פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תביעה בגין שינוי ייעוד קרקע
בבעלותי קרקע במוצא שעתיד לעבור בה כביש.
עד היום השטח היה אזור חקלאי ב' אך כעת עקב התוכנית שונה חלק של בערך 100 מ"ר לייעוד של דרך.
את החלק הנ"ל מפקיעים ממני לפי מחיר של דרך.
אני מעוניין להגיש תביעה על ירידת הערך מערך של אזור חקלאי ב' לערך של דרך.
אני יכול להביא חוות דעת שמאי אך שאלתי היא מהבחינה המשפטית-למי עליי להגיש את התביעה ולפי איזה חוק?
ידוע לי כי עדיף שעו"ד יטפל בזה אך אני מנסה לעשות זאת לבד היות ושכ"ט עו"ד במקרים אלה (שטח קרקע קטן) גבוה מהפיצוי שאולי אקבל ולכן אודה לעזרתכם
הגשת תביעה בגין פגיעה על ידי תכנית
דוד שלום
התביעה היא תביעה בגין תכנית פוגעת בהתאם לסעיף 197 לחוק התכנון והבניה. התביעה מוגשת לועדה המקומית לתכנון ובניה - ראה ההוראות המתאימות בחוק ושים לב לתקופת ההתישנות המקוצרת לגבי תביעה כזו
תביעת פיצויים (תיקון מס' 20) תשמ"ג-1982
197. (א) נפגעו על ידי תכנית, שלא בדרך הפקעה, מקרקעין הנמצאים בתחום התכנית או גובלים עמו, מי שביום תחילתה של התכנית היה בעל המקרקעין או בעל זכות בהם זכאי לפיצויים מהועדה המקומית, בכפוף לאמור בסעיף 200.
(תיקון מס' 43) תשנ"ה-1995
(ב) התביעה לפיצויים תוגש למשרדי הועדה המקומית תוך שלוש שנים מיום תחילת תקפה של התכנית; שר הפנים רשאי להאריך את התקופה האמורה, מטעמים מיוחדים שיירשמו, אף אם כבר עברה הת
בברכה,
עו"ד
יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה שהופיעה במבחן רשם המתווכים
ברצוני לשאול אתכם לגבי השאלה הבאה שהופיעה במבחן רשם המתווכים האחרון:
"אלעד הוא הבעלים של משרד שבו 5 חדרים. אלעד מכר חדר אחד במשרד למשרד שליחויות,השכיר חדר אחד לדוד מנהל החשבונות לתקופה של 3 שנים והשכיר חדר שלישי לנעמה האדריכלית לתקופה של 15 שנים.
איזו/אילו מהעיסקאות יסכים רשם המקרקעים לרשום בלשכת רישום מקרקעין?
א.דוד ונעמה
ב.חברת השליחויות בלבד
ג.חברת השליחיות ונעמה
ד.נעמה בלבד
התשובה של הרשם הינה א' אך התשובה לא ברורה לי.
אני חושב שאף תשובה כאן אינה נכונה משום שלא ניתן למכור חדר ממשרד או דירה ולכן הגיוני שיעשה רישום, לגבי השכירויות הבנתי שמעל שנתיים צריכים לרשום.
בקיצור אשמח לקבל הסבר וכן חוות דעת האם יש טעם לערער על השאלה במטרה לפסול אותה.
שאלה מהמבחן
לא ניתן למכור חדר אחד מהמשרד ולכן רשם המקרקעין לא ירשום העסקה.
לעניין השכירות, שכירות מתחת ל-10 שנים אינה מחייבת רישום בטאבו אבל ניתן לרשום אותה ולכן הרשם יסכים לרשום העיסקה של דוד.
לעניין נעמה השכירות חייבת רישום ולכן גם כאן הרשם יסכים לרשום העסקה.
שים לב שהשאלה שואלת האם הרשם יסכים לרשום ולא האם הצדדים מחויבים לרשום.
לטעמי אין פסול בשאלה.
ממד לא גמור
קניתי דירה חדשה מקבלן
בקבלת הדירה לאחר טופס 4 היה חוסרים בממד (ללא ידיעתי)
כאשר מערכת הסינון לא הותקנה כמו שצריך ונשארו פתחים ללא כיסוי .
כיצר הבית קיבל טופס 4 אם הממד לא אטום? וחסר בו מסנן מותקן כמו שצריך לפי היצרן?
האם יש פה חשד סביר לעבירה ?
טופס 4 לדירה
אסף שלום
אם יש לך השגות על מתן טופס 4 לדירה לא גמורה- יש להפונתן לועדה המקומית לתו"ב ולבקש הבהרות מתאימת
בברכה,
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלונה על הליך אצל המפקחת על המקרקעין
תלונה על המפקחת על המקרקעין
ענת שלום
אם יש לך השגות על החלטות קונקרטיות של המפקחת הדרך להשיג עליהן היא באמצעות ערעור על החלטתה לביהמש המחוזי
אם ברצונך להגיש תלונה בכל זאת (לפעמים הדבר מהוה חרב פיפיות...) להערכתי הכתובת לכך הוא נציב תלונות הצבור על השופטים מאחר ולמפקחת יש סמכויות של שופט שלום בדונה בסכסוך הנוגע לבתים משותפים, או למשרד המשפטים
בברכה,
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היטל השבחה לרשות המקומית
שומת היטל השבחה ושומת המינהל
יוסי שלום,
התשובה אינה בהכרח חיובית - שומת המינהל מתייחסת לערך קרקע של 70 מ"ר נוספים ואותה מבצע שמאי המינהל או שמאי ממשרד השמאי הממשלתי הראשי.
שומת היטל ההשבחה מתייחסת להשבחה הנגרמת על ידי התכנית המשביחה ואותה יבצע שמאי מטעם הועדה המקומית.
השמאי מטעם הרשות המקומית אינו כבול לחוות הדעת השמאית של שמאי המינהל והוא יכול לסטות ממנה. יחד עם זאת אם חוות הדעת "טובה" לך אתה יכול לבקש ממנו להסתמך עליה מאחר והיא ניתנה על ידי גורם אוביקטיבי בקשר לאותן זכויות ובמועדים סמוכים.
בברכה,
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לעשות תמא 38 לאחר הרחבה?
במידה והרחבה כזו כן מפריעה לתמ"א עתידית פוטנציאלית - האם ניתן לפתור זאת פשוט ע"י הרחבה כיום רק מאחור, מתוך ידיעה ברורה שתמ"א עתידית תחזק את המבנה רק מקדימה (הוספת מעלית + ממ"ד)? הרי בצורה כזו הברחבה לא אמורה לפגוע בתמ"א.
תודה, דוד
תמא 38
שלום רב
נא הפנה את שאלתך לפורום תמ"א 38
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם הכנת שומה עצמית היא חלק מתפקידו של כונס הנכסים
תפקיד כונס נכסים בפירוק שיתוף
שלום הדר
תפקיד הכונס הוא להיות אמון על ביצוע הליך הפירוק. אם השומה העצמית נדרשת לצורך השלמת התהליך - אזי הוא אחראי על כך שתוגש שומה על ידי הצדדים - בחתימתם וכמובן על פי נתונים שימסרו לו ויצהירו עליהם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עסקת מכר
אני עומד לרכוש דירה מאישה מבוגרת שלא כל כך מבינה עברית אלא רוסית ונעזרת בבנה לתרגום.
עורך הדין אמר לי שאין בעיה עם העסקה ושלפני החתימה יסביר לה בנה על מה היא חותמת ויתרגם לה את כל המסמכים.
האם זה מספיק? האם אוכל כך להיות בטוח שהיא צלולה ויודעת על מה היא חותמת?
האם צד לחוזה כשיר לחתום עליו
מורן שלום,
האם האישה אינה מיוצגת על ידי עורך דין ? אם האישה אינה דוברת עברית וחותמת על חוזה בעברית - רצוי מאד לתרגם את החוזה לרוסית (גם אם יעלה עוד כמה מאות שקלים) ושהאישה תחתום גם על הנוסח ברוסית.
אם הדבר אינו אפשרי - יש לקבל מכתב מעורך הדין שלה (ובמצב שתיארת אני סבור שהאישה חייבת להיות מיוצגת) - לפיו נוסח החוזה הובהר לה, תורגם לרוסית והיא הבינה את תוכנו.
בברכה,
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אודה לתשובה
איך אני יכול לוודא שחפצים שהמוכרים משאירים לי בדירה יישארו תקינים עד שאקבל אותה בפועל? מזגנים למשל - איך אני מוודא שהם תקינים ביום קבלת החזקה והאם כותבים את זה איכשהו בחוזה? איך יודעים שמה שאנחנו רואים היום הוא במסגרת ״תקין״ ואיך מודדים מה ״התקלקל״ ברגע העברת הדירה…
מצה הדירה בעת מסירתה
שלום רב
ראה התשובה שהשבתי בשאלה למטה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקונים בדירה שנמכרה ולא נמסרה החזקה
מסירת החזקה בדירה - במצבה as is
איל שלום,
על מנת להבטיח את מסירת החזקה בדירה באופן המתואר על ידך - מקובל להוסיף סעיף לפיו הדירה תימסר במועד מסירת החזקה במצבה כפי שהיה במועד חתימת החוזה כאשר כל מתקני הדירה ומערכותיה תקינים . לא נהוג לצבוע את הקירות לקראת המסירה אולם אם מטרידות אותך "הפתעות" לא צפויות כתוצאה מפינוי והובלה של המחוברים - אפשר להוסיף הבהרה כי ככל שבעקבות פינוי הדירה והוצאת המטלטלין והמחוברים מהדירה ייגרם נזק כלשהו לדירה, מתחייב המוכר לתקן את הטעון תיקון ולמסור את הדירה כשהיא תקינה וראויה לשימוש.
בברכה,
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר טרחת עו"ד בקנית דירה מקבלן
"הקונה ישלם לחברה בנוסף על מחיר התמורה לעיל, במזומן סך של__________
לשם כיסוי חלק מהוצאותיה המשפטיות של החברה. סכום זה, ישולם ע"י הקונה במעמד חתימת הצדדים על חוזה זה."
ובהמשך ישנו נספח שהרוכשים חותמים עליו כי:
"כל התחייבויות בקשר לרישום הנכס על שם הרוכש הינן התחייבויות של החברה בלבד ואין להן כל קשר לעוה"ד. אנו לא משלמים לעוה"ד שכר טרחה גם אם אנו משתתפים בהוצאות המשפטיות של החברה"
האם זה אומר כי לצורך מס הרכישה סכום שכ"ט העו"ד מצטרף לסכום מחיר הדירה?
איך מנסחים כדי ששכ"ט עו"ד לא יצטרף למחיר הדירה?
שכר טרחת עורך דין בגין רכישת דירה מקבלן
ארז שלום,
למיטב הבנתי, מהוראות החוזה המצוטטות על ידך- משתמע שהתמורה אינה כוללת תשלום הוצאות/ השתתפות בשכר טרחה. יש לודא שבטופס המש"ח (דיווח לרשויות המס) שאתה נדרש לחתום עליו לתמורה אכן לא יתווסף תשלום שכר הטרחה כאמור, יהא כינויו אשר יהא
בברכה,
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום זכויות בטאבו
מייצגת מוכר בעסקת מכר, הדירה עדיין לא רשומה על שמו בטאבו למעט הערת אזהרה לטובתו.
הדירה נקנתה לפני כ15 שנה.
מה עליי לעשות על מנת להעביר את הדירה על שמו האם הטאבו ידרוש את כל המסמכים הנחוצים להעברת זכויות? אישורי מיסים וכו'..
מכירת דירה שהזכויות בה טרם נרשמו ע"ש המוכר
שלום לך,
לצורך העברת הזכויות תצטרכי להמציא לטאבו את כל המסמכים הרגילים - כולל שטרי מכר/ חכירה, בקשה לרישום מקרקעין, אישורי מסים וכו'. בשל חלוף הזמן מאז המכירה רצוי לעשות זאת לפני חתימת החוזה ולא כתנאי לתשלום מי מתשלומי התמורה
בברכה,
עו"ד יהודה וישניצקי,
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה
אחת באלעד ואחת באופקים ומעוניינת לקנות את הדירה הצמודה לדירתי באופקים, הרשומה באותה חלקה.
* יש לציין שאני מעוניינת לקנות את הדירה משום צפיפות דיור- משפחתי מונה 11 נפשות.
שאלתי היא: האם בקניית הדירה, אחויב במס רכישה?
אשמח לתשובה מהמבינים ובעלי הנסיון.
תודה רבה מראש.
תשלום מס רכישה ברכישת דירה שניה
היות ובבעלותך דירה, תחויבי במס רכישה בגין רכישת דירה נוספת.
אין רלבנטיות לעובדה שהדירה שבה את מעוניינת נמצאת באותה חלקה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מסלול תשלומים ברכישת דירה מקבלן
מסלול תשלומים ברכישת דירה מקבלן
פריסת התשלומים נקבעת בינך לבין הקבלן כחלק מהמו"מ שביניכם.
על פי החוק לא יקבל קבלן תמורה מרוכש על חשבון מחיר הדירה, סכום העולה על שבעה אחוזים מהמחיר, אלא אם נתן לו אחת מהבטוחות המופיעות בחוק.
מעבר לכך, אין בעיה עם סדר התשלומים כפי שמופיע בשאלתך כל עוד הוא מקובל עליך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הקמת רעש חריג בגלל עבודות תשתית של עיריית ת"א
http://www.nevo.co.il/law_html/law01/251_014.htm
וגם בחוק הזה:
"הגבלת רעש באתרי בניה בקרבת איזור מגורים" -
חיפוש בגוגל יביא אתכם למה שאני מתכוון.
לפי התקנות האלה העבודה לא חוקית.
פניתי למשטרה - הם טוענים שיש אישור (מהמשטרה (!)) לעבוד עד 5 בבוקר.
אם זה באמת חוקי, מה אני מפספס פה?
אם זה לא חוקי, מה אני יכול לעשות - אני לא מסוגל לישון ברעש הזה.
הקמת רעש חריג בגלל עבודות תשתית של עיריית ת"א
אני מציעה לך ראשית לפנות לעירייה ולבדוק אילו אישורים קיימים לביצוע עבודות החפירה.
ככל שלא קיימים האישורים המתאים, אני מציעה לפנות לפורום בתי משפט על מנת לבדוק מהן האופציות העומדות בפניך על מנת לאכוף את החוק.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חוק המכר(דירות)התשל"ג(תיקון מס' 5)הוא קוגנטי ?
האם חוק המכר(דירות)התשל"ג(תיקון מס' 5)הוא קוגנטי ?
אכן, החוק הוא קוגנטי ולא ניתן להתנות עליו.
איני בטוחה שכל התניות המופיעות בשאלתך אכן חוקיות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שטר מכר ושטרי משכנתא- שאלה
אני בתהליכי מיחזור משכנתא ולצורך השלמת התהליך אני צריך לרשום את הנכס על שמי בטאבו.
הבנק דורש ממני שטר מכר על הדירה לטובת הנפקת שטרי משכנתא (עם טפסים אלו הבנתי שיש לגשת לטאבו).
איך אני משיג שטר מכר זמן רב כל כך אחרי רכישת הדירה (7 שנים)?
מה התהליך במקרה שלי?
תודה
אילו מסמכים דרושים על מנת לרשום בעלות בדירה ?
שטרי המכר אמורים להמצא אצל עוה"ד שטיפל בעסקה מטעמך.
אלו נמסרים לרוכש או לבא כוחו כנגד מסירת החזקה בדירה.
כמו כן, תצטרך אישורי מיסים, אישור עיריה, יפויי כוח ואישור ששני הצדדים לעסקה בין החיים על מנת להשלים את הליך הרישום בטאבו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי בעלות של נכס בטאבו
האם ניתן לשנות את הבעלות על הנכס רק על שם אבי?
האם ניתן לשנות בעלות בנכס על שם אבי לאחר מות אמי?
אם הנכס היה רשום על שם שניהם בטרם פטירת אמך, לא ניתן לשנות את הבעלות כעת אלא מכוח צוואה ככל שקיימת של אמך אשר מורישה לאביך בלבד את המחצית שלה בנכס.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סירוב בעל דירה לעסקת קומבינציה
האם ניתן לתבוע בשל אי רצונו להכנס לעסקת קומבינציה?
טענות כי בעל הדירה אינו מתגורר בדירה אלא משכיר אותה או שמדובר בבניין ישן לא מהוות עילת תביעה כשלעצמן.
יש לבחון את נסיבות הסירוב של בעל הדירה והשפעתן בפועל על יכולתך למכור את הנכס שלך או לבצע בו כל טרנזאקציה אחרת.
ממליצה לך לפנות לייעוץ פרטני.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתן פיצוי לדירות עקב נזילה מאחת הדירות שמעל
בתודה
אפרים אפרתי
מהי שאלתך?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אחרי כחודש מגיע פצוי מלא מבעל הדירה שגרמה לנז
שאלתי : האם מגיע פיצוי מלא לדירות שניזוקו אפילו אם בעלי הדירה שבה התגלה הנזק קיבלו את ההודעה לאחר כשלושה שבועות?
תודה
אפרים אפרתי
פיצול דירה בפ"ת
אימא שלי עברה לגור בחול והשאירה את הדירה שלנו לי ולאחי. (אנחנו רושמים בטבו) אנחנו מעוניינים לפצל אותה כדי שיהיה לנו נוח לחיות בפרטיות.
הדירה בגודל 124 מר'. אין לנו כוונה בשנים הקרובות להשכיר את הדירה.
האם הפיצול חוקי?
שמעתי שיש חוק המאפשר להורה לפצל את הדירה לטובת הילדים ללא צורך באישורים.
פיצול דירה ללא קבלת היתר
לפי מיטב ידיעתי, קיימת החלטה של וועדת ערר של עיריית ת"א על פיה ניתן לפצל דירה כאשר מדובר בבני משפחה ללא קבלת היתר, כאשר לכל יחידה כניסה נפרדת לשמירה על פרטיות. אולם, צריך להישמר קשר פיזי בין החלקים המפוצלים, וכן, שלא יוסדרו תשתיות נפרדות כגון מונה חשמל או מים נפרדים, וכי היחידה הנפרדת לא תשלם ארנונה בנפרד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת גילוי נאות
יש בדירה שיפוע של כ-4 ס"מ עקב שקיעת הקרקע במהלך 50 השנים האחרונות.
השיפוע אינו מסוכן ואינו ניתן לגילוי בעין בלתי מזוינת.
האם אני מחויב לגלות את המידע הזה לקונה כאשר אני מוכר את הדירה?
האם עלי לגלות לרוכש על שיפוע שאינו מורגש בדירה?
התשובה אינה חד משמעית, אולם הייתי ממליצה לך לגלות מידע זה לרוכש.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרקעות
האם הן אבודות?
מה מציע לעשות כדי לברר אודותיהן ולקבלן?
איתור קרקעות שנרכשו לפני קום המדינה
יש לפנות לרשות מקרקעי ישראל לבדיקת הנושא על פי גוש וחלקה של הקרקע.
בעיקרון, אין אפשרות לאתר נכסים של אדם פרטי רק על פי שם או ת.ז. שלו.
בהצלחה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירת עמידר
סירוב לקבלת דירת עמידר
עליך לפנות לעמידר בשאלות אלו ולבדוק מהם התנאים לקבלת דירה, ובאילו תנאים תישלל הזכות שלך לקבלתה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דרישה של בעל הבית לפנות את הדירה בחוזה בע"פ
האם בעל הבית יכול לפנות אותנו ללא התראה מראש?
ככל שלא נקבע מועד להתראה לפינוי מוקדם, המועד הסביר הוא חודש מראש.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




