פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
צמצום שטח בנחלה לטובת בניית יחידות דיור
אנו גרים במשק באחד המושבים ונקראים ברי רשות
בוקר אחד קמו במושב והחליטו כי הם מעוניינים לצמצם את גודל המשק שלנו ולקחת את השצ"פ ולבנות 2 יחידות דיור בקדמת המשק ללא אישור שלנו כעת הם טוענים כי אינם צריכים כלל את אישורינו
אנו מתנגדים נחרצות לקידום תוכנית זו בוועדה המקומית / מחוזית
מה עלינו לעשות ?
אשמח לתשובתכם
האם המושב יכול להקטין את שטח הנחלה
שלום רב,
מתשובתכם עולה כי זכויותיכם בנחלה הן של בר רשות אולם לא פרטת האם מדובר בחלקת המגורים חלקה א או בחלקות החקלאיות (חלקה ב וג) .אם מדובר בחלקות החקלאיות קיימת נטיה בפסיקה להכיר בזכוית האגודה לנייד חלקות חקלאיות לטובת צרכי הכלל, אם כי הפסיקה בענין היא הטרוגנית ואינה חד משמעית.
אם מדובר בחלקת המגורים - הנטיה היא להכיר בזכויות בר הרשות כזכויות השקולות מבחינה נורמטיבית לזכויות חכירה אולם גם אז - עדיין יש לבחון מהיכן אתם מסיקים מה גודל המשק שלכם ? על איזו מפה או תכנית אתם מסתמכים ומה מעמדה התכנוני לעומת תכניות אחרות
יש חשיבות גם לשאלה מהי מכסת הנחלה בישוב שלכם והאם אתם מחזיקים בשטחים העולים עליה או לא
בכל מקרה על מנת להשיב לשאלתכם יש לערוך בירור מקיף ויסודי של זכויותיכם וקצרה יריעת פורום זה מלברר זאת
בברכה
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום דירה בנאמנות
האם זה אומר שבמידה והילד יתחתן, וחו"ח יתגרש,
בת הזוג לא תוכל לתבוע זכויות בדירה הנ"ל?
היש צורך בהערות נוספות בטאבו או הגנות נוספות,
בהנחה שלא יעשה הסכם ממון?
רישום דירה בנאמנות עבור הבן
ניתן לרכוש דירה בנאמנות, אך נראה כי דרך זו לא נותנת מענה לחשש אותו אתה מציג.
למיטב הבנתי, ברצונך לרכוש דירה על שם בנך הבוגר הרווק שאין לו דירת מגורים והינך חושש שבנישואיו העתידיים תוכל לטעון בת הזוג/ בת הזוג לשעבר לזכויות בנכס.
לפי חוק יחסי ממון, רכוש שנצבר לפני הנישואין איננו חלק מהרכוש המשותף, כלומר היא אינה יכולה לטעון שמגיע לה חלק בדירה.
יחד עם זאת, אם בעתיד הם יגורו בדירה או ששכר הדירה יכנס לחשבון משותף- רצוי לערוך הסכם ממון.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סכסוך בין בעלי חנויות סמוכות
השאלה היא האם יש לי עילת תביעה כלפי בעל החנות הסמוכה שישיב את המצב לקדמותו?. הוא נדרש להרוס את ההרחבה שלו על מנת שניתן יהיה לצאת מהפתח שנסתם על ידי ההרחבה שלו.
סכסוך בין בעלי חנויות סמוכות
על פי הפרטים המופיעים בשאלתך, נראה כי השכן חרג מהשטח שבבעלותו ובנה גם בשטח שבבעלותך.
אם כך, עליך להמציא לשכן מכתב דרישה להחזרת המצב לקדמותו, שאם לא כן, תאלץ להגיש כנגדו תביעה.
במקרה זה קמה לך עילת תביעה כנגדו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת דירה "משותפת"
רכישת דירה "משותפת"
ראשית, לאחר 120 שנה של סבך וסבתך, במקרה של חוסר הסכמה בין היורשים של הדירה וטרם רישום העזבון ניתן יהיה לבצע פירוק שיתוף.
שנית, אם מטרת השימוש בדירה מוסכמת כעת מראש, ניתן לערוך הסכם חתום על ידי כל היורשים העתידיים המסדיר את יחסיהם לגבי הדירה בבוא העת.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בנייה בחניה סמוכה
האם מותר לבנות בחניה מבנה קבוע?
ראשית, עליו לקבל היתר לבניה מעין זו, ואני בספק אם יקבל.
שנית, אם המבנה מפריע לך ניתן להודיע לשכן על כך, ואם יבנה בכל זאת, תוכל אף להגיש כנגדו תביעה משפטית לקבלת צו להסרת המבנה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטוח דירה – צד ג
ג וחבות מעבידים, מי בד"כ צריך לעשות אותו,
בעל הדירה או השוכרים? האם צריכים להבחין בין
2 מקרים - תביעה נגד בעל הדירה ותביעה נגד השוכרים,
שאז כל צד עושה את הביטוח שמכסה אותו, או שביטוח
צד ג זה תמיד ישות אחת שאחד מהצדדים צריך לעשות
שמכסה את שני המקרים.
ביטוח דירה - צד ג
בד"כ:
ביטוח מבנה עושה בעל הדירה
ביטוח תכולה עושה השוכר
ביטוח צד ג' תלוי בסיכום בין השוכר למשכיר. לעיתים השוכר משלם ולעיתים המשכיר. הכיסוי תלוי בפוליסה.
לא הבנתי את שאלתך לגבי חבות מעבידים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השתתפות בעלויות תוספת שכן
שכן בנה ממ"ד ומרפסת וכעת דורש ממני השתתפות בעלויות הבנייה וכן באגרות.
האם אני צריכה לשלם?
תודה
השתתפות בעלויות תוספת שכן
חסרים פרטים בשאלתך.
באיזה בית מדובר? אילו קומות השכן ואת מתגוררים? מה הקשר בין דירתו לדירתך? (סמוכות, אחת מעל השניה)
מדוע פנה דווקא אליך? האם פנה לדיירים נוספים?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזרת תשלום ״דמי רצינות״ לחר התחרטות על שכירת דירה
לפני מספר ימים התעניינתי בדירה להשכרה. השוכרת היוצאת הראתה את הדירה למספר אנשים וחלקם הביעו התעניינות ואף כוונה ממשית ״לסגור״ ולחתום על החוזה. יום לאחר שראיתי את הדירה שוחתי עם הדיירת היוצאת וביקשתי לקבל את הזכות לשכור את הדירה ולהחליפה בה. היא ביקשה שאעביר לה סך של 1000 ש״ח, מעין דמי רצינות שלאחר מכן, תפסיק להראות את הדירה למתעניינים נוספים ותשמור לי את הזכות לשכור אותה (יש מתעניינים רבים, והדיירת היתה לחוצה לצאת בהקדם מהדירה ולהחליף שוכר). העברתי לה את הסכום ובמקביל שוחחתי עם בעלת הדירה וקיבלתי את החוזה. יום למחרת, לאור שיקולים אישיים וכלכליים, החלטתי שלא לשכור את הדירה. מאחר ולא רתיתי לעכב את הדיירת, מצאתי חבר שירצה להשכיר את הדירה ולהכנס במקומי. החבר חתם על החוזה, ונכנס לדירה ביום שאני הייתי אמור להכנס.
כעת, ביקשתי מהדיירת לקבל את 1000 השקלים בחזרה ונעניתי בסירוב. ציינתי בפניה כי לא נגרם לה כל הפסד או נזק כלכלי מחזרתי בי להשכיר את הדירה ולכן, אני לא רואה מקום לשמור את הסכום לעצמה.
שאלתי היא, האם זכותה להחזיק בסכום זה למרות שלא נגרם לה נזק כלכלי?
שנית, האם בכלל יש תוקף לאותה ״עסקה״ למרות שנעשתה בעל פה בלבד וללא כל סיכום כתוב?
ובאופן כללי, מה צריך לקרות כעת על פי החוק והשכל הישר?
תודה
החזרת תשלום דמי רצינות לאחר חרטה על שכירת דירה
האם סוכם ביניכם כי דמי הרצינות יוחזרו לך עם חתימה על חוזה?
האם נחתם מסמך כלשהו בינך לבין הדיירת היוצאת?
לפי תשובותיך אוכל לענות על שאלתך.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הכשרת שטח ע"י מועצה וועד ישוב
אני מתגורר בישוב קטן ולהפתעתי גיליתי היום שעל שטח שאמור להיות מוגדר כירוק ליד ביתי החלו בבניית מבנה ציבורי.
בשיחה טלפונית עם ראש וועד היישוב נאמר לי שהשטח הינו שטח ש"אינו בתחום היישוב אינו מוגדר כחום או ירוק "
אשמח לדעת לפני פגישה עמו מה אמור להיות הליך קבלת החלטה תקין ואילו אישורים נדרשים על מנת לבדוק שאכן כך היה ולטענותיי אין בסיס .
תודה רבה
הכשרת שטח ע"י מועצה וועד ישוב
ככל שהשטח אינו בתחום היישוב, יש לבדוק לאיזה אזור הוא אכן שייך.
יש לאתר בתב"ע וכן בתוכנית מתאר מקומית/מחוזית שחלות על אותו אזור כיצד מוגדר אותו אזור ומה יכולים להיות השימושים בו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסוי מקרקעין מס רכישה
זוג אשר רוכש כעת דירת מגורים יחידה ובאמתחתו מגרש שרכש השנה לבנייה עתידית, האם רכישת הדירה תהיה מלווה במס רכישה שכן מבחינת מדרגות המס אינה חייבת במס(עלות הרכישה 1,000,000)?
בבעלותי מגרש. האם קיים פטור ממס ברכישת דירה?
הפטור ממס רכישה לרכישת דירה יחידה יינתן במקרה שבבעלות הזוג רק מגרש ולא דירה שבנויה עליו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת זכויות – ירושה
העברת זכויות - ירושה
לפי הבנתי, הבית אמור לעבור ליורש אחד. אם כך, לא ברורה לי שאלתך.
נא הבהרתך
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צריך עזרה
הוצאתי היום נסח טאבו משותף לכל הבית
באחד הדירות רשום הבעלים- רשות הפתוח
מה זאת אומרת ? יש לנו נזילה בגג ויש צורך לתקן את זה
ואם אני אחליט לתבוע את מי שיסרב להשתתף בהוצאות על תיקון - למי אני מודיע על צורך בתיקון או הגשת תביעה במקרה הזה?
הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו
נזילה בדירה שרשומה על שם רשות הפיתוח
עבור הדירה שרשומה על שם רשות הפיתוח, כשלא מופיעה בנסח חכירה של הדירה, יהיה עליך לפנות לרשות מקרקעי ישראל.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בניית גדר בין השכנים מבטון
הגענו לערכאות משפטיות ובותעה חלוקה אינה שיויונית ולא רצינו להגיע לערכאות הגבוהות הסתפקנו במה שהוחלט וקיבלנו את הכרעת הדין.
אך מתברר שהשכן יש לו את כל הכח לפעול בוועדת תכנון ובניה וקיבל היתר לבנות את החומה למרות התנגדותנו הנחרצת.
מה שקרה בפועל בנה את החומה ואת צדו הבנוי של ביתו טייח אותו , אך צידנו נותר ערום בלוק חשוף עם ברזלים ומסמרים. המועצה לא
נותנת לנו אפשרות לבצע את הטיח מה עליי לעשות?
השכן בנה גדר והשאיר את החלק שלי לא בנוי
לא ברור משאלתך- האם פנה אליך השכן להשתתפות בבניית הגדר, מאחר שלמעשה הגדר משותפת לשניכם.
כמו כן, ניתן לפנות אליו במכתב רשמי, רצוי מאת עו"ד, הדורש את השלמת ציפוי הגדר בטרם תגישי כנגדו תביעה.
ככל שלא ימלא השכן אחר דרישתך, פני לבית המשפט בתביעה כנגדו לקבלת צו עשה להשלמת בניית הגדר, תוך תיאור הגדר כמפגע.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם קומת מסחר בבניין חדש יכולה להשפיע על ערך הנכס?
אשתי ואני מתכוונים לרכוש דירה בפרויקט בראש העין בקומה 4 בבניין בן 7 קומות, כאשר בקומה הראשונה - ישנה קומת מסחר קל.
ברצוני לברר כמה דברים:
1. מהי ההגדרה המדוייקת של "מסחר קל"?
2. האם קומה שכזו עלולה להפריע לסדר היום היציב של דיירי הבניין?
3. האם עלולה להיות השפעה עתידית על מחיר הדירה מבחינת ירידת ערך בעת המכירה, עקב העובדה שהקומה הראשונה הינה קומת מסחר?
תודה למגיבים, ריק.
האם קומת מסחר בבניין חדש יכולה להשפיע על ערך הנכס?
1. קומת מסחר בדרך כוללת חנויות שונות, עסקים, לעיתים גם משרדים.
יש לבדוק אילו עסקים ניתן לפתוח בתב"ע החלה על האזור בו נבנה הבית.
2. לעיתים קומת מסחר עלולה להפריע לדיירי הבניין. למשל, פתיחת עסקי מזון בקומה- לעיתים מתנדפים ריחות לתוך הדירות. לחילופין, פתיחת פאב בקומת מסחר יכול לגרום לרעש לדיירי הקומות הנמוכות.
3. לפי מיטב ניסיוני, קומת המסחר לא תשפיע על ערך הדירות, בעיקר, כשאין מדובר בדירה המוצעת למכירה בקומות הנמוכות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום פיצויים בגין איחור
2. הקבלן מאחר ושילם תשלום פיצוי חלקי
שאלות:
א. הקבלן לא שילם עבור 3 חודשים ראשונים בטענה כי חתמנו (אמנם תחת אילוץ) עבור שינויים לקבלן למרות שהדירה כלל לא נבנתה ולא היתה עילה כזו (שכן השינויים שלנו כללו נקודות חשמל וביטול מטבח / שירותים - להפך חסכתי לקבלן עבודה...)
ב. היזם עדיין לא שילם עבור חודש מרץ ומתעלם מכל הבקשות. כל חודש צריך "להתחנן" . מדובר באחד היזמים הכי גדולים בארץ
ג. גם תמחור שכר דירה נמוך מאד משווי השוק.
למי ניתן לפנות? מה ניתן לעשות?
תודה מראש
הדיירת המיואשת
תשלום פיצויים בגין איחור
הקבלן צריך לעמוד הן בהתחייבויותיו על פי החוזה והן בדרישות החוק.
מבחינת גובה הסכום- לא ציינת מהו הסכום ששילם הקבלן ועל כן אין באפשרותי לבדוק האם הסכום מתאים לדרישות.
ככל שהקבלן אינו עומד בהתחייבויותיו, ניתן לשלוח לי מכתב עו"ד רשמי להתראה בטרם הגשת תביעה כספית כנגדו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגנת הדייר – שאלה
האם כאשר בית המשפט מוצא שישנה עילת פינוי לפי חוק הוא בהכרח פוסק שיש לפנות את הנכס או שישנם שיקולים אחרים שנשקלים?
ידוע לי שיש את הוראת סעיף 132 בחוק הגנת הדייר שעוסקת בסעד מן הצדק. האם זו הדרך היחידה למנוע פינוי במצב בו יש למשכיר עילת פינוי?
תודה!
מהן העילות לפינוי דייר מושכר?
לא ציינת בשאלתך האם מדובר בדייר מוגן, שכן חוק הגנת הדייר מתייחס להתנהלות של בעל הבית והדייר המוגן המתגורר בדמי מפתח.
פסק דין של פינוי כאשר מדובר בשכירות "רגילה" ושאינה בדמי מפתח ניתן כאשר השוכר מפר את התחייבויותיו כלפי המשכיר על פי חוזה השכירות שנחתם ביניהם, למשל, השוכר אינו משלם דמי שכירות, השוכר אינו משלם את חשבונות החשמל, מים, ארנונה וכדומה.
השופט שוקל את כלל הנסיבות ומחליט בהתאם לכך, אך ברוב המקרים ניתן פסק דין לפינוי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרת חוזה בניה
להפתעתי בביקור בנכס גילית שהקבלן סתם שני חלונות מתוכננים. לשאלתי הוא טוען שנוצרה בעיה בשל קו אפס עם השכן, בעיה שהוא לא ידע עליה שחתם.
האם מדובר בהפרת חוזה? זה יוצר לי בעיה קשה של סלון חשוך מאוד עם פחות כיווני אוויר בבית.
האם יש עילה לתביעה לפיצוי או שלעזוב את זה וזהו?
הפיצוי שמוצע לי הוא בגין הורדת חלונות כאלף שח לחלון.... (על פי מפרט שינויים)
אודה לתשובתכם על מנת להחליט על צעדי בהמשך
המון תודה
מיכל
הפרת חוזה בניה
ככל שהקבלן לא בנה על פי התוכנית שהתחייב לבנות ונגרם לך נזק- הינך זכאית לפיצוי.
את גובה הפיצוי יכול לאמוד שמאי מטעמך.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור ממס שבח על דירה יחידה
ממתי ה-18 חודשים נספרים??(בהנחה שהדירה בנויה), ממועד קבלת החזקה או ממועד כריתת חוזה הרכישה???
פטור ממס שבח דירה יחידה
ה- 18 חודשים נספרים מיום כניסת ההסכם לתוקף, כלומר מועד החתימה על הסכם המכר, או ממועד קבלת אישור בית משפט או ממעוד התקיימות תנאי, בהסכמים מותנים.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דחוף בבקשה-עתירה לבג"ץ המכילה נתונים שגויים
עו"ד שנמסר לטיפולו תיק משפטי שלם, לשם הגשת ערר לעליון וזאת כחודש לפני המועד האחרון להגשת הערר -
"מרח את הזמן" בתואנות שונות עד שחלף המועד ואז
ביקש ארכה שגם את המועד שלה הוא משך לרגע האחרון,
כך שלקוחותיו אולצו ע"י רשם ביהמ"ש לשלם 2,000 ש"ח
לעוה"ד של הנתבע (סוג של דמי הסכמה ?);
מאחר שמשך את הזמן לרגע האחרון, ניסח בעצמו כתב ערר ומבלי שיידע את לקוחותיו ומבלי שמסר להם העתק להגהה,
נסע לביהמ"ש העליון ומסר שם את כתב הערר (שילם מכספו את האגרה וגבה את הסכום מלקוחותיו רק לאחר מס' ימים);
כשנמסר ללקוחותיו העתק זה היה מאוחר מידי והתברר כי עוה"ד ציין בערר עובדות לא נכונות ונתונים שונים מאלה שבהם דנו כבר במחוזי;
שאלתי היא מה ניתן לעשות כדי לתקן את הליקויים שבערר העלולים לגרום להפסד ברור של הצד התובע.
תודה מראש, רותי
שאלתך אינה מתאימה לפורום נדל"ן. פני פורום בתי משפט
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום משכנתא
קניתי בית מאמא שלי. מכיוון שזוהי עסקה בתוך המשפחה, הבנק למשכנתאות דרש שקודם תירשם המשכנתא בטאבו (לא מסתפק בהערת אזהרה) ורק לאחר מכן הסכים להעביר את הכסף. כעת אני רוצה להעביר את הזכויות על שמי ובטאבו דורשים ממני מסמך הסכמה מהבנק? מהו המסמך הזה? האם תהיה בעיה להעביר את הזכויות על שמי מכיוון שרשמתי קודם את המשכנתא?
תודה.
העברת בעלות בכפוף למשכנתא
לאור העובדה שאת מעוניינת להעביר זכויות בכפוף לזכות קיימת (משכנתא), הטאבו רוצה לדעת שבעל המשכנתא מוכן שהמשכתא שלו תיפרע ממך ולא מאימך.
יובהר כי הערת אזהרה היא לא זכות במקרקעין בעוד משכנתא כן.
נראה כי מלכתחילה זו הייתה הכוונה של הבנק, ולכן אינני רואה סיבה מדוע הבנק לא ינפיק לך כזה מכתב.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניית שלד של וילה על 600 מטר וחציה של הנכס ל2
ברצוני לדעת האם ניתן לרכוש שלד של וילה על שטח של 600 מטר שעומד בעירי מעל שש שנים בשותפות של שתי אנשים ולחלק את הבית והשטח חצי חצי לכל שותף בצורה מסודרת ולקבל על זה את כל האישורים עד כדי שזה יהיה מסודר וחוקי כאילו השטח מראש נמכר כשטח של שלוש מאות מטר.
תודה רבה.
פיצול חלקה לשניים
ניתן להגיש בקשה לרישום בית משותף ללשכת רישום המקרקעין, כך שירשמו שני תתי חלקות נפרדים.
ככל שהדבר אינו אפשרי, ניתן לרשום הסכם שיתוף שיסדיר את המערך הזכויות של כל אחד מהבעלים בחלקה המשותפת.
אני מציעה לך לפנות לעורך דין על מנת לקבל ייעוץ פרטני בעניין זה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הערת אזהרה ורישום זכויות
1. כיצד נהוג לרשום הערת אזהרה כשהנכס לא רשום בטאבו אלא במינהל?
2. מתי נהוג לבצע את רישום העברת הזכויות בנכס (כשהקונים מקבלים את החזקה בנכס, כשמועבר התשלום האחרון או במועד מוקדם יותר)?
תודה מראש.
נכס שרשום במנהל מקרקעי ישראל
1. לאור העובדה שהדירה לא רשומה בטאבו, נהוג לרשום משכון לטובת הקונים, על זכויות המוכרים בנכס, ברשם המשכונות, במקום רישום הערת אזהרה בטאבו.
2. העברת הזכויות בנכס על שם הקונים מתבצעת לאחר מסירת החזקה בנכס וביצוע התשלום האחרון (אשר מתקיימים בד בבד).
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חריגה של שכן בבנייה
צו הריסה
ככל שניתן צו הריסה והדיירים לא מקיימים את הוראות הצו, ניתן להגיש בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט.
בית המשפט רשאי ליתן קנס או מאסר עד לביצוע הצו.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מצלמת מעקב
מתי נחשב צילום ידני (STILLS) של שכנים כהטרדה מאיימת ?
האם משפט "מה אתה מסתכל ?" בליווי קללה הוא עילה לתביעה אזרחית ?
מצלמת מעקב
שלום רב
נא הפנה את שאלתך לפורום הנכון - פורום המשפט הפלילי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכנתאות
לאחרונה מכרתי את דירת המגורים שלי , והקונים שנוטלים משכנתאות, העבירו לי מספר מסמכים מהבנק לחתימה. אחד מהמסמכים היה רישום משכון ברשם המשכונות. שאלתי היא מי מטפל ברישום המשכון ומשלם את האגרה? האם עליי רק לחתום על המסמכים ולהשיב לקונים?
תודה.
רישום משכון על זכויות הקונים בדירה
שלום רב
רישום המשכון הינו באחריות הקונים ועל חשבונם - מדובר במשכון הזכויות החוזיות שלהם מכח ההסכם עמך לטובת הבנק ובהיעדר הוראה חוזית אחרת (שאינה מקובלת) ודאי שאינך צריכה לשאת בתשלום
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





