פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

עסקה דחויה

dan 17/11/14
אני מעונין לרכוש נכס מסוים

מטעמי מיסוי אני מעונין שהעסקה תתבצע עוד 4 חודשים.

איזו עסקה אוכל לבצע כעת בלי לדווח עליה עדיין ו"אשמור" לי את הנכס 

האם ניתן לבצע עסקה מבלי לדווח עליה לרשות המסים?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/14
שלום לך,



איני מכירה עסקה כזו שתוכל לבצע, היות שחובת הדיווח למיסוי מקרקעין הנה תוך 40 יום מיום חתימת הצדדים על מסמכי העסקה.

על כל זיכרון דברים שקדם לחתימת ההסכם יש להצהיר במועד הדיווח לרשות המסים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אופציה

dan 17/11/14
האם יש חובת דווח ברשות המיסים

על עיסקה של רכישת אופציה לרכישת דירה

האם עלי לדווח על רכישת אופציה לדירה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/14
שלום לך,



כן. יש לדווח על כך.



בברכה,



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בנסח טאבו שטח מיגרש בתת חלקה

יוסי 17/11/14
שלוםאני גר בבית צמוד קרקע דו מישפחתי משותף   שטח החלקה   735 מר  עם השכן הצמוד    בנסח הטאבו  לא רשום   שטח המיגרש של התת  חלקה שלי   ברשותי אשור מהמינהל  מיקרקעי ישראל  שהמיגרש 430מר  כתנאי לרכישה דרש מאיתנו המינהל בזמנו לבצע  את העיסקה  להגדלת השטח בעורף המיגרש רצועה  נוספת מהשצפ   1 מבקש לשאול  מדוע לא רשום השטח בתת חלקה 2  אוו שמספיק שיש ברשותנו אשור על כך  תודה  לכם

בנסח הטאבו לא נרשם שטח המגרש שלי. מה לעשות?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/14
יוסי שלום,



לא ירדתי לסוף דעתך.

אני מציעה שתפנה למנהל לבירור העניין שכן למיטב הבנתי מדובר בשאלתך במקרה ספציפי עליו לא אוכל לתת מענה מבלי לראות את כל המסמכים המתאימים מהמנהל.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרישת הכתב

אלון חדד 16/11/14
אני ואחי ירשנו דירה בנתיים הסכמתי שבתו של אחי תגור בדריה האם לפי סעיף 8לחוק החוזים אני צריך לרשום את זה בכתב או שסעיף 8נוגע רק לרכישת דירה אציין רק שהיחסים בין לבין אחי ומשפחתו הם מצוינים ואני לא חושש מהתנהלות לא כשרה

דרישת הכתב בביצוע עסקה במקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/14
אלון שלום,



לטעמי כדאי מאוד לערוך מסמך מפורט לצורך הסדרת תנאי המגורים של בת אחיך גם אם היחסים מצוינים כיום.



אני מניחה שהתכוונת לסעיף 8 לחוק המקרקעין ולא חוק החוזים. סעיף זה מתייחס לעשיית עסקה במקרקעין שזה אינו המצב המתואר בשאלתך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קניית דירה שחלקו בנוי בלי רשיון

חנוך 16/11/14
מציעים
לי דירה לקניה, שהוסיפו שמה חדר בלי רשיון.


השאלה:
אם
אני קונה את הדירה, האם החוב החוקתיהפלילי של בניה בלי רשיון נופל עלי, כולל
הקנסות, כל עוד שלא מוציאים רשיון. או שזה חל על המוכר של הדירה?

האם כדאי לרכוש דירה שקיימת בה בניה בלתי חוקית?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/14
חנוך שלום,



ככל שיוגש כתב אישום בגין חריגת בניה, תחילה הוא יוגש כנגד הבעלים של הדירה, דהיינו, אם יוגש לאחר הרכישה, כתב האישום יוגש כנגדך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחוד שתי דירות לדירה אחת

מיכאל 16/11/14
אבא שלי קנה שתי דירות מעמידר שחוברו לדירה אחת לפני 30 שנה. עכשיו הוא רוצה למכור את הדירה (שהיא שתי דירות מחוברות ורשומות בעמידר כדירה אחת) האם הוא זכאי להיחשב כבעל דירה אחת או שתי דירות בזמן המכירה לעניין פטור מס שבח.

האם חל מס שבח במכירת שתי דירות מחוברות?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/14
מיכאל שלום,



יש  לבדוק במשרדי מיסוי מקרקעין האם אביך נחשב כבעליה של דירה אחת או של שתיים, ועל פי הרשום שם ניתן יהיה לדעת מהו גובה מס השבח שחל על המכירה אם בכלל.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השבת כספי התמורה מאת הקבלן לאחר ביטול חוזה

חן 16/11/14
שלום,



האם קבלן חייב להשיב את כספי התמורה במצב של ביטול חוזה (עקב הפרה יסודית) באופן מיידי לרוכש? או שמא הקבלן רשאי למכור את הדירה קודם לצד ג' ורק לאחר מכן להשיב את אותם כספי התמורה?

אם הדבר מעוגן בחוק או בפסיקה כלשהי?



תודה לעונים!

השבת כספי התמורה מאת הקבלן לאחר ביטול חוזה

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/11/14
חן שלום,



התשובה תלויה במה שסוכם בין הצדדים. אופן השבת הכספים בד"כ מעוגן בהסכם המכר ועל כן יש לקרוא בעיון את חוזה המכר כדי לענות על שאלתך.



באופן כללי יאמר כי במקרים רבים הקבלן מציין בהסכם שבמקרה של הפרת ההסכם יוחזרו הכספים לרוכש רק לאחר שהקבלן יצליח למכור את הזכות במקרקעין לצד ג, או לחלופין, ישיב הקבלן את הכספים לרוכש רק בחלוף מועד מסוים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נכס על שם חברתי

אורן 16/11/14
שלום רב
חברתי חזרה לארץ מחו״ל לאחר כ20 שנה. האם יש מקום או דרך שבה היא תוכל לבדוק האם קיימים נכסי נדלן על שמה?

איתור נכסי מקרקעין

אדם 16/11/14
שלום,



כל עסקאות המקרקעין מדווחות לרשות המיסים.



אנא פנה למשרד הקרוב לביתך ובקש לקבל מידע בדבר נכסי מקרקעין עפ"י מס' ת.ז.



השירות כרוך בתשלום אגרה

מכירת דירה

עדי 16/11/14
שלום, בבניין שלנו יש פולש בקומת הקרקע שבנה וסגר לו יחידת דיור ללא אישור הדיירים כמובן כבר לפני כמה שנים. הדירה שלי לפני מכירה האם מחובתי לדווח לקונה על הדבר מבחינת החוק?

האם עלי לדווח לרוכש דירתי על דייר שפלש לבניין?

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/11/14
עדי שלום,



אני ממליצה לדווח על פי החובה לביצוע מו"מ בתום לב ובהגינות למרות שאין מדובר בפולש שיש לו קשר ישיר לדירה הנמכרת.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מע"מ 0

אבי 16/11/14
היי, רציתי לברר לגבי רכישת דירה. האם נכון שכגרוש, אוכל לרכוש דירה ראשונה, עם הטבת מע"מ 0, למרות שהייתה ברשותי דירה משותפת כאשר הייתי נשוי? תודה.

האם חוק מע"מ 0 חל על גרושים?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/14
אבי שלום,



איני מכירה הטבה כזו לגרושים.

בכל אופן אם הייתה דירה לך או לבת זוגתך שנרכשה אחרי שנת 1995, אינך עומד בקריטריונים לקבלת ההטבות שבחוק.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מע"מ 0

אבי 18/11/14
את דירתנו קנינו אחרי 1995, ובכל זאת אני לשאול, מכיוון שאני גרוש וכיום אין לי שום דירה על שמי, האין אני עומד בקריטריונים?  תודה

פירוק שיתוף

אבי 16/11/14
למס' אנשים יש קרקע משותפת.

אחד השותפים הגיש לבית משפט תביעה לפירוק.

אני כאחד השותפים מסכים להליך הפירוק.

האם חובה עלי להגיש כתב הגנה?

או שמספיק להודיע לבית המשפט כי אני מסכים?

האם חובה להגיש כתב הגנה בתביעה לפירוק שיתוף?

עו"ד ענת קציר מנהלת 17/11/14
אבי שלום,



עליך להגיש כתב הגנה לבית המשפט גם אם הנך מסכים לפירוק השיתוף.

בכתב ההגנה תתאר את העובדות כראות עינך ותודיע כי הנך מסכים לפירוק השיתוף.



ככל שלא תגיש כתב הגנה מטעמך אתה עלול להיות מחויב בהוצאות המשפט על פי פסיקת בית המשפט.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול עסקה בהסכמה

רנית 16/11/14
מה התנאים לביטול עסקת מקרקעין בהסכמה?



שני הצדדים התחרטו ורוצים לבטל עסקה ,העסקה עדיין לא דווחה למיסוי מקרקעין.

מה התנאים לביטול עסקת מקרקעין בהסכמה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/11/14
רנית שלום,



יש לקרוא את הוראות ההסכם עליו חתמו הצדדים ולבדוק מהם התנאים לביטולו. למשל, ביטול תוך X זמן, אופן השבת כספי התמורה, פיצוי מוסכם ככל שנקבע וכדו'.



יש להכין מסמך מפורט לביטול לעסקה עליו יחתמו שני הצדדים.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכמח שכירות דירה

אהוד 16/11/14
שלום,

האם, בדרך כלל, המחירים המקובלים (לפי מחירון ו/או מצב השוק) להשכרת דירה מבוססים על כך שתיקון הנזקים והקלקולים שייגרמו למושכר יהיו על חשבון המשכיר, או שיהיו ע"ח השוכר?  בברכה,  רביד

כיצד קובעים שווי דירה להשכרה?

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/11/14
אהוד שלום,



המחירים להשכרת דירה מבוססים על תנאי השוק, היצע וביקוש וכמובן סוג הדירה.

במקרים רבים תיקון נזקים וקלקולים אינו מגולם במחיר השכירות, כאשר הנוהג הוא שליקויים שנובעים מבלאי סביר יתוקנו על ידי המשכיר וליקויים אשר נגרמו כתוצאה מהתנהלות השוכרים ישולמו על ידי השוכרים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות בניה

שלום 16/11/14
רכשתי זכויות בניה בלבד.

עשינו הסכם ,האם צריך לדווח למיסוי מקרקעין?  האם חל מס? אילו מיסים?

מיסוי ברכישת זכויות בניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/11/14
שלום רב,



רכישת זכויות בניה דינה כרכישת זכות במקרקעין ועליה יש לדווח למיסוי מקרקעין.

מיסים שיחולו- מס רכישה ומס שבח (ו/או מס הכנסה).

ממליצה בחום להתייעץ עם עו"ד מתחום המקרקעין לחישוב המס.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרה יסודית פיצויים מוסכמים

ליאת 16/11/14
נקשרנו בחוזה למכירת דירה, היתה בעיה עם פינוי השוכרים מהדירה ובגללם נאלצנו למסור את החזקה בדירה באיחור של 16 ימים, לפי החוזה לאחר 14 יום איחור זוהי הפרה יסודית.  הקונה היתה מודעת לבעייתיות עם השוכרים ואנו הצענו לשלם פיצוי יומי בגין האיחור, אף החלפנו לה מנעולים בדירה וסיידנו אותה למרות שבחוזה רשום שהדירה נמכרת במצב AS IS .

אוף דה רקורד, אומנם לא מסרנו במועד שהיה כתוב בחוזה אך היא שילמה את התמורה האחרונה במקביל למסירתנו לה את הדירה (בחוזה יש סעיף של חיובים מקבילים, כלומר אם היא שילמה את התמורה ואנו לא מסרנו לה את הדירה, אז באיחור יש הפרה יסודית).

היום לאחר חצי שנה שהדירה בחזקתה היא תובעת פיצויים מוסכמים 72,000 על הפרה יסודית ( מסרנו לה יומיים לאחר ה-14 יום) ופיצוי יומי מוסכם. (תביעה-סדר דין מקוצר).

 האם בית המשפט יראה זאת כהפרה יסודית ונאלץ לשלם לה זאת או שיש לו שיקול דעת בהפחתת הפיצויים? האם היתה הפרה יסודית לאור הסעיף בחוזה שהחזקה תועבר ביתרת התשלום האחרון? שכך היה...

התעכבתי במסירת הדירה. האם אשלם פיצויים מוסכמים?

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/11/14
ליאת שלום,



יש לקרוא בעיון את הסכם המכר על מנת להעריך את סיכוייה של התובעת.

בעיקרון, ככל שקיימת תניה מפורשת לגבי סכום הפיצויים המוסכמים, יהיה עליכם לשלם סכום זה. אולם, במקרים מסוימים, בית המשפט יפסוק אחרת בהתאם לנסיבות ולהתנהלות הצדדים.



בהצלחה

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום דמי תיווך

אילן 16/11/14
שלום
אם יש למתווך בלעדיות ל3 חודשים שבמהלך תקופה זו הוא מביא קונים פוטנציאליים לדירה אך לא הגענו לכלל הסכמה עם הרוכשים
למכירת הדירה לאחר תקופת הבלעדיות שלנו עם המתווך אחד האנשים שהמתווך הביא לראות את הדירה בזמן הבלעדיות יצר איתנו קשר לאחר שראה את הדירה מפורסמת על ידינו בסיום תקופת הבלעדיות ומעוניין לרכוש את הדירה
האם אנו יכולים למכור את הדירה לאותו קונה פוטנציאלי ?
שאלה שניה כשאנו מעוניינים לקנות דירה והמתווך מראה לנו דירה אך לא בוצעה עיסקה האם הדירה היא בבלעדיות לאותו מתווך לנצח !!!

תשלום דמי תיווך

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/11/14
אילן שלום,



1. אתם יכולים למכור לאותו רוכש פוטנציאלי אולם, לטעמי תצטרכו לשלם עמלת תיווך למתווך.

2. אם חתמתם על הסכם בלעדיות עם המתווך לתקופה שאינה מוגבלת ואתם רוכשים דירה שהמתווך הראה לכם, תצטרכו לשלם עמלת תיווך.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הנחיה ושאלות כלליות

דוד 15/11/14
שלום רב,

שמי דוד ואני מתעניין בעקבות פרסומים ברדיו בנושא קרקע חקלאית.

אינני מבין כלל בתחום הנדלן ופונה אליכם על מנת לקבל המלצות להנחיות/טיפים לתחילת התהליך מול החברה המפרסמת/משווקת ומול עורך דין שאדע מה לשאול.

1) באיזה אתר אני יכול לבדוק פרטים על הקבלן/משווק/יזם של מכירת הקרקע החקלאית ?

2) איך/היכן אני יכול לבדוק שהחלקה והגוש שמציעים למכירה אכן בבעלות החברה ואכן מוצעת למכירה ?

3) היכן אני יכול לבדוק מה התוכנית/ ייעוד של הקרקע והסביבה ותוך כמה זמן יפשירו/יבנו וכדומה ?

4) אילו שאלות/פרטים כדאי לשאול את החברה בפגישה ראשונה וסביר שלא יהיה עימי עורך דין ?

5) האם תוכלו להפנות אותי לאתרים רלוונטיים ללמוד על הנושא, מה לשאול ומה לבדוק ללא קשר לעזרת עורך דין ?

תודה רבה

דוד

מה כדאי לברר לפני רכישת קרקע חקלאית?

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/11/14
דוד שלום,



1. ככל שמדובר בחברה בע"מ ניתן לפנות לרשם החברות לאיתור מידע על החברה. בנוסף, כיום כמעט לכל יזם/ משווק רציני קיים אתר אינטרנט שם תוכל להתרשם מפרויקטים קודמים שלו.

2. יש להוציא נסח טאבו או לפנות לרשות מקרקעי ישראל לבדיקת מצב ובעלויות בקרקע. 

3. ניתן לבדוק זאת מול הרשות המקומית וכן בתב"ע שחלה על המקרקעין.

4. מתי תופשר הקרקע, מי הם הבעלים וכדו'.

5. איני מכירה אתרים ספציפיים כאלו, אולם ניתן לעשות חיפוש דרך מנועי חיפוש באינטרנט.



בהצלחה



ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום דירה בטאבו

אלי 15/11/14
אנכנו 32 דירירים שרכשנו דירה בבית משותף לפני 10שנים יש לנו חוזה רכישה בלבד.
גם שטר מכר לא קיבלנו, מה ניתן לעשות

רכשתי דירה לפני 10 שנים וטרם נרשם בית משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 16/11/14
אלי שלום,



בשאלתך חסרים פרטים רבים.

באיזה שלב עומד הליך רישום הבית המשותף?

מהי עמדת עוה"ד של הקבלן באשר לאי רישום הבית?

כיצד רשומות כעת הזכויות שלכם?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניית פרגולה במרפסת שמש

אבי 15/11/14
אני גר בדירה עורפית קומה אחרונה(קומה חמישית), ברצוני לבנות במרפסת השמש שהיא בגודל של 7 מ"ר פרגולה מעץ, הבנתי שישנה רפורמה חדשה בנוגע לזה, מה התהליך הנכון שאני צריך לעשות על מנת לקבל היתר לבניית הפרגולה?

היתר להקמת פרגולה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 15/11/14
שלום רב

הליך הוצאת ההיתר המתואר על נדל טעון בעיקרו בדיקה תכנונית ולא משפטית בהכרח. מציע שתפנה לאדריכל לשם הוצאת ההיתר

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי שכירות בעקבות עיכוב בקבלת דירה מקבלן

מיקי 13/11/14
שלום  רכשתי דירה מקבלן  בחוזה היה רשום שמותר לו לאחר 60  יום ללא פיצויי מתאריך  המסירה  בנתיים עברה כבר חצי שנה ועדיין לא קיבלתי את  הדירה האם מגיעים לי  דמי שכירות  גם  על שישים  הימים  הראשונים  למרות שרשום בחוזה שהם ללא פיצויי...מכיוון שהוא לא מסר לי  את הדירה  בזמן   ושאלה נוספת  האם  חצי שנה עיכוב זה פרק זמן סביר להגיש תביעה לביטול  חוזה  ?     (העיכוב במסירת  הדירה נובע מאי  קבלת טופס 4  מהעירריה עקב חריגות בנייה)

ממתי מחושב הפיצוי המוסכם בגין איחור במסירת הדירה

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

מיקי שלום


נושא הפיצוי המוסכם מוסדר בתיקון לחוק המכר דירות בסעיף 5א לחוק הקובע כהאי לישנא


(א)  לא העמיד המוכר את הדירה לרשות הקונה לאחר שחלפו שישים ימים מתום המועד הקבוע לכך בחוזה המכר (בסעיף זה – המועד החוזי), זכאי הקונה לפיצויים, בלא הוכחת נזק, בסכום כמפורט להלן, בעבור כל חודש או חלק ממנו מהמועד החוזי ועד להעמדת הדירה לרשותו, או לפיצויים בסכום שהוסכם עליו בחוזה המכר בשל איחור במסירת הדירה,


לפיכך, במיוחד בנסיבות שתיארת שרובצות לפתחו של המוכר


השאלה אם חצי שנה היא פרק זמן סביר לביטול חוזה ומהן הנסיבות המאפשרות לך להשתמש בסעד העצמי של ביטול חוזה טעונה בדיקה פרטנית של הוראות החוזה ונסיבותיו


בברכה,


עו"ד
יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מועד תשלום ראשוני לועד בית

כרמלה 13/11/14
שלום,


קיבלתי את המפתחות לדירה החדשה מקבלן. שאלתי היא מתי אני צריכה להתחיל לשלם
עבור ועד בית? האם מתאריך מסירת המפתחות או מתאריך רישום הדירה בטאבו או ממתי?
ברצוני לציין שהדירה טרם נרשמה בטאבו וטרם זומנתי בכדי לעמוד על שטח הדירה
והחלקים המוקצים לה ברכוש המשותף.

אשמח לתשובתכם

בתודה

תשלום לועד הבית

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

כרמלה שלום


אין קשר בין הרישום בטאבו לבין התשלום לועד הבית.


התשלום לועד הבית הינו בגין ניהול והחזקה של הרכוש המשותף ואת אמורה להיות מחוייבת בו ממועד מסירת הדירה לרשותך, אלא אם כן הוסכם אחרת בינך לבין הקבלן בחוזה המכר או שנרשם אחרת בתקנון הבית המשותף.




בברכה,



עו"ד
יהודה וישניצקי,



מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה במיסוי מקרקעין

אייל 13/11/14
אשמח לדעת האם לאור השינויים בחוק מינואר 2014, האם חל מס שבח על העברת דירת מגורים יחידה במתנה מילד  (לא קטין) לאימו כאשר שניהם תושבי חוץ (הדירה נמצאת בארץ והילד קיבל אותה בירושה מסבתא שלו)



תודה

האם חל מס שבח על מתנה לתושב חוץ

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 14/11/14
שלום רב

פטור ממס שבח על העברת מקרקעין (כולל דירות מגורים) במתנה בין ילד להורה (סעיף 62 לחוק) אינו מותנה בתושבות.

מס הרכישה יהיה 1/3 משיעורים של 5% ומעלה בהתאם לשווי הדירה

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום נכסי מנהל בטאבו

13/11/14
 נכס שירשה אימי בשנת 83 הנכס נרשם (ע"י כונס הנכסים שטיפל בפירוק השיתוף) במנהל.

אמי מעונינת להעבירו לרישום בטאבו כדי להעבירו במתנה לבן משפחה מקרבה ראשונה(בן)

התוכלו לומר לי מה התהליך?

אודה לכם

יוסי   

רישום נכס מינהל בטאבו - והחלטה 1370

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

יוסי שלום


אם מדובר בקרקע המנוהלת על ידי המינהל אמך או מי שהוריש לה את הנכס חתמו על חוזה חכירה קודם, ויש לבדוק מה התוקף שלו ואם הוא לא בתוקף יש להאריכו.


עליך לפנות בכל מקרה למינהל מקרקעי ישראל אל המחוז בו ממוקם הנכס, ולבקש שינפיקו לך אישור זכויות בקשר לנכס וכן שטרי חכירה לרישום בטאבו. לאחר מכן יש לבצע רישום בטאבו, שהינו תהליך שרצוי לבצע באמצעות עורך דין


לתשומת לבך לאחרונה נכנסה לתוקף החלטה 1370 של מועצת מקרקעי ישראל המאפשרת בתנאים מסויימים לקבל זכות בעלות במקום זכות חכירה !!, בחלק מהמקרים אף ללא תשלום תמורה כלשהי  - הכל כפי המפורט בהחלטה 1370




בברכה,




עו"ד
יהודה וישניצקי,



מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין


 

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום בית משותף

אמיר 13/11/14
חלקה אחת עליה ניתןלבנות 4 צמודי קרקע, 3 צמודי קרקע נבנו ואחד טרם נבנה, השותפים רוצים להרשם כבית משותף, האם ניתן לעשות זאת שמבנה אחד לא בנוי

האם ניתן לרשום בית משותף לפני סיום הבניה ?

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

אמיר שלום


מלשון סעיף ההגדרות של בית משותף בחוק המקרקעין (סעיף 52) וכן סעיף 142 לחוק, כמו גם תקנות המקרקעין ניהול ורישום - עולה כי ניתן לרשום בית משותף רק לאחר השלמת כל הבתים האמורים להיכלל בבית המשותף. משכך, אם ברצונכם שגם צמוד הקרקע הרביעי יירשם כחלק מהבית המשותף - יש להמתין עד לבנייתו. בינתיים ניתן לערוך את התקנון המוסכם של הבית המשותף או הסכם שיתוף  (אותו כן ניתן לרשום בטאבו עוד לפני סיום הבניה) ולנהוג לפיו.


בברכה,


עו"ד יהודה וישניצקי,


מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החוזה לא נמצא

יעקב הלר 13/11/14
שלום 

 הורי קנו חנות בשנת 1960  עבדו בה , ואמי משכירה את החנות כרגע. כאשר הגענו לבצע צו ירושה ולהעביר את החנות על שם אמי נמצא כי החנות לא  הועברה בטאבו והיא לא רשומה על שם הורי, הבעיה העיקרית היא שחוזה הקניה של הדירה איננו !! מה עושים?? האם יש דרך למצא העתק של חוזה זה באיזה מקום ? אמי גם משלמת ארנונה אולי קיים העתק של החוזה בעיריה?

מחכה לתשובתכם 

אין חוזה

טל 13/11/14
האם נרשמה הערת אזהרה לטובת הוריך?

אם כן אז ניתן להוציא מהטאבו את השטר לפיו נרשמה הערת האזהרה ולרוב מצורף לשטר גם הסכם המכר.



כל עיסקת מקרקעין מדווחת למשרד מיסוי מקרקעין ולכן ניתן לפנות אליכם ולבחון אילו מסמכים קיימים ברשותם. לא בטוח שיהיה בידם העתק של ההסכם אבל ייתכן ויהיו מסמכים אחרים שיעידו על המכר.


חוזה המכר לא נמצא - כיצד רושמים את הזכויות בנכס ?

עו"ד יהודה וישניצקי מנהל 13/11/14

יעקב שלום,


בנוסף לתשובתו של טל אליך - הייתי מוסיף כדלקמן:


1. ראשית, יש לבחון מה כן רשום - כלומר, האם הרישום בטאבו הוא על שם המוכרים או שאין רישום כלל ?


2. האם הזכויות הרשומות הן בעלות או חכירה ?


אם יש רישום - מתי הוא בוצע ?


3. (אם הזכויות הן חכירה  - ייתכן מאוד ויש תיעוד במינהל מקרקעי ישראל על העסקה.


4. בהנחה שלא נרשמה הערת אזהרה - הייתי מוסיף ובודק מה נרשם בלשכת הסדר המקרקעין - ובודק במיוחד מתי הוסדר הרישום הראשון של המקרקעין. כמו כן הייתי בודק בועדה המקומית לתכנון ולבניה בעיריה (הרשות המקומית),


בכל רשות שהיא - יש לאסוף חומר גם על עצם ההחזקה הממושכת ולא רק על העברת הזכויות. הדבר יועיל להמשך.


4. ככל שאינך מוצא מסמכים המתעדים את העסקה - כנראה שלא יהיה מנוס מלבוא בדברים עם המוכרים או לנקוט ישירות בהליך של תביעה לסעד הצהרתי להכרה בזכויות ההורים בחנות.


במצב כזה מנסיון שלי בכמה תיקים שטיפלתי והסתיימו רק בהליך משפטי - מומלץ מאוד לפני הפניה למוכרים להיעזר בחוקר פרטי שיתחקה אחר המוכרים או יורשיהם ויאשר את היעדר הזיקה של המוכרים לנכס משנות השישים, ינסה למצוא סימוכין לעסקה עצמה יבדוק את זכויותיהם בנכסים אחרים שנמכרו (למשל - אם מדובר היה בקבלן עצמו או בקרובי משפחתו), וכו'. 



בהצלחה


בברכה,




עו"ד
יהודה וישניצקי,



מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין

דיני נדל"ן

ויצמן 2, תל אביב

03-6097577

lawforums65@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן