פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שאלה בנוגע לרכישת מגרש
תודה מראש
סופה של עסקה במקרקעין היא ברישום
ניתן לרשום מגרש כמו כל נכס על יותר מאדם אחד אם הם רוכשים אותו יחדיו.
אם המגרש לא יירשם על שם שניהם, לדעתי אין תוקף למסמך שיעיד שהם שותפים שייחתם רק על ידי עו"ד. יש להסדיר את הרישום על שם שני האחים בטאבו או במרשם זכויות אחר, שהרי סופה של עסקה במקרקעין היא ברישום.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה
מכרתי את ביתי לפני כחודשיים ועתה אני מעוניינת לרכוש אחר. האם מס הרכישה שאשלם הוא לפי דירה ראשונה או שנייה?
תודה הילה.
תשלום מס רכישה ברכישת דירה יחידה
אם עסקת המכר דווחה לרשות המיסים, ואין בבעלותך כרגע דירה אחרת, תשלמי מס רכישה לפי דירה יחידה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חדירה לשטחי
בחלק מהשטח הרחוק מהבית שלי ושלו הגדר שלו סוטה ב 4 ס"מ לשטחי. שטח הסטיה הכולל הוא בערך 30 סמ"ר. האם יש לי קייס לתבוע אותו ?
נזק בגין בניית גדר
אם הסטייה גורמת לך לנזק כלשהו או להפרעה מהותית, ניתן לפנות לשמאי על מנת שיעריך את הנזק. אם אכן קיים נזק או הפרעה על פי השמאי ניתן ראשית לפנות לשכן בבקשה לפיצוי ואם לא יועיל תוכל לתבוע אותו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוספת שוכרים לביטוח מבנה
אציין שהביטוח מבנה שיש ברשותי כולל צד ג'. פניתי לחברת ביטוח בנושא ותשובתם הינה: כבעלי הנכס- אתם אמורים להיות היחידים שרשומים , מסיבה מאוד ברורה: אם יש נזק רק אתם יכולים לתבוע תיקון ו/או פיצוי מחברת הביטוח
מה שכן נהוג לעשות, זה שהשוכרים עושים לעצמם ביטוח לתכולה הכולל כיסוי כנגד צד שלישי ( ובביטוח שלהם מעדכנים הזכות השיפוי הם לבעלי הנכס), הביטוח שלהם נעשה ע"מ שיכסה את הרכוש שלהם שקיים בדירה , וכן כל נזק שיגרם כתוצאה משריפה, פריצה ודומה, לתכולה ולמבנה. מעבר לכך, צד שלישי ( ע"ס 500,000 או 1,000,000 ₪ ) יכסה אתכם אם קרה משהו לדייר בבית או לנכס שכן , כתוצאה מרשלנות השוכרים.
העברתי לשוכרים ותשובתם, שהיות וחברות הביטוח רוצות להרוויח כסף, הן מנפנפות את בעלי הדירות ודורשות לעשות ביטוח נוסף.
בחוזה שכירות יש את הסעיפים הבאים:
* המשתמש הזמני יהיה אחראי לכל נזק מכל מין וסוג שהוא שיגרם לכל אדם ולכל רכוש שהוא לרבות - אך מבלי לפגוע בכלליות האמור לעיל - למבקרים בנכס, ולכל אדם אחר אשר ימצא בתחומי הנכס או בדרך אליו או ממנו או בסמך לו, הנובע ממצב הנכס
ו/או מכל פעולה או מחדל שיתרחשו בהם, התנהגותו, התנהגות באי ביתו, וכל הנמצאים בהנכס או בסביבתו.
* המשתמש הזמני מצהיר ומאשר כי האחריות להסדיר את ביטוח תכולת הדירה ו/או הרכוש המצוי בא הינה שלו באופן בלעדי בין אם ביצע ביטח את הנ"ל ובין אם לאו. כמו כן המשתמש הזמני מצהיר ומאשר, כי בשום מקרה אחריות לנזק ו/או גניבה ו/או
אובדן שיגרמו - אם יגרמו – לו, לחפציו, לרכושו שלו או של מי מטעמו לא תוטל על הקיבוץ או על בעל הזכויות.
השוכרים הוסיפו את הסעיפים הבאים:
* על אף האמור בסעיפים לעיל, ידאגו בעלי הזכויות לרשום את המשתמש הזמני בפוליסת ביטוח המבנה הקיימת שלהם, וכן להוסיף בפוליסה סעיף המונע מחברת הביטוח לחזור אל המשתמש הזמני בתביעת שיבוב, כך שבפועל המשתמש הזמני ייכנס
בנעלי בעלי הזכויות, ובעלי הזכויות יכנסו בנעלי המשתמש הזמני, לצורך תביעת ביטוח, ככל שתהא חס וחלילה, כחלק מפוליסית המבנה הקיימת ע"ש בעלי הזכויות
* בעל הזכויות אחראי לביצוע האמור בסעיף לעיל – והמשתמש הזמני יישא בעלות הכספית הכרוכה, ככל שכרוכה עלות כספית, במזומן וכנגד אסמכתא.
האם זה חוקי מה שהשוכרים מבקשים, האם אני יכולה להתעקש ולא לעשות את הביטוח??
כמו כן, אשמח לדעת מה עושים במקרים כאלו עפ"י החוקים?
הוספת שוכרים לביטוח מבנה
הסעיפים שהשוכרים מבקשים סותרים את הסעיפים שרשמת לעיל ולדעתי אין זה מקובל. אולם, אם את מחליטה להיענות לדרישתם, תבדקי עם חברת ביטוח האם בכלל ניתן לרשום אותם בפוליסה, האם הם יכולים לתבוע במקומך והאם ניתן למנוע שיבוב.
אני מציעה לפנות גם לפורום דיני ביטוח.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סוגית מס
סוגיית מס
כדי לענות על שאלתך עליך להשלים את הפרטים הבאים:
כיצד רשומות הדירות? במשותף? על שם כל אחד מכם בנפרד?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה
תודה
איחור במסירת דירה חדשה מקבלן
אני רוצה להודות לך על תשובה בשאלה שלי הקודמת.
העו"ד של הקבלן לא מגיב לפניות, כמו הן הקבלן, השאלה שלי :אם אין לי סכום פיצוי מדויק לדרוש מהקבלן על האיחור האם ניתן בתביעה לדרוש לפיצוי חודשי לפי החוק עד קבלת המפתח?
תודה מראש.
איחור במסירת דירה חדשה מקבלן
על פי החוק ניתן לקבל פיצוי על פי שכירות חודשית עד למועד המסירה בפועל אך גם תקופה זו מוגבלת.
לדעתי כדאי להמתין למועד המסירה בפועל.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה משותפת בין אחים
יש לציין, לפני מספר חודשים ביתו עברה לגור בדירה, השתלטה על החניה, החליטה שמי שתופס את החניה ראשון הוא זה שיחנה בה, הרגשתי הייתה שכל הריב והחיכוכים נגרמים בגלל עניין החניה ועל כן החלטתי כי הנני מעדיף לעשות את חלוקת הרכוש.
לאחר כל השיחה, הוא חזר בטענה שהוא לא מוכן למכור לאף אדם ולא יהיה מוכן לחתום על חוזה, אלא אם הוא קונה את החניה מאיתנו. איני מוכן למכור לו את החניה כי הדבר יגרום לירידת ערך הדירה, ולקושי רב במכירתה עקב כך שהדירה נמצאת באזור מרכזי בעיר וחניה זה דבר חשוב באזור זה (יש לציין, שוב נושא החניה עולה והויכוחים מגיעים בגלל נושא זה)
רציתי לדעת, קודם כל, האם עקב כך שחייתי בדירת הורי עוד לפני קבלת הדירה בירושה מקנה לי זכויות כלשהן על הדירה?
בנוסף, מה עמדת החוק לגבי אי הסכמתו למכור ביחד עם החניה (אשר רשומה בטאבו), והאם יש עילה לפנות לבית משפט בנושא זה?
מכירת דירה ללא חניה
עצם מגוריך בדירה טרם קבלת הירושה לא מקנה לך זכויות מיוחדות. המעמד שלך היה של בר- רשות למגורים בדירה כל עוד לא קיבלת מחצית ממנה.
בעיקרון ניתן למכור חניה הצמודה בטאבו לדירה מסוימת בבית משותף למי שבבעלותו דירה אחרת בבית המשותף. (כלומר, להעביר חניה באותו בניין מבעל דירה אחת לבעל דירה שני).
לא הבנתי משאלתך, כיצד הוא רוצה לקנות את החניה. הרי אם הוא רוכש את החלק שלך הוא רוכש אותו כולל החלק שלך בחניה. נא הבהרתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לאן לפנות אם אני רוצה החזר כספי ששילמתי לעו"ד שלא סיים עבודה בתיק
החזר כספי של שכר טרחת עורך דין
האם פנית לעו"ד עצמו וביקשת ממנו? מה ענה?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חריגה קטנה בבנית תוספת בהיתר
תודה.
הכשרת חריגות בניה
אני מציעה לפנות לעירייה למחלקת רישוי ופיקוח על הבניה ולברר מהו ההליך הנדרש במקרה זה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חנייה בבנין משותף
הוריי גרים בבניין משותף, 6 דיירים החל משנת 1972 (42 שנים). מאז ועד היום כל אחד מ 6 הדיירים מיקם עצמו באופן קבוע בחנייה מסויימת בה חנו מאז. לפני כשנה הגיעה דיירת חדשה לבניין שטוענת שכיון שהחניות אינן בטאבו (הבנתי מאבי שכן שויכו על פי חוזה הרכישה) מותר לה להחנות בחנייה בה אבי החנה מאז ועד היום. מיקום החנייה של אבי נח יותר מבחינת תמרון וגם חלק מהחניות רחבות יותר כך שמאפשרות חנייה לשני רכבים וחלק לא.
אנחנו כילדיו חנינו מאז יש ברשותנו רכב באותה חנייה בצמידות לרכבו של אבי.
אשמח להבין מה אומר החוק
תודה רבה,
חניה בבית משותף
כדי לענות על שאלתך קודם יש לבדוק מה אומר הסכם הרכישה? האם צורף לו תשריט המצביע על החניה? מדוע לא נרשמו החניות בטאבו?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורם נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנושא תיווך
הסכם בלעדיות תיווך
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין ויגושר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בניית ממדים על שטח של אחד השכנים
השטח שממנו יצמחו הממדים נמצא על שטח שמצומד ושייך בטאבו לאחד
השכנים מהקומה התחתונה, הוא אינו מעוניין בבניית ממד,
אך אינו מתנגד שאחרים יבנו,
האם יש לו זכות לדרוש מאיתנו לשלם עבור הבנייה?
בניית ממד
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין ויגושר
מנהל הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערבויות לחברה בונה
(הם אמרו, שיקבלו ערבויות לבניה שלהם).
האם לא מקבלים קודם הבטחה של בנק לחברה לגבי הערבויות ורק אחר כך נחתום?
(חלק גדול מהדיירים חתמו)
נושא הערבויות מאד נוגע לליבי בגלל הקשיים היום של חברות במשק.
מה אני צריך לבקש "לראות" לפני שאני חותם, לגבי הערבויות?
פינוי בינוי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסים ובדיקת איכות הדירה
-אם דירה ברשותי,120 מ"ר(לא קניתי או מכרתי בעשרים השנים האחרונות) ואני מעוניין לקנות דירה בת 2 חדרים כדי להתקיים חודשית מהשכרתה. (הפנסיה שלי נמוכה)
העובדה שיהיו ברשותי 2 דירות, - תחייב מיסים כלשהם באופן רציף במהלך שנות ההשכרה?
אילו מיסים אצטרך לשלם בקנית הדירה הקטנה? מס רכוש? מס שבח? מה עוד?
מאיפה אפשר לקבל רשימת אנשי מקצוע הבודקים את איכות הדירה הרעועה שאני רוצה לקנות ולשפץ? יש אגודה?ו
רכישת 2 דירות
לגבי כסף מהשכרה- פנה ליועץ מס, כעקרון עד לסכום מסויים יש פטור.
ממליץ לך לקחת עו"ד צמוד שילווה אותך בתהליך.
לגבי בדיקת דירה, תחפש באינטרנט בדיקת מצב דירה ותראה יש הרבה מאוד חברות פרטיות בשוק.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רק מס רכישה חד פעמי
או שתרשום את הדירה על שם מישהו אחר שאינו בעלים של דירה (נכד מעל גיל 18 לדוגמא) עם הערת אזהרה שהיא שלך.
אין אגודה חינמית, אתה צריך עו"ד שיבדוק את המצב המשפטי של הדירה. וכדאי לך להסתובב בשוק לראות כמה דירות ולהתייעץ עם חברים שיש להם ניסיון ואז להחליט איזה דירה לקנות.
תזכור שלא חייבים למכור ולקנות ישר, לא יקרה כלום אם הכסף ישאר בבנק כמה חודשים עד שתמצא כלה.
תחילת חישוב הפרשי מדד
שחתמנו על חוזה לרכישת דירה הכנסנו לחוזה 2 תנאים מתלים לקיומו של החוזה מכיוון שביום חתימת החוזה לא היה היתר בניה עדיין והחברה הבונה עדיין לא הייתה בעלת זכויות החכירה על השטח.
הפרש הזמן היה כ-4 חודש עד לקיום 2 התנאים האלו.
כיום שהפרויקט מסתיים הקבלן דורש את הפרשי הצמדת המדד מיום חתימת החוזה ולא מיום קיום 2 התנאים האלו.
מבחינת ההפרשים יש משמעות רבה ל-4 חודשים האלו מסתכם בהפרש של 10 אלף שקל.
תחילת חישוב הפרשי ריבית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת בעלות של דירה על השמי
תביעה כנגד העירייה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת מוכר בשל אי העברת אישור עיריה
חלפו 7 חודשים מאז שקיבלתי מפתחות של הדירה ועד כה לא נמחק החוב באנונה ולא העברנו דירה בטאבו וארנונה על שמנו.
ע"ד שלי שלחה שני מכתבים ,אחת לעו"ד של המוכר ושני למוכר על רצוננו למכור דירה והמוכר גורם לנו נזקים ומדוב על הפרעה יסודית.
עו"ד שלי עדין מחזיקה 10% תשלום האחרון למוכר.
המוכר ועורך דינו התחייבו תוך זמן קצר לסיים סאגה בארנונה.
עו"ד שלי לא מעוניינת לתבוע את המוכר,טוענת שאין כל כך עילה לתביעה.
אני חושב להפך,הייתי אמור לקבל דירה על שמי עד 31.08.2013 ועד כה לא קיבלתי.
מס' שאלות:
א.האם אני יכול לתבוע את המוכר לבד ועל איזה סכום,הפרעה יסודית או תביעות קטנות עד 33000 ש"ח?
ב.עד מתי אני יכול לתבוע לאחר סיום העברת בעלות בארנונה וטאבו על שמי?
ג.האם לדעתך קיימת עילה לתביעה ומה סיכויי הצלחה?
ד.האם כדאי לגשת עם עו"ד ומה שכר טרחה המקובלים?
תודה מראש
רישום זכויות במקרקעין באנגליה
רישום מקרקעין באנגליה
אולי מנהל פורום אחר?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
דמי חכירה מהוונים
תשלום דמי חכירה מהוונים - מאריך לך את תקופת החכירה.
המינהל במילא במגמה של העברת הנכסים לרישום בעלות - זה כרגע מתרחש באלפי דירות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנושא תיווך
המשרד תיווך נסגר והצטרף עם נכסיו למשרד תיווך אחר.השבוע התקקשרתי למתווכת שהראתה לי את הבית לפני חודשיים וענתה לי השותפה שלה שסיפרה לי על השינויים במשרד והציעה להראות לי נכסים נוספים.נפגשתי איתה וחתמתי לה על המסמך ששיך למשרד שהיא הצטרפה אליו ובו כתוב שאני צריכה לשלם 2% פלוס מע״מ.
כשנסענו לראות את הבתים, הבית האחרון שהיא הראתה לי היה הבית שבעבר השותפה שלה כבר הראתה לי אך כשחתמתי על המסמך לא זכרתי שבכתובת הזאת כבר ביקרתי.שאלתי, מה החוק אומר לגביי תשלום עבור תיווך של נכס שכבר ראיתי בעבר וסוכם גובה התשלום תיווך עבורו?
הסכם תיווך
אבל לדעתי הצדק עמך - ואם זה נכס שתוכלי להראות שיש לך מסמך לגביו - יש מצב טוב שתוכלי לשלם את הסכום הנמוך.
כמובן שצריך לבדוק את המקרה יותר לעומק על מנת ליתן תשובה מחייבת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת נזיקין
תביעה בעניין גן ילדים
לגבי העירייה, קשה יותר - צריך להוכיח רשלנות שלהם - אני לא בטוח שזה המקרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה
ברכישת דירה שהמוכר לא מוכר להצהיר כי אין חריגות בניה ולא מוכן לקחת שמאי, היה ויתגלו חס וחלילה חריגות בניה האם אוכל לתבוע אותו בגין כך ?
תודה
העדר הצהרה על חריגות בניה
כל עוד אין הצהרה כזו - אתה בבעיה .
הייתי מאוד מאוד נזהר מחתימה על חוזה כזה.
יש כאן נורה אדומה ענקית...
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השתלטות על חדר כושר
הועד ואם אתה רוצה להכנס לחדר הכושר אתה צריך לפנות לועד
הדבר מנוגד לחוק בכל
חומרתו יש לציין שחדר הכושר שייך לכל הדיירים ולכל דייר צריך שיהיה מפתח דבר שיהיה
בזמנו עד שהועד החדש החליט לשנות נוהלים ולקחת את הדין לעצמו כרגע יש לי 2 אפשרויות
הראשונה והמועדפת היא להזמין מנעולן לפתוח את הדלת להחליף מנעול ולתת לכל הדיירים
לשכפל מפתח השאלה שלי היא האם מבחינת החוק יש פה בעיה?והאופציה השניה היא לפנות
למפקח על המקרקעין
ולהגיש תביעה ודרישה לתת לי מפתח לחדר הכושר הבעיה היא שתהליך
זה לוקח חודשים רציתי לדעת מה עדיף לעשות במצב כזה ומה החוק אומר לגבי זה
מענה
בשלב ראשון מומלץ יהיה לשקול מכתב מעו"ד.
בברכה,
עו"ד אייל בניסטי
נזק לדירה בשל רטיבות שבאה משכן למעלה
פניתי בתביעה לטאבו. המפקח מינה מהנדס מומחה. המומחה נדרש לקבוע את מקור הרטיבות ואת מידת הנזק שנגרם לי. המומחה קבע כי הרטיבות באה מהשכן מלמעלה. כן גם קבע שיש לי הזנחה בדירה. (הדירה לא ראוייה למגורים בשל הטיח שנפל). לאחר קבלת דו"ח המהנדס המומחה נתן ו המפקח בטאבו פסק דין . בפסק הדין קבע כי בגלל שיש לי הזנחה בדירה אז השכן מלמעלה פטור מלשלם לי את הנזק שגרם או פטור מלתקן לי את הנזק (בקשתי בקשה לצו עשה לתיקון הנזק ) . ערערתי לבית משפט מחוזי . בית משפט מחוזי קבע כי בגלל ההזנחה , סכום התיקון של הטיח בתקרה נבלע בהוצאת התיקונים הכללית שעלי לבצע בדירה. עכשיו לענייננו- אני יודע כי לפי הנוהג מי שמזיק צריך לשלם את הנזק במלואו. לדעתי לא משנה אם יש לי הזנחה בדירה או אין לי הזנחה (כמו כן ניתן לפרק את התיקונים בדירה לשניים, הראשון זה סכום הכסף לטיפול בהזנחה והשני זה סכום הכסף לתיקון נזקי הרטיבות ) , וזה לא קשור לעניין הטיח שנפל בגלל הרטיבות. השאלה שלי היא, מה הסיכויים לכך שבבית משפט העליון אוכל לחייב את השכן לתקן לי את הנזק (הטיח שנפל ) .
כן על מה עלי להסתמך- האם על הנוהג כי המזיק צריך לשלם את מלוא הנזק ולא צריך לצאת נשכר מכל העניין הזה.?
תודה רבה מראש.
ערעור לבית המשפט העליון
במדינת ישראל סיכוי הערעור גם ככה מאוד נמוכים.
אתה כבר אחרי ערעור אחד שנדחה... כדאי לך לשקול טוב.
ברמת העקרון - הטיעונים שלך טובים - ויש לו קו טוב - אבל...
לא תמיד יש צדק בבית המשפט (את זה כבר למדת לצערי).
תשקול היטב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכן שבונה בצמוד אליי
יש לי מגרש שבניתי עליו 3 קומות.
במגרש הסמוך אליי יש מבנה קיים שיש לי איתו קיר משותף היום בגובה של קומה 1.
השכן במגרש הסמוך הזה רוצה לבנות עוד 2 קומות על הקומה שלו ונוצר מצב שהוא ממשיך את הקיר המשותף שלנו עוד 2 קומות.
כשאני בניתי את הקיר עשיתי חיפוי של אבן מבחוץ ועכשיו כשהוא יצק את הקיר המשותף מהצד שלו כל האבן שלי תלך (היא תכנס בתוך הבטון שהוא ייצק).
האבן הזו על הקיר עלתה לי 120K יש משהו לעשות עם זה? תודה מראש.
שכן שבנה בצמוד
לדעתי - אם ידעת שהולך להיות מתי שהוא דו - הרי שלא היית אמור "לקשט" את הקיר הזה.
אבל יתכן שלא הבנתי את העובדות כראוי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הייתי רוצה עזרה בכניסה לתחום
אני רוצה להתחיל לבנות בתיים שהם קומותיים (קוטג'ים) בכדי למכור אותם ולהמשיך ככה , השאלה איפה אפשר על איזה שטח ? כמה הון עצמי צריך בערך כי אני לא רוצה גורמים חיצוניים של השקעות כסף ?
למי אני צריך לפנות כדי להתחיל בתהליכים האלו .?
בניה של קוטגים
בגדול - צריך למצוא שטח שהתב"ע מאפשרת בניית דו.
וכמובן - צריך לקחת בחשבון שאם אתה מבצע הרבה מכירות - הרי שרשות המיסים יראו בזה משלח היד שלך והמיסוי יהיה בהתאם...
ולכן צריך לעשות את זה חוקי וחכם.
ממליץ לך לפנות ליעוץ פרטני .
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




