פורום דיני תעבורה

פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני תעבורה

עו"ד חנה דוד

שימשה בעברה כשוטרת, חוקרת ותובעת משטרתית. בעלת ניסיון של כ-20 שנים.

נעצרתי על ידי בלשים בחדש לנהיגה בשכרות, כמה שאלות

אבי 26/09/09
נעצרתי על ידי בלשים באלימות, אשר טענו שאני שיכור, הכניסו אותי לניידת שלהם תוך כדי הנסיעה אני מקבל מהם כאפות ומכות, שהביאו אותי לשוטר תנועה כדי לבדוק אותי בינשוף הבלשים שהייתי איתם באוטו המשיכו לתת לי מכות, אחרי שסיימו ביקשו ממני שאני ינשף בינשוף, הסבתי להם שאני לא יכול מהסיבה שקיבלתי ממכם מכות ואני בקושי יכול לנשום, הם רשמו את זה כסירוב ושמו אותי במעצר.
אחרי שחרור מהמעצר הכלתי לרופא אשר הביא לי אישור שיש לי חתכים שפשופים ונפיחות ואודם בגוף
האם ניתן לעשות אם זה מ שהוא?

אם דבריך נכונים, זה חמור! כתוב למח"ש במשרד המשפטים

גיא "אנשים באדום" 26/09/09

המון!! רק תפנה לעורך דין עם כל הראיות.

מור "תשמור תגיע רחוק" 26/09/09
כאן יש עורכי דין תותחים!!

ילד בבוסטר במושב הקדמי

רוני 26/09/09
האם מותר להושיב ילד בן 4 היושב בבוסטר עם הפנים לכיוון הנסיעה, במושב הקדמי ליד הנהג?

במושב הקדמי מותר להושיב ילד מגיל 8 בלבד !

גיא "אנשים באדום" 26/09/09

נהיגה בשכרות | נשלח מאתר

שרון ויס 25/09/09
למה אין מדרג לעניין כמות האלכוהול - ביחס לעונש?

לעניין שכרות המחוקק קבע עונש מינימום...

יעקבי 25/09/09
בית משפט לתעבורה בירושלים (השופט טננבוים) החל להטיל עונשים מדורגים וספג ביקורת מן המחוזי.
לשם קביעת מידרוג יש לפנות למחוקק.

מדרג עונשי שכרות לפי כמות

עו"ד אילון אורון 27/09/09
המחוקק קבע עונש מינימום; כיוון שמדובר בעונש קשה ביותר (שנתיים פסילה בפועל !!!) גם כאשר הכמות עולות, בתי המשפט לא מוצאים להחמיר מעבר לשנתיים.ץ
נוצרת תוצאה שמי שנתפס עם 300,600,900 מק"ג בסכנה פחות או יותר לשנתיים...
למותר לציין שהתוצאה אינה מידתית (דומה הדבר לעבירות מהירות..).
הפתרון המוצע על ידי הינו להגדיל את שיקול הדעת של השופטים, אשר יאפשר להם מתן עונשים פחותים, גם בהתאם לכמות.

עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

נהיגה במהירות של 138 קמ"ש בכביש 90 בדרך לאילת

אריק 25/09/09
נתפסתי במהירות של 138 קמ"ש בכביש של 90 קמ"ש אני ללא עבירות עבירה אחרונה של מהירות היתה בשנת 02 בשימוע שנעשה לי הוחלט להשאיר לי את הרשיון כמו כן אני גר במרכז והמשפט שלי באילת
מה לדעתכם יהיה העונש ואם בכלל שווה לנסוע לאילת למשפט

הנבואה ניתנה לשוטים

אורן המקורי 25/09/09
אי אפשר לדעת מה יהיה העונש שלך. העובדה שבעברך עבירת מהירות לא תורמת. עולה גם השאלה כמה עבירות סה"כ?
אתה צריך לקחת בחשבון שתתיכן פסילה בפועל.
השאלה האם להגיע לאילת תלויה עד כמה חשוב לך הרישיון ואם אתה מוכן לקחת את הסיכון של פסילה בפועל.

צבירת נקודות

מיכאל 25/09/09
שלום
עד היום צברתי 12 נקודות.6 נקודות באוגוסט 08,ו6 נקודות בינואר 09
בדיוק בתקופה זו עובר קורס נהיגה מונעת והשאלה היא כזאת
מתי נמחקים לי הנקודות 6 באוגוסט 2010 ו6בינואר 2011
או אחרת ?!@

נקודות נמחקות בתום שנתיים מיום העבירה.

יעקבי 25/09/09
קורס נהיגה מונעת אינו מוחק את כל הנקודות.
בעבר היה כך.
כיום מונים תקופת צבירה של שנתיים.

מחיקת נקודות

עו"ד אילון אורון 27/09/09
כן , ובשני תנאים מצטברים :
תבצע את הקורס לפני.
אין לחובתך ולא יהיו עד אז נקודות נוספות.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

עבירת של אי מתן זכות קדימה

אלירן גולוד 25/09/09
כרגע אני נהג חדש , עוד 3 חודשים נגמר לי הנהג חדש.
מה שהיה כזה , אני עצרתי בתמרור עצור,פניתי שמאלה , והשוטר תנועה טוען שבגלל שפניתי שמאלה מכונית האטה בגללי , אני הכחשתי כל קשר , בהתחלה הוא אמר שלא עצרתי בכלל בעצור ולמזלי אזרח עבר שם ואמר שעצרתי אפילו פעמיים , עכשיו קיבלתי זימון לבית המשפט עוד 8 חודשים , מה קורה עם זה ?

זכות קדימה

מיקו 25/09/09
אם יש לך את הפרטים ,של עובר אורח מצבך הרבה יותר טוב מאשר אין לך את הפרטים,,,,

דן"ח חניה באדום לבן

*** 24/09/09
שלום רב. ברצוני לדעת האם פקח עירייה יכול לתת דו"ח עבור חניה באדום לבן או שהעניין בסמכות המשטרה בלבד. קיבלתי דו"ח ערייה (דו"ח מודפס) שאינו מציין אפילו את מהות העבירה. מציין רק את פרטי הרכב, מקום העבירה, סכום הקנס ואת העובדה כי הרכב צולם.האם הדבר הדו"ח חוקי?

פקח מוסמך לרשום דו"ח על אדום-לבן

אורן המקורי 24/09/09

הסמכות לעיריה או למשטרה ?

עו"ד אילון אורון 27/09/09
לשניהם, כמובן.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

מצלמת אור אדום

רם 24/09/09
האם מצלמה, שמצלמת חציית אור אדום נמצאת מעל הרמזור עצמו, או שמה מצלמה בנפרד?
והאם יש מצלמות שונות למהירות ואור אדום?

המצלמה לא נמצאת מעל הרמזור עצמו

אורן המקורי 24/09/09

מצלמת אור אדום

עו"ד אילון אורון 27/09/09
מדובר במצלמה אשר מצלמת את המעבר באדום ולא את המהירות.
בד"כ המצלמה על עמוד נפרד כאשר חזיתה לכיוון אורות הרמזור.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

דחיית משפט תעבורה

רונן 24/09/09
שלום .
כיצד ניתן לדחות משפט תעבורה(רמלה)?
האם ניתן בפקס?
תודה

אפשרי. צריך לשלוח / לפקסס בקשה כתובה מבעוד מועד

אורן המקורי 24/09/09

ברחתי משוטרת

עדי 23/09/09
עברתי באדום ושוטרת קראה לי , נבהלתי וברחתי. היא הביאה לי דוח של 100 ש"ח וגם זימון לבית משפט....מה יכול שופט לקבוע? אין לי עבירות נוספות

אני מניח שהושאמת באי ציות כהולך רגל?!

אורן המקורי 25/09/09
קנס.

נהיגה ללא רשיון נהיגה | נשלח מאתר

סימה אלטמן 23/09/09
האם ניתן להגיש כתב אישום בעבירה של נהיגה ללא רשיון על פי צילום וידאו במוסך כאשר הנהיגה נעשתה בתחומי המוסך בלבד ובצילום נראה רק שעולים לרכב והרכב נוסע שניות ספורות

צילום בירה במצלמה ביתית

עו"ד אילון אורון מנהל 27/09/09
עקרונית, אם רואים את פני הנהג , כן.
מדוע את שואלת?
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רשלנות תורמת

הרצי 23/09/09
רכב שלא נתן זכות קדימה בצומת פגע בי בעוצמה בצד שמאל...הרכב הושבת [טוטאל לוס]...חברת הבטוח "שומרה" חייבה אותי ב5500 ש"ח רשלנות תורמת....מה ההמצאה הזדונית הזאת???לא די שהמתנתי 6 חודשים לפיצוי...עגמת נפש..סבל...גילחו לי את האפשרות לרכוש רכב אחר?..לתשובתכם אודה

זה עוד אחד החוקים שלקחו מחכמי חלם במקרה הטוב...

מור "תשמור תגיע רחוק" 24/09/09
בעצם מה שהחוק הזה אומר זה: שלטנגו צריך שניים זאת אומרת אם לא היית אז זה לא היה קורה! חוק מטומטם? מסכים איתך! אבל אנחנו בישראל....
מעניין על מה חשב המחוקק באותו רגע? לא?

זכות קדימה מקבלים ולא לוקחים !

יצהר 26/09/09
הרצי, אתה טוען כי רכב אחר לא נתן לך זכות קדימה בצומת, אז למה נכנסת לצומת? הרי ידוע לך כי יש חובה לתת זכות קדימה , אך זכות הקדימה מותנית בקבלת הזכות ע"י רכב אחר... אם נכנסת לצומת מבלי שהיית רשאי, הרי לא קיבלת זכות קדימה , אזי תרמת תרומתך לתאונה . זוהי רשלנות תורמת ..

זה לא חוק - זה הגיון ופסיקה

עו"ד אילון אורון 27/09/09
לטנגו אכן צריך שניים - ובחלק גדול מהמקרים, גם הנהג שאינו האשם בתאונה, היה יכול למנוע אותה אם היה יותר עירני.
אין הדבר אומר שבימ"ש , בכל תאונה בצומת יחלק את האחריות - אך בהחלט מדובר בדבר מקובל (לקבוע כ 10 עד 20 אחוז רשלנות תורמת למעורב).
תוכל לסרב ולהתדיין על כך בבית המשפט.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

דו"ח חניה מיידי בכחול לבן

אזרח זועם 23/09/09
חניתי בכחול לבן ונכנסתי ל-2 דקות (+-) לחנות ע"מ לפרוט כסף למדחן. כשיצאתי כבר חיכה לי דו"ח על השמשה. אין מספר דקות בהן מותר לנהג ללכת לשלם על החניה?? ואם כן, מה חובת ההוכחה על העיריה? האם הם צריכים להראות תמונות המוכיחות שחניתי מעל מספר הדקות הזה?תודה

דו"ח חניה.

מיקו 23/09/09
הדו"ח חוקי , אין חובה על הפקח להמתין מספר דקות , מאכזב ,מאכזב ,
במיוחד בגלל שהיתכונת לשלם,

ביטול משפט

תומר ריינרמן 23/09/09
רק לאחר שקיבלתי זימון למשפט קיבלתי הודעה מהמשטרה על ביטול הודעת תשלום וזאת לאחר ערעור שהגשתי. האם המשפט עדיין תקף? במידה ועדיין תקף איך אני מבטל אותו ולמי ניתן לפנות? במספר 025311444 פניות נהגים לא עונים. נא עזרתכם.

אם אין אשמה אין על מה לדון.

יעקבי 25/09/09
פנה לתובע/ת במשטרת התנועה בתחנה הסמוכה למקום מגוריך ועדכן אותו/ה על ביטול האשמה.

משפט על דוח שבוטל

עו"ד אילון אורון 27/09/09
המשטרה כנראה לא תפתח את תיק ביהמ"ש.
מטעמי זהירות הייתי פונה לביהמ"ש בבקשה לסגירת התיק, בדואר.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום

התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

דוח חניה

מישמיש 22/09/09
שלום, חניתי בחניה ששפת המדרכה אינה מסומנת בכלל בעיר ת"א. הפקח שנתן לי דו"ח ע"ש 250 ש"ח (בערב חג) טוען שיש שלט/תמרור בקצה הרחוב שלא ניתן להבחין בו בזמן נסיעה. האם טענתו מוצדקת שאפילו שהמדרכה אינה מסומנת מספיק שיש תמרור/שלט-מה אומר החוק? תודה

אין חובה של כפל סימונים.

יעקבי 23/09/09
אם אין התמרור נראה לעין הנהג זו יכולה להיות סיבה לפסילת הדו"ח.

בדברי הנהג נרשמו דברים שלא אמרתי

אור 22/09/09
שלום,
נסעתי בצומת מסובים בכניסה לכביש 4 בנתיב השמאלי שבהמשכו נפתח נתיב נוסף ממנו פונים שמאלה לכביש 4.
כאשר נפתח הנתיב שמאלה אליו רציתי להשתלב, הגיח מאחורי רכב במהירות ודחק אותי אל מחוץ לנתיב הפניה.
יצאתי מנתיב הפניה עד שהרכב הזה עבר ולאחר מכן חזרתי אליו מטרים ספורים לקראת הפניה שמאלה.
לאחר הפניה עצרה אותי שוטרת תנועה בטענה של "קיפוח זכות", תקנה 21(ב)(1) סעיף 3511, ונתנה לי 500 שקל קנס ללא נקודות.
כל ניסיון להסביר לשוטרת שניסיתי להמנע ממפגש עם הרכב שהגיח מאחורי כמובן לא עניין אותה.
כשהיא הגישה לי את הדו"ח היא אמרה שאני צריך לחתום שהדו"ח נמסר לי וחתמתי.
לאחר מכן ראיתי כי כל מה שנרשם בסעיף "דברי הנהג" זה: "את צודקת", ולא נרשם דבר ממה שאמרתי לה.

האם יש לי מה לעשות עם זה למרות שחתמתי על הדו"ח או שהחתימה מהווה הסכמה לדברים שרשומים בדו"ח ואין אפשרות לערער עליו?
האם כדאי לנסות ללכת למשפט על זה ולהתסכן בקבלת נקודות?
יש אפשרות לנסות לערער במשטרה ללא צורך במשפט?

החתימה אינה הודאה...

יעקבי 23/09/09
חתימתך מאשרת שקיבלת הדו"ח לידך.
את יכולה לבקש להשפט. ראי ספח בדו"ח.
בסעיף אשמה זה אין חיוב בנקודות גם אם תורשעי בדין באותה אשמה.
אפשר לבקש שימוע אצל קצין תנועה ולשטוח את טענותייך טרם המשפט.
אפשר לבקש המרה לאזהרה אבל לשם כך את צריכה להודות באשמה ובמקביל יבדקו אם את זכאית בכלל לאזהרה (ותק 5 שנים נהיגה ושלא קבלת דו"ח תנועה בשנתיים האחרונות).

וילונות ברכב

יהודה 22/09/09
רציתי לשאול מה החוק אומר לענין וילונות ברכב קדימה אחורה תפס אותי שוטר ואמר לי להוריד את זה מיד תוך כדי איום של הורדת הרכב מהכביש

וילונות

מיקו 22/09/09
בחלונות צדדיים מאחורה מותר ,מקדימה אסור.
בחלון אחורי מותר אם יש לך מראה ימנית ( מה שיש ל99.9% מהרכבים )

עד היכן חלה חובת הזהירות לגבי מעבר חציה

פרסיקו שמעון 21/09/09
האם מעבר חציה כולל גם את חלקו שמצידו השני של אי תנועה? האם נהג חייב להאט גם כאשר אדם הולך בחלק מעבר החציה שמעבר לאי התנועה המפריד בין מסלול התנועה של הנהג לבין מסלול התנועה של התנועה שבכיוון הנגדי?

מעבר חציה

מיקו 21/09/09
נהג חייב תמיד להיזהר, ולשאלתך , מעבר חציה המחולק ע"י שטח הפרדה ראו כל חלק ממעבר החציה כמעבר נפרד.

פתיחת דלת לנתיב נסיעה

רחל 21/09/09
שלום יש לי שאלה: בזמן שנסעתי בנתיב שלי גברת פתחה דלת של רכב מצד ימין שלי ואני פגעתי בה. היא טוענת שסטיתי מנתיב הנסיעה ולכן אני אשמה. היא רוצה ללכת לבית משפט. האם ישנה דין או תקנה לגבי פתיחת דלת? תודה.

רחל, מפנה אותך לתקנה 80 סעיף א'..

יעקבי 21/09/09
וזו לשון התקנה:
80(א) לא יפתח אדם את דלתו של רכב אלא לאחר שנקט כל אמצעי הזהירות הדרושים להבטחת שלומם של עוברי דרך.

פתיחת דלת

עו"ד אילון אורון 21/09/09
ביהמ"ש יקבע את האחריות לתאונה, בהתאם לגירסה העובדתית שתועדף עליו, שכן פתיחת דלת ללא זהירות, יוצרת בעיה למעורבת.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

חניה.

גבי 20/09/09
שלום רב ,
אני מתגורר בבית שעדיין בהליכים של רישום בטאבו. (יש מחלוקת לגבי הגג והחניות). אני קניתי את הבית לפני כשנה ובחוזה הצהיר המוכר שהחנייה בה אני מחנה כרגע היא מוצמדת לביתי "מכוח נוהג".
לאחר שקניתי את הדירה , אחת מהשכנות (שאין לה רכב) טענה שהחנייה שאני חונה בה היא בעצם שלה , ומכרו לי משהו שלא היה שייך למוכר.
הבעיה היא שהבנים של השכנה מגיעים מידי פעם (בעיקר בחגים ) וכשהחנייה ריקה הם מחנים בה.
האם יש להם זכות לעשות זאת? האם זו לא השגת גבול? האם אני יכול להתלונן במשטרה?
האם חסימה שלהם על ידי הרכב שלי הינה בגדר עבירה?

תודה.

חניה

מיקו 21/09/09
מה זה המושג " מכח נוהג " של מי החניה שלך או לא שלך . ? של השכנה או לא של השכנה ? של מי שמגיע ראשון ? אתה יודע כמה חניות שייכות לדיירים מסוימים בכח הבעלות אבל לא נרשמו עדיין בטאבו .?

משטרת ישראל מחביאה מידע ומטעה את ציבור הנהגים

מה זה משנה 20/09/09
הגיע אלי מידע מהימן שמשטרת ישראל מבצעת ביפו בדיקות לממלז. הגיע אלי מידע שהמידע שמאשרת לנהגים לקבל בבית דגן כולל השרטוטים החשמליים מוטעה ואינו מכיל מה שבפועל יש במכשיר הממלז.
האם מישהו אי פעם הציג זאת לבית המשפט העליון? - משטרת ישראל ביצעה שינויים חשמליים במכשיר ללא קבלת כל אישור מהיצרן.
ראוי היה שמשטרת ישראל תתנהג בשקיפות ותאשר לקבל את כל המידע ולא רק בגלל "טעות אנוש" יגיע המידע החם הזה לפתחי.
אבקש את עו"ד איילון להתחיל לבצע הליכי משפט הכוללים נושא חשוב זה ולהגיע עם זה לבג"צ ולהאיר באור הנכון את משטרת ישראל הפועלת בדרכים לא כשרות בעליל על מנת להוציא נהגים חפים מפשע אשמים תוך שהיא מטעה אותם בקבלת החומרים הרלוונטים להוכחת טענותיהם!

ממלז

עו"ד אילון אורון מנהל 21/09/09
ראשית - עו"ד אורון ולא עו"ד אילון .
שנית - תוכל לשלוח לי למייל, האינפורמציה שבידך, ואבחן אם אוכל לפעול בנושא.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דו"ח שאינו צודק

שלומית 18/09/09
קיבלתי דו"ח בגין "אי נסיעה בנתיב הימני" - 6 נקודות ו-250 ש"ח.
הדו"ח אינו הוגן בעליל, כניסה לשני נתיבים שאורכם הכולל אינו עולה על 280 מטרים (אחרי מדידה) עברתי לשמאל משום שראיתי רכב אשר בא להשתלב בכביש. השוטרת "הנחמדה" טענה כי דבריי אינם נכונים. אני נוהגת 10 שנים ללא אף עברה. הדו"ח אינו הוגן ככל וכלל, בפרט שהשוטרת אמרה שתיתן לי רק אזהרה ולא כך הדבר. מה ניתן לעשות בנדון? תודה רבה וחג שמח!

דו"ח כזה לא רושמים על 280 מטר.

יעקבי 21/09/09
מילה שלך נגד מילת השוטרת.
נסי לבקש המרה לאזהרה. עם עבר כמו שלך את ראוייה.

נסיעה בשמאל

עו"ד אילון אורון 21/09/09
לפי התאור שלך ספק אם קיימת עבירה.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

בקשה להעברת משפט

שאולי השואל 18/09/09
שלום רב
זומנתי למשפט בבימ"ש לתעבורה בת"א.
האם יש באפשרותי להעתיק את המשפט לירושלים?
אם כן, מה הפרוצדורה?
תודה מראש

צריך לפנות לנשיאת ביהמ"ש העליון. התנאי הוא שמודים

אורן המקורי 20/09/09
בביצוע העבירה.
אחרת הדיון לא יועבר.

תביעת הוצאות משפט מהמדינה

שאולי 18/09/09
שלום
מתנהל נגדי משפט בגין עבירת תנועה שלכאורה ביצעתי.
ברצוני לדעת האם אוכל לתבוע הוצאות משפט מהמדינה במידה
ואצא זכאי במשפט.
תודה.

תביעת פיצויים/הוצאות

יעקבי 18/09/09
מתי על המשטרה לשלם הוצאות לנאשם כאשר מתברר שנרשם לו דו"ח תעבורה לא מוצדק?

סעיף 80 (הוצאות ההגנה מאוצר המדינה) לחוק העונשין, פותח פתח לנאשם שזוכה, לתבוע מאוצר המדינה את הוצאות הגנתו ופיצויים.
תשלום הוצאות או פיצויים לפי סעיף 80 לחוק העונשין: "העילה האחת היא העדר יסוד להאשמה מלכתחילה. העילה השנייה, שהוספה לסעיף 80(א) בחוק דיני עונשין (דרכי ענישה) (תיקון מס' 3), תשל"ה-1974, היא קיומן של נסיבות אחרות המצדיקות את התשלום, וזאת גם אם נסיבות אחרות אלה נוצרו לאחר הגשת כתב-האישום. יודגש, כי גם כאשר מתקיימת אחת משתי העילות אין בית-המשפט מחויב לפסוק הוצאות או פיצויים, אלא סמכותו היא סמכות - רשות. גם הסכום שייפסק הוא ככל "שייראה לבית המשפט", בכפיפות לסכומים המירביים הנקובים בתקנות הנ"ל."

הוצאות משפט

עו"ד אילון אורון 21/09/09
בלי להשימע ציני .. קודם תצא זכאי.
ואני כותב זאת כי אחוז הזיכויים במדינת ישראל, הוא אפסי (הדבר אינו חיובי לטעמי).
הוצאות ניתנות במקרים חריגים בהן לא היה צודק להעמידך לדין כלל.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל פורום תעבורה
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

מספר שאלות בעקבות (כנראה) קבלת דו"ח

oOo0oOo 17/09/09
הזעיקו אותי הביתה בשל מצב רפואי של מישהו מבני הבית, שדרש הגעתי המיידית,
תוך כדי הנסיעה חייגתי לקופת החולים ע"מ לברור מיקום מוקד רפואי קרוב לבייתי,
לא הצמדתי את הסלולארי לאוזן, אלא דיברתי כאשר הסלולארי רחוק מהאוזן, על ספיקר,
כנראה שהרמתי את ידי מעל גובה החלון לרגע, מכיוון שלא שמעו אותי היטב,
שוטר בניידת שנסעה אמר לי שהוא ראה אותי מדבר עם הסלולארי שהיה צמוד לאוזן,
(למרות שזה לא נכון), וכתב בפנקס את מספר הרכב שלי.

אני מניח שהדו"ח פחות או יותר מוצדק, אבל אשמח לדעת את הדברים הבאים :

1. מה בדיוק אומר החוק מבחינת שיחה סלולארית ?
חייבים 2 ידיים על ההגה ? חייבים דיבורית מותקנת ? מותר על ספיקר ?

2. מישהו יודע מה הסיכוי שבאמת אקבל דו"ח הביתה בדואר ? (אולי רק רצה להפחיד אותי)

3. במידה ואקבל דו"ח הביתה, אנסה לשלוח מכתב המסביר את המצב,
אני יודע שאני לא זכאי, אבל אולי יתחשבו במצב המתואר,
אצרף גם פלט של שיחות יוצאות, המראות שאכן באותן דקות שוחחתי עם קופת החולים.
האם יש דבר נוסף כלשהו שכדאי לכתוב, שישפר את הסיכוי לביטול הדו"ח ?

4. כאשר שולחים בקשה כזו, האם רק לבקש לבטל את הדו"ח בהתחשב בסיטואציה,
או לבקש אולי גם להמיר את הדו"ח למשהו אחר ? (אם כן, מה מקובל לבקש ? אזהרה ?)

5. כיצד ניתן לבדוק כמה נקודות תעבורה רשומות על שמי (אם בכלל) במשרד הרישוי נכון להיות ?

6. מה הסנקציה לעבירת דיבר בסלולארי ? 1,000 ש"ח ו 10 נקודות ?

7. אם למישהו יש המלצה לדיבורית בלוטוס לרכב, אשמח לשמוע

תודה רבה

קבלת דוח הביתה

עו"ד אילון אורון מנהל 17/09/09
יתכן כי תקבל דוח - הקפד להוציא דואר רשום.
הגישה היום היא להרשיע בגין עבירת טלפון בכל שימוש בטלפון.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום

התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי

דרך קיבוץ גלויות 34, תל אביב-יפו

053-7104685

info@oron-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הזהר מ"נאמני תנועה"

יצהר 25/09/09
לידיעתך משטרת ישראל אישרה למתנדבים איכותיים לרשום דו"חות גם כשאינם נמצאים בתפקיד . עליהם למלא דו"ח פנימי ולהעבירו לממונה פ.ל במשטרה , ואתה תקבל ממנו דו"ח בדואר או זימון למשפט . מתנדבים אלה הינם "רואים ואינם נראים" לכן עליך להזהר שבעתיים! הנהג התמים שנוסע במקביל אליך בכביש ומחייך אליך יכול להיות נאמן תנועה , והדו"ח יגיע בקרוב . אז אל תחייך , ונהג באחריות ...
דילוג לתוכן