיימת פסיקה של ועדות ערר תכנון ובנייה הקובעת כי למי שיש דירה נוספת אינו זכאי לפטור האמור - כך שיש לרשות על מה לסמוך בטענתה זו.
יחד עם זאת הרי שתמיד ישנן אפשרויות נוספות וטענות להעלות בעניין.
יצוין כי הפטור האמור בוודאי שאינו מגיע לסך של 1,000,000 ש"ח - ולמיטב זיכרוני תלוי באזור הנכס וכו' - מדובר בחישוב שמאי - ינוע ברדיוס של בין 150-450אלף ש"ח עבור מלוא הפטור - היינו כל 140 המ"ר.
בכל מקרה בוודאי שיש לפנות לייעוץ פרטני בעניין ולראות מה האפשרויות שלכם.
בהצלחה
עו"ד יובל גרינשטיין
דירה מקבלן – שינוי בתקופת החכירה לאחר חתימת חוזה
חכירה
יש לבדוק בהוראות ההסכם שנחתם את ההתחייבות שלהם לגבי תקופת החכירה. לכאורה יש אי התאמה בנכס שנמכר לכם אבל כדי לענות תשובה כדבעי יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה עם זכויות בניה
לגבי הטפסים החדשים, הדירה נמכרת יחד עם חוזה חתום של כל דיירי הבניין לבניית
מרפסת שמש, כאשר בניית המרפסת החלה אך לא נסתיימה. האם מדובר בדירה עם זכויות
בנייה (ואז אני צריך למלא משח כחול + הצהרת פטור) או דירה רגילה ללא זכויות בנייה
(ואז צריך למלא רק את המשח הורוד החדש של החמישה עמודים). אשמח לעזרה.
זכויות בניה
שוקי שלום,
אם החלה הבניה , אזי זכויות הבניה נוצלו.
לכן תמלא מש"ח כחול.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סטייה בהקמת גדר
בבית חדש שבניתי בוצעה מדידה של מיקום הגדר ועפ"י מדידה זו הוקמה גדר ביני לבין שכני העתידי שאף שילם את מחצית ההוצאות שהיו לי בבניית הגדר. לאחר מס' שבועות הועלתה טענה של סטייה במיקום הגדר שלכאורה סוטה לתוך מגרשו ב 5 ס"מ. האם סטייה של מרחק זה עלולה להוות עילה להריסת הגדר והזזתה או עילה לפיצוי ?
תודה
שלומי
סטייה בהקמת גדר
שלומי שלום,
לדעתי מדובר בסטייה מזערית, אבל השכן יוכל לטעון כי מבחינתו הוא זכאי לקבל פיצוי.
במידת הצורך יש לבדוק על ידי שמאי, מה יהיה יותר זול, להרוס את הגדר ולבנות מחדש או לשלם פיצוי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכנתא ובעלות
האמא רשומה כלווה נילווה על המשכנתא -
האם ניתן :
1. שמחצית הבעלות תעבור לאם?
2. האם העובדה שהאמא גרה בדירה מעל עשר שנים מקנה לה זכות כלשהיא?
3. אלו זכויות יש לה אם בכלל?
תודה רבה
משכנתא ובעלות
שלום רב,
1. אם יעביר או ימכור חצי לאמא- ניתן. יש צורך בהסכמה של הבנק.
2.לא.
3. אין קשר בין הרישום כלווה מהבנק לבין הזכויות שלה בדירה. היא ברת- רשות לגור בדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסים ??
הורי נפטרו זה מכבר והורישו בצוו ירושה ובצוו קיום צוואה מחצית ביתם לאחי ומחצית שניה לי.
אני מבקש לדעת אם אני רוכש את חלקו של אחי בירושת בית הורי, האם חלים מיסים כלשהם על מי מהצדדים?
באם אני מקבל את חלקו של אחי בירושת בית הורי ללא תמורה, האם חלים מיסים כלשהם על מי מהצדדים?
תודה על תשובתכם
אמנון
העברה ללא תמורה של דירת ירושה בין אחים
לפי הנתונים שהצגת בשאלתך:
במכירת הדירה על ידי אחיך: אתה תשלם מס רכישה כבעלים של דירה נוספת. לאחיך יהיה פטור מתשלום מס שבח במכירת דירת ירושם אם הוא עומד בתנאים מסוימים: לפני פטירתו לאביך היתה דירה אחת בלבד, אם היה המוריש בחיים היה זכאי בעצמו לפטור במכירת הדירה.
בהעברה ללא תמורה של דירת ירושה בין אחים: אתה תחויב בתשלום מס רכישה מופחת (1/3) לאחיך יהיה פטור מתשלום מס שבח.
קח בחשבון שבהעברה ללא תמורה קיימת תקופת צינון של 3-4 שנים תלוי במקרה שבה לא תוכל למכור את הדירה שקיבלת מאחיך בפטור ממס שבח.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בית מעוקל לטובת חוב של גרוש
מפאת בורות בהשלכות היא לא דאגה להעביר את הדירה על שמה בטאבו
ואבי, שלקח הלוואה של כמה עשרות אלפי שקלים מבנק מסוים לא עמד בהחזרים והם מנגד עיקלו את הדירה כי היא עדיין רשומה גם על שמו
איך אפשר לפתור את הסוגייה? כשהוא לקח את ההלוואה מיותר לציין שהוא לא העמיד את הדירה כערבון
כיום אני ואמא שלי לא בקשר איתו עקב גירושין מסובכים ומורכבים, ואנחנו מעוניינים להעביר את הדירה על שמנו וכמובן לבטל את העיקול
תודה רבה
ביטול עיקול בגין חוב של גרוש
במידה וקיים ביטוי לתשלום ששילמה אמך לאביך בעד מחצית הדירה בהסכם הגירושין, ויש להסכם תוקף של פסק דין, יש להגיש את ההסכם לטאבו להעברת הדירה על שמה בלבד.
לגבי העיקול- יש לפנות לבנק עם הסכם הגירושין ולהראות כי אין לאביך חלק בדירה ולבקש להסיר את העיקול. אם הבנק לא יסתפק בהסכם הגירושין, יש לפנות לבית המשפט לקבלת פסק דין הצהרתי וצו עשה למחיקת העיקול.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיומה של קליטה סלולרית כצורך בסיסי?
לפני מספר חודשים שכרתי דירת מרתף, טרם הרכישה ואף בעת מעמד החתימה המשכירים לא הזכירו קיומה של בעיית קליטה סלולרית חמורה שקיימת בדירה ולמעשה מאז ועד היום בכל פעם שאני מעוניין לבצע שיחה אני צריך לצאת אל מחוץ לדירה. בכדי לקבל שיחה הטלפון חייב להימצא כל הזמן מחוץ לדירה.
השאלה שלי היא כזאת האם ישנו איזה שהוא חוק שקובע חובת דיווח לכל הפחות על חוסר בקליטה סלולרית בנכס המושכר לצורכי מגורים בעת מעמד החתימה או יותר מזאת והחוק מכיר בכך שקליטה סלולרית היא צורך בסיסי וחובה על משכיר הדירה לדאוג להימצאותה טרם כניסת השוכר.
יש לציין כי זיהוי חוסר בקליטה התגלה רק לאחר שנכנסתי לדירה ולאחר חתימת החוזה.
תודה מראש.
קליטה סלולרית במרתף
בעיקרון קיימת חובה לתום לב בכריתת חוזה בין שני צדדים, ואולי תוכל לטעון כי בעל הדירה נהג בחוסר תום לב כאשר לא יידע אותך לגבי הקליטה. אולם, היות וביקרת בדירה טרם שכרת אותה, הייתה לך האפשרות לבדוק האם יש או אין קליטה בייחוד כשמדובר במרתף.
לכן, לצערי אני חושבת שלא ניתן להפר חוזה שכירות במקרה זה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה
האם עלינו לשלם כבר עכשיו את המס רכישה עבר הפיתוח בלבד ולאר מכן את המס עבור דמי ההיוון בנפרד. או שמא עלינו לשלם את כל המס עם קבלת דמי ההיוון לפי רמת הפיתוח בשטח?
חשוב לציין, לא קיבלנו כל שובר לתשלום עד היום.
תשלום מס רכישה בגין מגרש בהרחבה של קיבוץ
באם רכישת המגרש דווחה לרשויות המס אתם אמורים לקבל שובר לתשלום מס רכישה. אם טרם קיבלתם יש לפנות למשרדי מיסוי מקרקעין לברר האם קיבלו את הדיווח על הרכישה ולבקש לקבל שובר תשלום. אם הייתם מיוצגים על ידי עו"ד בעת הרכישה, ניתן לבדוק מולו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי מתוכנית מקורית
ע"ר העובדה שמדובר בקבוצת רכישה, מה ביכולתם לעשות כדי להשיב את הסדר על כנו? האם ניתן לדרוש את פיצוי מהקבלן או מנהלי הפרוייקט כך שלא יושת על חברי הקבוצה?
האם הערכת שמאי אובייקטיבי הינה בעלת משמעות בסוגיה או שניתן להסתדר גם בלעדיה?
שינוי בתוכנית לבניית בניין על ידי קבוצת רכישה
אם קיים שינוי מהתוכנית שסוכמה עם הקבלן אתו התקשרתם לביצוע הבניה, יש לקבל הערכת שמאי ועל פי הערכתו ניתן לתבוע את המבצע ככל שעולה מהערכת השמאי כי אכן קיים נזק או שינוי מהותי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת השכירות טרם סיום החוזה
הפסקת השכירות טרם סיום החוזה
בעיקרון לפי חוק החוזים אם חסר פרט בחוזה שנחתם, יש להשלימו על פי אומד דעת הצדדים.
לטעמי, שלח עתה הודעה רשמית לבעל הבית כי אתה מעוניין לסיים את השכירות.
על פי תגובתו תוכל לגבש דרך לסיים את ההסכם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי מפתח בקרקע חקלית
דמי מפתח בקרקע חקלאית
שכירות ב"דמי מפתח" הוא כינוי למחיר שמשולם עבור זכות הדיירות המוגנת בנכס מקרקעין הן למגורים והן נכס עסקי. לא מדובר בקרקע לצורך עיבוד.
הוספת הסעיף לא גורעת מההסכם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שחיקת מעמד מס הוועד (קופת וועד)
אנו 8 בעלי בתים בבניין מקורים משותף בעל 4 קומות.
כל בעל בית נושא במס הוועד בסכום זניח של 70 ש"ח לחודש.
ממסי הוועד ("קופת הוועד") וועד הבית משתמש אך ורק לטובת תחזוקת הרכוש המשותף והוא מנהל זאת בצורה תקינה.
"תחזוקת הרכוש המשותף" = הנה כל המשותף לבניין הדורש טיפול ותחזוק, כגון: ביוב, צנרת מים בחצר, חשמל חדר מדרגות, לובי, אינטרקום, ניקיון, גינון, זיפות וסיוד, הדברה ועוד.
נכון להיום, כל בעלי הדירות התפנו ובמקומם החלו להגיע שוכרי דירות. ("שוכריהם של בעלי הדירות")
כל בעל בית, ("המשכיר") מעגן בחוזה השכירות מול שוכריו את סילוק מס הוועד לו הוא נדרש.
ועכשיו התחילו "הבעיות" והוויכוחים עם השוכרים:
השוכרים, החלו להתנגד לכל מיני הוצאות שוטפות שהיו נהוגות תמיד בשימוש מקופת הוועד - ההוצאות המדוברות הן ההוצאות בגין תיקון תשתיות הבניין.
למיטב ידיעתי, קופת הוועד נשארה אותה קופה כבעבר ותשמש לאותם שירותים שוטפים כבעבר כפי שתמיד הייתה - כי מס הוועד נשאר אותו מס החל על כל בעלי הנכסים ("המשכירים")
אם אותו שוכר, בחר לשאת בתשלום מס הוועד במקום בעל הנכס וזה מעוגן כדין בחוזה השכירות שלו - זה לא עניין של הוועד!
מבחינת הוועד, כך הוא רואה את הנושא: את מס הוועד הוא יקבל מבעל הנכס. אמור השוכר לשלם במקום בעליו ? - אם משלם - מה טוב. אם לא - "הכדור" חוזר לבעל הנכס....
לגבי ההוצאות לשירותים השוטפים והתשתיות - הן יימושכו, וינוהלו כרגיל כתמיד. אין קשר לעניין "מי משלם"....
מבחינת הוועד - בעל הבית תמיד משלם. (בין אם ע"י "שליח" ובין אם ע"י "מלאך".....) מה זה משנה ?
השאלה שלי היא:
האם נכונה דעתו של וועד הבית ???
בתודה.
חיוב השוכר בתשלום ועד בית
בדרך כלל בהסכמי שכירות מוסכם בין השוכר לבין המשכיר כי השוכר יישא בתשלומי ועד הבית החודשיים.
אולם, ככל שמדובר בהוצאות שאינן בגדר תחזוקה שוטפת של הבית שבגינן משולמי דמי הוועד, למשל שיפוץ הבניין או שדרוג מסוים על המשכיר לשאת בהוצאות אלו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול חוזה
תביעה לסיום חוזה בבית משפט לתביעות קטנות
בבית משפט לתביעות קטנות מוגשות תביעות כספיות עד לשווי של 33,200 ש"ח. לכן את יכולה לתבוע את בעלת הבית בגין שכר הדירה שעליך לקבל בחזרה. לא ניתן לקבל פסק דין המורה על סיום חוזה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אודה על תשובה קונקרטית
ניסיתי לבדוק נסח טאבו כדי לדעת מה הסיפור עם הבית אבל אי אפשר לאתר תת חלקה. מדובר בדירה בבניין ישן שמחובר לבניינים נוספים. אי אפשר לאתר באינטרנט תת חלקה ואני בכלל לא יכול לדעת מה תת החלקה כי גם במכתבים שמגיעים לגבי ארנונה וכאלה (על שם אבא שלי) כתוב רק גוש וחלקה.
נניח שמחר אבא שלי ירצה להעביר את הבית לבעלותי, איפה יכול להיות הרישום שלי הבית הזה??? יכול להיות שהוא שייך לחברה כלשהי? אם אין נסח טאבו אז איפה התיעוד לבעלות הרשמית?
תודה רבה
רישום זכויות במקרקעין בטאבו
כנראה שלא נרשם בית משותף ולכן אין תת חלקה או שמדובר בבית פרטי שבנוי על כל החלקה.
האם לא ניתן להוציא נסח טאבו בכלל או רק נסח טאבו ספציפי לתת חלקה?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום רטרואקטיבי של מחזיק בנכס
בחודש אוגוסט 2012 השכרתי דירה למשפחה. אותה משפחה נרשמה בעירייה במחזיקה בנכס רק בחודש מאי 2013 (על סמך הסכם השכירות). מחודש אוגוסט 2012 ועד לחודש מאי 2013 השוכרים לא שילמו ארנונה. לאחרונה העירייה מבקשת ממני לשלם את החוב. הצגתי לפקידי הגביה את הסכם השכירות והראתי שאותה משפחה היא זו שהחזיקה בדירה בתקופה שבה נוצר החוב. הפקידה אמרה לי שמכיוון שההסכם דווח להם רק בחודש מאי 2013 אי אפשר לרשום מחזיקים באופן רטרואקטיבי.
רציתי לדעת האם זה נכון ואם לא, אשמח אם תוכלו להפנות אותי לסעיף הרלבנטי בחוק כדי שאוכל להציג לפקידה בעירייה. תודה
חובת דיווח לעירייה על החלפת מחזיק בדירה
לפי פקודת העיריות חלה חובה על המשכיר לדווח לעירייה על שינוי במחזיק. כל עוד לא ניתנה הודעה כאמור, יהיו המוכר, המעביר או המשכיר חייבים בארנונה שהקונה, הנעבר או השוכר היו חייבים לשלם ולא שילמו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיור מוגן עמידר
האפוטרופוס של הקטין הוא אביו שאינו מתגורר עימם.
האם הקטין יכול להמשיך להתגורר בדירה כממשיך של הסבתא אם חלילה יקרה משהו לסבתא.
הנכד מתגורר עם הסבתא למעלה משנה.
תודה
דיור מוגן עמידר
יש לבדוק בחוזה מול עמידר את התנאים הרלבנטיים או לפנות לעמידר ולבדוק מולם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון נסח טאבו
אני עומד לפני מכירת דירה. בבדיקת הנסח טאבו באינטרנט
נדהמתי לגלות שרשומות לי שתי חניות מקורות במקום אחת עליונה ואחת מקורה.
מהחוזה שנחתם לפני כ12 שנה עם "שיכון עובדים"מופיע המיקום המדויק של החניות בהם אני מחנה עד היום אחת עליונה ואחת מקורה כולל בתוכנית הבניין.
מה עלי לעשות? אילו מסמכים להגיש בבואי לטאבו ?
תודה מראש
תיקון צו הבית המשותף
היות ונרשם בית משותף יש להגיש לטאבו בקשה לתיקון רישום צו הבית המשותף.
לבקשה יש לצרף תשריט ומסמכים נוספים. קיימות הנחיות מדויקות איך לעשות זאת באתר של משרד המשפטים.
ההליך נעשה באמצעות עו"ד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה
לבעלי יש דירה שרשומה על שמו מלפני הנישואין, יש לנו הסכם ממון שבו רשום שהדירה , אנחנו גרים בדירה עם 4ילדינו .
יש לכל אחד מאיתנו חשבון בנק משלו
יש לנו 700 אלף שח שחסכנו ונמצאים בחשבון השקעות שרשום על שמו,
אם הוא מווציא את הכסף שלנו, ואביו עוזר לנו ומוסיף עוד 2 מיליון לקנות דירה נוספת להשקעה שרשומה על שם בעלי, מה החלק שלי בדירה?
תודה
רישום בעלות בדירת מגורים
ניתן לרכוש את הדירה ולרשום מחצית על שמך ומחצית על שם בעלך. וניתן אף לרשום אחרת. זה תלוי ברצונכם.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





