פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

תכנון מס

motib 09/02/14
שלום

לאור השינויים בחוקי המס אודה לקבלת התייחסות.

העובדות הינן כדלקמן-

מכרנו דירה  (א) לפני 3 שנים בפטור (4 שנים).

מתי ניתן למכור דירה נוספת/אחרת (ב)

 בפטור?

ברצוני לציין כי אישתי עשתה עסקת קומבינציה על מגרש שקיבלה בירושה ,ובו נוצל את הפטור של המוריש, (עסקה אחרת לגמרי). העסקה הסתיימה לפני 5 או 6 שנים ודירת התמורה לא נמכרה.

תודה

תכנון מס

עו"ד תומר שזר מנהל 09/02/14
ממליץ לך לפנות ליעוץ פרטני לצורך קבלת תכנן מס ולא במסגרת תשובה בפורום, יש עוד נתונים שצריך לבדוק .



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעלות על נכס בירושה

מרים 09/02/14
שלום,

יש בבעלותי בית בו אנו מתגוררים כבר למעלה מ20 שנה.הבית נקנה על שמי ועל בעלי וסבא שלי (ז"ל- יש צו ירושה).החברה ממנה נקנה הבית פשטה רגל פחות או יותר בתום הבנייה.כרגע אני מעוניינת להעביר את הבית על שמי ובעלי בלבד ללא הסבא. נאמר לי כי עלי לאתר את העו"ד שמייצג את החברה שפשטה את הרגל לפני שנים על מנת לעשות שינוי זה.האם זה נכון? כמו כן אין לשכונה שלמה טאבו.האם זה מפריע להעברת הבית על שמינו בלבד?

אשמח לתשובה ו/או הנחיות.



תודה.

העברת זכויות

עו"ד תומר שזר מנהל 09/02/14
תוציא נסח טאבו- הבדיקה מתחילה משם

ואז תשכור עו"ד שיערוך עבורך את הבדיקה

מקרה כה מורכב אני לא רואה שעובר בטאבו ללא עזרת עו"ד.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגנה לינארית

אדם 09/02/14
שלום, 



אשמח להאיר את עיני בנושא להלן : 



פלונית מכרה דירה בשנת 2012 לפי פטור בהוראת שעה. 

כיום נותרו ברשותה 2 דירות מגורים אחרות (דירות מזכות)



האם יכולה היא לקבל הגנה לינארית על מכירת הדירה אם תמכור דירה עכשיו בתוך תקופת המעבר ? או שהיא צריכה לחכות עוד שנתיים ולהמתין לחלוף 4 שנים (סעיף 44 א 1 (ד) כי כרגע אינה זכאית לפטור לפי סעיף 49 ב 1 בנוסחו הישן - מכרה דירה ב 4 שנים אחרונות וכן נחשבת מרובת דירות) ? 



תודה 


הגנה לינארית

עו"ד תומר שזר מנהל 09/02/14
ממליץ לפנות לפנות ליעוץ משפטי פרטני על מנת שיוכלו לעזור ולקבל ממך נתונים נוספים.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נכס משפחתי .

ברקודה 08/02/14
שלום ,

האם כאשר יש נכס משפחתי ואחד מהאחים גר בנכס .

כעבר כמה שנים הנכס עובר לבעלותו ?

אף פעם לא. זה שהוא גר שם לא הופך אותו לבעלים בבלעדיות. זה לא פונקציה בכלל.

דהרייי 09/02/14

ייעוץ

סיון 08/02/14
אני בת יחידה. אמא נפטרה ואבא מבוגר מאוד ויש לו רק דירה. לי אין דירה עדיין. השאלה - הדירה של אבא שווה 800 אלף בערך והוא רוצה לתת לי אותה. 

מבחינת המס- מה עדיף: לקבל אותה ממנו במתנה או בירושה אם אני מתכננת לקנות דירה נוספת במיליון וחצי בערך.

תודה.

תכנון מס

אדם 08/02/14
ירושה. אך מומלץ לא להמתין ולרכוש קודם את הדירה( במידה ותקבלי את הדירה בירושה/ העברה ללא תמורה ורק לאחר מכן תרכשי דירה את תחויבי במס רכישה עבור דירה שניה - הבדל. משמעותי).

מתנה או ירושה

טל 09/02/14
על העברת נכס במתנה אין מס שבח אולם יש מס רכישה מופחת - שליש. בנוסף קיימת תקופת צינון של מספר שנים (2-3) לעניין מכירה.

על העברת נכס בירושה אין מס כלל שכן אין מדובר בעסקה.

לעניין קניית דירה נוספת, כך או כך במידה ויש בבעלותך דירה אחת הרי בהתאם לחוק מיסוי מקרקעין את תחויבי במס רכישה עבור קניית דירה נוספת שכן זו אינה דירתך היחידה.

במידה ואת מעוניינת למכור את דירת אימך הרי לא תוכלי לעשות זאת מיידית אם תקבלי אותה במתנה ומנגד אם הדירה עוברת בירושה תוכלי לנצל פטור שהיה לאימך במכירתה בפטור ממס שבח.

דיווח למיסוי מקרקעין<<מתי??

מאיה 08/02/14
ערב טוב

לפני כשבוע בוצעה עסקת מקרקעין לרכישת דירה בה ייצגתי את הקונה.

העסקה אינה עסקת מזומן , ומסירת החזקה בדירה תהיה בחודש יולי 2014 עם תום ביצוע התשלומים.

האם אני חייבת לדווח למיסוי מקרקעין על העסקה ביחד עם חתימת ההסכם

האם כדאי לדווח למיסוי מקרקעין מוקדם ככל האפשר או מה ?



תודה מראש 

דיווח למסמ״ק

אדם 08/02/14
יש לדווח על העסקה למשרדי מיסוי מקרקעין עד 40 יום מיום מחתימתה ( וכמובן לצרף עותק מהסכם המכר כנדרש) בהצלחה.

דיווח לרשות המיסים

עו"ד תומר שזר 09/02/14
חייבים לדווח לרשות המיסים על העסקה- זה קבוע בחוק.

יש מועדים (בין 30- 45 ימים) - תבדוק בחוק!

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בירור בטאבו

מיקה 08/02/14
האם אפשר לברר בטאבו בעזרת ת.ז. בלבד רישומי נכסים או חלקי נכסים שעל שמי. או שחייבים להגיע עם נסח.

בירור נכסי נדלן

אדם 08/02/14
יש להגיע נם נסח. ככל שאין בידך מידע בדבר פרטי הגוש והחלקה אני ממליץ לפנות למשרדי מיסוי מקרקעין לצורך בירור. בהצלחה

אופציה במקרקעין

אורית אופיר 08/02/14
בהנחה שקיימת אופציה תקינה לרכישת מקרקעין והאופציה ממומשת. האם לצורכי מיסוי התאריך הקובע הוא תאריך החתימה על האופציה או תאריך מימוש האופציה וחתימת החוזה העיקרי ? 

אופציה במקרקעין

עו"ד תומר שזר מנהל 09/02/14
אני חושב שתאריך החתימה על ההסכם המחייב (לא האופציה)



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסטת קווי ביוב וניקוז

גואטה יוסף 08/02/14
קיבלתי אישורי תוספת בנייה בבניין משותף והתחלתי את תהליך הבנייה .במהלך הבנייה כחודשיים לאחר התחלת הבנייה התברר שיש צורך להסיט את קו הביוב העירוני מאחר  והביוב העירוני נמצא מתחת לבנייה שלי .העירייה פנתה אליי בדרישה לשלם את כל ההוצאות של שינוי התוואי למרות שלא יידעה אותי לפני קבלת הרישיון ולמרות ששילמתי היטלי ביוב מראש כתנאי לקבלת הרישיון.האם אני מחוייב בתשלום עבור שינוי התוואי של כל השכנים שנעזרים בקו זה הביוב משמש כ 40 שכנים לפחות

והאם זה לא מתפקידה של העירייה לשלם הוצאות אלו?

העלויות מסתכמות בסכום של עשרות אלפי שקלים שייתכן ולא הייתי מתחיל לבנות לו ידעתי מראש!,אשמח לתשובה ותודה מראש

הסטת קווי ביוב

עו"ד תומר שזר מנהל 09/02/14
זה נושא מורכב הדורש פניה לפגישה עם עו"ד על מנת לבדוק את הנתונים לעומק.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היטל השבחה על נכס

אלי 08/02/14
יש אישור בעיריה להוספת בניה על גג וקיימת השבחה וחבות להיטל השבחה. מה קורה אם יש התנגדות לבנייה מצד ג' שכנים למשל, וההתנגדות מתקבלת. האם חבות היטל השבחה מתבטלת ?

מתי היטל השבחה מתבטל?

עו"ד תומר שזר מנהל 08/02/14
לא - חובת היטל ההשבחה לא מתבטלת למיטב הבנתי.





תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בטאבו ללא רצון השכן

גל 07/02/14
שלום רב.

ברצוננו לרשום את הבית בטאבו, מדובר בקוטג מחולק ל 2 בתים.

השכן עם הרבה חריגות כגון מרתף ובריכה ואינו מעוניין שיבואו מהעיריה להסתכל, השאלה אם אפשר לעשות את זה בלעדיו ומה הפרוצדורה?

אם זה משנה מדובר על מערב ראשון לציון.

תודה רבה.

רישום בטאבו ללא הסכמת שכן

עו"ד תומר שזר מנהל 08/02/14
צריך לבדוק את הנסח כרגע, יתכן כי יש כאן בעיה, וצריך יהיה את התערבות בית המשפט, אבל לא בטוח - צריך לבדוק את המקרה הספציפי לעומק יותר.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצהרת הלוואה או מתנה ללא תמורה?

דני 07/02/14
שלום,

היני עוסק פטור,ברשותי דירה אחת ורכשתי דירה נוספת בעזרתו של בן זוגי ש "תרם" 75 אחוז מערך הדירה.

ביני ובין בן-זוגי ערכנו מסמך הצהרה מצידו שזו הלוואה,מבלי להגדיר מתי אחזיר ותוך כמה זמן..

היות והיני עוסק פטור - מידיי כמה שנים צריך לעשות הצהרת הון..

אז השאלה היא ,מה עדיף מבחינת רשויות המס?

1.להשאיר את זה כהלוואה

(שלא ידוע אם אספיק להחזיר לו אותה ..)

2.או לערוך הצהרה חדשה ולרשום שזו מתנה ללא תמורה?

אודה על תשובתכם..

דני.

 

הצהרת הלוואה

עו"ד תומר שזר מנהל 08/02/14
פנה ליועץ מס או רואה חשבון זה תחום ההתמחות שלהם.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך נכון לפנות לעיריית על מינת לקבל פטור או הנחה בארנונה ?

חסוי 07/02/14
שלום, שאלה לגבי ארנונה. אנחנו משפחה של 4 נפשות זוג בני 40 בת 18 חיילת בשירות חובה ובין 17 טרם גוייס לצה״ל . איך נכון לפנות לעיריית על מינת לקבל פטור או הנחה בארנונה ?





הסכם שכר דירה עבור דירה צריך להיות רשום על שמה של החיילת ?





אם אנחנו נמדדים לפי ״טבלת מבחן הכנסה״ ?  

הנחה בארנונה

עו"ד ורדה גילרמן בר 08/02/14
לבדוק אם יש משרד של ש.י.ל. (שירות יעוץ לאזרח) בעיר מגוריך ולגשת לשם. הם יעזרו לך.

איך נכון לפנות לעיריית על מינת לקבל פטור או הנחה בארנונה ?

חסוי 07/02/14
שלום, שאלה לגבי ארנונה. אנחנו משפחה של 4 נפשות זוג בני 40 בת 18 חיילת בשירות חובה ובין 17 טרם גוייס לצה״ל . איך נכון לפנות לעיריית על מינת לקבל פטור או הנחה בארנונה ?





הסכם שכר דירה עבור דירה צריך להיות רשום על שמה של החיילת ?





אם אנחנו נמדדים לפי ״טבלת מבחן הכנסה״ ?  

הנחה בארנונה

עו"ד תומר שזר מנהל 08/02/14
אינני יודע מה התאנים להנחה בארנונה במקום מגוריך, ניתן לבדוק באתר הרשות המקומית בה אתה מתגורר או במשרדי העירייה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצול דירות – סעד לדיירים האחרים

ר 06/02/14
שלום, בבניין בו אני גר - 2 שכנים בנו על הגג (היתר בניה לתוספת בניה), 

עצרו בשלב השלד (אחד מהם כנראה כבר חילק חלוקה פנימית שלא לפי התכנון),

כרגע - הגישו ב- 18/12/13 בקשה לפיצול דירות מכח הוראת שעה.

הם החתימו 31 דיירים (כולל אותם) מתוך 40.



איזה סעד יש לדיירים האחרים שנפגעים ממהלך כזה?

מה השיקולים של הוועדה המקומית כשהם דנים בבקשה לפיצול דירה?

פיצוי דירות

עו"ד תומר שזר מנהל 08/02/14
השאלה מתאימה יותר לפגישה אישית עם עו"ד.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור.

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טענה להסגת גבול בשצ"פ – האם יש חזקה במקרקעין?

עומר 06/02/14
מדובר בבית פרטי עם חצר. המחזיקים במקרקעין מטפחים שטח נוסף בצמוד לחצר בהיקף של כחצי דונם שרובו מדשאה. בין השאר הציבו ריהוט גן וריצפו חלק מהשטח.

השטח הנ"ל מוגדר כשצ"פ, וגובל בחלקו המערבי בחוף הים, אם כי במקום יש מצוק והגישה לשם קשה.

המרחק מקו המים להערכתי פחות מ-100 מטר.

האם יש מניעה מלהכנס לשטח? האם עצם טיפוחו של השטח בידי פלוני מקנה לו חזקה במקרקעין, שבתורה מאפשרת לו לסלק אותי משם? האם כניסה לשטח על אפו ועל חמתו של בעל הבית הינה עבירה פלילית?

בתודה מראש

הסגת גסול

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/02/14
שלום רב,

אם מדובר בהשתלטות על שטח ציבורי פתוח יש לפנות לעירייה. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערת אזהרה והלכת שיתוף

דני (עורך) דין 06/02/14
האם אפשר לרשום הערת אזהרה להימנע למעשות עסקה, שמשמעותה התחייבות לא לשתף בן זוג עתידי ידוע בציבור בזכויות בדירה. אם תירשם הערה כזו, האם היא תמנע מצב שבו תיקבע כוונה לשתף ידוע בציבור בזכויות באותו נכס שהיה של בעל הזכויות עוד לפני הקשר?

הלכת שיתוף

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/02/14
באופן כללי, הערה בדבר הימנעות מעשיית עסקה משמעותה אי ביצוע עסקה ללא הסכמתו של אותו צד.



לגבי כוונת שיתוף של ידוע בציבור, זו שאלה מתחום דיני המשפחה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היתר בניה

מיה 06/02/14
אמי רכשה קוטגלפני 35 , לקוטג יש טאבו. .בשבוע שעבר נודע לה שהיא ועוד שכן אין היתר בניה. .בבירור בעיריה התברר שקבלן היה צריך לבנות 12 קוטזים אבל בנה 14 . היה משפט נגדו אבל הוא זכה , והיה צריך להשלים בעבור 2 קוטגים . אבל כנראה שלא שלם . שאלה שלי האם יש התישנות ?אפשר לתבוע את העיריה ? את הקבלן למה 35 שנה לא שלחו מכתב על היתר בניה?

היתר בניה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/02/14
מיה שלום רב,

יש לקבל ייעוץ משפטי פרטני לאחר בחינת החומר.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה – איום בתביעה ממתווך שבחיים לא פגשנו

אריאל 06/02/14
במהלך חיפושים אחרי דירה ראינו שלט למכירה והחלטנו לעצור (עם הרכב) ולחפש את בעלי הבית, במטרה לראות את הדירה.

צלצלנו בפעמון וראינו את הדירה, בעל הדירה אמר שהוא עובד עם מתווך, אבל מכיוון שבאנו בלעדיו ובכלל אינינו מכירים אותו אז נוכל לרכוש את הדירה ללא דמי תיווך. אנחנו אמרנו כתשובה שאנחנו לא מוכנים לרכוש דירה דרך מתווכים בגלל התוספת לעלות הדירה. החלטנו לרכוש את הדירה וחתמנו עם המוכר על החוזה. לאחר החתימה קיבלנו טלפון ממתווך שדרש דמי תיווך וכאשר נענה בשלילה, אף איים עלינו בתביעה. המתווך טוען שבגלל שהשלט הוא שלו ואנחנו ראינו את הדירה "בזכות" השלט מגיע לו שכר טרחה.

לפי מיטב הבנתי וגם ההגיון הבריא, לאחר קריאה של חוק המתווכים, מכיוון שמעולם לא פגשנו, דיברנו או בעיקר לא חתמנו על שום דבר שמזכה את המתווך בדמי התיווך, אזי לא מגיע לו דמי תיווך.

אשמח לדעה מקצועית בנושא.



תודה רבה

מענה

עורך דין אייל בניסטי 06/02/14
אריאל שלום,

על פניו, אני אכן שותף לדעתך אולם, יש לבחון זאת באופן יותר מקצועי.

ניתן לשגר אליו מכתב מעו"ד על מנת להבהיר לו את מעמדו המשפטי.



בברכה,

עו"ד אייל בניסטי

השכרת דירה חדשה

חסוי 06/02/14
שלום, רציתי לקבל יעוץ מסויים בנוגע לשכר דירה.



אני מצאתי דירה חדשה בעזרת אינטרנט ״יד 2״ להשכרה 4 חדרים 



השוכר דירה זה אב ובנו  ששוכרים דירה בעל דירה בנו ולאביו יש יפוי כח עבור לדירה מיופה כח יכול גם למכור את דירה.

 

חשוב לציין כי נסח טאבו לא ראייתי עדיין. 



לדירה אין ביטוח נכס, ודירה חדשה נרכשה במזומן 1.5 מ ש״ח. מהקבלן על יד השוכר. לדירה יש אחריות של קבלן.



אצלי יש ביטוח תכולה לרכוש שלי, אם אני צריך לבטח את נכס גם?

אם לירשום שיק ביטחון לפקודת בעל הנכס או עבור מיופי כח, ואם לציין בהסכם שכר דירה מספר שיק ?





תודה רבה מראש

הסכם שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/02/14
שלום רב,

הייתי ממליצה לנסות לשוחח גם עם המשכיר ולא רק עם מיופה כוחו ולוודא שביפוי הכח יש לו סמכות לחתום על הסכם עבורו. כמו-כן להוציא נסח רישום. לגבי הביטוחים, השאלה מה הוסכם בהסכם השכירות. 

השיק ירשם בהתאם להוראות בהסכם השכירות.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מדברים על גינדי ובוני התיכון? מה עם מסוכנים יותר?

בשם דייר מודאג 06/02/14
כאן תפסו את הצווארון הלבן...

אבל מה עם יזמים שקשורים לעולם התחתון כמו: יצחק הבדלה וכו'? מדוע עליהם אף אחד לא עולה? כי הם מפחידים ומאיימים על קבלנים / יזמים / אנשי מקצוע וגם על המשטרה.



ככה הם מצליחים להפיל, לגנוב ולהונות דיירים ובעלי מקצוע. מתי יהיה כתב שירים את הכפפה? (הנה קצת מידע על יצחק הבדלה)

מכירה של מקרקעין תוך התחזות לבעלי הקרקע 

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000024377



נישה יזמות בנדל"ן 514340546 - מפרת חוק (בן גוריון הרצליה)

נישה תמ"א 38 514581586 - מפרת חוק  (בן גוריון הרצליה)

נישה אחזקות בע"מ 514672112 - לא שולמה מ 2012 (בן גוריון הרצליה)

נישה הדר 19 בע"מ 514808658 - פשיטת רגל (בן גוריון הרצליה)



ומה עם הקשר שלו לפרשת "פרויקט בבלי" ולאור? אולי תגנו על כל הדיירים שנכנסים מולו בפרויקט ומקבלים איומים כשהם מבינים שהם חייבים לעזוב?

עיתונים וטלויזיה מתעסקים ברייטינג לא בצדק

אלירן 06/02/14

הצדק הים נעשה בדר"כ בפייסבוק - חפש שם

אלירן 06/02/14

ביטול הערת אזהרה

ליטל 06/02/14
היי, 

אני צריכה לבטל ה.א ע"ש נפטר. מי מבקש את הביטול ? היורשים ? ע"פ צו ירושה? והאם זה טופס בקשה לביטול רגיל ואיזה מסמכים נדרשים על מנת למחוק ה.א

ביטול הערת אזהרה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/02/14
ליטל שלום,

יש טופס ביטול הערת אזהרה ויש לשלם את האגרה הנדרשת. אני ממליצה להתייעץ בנושא עם הטאבו. על פניו חתימה של היורשים עפ"י צו הירושה/צוואה מספיקה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הערכת זכויות בניה ורכוש משותף בבית משותף

גיל 06/02/14
שלום,

דייר שהגג אינו צמוד לדירתו ורוצה לבנות חדר על הגג + מרפסת בשטח כפול מהחדר - צריך על פי חוק המקרקעין 75 אחוז הסכמה.

גם דייר בעל גג צמוד.צריך הסכמה כנ"ל היות וזכויות בניה הן "נכס משותף" של כל הדיירים?

1. מה כוללים תשלומי האיזון בכל מקרה , וכיצד מעריכים אותם ולמי הם מגיעים? האם הערכת זכויות הבניה בנפרד וערך הקרקע בנפרד.? חלוקת ההערכה למספר הדיירים? האם גם לדיירים שחתמו מגיע פיצוי או שמא הם יוכרו כאילו ויתרו על הפיצוי.

2. במשך כמה זמן מסיום הבניה ניתן לדרוש תשלומי איזון ולמי פונים - למפקחת או לבית המשפט?.

3. האם יכול דייר לרשום את התוספת על שמו במשרדי המקרקעין ללא ידיעת הדיירים?

4.מה הדין כאשר דייר כזה מוכר את דירתו עם חדר נוסף על הגג ומרפסת אשר לא תהיה רשומה במשרדי המקרקעין?

האם ניתן יהיה לדרוש את תשלומי האיזון מהדייר החדש?


זכויות בנייה בבית משותף

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/02/14
גיל שלום,

ראשית לגבי זכויות הבנייה, יש לבדוק את הוראות התקנון ראשית. הינך מוזמן לקרוא מאמר שחיברתי בנושא.

לגבי יתר השאלות, יש להתייעץ עם שמאי מקרקעין.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך משלמים מס על שכר דירה

אני 06/02/14
הדירה בחו"ל, אמורים להשכיר אותה בקרוב.

איך משלמים מס בארץ? יש אפשרות לתשלום חודשי בדואר או משהו דומה? זה במצב שלא רוצים לקזז הוצאות .

האם יש סכום שכירות על דירה בחו"ל עליו לא צריך לשלם מס - בארץ זה כ 4900 ש"ח לחודש. נראה לי כאילו יש לשלם 15% מהשקל הראשון?

תודה רבה

 

תשלום דמי שכירות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/02/14
שלום רב,

יש לקבל ייעוץ מס מרו"ח.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בית משותף

05/02/14
דייר מקומה ראשונה לא חויב בהתקנת מעלית , אלא רק בהחזקתה. עד כאן הכול בסדר. עקב התקנת המעלית היה צורך להרחיב את המבואה (לובי) של הבניין, לשנות את מיקום תיבות הדואר ולהתקין חדשות, ולבנות חדר אשפה במקום אחר, מכיוון שחדר האשפה הנוכחי נחוץ היה לפיר של המעלית. וועד הבית מחייב אותו לשלם עבור כול השינויים והשיפוצים שנבעו מהתקנת המעלית והא שואל אם עליו להשתתף בכל השינויים שאלמלא התקנת המעלית לא היו נעשים.

הוצאות התקנת מעלית

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 06/02/14
הדיון בסוגיה האם זה הכרחי להתקנת המעלית או האם מדובר בהוצאות לשמירת הקיים מחייב לבחון את הנסיבות הספציפיות של המקרה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן