פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

תביעה בגין שינוי ייעוד קרקע

דוד 13/11/14
שלום,

בבעלותי קרקע במוצא שעתיד לעבור בה כביש.

עד היום השטח היה אזור חקלאי ב' אך כעת עקב התוכנית שונה חלק של בערך 100 מ"ר לייעוד של דרך.

את החלק הנ"ל מפקיעים ממני לפי מחיר של דרך.

אני מעוניין להגיש תביעה על ירידת הערך מערך של אזור חקלאי ב' לערך של דרך.

אני יכול להביא חוות דעת שמאי אך שאלתי היא מהבחינה המשפטית-למי עליי להגיש את התביעה ולפי איזה חוק?

ידוע לי כי עדיף שעו"ד יטפל בזה אך אני מנסה לעשות זאת לבד היות ושכ"ט עו"ד במקרים אלה (שטח קרקע קטן) גבוה מהפיצוי שאולי אקבל ולכן אודה לעזרתכם

הגשת תביעה בגין פגיעה על ידי תכנית

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

דוד שלום


התביעה היא תביעה בגין תכנית פוגעת בהתאם לסעיף 197 לחוק התכנון והבניה. התביעה מוגשת לועדה המקומית לתכנון ובניה  - ראה ההוראות המתאימות בחוק ושים לב לתקופת ההתישנות המקוצרת לגבי תביעה כזו


תביעת פיצויים (תיקון מס' 20) תשמ"ג-1982


197. (א)  נפגעו על ידי תכנית, שלא בדרך הפקעה, מקרקעין הנמצאים בתחום התכנית או גובלים עמו, מי שביום תחילתה של התכנית היה בעל המקרקעין או בעל זכות בהם זכאי לפיצויים מהועדה המקומית, בכפוף לאמור בסעיף 200.


(תיקון מס' 43) תשנ"ה-1995


          (ב)  התביעה לפיצויים תוגש למשרדי הועדה המקומית תוך שלוש שנים מיום תחילת תקפה של התכנית; שר הפנים רשאי להאריך את התקופה האמורה, מטעמים מיוחדים שיירשמו, אף אם כבר עברה הת


 



 



 





בברכה,




עו"ד
יהודה וישניצקי,



מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין



 



 



 



דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה שהופיעה במבחן רשם המתווכים

אופיר 12/11/14
שלום,

ברצוני לשאול אתכם לגבי השאלה הבאה שהופיעה במבחן רשם המתווכים האחרון:

"אלעד הוא הבעלים של משרד שבו 5 חדרים. אלעד מכר חדר אחד במשרד למשרד שליחויות,השכיר חדר אחד לדוד מנהל החשבונות לתקופה של 3 שנים והשכיר חדר שלישי לנעמה האדריכלית לתקופה של 15 שנים.

איזו/אילו מהעיסקאות יסכים רשם המקרקעים לרשום בלשכת רישום מקרקעין?

א.דוד ונעמה

ב.חברת השליחויות בלבד

ג.חברת השליחיות ונעמה

ד.נעמה בלבד

התשובה של הרשם הינה א' אך התשובה לא ברורה לי.

אני חושב שאף תשובה כאן אינה נכונה משום שלא ניתן למכור חדר ממשרד או דירה ולכן הגיוני שיעשה רישום, לגבי השכירויות הבנתי שמעל שנתיים צריכים לרשום.

בקיצור אשמח לקבל הסבר וכן חוות דעת האם יש טעם לערער על השאלה במטרה לפסול אותה.

שאלה מהמבחן

טל 13/11/14
תשובה א' אכן נכונה.

לא ניתן למכור חדר אחד מהמשרד ולכן רשם המקרקעין לא ירשום העסקה.

לעניין השכירות, שכירות מתחת ל-10 שנים אינה מחייבת רישום בטאבו אבל ניתן לרשום אותה ולכן הרשם יסכים לרשום העיסקה של דוד.

לעניין נעמה השכירות חייבת רישום ולכן גם כאן הרשם יסכים לרשום העסקה.



שים לב שהשאלה שואלת האם הרשם יסכים לרשום ולא האם הצדדים מחויבים לרשום.

לטעמי אין פסול בשאלה.

ממד לא גמור

אסף יצהרי 12/11/14
שלום,

קניתי דירה חדשה מקבלן

בקבלת הדירה לאחר טופס 4 היה חוסרים בממד (ללא ידיעתי)

כאשר מערכת הסינון לא הותקנה כמו שצריך ונשארו פתחים ללא כיסוי .

כיצר הבית קיבל טופס 4 אם הממד לא אטום? וחסר בו מסנן מותקן כמו שצריך לפי היצרן?

האם יש פה חשד סביר לעבירה ?

טופס 4 לדירה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

אסף שלום


אם יש לך השגות על מתן טופס 4 לדירה לא גמורה-  יש להפונתן לועדה המקומית לתו"ב ולבקש הבהרות מתאימת


בברכה,


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלונה על הליך אצל המפקחת על המקרקעין

ענת 12/11/14
אנו מצויים כבר שנה וחצי בהליך משפטי אצל המפקחת על המקרקעין בנוגע לנזילה ממרפסת השמש של השכן לדירתנו ולדירת השכנים בדירה לידינו. במהלך ההליך בוצעו מספר החלטות תמוהות: מינוי מומחה ולאחר מכן מינוי מומחה שיפקח על הביצוע; ביצוע מבחן הצפה לאחר שהמומחה הראשון קבע שאין בה צורך; וכעת לאחר שמבחן ההצפה נעשה והמפקח על הביצוע קבע שיש צורך באיטום המרפסת כולה (עד כה נאטם רק החלק המערבי שלה), מבקשת המפקחת בדיקה טרמית נוספת על אף העובדה שהמפקח קבע שאין בה צורך. למעשה, המפקחת נעתרה לכל בקשות הנתבע תוך התעלמות כמעט מופגנת מבקשותינו להתייחס לחוות דעת המומחים שהיא עצמה קבעה. למי עלינו לפנות בתלונה על הליך מתמשך זה (כל שביקשנו היה צו עשה שיחייב את איטום המרפסת)? האם יש משהו שנוכל לעשות?

תלונה על המפקחת על המקרקעין

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

ענת שלום


אם יש לך השגות על החלטות קונקרטיות של המפקחת הדרך להשיג עליהן היא באמצעות ערעור על החלטתה לביהמש המחוזי


אם ברצונך להגיש תלונה בכל זאת (לפעמים הדבר מהוה חרב פיפיות...) להערכתי הכתובת לכך הוא נציב תלונות הצבור על השופטים מאחר ולמפקחת יש סמכויות של שופט שלום בדונה בסכסוך הנוגע לבתים משותפים, או למשרד המשפטים


בברכה,


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

היטל השבחה לרשות המקומית

יוסי 12/11/14
שלום  מבקש לשאול לאחרונה קיבלנו מיפרט כספי לתשלום למינהל על  הגדלת המיגרש מ 430  ל  500 מר  לפי תבע חדשה לשכונה  יש צורך להשלמת העיסקה  של 70 מר לבנית 2 יח דיור  התשלום  כ 200.000  ניקבע עי שמאי מטעם המינהל ועוד נירשם בדוח השמאי ערך הקרקע בחלופה  א לפי 430 מר  ובנוסף  לפי חלופה  ב  שזה 500מר   ולפי  70 מר תוספת הרצועה להשלמת 500מר  השאלה  היטל השבחה לרשות במידה ונזמין שמאי מהרשות המקומית יהייה זהה  לשמאי של המינהל  תודה

שומת היטל השבחה ושומת המינהל

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

יוסי שלום,


התשובה אינה בהכרח חיובית - שומת המינהל מתייחסת לערך קרקע של 70 מ"ר נוספים ואותה מבצע שמאי המינהל או שמאי ממשרד השמאי הממשלתי הראשי.


שומת היטל ההשבחה מתייחסת להשבחה הנגרמת על ידי התכנית המשביחה ואותה יבצע שמאי מטעם הועדה המקומית.


השמאי מטעם הרשות המקומית אינו כבול לחוות הדעת השמאית של שמאי המינהל והוא יכול לסטות ממנה. יחד עם זאת אם חוות הדעת "טובה" לך אתה יכול לבקש ממנו להסתמך עליה מאחר והיא ניתנה על ידי גורם אוביקטיבי בקשר לאותן זכויות ובמועדים סמוכים.


בברכה,


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לעשות תמא 38 לאחר הרחבה?

דוד 12/11/14
האם דירת קרקע יכולה להרחיב כיום, שנת 2014, מקדימה ומאחורה, לפי זכויות הבניה, מתוך ידיעה שבעתיד ככל הנראה תהיה תמ"א 38(1) מסוג חיזוק המבנה (מבנה תלת קומתי)?



במידה והרחבה כזו כן מפריעה לתמ"א עתידית פוטנציאלית - האם ניתן לפתור זאת פשוט ע"י הרחבה כיום רק מאחור, מתוך ידיעה ברורה שתמ"א עתידית תחזק את המבנה רק מקדימה (הוספת מעלית + ממ"ד)? הרי בצורה כזו הברחבה לא אמורה לפגוע בתמ"א. 



תודה, דוד

תמא 38

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

שלום רב


נא הפנה את שאלתך לפורום תמ"א 38

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם הכנת שומה עצמית היא חלק מתפקידו של כונס הנכסים

הדר 12/11/14
האם תפקידו של כונס נכסים ממונה מטעם בית המשפט בהליך פירוק שיתוף מרצון, להכין שומה עצמית למס רכוש?

תפקיד כונס נכסים בפירוק שיתוף

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

שלום הדר


תפקיד הכונס הוא להיות אמון על ביצוע הליך הפירוק. אם השומה העצמית נדרשת לצורך השלמת התהליך - אזי הוא אחראי על כך שתוגש שומה על ידי הצדדים -  בחתימתם וכמובן על פי נתונים שימסרו לו ויצהירו עליהם.


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עסקת מכר

מורן 12/11/14
שלום רב



אני עומד לרכוש דירה מאישה מבוגרת שלא כל כך מבינה עברית אלא רוסית ונעזרת בבנה לתרגום.



עורך הדין אמר לי שאין בעיה עם העסקה ושלפני החתימה יסביר לה בנה על מה היא חותמת ויתרגם לה את כל המסמכים.

האם זה מספיק? האם אוכל כך להיות בטוח שהיא צלולה ויודעת על מה היא חותמת?












האם צד לחוזה כשיר לחתום עליו

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

מורן שלום,


האם האישה אינה מיוצגת על ידי עורך דין ?  אם האישה אינה דוברת עברית וחותמת על חוזה בעברית  - רצוי מאד לתרגם את החוזה לרוסית (גם אם יעלה עוד כמה מאות שקלים) ושהאישה תחתום גם על הנוסח ברוסית.


אם הדבר אינו אפשרי  - יש לקבל מכתב  מעורך הדין שלה (ובמצב שתיארת אני סבור שהאישה חייבת להיות מיוצגת)  -  לפיו נוסח החוזה הובהר לה, תורגם לרוסית והיא הבינה את תוכנו.


בברכה,


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אודה לתשובה

מגנום 12/11/14
אני מתכוון לקנות דירה. השאלה שלי היא כללית:

איך אני יכול לוודא שחפצים שהמוכרים משאירים לי בדירה יישארו תקינים עד שאקבל אותה בפועל?  מזגנים למשל - איך אני מוודא שהם תקינים ביום קבלת החזקה והאם כותבים את זה איכשהו בחוזה? איך יודעים שמה שאנחנו רואים היום הוא במסגרת ״תקין״ ואיך מודדים מה ״התקלקל״ ברגע העברת הדירה…

מצה הדירה בעת מסירתה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

שלום רב


ראה התשובה שהשבתי בשאלה למטה

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקונים בדירה שנמכרה ולא נמסרה החזקה

אייל 12/11/14
בדירה שעומדת להימכר, והקונים ייכנסו אליה רק בעוד חצי שנה- מה עושים כדי לוודא שהקונים לא ייפגעו מזה שהמוכרים יכולים לגרום לנזקים לדירה לעומת איך שהיא היום (לא בזדון)  נניח בעקבות הסרה של למשל ארון קיר שמשאיר קיר לא מטוייח מאחורה? איזה מנגנון אמור להגן על הקונים?

מסירת החזקה בדירה - במצבה as is

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

איל שלום,


על מנת להבטיח את מסירת החזקה בדירה באופן המתואר על ידך - מקובל להוסיף סעיף לפיו הדירה תימסר במועד מסירת החזקה במצבה כפי שהיה במועד חתימת החוזה כאשר כל מתקני הדירה ומערכותיה תקינים . לא נהוג לצבוע את הקירות לקראת המסירה אולם אם מטרידות אותך "הפתעות"  לא צפויות כתוצאה מפינוי והובלה של המחוברים - אפשר להוסיף הבהרה כי ככל שבעקבות פינוי הדירה והוצאת המטלטלין והמחוברים מהדירה ייגרם נזק כלשהו לדירה, מתחייב המוכר לתקן את הטעון תיקון ולמסור את הדירה כשהיא תקינה וראויה לשימוש.


בברכה,


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר טרחת עו"ד בקנית דירה מקבלן

ארז 12/11/14
במידה ונקבע כי סכום התמורה של רכישת דירה מקבלן עומד על מיליון וחצי ₪ ,ובהמשך החוזה ישנו סעיף המנוסח כך:

"הקונה ישלם לחברה בנוסף על מחיר התמורה לעיל, במזומן סך של__________


 לשם כיסוי חלק מהוצאותיה המשפטיות של החברה. סכום זה, ישולם ע"י הקונה במעמד חתימת הצדדים על חוזה זה."

ובהמשך ישנו נספח שהרוכשים חותמים עליו כי:

"כל התחייבויות בקשר לרישום הנכס על שם הרוכש הינן התחייבויות של החברה בלבד ואין להן כל קשר לעוה"ד. אנו לא משלמים לעוה"ד שכר טרחה גם אם אנו משתתפים בהוצאות המשפטיות של החברה"

האם זה אומר כי לצורך מס הרכישה סכום שכ"ט העו"ד מצטרף לסכום מחיר הדירה?

איך מנסחים כדי ששכ"ט עו"ד לא יצטרף למחיר הדירה?

 

שכר טרחת עורך דין בגין רכישת דירה מקבלן

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

ארז שלום,


למיטב הבנתי, מהוראות החוזה המצוטטות על ידך- משתמע שהתמורה אינה כוללת תשלום הוצאות/ השתתפות בשכר טרחה. יש לודא שבטופס המש"ח (דיווח לרשויות המס) שאתה נדרש לחתום עליו לתמורה אכן לא יתווסף תשלום שכר הטרחה כאמור, יהא כינויו אשר יהא


בברכה,


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום זכויות בטאבו

עו"ד צעירה 12/11/14
שלום רב,

מייצגת מוכר בעסקת מכר, הדירה עדיין לא רשומה על שמו בטאבו למעט הערת אזהרה לטובתו.

הדירה נקנתה לפני כ15 שנה.

מה עליי לעשות על מנת להעביר את הדירה על שמו האם הטאבו ידרוש את כל המסמכים הנחוצים להעברת זכויות? אישורי מיסים וכו'..

מכירת דירה שהזכויות בה טרם נרשמו ע"ש המוכר

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

שלום לך,


לצורך העברת הזכויות תצטרכי להמציא לטאבו את כל המסמכים הרגילים - כולל שטרי מכר/ חכירה, בקשה לרישום מקרקעין, אישורי מסים וכו'. בשל חלוף הזמן מאז המכירה רצוי לעשות זאת לפני חתימת החוזה ולא כתנאי לתשלום מי מתשלומי התמורה


בברכה,


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

ד.א.בית 11/11/14
אני בעלת 2 דירות.

אחת באלעד ואחת באופקים ומעוניינת לקנות את הדירה הצמודה לדירתי באופקים, הרשומה באותה חלקה.

* יש לציין שאני מעוניינת לקנות את הדירה משום צפיפות דיור- משפחתי מונה 11 נפשות.

שאלתי היא: האם בקניית הדירה, אחויב במס רכישה?

אשמח לתשובה מהמבינים ובעלי הנסיון.

תודה רבה מראש.

תשלום מס רכישה ברכישת דירה שניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/14
שלום רב,



היות ובבעלותך דירה, תחויבי במס רכישה בגין רכישת דירה נוספת.

אין רלבנטיות לעובדה שהדירה שבה את מעוניינת נמצאת באותה חלקה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מסלול תשלומים ברכישת דירה מקבלן

אור 11/11/14
שלום רב,יש שאלה בנוע לרכישת דירה מקבלן. נניח כי העסקה היא 40% בחתימת החוזה ו60% במסירה (לאחר כ 3 שנים) תוך קבלת ערבות בנקאית לפי חוק המכר. הקבלן (חברה מוכרת) מבקש כי 10% ישולמו שבוע לפני הכניסה לדירה ואילו 50% ישולמו כחצי שנה לפני הכניסה. לטענתו, זה בהתאם לחוק המכר ו"במסירה" הכוונה שרק 10% ישולמו ממש בסוף ועד חצי שנה לפני המסירה כל ישולם כל הסכום. האם כך נהוג בעת רכישת דירה מקבלן ? האם זו דרישה מיוחדת של הקבלן הספציפי או שזה באמת לפי חוק המכר? תודה

מסלול תשלומים ברכישת דירה מקבלן

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/14
אור שלום,



פריסת התשלומים נקבעת בינך לבין הקבלן כחלק מהמו"מ שביניכם.

על פי החוק לא יקבל קבלן תמורה מרוכש על חשבון מחיר הדירה, סכום העולה על שבעה אחוזים מהמחיר, אלא אם נתן לו אחת מהבטוחות המופיעות בחוק.

מעבר לכך, אין בעיה עם סדר התשלומים כפי שמופיע בשאלתך כל עוד הוא מקובל עליך.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקמת רעש חריג בגלל עבודות תשתית של עיריית ת"א

איליה 11/11/14
עיריית תל אביב מבצעת עבודות תשתית ברחוב שלי (בן עטר) אשר כוללות חפירת כביש בעזרת מחפרון, ועבודות נוספות.שעות העבודה שלהם הן מ- 20:00 עד 05:00.העבודה מתרחשת בין השאר, כ-15 מ' מהבית ובקרוב יגיעו גם מתחת לבית.הצצתי בתקנה למניעת רעש:

http://www.nevo.co.il/law_html/law01/251_014.htm

וגם בחוק הזה:

"הגבלת רעש באתרי בניה בקרבת איזור מגורים" -

חיפוש בגוגל יביא אתכם למה שאני מתכוון. 

לפי התקנות האלה העבודה לא חוקית.

פניתי למשטרה - הם טוענים שיש אישור (מהמשטרה (!)) לעבוד עד 5 בבוקר.

אם זה באמת חוקי, מה אני מפספס פה?

אם זה לא חוקי, מה אני יכול לעשות - אני לא מסוגל לישון ברעש הזה.

הקמת רעש חריג בגלל עבודות תשתית של עיריית ת"א

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/14
איליה שלום,



אני מציעה לך ראשית לפנות לעירייה ולבדוק אילו אישורים קיימים לביצוע עבודות החפירה.

ככל שלא קיימים האישורים המתאים, אני מציעה לפנות לפורום בתי משפט על מנת לבדוק מהן האופציות העומדות בפניך על מנת לאכוף את החוק.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין



בברכה,

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם חוק המכר(דירות)התשל"ג(תיקון מס' 5)הוא קוגנטי ?

אלי 11/11/14
בחוזה מכר דירה שחתמנו עליו, בסעיף מסירת החזקה בדירה, קיימים מספר סעיפים בהם קיימות התניות שונות המאפשרות ליזם לדחות את מועד מסירת הדירה בצבירה כוללת של  120 יום. בנוסף קיים בחוזה סעיף " מוסכם על הקונה כי סעיפים 5א(א) ו- 5א(ב)בחוק מכר (דירות) התשל"ג - 1973,לא יחולו על עיכוב במסירה שאינן בשליטת היזם ושהסיכון להתרחשותן ולתוצאותיהן אינו מוטל עליו. מוסכם כי האמור בסעיפים 7.2-7.9 ( סעיפי ההתניות בנושאי בטחון, מחיר שינויי דיירים ומורכבות פרוייקט הבניה ) מהווים נסיבות שאינן בשליטת היזם שהסיכון להתרחשותן ולתוצאותיהן אינו  מוטל עליו.    שאלה- האם חוק המכר(דירות)התשל"ג(תיקון מס' 5)הוא קוגנטי והיזם חייב לנהוג לפי החוק ,סעיף 5א(א), ביחס לאחור במסירת הדירה וגם ביחס לפיצוי בגין אחור במסירת הדירה ?. תודה 

האם חוק המכר(דירות)התשל"ג(תיקון מס' 5)הוא קוגנטי ?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
אלי שלום,



אכן, החוק הוא קוגנטי ולא ניתן להתנות עליו.

איני בטוחה שכל התניות המופיעות בשאלתך אכן חוקיות.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטר מכר ושטרי משכנתא- שאלה

אופיר 11/11/14
קניתי דירה ב 2007 ומסתבר שעורך הדין שלי לא טיפל בהעברת הבעלות בטאבו על שמי (יש רק הערת אזהרה).



אני בתהליכי מיחזור משכנתא ולצורך השלמת התהליך אני צריך לרשום את הנכס על שמי בטאבו.



הבנק דורש ממני שטר מכר על הדירה לטובת הנפקת שטרי משכנתא (עם טפסים אלו הבנתי שיש לגשת לטאבו).



איך אני משיג שטר מכר זמן רב כל כך אחרי רכישת הדירה (7 שנים)?



 מה התהליך במקרה שלי?

תודה

אילו מסמכים דרושים על מנת לרשום בעלות בדירה ?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
אופיר שלום,



שטרי המכר אמורים להמצא אצל עוה"ד שטיפל בעסקה מטעמך.

אלו נמסרים לרוכש או לבא כוחו כנגד מסירת החזקה בדירה.

כמו כן, תצטרך אישורי מיסים, אישור עיריה, יפויי כוח ואישור ששני הצדדים לעסקה בין החיים על מנת להשלים את הליך הרישום בטאבו.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין




הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי בעלות של נכס בטאבו

רוני גלר 11/11/14
בבעלות אבי ואימי ז'ל  נכס רשום בטאבו

האם ניתן לשנות את הבעלות על הנכס רק על שם אבי?

האם ניתן לשנות בעלות בנכס על שם אבי לאחר מות אמי?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
רוני שלום,



אם הנכס היה רשום על שם שניהם בטרם פטירת אמך, לא ניתן לשנות את הבעלות כעת אלא מכוח צוואה ככל שקיימת של אמך אשר מורישה לאביך בלבד את המחצית שלה בנכס.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סירוב בעל דירה לעסקת קומבינציה

מ 11/11/14
מדובר בבניין דו קומתי משותף וישן ~1950 עם שתי דירות. שתיהן התקבלו בירושה ושתיהן מושכרות. בעל הדירה התחתונה לא מעוניין להצטרף לשכנו מהדירה העליונה בעסקת קומבינציה או אחרת ואף פוגע בו במכירת הדירה כיוון שלא אומר מה כוונותיו לגבי בנייה עתידית ומתי. האם ניתן לאלץ אותו על בסיס שהבניין מאד ישן והוא אינו גר בנכס אלא משכיר? האם אניתן לתבוע פיצויים על איבוד עסקאות בגלל סירובו? 

האם ניתן לתבוע בשל אי רצונו להכנס לעסקת קומבינציה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
שלום לך,



טענות כי בעל הדירה אינו מתגורר בדירה אלא משכיר אותה או שמדובר בבניין ישן לא מהוות עילת תביעה כשלעצמן.



יש לבחון את נסיבות הסירוב של בעל הדירה והשפעתן בפועל על יכולתך למכור את הנכס שלך או לבצע בו כל טרנזאקציה אחרת.



ממליצה לך לפנות לייעוץ פרטני.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתן פיצוי לדירות עקב נזילה מאחת הדירות שמעל

אפרים אפרתי 11/11/14
שלום לאנשי הפורום. ברצוני לבקש קבלת תשובה בנושא של פיצוי / תיקון לדיירים בקומות תחתונות 7 במספר ובקירות הבניין באופן כללי כאשר הוכחה נזילת מים בקומה שמינית.

בתודה

אפרים אפרתי

מהי שאלתך?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אחרי כחודש מגיע פצוי מלא מבעל הדירה שגרמה לנז

אפי 11/11/14
שלום לעו"ד ענת קציר.

שאלתי : האם מגיע פיצוי מלא לדירות שניזוקו אפילו אם בעלי הדירה שבה התגלה הנזק קיבלו את ההודעה לאחר כשלושה שבועות?

תודה

אפרים אפרתי

פיצול דירה בפ"ת

בן ד. 11/11/14
שלום, 

אימא שלי עברה לגור בחול והשאירה את הדירה שלנו לי ולאחי. (אנחנו רושמים בטבו) אנחנו מעוניינים לפצל אותה כדי שיהיה לנו נוח לחיות בפרטיות.

הדירה בגודל 124 מר'. אין לנו כוונה בשנים הקרובות להשכיר את הדירה.



האם הפיצול חוקי?



שמעתי שיש חוק המאפשר להורה לפצל את הדירה לטובת הילדים ללא צורך באישורים.

פיצול דירה ללא קבלת היתר

עו"ד ענת קציר מנהלת 12/11/14
בן שלום,



לפי מיטב ידיעתי, קיימת החלטה של וועדת ערר של עיריית ת"א על פיה ניתן לפצל דירה כאשר מדובר בבני משפחה ללא קבלת היתר, כאשר לכל יחידה כניסה נפרדת לשמירה על פרטיות. אולם, צריך להישמר קשר פיזי בין החלקים המפוצלים, וכן, שלא יוסדרו תשתיות נפרדות כגון מונה חשמל או מים נפרדים, וכי היחידה הנפרדת לא תשלם ארנונה בנפרד. 



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת גילוי נאות

שלום 11/11/14
ברשותי דירת מגורים שנבנתה בשנות ה-60.

יש בדירה שיפוע של כ-4 ס"מ עקב שקיעת הקרקע במהלך 50 השנים האחרונות.



השיפוע אינו מסוכן ואינו ניתן לגילוי בעין בלתי מזוינת.



האם אני מחויב לגלות את המידע הזה לקונה כאשר אני מוכר את הדירה?


האם עלי לגלות לרוכש על שיפוע שאינו מורגש בדירה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
שלום לך,



התשובה אינה חד משמעית, אולם הייתי ממליצה לך לגלות מידע זה לרוכש.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרקעות

dan 11/11/14
התברר לי כי סבא רבא רכש קרקעות בישראל לפני קום המדינה.

האם הן אבודות?

מה מציע לעשות כדי לברר אודותיהן ולקבלן?

איתור קרקעות שנרכשו לפני קום המדינה

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
שלום רב,



יש לפנות לרשות מקרקעי ישראל לבדיקת הנושא על פי גוש וחלקה של הקרקע.

בעיקרון, אין אפשרות לאתר נכסים של אדם פרטי רק על פי שם או ת.ז. שלו.



בהצלחה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירת עמידר

פולינה 11/11/14
יש לי שאלה לגבי דירת עמידר, אני כרגע ממתינה לדירה מעמידר, הציעו לי כבר 3 פעמים דירה במהלך 3 שנים, כל פעם שמציעים לי דירה זה בשכונה מאוד לא טובה עם אוכלוסיה מאוד בעייתית, לכן סירבתי כי יש לי ילד קטן וזה מפחיד אותי מאוד. השאלה היא אם אני מסרבת פעם שלישית הם יכולים לבטל לי זכאות לדירה? האם תהיה לי אפשרות להיכנס שוב לרשימת המתנה? תודה מראש,

סירוב לקבלת דירת עמידר

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
פולינה שלום,



עליך לפנות לעמידר בשאלות אלו ולבדוק מהם התנאים לקבלת דירה, ובאילו תנאים תישלל הזכות שלך לקבלתה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרישה של בעל הבית לפנות את הדירה בחוזה בע"פ

יונו 11/11/14
אנחנו שוכרים דירה זה שנה וארבעה חודשים בחוזה בע"פ ונותנים לבעל הבית צ'ק מידי חודש בחודשו. היום בעל הבית הגיע ואמר שאנחנו מרעישים יותר מידי [מה שלדעתנו מוגזם לחלוטין] וכיוון שכך עלינו לעזוב את הדירה עד לסוף החודש. [עוד 20 יום] האם יש לו זכות לעשות זאת, ואם לא, מה הזמן הסביר שהוא צריך לתת לנו על מנת להתארגן?

האם בעל הבית יכול לפנות אותנו ללא התראה מראש?

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/11/14
יונו שלום,





ככל שלא נקבע מועד להתראה לפינוי מוקדם, המועד הסביר הוא חודש מראש.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן