פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
אי חגירת חגורת בטיחות
דורון
28/08/09
קיבלתי קנס על כך שהנוסע במושב האחורי לא חגר חגורת בטיחות.
אותו נוסע היה פועל שאמרתי לו לחגור חגורת בטיחות ואף וידאתי שכך הוא נוהג. אולם במהלך הנסיעה הוא שחרר את החגורה. למרות שהסברתי את הסיטואציה לשוטרת, היא רשמה דוח נגדי. אני שוקל ללכת לבית משפט. מה דעתכם?
אותו נוסע היה פועל שאמרתי לו לחגור חגורת בטיחות ואף וידאתי שכך הוא נוהג. אולם במהלך הנסיעה הוא שחרר את החגורה. למרות שהסברתי את הסיטואציה לשוטרת, היא רשמה דוח נגדי. אני שוקל ללכת לבית משפט. מה דעתכם?
אחריות הנהג לנוסעיו.
יעקבי
28/08/09
אין עוררין שהנהג אחראי לשלום נוסעיו.
אבל גם לאחריות זו יש גבולות.
לאור הסברך היה מקום לרשום את הדו"ח לחובת הנוסע.
יתכן ומדובר בפועל זר ומשום כך הוטלה האחריות על הנהג.
כפות המאזניים בבית המשפט אפשר שלא ינועו.
מנגד אפשר לנסות להמיר הדו"ח לאזהרה אם הנהג עומד בקריטריונים:
א. ותק רישיון 5 שנים ומעלה.
ב. לא נרשמו דו"חות תנועה בשנתיים האחרונות.
ג. הודאה באשמה והבעת חרטה.
ד. עבר תעבורתי שאינו מכביד.
אבל גם לאחריות זו יש גבולות.
לאור הסברך היה מקום לרשום את הדו"ח לחובת הנוסע.
יתכן ומדובר בפועל זר ומשום כך הוטלה האחריות על הנהג.
כפות המאזניים בבית המשפט אפשר שלא ינועו.
מנגד אפשר לנסות להמיר הדו"ח לאזהרה אם הנהג עומד בקריטריונים:
א. ותק רישיון 5 שנים ומעלה.
ב. לא נרשמו דו"חות תנועה בשנתיים האחרונות.
ג. הודאה באשמה והבעת חרטה.
ד. עבר תעבורתי שאינו מכביד.
אם תוכיח שעשית הכל ע"מ שיחגור
עו"ד אילון אורון
29/08/09
וגם שלא היה ספק בידך לעצור אתהרכב, לאחר פתיחת החגורה, תיהיה הצדקה לביטול הדוח שכן אין המדובר באחריות מוחלטת.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
חגורת בטיחות רביעית במושב האחורי של רכב משפחתי
יאיר האס
28/08/09
האם מותר במסגרת החוק להתקין חגורת בטיחות רביעית במושב האחורי של רכב משפחתי רגיל ולחגור שם 4 ילדים בעת ובעונה אחת. ואם מותר, האם זה מצריך סעיף מיוחד בביטוח הרכב? הייתי רוצה הפנייה מדויקת לתקנות המתייחסות לנוש זה. תודה!
חגורה רביעית .
מיקו
28/08/09
בהגדרת רכב פרטי , מותר להסיע עד שמונה נוסעים ,נוסף לנהג ,( ההדגש על עד שמונה נוסעים )אם תסתכל ברשיון רכב מצויין רק מס הנוסעים ליד הנהג.הנוסעים חייבים לשבת על המושב ,ולא אחד על השני .כלומר, אם הינך מסיע 4 ילדים ,כולם חייבים לשבת על המושב ,3 חגורים ואחד לא חגור ,אסור שתהיה חגורה פנויה ונוסע לא חגור , כל שינוי מבנה ברכב ( לעניין זה, התקנת חגורה ,מחייבת אישור משרד הרישוי ) כמו כך ,אסור לחגור שני ילדים בחגורה אחת , לעניין ביטוח רכב פרטי ,שים לב ,שבסעיף נוסעים כתוב כחוק ,ולא מספר כל שהוא ,,,,
דוחות תנועה ישנים
יאיר
27/08/09
שלום,
קיבלתי בדואר דרישה לתשלום חוב מעיריית חיפה בגין 3 דוחות חניה משנת 97 בסכום של 1475 ש"ח כאשר הסכום המקורי של הדוחות הוא : 210 ש"ח.
לאחר התכתבות ארוכה וממושכת עם העירייה לא הצלחתי לבטל את הדרישה לתשלום.
בתגובה לטענתי כי לא קיבלתי לביתי במשך השנים דרישה לתשלום, שלחה לי העירייה טופס עם ציון התאריכים שבהם נשלחו מכתבים תוך ציון האם המכתב נשלח בדואר רשום או רגיל.
ברצוני לשאול מספר שאלות :
1. האם טופס זה מהווה הוכחה לשליחת המכתבים. ?
2. כאשר ביקשתי מעירייה הוכחה מהדואר שאכן נשלחו המכתבים, טענה העירייה שאני יכול לקבל אישור כזה תמורת תשלום של 150 ש"ח, האם ניתן לדרוש תשלום עבור זה ?
3. קיים פער של יותר מ- 3 שנים בין משלוח המכתבים בדואר רשום (כאשר בתוך ה- 3 שנים נשלחו לטענת העירייה מכתבים רגילים), האם זו עילה להתיישנות ?
4. לאחר התכתבויות ממושכות עם העירייה טענתי במכתבי האחרון כי הטופס הממוחשב לא מהווה הוכחה לשליחת המכתבים ואני מבקש שימציאו לי הוכחת משלוח מהדואר, בתגובה לכך טענה העירייה כי אין לה מה להוסיף ולא התייחסה עיניינית לטענתי, מה עלי לעשות ?
אודה להתייחסותכם.
יאיר
קיבלתי בדואר דרישה לתשלום חוב מעיריית חיפה בגין 3 דוחות חניה משנת 97 בסכום של 1475 ש"ח כאשר הסכום המקורי של הדוחות הוא : 210 ש"ח.
לאחר התכתבות ארוכה וממושכת עם העירייה לא הצלחתי לבטל את הדרישה לתשלום.
בתגובה לטענתי כי לא קיבלתי לביתי במשך השנים דרישה לתשלום, שלחה לי העירייה טופס עם ציון התאריכים שבהם נשלחו מכתבים תוך ציון האם המכתב נשלח בדואר רשום או רגיל.
ברצוני לשאול מספר שאלות :
1. האם טופס זה מהווה הוכחה לשליחת המכתבים. ?
2. כאשר ביקשתי מעירייה הוכחה מהדואר שאכן נשלחו המכתבים, טענה העירייה שאני יכול לקבל אישור כזה תמורת תשלום של 150 ש"ח, האם ניתן לדרוש תשלום עבור זה ?
3. קיים פער של יותר מ- 3 שנים בין משלוח המכתבים בדואר רשום (כאשר בתוך ה- 3 שנים נשלחו לטענת העירייה מכתבים רגילים), האם זו עילה להתיישנות ?
4. לאחר התכתבויות ממושכות עם העירייה טענתי במכתבי האחרון כי הטופס הממוחשב לא מהווה הוכחה לשליחת המכתבים ואני מבקש שימציאו לי הוכחת משלוח מהדואר, בתגובה לכך טענה העירייה כי אין לה מה להוסיף ולא התייחסה עיניינית לטענתי, מה עלי לעשות ?
אודה להתייחסותכם.
יאיר
לך לדואר
יעקבי
29/08/09
כ"א על אי ציות להוראות שוטר הולך רגל מה עושים?
פנינה
27/08/09
מכר שלי עבר בכביש ללא מעבר חצייה כאשר הוא מדבר בסלולר. שוטר עבר שם בניידת שלו (גיפ) ואמר לו לעצור, אותו מכר המשיך ללכת והתעלם מהשוטר, לאחר מכן השוטר החל במרדף אחרי הבחור, ברגע שהבחור הבחין שאין מנוס הוא נעצר. השוטר דחף אותו ו"פתח" לו את הגבה פצע אותו וגרם לו לחבלות בפנים.
יש דיון בספטמבר, מה ניתן לעשות בקשר לכ"א לפי ס' 23 (א)(1)
יש דיון בספטמבר, מה ניתן לעשות בקשר לכ"א לפי ס' 23 (א)(1)
להתייעץ עם עו"ד
אורן המקורי
27/08/09
צריך נימוק משכנע מדוע התעלם מן השוטר
יעקבי
27/08/09
אולי חרשות?
כמו כן לנמק מדוע אילץ השוטר להפעיל כוח.
כמו כן לנמק מדוע אילץ השוטר להפעיל כוח.
חופשה לנותן עבודה עצמאי במקום יחיד ובמשרה מלאה
דני גורדון
27/08/09
תוכן הפניה:עובד כעצמאי - מתן שרות - משרה מלאה ובלעדית. מגיע לי חופשה? כמה? או האם כלולה בשכ"ע?. לא סוכם דבר על זה בעת חתימת החוזה...
תודה,
דני
תודה,
דני
אתה מוזמן להפנות השאלה לפורום דיני עבודה
עו"ד אילון אורון
מנהל
27/08/09
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום דיני תעבורה.
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
עו"ד אורון
מנהל פורום דיני תעבורה.
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התעלמות המשטרה לבקשת מידע עבור שלב ההוכחות
ל.ר.
27/08/09
בתאריך 30/07/2009 שלחתי פקס עם בקשות מהמשטרה לרבות נהליה השונים. וידאתי שהם קיבלו את הפקס ונמסר לי שיעבירו אותו למי שמיועד לטפל בנושא.
עברו כבר 27 ימים. כיצד עלי לפעול? ומה הזמן הסביר למענה?
תודה מראש.
עברו כבר 27 ימים. כיצד עלי לפעול? ומה הזמן הסביר למענה?
תודה מראש.
מידע מהמשטרה
עו"ד אילון אורון
מנהל
27/08/09
ניתן לפנות לממונה על המידע במטה הארצי.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום דיני תעבורה.
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום דיני תעבורה.
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
2 שאלות טכניות
ל.ר.
27/08/09
1. ידוע שתוקפו של תמרור ב-20 (הגבלת מהירות) עד הצומת הקרוב. האם "מחלף" בהגדרתו החוקי נחשב לענייננו כצומת?
2. בכניסה לר"ג מאלוף שדה בפניה שמאלה לרחוב הבילויים יש תמרור ב-3 (אסורה פניה שמאלה) ותמרור ב-6 (אסורת פניית פרסה שמאלה) בנוסף קיים רמזור כשהוא ירוק - ה-4 (חץ ירוק שמאל). עד כה נראה כי יש התנגשות בין הרמזור המאשר לכאורה שניתן לפנות שמאלה לבין התמרורים האוסרים זאת. מי גבוה יותר הרמזור המורה שניתן בירוק לפנות שמאלה או אסור בתכלית האיסור לפנות שמאלה? לכל אלו התווסף מתחת לתמרור ב-3 , תמרור אזהרה/הוריה/איסור - א-43 שמציין שהפניה שמאלה אסורה בין השעות 07:00-09:00 בבוקר. השאלה היא למה יש להקשיב תחילה? לרמזור, לתמרור ב-3 לתמרור ב-6 או לתמרור א-43?
האם בין השעות 7-9 מותר כשהרמזור תקין לפנות שמאלה? או גם שהוא תקין אסור לפנות שמאלה למרות שהרמזור פועל ומראה ירוק לכיוון שמאל?
תודה.
מצ"ב קישור ללוח התמרורים.
2. בכניסה לר"ג מאלוף שדה בפניה שמאלה לרחוב הבילויים יש תמרור ב-3 (אסורה פניה שמאלה) ותמרור ב-6 (אסורת פניית פרסה שמאלה) בנוסף קיים רמזור כשהוא ירוק - ה-4 (חץ ירוק שמאל). עד כה נראה כי יש התנגשות בין הרמזור המאשר לכאורה שניתן לפנות שמאלה לבין התמרורים האוסרים זאת. מי גבוה יותר הרמזור המורה שניתן בירוק לפנות שמאלה או אסור בתכלית האיסור לפנות שמאלה? לכל אלו התווסף מתחת לתמרור ב-3 , תמרור אזהרה/הוריה/איסור - א-43 שמציין שהפניה שמאלה אסורה בין השעות 07:00-09:00 בבוקר. השאלה היא למה יש להקשיב תחילה? לרמזור, לתמרור ב-3 לתמרור ב-6 או לתמרור א-43?
האם בין השעות 7-9 מותר כשהרמזור תקין לפנות שמאלה? או גם שהוא תקין אסור לפנות שמאלה למרות שהרמזור פועל ומראה ירוק לכיוון שמאל?
תודה.
מצ"ב קישור ללוח התמרורים.
הוראת שוטר הוראת רמזור הוראת תמרור לפי הסדר
יעקבי
27/08/09
הוראת שוטר גוברת על הוראת רמזור. הוראת רמזור גוברת על הוראת תמרור.
כאשר מערכת הרמזורים אינה פועלת או שנמצאת במצב של "צהוב מהבהב" יש להישמע לתמרורים.
כאשר מערכת הרמזורים אינה פועלת או שנמצאת במצב של "צהוב מהבהב" יש להישמע לתמרורים.
שני דוחות שונים על אותו אירוע
אורן פרידמן
27/08/09
עצרה אותי משטרה בצפון בתואנה שמסוק ראה אותי עוקף וחוצה קו הפרדה רצוף. אני מכחיש ובאמת לא חושב שעשיתי זאת. השוטרת נתנה לי זימון למשפט על העבירה הזאת. לפני שבוע קיבלתי בדואר רשום דוח, מאותה שוטרת ומאותו זמן, הפעם רשום שם עבירה שונה (פניה שמאלה שלא בקשת רחבה) עם קנס של 250 ש"ח. עכשיו אני נזכר, שכשהשוטרת עצרה אותי, היא אמרה בתחילה שפניתי שמאלה לא בסדר, וכשאמרתי לה שלא יכול להיות כי לא פניתי, היא דיברה עם המסוק והחליטה שהעבירה שלי היא שחציתי קו הפרדה לבן. מה עלי לעשות?
תשובה
אורן המקורי
27/08/09
אתה יכול לבקש ולהישפט על הדו"ח ביחד עם עבירת ה"זימון לביהמ"ש".
תשובה לאורן
עו"ד אילון אורון
31/08/09
ישנם כללים לבחינה האם מדובר באותה עבירה, או שאפשר להעמידך לדין פעמיים.
יתכן וישנו פתרון קסם להפטר דווקא מהדוח המסוכן יותר (ההזמנה למשפט).
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
יתכן וישנו פתרון קסם להפטר דווקא מהדוח המסוכן יותר (ההזמנה למשפט).
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האם יש טעות בשלט של החניה?
רן כהן
27/08/09
למיטב ידיעתי כיוון הקריאה בעברית הוא מימין לשמאל, בטקסט כמו גם במספרים. לכן, אם אני רוצה להגיד שהחניה בתשלום מ8 בבוקר עד 7 בערב, עלי לכתוב "חניה בתשלום: 19-8". נתקלתי בשלט ברמת גן שכתוב בו בצורה ההפוכה8-19, קרי החניה בתשלום מ7 בערב עד 8 בבוקר. אם זכרוני אינו מטעני היתה פעם פסיקה של בית משפט בנושא שקבעה שעברית קוראים מימין לשמאל ולכן בוטל דוח לאדם שחנא במצב דומה בבוקר. האם זכרוני נכון, כלומר כיוון הקריאה הוא אכן מימין לשמאל?
עברית מימין - מספרים משמאל
יעקבי
27/08/09
רגלי הימנית מגובסת, נהגתי בעזרת רגל שמאל.
אלי
27/08/09
למיותר לציין שהרכב הוא אוטומט ויש צורך להשתמש ברגל אחת בלבד בנהיגה.
השוטר נתן לי 6 נקודות וזימון לבית משפק לפי תקנה 26 (4) שאומרת:
26 אדם שמתקיים בו אחד מאלה לא ינהג רכב:
(1) הוא שרוי במצב העלול לסכן עוברי דרך;
(2) הוא נתון תחת השפעת סמים משכרים או משקאות משכרים;
(3) הוא אינו מסוגל לנהוג ברכב בבטחון סביר מחמת מצב נפשו או מחמת חולשה או ליקוי גופני;
(4) הוא במצב השולל ממנו את השליטה ברכב או את ראיית הדרך והתנועה בה.
לדעתי סעיף 3 הרבה יותר מתאים. האם יש לי סיכוי בבית משפט?
האם זה נחשב חוסר שליטה? (אני נוהג מעולה עם רגל שמאל).
האם בכלל יש לי אפשרות להוציא ממשרד הרישוי אישור נהיגה זמני במקרה כזה?
השוטר נתן לי 6 נקודות וזימון לבית משפק לפי תקנה 26 (4) שאומרת:
26 אדם שמתקיים בו אחד מאלה לא ינהג רכב:
(1) הוא שרוי במצב העלול לסכן עוברי דרך;
(2) הוא נתון תחת השפעת סמים משכרים או משקאות משכרים;
(3) הוא אינו מסוגל לנהוג ברכב בבטחון סביר מחמת מצב נפשו או מחמת חולשה או ליקוי גופני;
(4) הוא במצב השולל ממנו את השליטה ברכב או את ראיית הדרך והתנועה בה.
לדעתי סעיף 3 הרבה יותר מתאים. האם יש לי סיכוי בבית משפט?
האם זה נחשב חוסר שליטה? (אני נוהג מעולה עם רגל שמאל).
האם בכלל יש לי אפשרות להוציא ממשרד הרישוי אישור נהיגה זמני במקרה כזה?
1: לא 2: כן 3: לא
יעקבי
27/08/09
דוח על פלאפון | נשלח מאתר
גילה אבירן
26/08/09
קיבלתי דוח על כך שדיברתי באמצע נסיעה אך למעשה החזקתי את הפלאפון לשנייה אחת רק לומר שאני בנהיגה ושוטר תפס אותי. ביקשתי שיתחשב אך הוא סירב. האם יש משהו שאפשר לעשות כדי להפחית את הקנס?
תשובה
אורן המקורי
27/08/09
את גובה הקנס לא ניתן להפחית אולם אתה יכול לפנות בכתב ליחדית המשטרה בבקשה להמיר את הדו"ח באזהרה וזאת בתנאי:
1. וותק רשיון הנהיגה שלך הוא לפחות 5 שנים.
2. אין לך דוחות משטרה בשנתיים האחרונות.
3. עבר תעבורתי שאינו מכביד.
אלו הם התנאים הבסיסיים ביותר.
1. וותק רשיון הנהיגה שלך הוא לפחות 5 שנים.
2. אין לך דוחות משטרה בשנתיים האחרונות.
3. עבר תעבורתי שאינו מכביד.
אלו הם התנאים הבסיסיים ביותר.
הצעת עבודה ע"י שירות התעסוקה
בלה
26/08/09
במשך 10 שנים עבדתי בחברה גדולה בה קודמתי בסולם הדרגות באופן מהיר על סמך כישוריי ומקצועיותי . בשנים האחרונות מילאתי שורה של תפקידים בכירים, כל זאת ללא תואר אקדמאי, על אף שחלק מהתפקידים בהגדרה דורשים תואר. לפני מספר חודשים עזבתי את מקום עבודתי והתחלתי בדיווח בלשכת התעסוקה . לאחר תקופה הם הודיעו לי שרשאים לשלוח אותי לכל עבודה (עובדת מפעל, קופאית, עובדת אריזה וכו') ללא התייחסות למקצוע שרכשתי במקום העבודה. מבלי לזלזל בתפקידים האלה, מדוע אין התייחסות למקצוע שנרכש עם השנים במקום העבודה ואדם שיש לו השכלה פורמלית מקבל יחס מועדף?
פנה לפורום דיני עבודה.
אורן המקורי
27/08/09
דוח חנייה עירית חולון
אילנית
25/08/09
שלום רב,
היום הגיע לבתי שליח מטעם חברה שמטפלת בדוחות חנייה של עירית חולון וביקש שאחתום ומסר לי דוח חנייה שטוען שביצעתי לפני 7 שנים (ת.העבירה 21.8.02) לא ידוע לי שביצעתי עבירה זו ומעולם לא קיבלתי שום מכתב בגין עבירה זו לא בדואר רשום ולא ברגיל, מסר שאם לא אשלם תוך 48 שעות יגיעו אליי הביתה ויעקלו לי דברים התשלום כיום 364 ש"ח ובמקור 70 ש"ח. שאלתי היא האם לא חל חוק ההתישנות על דוח זה? וגם שלא ידוע לי שביצעתי עבירה זו ומעולם לא קיבלתי שום מכתב למעט היום אני יכולה לא לשלם? מה עליי לעשות? ממתינה לתשובה .תודה.
היום הגיע לבתי שליח מטעם חברה שמטפלת בדוחות חנייה של עירית חולון וביקש שאחתום ומסר לי דוח חנייה שטוען שביצעתי לפני 7 שנים (ת.העבירה 21.8.02) לא ידוע לי שביצעתי עבירה זו ומעולם לא קיבלתי שום מכתב בגין עבירה זו לא בדואר רשום ולא ברגיל, מסר שאם לא אשלם תוך 48 שעות יגיעו אליי הביתה ויעקלו לי דברים התשלום כיום 364 ש"ח ובמקור 70 ש"ח. שאלתי היא האם לא חל חוק ההתישנות על דוח זה? וגם שלא ידוע לי שביצעתי עבירה זו ומעולם לא קיבלתי שום מכתב למעט היום אני יכולה לא לשלם? מה עליי לעשות? ממתינה לתשובה .תודה.
דוחות חניה עירית חולון
אילנית
28/08/09
אני עדיין ממתינה לתשובה לשאלה ששלחתי לפני יומיים ומשום מה דילגתם עליה.תודה
תענו בבקשה על שאלה זו זה דחוף לי
אילנית
28/08/09
שלום רב,
היום הגיע לבתי שליח מטעם חברה שמטפלת בדוחות חנייה של עירית חולון וביקש שאחתום ומסר לי דוח חנייה שטוען שביצעתי לפני 7 שנים (ת.העבירה 21.8.02) לא ידוע לי שביצעתי עבירה זו ומעולם לא קיבלתי שום מכתב בגין עבירה זו לא בדואר רשום ולא ברגיל, מסר שאם לא אשלם תוך 48 שעות יגיעו אליי הביתה ויעקלו לי דברים התשלום כיום 364 ש"ח ובמקור 70 ש"ח. שאלתי היא האם לא חל חוק ההתישנות על דוח זה? וגם שלא ידוע לי שביצעתי עבירה זו ומעולם לא קיבלתי שום מכתב למעט היום אני יכולה לא לשלם? מה עליי לעשות? ממתינה לתשובה .תודה.
היום הגיע לבתי שליח מטעם חברה שמטפלת בדוחות חנייה של עירית חולון וביקש שאחתום ומסר לי דוח חנייה שטוען שביצעתי לפני 7 שנים (ת.העבירה 21.8.02) לא ידוע לי שביצעתי עבירה זו ומעולם לא קיבלתי שום מכתב בגין עבירה זו לא בדואר רשום ולא ברגיל, מסר שאם לא אשלם תוך 48 שעות יגיעו אליי הביתה ויעקלו לי דברים התשלום כיום 364 ש"ח ובמקור 70 ש"ח. שאלתי היא האם לא חל חוק ההתישנות על דוח זה? וגם שלא ידוע לי שביצעתי עבירה זו ומעולם לא קיבלתי שום מכתב למעט היום אני יכולה לא לשלם? מה עליי לעשות? ממתינה לתשובה .תודה.
חניה מטעה אחרי תמרור אין חניה
שלו
25/08/09
שלום,
קיבלתי לפני כשבוע דו"ח על כך שחניתי "במקום שהחניה בו נאסרה ע"י ראש המועצה האיסור מסומן ע"י תמרור" (הדו"חהוא דו"ח עיריה(מעצה אזורית עמק חפר) ולא דו"ח משטרה)
תמרור האוסר חניה מתפרס לאוך כל הכביש, אך היכנשהו באמצע הדרך יש מפרץ קטן, שלא מפריע לתנועה ומסומנים עליו סימוני חניה (קווים לבנים המפרידים בין חניה לחניה)
למרות שחניתי שם, בתוך חניה שנראית מוסדרת וכמובן לא מפריע לתנועה, קיבלתי דו"ח כי יש שלט שאסור לחנות שם וגררו לי את האוטו
האם יש טעם לבקש ביטול וללכת לבית דין על זה או שאני טעיתי? הרי על אחריות המועצה להסיר את ההטעיה הזאת.. והאם אני גם זכאי לקבל החזר על שחרור האוטו ממתחם הגרירה?
איך ייתכן בכלל שאני מקבל גם דו"ח וגם גרירה (כשאין טעם לגרור כי זה לא מפריע!!), האם זו לא חוצפה? ביחד יצא כל העסק כמעט 500 ש"ח
ראו תמונה מצורפת להבנת הסיטואציה
יש לציין שהמקום בו חניתי בנוי באספלט ולא נראה כמו "סתם חלק מצידי הכביש"
קיבלתי לפני כשבוע דו"ח על כך שחניתי "במקום שהחניה בו נאסרה ע"י ראש המועצה האיסור מסומן ע"י תמרור" (הדו"חהוא דו"ח עיריה(מעצה אזורית עמק חפר) ולא דו"ח משטרה)
תמרור האוסר חניה מתפרס לאוך כל הכביש, אך היכנשהו באמצע הדרך יש מפרץ קטן, שלא מפריע לתנועה ומסומנים עליו סימוני חניה (קווים לבנים המפרידים בין חניה לחניה)
למרות שחניתי שם, בתוך חניה שנראית מוסדרת וכמובן לא מפריע לתנועה, קיבלתי דו"ח כי יש שלט שאסור לחנות שם וגררו לי את האוטו
האם יש טעם לבקש ביטול וללכת לבית דין על זה או שאני טעיתי? הרי על אחריות המועצה להסיר את ההטעיה הזאת.. והאם אני גם זכאי לקבל החזר על שחרור האוטו ממתחם הגרירה?
איך ייתכן בכלל שאני מקבל גם דו"ח וגם גרירה (כשאין טעם לגרור כי זה לא מפריע!!), האם זו לא חוצפה? ביחד יצא כל העסק כמעט 500 ש"ח
ראו תמונה מצורפת להבנת הסיטואציה
יש לציין שהמקום בו חניתי בנוי באספלט ולא נראה כמו "סתם חלק מצידי הכביש"
חנית בניגוד לתמרור ב-29 האוסר חניה ועצירה.
יעקבי
28/08/09
אז פעם היה מותר והיו קוי חניה ( תמרור ד-19).
היום אסור אפילו לעצור.
הפרעה לתנועה? לא קשור בכלל.
חוצפה?... של מי?
היום אסור אפילו לעצור.
הפרעה לתנועה? לא קשור בכלל.
חוצפה?... של מי?
נהיגה בשכרות | נשלח מאתר
איציק בר
25/08/09
שלום רב. נתפסתי נוהג בשכרות במכשיר ישנוף בכביש החוף. התוצאה הייתה גבולית. האם זה קביל בבימ"ש?
תשובה
אורן המקורי
26/08/09
אם התוצאה לא הייתה מעל המינימום הנדרש לא היית מקבל הזמנה לדין.
ככל שעברת את הסף ב"קצת" הדבר יכול להיות לטובתך לעניין העונש.
שווה לגשת לעו"ד ולהתייעץ.
ככל שעברת את הסף ב"קצת" הדבר יכול להיות לטובתך לעניין העונש.
שווה לגשת לעו"ד ולהתייעץ.
השבתת רכב
יערה
25/08/09
שלום רב, חברתי נתפס כשהיא נוהגת שיכורה ברכבי (אני הייתי נוסעת ברכבה והייתי בטוח שזה במסגרת הכמות המותרת בחוק) קצין המשטרה השבית את רכבי ל 30 ימים. מדובר ברכב השייך למקום עבודתי. האם ישנה דרך לבטל את ההשבתה לפני תום 30 הימים? מה עלי לעשות?
תשובה
אורן המקורי
26/08/09
צרך להגיש בקשה לביהמ"ש לתעבורה ויש טעמים מיוחדים שצריך להראות בבקשה. בין היתר שעשית ככל שניתן כדי שהיא לא תנהג.
ילד במושב קדמי
אמא
25/08/09
מאיזה גיל מותר לילד לשבת במושב הקדמי שליד הנהג ?
הכוונה לילד שכבר אינו צריך מושב בטיחות.
הכוונה לילד שכבר אינו צריך מושב בטיחות.
8 שנים ויום
יעקבי
25/08/09
פניה שניה-זימון למשפט עברה 6718
*****
25/08/09
שלום,
פניתי לפני כמה זמן דרך הפורום לגבי זימון לדין שקיבלתי. הנושא די דחוף.
במכתבי הקודם ציינתי כי מאז 94 שאני על הכביש אין לי כמעט עברות כלל. יש לי כ 3 עברות שאחת מהן היא אזהרה.
במענה שקיבלתי נאמר לי שככל הנראה הנושא ייסגר כקנס. התקשרתי לתובעת בירושלים (שם נמצא התיק) ובקשתי לסגור את התיק ללא משפט. להפתעתי התובעת הסכימה לסגור את התיק אך ורק אם אסכים ל 45 ימי פסילה בפועל. הצעתי לפקסס לה תמונה וקבלה שמוכיחים כי ה DVD הוזז ימים אחרי קבלת הדו"ח לקום מותר.
התובעת לא הסכימה לשנות את תנאי העונש.
***צונזר ע"י מערכת-השארת פרטי התקשרות בניגוד למערכת***
פניתי לפני כמה זמן דרך הפורום לגבי זימון לדין שקיבלתי. הנושא די דחוף.
במכתבי הקודם ציינתי כי מאז 94 שאני על הכביש אין לי כמעט עברות כלל. יש לי כ 3 עברות שאחת מהן היא אזהרה.
במענה שקיבלתי נאמר לי שככל הנראה הנושא ייסגר כקנס. התקשרתי לתובעת בירושלים (שם נמצא התיק) ובקשתי לסגור את התיק ללא משפט. להפתעתי התובעת הסכימה לסגור את התיק אך ורק אם אסכים ל 45 ימי פסילה בפועל. הצעתי לפקסס לה תמונה וקבלה שמוכיחים כי ה DVD הוזז ימים אחרי קבלת הדו"ח לקום מותר.
התובעת לא הסכימה לשנות את תנאי העונש.
***צונזר ע"י מערכת-השארת פרטי התקשרות בניגוד למערכת***
תשובה
אורן המקורי
26/08/09
הייתי מנסה לדבר עם התובעת ביום המשפט. יתכן שתוכל לסגור משהו.
במידה ולא ילך עברך התעבורתי המקל יעמוד לזכותך בזמן גזר הדין.
במידה ולא ילך עברך התעבורתי המקל יעמוד לזכותך בזמן גזר הדין.
שלט נהג חדש- מיקום על פי החוק
שרון
24/08/09
לפי החוק יש חובה לשים שלט נהג חדש במקום הנראה לעין, בגודל מסוים וכו'.
שאלתי היא- האם ניתן להדביק את השלט גם מאחור, דהיינו- לא על השמשה האחורית היכן שכולם מדביקים, אלא על אחורי הרכב- למשל במקום שבד"כ מופיע שם הדגם של הרכב (מעל ללוחית הרישוי). האם על פי החוק בישראל הדבר אפשרי? בחו"ל יצא לי לראות (באוסטרליה ובפולין למשל, ובעוד מדינות) שרבים הדביקו את שלט הנהג חדש במקומות שציינתי לעיל, ולא על השמשה האחורית.
ככלל- במקומות אלה השלט נראה לעין הרבה יותר מאשר כשהוא ממוקם בשמשה האחורית.
שאלתי היא- האם ניתן להדביק את השלט גם מאחור, דהיינו- לא על השמשה האחורית היכן שכולם מדביקים, אלא על אחורי הרכב- למשל במקום שבד"כ מופיע שם הדגם של הרכב (מעל ללוחית הרישוי). האם על פי החוק בישראל הדבר אפשרי? בחו"ל יצא לי לראות (באוסטרליה ובפולין למשל, ובעוד מדינות) שרבים הדביקו את שלט הנהג חדש במקומות שציינתי לעיל, ולא על השמשה האחורית.
ככלל- במקומות אלה השלט נראה לעין הרבה יותר מאשר כשהוא ממוקם בשמשה האחורית.
לא...
יעקבי
25/08/09
תקנת התעבורה מורה על הצמדת השלט לשמשה אחורית ונימוקיה עימה (תקנה 9א(א).
אם תצמיד השלט באחורי הרכב הוא עלול ליפול ואז תטען "לא שמתי לב".
פרט לכך, השלט מוצמד כאשר נהג חדש נוהג ברכב, וכאשר ברכב נוהג נהג שאינו 'נהג חדש' עליו להסיר את השלט אחרת זו עברה בפני עצמה (תקנה 9 א(ב).
אם תצמיד השלט באחורי הרכב הוא עלול ליפול ואז תטען "לא שמתי לב".
פרט לכך, השלט מוצמד כאשר נהג חדש נוהג ברכב, וכאשר ברכב נוהג נהג שאינו 'נהג חדש' עליו להסיר את השלט אחרת זו עברה בפני עצמה (תקנה 9 א(ב).
דו"ח חניה כפול
ירון
24/08/09
שלום רב,
קיבלתי שני דו"חות חניה בתחום עיריית נתניה, כאשר הפרש הזמנים בין הדו"חות היה 25 דקות, באותו מקום חניה, על אותו רכב - דו"חות זהים פרט לשעת הדו"ח.
האם פרק זמן של 25 דקות הוא כזה אשר מותר לתת בו 2 דו"חות לרכב?
מהו פרק הזמן המנימלי שאסור לפקח לתת דו"ח נוסף אם בכלל קיים כזה דבר?
מה ניתן לעשות במצב כזה?
תודה!
קיבלתי שני דו"חות חניה בתחום עיריית נתניה, כאשר הפרש הזמנים בין הדו"חות היה 25 דקות, באותו מקום חניה, על אותו רכב - דו"חות זהים פרט לשעת הדו"ח.
האם פרק זמן של 25 דקות הוא כזה אשר מותר לתת בו 2 דו"חות לרכב?
מהו פרק הזמן המנימלי שאסור לפקח לתת דו"ח נוסף אם בכלל קיים כזה דבר?
מה ניתן לעשות במצב כזה?
תודה!
תשובה חלקית
אורן המקורי
24/08/09
לא ידוע לי על זמן מינימלי בין 2 דוחות והזמן המתואר במקרה הנ"ל הוא אכן מצומצם.
יש לפנות בכתב למחלקת החניה בצירוף צילום הדוחות ולבקש ביטול אחד מהם.
יש לפנות בכתב למחלקת החניה בצירוף צילום הדוחות ולבקש ביטול אחד מהם.
ביטול דוח בעקבות טעות טכנית
רוית
24/08/09
שלום,
קיבלתי דוח על עקיפה שהחלה בפס מקובקב והסתיימה בקו הפרדה רצוף.
השוטר הפחית את העבירה ובדוח ציין הפרעה לתנועה וגם הקנס היה מופחת,
בכל זאת רציתי לגשת לבית משפט אבל פרטי השוטר שנתן לי את הדוח לא מצויינים בדוח, הוא לא עידכן שום פרט לגביו
בקובייה שבה הוא אמור לעדכן את שמו ומספרו האישי הוא לא מילא דבר והוא גם לא חתם בתור עורך הדוח
האם יש לי עילה לבקשת ביטול הדו"ח ?
תודה
רוית
קיבלתי דוח על עקיפה שהחלה בפס מקובקב והסתיימה בקו הפרדה רצוף.
השוטר הפחית את העבירה ובדוח ציין הפרעה לתנועה וגם הקנס היה מופחת,
בכל זאת רציתי לגשת לבית משפט אבל פרטי השוטר שנתן לי את הדוח לא מצויינים בדוח, הוא לא עידכן שום פרט לגביו
בקובייה שבה הוא אמור לעדכן את שמו ומספרו האישי הוא לא מילא דבר והוא גם לא חתם בתור עורך הדוח
האם יש לי עילה לבקשת ביטול הדו"ח ?
תודה
רוית
לא
אורן המקורי
24/08/09
עם מסירת ה"מקור" במשרדי המשטרה הוא יצרף מזכר לדו"ח עם הפרטים שהחסיר. מכאן לא תצמח הישועה.
פסילה למישהי שאין לה רישיון
סיון
23/08/09
אם אני נהגת חדשה והגישו נגדי דוח של נהיגה בקלות ראש ונהיגה ללא רישיון - ואני מקבלת פסילה של שלושה חודשים. מה המשמעות של זה? הסיבה לשאלה היא שאין לי רישיון... מה יקרה כשארצה להוציא רישיון?
פ ר ד ו ק ס !!!
יעקבי
23/08/09
איך את קוראת לעצמך 'נהגת חדשה' אם אין לך רישיון נהיגה?
איך העלית על דעתך לנהוג ללא רישיון נהיגה?
נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, דא עקא- גם ללא ביטוח.
זו באמת קלות ראש.
איך העלית על דעתך לנהוג ללא רישיון נהיגה?
נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, דא עקא- גם ללא ביטוח.
זו באמת קלות ראש.
פסילה למי שאין רשיון
עו"ד אילון אורון
23/08/09
הפסילה היא מלהוציא רשיון בתקופה זו.
אם לא קבלת אישור הפקדה - עליך להפקיד "תחליף רשיון".
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי והעושה בהם שימוש עושה זאת באחריותו בלבד.
אם לא קבלת אישור הפקדה - עליך להפקיד "תחליף רשיון".
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי והעושה בהם שימוש עושה זאת באחריותו בלבד.
חניית נכים
מורן יוסף
23/08/09
שלום רב,
קיבלתי דוח משטרה בגין חנייה בחניית נכים בחניון ציבורי. 500 ש"ח
מביקור חוזר במקום במקום נוכחתי לדעת כי לא ניצב תמרור המצביע על עובדה זו, אלא רק סימון מעטפה על הכביש (אותו לא ראיתי מאחר ומדובר בימים הגשומים של ינואר ובחניון היו נזילות מים מן הגג ובשל הצפת הריצפה לא ניתן להבחין בסימון).
אני אזרחית שומרת חוק ומעולם לא ביצעתי כל עבירת תנועה, בוודאי שלא כזו.
שאלתי היא- האם הסימון הוא חוקי? האם סימון הרצפה מספיק? האם לא אמור היה להיות במקום קודם כל תמרור המצביע על חניית נכים?
תודה מראש
קיבלתי דוח משטרה בגין חנייה בחניית נכים בחניון ציבורי. 500 ש"ח
מביקור חוזר במקום במקום נוכחתי לדעת כי לא ניצב תמרור המצביע על עובדה זו, אלא רק סימון מעטפה על הכביש (אותו לא ראיתי מאחר ומדובר בימים הגשומים של ינואר ובחניון היו נזילות מים מן הגג ובשל הצפת הריצפה לא ניתן להבחין בסימון).
אני אזרחית שומרת חוק ומעולם לא ביצעתי כל עבירת תנועה, בוודאי שלא כזו.
שאלתי היא- האם הסימון הוא חוקי? האם סימון הרצפה מספיק? האם לא אמור היה להיות במקום קודם כל תמרור המצביע על חניית נכים?
תודה מראש
אולי תנסי להמיר לאזהרה
אסף
23/08/09
הקרטיריונים:
1. 5שנות וותק נהיגה
2. שנתיים ללא עבירות תנועה.
3. שק"ד של המשטרה.
אפשרות נוספת היא לנסות להוכיח שלא ניתן היה לראות את הסימן או שהסימון שם לא חוקי. זה דורש הרבה אנגיות זמן וידע, או לקחת עו"ד, שמן הסתם יעלה הרבה יותר מהקנס.
אפשר גם לשלם בדואר או באינטרנט, אבל את לא רוצה, מעניין למה? ...
בהצלחה בכל החלטה שהיא.
1. 5שנות וותק נהיגה
2. שנתיים ללא עבירות תנועה.
3. שק"ד של המשטרה.
אפשרות נוספת היא לנסות להוכיח שלא ניתן היה לראות את הסימן או שהסימון שם לא חוקי. זה דורש הרבה אנגיות זמן וידע, או לקחת עו"ד, שמן הסתם יעלה הרבה יותר מהקנס.
אפשר גם לשלם בדואר או באינטרנט, אבל את לא רוצה, מעניין למה? ...
בהצלחה בכל החלטה שהיא.
ימי חופשה לאחר התפטרות
מב
23/08/09
שלום,יש לי שאלה בנושא ניצול ימי חופשה לאחר התפטרות.הודעתי למעביד שלי חודש לפני על התפטרותי. חלף שבוע מאז ההודעה, והם מבשקים ממני לנצל את 4 ימי החופשה שצברתי עד תום החודש. האם יש לי זכות לבקש לא לנצל את ימי החופש האלה ולקבל עליהם כסף במקום?תודה רבה,מב.
פני לפורום דיני עבודה
עו"ד אילון אורון
מנהל
23/08/09
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם שביל אופניים נחשב לכביש? ,אחרת אם אפשר…
חיים
23/08/09
ציטוט של החוק ,שכותב מהו שביל לרכיבה על אופניים, ולהלן המקרה.
נסעתי לפארק גני יהושוע בת"א ומהכביש (לאחר שנכנסתי רכוב על הקטנוע), יש שתי שבילים מקבילים אולם אחד מרצפות להולכי רגל והשני שביל אופניים (הוא מסומן בשלט לאופניים אולם אין שלט/תמרור נגד קטנועים), ולמעשה מה שקרה בפועל רכבתי לאט על שביל האופנים ,לתוך שטח הפארק כ-15 מטרים מהכביש (עד שהגעתי לספסל ישיבה קרוב), והחניתי את הטוסטוס לצידי.
ניידת תנועה חלפה במקום וצפרה לי לגשת אליה, וניגשתי ברגל , והשוטר שאל אותי אם הקטנוע שלי ואם כן איך הוא "הגיע" לשם.
עניתי יפה מה שסיפרתי פה: "שרכבתי לאט על שביל האופניים ,ואני מדגיש שלא היה שילוט/תמרור נגד כניסת קטנוע".
השוטר הסתפק בכך וכתב לי דו"ח , "רכיבה על מדרכה להולכי רגל!"
1. לדעתי השוטר טעה בכך שכתב מדרכה ולא שביל אופניים ולשכן השאלה הראשונה האם ניתן לבטל את הדו"ח בטענה של טעות מהותית בכתיבתו.
2. מה הגדרת החוק לשביל אופניים?, שכן ממה שידוע לי אופניים מורשים ברכיבה בכביש עירוני!, ולכן שיערתי שגם לרוכב טוסטוס 50 סמ"ק כמוני מותר ,כאשר אין שילוט/תמרור שמראה אחרת.
בקיצור אני מקווה שהבנתם את "הקושייה" ולכן מעניין אותי לקבל דעה בעניין,תודה.
נסעתי לפארק גני יהושוע בת"א ומהכביש (לאחר שנכנסתי רכוב על הקטנוע), יש שתי שבילים מקבילים אולם אחד מרצפות להולכי רגל והשני שביל אופניים (הוא מסומן בשלט לאופניים אולם אין שלט/תמרור נגד קטנועים), ולמעשה מה שקרה בפועל רכבתי לאט על שביל האופנים ,לתוך שטח הפארק כ-15 מטרים מהכביש (עד שהגעתי לספסל ישיבה קרוב), והחניתי את הטוסטוס לצידי.
ניידת תנועה חלפה במקום וצפרה לי לגשת אליה, וניגשתי ברגל , והשוטר שאל אותי אם הקטנוע שלי ואם כן איך הוא "הגיע" לשם.
עניתי יפה מה שסיפרתי פה: "שרכבתי לאט על שביל האופניים ,ואני מדגיש שלא היה שילוט/תמרור נגד כניסת קטנוע".
השוטר הסתפק בכך וכתב לי דו"ח , "רכיבה על מדרכה להולכי רגל!"
1. לדעתי השוטר טעה בכך שכתב מדרכה ולא שביל אופניים ולשכן השאלה הראשונה האם ניתן לבטל את הדו"ח בטענה של טעות מהותית בכתיבתו.
2. מה הגדרת החוק לשביל אופניים?, שכן ממה שידוע לי אופניים מורשים ברכיבה בכביש עירוני!, ולכן שיערתי שגם לרוכב טוסטוס 50 סמ"ק כמוני מותר ,כאשר אין שילוט/תמרור שמראה אחרת.
בקיצור אני מקווה שהבנתם את "הקושייה" ולכן מעניין אותי לקבל דעה בעניין,תודה.
המשך...(פסק דין) אולי מסייע
חיים
23/08/09
מצאית את זה
http://info1.court.gov.il/Prod01/ManamHTML.nsf/1DDD2A6BBF9CF1C642256CEC001B838E/$FILE/EB349B14D3EA7C7642256CE500411132.html?OpenElement
אומנם לא רכבתי למקום חנייה מסודר!, והחניתי ממש בצד שביל האופניים.
והאם נכום מה שקבע השופט , שלמעשה המרחק לא משנה!, שכן אדם יכול לרכוב לעיתים גם כמה עשרות מטרים (תלוי מאיזה כביש גישה הוא מתכוון להיכנס לחניה), ועדיין זה ייחשב כפי שסבר השופט!?
http://info1.court.gov.il/Prod01/ManamHTML.nsf/1DDD2A6BBF9CF1C642256CEC001B838E/$FILE/EB349B14D3EA7C7642256CE500411132.html?OpenElement
אומנם לא רכבתי למקום חנייה מסודר!, והחניתי ממש בצד שביל האופניים.
והאם נכום מה שקבע השופט , שלמעשה המרחק לא משנה!, שכן אדם יכול לרכוב לעיתים גם כמה עשרות מטרים (תלוי מאיזה כביש גישה הוא מתכוון להיכנס לחניה), ועדיין זה ייחשב כפי שסבר השופט!?

