פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
החלפת דירות
החלפת דירות
שלום רב
נא הפנה שאלתך לפורום דיני מסים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלן תושב השטחים
לצורך שיפוצים בביתי לקחתי קבלן ערבי שמתגורר בשטחים ויש לו אישורי עבודה בישראל.
סגרנו חוזה ובו לוח תשלומים ע"פ התקדמות העבודה.
בשלב מסוים, הקבלן טען שקשה לו להתקדם, כיוון שהוא צריך לשלם לספקי הסחורה ולכן ביקש שאשלם לו על החשבון.
שילמתי לו כ-45,000 ש"ח על חשבון דברים שהוא עוד לא עשה בפועל (חשמל, אינסטלציה, טיח פנים וטיח חוץ) וכעת הוא דורש עוד 50,000 ש"ח כדי להתקדם ולהגיע למצב שבעצם כבר שילמתי לו (לסיים חשמל, אינסטלציה, טיח פנים וטיח חוץ).
ה-50,000 המדוברים הם מעבר לסכום שעליו סיכמנו בחוזה.
כבר מספר ימים שהקבלן מסרב להגיע לעבוד, כל עוד אני לא משלם לו את התוספת.
האם יש דרך לתבוע אותו, בהתחשב בכך שהוא תושב השטחים ואיני יודע את כתובתו?
הסכם עם קבלן תושב השטחים
שלום רב
נא הפנה שאלתך לפורום דיני חוזים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה
מס רכישה
שלום רב
אנא הפנה שאלתך לפורום דיני מסים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה רישומית : עמידר לטאבו ושינוי סטטוס
רכישת דירה מעמידר
שלום רב
אנא הפנה שאלתך לפורום דיני מסים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חידוד הסוגיה
שאלתי כיצד לעבור את "המחסום " שלמעשה איני רוצה להעביר לטאבו בשם החברה (
כי אינה קיימת ואיני רוצה להחיותה) אלא להעביר ישירות לטאבו על פי רישום
פרטי שלי לפי הרישום שנעשה במיסוי מקרקעין
חכירה לעומת בעלות
מוכר הדירה רכש אותה בתאריך 02/06/2009 ובעסקה שלו רשום באתר רשות המיסים :"מהות הזכות : בעלות".
איך זה יכול להיות? לא רכשתי את הזכות שלו?
בברכה,
מ.
?
תמ"א 38 בהפ!עה
10 חודשים שאני שוכר דירה ופתאום נודע לי שהבלוק הולך
לעבור תמ"א 38 בעוד כמה חודשים שזה אומר שאני לא אוכל
לממש את האופציה לחידוש מכיון שאני לא יהיה מוכן לחיות
שם בזמן התמ"א. האם אוכל לתבוע את המשכיר בגין זה שלא ידע אותי והסתיר מידע זה למרות שידע על כך?
האם ניתן לתבוע משכיר שלא יידע על תמ"א 38 בבניין?
יש לקרוא בעיון את חוזה השכירות עליו אתה חתום כדי לענות על שאלתך.
על פניו, אם ידע המשכיר על הבנייה בטרם החתימה על החוזה עמך ולא יידע אותך, ייתכן ותוכל לתבוע את המשכיר בגין עילת חוסר תום לב על פי חוק החוזים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מרשם אוכלוסין. פרטים להכרזת בעלות
כיצד ניתן לקבלת תמצית רישום אוכולוסין?
יש לגשת למשרד הפנים, למלא טופס בקשה ולשלם אגרה. עבור קבלת תמצית רישום עבור בן משפחה שאינו ילד המבקש, או עבור הזולת יש לצרף יפוי כח מעורך דין או פסק דין מבית משפט (מקורי).
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכות התנגדות לסיפוח רכוש משותף לדירה
בצמוד לדירתי ישנו חלל סגור שהוא רכוש משותף שאף פעם לא השתמשו בו, ואני רוצה להרחיב את דירתי ולבנות שם מחסן.
קיבלתי אישור של 75% מדיירי הבניין שהם הסכימו להצמיד את הרכוש המשותף לדירתי בהתאם לס' 71 לחוק שבמקרה של הרחבת דירה מספיק הסכמה של 75%. אבל השכן הצמוד לדירתי מתנגד להצמדת כל השטח לדירתי בלבד. כי הוא פתאום החליט שגם הוא רוצה כמוני לבנות שם מחסן והוא רוצה עכשיו להצמיד חצי מאותו שטח משותף לדירתו.
שאלתי, האם אחרי שקיבלתי כבר חתימות מ-75% מהדיירים שהסכימו להצמיד לדירתי את כל השטח המשותף ( ולא חצי כמו שדורש השכן המתנגד) יש לאותו שכן זכות התנגדות?
לתשובתכם אודה.
העברת שטח מרכוש משותף להצמדה לדירה
בעיקרון אם ניתנה לך הסכמה של 75% מבעלי הדירות להצמדה את רשאית לפעול לבניית המחסן.
אולם, יחד עם זאת, השכן עלול לפנות למפקח על הבתים המשותפים בבקשה להרשות גם לו להצמיד חלק מהמחסן לדירתו.
האם השכן יכול לאסוף 75% תומכים בבקשתו?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חניית אדם זר בחניה משותפת
דייר מבניין אחר שאינו דייר בבנין שלנו, מחנה באופן קבוע בחניות אלו, לבקשתנו לא לחנות שם, הוא משיב בסירוב.
הזמנו משטרה, והשוטר בחוצפתו ביקש מאיתנו לוותר לו, הגשנו תלונה במשטרה והם מסרבים לטפל בתלונה.
יש בידינו נסח טאבו וצו בתים שתופים, תמונות של המכוניות החונות שם. מה ביכולתנו לעשות? האם ניתן לתבוע אותו באיזו דרך? היכן ובאיזו עילה?
תודה מראש
הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו
הגשת תביעה כנגד אדם זר שחונה בחניה משותפת
אני מציעה להגיש תביעה לקבלת צו מניעה לחנות בחניה שאינו שלו כנגד הדייר.
העילה: שימוש שלא כדין ברכוש המשותף של דיירי הבניין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה ללא תמורה
האם תוכלו לומר לי איזה טופס דיווח מיסוי מקרקעין יש להגיש בבקשת העברת זכויות ללא תמורה ?
דירה שעוברת מאם לבן ללא תמורה. לבן יש כבר דירה אחת על שמו.
מס מספר הטופס של הדיווח ?
תודה רבה לכם והמשך יום טוב !
אברי
טופס מס' 7000
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם רכישה דירה בחו"ל מחייבת דיווח?
האם בשלב העברת הסכום? או רכישת הדירה בפועל?
עלות הדירה כ 50,000 דולר
פנה לפורום דיני מיסים בבקשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה בירושה
האם זה הטופס הנכון בקשה לרישום :
אילו אגרות מאלה צריך לשלם ?
http://ecom.gov.il/Counter/general/homepage.aspx?counter=5&catalog=1&category=4_inheritance&language=he
האם זה נסח טאבו מקורי שצריך לשלם ?
http://ecom.gov.il/counter/general/homepage.aspx?counter=5&catalog=1&category=1_formulator&language=he
כיצד רושמים דירת ירושה?
האם קיימת צוואה למנוח? אם כן יש להגיש בקשה לקבלת צו קיום צוואה. ראה קישור מס' 1.
אם לא קיימת צוואה, יש להגיש בקשה לקבלת צו ירושה. ראה קישור מס' 2.
בכל אופן, בד"כ הליכים אלו מתבצעים על ידי עו"ד, ועוה"ד אף מטפל ברישום הזכויות הסופי על שם היורשים בטאבו או ברשות מקרקעי ישראל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חיפוי חיצוני מאבן ירושלמית שנושר
בקומה העליונה חיפוי האבנים החיצוני החל לנשור.
שאלתי: אחריותו של מי היא לתקן את החיפוי של בעל הדירה או של הקופה המשותפת של הבניין.
(בידיעה שאין אפשרות להטיל את התיקון על הקבלן)
על מי חלה האחריות לתקן חיפוי חיצוני של בניין ישן?
לפי מיטב ידיעתי, האחריות משותפת לכל בעלי הדירות. יש לשקול במקרה זה ביצוע שיפוץ חיצוני של הבניין עקב הסיכון הקיים בנשירת החיפוי.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת דירה בירושה
האם זה הטופס הנכון שצריך למלא ? טופס בקשה לביצוע פעולה במקרקעין
http://www.land.gov.il/static/tfasim/Wform32.pdf
האם פונים ללשכת מקרקעי ישראל ?
הבנתי שצריך להביא :
תעודת פטירה מקורי
צו ירושה מקורי
ת.ז. צילום של היורשים
נסח טאבו מקורי
וטופס בקשה לביצוע פעולה במקרקעין (האם זה הטופס ) ?
האם יש צורך במשהו נוסף או מעורבות של עורך דין ?
מדוע כל הבירוקרטיה הזו ,ואין מדריך קל ונגיש למשפחות שמתאבלות על הוריהם וצריכים להתעסק בדירה בירושה ?
תודה
הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו
כיצד מעבירים רישום זכויות בדירת ירושה?
היכן רשום הנכס? רשות מקרקעי ישראל או בטאבו?
בברכה,
ענת קציר,עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תחולת חוק המכר?
האם חל חוק המכר על קבלן מבצע?
במידה והתקשרת עם קבלן מבצע, דהיינו, קבלן שאינך רוכש ממנו דירה, בעיקרון הוא יכול לטעון כי אינו מחוייב לאמור בחוק המכר דירות.
יחד עם זאת, לטעמי היה עליך לדרוש בכל זאת במועד חתימת ההסכם כי התחייבויותיו של הקבלן בהסכם שירותי הבניה תהיינה כפופות לחוק המכר.
בעיקרון, על פי החוק לקבלן יש גרייס של 60 יום לאיחור, ובמידה ומאחר מעבר לפרק זמן זה, עליו לשאת בתשלום פיצויים לקונה מהיום הראשון לאיחור. יתר על כן, בחוזים רבים מצוינות סיבות נוספות לעיכוב במסירה כגון כוח עליון, שפרק הזמן של העיכוב בגינן מתווסף ל- 60 הימים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה מקבלן- ביטול
חתמתי על חוזה רכשה מקבלן לפני כחודש.. ניקלעתי לקשיים כספיים ונפשיים רציניים עכשיו. מרגיש שלא יכול ל"הסתדר" עם החוזה הזה... איך יוצאים מהסיפור הקשה הזה? אנא עזרו לי
תודה
כיצד ניתן לבטל רכישת דירה מקבלן?
לצערי לא נוכל במסגרת הפורום לענות על שאלתך וזאת מבלי לקרוא בעיון את חוזה הקבלן.
מציעה לך לפנות לייעוץ פרטני.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שתי הערות אזהרה
דירה מחברה משכנת. לא נרשמה עדיין בטאבו. נמכרה לקונה אחר מהקונה המקורי. עסקת שרשרת. האם יש 2 הערות אזהרה. לקונה החדש על זכות הקונה המקורי וגם לבנק משכנתת הקונה החדש? זה הגיוני בכלל? 2 הערות אזהרה או שקודם על הקונה החדש ובהמשך ברישום תהיה הערה על הבנק?תעשו לי סדר בבקשה לא הבנתי את עוה"ד שלי.
מהו סדר רישום הערות אזהרה בנכס מחברה משכנת?
כל עוד לא בוצע רישום בית משותף והטיפול בזכויות נמצא אצל החברה המשכנת להלן סדר הרישום במרבית המקרים:
עבור הקונה המקורי אמורה להירשם הערת אזהרה על הבעלות המקורית (המוכר הראשון), ואם נטל משכנתא גם הערת אזהרה לטובת הבנק ממנו נטל הלוואה על הבעלות המקורית.
לאחר שהקונה המקורי מוכר את זכויותיו לקונה שני, תרשם לטובת הקונה השני הערת אזהרה וכן הערת אזהרה לטובת הבנק ממנו נטל הלוואה אם נטל. שתי הערות אלו בד"כ תרשמנה גם הן על הבעלות של המוכר המקורי ובהסכמתו, ויש לדאוג למחיקת שתי הערות האזהרה לטובת הקונה הראשון.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נוסח למכתב התראה
האם יש טופס למכתב התראה ע"פ התקנות, או שזה לא חייב לעמוד בכללים למעט הכללים הרגילים
תודה
מכתב התראה
על מכתב ההתראה להיות מנוסח היטב וברור, המכיל את כל הפרטים הרלוונטיים לנושא וההתחייבויות אשר סוכמו בין הצדדים.
כמובן שעליו להיות ענייני ואינו מכיל תוכן פוגעני באופן אישי.
בהצלחה!
התחייבות מחברה משכנת
אם קיימת חברה משכנת שטרם רשמה דירות בטאבו. בינתיים דירה נמכרה כיד שניה לאדם מסויים. נתבקשתי להשיג עבור הרוכש בקשה לרישום הערת אזהרה ואישור לרשום הערת אזהרה לטובת הבנק של הרוכש. למה הכוונה במסמכים האלה. לתשובתכם המחכימה אודה. הבניין טרם נרשם בטאבו.
רישום הערת אזהרה
רישום הערת אזהרה זהו השלב המקדמי והראשוני שמבצעים בטאבו לאחר החתימה על חוזה המכר. זוהי אזהרה שנרשמת על שם ולטובת הרוכש, בגין הנכס עצמו, כדי למנוע מצב של עסקאות נוגדות באופן מקביל על אותו הנכס. כך למעשה יודעים כי אותו אדם, היינו הרוכש, רכש את הנכס הנדון ואין מקום לרוכש אחר או נוסף על אותו הנכס. האישור לבנק, הוא עקב המשכנתא שכנראה נלקחה על הנכס לצורך רכישתו.
בהצלחה!
תיקון על חשבון הדייר בדירה שכורה
במידה ואני שוכרת דירה אבל דלת הכניסה של הדירה לא חזקה מספיק ואני רוצה לעשות דלת פלדלת.
האם , תאורטית, מותר לי לעשות את זה על חשבוני, מבלי לחייב את בעל הדירה?
החלפת דלת בדירה שכורה
עניין זה תלוי בשאלה- מה הכוונה שדלת הכניסה של הדירה אינה חזקה. אם זהו תיקון הכרחי ומחייב בכדי לסגור את הדלת או לנעולה וכו' הפוגע בביטחון או מהווה סכנה, יש לבקש מבעל הבית לתקנה ללא דיחוי. ואם אין זה משהו מחייב וניתן "לחיות" עם זה, לא בטוח שיתקן זאת ואף אם את תתקני זאת- לא בהכרח ישיב לך את עלות התיקון.
בכל מקרה, הייתי ממליצה לדבר עם בעל הבית ולנסות להגיע להסכמה בדבר התיקון- מה שבטוח, זה לא יזיק.
בהצלחה!
תבע
אנו רוצים להגיש בקשה לתוספת בניה במתכונת שינוי תבע ו/קבלת היתר בניה
האך זה אומר שהתבע האזורית לגובה?
תבע בשכונה
עליכם לבדוק את פרטי תבע זו, ולנסות להגיש את הבקשה הרלוונטית עבורכם.
בהצלחה!
סיום חוזה חכירה
מה קורה כשמסתיים חוזה חכירה של 49 שנה? האם המינהל שולח טרם הסיום החכירה הודעה ובה מאפשר להאריך את החכירה או שמא האחריות מוטלת על החוכר לבקש הארכה. במידה ולא מבוקשת הארכה מה קורה לנכס ולחוכר?
שאלתי היא מאחר וערכתי חוזה מכר לדירה שהמוכרים בעלי זכות חכירה. ב 2031 מסתיימת החכירה ואני רוצה לדעת האם בתור מייצגת של שני הצדדים עליי ליידע את הרוכשים מה עליהם לעשות כשמגיע מועד סיום החכירה או שהם יקבלו הודעה מהמינהל עם הגיע המועד ואני פטורה מכך.
תודה מראש.
סיום הסכם חכירה- מנהל מקרקעי ישראל
בתום תקופת חכירה זו אמורה הקרקע לחזור לרשות מקרקעי ישראל. עם זאת, מועצת מקרקעי ישראל אימצה בעניין זה כמה עקרונות: זכותו של החוכר המקורי להמשיך בחכירה בתנאי שיעמוד בכל תנאי החוזה. התנאים לחידוש חוזה החכירה לתקופה נוספת של 49 שנים יהיו עפ"י הכללים הנהוגים בשעת החידוש. חרף האמור לעיל', רשאית הרשות שלא להאריך את החכירה או לקבוע תנאים מיוחדים לתקופה החדשה במקרים מסוימים.
כמייצגת, מן הראוי להביא לידיעתם את אפשרויות אלו.
בהצלחה!
מכירת דירה לפני רישום בטאבו של עסקת מתנה
העברת חלק מדירה במתנה- רישום בטאבו
עדיף לבצע הרישום בטאבו כמה שיותר מהר, זאת כדי למנוע סיבוכים אלו ואחרים כגון עיסקאות נוגדות.
מבחינת מס השבח, החוק מאפשר פטור בכמה מצבים. עליכם לבדוק לפי התאריכים ובכך לשלול את החלופות, עד הגיעכם לאופציה התאימה לקבלת הפטור (אם בכלל).
בהצלחה!
דייר התופס חניה ברכוש המשותף
האם ניתן לרכוש זיקת הנאה בחניה ברכוש המשותף ?
שלום רב
על פי סעיף 94 לחוק המקרקעין מי שהשתמש במקרקעין בתקופה רציפה העולה על 30 שנים - רשאי לרכוש זיקת הנאה מכח התיישנות במקרקעין.
במספר פסקי דין (שהחשוב בהם הוא פס"ד אסטרחאן) נקבע כי חניה יכולה להוות מושא לזיקת הנאה מכח התיישנות.
על הטוען לזיקת הנאה להוכיח את קיומם של היסודות לזיקת ההנאה מכח התיישנות ולפיכך על מי שטוען לזיקה כאמור לפנות לבית משפט אשר יכיר בזיקה שלו ואין לו זכות מוקנית לכך. מנגד, לבעלי המקרקעין ישנה זכות לבקש ביטולה של זיקת הנאה לפי סעיף 96 לחוק בשל שינוי נסיבות , ובכלל זה לטעון על פי דוקטרינה הנקראת "דוקטרינת הכורח" כי לטוען לזיקת הנאה אין צורך בזיקה במקרה דנא - מאחר ויש לו חניה הרשומה על שמו ו/או מכח הצורך במעבר הציבורי (הינך מופנית לע"א 1769/04 אורן נ' כהן בו ייצגתי את המערערים בביהמ"ש העליון - הערעור נתקבל).
יש גם לבחון האם מדובר בקרקע פרטית או בקרקע הרשומה על שם מינהל מקרקעי ישראל (קק"ל רשות פיתוח וכו) - שכן במקרקעי ישראל לא ניתן כלל לרכוש זיקת הנאה.
ברם, להבנתי, ניתן להדוף את טענת השכן בטענת סף - הפרשנות הראויה לסעיף 94 לחוק במקרה שלכם - הוא כי לא ניתן בכלל לרכוש זיקת הנאה מכח התיישנות ברכוש משותף, מאחר ולא מדובר במקרקעין זכאים או כפופים בהם אלא באותם מקרקעין ובשטח שבו ממילא לשכן הטוען לזכות בהם יש חלק בלתי מסויים בהם, ועליו לעשות בו שימוש סביר שאינו שולל שימוש סביר אחר משאר הדיירים (בעוד שזיקת הנאה מכח התיישנות ניתן לרכוש רק במקרקעין שבהם לטוען לזיקת הנאה אין כל זכות בהם או במקרקעין כפופים המהווים יחידה רישומית נפרדת מהמקרקעין הזכאים)
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פינוי חניה
בחניה של סבא שלי, שרשומה בטאבו כשטח של הבניין בו הוא גר, העמידו מכולה שאליה מפנים זבל מבניין ליד שנמצא בשיפוץ.
לסבא שלי אין איפה לחנות כי המכולה עומדת לו בחנייה והם לא מסכימים להתפנות. בנוסף לזה, כל האיזור של החניה מטונף. מלא מסמרים וחומרי בנייה אחרים.
מה ניתן לעשות כדי לפנות אותם משם?
תודה.
החניה נתפסה ע"י מכולה לאיסוף פסולת בנין מה עושים ?
שלום רב
לא ברור לי האם החניה היא רכוש משותף או רשומה כמוצמדת לדירה של סבא שלך (רשמת שהיא רשומה "כשטח של הבנין"). בהנחה שהחניה מוצמדת לדירה של הסבא מדובר בפלישה לרכושו והסגת גבול וניתן להזמין משטרה ולבקש מהם סיוע בפינוי במיוחד אם טרם חלפו 30 יום (סעיף 18 לחוק המקרקעין).ניתן גם לפנות במידת הצורך לבית המשפט או למפקח על הבתים המשותפים.
בהנחה ומדובר ברכוש משותף - גם אז לכל בעל דירה יש זכות לבצע שימוש סביר ברכוש המשותף שאינו מונע שימוש סביר אחר משאר הדיירים. במצב בו מדובר ברכוש משותף אין לסבא שלך זכות מוקנית לחנות בחניה ספציפית ולכן זו לא חניה של סבא שלך כפי שתיארת. לכן על נציגות הבית המשותף לפנות לשכן ולדרוש את סילוק המכולה המונעת שימוש סביר משאר הדיירים. עם זאת במסגרת השיקולים שיש לשקול יש להביא בחשבון כי גם לשכן יש זכות לבצע שיפוץ בדירה ולהעמיד מכולה בסמוך לבנין בזמן קצוב, כך שבסופו של דבר אם קיימת לשכן חניה זמינה בסמוך - שאינה פוגעת בשאר הדיירים עליו להשתמש בה ואם לא - על נציגות הבית המשותף להגיע עמו להסדר זמני להצבת המכולה שיפגע במינימום בשאר השכנים
בברכה
עו"ד יהודה וישניצקי
מנהל פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




