פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תביעה כנגד קבלן ושכן בשל נזילה
האם ניתן לתבוע שכן וקבלו בבית משפט שלום?
למפקח על המקרקעין קיימות סמכויות מקבילות לשל בית משפט השלום.
לפיכך, את יכולה לתבוע בבית משפט השלום הן את הקבלן והן את השכן.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
צריכה את עזרתכם של מנהלי הפורום ועו"ד בבקשה
והאם זה אכן תחום הטיפול שצריך אבל הגיעו מיים עד נפש ונראה לי צריך התערבות של איש מקצוע.מכיון שאני שכירה שבקושי מסיימת את החודש עובדת בעוד משרה וצריכה לפרנס נפשות נוספות.אין ברשותי כסף לאיש מקצוע למרות שאני בטוחה שזו הדרך המנומסת לפעול.
הסיפור שלי הוא כזה .לפני עשור רכשתי דירה בכספים שקבלתי בירושה מאבי זל דירה קטנה במרכז תל אביב
רכשתי אותה מכל מיני פרמטרים מחיר זול מאוד סביבה נחמדה מכיון שאני מתנדבת בגופים ציבורים כגון כלביות רשות הטבע והגנים וכו... אז הבינין היה מוקף בעצים מדהימים עם גזעים שרק בתל אביב אפשר לראות עצים בני 60 שנה . ופה מתחיל הסיפור שלי .
בכניסת הבינין רחבת הבינין מבין שתי פינות הגדר של הבינין בצד שמאל גובל עם בינין שמסתבר שבו גר וועד הבית של הבינין. ישנו עץ מהמם שעושה צל על כל צידו השמאלי של הבינין המדרכה ושטח החצר של הבינין שאני מתגוררת בו . מצידו השמאלי של הבינין בגדר שגובלת עם הבינין שסימו לבנות לפני כ 4 שנים היה עץ זהה שעשה צל על צידו הימיני של הבינין וכניסת הבינין שביל כניסת הבינין וכל שטח החצר. (ישנו גם עץ בשטח האחורי של הבינין גם צמוד לגדר עם הבינין החדש שבנו )משום מה העץ בחלקו האחורי עושה לבעל הבינין החדש צל על כל דירות הגן שלו ומציל את שטח החצר מלבד עצים צעירים שהוא דאג לנתוע בשטח הבינין שלו (זה משקיע צרפתי עם שותפים שגרים באותו בינין ואת יתר הדירות משכירים לתושבי חוץ לתקופות קצרות וארוכות )לפני 4 שנים יום בהיר שאני חוזרת מבין עבודה לעבודה אני מגלה משאית שמפנה את כל העץ שעמד בחלק הימני שגובל עם הבינין החדש בחזית הבינין מלבדו כל העצים השאירו אותם מה שנשאר זה גזם עץ עבה מהמם . עם כאב לב שברון לב מועקה הדירה וחוסרת יכולת להחזיר את הנעשה לאחור התחלתי למרר בבכי ולא ידעתי מה לעשות. לא פניתי לאיש והתחלתי לברר ברשות הטבע מה עושים. נאמר לי שזה עבירה על חוק פקיד היערות קריטת עצים ללא בקשת רשות של איש. שאלתי את וועד הבית הוא לא התיחס אלי כהרגלו זוק זקנים הרירים בנפשם שאחד מהם הראה לי הסכם כתוב תמורת עץ אחד בן 60 שנה 4 עצים צעירים מבלי לנמק איזה עץ מי אמור לטפל בעצים צעירים לאורך כל השנים הראשנות מבחינת תחזוקה והשיה וטיפוחם. לאחר מכן פניתי לנציג הבינין החדש שזה התיחס בזלזול כמו וועד הבית ואמר תתבעי אותנו.שניהם גם וועד הבית וגם הנציג הבינין החדש עברו על חוק קריטת עצים אין להם אישור כזה מפקיד היערות ואגרונום נתחיל מזה.נמשיך שמאותו יום העצים פשוט נבלו והדרדר מצבם. הבאתי אגרונום פרטי שהסביר שזו עבירה על החוק שאותם עצים צריכים בשנים הראשונות כמויות אדירות של מיים דשן זמן וטיפוח. מאותו יום איש לא מטפח משקיע ועושה משהו. לא וועד הבית של הבינין שלנו שבקושי מזמין איש לשטיפת רצפות פעם בשבועים . ולא נציג הבינין החדש שרק דואג כיס הפרטי שלו ולדיירי החוץ שלו .מסתבר שלבינין החדש יש עוד חריגות שונות ומשונות שהעיריה לא היתה מאשרת אותם בכלל וזה גובל בפלילים. אבל נשים את זה רק בצד.
אני בזמני הפנוי בין עבודה לעבודה עם כאב לב תיסכול חוסר יכולת לעשות כלום עומדת כל יום מזה 4 שנים רק בשנה הראשונה חיכיתי לראות מי יעשה מה בקשר למצב ובגלל חוסר התיחסות קניתי צינור מיים ועל חשבון כל הדיירים וחשבוני זמני הפנוי שאני יכולה לעבוד בעוד עבודה בזמן הזה הולכת קונה דשנים מתיעצת עם גננים על כל נזק שנגרם לעצים כי מבחינתי שתלו עצים סוג ב שלא עלו כלום מלבד הובלה. עומדת שעתיים כל יום ומשקה את אותם עצים רק בזכותי אותם עצים נראים קצת עם שמחת חיים ומטופחים.אני מרגישה שמזלזלים בי מכל הבחינות ומכל הצדדים של הבינין שלי וועד הבית ונציג הבינין החדש.
אני כותבת הודעה זו כדי לנסות להבין את מה שאני יכולה לעשות להגיש תביעה נגד שני הצדדים שעברו על חוק קריטת עצים ללא אישור מפקיד היערות אין להם הסכם כזה בנוסף רק אני מטפחת את העצים וזה ממש לא התפקיד שלו פשוט קפוא אותו עלי בלי שבקשו בגלל שיש לי לב טוב ורחב אני עושה זאת אז יש פה זמן מבוזבז כסף וציוד מבוזבזב מכיסי הפרטי . עץ שהיה אחת הסיבות לרכישת הדירה שלא ניתן להחזירו רק עם יעתיקו עץ כזה מהצפון שכרוך בעלויות מטורפות .ויש עוד סיבות נוספות מאמינה שיכלות לשמש עילה לתביעה. מכיון שאני שכירה בכמה עבודות וצריכה לפרנס עוד אנשים אני עובדת עצות ולא יודעת מה עלי לעשות
ואשמח ליעוץ ועזרה לא בהכרח תביעה קטנה ולנסות לקבל את מה שמגיע לי על נסיבות העבר ההווה והעתיד שלא ניתן להחזירו .
מחכה לתשובות בהקדם
וממש תודה רבה
גילה
תשובה
לצערי, במסגרת הפורום ניתן לקבל מענה לשאלות ממוקדות וקונקרטיות.
בשל מורכבות המקרה אני מציעה לך לפנות לייעוץ אישי.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יפוי כוח
האם זה אותו מסמך בדיוק ככמו יפוי כוח לעו"ד?
האם יפוי כוח לאדם פרטי צריך להיות נוטריוני?
כן, ניתן לתת יפוי כוח לאדם פרטי לצורך מכיר או השכרת נכס, אולם יפוי כוח זה צריך להיות יפוי כוח נוטריוני, ולא יפוי כוח "רגיל" כפי שניתן לעו"ד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
ענת קצ
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התקנת בלון גז בדירת פנטהוז
הנני דיירת הגרה בבניין משותף בן 8 קומות, כשהקומה ה-8 הינה דירת פנטהוז, לאחרונה בעל הפנטהוז התקין בלון גז גל גג דירתו,האם הדבר הוא חוקי? יש לנו הדיירים אספקת גז מרכזית.
בתודה מראש
התקנת בלון גז בדירת פנטהוז
האם הגג צמוד בטאבו לדירתו או שהוא מהווה רכוש משותף של כלל הדיירים?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצול דירה כחוק
כרגע אני ואישתי גרים במפלס התחתון ואילו במפלס העליון לא נעשה כל שימוש, אך זהוא מפלס היכול להתנהל כיחידה עצמאית לגמרי, תשתיות גז מים חשמל אינסטלציה.
האם מבחינה חוקית אני יכול לפצל את שני המפלסים?
פיצול דירה כחוק
יש לפנות לרשות המקומית לצורך קבלת הנחיות לקבלת היתר לפיצול כחוק
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסד מהשכרת נכס
אני עצמאי בעסק פרטי שלי.
יש לי נכס-חנות אותה אני משכיר ומוציא על כך חשבונית מס
השוכר לא חידש חוזה וכבר חודשיים שהנכס לא מכניס לי שכר ואני משלם ארנונה מים חשמל ועד בית...
שאלתי היא אם עד סוף השנה אני לא אצליח להשכיר הנכס האם אני רשאי לנכות את ההוצאות האלה אפילו שאין לי הכנסה מהשכרה.אני מנהל ספר תקבולים כדין.
בברכה
דני.
פנה לפורום דיני מיסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עמותה בעלת דירות בבניין
שאלתי :האם עמותה שבבעלותה 3 דירות בבניין נחשבת כקול אחד באסיפות דיירים או כ3 קולות?
הבניין מכיל כ10 דירות בלבד? ולכל קול יש משמעות!
בברכה ותודה
לכל דירה יש קול
מקווה שעזרתי,
עו"ד רחל אדרי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טעות עו"ד בהעברת זכויות במנהל
על מנת להעביר זכויות על הקרקע - העו"ד פתח בקשה במנהל. לאחר כמה חודשים מעביר הזכויות קיבל מהמנהל שובר לתשלום דמי היוון בסכום גבוה מאוד. כאן התבררה הטעות - העו"ד לא היה צריך לפתוח בקשה במנהל... (הוא פשוט התעלם מהסעיף המדבר על שטחי קו עימות, סעיף שבדיעבד אנחנו ידענו עליו). כמובן שמעביר הזכויות לא מעוניין לשלם את דמי ההיוון. בחוזה שנחתם ביננו מצויין סעיף ביטול. איננו יכולים להכריח את מעביר הזכויות לשלם את סכום דמי ההיוון הגבוה ממילא, אך ברצוננו לקבל את הסכום המצויין בסעיף הביטול בחוזה שביננו. הוא מצידו מעוניין לבטל את החוזה ללא קנס כספי.
כרגע - מעביר הזכויות מושך את הזמן, והעו"ד המשותף שלנו כנראה שעוזר לו בכך... אנחנו מנסים להתחיל תהליך קליטה חדש בישוב אחר, אך איננו יכולים להכנס לתהליך אם החוזה לא מבוטל. מצד שני - איננו רוצים לוותר על הקנס כיוון שיצאנו בהפסד גדול מכל הסיפור הזה (לא יכולים לקבל את השטח, עלויות נלוות ששולמו וכסף ששכב כמעט שנתיים אצל העו"ד ללא שום שואה).
מה עלינו לעשות על מנת לאלצו לשלם לנו את הקנס? ולצאת החוזה? (כבר הסכנו לוותר על 50%, מתוך התחשבות שהטעות היתה של העו"ד ולא שלו...).
האם ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות? את מי?
טעות עו"ד בהעברת זכויות במנהל
פורום זה נועד לתת מענה לשאלות ממוקדות וכלליות.
על פי התיאור בשאלתך נראה כי יש צורך בייעוץ אישי.
ניתן לפנות לייעוץ אישי באתר.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה מופחת לנכה
רכישה מופחת של 0.5%על הדירה הנוספת, מבלי שאמכור את הדירה הנוכחית
שבבעלותי לאחר קבלת הדירה החדשה.
כמה פעמים יכול נכה לקבל הנחה במס רכישה?
נכה זכאי לקבלת הנחה ברכישת דירה פעמיים במהלך חייו.
ראה תקנה 11 כדלהלן:
נכה, נפגע ומשפחות חיילים שנספו במערכה
11. (א) מכירת זכות במקרקעין לנכה, לנפגע או לבן משפחה של חייל שנספה במערכה לשם שיכונם חייבת במס רכישה בשיעור של 0.5%, ובלבד שחיוב במס רכישה בשיעור של 0.5% כאמור לא יינתן לאדם אחד אלא שתי פעמים בלבד.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
להעביר שתי דירות לאחותי
תודה .
העברה דירה במתנה בין אחים
מה מקור הבעלות בדירות?
האם הדירות ניתנו לשניכם במתנה?
האם התקבלו בירושה?
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חיזוק מבנים
התנגדות לחיזוק מבנים
תיאור הנסיבות בשאלתך אינו ברור.
האם את מעוניינת להתנגד לשיפוץ שהוא הכרחי לבניין?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה הבית בטאבו
נוהל העברת זכות שכירות ברשות מקרקעי ישראל
אומנם קיבלת את החזקה בבית, אולם על פי הרישום ברשות מקרקעי ישראל כנראה שהבעלות עדיין לא רשומה על שמך
יש לפעול על פי נוהל העברת זכויות של רשות מקרקעי ישראל וכחלק מנוהל זה יש להחתים את המוכר על שטרי העברת זכות שכירות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה במתנה
העברה במתנה של דירה - סעיף 62 לחוק מיסוי מקרקעין
יש לקחת בחשבון שבהעברה ללא תמורה ישנה תקופת צינון בה הקונה לא יכול למכור את הדירה בפטור.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לפמי פונים בנוגע לפיצוי בגין הפקעת קרקע
הבנו שיש החלטת בית מישפט שניתן לתבוע מ-2013 עד 2016 בגין הפקעות ישנות
למי אני פונה לצורך תביעה על פיצוי בגין הפקעת קרקע
שאלנו הרבה אנשים בעיקר במועצה ובמשרד הפנים ואף אחד משום לא לא יודע
גם זה לא כתוב באף אתר
נסה בפורום בתי משפט
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח לינארי במכירת בית שנבנה על מגרש
מס שבח לינארי במכירת בית שנבנה על מגרש
יש לערוך שומה עצמית באמצעות סימולטור מס שבח.
אין אפשרות במסגרת המענה בפורום לערוך חישובים כאלו או אחרים.
פני לייעוץ אישי
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חברת אחזקה צריכה לגלות שקיפות לגבי חשבונות?
חוק המכר מפנה לחוק המקרקעין סעיף 71(ב)(1) אשר מציין כי מתחזק כי הוא מי אשר מונה על ידי דיירי הבניין לתחזק.
ועל פי חוק המכר 71. (ד)* על המתחזק יחולו, לענין ניהול החשבונות ואישורם והמצאת מידע לבעלי הדירות, החובות המוטלות על גזבר בסעיף 16 לתקנון המצוי שבתוספת.
ובתוספת ג) בעל דירה רשאי בכל עת סבירה לעיין בפנקס ההכנסות וההוצאות, בחשבונות, בקבלות ובמסמכים הנוגעים להם ובדין וחשבון הכספי.
האם הגיוני שחב' אחזקה צריכה להציג לדיירים את חשבונותיה, הוצאותיה והכנסותיה?? זו חב' פרטית.
לדעתי מדובר בהוצאות הרלוונטיות למבנה
מה יקרה, למשל, אם "המתחזק" מנהל 10 בניינים. יעלה על הדעת שבניין אחד רשאי להציץ בחשבונות של הבניין האחר?
2. להבנתי, הדברים נוגעים רק לחשבונות, ההוצאות, הקבלות והמסמכים הנוגעים ל-"תיק הבניין". כלומר, כל דייר זכאי לעיין במסמכים שקשורים במישרין לבניין שלו, מכח סעיף 16 שבתקנון המצוי. זה גם נשמע הגיוני.
3. תשומת לבך לכך שזכות העיון נובעת מהתקנון המצוי. אבל אסיפת הדיירים רשאית לקבוע תקנון מוסכם, שהוראותיו שונות מהתקנון המצוי.
שאלה נפרדת היא, אם בתקנון המוסכם ניתן לקבוע הוראה שמונעת - במפורש - את זכות העיון.
סעיף ביטוח מבנה ואחריות על מבנה
על מי חלה חובת תשלום עבור ביטוח מבנה?
אין חוק בענייו זה.
הנוהג הוא כי כאשר יש דרישה לביטוח על ידי השוכר, אמורה להיות בחוזה גם התייחסות לנזקים אחרים שלא מכוסים על ידי הביטוח.
בעיקרון, נזקים שמבנה שנגרמו לא במעשה מכוון או רשלנות על ידי השוכר לא אמורים להיות משולמים על ידי השוכר.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סמכות מקומית
אני לא בטוחה בקשר לשאלתך - אך אם תשאלי מה דעתי:
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה
ישראלי שנשוי לזרה, ויזה ב/1
האם ניתן לרכוש דירה רק על שם הישראלי כדי להינות ממרגות מס רכישה מופחתות? שכן תושב חוץ משלם מס גם דירה ראשונה, למיטב הבנתנו
פנה בבקשה לפורום דיני מיסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעקבות פרוייקט בינוי פינוי – המשך תשלום ביטוח מבנה
מבחינת ביטוח המבנה - האם ניתן לא לשלוח לתקופה בה לא תהיה לי דירה?
מה עושים פרוצדורלית בסיטואציה שכזו שאני עומדת לעבור לתקופה של 3-5 שנים לדירה שכורה??
אודה לעזרתכם. תודה
האם עלי לשלם משכנתא בזמן פרויקט פינוי בינוי?
פני לבנק בשאלה זו. כן, יש לעדכן את הבנק על הפרויקט.
כמו כן, למיטב ידיעתי, על עוה"ד שמטפל בפרויקט יהיה לפנות לבנק ממנו נטלת הלוואה ולקבל את הסכמתם לשינוי הרישום בזכויות בדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול חוזה שכירות
האם יש עילה לביטול חוזה שכירות מצד השוכר אם ישנו תהליך של בניית בניין ממש מתחת לחלון הדירה שלא היה בזמן חתימת החוזה??
אין שום סעיף בחוזה שמדבר על כך.
תודה
האם ניתן לבטל חוזה שכירות בגין בנייה בסביבה?
ככל שאין התייחסות למקרה מעין זה בחוזה השכירות, יהיה עליך להוכיח כי בניית הבניין אינה מאפשרת מגורים סבירים בדירה.
כמו כן, חוק השכירות והשאילה קבע כדלקמן:
פטור מחובת התשלום
15. (א) היה הנכס המושכר מקרקעין ונמנע מן השוכר להשתמש בו למטרת השכירות מחמת נסיבות הקשורות במושכר או בדרכי הגישה אליו והשוכר לא ביטל את החוזה בשל כך, פטור הוא מתשלום דמי השכירות בעד הזמן שהשימוש נמנע כאמור; המשכיר רשאי, כעבור זמן סביר בנסיבות הענין, לבטל את החוזה, זולת אם הודיע לו השוכר לפני כן שהוא מוותר על הפטור מתשלום דמי השכירות.
(ב) הפטור האמור יחול רק אם בעת כריתת החוזה לא ידע השוכר על הנסיבות האמורות בסעיף קטן (א) ולא היה עליו לדעת עליהן, או לא ראה אותן ולא היה עליו לראותן מראש, ולא יכול היה למנען.
בהצלחה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום וועד
יש בבעלותי דירה שאני משכירה אותה, יש בבניין בעיה עם תשלומי ועד הבית , ועקב כך הבניין לא נקי ואפילו די מוזנח, חתמתי חוזה עם דיירים חדשים ויש שם סעיף שהם מחויבים בתשלום הזה. אולם הם ראו את הבניין והחליטו שלא מתאים להם לשלם כשהבניין נראה ככה.(למרות שהם ראו את הבניין ויש בבניין גם מעלית, חשמל, ומערכת סולרית)
האם יש באפשרותי לבטל את החוזה עמם בלי קנס כלשהו.
האם ניתן לבטל חוזה שכירות בגין אי תשלום ועד בית?
יש לקרוא בעיון את חוזה השכירות על מנת לענות על שאלתך.
בעיקרון, ברוב חוזה השכירות קיימת התייחסות לאי עמידה בהתחייבויותיו של השוכר והסנקציה שתופעל בגין כך מצד בעל הדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום וועד
אני גרב בבניין של 3 4 ו5 חדרים אנחנו משלמים וועד 150 ש"ח כאשר 3 חדרים משלמים 120 ש"ח, כמה דירת 4 חדרים צריכים לשלם?
תודה
תשלום ועד
החלוקה צריכה להתבצע בשוויוניות בהתאם לשטח הדירות, ובהחלטה שתיקבע ברוב באסיפה.
בברכה,
עו"ד יפית יוחפז
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת דירה עם שותף שמעוניין להישאר
מכירת דירה עם שותף
נכון להיום, אתה הבעלים של הדירה, ולכן אתה זה שמוכר את הדירה לצד ג'.
באפשרות השותף שלך למצוא שותף שירכוש ממך את הדירה, ושוב הוא יקנה מחצית ממנה ותירשם לטובתו הערת אזהרה
יחד עם זאת, יש לכך מספר בעיות:
1. הוא יצטרך לשלם מחצית מהסכום אותו אתה דורש- שכן הוא קונה מחצית.
2. צריך למצוא קונה שיהיה מעוניין לרכוש רק מחצית ולהירשם כבעלים בשלמות של הנכס.
3. קיימת חשיפה של השותף שלך כאשר הוא קונה מחצית דירה, אולם לא רשום כבעלים של מחצית דירה. יכולות להישמע טענות כי אין לו זכויות כלל.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור תוכנת הר 1202 בהוד השרון בצפיפות גבוהה של 17
מה נשאר לו מזה בעסקת קומבינציה אם נניח זה 40 אחוז עבורו ו 60 אחוז לקבלן.
כמוכן האם הנטו משמע שזה אחרי הפרעה של כ 40 אחוז לצרכים ציבור.
לציין שמדובר בתכנית כוללת גדולה שבנוסף ל 17 יחידות דיור נטו כולל אזורי תעשה מסחר וציבורי.
אישור תוכנית
בשאלתך חסרים לי נתונים כמו כמה דונם החלקה וכמה בעלים יש.
בברכה,
יפית יוחפז, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ודיני מקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





