פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
קניית דירה בגבעון הישנה ירושלים
לאחרונה הציעו לי לקנות דירה בשכונת גבעון הישנה.מבדיקה שעשיתי..עולה שכל הדירות שם ניבנו על שטחי מחנה ירדני ישן.וכל עניין חוקיות ..בעלות וכו' אינו נהיר לי דיו. הבנתי גם שכל עניין המכירה מיתבצע רק על זמן חוזה בין שני הצדדים וכל עניין רישום בטאבו וכל "הדברים מסביב "אינם קיימים בכלל. האם ידוע לכם הנושא? והאם כדאי בכלל להיתקרב לעניין?
תודה ושבת שלום
רכישת דירה באיו"ש
אמליץ לך לפנות בנושא לעורך דין אשר יבצע את הבדיקות המקומיות, האם קיימת חברה משכנת, האם קיים רישום בעלות ס"מ ינהל האזרחי עיקולים שיעבודים וכו'
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
החלפת מעקה סורגים בבלוקים
האם מותר להחליף את מעקה הסורגים בדירה בקומה שלישית במרפסת הפונה לחזית
במקום סורגים לבלוקים ?כמובן ללא חריגה מגובה המעקה הקיים
האם דרוש היתר ?
או לפי התקנות החדשות/טריות אין צורך ?
תודה
בניית מעקב מילואים האם דרוש היתר בניה?
לשאלתך, בצל מבוקשת הוא לבנות קיר בלוקים במקום סורגים, בהתאם לחוק הדבר מחייב קבלת היתר בניה מראש, עליך לפנות למנהל ההנדסה בעיר מגוריך ולבדוק אם תקבל היתר, פרט נוסף שעליך לדעת הוא שבמקומות מסוימים מקפידים על חזות הבניין ולכן הנושא נתון לשיקול דעת הועדה המקומית לתכנון ובנייה
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
ועד בית לא מתפקד מה ניתן לעשות
אנו מה מתגוררים הבית משותף, שמתנהל לאט ועד בית פעיל.
ישנו דייר שאוסף 50 ש לניקיון מינימלי וחשמל,שלא תמיד פועל.
הוא טוען שהוא לא וועד בית.
לאחרונה הוברר כי המחסן המשותף הפך למזבלה בעיקר עי אחד השכנים.
כמו כן דייר השתלט על חדר הסקה ל א פעיל הפך אותו למחסן ללא כל מתן אפשרות להשתמש לכלל הדיירים.
ועד הבית שמכונה לפחות כך, איננו פועל ועושה משהו בעניין.
השאלה היא לאור דחיפות העניין, מה ניתן לעשות
האם ניתן לפעול באופן עצמאי לניקוי המחסן.
ומה ניתן באופן כללי לעשות , בעקבות האדישות המוחלטת של הדיירים.
תודה.
ועד הבית לא מתפקד מה ניתן לעשות?
לפי חוק המקרקעין, פרק בתים משותפים, יש לך אפשרות לבקש ישיבת דיירים לצורך בחירת נציגות ועד הבית, להשתחרר הנציגות, זו תוכל לבקש ממסיגי הגבול להחזיר את החזקה במחסן ובחדר ההסקה לועד הבית ובמידה ולא יעשו כן, הנציגות תפנה בתביעה לסילוק יד לערכאה המוסמכת
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
תיק טאבו
איזה פרטים ניתן לגלות בתיק טאבו? איזה פרטים אמורים להמציא בו?
פרטים שתמצאו בטאבו
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
עמותה מוכרת דירה
מכירת דירה על ידי עמותה
בכדי להשיב לשאלה, חייבים לקבל נתונים נוספים כגון האם המחיר מקובל על כל חברי העמותה, מה כתוב בתקנון העמותה, מהו הרוכש וכו'
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
איתור בעל נכס
קבלת מידע שלילי על אדם פרטי
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
זכות ראשונים
זכות ראשונים ודיווח על עיסקה
כדי להשיב לשאלתך חייבים לבדוק את טיב ההסכם אשר מעניק זכות ראשונים, האם תמורה נקבעה בהסכם, האם נמסר יפוי כח בלתי חוזר ועוד.
מכיון שקשה להשיב לשאלה באופן מקוון, נמליץ לך לא ליטול סיכונים מיותרים ולהתייעץ בנושא עם עורך דין.
בברכה
משה אלפסי עורך דין ונוטריון
מנהל הפורום
שיוך מדרגות לדירה
השאלה מתעוררת מכך ששכן בדירת קרקע חיבר לצידן התחתון של המדרגות של הדירה שלמעלה מצלמה במעגל סגור, ללא קבלת אישור..
רכוש משותף
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה ברכישת שתי דירות במקביל
שאלתי היא האם ברכישת שתי דירות באותו מועד כאשר שתיהן נרכשו לראשונה ע"י הקונה (במועד הרכישה וגם בעבר לא היו לרוכש נכסי מקרקעין כלשהם), נעשה סיווג לדירה יחידה ודירה נוספת.
בהנחה כי מחירי הדירות שונה, לדוג' דירה א' 600K ודירה ב' 800K, כיצד יחושב מס הרכישה? האם הדירה היקרה יותר תיחשב כדירה יחידה והזולה כדירה נוספת?
תודה מראש לעונים
רכישת שתי דירות
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סוגיה דחופה- הערת אזהרה לפי סעיף 34א לחוק המכר
היית שמחה לקבל מענה באשר לסוגיה הבאה:
מדובר בהליך של כינוס של מקרקעין שהיו שייכים לחברה מסוימת. לטובת עירייה ניתן כתב התחייבות ע"י החברה שבמסגרתו התחייבה החברה לרשום ע"ש העירייה רצועת דרך. על התחייבות זו נרשמה הערת אזהרה לטובת העירייה.
בין לבין פשטה החברה רגל וכרגע מבקש כונס הנכסים הרשמי למכור את המקרקעין ולמחוק את הערת האזהרה.
שאלתי היא, האם לפי סעיף 34א לחוק המכר ההתחייבות עוברת גם לחברה החדשה שקונה (העירייה) וכי מה שרשום בתב"ע ובכתב ההתחייבות הוא מה שתופס במקרה זה או האם כתב ההתחייבות בטל?
התחייבות לטובת העירייה
על פניו ומבלי לבחון את המסמכים, ככל וההתחייבות קיימת בהוראות התב"ע, היא שרירה וקיימת.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אלטרנטיבות נדל"ן
אלטרנטיבות
האלטרנטיבות:
העברה בירושה - למעט אגרות רשם הירושה ואגרות הטאבו ברישום הירושה/צוואה אין עלויות נוספות מבחינת מיסוי והדירה תירשם על שם כל אחד מהאחים, בהנחה כי הצוואה מורישה את הדירה לילדים בחלקים שווים.
העברת זכויות היום - מדובר בעסקת מתנה לפיה אם תעמדו בתנאי החוק לא ישולם מס שבח ע"י האם אך ישולם שליש ממס רכישה ע"י כל אחד מהילדים מקבלי המתנה. זאת כמובן בנוסף לאגרות הטאבו ברישום הדירה על שם הילדים ותשלום עו"ד עבור עריכת הסכם המתנה והתצהירים.
אין אפשרות שלישית. האפשרות השנייה והשלישית שאתה מציג הינן זהות. לא ניתן לערוך הסכם מתנה היום כאשר הרישום יתבצע בעתיד מבלי לשלם את המיסים היום.
העברת דירה
ממליצה לקבל ייעוץ משפטי על מנת לקבל מידע מלא על החלופות.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
מטרד אור בוהק
בדירת קרקע עם גדר בבניין קומות שטרם נרשם כבית משותף הציב ועד הבית מנורה לנוי שמאירה את קיר הבניין וגורמת לאור בוהק במהלך כל שעות הלילה בדירת הקרקע שלי שמפריעה לי לשבת במרפסת ביתי. המנורה מוצבת בקו ישר מעל הגדר שמקיפה את גינת הדירה שלי ששייכת לי ומתחת לגובה התקרה בדירתי.
ההחלטה על הצבת מנורה התקבלה בלי ידיעתי ושלא בהסכמתי.
כל נסיונותיי להגיע להידברות עם ועד הבית עלו בתוהו והם אינם מוכנים להזיז את המנורה או לבצע הסתרה של האור על חשבונם.
שאלותיי:
האם חלק הקיר שנמצא בקו ישר מעל אמצע הגדר המקיפה את גינת ביתי ומתחת לגובה הקרה בביתי מהווה חלק מרכושי או מהרכוש המשותף?
במקרה שמדובר ברכוש המשותף אילו צעדים ביכולתי לנקוט כדי להסיר את המטרד?
במקרה שמדובר ברכוש שלי אילו צעדים ביכולתי לנקוט כדי להסיר את המטרד בצורה חוקית תוך מזעור החיכוך עם השכנים (שאיימו בהגשת תלונה במשטרה אם אסיר את המנורה)?
תודה רבה מראש!
רכוש משותף
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צ׳ק בנקאי-שאלה
שיק בנקאי
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דחוף דחוף- עסקת מכר ללא תמורה (מתנה) במקרקעין
אבא רוצה להעביר חלקת האדמה הזו על שמי במתנה.
אם אבא רושם את עסקת המתנה ומחיפוש שעשיתי באינטרנט הבנתי שאבא יהיה פטור ממס שבח, אבל אני אצטרך לשלם מס רכישה (1/3)..
1. מה הם המסמכים שאבא צריך להגיש בכדי לרשום את עסקת המתנה בטאבו? תצהיר נותן ומקבל אני כבר יודע אבל מה עוד?
2. האם אני יכול לשלם את מס הרכישה לפני רישום העסקה או אחריה?
3. כמה זמן לוקח כל העסק הזה אם הכל זורם?
העברה ללא תמורה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת מידע על דירה
קבלת מידע על דירה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צו מניעה – הפסקת עבודות בנייה
תודה רבה מראש
אלון
צו מניעה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח על מכירת דירה שהתקבלה במתנה
אמי העבירה לי השנה(2014)במתנה דירה בשווי 1,160,000, וקנתה לעצמה דירה אחרת(שזוהי דירתה היחידה).
הייתי מעוניין למכור את הדירה ולקנות דירה אחרת.
האם אני צריך לשלם מס שבח? בכמה כסף מדובר (בערך) , אלפים? עשרות אלפים?
תודה
אציין עוד פרטים
אופציה
האם יש תוקף להסכם?
או שהוא מתבטל ?
דיווח על הסכם אופציה
ההסכם לא בטל מבלי שביטלו אותו. אני ממליצה לדווח על הסכם האופציה.
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ארנונה על בניין חדש
פטור מארנונה
בהצלחה
עו"ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ארנונה לנכס בבנייה שטרם הושלם ו/ לנכס ריק
נדמה לי שהגעת לפורום הלא נכון, ומאחר ונתקלתי במקרה בשאלתך ואני מתמחה בתחום הספציפי אנסה לסייע :
לא בהכרח מתחילים לשלם ארנונה מקבלת טופס 4, השאלה היא עד כמה הנכס/ים במצב של שלמות. טופס 4 הוא אכן אינדיקציה שהעיריות משתמשות בו על מנת להתחיל לחייב, אבל אפשר בהחלט לחלוק על העירייה ולהתחיל לשלם גם זמן רב לאחר קבלת טופס 4 (ושוב, השאלה העיקרית היא מצב הנכס).
גם אם הנכס כבר ראוי לשימוש ניתן לבקש הנחת נכס ריק (בכל עירייה התקופה שנותנים היא שונה ואת זה תמצא בצו הארנונה של אותה העירייה עצמה) וכן לבקש לשנות את סיווג הנכס לסיווג זול יותר.
רק זכור להתחיל לפעול עם קבלת החיוב הראשון ולא להמתין עם זה .. חשוב להיות עם היד על הדופק בעניין זה.
שי
דירה שהיא בבעלות הכשרת הישוב ולמוכר רק הערת אזהרה
דירה שהיא בבעלות הכשרת הישוב ולמוכר רק הערת אזהרה
כדי לענות על שאלתך, יש לברר מדוע טרם הועברה הבעלות לידי המוכר. האם קיימת בעיה משפטית כלשהי?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכירות וקניה
האם ניתן לקבוע כי מחיר השכירות יקוזז ממחיר הדירה?
במקרה כזה מחיר העסקה של המכר תכלול את השכירות?
האם ניתן לשלם תמורה לדירה באמצעות דמי שכירות?
ניתן לקבוע כי מחיר השכירות יקוזז ממחיר הדירה, אך קחי בחשבון שזה אומר שחלק מהתמורה הועברה עוד טרם החתימה על ההסכם, ויש לציין בהסכם את הסכום הכולל שהוא הסכום בעד התמורה בצירוף דמי השכירות.
אם כך, התשובה לשאלתך השנייה חיובית.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אופציה לרכישת דירה
הוסכם כי תנתן לי אופציה לרכוש את הדירה.
1. האם יש לדווח על האופציה לרשות המיסים?
2. האם אסור לבעלים למכור את הנכס לקונה אחר?
אופציה לרכישת דירה
1. כן. ראי התנאים בחוק מיסוי מקרקעין פרק חמישי 2.
2. תלוי בתנאים של האופציה. קשה לענות מבלי לראות הסכם בין הצדדים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התחיבות למכירת נכס
נקבע כי יחתם הסכם תוך חצי שנה.
האם חובה לדווח על הסכם זה לרשות המיסים? / לטאבו?
האם ההסכם מחייב את הצדדים?
דיווח למיסוי מקרקעין על התחייבות לרכישת נכס
יש לראות את ההסכם כדי לדעת אם הוא מחייב את הצדדים.
יש לדווח על הסכם זה לאחר החתימה על הסכם המכר עצמו. לאחר הרכישה, אתה נדרש לדווח למשרדי מיסוי מקרקעין. בטופס הדיווח אתה נדרש להצהיר האם נחתם זיכרון דברים קודם להסכם המכר עליו אתה מדווח. במקרה שלך כן.
לטאבו אין צורך לדווח.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה מקבלן
איחור במסירת דירת קבלן בגין הזמנת שינויים
יש לבדוק את הסכם הקבלן כדי לענות על שאלתך.
בד"כ עוה"ד של הקבלן מסדיר בהסכם סעיף שמתיר לקבלן לאחר במועד המסירה מעבר לזמן הקבוע בחוק בגין שינויים שמוזמנים על ידי הרוכש.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לגשת למפקח בעסקת תמ"א 38/2 גם ללא 80 אחוז
פנה בבקשה לפורום תמ"א 38
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




