פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

שאלה בנוגע לרכישת מגרש

אורטל 27/01/14
שלום, רציתי לברר האם ניתן לרשום מגרש ע"ש בעלות של שני אחים? ואם אי אפשר, האם במידה והם קונים אותו בשותפות ורק אחד נרשם, ניתן להוכיח בעלות ע"י מסמך בחתימת עו"ד? הכוונה, שלא יהיה ניתן למכור את המגרש אלא בהסכמת שניהם וגם לאחר 120 שנה הבעלות תועבר לידי היורשים של שניהם...

תודה מראש

סופה של עסקה במקרקעין היא ברישום

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/14
אורטל שלום,



ניתן לרשום מגרש כמו כל נכס על יותר מאדם אחד אם הם רוכשים אותו יחדיו.

אם המגרש לא יירשם על שם שניהם, לדעתי אין תוקף למסמך שיעיד שהם שותפים שייחתם רק על ידי עו"ד. יש להסדיר את הרישום על שם שני האחים בטאבו או במרשם זכויות אחר, שהרי סופה של עסקה במקרקעין היא ברישום.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

הילה 27/01/14
שלום רב,

מכרתי את ביתי לפני כחודשיים ועתה אני מעוניינת לרכוש אחר. האם מס הרכישה שאשלם הוא לפי דירה ראשונה או שנייה?

תודה הילה.

תשלום מס רכישה ברכישת דירה יחידה

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/14
הילה שלום,



אם עסקת המכר דווחה לרשות המיסים, ואין בבעלותך כרגע דירה אחרת, תשלמי מס רכישה לפי דירה יחידה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חדירה לשטחי

משה 27/01/14
בין ביתי לבית השכן היתה גדר רעועה. השכן התחלף והשכן החדש החליט לעשות גדר חדשה על חשבונו , אך מאחר וסרבתי לשלם הוא לא צבע אותה בחלק הפונה אלי.

  בחלק מהשטח הרחוק מהבית שלי ושלו הגדר שלו סוטה ב 4 ס"מ  לשטחי. שטח הסטיה הכולל הוא בערך 30 סמ"ר.  האם יש לי קייס לתבוע אותו ?

נזק בגין בניית גדר

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/14
משה שלום,



אם הסטייה גורמת לך לנזק כלשהו או להפרעה מהותית, ניתן לפנות לשמאי על מנת שיעריך את הנזק. אם אכן קיים נזק או הפרעה על פי השמאי ניתן ראשית לפנות לשכן בבקשה לפיצוי ואם לא יועיל תוכל לתבוע אותו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוספת שוכרים לביטוח מבנה

ר 27/01/14
ני מעוניינת להשכיר את הבית שברשותי לזוג, אשר דורשים שהוסיף אותם לביטוח מבנה של הבית.

אציין שהביטוח מבנה שיש ברשותי כולל צד ג'. פניתי לחברת ביטוח בנושא ותשובתם הינה: כבעלי הנכס- אתם אמורים להיות היחידים שרשומים , מסיבה מאוד ברורה: אם יש נזק רק אתם יכולים לתבוע תיקון ו/או פיצוי מחברת הביטוח

מה שכן נהוג לעשות, זה שהשוכרים עושים לעצמם ביטוח לתכולה הכולל  כיסוי כנגד צד שלישי ( ובביטוח שלהם מעדכנים הזכות השיפוי הם לבעלי הנכס), הביטוח שלהם נעשה ע"מ שיכסה את הרכוש שלהם שקיים בדירה , וכן כל נזק שיגרם כתוצאה משריפה, פריצה ודומה, לתכולה ולמבנה. מעבר לכך, צד שלישי ( ע"ס 500,000 או 1,000,000 ₪ ) יכסה אתכם אם קרה משהו לדייר בבית או לנכס שכן , כתוצאה מרשלנות השוכרים.

העברתי לשוכרים ותשובתם, שהיות וחברות הביטוח רוצות להרוויח כסף, הן מנפנפות את בעלי הדירות ודורשות לעשות ביטוח נוסף.



בחוזה שכירות יש את הסעיפים הבאים: 

* המשתמש הזמני יהיה אחראי לכל נזק מכל מין וסוג שהוא שיגרם לכל אדם ולכל רכוש שהוא לרבות  - אך מבלי לפגוע בכלליות האמור לעיל - למבקרים בנכס, ולכל אדם אחר אשר ימצא בתחומי הנכס או בדרך אליו או ממנו או בסמך לו, הנובע ממצב הנכס 

  ו/או מכל פעולה או מחדל שיתרחשו בהם, התנהגותו, התנהגות באי ביתו, וכל הנמצאים בהנכס או בסביבתו.  

* המשתמש הזמני מצהיר ומאשר כי האחריות להסדיר את ביטוח תכולת הדירה ו/או הרכוש המצוי בא הינה שלו באופן בלעדי בין אם ביצע ביטח את הנ"ל ובין אם לאו. כמו כן המשתמש הזמני מצהיר ומאשר, כי בשום מקרה אחריות לנזק ו/או גניבה ו/או 

 אובדן שיגרמו - אם יגרמו – לו, לחפציו,  לרכושו שלו או של מי מטעמו לא תוטל על הקיבוץ או על בעל הזכויות.    



השוכרים הוסיפו את הסעיפים הבאים:

* על אף האמור בסעיפים לעיל, ידאגו בעלי הזכויות לרשום את המשתמש הזמני בפוליסת ביטוח המבנה הקיימת שלהם,  וכן להוסיף בפוליסה סעיף המונע מחברת הביטוח לחזור אל המשתמש הזמני בתביעת שיבוב, כך שבפועל המשתמש הזמני ייכנס 

  בנעלי בעלי הזכויות, ובעלי הזכויות יכנסו בנעלי המשתמש הזמני, לצורך תביעת ביטוח, ככל שתהא חס וחלילה,  כחלק מפוליסית המבנה הקיימת ע"ש בעלי הזכויות

* בעל הזכויות אחראי לביצוע האמור בסעיף לעיל – והמשתמש הזמני יישא בעלות הכספית הכרוכה, ככל שכרוכה עלות כספית, במזומן וכנגד אסמכתא.



האם זה חוקי מה שהשוכרים מבקשים, האם אני יכולה להתעקש ולא לעשות את הביטוח??

כמו כן, אשמח לדעת מה עושים במקרים כאלו עפ"י החוקים?

הוספת שוכרים לביטוח מבנה

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/14
שלום רב,



הסעיפים שהשוכרים מבקשים סותרים את הסעיפים שרשמת לעיל ולדעתי אין זה מקובל. אולם, אם את מחליטה להיענות לדרישתם, תבדקי עם חברת ביטוח האם בכלל ניתן לרשום אותם בפוליסה, האם הם יכולים לתבוע במקומך והאם ניתן למנוע שיבוב.



אני מציעה לפנות גם לפורום דיני ביטוח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סוגית מס

דנית 27/01/14
שלום לי ולבעלי 2 דירות שרכשנו לפני נישואינו, שווי כל דירה כ-900 אש"ח כעת אנו מעוניינים לרכוש דירה חדשה בעלות 1.5 מש"ח  נשמח לדעת אילו מסים נאלץ לשלם אם נמכור אחת מהן ונרכוש את החדשה ואילו מה נשלם אם נמכור את שתי הדירות ונרכוש את החדשה תודה

סוגיית מס

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/14
דנית שלום,



כדי לענות על שאלתך עליך להשלים את הפרטים הבאים:

כיצד רשומות הדירות? במשותף? על שם כל אחד מכם בנפרד?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשובה

דנית 28/01/14
הדירות רשומות על שם כל אחד מאיתנו בנפרד



תודה

איחור במסירת דירה חדשה מקבלן

אלכס.ב. 27/01/14
תומר שלום

אני רוצה להודות לך על תשובה בשאלה שלי הקודמת.

העו"ד של הקבלן לא מגיב לפניות, כמו הן הקבלן, השאלה שלי :אם אין לי סכום פיצוי מדויק לדרוש מהקבלן על האיחור האם ניתן בתביעה לדרוש לפיצוי חודשי לפי החוק עד קבלת המפתח?



תודה מראש.

איחור במסירת דירה חדשה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/14
אלכס שלום,



על פי החוק ניתן לקבל פיצוי על פי שכירות חודשית עד למועד המסירה בפועל אך גם תקופה זו מוגבלת.

לדעתי כדאי להמתין למועד המסירה בפועל.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה משותפת בין אחים

יוסי 27/01/14
ברשותי דירה משותפת עם אחי, אני גר בדירה משנת 1999 אצל הורי, אשר נפטרו בשנת 2007. הדירה הועברה בירושה אלי ואל אחי, אני חי בדירה מאז, בתחילה סוכם בע"פ שאשלם לו חצי שכ"ד, אך לבסוף לאחר מספר חודשים סוכם ביני לבינו (שוב בע"פ) כי איני יכול לעמוד בתשלומים ולא הייתה כל דרישה ממנו (כיום לטענתו הוא אומר שסוכם שאחיה עד סוף חיי והדירה תתחלק בין ילדנו כל אחד רבע - לי יש בן אחד ולו שלושה ילדים). בסופו של דבר לאחר שיחה ארוכה הגענו להסכמה על מכירת הדירה, כרגע היא מוצעת למכירה לקונים, הוא דורש רטרואקטיבית את תשלומי שכ"ד עם ניקוי של הוצאות שותפות בהן הוא אינו השתתף. (מחיר ממוצע לדירה שכזו באזור הינה כמליון וחצי הוא הציע לי מחצית מ-1.2 מליון וסירבתי) 

יש לציין, לפני מספר חודשים ביתו עברה לגור בדירה, השתלטה על החניה, החליטה שמי שתופס את החניה ראשון הוא זה שיחנה בה, הרגשתי הייתה שכל הריב והחיכוכים נגרמים בגלל עניין החניה ועל כן החלטתי כי הנני מעדיף לעשות את חלוקת הרכוש. 

לאחר כל השיחה, הוא חזר בטענה שהוא לא מוכן למכור לאף אדם ולא יהיה מוכן לחתום על חוזה, אלא אם הוא קונה את החניה מאיתנו. איני מוכן למכור לו את החניה כי הדבר יגרום לירידת ערך הדירה, ולקושי רב במכירתה עקב כך שהדירה נמצאת באזור מרכזי בעיר וחניה זה דבר חשוב באזור זה (יש לציין, שוב נושא החניה עולה והויכוחים מגיעים בגלל נושא זה) 

רציתי לדעת, קודם כל, האם עקב כך שחייתי בדירת הורי עוד לפני קבלת הדירה בירושה מקנה לי זכויות כלשהן על הדירה? 

בנוסף, מה עמדת החוק לגבי אי הסכמתו למכור ביחד עם החניה (אשר רשומה בטאבו), והאם יש עילה לפנות לבית משפט בנושא זה?

מכירת דירה ללא חניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/14
יוסי שלום,



עצם מגוריך בדירה טרם קבלת הירושה לא מקנה לך זכויות מיוחדות. המעמד שלך היה של בר- רשות למגורים בדירה כל עוד לא קיבלת מחצית ממנה.



בעיקרון ניתן למכור חניה הצמודה בטאבו לדירה מסוימת בבית משותף למי שבבעלותו דירה אחרת בבית המשותף. (כלומר, להעביר חניה באותו בניין מבעל דירה אחת לבעל דירה שני).

לא הבנתי משאלתך, כיצד הוא רוצה לקנות את החניה. הרי אם הוא רוכש את החלק שלך הוא רוכש אותו כולל החלק שלך בחניה. נא הבהרתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין




הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לאן לפנות אם אני רוצה החזר כספי ששילמתי לעו"ד שלא סיים עבודה בתיק

יעל 27/01/14
התיק היה על חלוקת שטח כאשר עורכי דין הגיעו להסכם בניהם ולא נעשה חלוקה בפועל

החזר כספי של שכר טרחת עורך דין

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/14
יעל שלום,



האם פנית לעו"ד עצמו וביקשת ממנו? מה ענה?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חריגה קטנה בבנית תוספת בהיתר

איציק 27/01/14
שלום, רכשנו לפני כשנה בית וגילינו שבתוספת שנבנתה בהיתר ישנה חריגה של 10 מ׳ מהתוכנית המקורית, התוספת נבנתה לפני יותר מ10 שנים ובנוסף בארנונה מצויין הגודל האמיתי של הבית כולל החריגה, אני מעונין למכור את הבית אך רוצה להסדיר את הנושא לפני,מה ההליך המקובל במצב זה?

תודה.

הכשרת חריגות בניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/14
איציק שלום,



אני מציעה לפנות לעירייה למחלקת רישוי ופיקוח על הבניה ולברר מהו ההליך הנדרש במקרה זה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חנייה בבנין משותף

הדס 26/01/14
שלום רב,

הוריי גרים בבניין משותף, 6 דיירים החל משנת 1972 (42 שנים). מאז ועד היום כל אחד מ 6 הדיירים מיקם עצמו באופן קבוע בחנייה מסויימת בה חנו מאז. לפני כשנה הגיעה דיירת חדשה לבניין שטוענת שכיון שהחניות אינן בטאבו (הבנתי מאבי שכן שויכו על פי חוזה הרכישה) מותר לה להחנות בחנייה בה אבי החנה מאז ועד היום. מיקום החנייה של אבי נח יותר מבחינת תמרון וגם חלק מהחניות רחבות יותר כך שמאפשרות חנייה לשני רכבים וחלק לא.

אנחנו כילדיו חנינו מאז יש ברשותנו רכב באותה חנייה בצמידות לרכבו של אבי.

אשמח להבין מה אומר החוק

תודה רבה, 

חניה בבית משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 27/01/14
הדס שלום,



כדי לענות על שאלתך קודם יש לבדוק מה אומר הסכם הרכישה? האם צורף לו תשריט המצביע על החניה? מדוע לא נרשמו החניות בטאבו?



בברכה,

ענת  קציר, עו"ד

מנהלת פורם נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנושא תיווך

אורית 26/01/14
פרסמתי את דירתי למכירה ביד 2. זוג קונים פוטנציאליים באו לראות את הדירה לפני כשבוע. לאחר התלבטות חתמנו על חוזה בלעדיות לחודשיים עם מתווך. באותו יום יצרו איתנו קשר בני הזוג שביקרו בדירה טרם חתימת ההסכם עם המתווך והביעו עניין בלקנות את הדירה. האם עלינו לשלם עמלת תיווך למתווך למרות שהוא לא זה שהביא את הקונים ולמרות שהם ראו את הדירה טרם החתימה על ההסכם? יש לי תיעוד בטלפון שהקונים יצרו איתנו קשר לפני שבוע.

הסכם בלעדיות תיווך

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
לא חושב שצריך יהיה לשלם למתווך שכן הוא לא היה הגורם היעיל למכירה.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין ויגושר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניית ממדים על שטח של אחד השכנים

יוסי א 26/01/14
בבניין שלנו מעוניינים בהוספת ממדים למספר דירות,





השטח שממנו יצמחו הממדים נמצא על שטח שמצומד ושייך בטאבו לאחד





השכנים מהקומה התחתונה, הוא אינו מעוניין בבניית ממד,





אך אינו מתנגד שאחרים יבנו,





האם יש לו זכות לדרוש מאיתנו לשלם עבור הבנייה?

בניית ממד

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
יוסי שלום ,זו שאלה שדורשת בדיקה מעמיקה יותר.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין ויגושר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערבויות לחברה בונה

. 26/01/14
בפרוייקט בינוי פינוי  מבקשים היזם ובעל החברה הבונה מהדיירים לחתום על חוזה.  איך אפשר לחתום עם החברה כשאני לא יודע מהן הערבויות של הבנק, אם ניתנות לחברה, מה גובהן ובאיזה בנק מדובר. 




(הם אמרו, שיקבלו ערבויות לבניה שלהם).



האם  לא מקבלים קודם הבטחה של בנק לחברה לגבי הערבויות ורק אחר כך נחתום?



(חלק גדול מהדיירים חתמו)



נושא הערבויות מאד נוגע לליבי בגלל  הקשיים היום של חברות במשק.



מה אני צריך לבקש "לראות" לפני שאני חותם, לגבי הערבויות?

פינוי בינוי

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
ממליץ כל דיירי הבניין הנכבדים ישכרו עו"ד - שיערוך את הבדיקות הנדרשות ואף יהיה אחריות מסויימות שלו כלפי הפרויקט, בין היתר בדיקות ערבויות.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסים ובדיקת איכות הדירה

ט 26/01/14
ערב טוב

-אם דירה ברשותי,120 מ"ר(לא קניתי או מכרתי בעשרים השנים האחרונות) ואני מעוניין לקנות דירה בת 2 חדרים כדי להתקיים חודשית מהשכרתה. (הפנסיה שלי נמוכה)



העובדה שיהיו ברשותי 2 דירות, - תחייב מיסים כלשהם באופן רציף במהלך שנות ההשכרה?



אילו מיסים אצטרך לשלם בקנית הדירה הקטנה? מס רכוש? מס שבח? מה עוד?



מאיפה אפשר לקבל רשימת אנשי מקצוע הבודקים את איכות הדירה הרעועה שאני רוצה לקנות ולשפץ? יש  אגודה?ו

רכישת 2 דירות

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
ברגע שיש לך דירה ואתה רוכש עוד דירה, תשלום המס על הדירה השניה (מס רכישה) הוא גבוה שכן זו דירה שניה.

לגבי כסף מהשכרה- פנה ליועץ מס, כעקרון עד לסכום מסויים יש פטור.

ממליץ לך לקחת עו"ד צמוד שילווה אותך בתהליך.

לגבי בדיקת דירה, תחפש באינטרנט בדיקת מצב דירה ותראה יש הרבה מאוד חברות פרטיות בשוק.

בהצלחה.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רק מס רכישה חד פעמי

אלירן 29/01/14
בצורה חד פעמית תשלם מס רכישה 5%,

או שתרשום את הדירה על שם מישהו אחר שאינו בעלים של דירה (נכד מעל גיל 18 לדוגמא) עם הערת אזהרה שהיא שלך.



אין אגודה חינמית, אתה צריך עו"ד שיבדוק את המצב המשפטי של הדירה. וכדאי לך להסתובב בשוק לראות כמה דירות ולהתייעץ עם חברים שיש להם ניסיון ואז להחליט איזה דירה לקנות.



תזכור שלא חייבים למכור ולקנות ישר, לא יקרה כלום אם הכסף ישאר בבנק כמה חודשים עד שתמצא כלה.

תחילת חישוב הפרשי מדד

עידן 26/01/14
שלום רב,

שחתמנו על חוזה לרכישת דירה הכנסנו לחוזה 2 תנאים מתלים לקיומו של החוזה מכיוון שביום חתימת החוזה לא היה היתר בניה עדיין והחברה הבונה עדיין לא הייתה בעלת זכויות החכירה על השטח.

הפרש הזמן היה  כ-4 חודש עד לקיום 2 התנאים האלו.

כיום שהפרויקט מסתיים הקבלן דורש את הפרשי הצמדת המדד מיום חתימת החוזה ולא מיום קיום 2 התנאים האלו.

מבחינת ההפרשים יש משמעות רבה ל-4 חודשים האלו מסתכם בהפרש של 10 אלף שקל.

תחילת חישוב הפרשי ריבית

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
ולכן יש לפנות לחוזה ולראות מה רשום שם או לזכרון הדברים התשובה טמונה שם.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת בעלות של דירה על השמי

מרק 26/01/14
בתאריך 24.01.2013 נחתם חוזה מכירת דירה . מועד מסירת החזקה על הדירה הינו 31.08.2013.על הדירה היה חוב של ארנונה .במהלך המעבר של הדירה על שמי  המוכר הסדיר חוב ארנונה מול העיריה ע"י חלק ששולם וחלק בפשרה למחיקת החוב.בתאריך 1.09.2013 הגענו יחד עם המכוכר לעירייה/מחלקת גביית ארנונה להעברת חזקה בארנונה על השמי.בעירייה/מחלקת גבייה נאמר לנו שלמרות הסדרת החוב ותשלום החוב, החוב עדין לא ניתן למחיקה וכך לא ניתן להעביר בעלות הדירה על השמי ונדרש לפנות למשרד הפנים למחיקת החוב במערכת הממוחשבת.המוכר פנה למנהל מקרקעין וקיבל אישור להעברת הזכויות בטאבו ושנכס נקי מחובות.במהלך חודש אוקטובר יחד עם המכר ואישור העברת זכויות בטאבו ניגשנו למחלקת גביית ארנונה ושוב הנציגה חזרה על אותו דבר "לא ניתן להעביר בעלות על הדירה בארנונה על השמי" למרות אישור בטאבו." לפני כמה ימים ובפעם השלישית ניגשתי למחלקת גביית ארנונה לבדיקה חוזרת בנדון.עד כה איני מקבלת מענה איך ומה אני נדרשת לעשות להעברת דירה על השמי. למי לפנות ומה לעשות?.היום חלפו כמעט 5 חודשים מאז קבלת המפתח ואיני יודע מה סופו של הסיפור ומתי הוא יסתיים!!!!!!!!!!!!עד כה עו"ד שלי מחזיקה בתשלום האחרון למוכר בשל בעיות הרישום של דירה על שמי ללא מסמך רשמי של העירייה .מה עליי לעשות?האם קיימת הילה לתביעה?עירייה?מוכר?בשל נזיקין שלא יכולה למכור את הדירה ובתאכלס איני בעלת הנכס בארנונה.מה לעשות?

תביעה כנגד העירייה

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
לטעמי הדרך היא לפנות לעירייה - במכתב רשמי (ממש מכתב התראה) ולדרוש מהם להסדיר את העניין.יש לבדוק את החוקיות - יתכן שזה חוקי שהם לא מעבירים כל עוד הוא בהסדר חוב - יש לבדוק את התקנות ולכן מכתב שיענה יתן לך את התמונה הכוללת ואז נדע מי כאן לא בסדר - העירייה, או המוכר.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת מוכר בשל אי העברת אישור עיריה

מרק 26/03/14
   שלום רב,

חלפו 7 חודשים מאז שקיבלתי מפתחות של הדירה ועד כה לא נמחק החוב באנונה ולא העברנו דירה בטאבו וארנונה על שמנו.

ע"ד שלי שלחה שני מכתבים ,אחת לעו"ד של המוכר ושני למוכר על רצוננו למכור דירה והמוכר גורם לנו נזקים ומדוב על הפרעה יסודית.

עו"ד שלי עדין מחזיקה 10% תשלום האחרון למוכר.

המוכר ועורך דינו התחייבו תוך זמן קצר לסיים סאגה בארנונה. 

עו"ד שלי לא מעוניינת לתבוע את המוכר,טוענת שאין כל כך עילה לתביעה.

אני חושב להפך,הייתי אמור לקבל דירה על שמי עד 31.08.2013 ועד כה לא קיבלתי.

מס' שאלות:

א.האם אני יכול לתבוע את המוכר לבד ועל איזה סכום,הפרעה יסודית או תביעות קטנות עד 33000 ש"ח?

ב.עד מתי אני יכול לתבוע לאחר סיום העברת בעלות בארנונה וטאבו על שמי?

ג.האם לדעתך קיימת עילה לתביעה ומה סיכויי הצלחה?

ד.האם כדאי לגשת עם עו"ד ומה שכר טרחה המקובלים?

תודה מראש

רישום זכויות במקרקעין באנגליה

שי 26/01/14
כיצד אני יכול לקבל מידע על זכויות במקרקעין באנגליה? יש להם אתר בדומה ל"טאבו" הישראלי??

רישום מקרקעין באנגליה

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
לי הנושא פחות מוכר

אולי מנהל פורום אחר?

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

ליאור 26/01/14
אחרי תשלום דמי חכירה מהוונים למנהל. יש לי את הזכות לקנות מהמנהל את הנכס?

דמי חכירה מהוונים

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
לא.

תשלום דמי חכירה מהוונים - מאריך לך את תקופת החכירה.

המינהל במילא במגמה של העברת הנכסים לרישום בעלות - זה כרגע מתרחש באלפי דירות.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנושא תיווך

אורית 26/01/14
לפני כחודשיים נעזרתי בשירותיי תיווך של משרד מסויים, קבעתי מראש את סכום התשלום עבור התיווך.

המשרד תיווך נסגר והצטרף עם נכסיו למשרד תיווך אחר.השבוע התקקשרתי למתווכת שהראתה לי את הבית לפני חודשיים וענתה לי השותפה שלה שסיפרה לי על השינויים במשרד והציעה להראות לי נכסים נוספים.נפגשתי איתה וחתמתי לה על המסמך ששיך למשרד שהיא הצטרפה אליו ובו כתוב שאני צריכה לשלם 2% פלוס מע״מ.

כשנסענו לראות את הבתים, הבית האחרון שהיא הראתה לי היה הבית שבעבר השותפה שלה כבר הראתה לי אך כשחתמתי על המסמך לא זכרתי שבכתובת הזאת כבר ביקרתי.שאלתי, מה החוק אומר לגביי תשלום עבור תיווך של נכס שכבר ראיתי בעבר וסוכם גובה התשלום תיווך עבורו?

הסכם תיווך

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
לא חושב שהחוק מתייחס לגבי זה.

אבל לדעתי הצדק עמך - ואם זה נכס שתוכלי להראות שיש לך מסמך לגביו - יש מצב טוב שתוכלי לשלם את הסכום הנמוך.



כמובן שצריך לבדוק את המקרה יותר לעומק על מנת ליתן תשובה מחייבת.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת נזיקין

שרון 26/01/14
אני גרה בדו משפחתי ושכני מנהלים גן ללא שימוש חורג. לאחר פניות ממושכות לעירייה וללא מענה, פנינו לבית משפט שיאלץ אותם להוציא היתר שימוש חורג או לסגור. מיד לאחר שהגשנו את התביעה, הם התחילו תהליך עבוא ההיתר אך למרות אישור עקרוני, הם החליטו לסגור בסוף השנה בשל שיקול כלכלי. השופט פסק לטובתינו. האם נוכל כעת לתבוע את העירייה ואת השכנים על נזיקין? האם נוכל לדרוש מהעירייה את הוצאות המשפט הקודם?

תביעה בעניין גן ילדים

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
יש אפשרות לתבוע את השכנים על הנזק.

לגבי העירייה, קשה יותר - צריך להוכיח רשלנות שלהם - אני לא בטוח שזה המקרה.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה

אריק 26/01/14
שלום 



ברכישת דירה שהמוכר לא מוכר להצהיר כי אין חריגות בניה ולא מוכן לקחת שמאי, היה ויתגלו חס וחלילה חריגות בניה האם אוכל לתבוע אותו בגין כך ? 



תודה 

העדר הצהרה על חריגות בניה

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
תלוי מה רשום בחוזה.

כל עוד אין הצהרה כזו - אתה בבעיה .

הייתי מאוד מאוד נזהר מחתימה על חוזה כזה.

יש כאן נורה אדומה ענקית...

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השתלטות על חדר כושר

ניסים 26/01/14
רציתי לשאול מה עושים במצב שועד הבית סגר את חדר הכושר בבניין ויש רק מפתח אחד אצל
הועד ואם אתה רוצה להכנס לחדר הכושר אתה צריך לפנות לועד

הדבר מנוגד לחוק בכל
חומרתו יש לציין שחדר הכושר שייך לכל הדיירים ולכל דייר צריך שיהיה מפתח דבר שיהיה
בזמנו עד שהועד החדש החליט לשנות נוהלים ולקחת את הדין לעצמו כרגע יש לי 2 אפשרויות
הראשונה והמועדפת היא להזמין מנעולן לפתוח את הדלת להחליף מנעול ולתת לכל הדיירים
לשכפל מפתח השאלה שלי היא האם מבחינת החוק יש פה בעיה?והאופציה השניה היא לפנות
למפקח על המקרקעין

ולהגיש תביעה ודרישה לתת לי מפתח לחדר הכושר הבעיה היא שתהליך
זה לוקח חודשים רציתי לדעת מה עדיף לעשות במצב כזה ומה החוק אומר לגבי זה

מענה

עורך דין אייל בניסטי 26/01/14
ניסים שלום,

בשלב ראשון מומלץ יהיה לשקול מכתב מעו"ד.



בברכה,

עו"ד אייל בניסטי

נזק לדירה בשל רטיבות שבאה משכן למעלה

אבי 26/01/14
יש לי בעיה של כניסת רטיבות מהדירה למעלה לדירה שלי , ולכן טיח נופל.

פניתי בתביעה לטאבו. המפקח מינה מהנדס מומחה. המומחה נדרש לקבוע את מקור הרטיבות ואת מידת הנזק שנגרם לי. המומחה קבע כי הרטיבות באה מהשכן מלמעלה. כן גם קבע שיש לי הזנחה בדירה. (הדירה לא ראוייה למגורים בשל הטיח שנפל). לאחר קבלת דו"ח המהנדס המומחה נתן ו המפקח בטאבו פסק דין . בפסק הדין קבע כי בגלל שיש לי הזנחה בדירה אז השכן מלמעלה פטור מלשלם לי את הנזק שגרם או פטור מלתקן לי את הנזק (בקשתי בקשה לצו עשה לתיקון הנזק ) . ערערתי לבית משפט מחוזי . בית משפט מחוזי קבע כי בגלל ההזנחה , סכום התיקון של הטיח בתקרה נבלע בהוצאת התיקונים הכללית שעלי לבצע בדירה. עכשיו לענייננו- אני יודע כי לפי הנוהג מי שמזיק צריך לשלם את הנזק במלואו. לדעתי לא משנה אם יש לי הזנחה בדירה או אין לי הזנחה (כמו כן ניתן לפרק את התיקונים בדירה לשניים, הראשון זה סכום הכסף לטיפול בהזנחה והשני זה סכום הכסף לתיקון נזקי הרטיבות )    , וזה לא קשור לעניין הטיח שנפל בגלל הרטיבות. השאלה שלי היא, מה הסיכויים לכך שבבית משפט העליון אוכל לחייב את השכן לתקן לי את הנזק (הטיח שנפל ) .

כן על מה עלי להסתמך- האם על הנוהג כי המזיק צריך לשלם את מלוא הנזק ולא צריך לצאת נשכר מכל העניין הזה.?

תודה רבה מראש. 

ערעור לבית המשפט העליון

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
אני לא בטוח שכדאי לך לערער לעליון על דבר כזה.

במדינת ישראל סיכוי הערעור גם ככה מאוד נמוכים.

אתה כבר אחרי ערעור אחד שנדחה... כדאי לך לשקול טוב.

ברמת העקרון - הטיעונים שלך טובים - ויש לו קו טוב - אבל...

לא תמיד יש צדק בבית המשפט (את זה כבר למדת לצערי).



תשקול היטב.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכן שבונה בצמוד אליי

אריה 25/01/14
שלום,

יש לי מגרש שבניתי עליו 3 קומות.

במגרש הסמוך אליי יש מבנה קיים שיש לי איתו קיר משותף היום בגובה של קומה 1.

השכן במגרש הסמוך הזה רוצה לבנות עוד 2 קומות על הקומה שלו ונוצר מצב שהוא ממשיך את הקיר המשותף שלנו עוד 2 קומות.

כשאני בניתי את הקיר עשיתי חיפוי של אבן מבחוץ ועכשיו כשהוא יצק את הקיר המשותף מהצד שלו כל האבן שלי תלך (היא תכנס בתוך הבטון שהוא ייצק).

האבן הזו על הקיר עלתה לי 120K יש משהו לעשות עם זה? תודה מראש.

שכן שבנה בצמוד

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
שלום אריה, זה מקרה מורכב .

לדעתי - אם ידעת שהולך להיות מתי שהוא דו - הרי שלא היית אמור "לקשט" את הקיר הזה.

אבל יתכן שלא הבנתי את העובדות כראוי.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הייתי רוצה עזרה בכניסה לתחום

אנטוני 25/01/14
היי עו"ד תומר שזר , יש לי כמה שאלות שאני מקווה שאתה תוכל לעזור לי .

אני רוצה להתחיל לבנות בתיים שהם קומותיים (קוטג'ים) בכדי למכור אותם ולהמשיך ככה , השאלה איפה אפשר על איזה שטח ? כמה הון עצמי צריך בערך כי אני לא רוצה גורמים חיצוניים של השקעות כסף ?

למי אני צריך לפנות כדי להתחיל בתהליכים האלו .?

בניה של קוטגים

עו"ד תומר שזר מנהל 26/01/14
ראה זה שאלה יותר כלכלית מאשר משפטית...

בגדול - צריך למצוא שטח שהתב"ע מאפשרת בניית דו.

וכמובן - צריך לקחת בחשבון שאם אתה מבצע הרבה מכירות - הרי שרשות המיסים יראו בזה משלח היד שלך והמיסוי יהיה בהתאם...

ולכן צריך לעשות את זה חוקי וחכם.

ממליץ לך לפנות ליעוץ פרטני .

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן