פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

שכירות בקיבוץ

סילביה ספושיניק 22/09/14
שלום רב! כחלק מחייב מהשכר דירה שאני משלמת הקיבוץ מחייב אותי לשלם החזקת קו בזק ושרותי אינטרנט וחברת כבלים שלHot גם אם אינני משתמשת בהם האים זה חוקי לחייב דייר בשרותים אלה? תודה

הקיבוץ מחייב אותי בתשלום עבור כבלים ובזק

עו"ד ענת קציר מנהלת 23/09/14
סילביה שלום,



נשמע לא הוגן, אולם תלוי במדיניות של הקיבוץ.

בקיבוצים אחרים מחייבים לשלם עבור בניית בריכת שחייה גם אם אין לחבר הקיבוץ כל רצון להשתמש בה..



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העלאת שווי מבנה ע"י הביטוח לחישוב משכנתא .חוקי ??

תדמור 22/09/14
שלום רב

אני משלם משכנתא כבר כשלוש שנים,

ביטוח חיים ומבנה קיים בחברת ביטוח נפרדת מהבנק.

לאחרונה פנו אלי מחברת הביטוח בטענה כי שווי המבנה עלה מאז  והם רוצים להגדיל את הפרמיה ולחייב בגין עבר.

האם חוקי ומותר ? 

תודה רבה

העלאת שווי מבנה ע"י הביטוח לחישוב משכנתא .חוקי ??

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
תדמור שלום,



פנה לפורום דיני ביטוח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום דיני מקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכירות-דחוף

שני 22/09/14
שלום רב, חייבת עזרה.

קיבלתי מבעל הבית הודעה על לצאת מהדירה, בחוזה יש להם להודיע 60 יום לפני.

קיבלתי ממנו במכתב רשום מאשתו שהיא עורכת דין

הודעתי לו שאני יוצאת עד סוף השבוע. אך הדבר לא יצא לפועל והוא מבקש להוציא אותי בכוח.

אשמח לתשובה מה קורה משפטית עם זה.

שאלה נוספת

שני 22/09/14
האם הוא יכול להחליף לי צילינדר במידה ואני לא נמצאת בדירה?

החלפת צילינדר על יד בעל הדירה לפני תום השכירות

עו"ד ענת קציר 22/09/14
שני שלום,



בעל הדירה אינו רשאי להחליף צילינדר כל עוד לא הסתיימה תקופת השכירות.



בברכה



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

חוזה חכירה

מורן 22/09/14
שלום רב
לאחרונה רכשתי נכס מהחברה לשיכון ופיתוח. הם נתנו לי הפנייה למנהל לחתום על חוזה חכירה. המנהל מאוד רחוק מאזור מגוריי, האם ישנה אפשרוץ אחרת לחתימה מלבד להגיע פיזית למקום? כמו לבקש לשלוח לי את החוזה בדואר?
המון תודה

חתימה על חוזה חכירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
מורן שלום,



מדובר במדיניות של המנהל.

צרי קשר עם המנהל ובדקי.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצהרה על מכירת דירת ירושה

אלון 22/09/14
בעת מילוי מש"ח במכירת דירת ירושה של 5 יורשים, האם יש על כל מוכר למלא מש"ח בנפרד, או שניתן למלא מש"ח אחד על שם כל חמשת המוכרים?

הצהרה על מכירת דירת ירושה

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
אלון שלום,



התשובה תלויה במספר גורמים:

1. מצבו הקנייני של כל מוכר ומוכר (מספר דירות, מכירות שבוצעו וכיו"ב). 

2. האם המכירה של דירת הירושה היא בפטור ממס שבח? 



לטעמי, עדיף בנפרד.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחוייבות לחוזה – זוג שנפרד לפני תום חוזה השכירות

רוני 22/09/14
השכרנו את הדירה שלנו לזוג. אחרי חצי שנה הם נפרדו, הוא נשאר בדירה לשלושה חודשים נוספים והיא עזבה.

בחוזה יש סעיף הדדי שמאפשר לנו או לדיירים להודיע  על פינוי 3 חודשים מראש, גם לפני תום החוזה.

הם נפרדו ברע ולא מדברים ביניהם, כך שאנחנו הפכנו למתווכים בעל כורחינו.

תקופת 3 החודשים עומדת להסתיים והדיירים מחוייבים עפ"י חוזה לסייד את הדירה ביציאה ממנה. היא לא מוכנה לשלם עבור הסיוד בטענה שלא גרה שם כבר 3 חודשים והוא מוכן לסייד רק את החצי שלו. מה עושים? האם שווה לקחת אותם לבית משפט לתביעות קטנות?




"ביחד ו/או לחוד"

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
רוני שלום,



האם הם שכרו את הדירה "ביחד ו/או לחוד" או שנחתם חוזה שכירות נפרד עם כל אחד מהם?





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אין הכנסה מנכס

אור 22/09/14
שלום- הורי חכרו לפני 60 שנים קרקעות לפרדס, ל-49 שנים. המינהל אינו חפץ לחדש את החכירה ....האם תביעות תעזור או ש- מה שהמינהל אומר זה מה שיהיה?

גם בחוזה החכירה נכתב שאין חידוש חכירה אחרי 49 שנים.

מי צודק? ואם המינהל צודק מדוע ביטוח לאומי מתעקש  שהחכירה נמשכת..

אל תשלחו אותי לפורום ביטוח לאומי .השאלה היא על המינהל וחכירה...

בברכה

 אור

המנהל אינו מוכן להאריך חכירה

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
אור שלום,



שאלתך מצריכה בדיקה של התיק במנהל והמסמכים הנלווים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת דירה של אדם חולה באמצעות אפטרופוס:

מזי 21/09/14
שלום רב,

1. אבקש לברר האם לבית משפט סמכות לאשר מכירת דירה, באמצעות  אפוטרופוס, של אדם שהפך לצמח, לפני שהאדם החולה נפטר?

2. אם כן, האם ניתן, לפני אישור בית המשפט,  לערוך זיכרון דברים ע"מ להבטיח את ביצוע הקניה לאחר שבית המשפט יאשר את מכירת הדירה?

אודה על תשובה בהקדם האפשרי.

מכירת דירה של אדם חולה באמצעות אפטרופוס:

עו"ד ירון 22/09/14

מזי שלום,


1. במידה והאפוטרופוס הינו אפוטרופוס לרכוש הרי שהוא רשאי לבצע מכירה של הדירה אולם מכירתה מותנית באישורו של בימ"ש.


2. ניתן לערוך הסכם קניה מותנה באישור בימ"ש.


 


 


עו"ד ירון


 

כונס נכסים

חן 21/09/14
שלום,



האם כדאי לקנות דירה מכונס נכסים? ואיך אני מגיע לדירות כאלה?



תודה

רכישת דירה מכונס נכסים

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
חן שלום,



ישנם לוחות של דירות מכונס נכסים.

האם כדאי? זו שאלה שהתשובה עליה סובייקטיבית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה ניתן לתבוע בסיום שכירות

ללא 21/09/14
בתום תק' שכירות השוכר החזיר דירה בניגוד לחוזה (לפיו עליו להחזיר דירה מסויידת צבועה נקייה ) מטונפת,שנראת כאילו שנתיים לא עשו בה  כל שימוש עם זבל : בקבוקים זרוקים וזבל , רצפה מטונפת,  שירותים שלא ניתן להיכנס אליהם מרוב צחנה קירות עם ציורי ילדיו עליהם  ועוד.....ובנוסף בניגוד לחוזה החזיר רק את מפתח הדירה ולא החזיר את מפתחות לדואר, לחדר גז ולבלון הגז.





עד היום עברו 7 ימים והשוכר חרף הבטחותיו לא ניקה את הדירה ולא עשה דבר, עקב כך אנו לא יכולים לעשות בדירה שימוש ולהראות אותה לשוכרים או לקונים. בחוזה רשום כי אחור במסירת הדירה יחייב את השוכר ב 50$ לכל יום איחור, השאלה היא האם בנתונים הנ"ל ניתן לדרוש לממש סעיף זה בחוזה (מאחר ומחד הוא החזיר מפתח הדירה אך מאידך החזיר דירה שלא ניתן להשתמש בה).



תודה על העזרה


השוכר החזיר את הדירה מלוכלכת ולא מסויידת

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
שלום רב,



יש לבדוק את חוזה השכירות על מנת לענות על שאלתך.



כמו כן יש לבדוק:

האם קיימות סנקציות בחוזה המבטיחות את החזרת הדירה כשהיא נקייה ומסוידת?

אם כן, האם הייתה הפרת חוזה מצד השוכר?



אם כן, ניתן לדרוש ממנו באמצעות מכתב רשמי לסדר את הדירה ולהחזירה למצב בו הייתה כשננס אליה.

ככל שלא יסכים לעשות זאת, ניתן להגיש נגדו תביעה בגין הפרת הסכם, או בבית משפט לתביעות קטנות בגין הסכום שיושקע על ידי בעלי הדירה להחזרת הדירה לקדמותה.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גזלת הטבה של נכה עי שוכר דירה

א 21/09/14
בחוזה השכירות הראשון נרשם כי האחריות על העברת החשבונות על שם השוכר חלה על השוכר והמשכיר. משהשוכר לא שיתף פעולה ולא העביר הנ"ל על שמו, בחוזה השכירות השני צויין כי האחריות לגבי העברת החשבונות על שם השוכר חלה על השוכר.



אלא שבסיום החוזה התגלה כי בניגוד להצהרות השוכר כביכול העביר החשבונות על שמו- הוא לא עשה זאת, ובכך למעשה גזל הטבות בחשבונות שניתנו לבעל הדירה הנכה.



שאלתי היא האם בנתונים הללו, ניתן לתבוע מהשוכר בבית משפט את החזרת ההטבות שלקח לעצמו בניגוד לחוזה?

או שבית משפט יטיל את האחריות על נציגי בעל הדירה הנכה שלא וידאו בפועל משך כל תק' השכירות שהשוכר אכן העביר על שמו את החשבונות.



תודה


על מי חלה האחריות להעברת תשלומים על שם השוכר?

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
שלום רב,



לטעמי היה על בעל הדירה לוודא שהעברת החשבונות הועברו על שם השוכר.

כמו כן, אם לא טרח השוכר להעביר את החשבונות, האם לא קיבל בעל הדירה את החשבונות על שמו ויכול היה לגלות זאת במועד?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה

א 21/09/14
הורי נפטרו, הדירה רשומה על שמי ואחי. אחי גר בדירה בחינם 5 שנים בלי הסכם כתוב. האם הוא יכול לקחת את הדירה לעצמו או להתנחל שם ואיך אפשר להוציאו, איך אפשר להבטיח שלא יקח הדירה איך אני יכולה להבטיח את חלקי

דירה

עו"ד ירון 21/09/14

א' שלום,


במקרים בהם קיים צורך או רצון של אחד מהצדדים לקבל את חלקו בשותפות נהוג לבצע הליך הקרוי "פירוק שיתוף".


בהליך זה מבוצע הליך התמחרות לדירה והצדדים מחלקים בינהם, על פי חלקם היחסי, את הסכום שנתקבל.


מטרת ההתמחרות הינה למקסם את הערך של הדירה.  


לגבי דירות שנתקבלו בירושה קיים ניגוד עניינים מובנה. מחד, ברור
אפוא כי הצדדים לפירוק השיתוף מעוניינים למקסם את הרווח והתשואה בגין מכירת הנכס
באמצעות הליך התמחרות. מנגד, ישנם שיקולים נוספים כגון "השארת הנכס במשפחה". אי
לכך, נקבע כי הדרך הראויה במקרים אלה הינה על ידי איזון באופן הבא - פירוק השיתוף
יעשה בדרך של התמחרות, תוך מתן עדיפות ליורש להיות נוכח בהתמחרות ולהשוות את ההצעה
הגבוהה ביותר. 



 במידה ואינך מעוניין למכור את חלקך בדירה הרי שמומלץ להגיע להסכם עם האח לגבי תשלום שכ"ד יחסי ( מחצית מהסכום המקובל על דירות דומות באותו איזור ).


אשמח לעמוד לרשותך, בכל שאלה או הבהרה נדרשת נוספת.


ירון


 

תשלום ארנונה

קוקי 21/09/14
אני בן 19 ולומד להנדסאי קדם צבאי. אני גר לבד בבית שרשום על שם הוריי. אני לא עובד בצורה סדירה ורציתי לדעת, האם אני פטור מלשלם ארנונה?

קבלת פטור מתשלום ארנונה

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
קוקי שלום,



פנה לעירייה לקבלת התנאים להנחה / פטור מתשלום דמי ארנונה. למיטב ידיעתי סטודנטים זכאים להנחה מסוימת, אך מומלץ לבדוק זאת ברשות המקומית.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירות בהעברה ללא תמורה

זאב ז. 21/09/14
שלום

אני עומד למכור את חלקי לאחי, בדירה שירשנו שנינו מהורים שנפטרו לאחרונה, כמו כן אני עומד לקנות דירה בימים הקרובים. ברצוני לדעת: 1) האם יש עלי כמוכר מיסוי כלשהו על מכירת  חלקי לאחי, ב"העברה ללא תמורה"? 2) מה עדיף לי לעשות קודם מבחינת המיסוי,  אם יש - למכור את חלקי בדירה לאחי או לקנות את הדירה שברצוני לקנות?

תודה

העברה ללא תמורה

עו"ד ירון 21/09/14

שלום לך,


בהמשך לשתי שאלותיך,


1. בהתאם לדין הקיים, ניתן למכור זכות במקרקעין ללא   תמורה  (העברה במתנה) מיחיד לקרובו בפטור ממס שבח. מקבל ההעברה ישלם רק 1/3 ממס הרכישה שהיה משלם לו היה רוכש את הדירה בשווי כסף, בהתאם למדרגות מס הרכישה הידועות ביום העברת הזכויות בדירה. ( הדבר נכון גם לגבי אחים בדירות שהועברו בירושה ).


2. לגבי שאלה זו , חשוב לדעת האם ברשותך דירה נוספת למעט זו שברצונך לרכוש. במידה והתשובה שלילית, הרי שישנן שתי אפשרויות : א. להעביר את הזכויות בנכס לאח ורק לאחר מכן לרכוש דירה חדשה.


ב. לרכוש דירה חדשה ולבקש הקפאה מרשות המיסים בקשת הקפאה של מס הרכישה,  עד למכירת/ העברת הדירה הקיימת לאח.


במידה ויש לך דירה נוספת הרי שאין משמעות לבקשת ההקפאה שכן בכל מקרה תדרש לשלם מס רכישה לפי 2 דירות ומעלה.


אשמח לעמוד לשירותך,


בכל שאלה או הבהרה נוספת.


 


עו"ד ירון

תת חלקה

גילה 21/09/14
שלומות,



בבואי לראות דירות להשכרה, נתקלתי לא פעם בדיירים אשר התנו את העברת שמי לבעל הדירה בקניית הריהוט הפרטי שהם, הדיירים, אינם מעוניינים לפנות או להעביר למקום מגוריהם החדש.

וכך נאמר לי מפורשות ע"י דייר, ואני מצטטת מזיכרון: "אני קודם כל רוצה ליישר קו לגבי העובדה שאת רוכשת את הריהוט שלי הכולל טלוויזיה, ספות, מכונת הקפה ושולחן עבודה, וזאת על מנת שנוכל להתקדם ואעביר את פרטייך לבעל הדירה". העניין ממש הרתיח אותי וניסיתי למצוא את בעל הדירה לפי הכתובת, הגוש והחלקה, אך כמובן שנדרש גם מספר תת-החלקה וזה אינו ידוע לי. בסיכומו של דבר, נאלצתי לוותר על דירה שמאוד רציתי, בגלל אותו דייר חצוף. האם קיימת אפשרות אחרת למצוא מיהו בעל דירה? 








איתור תת חלקה על פי תשריט הבית המשותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
גילה שלום,



אפשר לבדוק בתיק הבניין במחלקת הנדסה של העירייה על פי תשריט הקיים בו מה מספר תת החלקה של הדירה (בהנחה שלא השתנה) ולאחר מכן בודקת בנסח טאבו את שמו של בעל הדירה על פי גוש חלקה ותת חלקה.





בהצלחה



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השכרת דירה לסטודנט שאינו ישראלי

תמימה 20/09/14
איך אוכל להשכיר את דירתי לסטודנטית זרה, (כלומר אין לה משכורת ולא פנקס צ'יקים)? מה צריך להופיע בחוזה מעבר לסטנדרט? אמרתי לה שאזדקק לערבות וכן לאזרח ישראלי ממכריה שייתן את הצ'קים. האם זו הדרך? 

השכרת דירה לסטודנט שאינו ישראלי

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
תמימה שלום,



ממליצה על ערבות בנקאית בסכום של לפחות שלושה חודשי שכירות, וכן ערב מהימן ישראלי. כמו כן, כדאי תשלום דמי שכירות במזומן.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יש לי משרד בבית

עורך דין שעובד מהבית 19/09/14
חדר אחד בבית ייחדתי כמשרד עו"ד בו אני עובד.



שאלתי היא, האם מאחר שמדובר בדירת מגורים, יכולה להיות לי איזו בעיה מבחינת ארנונה? הייתי צריך איזה היתר לשימוש חורג? אציין כי רק חדר אחד הוא משרד והשאר רק למגורים. אני משלם ארנונה על בית מגורים בלבד, אבל גם לא מגיש את הוצאות הבית (כמו ארנונה, ועד בית וכאלה) לרואה החשבון ולכן גם לא מחשיב את הוצאות הבית כהוצאת משרד.



אודה על דעה/טיפ/הכוונה...

ממליצה לך לפנות לרו"ח / יועץ מס / פורום מיסים

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעל הנכס בחו"ל לתקופה ארוכה, חשוד שיבקש מקדמה ?

יניב אלמוג 19/09/14
בקצרה, אני וחברה שלי רוצים להשכיר דירה, בעל הנכס גר בסין ויש לו נכס בארץ שהוא רוצה להשכיר. 

אין לו מתווכים בארץ לדבר אתם, כל ההתכתבויות במייל.

במידה ואני שולח לו מקדמה ואז הוא לא שולח לי את המפתחות בדואר (כפי שסוכם בהתכתבויות), ניתן לעשות משהו או שאני יכול להיפרד מהכסף שלי?

האם כדאי לשכור דירה מבעל דירה שמתגורר בחו"ל?

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
יניב שלום,



יהיה קשה לתבוע את בעל הדירה להשבת הכספים אם הוא אינו מתגורר בארץ ואין אף אחד מטעמו והוא אינו מגיע גם לארץ, וזאת במקרה שלא תקבל את המפתח.

זו שאלה של אמון וסיכון אפשרי שאתה לוקח.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי תיווך

סיון 19/09/14
היי אני ממש כועסת מתרגיל שנעשה לי על די מתווך . פירסמתי את דירתי ביד 2 ובאחת הפעמים הגיע מתווך עם לקוחה . הלקוחה ראתה את הבית והתרשמה .מיד אחרי שהיא הלכה הוא חזר ושאל כמה אני רוצה על הדירה ביקשתי 760 והוא אמר שזה לא יילך והוא יכול לסגור איתה על 750 אלף ושבחוזה נרשום 760 כדי שהוא יקבל את דמי התיווך. אני לתומי וכמתברר לטפשותי הבנתי שיש פוטנציאל טוב לעסקה והסכמתי . בעלי התקשר אליו אחרי כמה ימים ואמר שדמי התיווך יקרים לנו Uזה ל הוגן שאנו צריכים לספוג אותם .. בדרכו הערמומית המתווך ביקש ממנו שלא ייגע לו בעמלה ושזה סה"כ אחוז כולל מע"מ וכו'.. כאשר הגענו למעמד חתימת החוזה הלקוחה אומרת למתווך שיש לה מעטפה עבורו . ואז הבנתי שלמעשה הוא מקבל גם ממנה עמלה כפי שמקובל מאחר והוא עשה עבורה את שרותי התיוך. הטחתי זאת במתווך בתום חתימת החוזה והוא אמר שכך נהוג בתהליכי משא ומתן . ואני טוענת שמדובר בניצול והטעייה שלי בתור לקוחה שבסה"כ באמת רצתה שהוא יקבל שכר הגון עבור עבודתו .. האם אני חיים במערב פרוע בו כל אחד יכול ל"גזור קופון" בכזו קלות האם תחום התיווך כ"כ פרוץ ואין גבולות של אתיקה ומוסר  נורא מתוסכלת אשמח לקבל התייחסות מקצועית לסוגייה. 

דמי תיווך

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
סיון שלום,



בעיקרון, אם לא חתמתם על הסכם תיווך עם המתווך, אינכם מחויבים לשלם לו דמי תיווך.

יתר על כן, רישום סכום החוזה מכר הגבוה ממה שניתן בפועל על ידי הקונה ולאחר מכן דיווח על סכום זה לרשות המיסים מהווה עבירת מס.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה שכירות – שאינו מוגן ע"י חוק הגנת הדייר

דניאל 18/09/14
שלום רב, הייתי מעוניינת לדעת האם חוזה שכירות הנושא את הכותרת "חוזה שכירות - שאינה מוגנת עפ"י חוקי הגת הדייר" ומכיל בתוכו סעיפים השוללים את השימוש בחוק הגנת הדייר 

האם חוזה שכזה תקין? האם ניתן להתנות על סעיף כזה? 

חוזה שכירות - שאינו מוגן ע"י חוק הגנת הדייר

עו"ד ענת קציר מנהלת 22/09/14
דניאל שלום



אכן, החוזה תקין.

ניתן להתנות, אך איני מכירה בעל דירה שיסכים לכך. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין




הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נדל"ן בחו"ל

משה דוידי 18/09/14
שלום לכולם,

הוריי כבר מבוגרים ואני מתלבטת איך ממשיכים מכאן - האם לשכן בבית אבות או להגשים את חלומם לגור באירופה. קראתי שיש עורכי דין שמקימים פתרונות דיור במזרח אירופה. מה דעתכם?

פתרונות דיור במזרח אירופה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 18/09/14
אנחנו לא נותנים המלצות על נדל"ן 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחסן

מורן 18/09/14
אבא שלי ירש דירה + מחסן לפני 30 שנה מהוריו. המחסן לא צמוד לדירה. המחסן נמצא בחצר הבית. מאחר שהדירה מאוד ישנה, ההורים שלי החליטו להרוס את הדירה הישנה ולבנות דירה חדשה ואת המחסן לא להרוס. קיבלנו את כל האישורים בעירייה על הבנייה. לאחר שהרסנו את הבית, הסתבר שבעירייה כתוב שיש לנו אישור על 15 מטר על המחסן ובפועל המחסן הוא 19 מטר. מה אפשר לעשות? האם העירייה תרצה שנהרוס חלק מהמחסן? האם יש התיישנות על המחסן (30 שנה) ככה שהעירייה לא יכולה לדרוש זאת? האם נצטרך לקבל אישורים נוספים מהעירייה על החלק הנוסף במחסן? האם זה יעכב לנו את הבנייה? חשוב לי לציין שאת המחסן ככה אבא שלי ירש, לא הוספנו למחסן שום חלק. 

אישור על מחסן שבפועל גדול יותר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 18/09/14
ממליצה לקבל ייעוץ משפטי 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור מהיטל השבחה

לימור ארבל 18/09/14
האם אפשר לקבל פטור מהיטל השבחה על נכס 

שהורחב במשך השנים על ידי השכנים בקומה התחתונה? 


פטור מהיטל השבחה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 18/09/14
באיזו עילה?



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרישה לשיק פתוח עבור חשבון משותף

שרון 18/09/14
שלום רציתי להתייעץ בנוגע לבקשה של בעל הבית שלי. הוא דורש לקבל שיק פתוח עבור חברת חשמל. הבעיה שלי עם זה היא שחשבון החשמל משותף בין 3 דירות, וכבר היה יותר ממקרה אחד שבו החשבון לא שולם בזמן ועל כן נאלצנו לשלם ריבית פיגורים. 



בכל מקרה, השאלה היא האם זה חוקי בכלל לבקש ממני את אותו השיק? כאשר איני האחראית הבלעדית על תשלום חשבון החשמל? 



תודה

שיק פתוח לחברת החשמל

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 18/09/14
אין איסור כזה. בכל מקרה, אני מציעה לנסות להגיע להסדר מול המשכיר.




בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור מהיטל השבחה

יוספה הלוי 18/09/14
מעוננינת למכור נכס ברמת גן אשר הורחב באישור לפני עשר שנים. איך אוכל לקבל פטור מהיטל השבחה?


היטל השבחה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 18/09/14
אני מציעה לגשת למחלקת ההנדסה בעירית רמת גן ותבדקי את נושא החבות בהיטל השבחה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן