פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שלילה ע"י בית משפט
אוראל
20/10/09
שלום
אני לפני חודשיים קיבלתי שלילה עשרה חודשים כי נהגתי ללא רשיון.
נפתספתי ע"י המשטרה העלו אותי לבית משפט והשופט פסק לי 10 חודשים שלילה.
רציתי לציין שיש לי רשיון רק על אופנוע.
ברצוני לדעת אם יש אפשרות להגיש לבית המשפט הגשה להמתקת העונש עקב הסיבה שאני אסיר משוחרר וישבתי 3 שנים ואני רוצה להשתקם ולהתחיל לעבוד בעבודה ואני חייב את הרשיון.
רציתי לדעת אם אתה חושב שיש פה מקום להגשת המתקתה ואם כן איפה אני יכול להגיש את זה
תודה בכבוד רב,
אוראל
אני לפני חודשיים קיבלתי שלילה עשרה חודשים כי נהגתי ללא רשיון.
נפתספתי ע"י המשטרה העלו אותי לבית משפט והשופט פסק לי 10 חודשים שלילה.
רציתי לציין שיש לי רשיון רק על אופנוע.
ברצוני לדעת אם יש אפשרות להגיש לבית המשפט הגשה להמתקת העונש עקב הסיבה שאני אסיר משוחרר וישבתי 3 שנים ואני רוצה להשתקם ולהתחיל לעבוד בעבודה ואני חייב את הרשיון.
רציתי לדעת אם אתה חושב שיש פה מקום להגשת המתקתה ואם כן איפה אני יכול להגיש את זה
תודה בכבוד רב,
אוראל
ערעור
עו"ד אילון אורון
מנהל
21/10/09
אם נכחת בדיון תוכל להגיש לביהמש המחוזי בקשה להגשת ערעור באיחור, וערעור.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כביש בין עירוני יגור- צומת העמקים
לאה
19/10/09
מבקשת לדעת אם יש תקנות מיוחדות/חוקים לגבי כביש בין עירוני (יגור- צומת העמקים) מי אחראי על הכביש ועל מחדלים הקיימים בו
כביש ,יגור, צומת העמקים.
מיקו
19/10/09
כנראה באחריות החברה הלאומית לדרכים (מ.ע,צ ) למפגעים דווח כוכבית 2120.
אחריות של משרד רישוי לאחר אי חידוש רישיון?
רחי
19/10/09
מה מידת האחריות של משרד הרישוי אם לא שלח הודעה בקשר לצורך בחידוש רישיון והכל למשך שלוש שנים?
אחריות משרד הרישוי,
מיקו
20/10/09
יש יותר סיכוי שהרישיון אלך לאיבוד בדואר ,או מהתיבת דואר ,או שהגיע אילך הביתה ,"והלך לך לאיבוד " מאשר משרד לא שלח.
בכל מקרה, האחריות הגדולה ביותר,ובסופו של דבר היחידה ,היא על בעל הרישיון.
בכל מקרה, האחריות הגדולה ביותר,ובסופו של דבר היחידה ,היא על בעל הרישיון.
אחריות משרד הרישוי
עו"ד אילון אורון
21/10/09
זו בכל מקרה תשאר בעיה שלך.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
אישור הפסדים
בקי
19/10/09
מה משמעות "אישור הפסדים" ?
אודה לתשובה בהקדם
אודה לתשובה בהקדם
אישור הפסדים
עו"ד אילון אורון
מנהל
21/10/09
שאלתך לא ברורה ולא נראה שקשורה לפורום.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תקינות הדו"ח
בני
19/10/09
קיבלתי דו"ח על נסיעה באין כניסה. כאשר הסברתי לשוטר שהוא כנראה טועה, מאחר שבאותו מקום מרבים להיכנס אופנועים באין כניסה והאופנוע שניסה לתפוס כנראה ברח, החליט שאני הייתי זה שנכנס באין כניסה. כאשר חתמתי על הדו"ח השוטר הוסיף עוד 2 שורות כבר אחרי שחתמתי (משהו לגבי זה שהיו עדי ראיה למקרה ואנשים אפילו צעקו לי "תעצור", מה שלא היה ולא נברא) כשאמרתי לשוטר שהוא לא יכול להוסיף שום דבר לדו"ח אחרי שכבר חתמתי הוא אמר משהו כמו "אני כבר 10 שנים במשטרה, אל תדאג.."האם יש פה עילה לביטול הדו"ח או סתם להגשת תלונה נגד אותו שוטר? ואיך בכלל אפשר להוכיח דבר כזה?
תקינות דו"ח
מיקו
19/10/09
א, חתימה על דו"ח לא אומרת כלום, זולת זה שקיבלת אותו ,
ב,לדעתי זה שהשוטר כתב שיש עדים ,יהיה לו לרועץ ,באם תבקש להישפט ,אם היה כל כך חשוב לשוטר(עדכדי כך שהוא ציין זאת אחרי שהוא סיים לכתוב את הדו"ח ונתך לך לחתום על קבלתו ) לציין שיש עדים, יואיל לזמן אותם, כדי שיזהו שאתה הוא ,זה שנכנס באין כניסה .
ב,לדעתי זה שהשוטר כתב שיש עדים ,יהיה לו לרועץ ,באם תבקש להישפט ,אם היה כל כך חשוב לשוטר(עדכדי כך שהוא ציין זאת אחרי שהוא סיים לכתוב את הדו"ח ונתך לך לחתום על קבלתו ) לציין שיש עדים, יואיל לזמן אותם, כדי שיזהו שאתה הוא ,זה שנכנס באין כניסה .
אזהרה בתנאי של העדר רישום קודם
יצחק
18/10/09
למשך איזה תקופה האזהרה בתוקף.הדו"ח נרשם 16.09.2007
שנתיים אבל...
אורן המקורי
18/10/09
גם אם חלפה התקופה המשטרה לא מחוייבת לתת לך אזהרה נוספת ויכולה לרשום לך דו"ח. יש שק"ד לשוטר בנסיבות הספציפיות של העבירה וכן ביחס לעברך התעבורתי.
אבד לי ד"וח התנועה שקיבלתי לפני כחדשיים
טל
18/10/09
שלום,
קיבלתי ד"וח התנועה על חניה באזור כחול-לבן ללא תו חניה. (100 ש"ח).
הדו"ח אבד.
ברצוני לשאול, האם עלי לקבל את הדו"ח גם בדואר?
אם לא, כיצד אשלם?
האם נכונה העובדה שאם לא קיבלתי את הד"וח בדואר תוך 4 חדשים, הד"וח למעשה מבוטל?
קיבלתי ד"וח התנועה על חניה באזור כחול-לבן ללא תו חניה. (100 ש"ח).
הדו"ח אבד.
ברצוני לשאול, האם עלי לקבל את הדו"ח גם בדואר?
אם לא, כיצד אשלם?
האם נכונה העובדה שאם לא קיבלתי את הד"וח בדואר תוך 4 חדשים, הד"וח למעשה מבוטל?
תשובה
אורן המקורי
18/10/09
אם זה דו"ח שהודבק על השמשה הוא ישלח אליך בדואר רשום תוך מס' חודשים.
אם אתה מעוניין אתה יכול לפנות לאגף החנייה וישלח לך העתק מהדו"ח לתשלום.
אם אתה מעוניין אתה יכול לפנות לאגף החנייה וישלח לך העתק מהדו"ח לתשלום.
שאלה- דוח חנייה עירייה
דני
18/10/09
שלום,
קיבלתי דוח בגין חניה על מדרכה בסך 500 ש"ח.
מדובר באיזור בתוך שכונה בו קיימת מדרכה רחבה מאד (בערך פי שתים-שלוש ממדרכה רגילה) לפעמים מציבים שם דוכני הפנינג וכדו'.
הגשתי בקשה להישפט.
הייתי רוצה לשמוע דעתכם לגבי סיכויי.
טענותי הם:
1. בדוח שניתן לי הכתב בלתי קרי, לא ניתן כלל לדעת מה הסכום ומהו קוד העבירה. (אני יודע כי קבלתי את הכתב אישום יחד עם הזימון)
2. גם בכתב האישום נרשם שם פרטי לא נכון.
3. הסכום גבוה ולא סביר ביחס לחומרת העבירה
4. כאמור, מדובר בתוך השכונה במקום שבו המדרכה מתרחבת מאד ולא מפריע בכלל.
מה דעתכם?
קיבלתי דוח בגין חניה על מדרכה בסך 500 ש"ח.
מדובר באיזור בתוך שכונה בו קיימת מדרכה רחבה מאד (בערך פי שתים-שלוש ממדרכה רגילה) לפעמים מציבים שם דוכני הפנינג וכדו'.
הגשתי בקשה להישפט.
הייתי רוצה לשמוע דעתכם לגבי סיכויי.
טענותי הם:
1. בדוח שניתן לי הכתב בלתי קרי, לא ניתן כלל לדעת מה הסכום ומהו קוד העבירה. (אני יודע כי קבלתי את הכתב אישום יחד עם הזימון)
2. גם בכתב האישום נרשם שם פרטי לא נכון.
3. הסכום גבוה ולא סביר ביחס לחומרת העבירה
4. כאמור, מדובר בתוך השכונה במקום שבו המדרכה מתרחבת מאד ולא מפריע בכלל.
מה דעתכם?
כל טענותיך אין בהן ממש
אורן המקורי
18/10/09
כתב לא קריא לא פוסל את הדו"ח.
גובה הקנס נקבע בחוק ולא מדובר באיזושהי גחמה רגעית של הפקח.
זה שהמדרכה רחבה לא אומר שניתן לחנות עליה.
עליך להיזהר, כי אף אחד לא מבטיח לך שאם תורשע סכום הקנס ישאר כפי שהוא. הוא בהחלט יכול לגדול.
גובה הקנס נקבע בחוק ולא מדובר באיזושהי גחמה רגעית של הפקח.
זה שהמדרכה רחבה לא אומר שניתן לחנות עליה.
עליך להיזהר, כי אף אחד לא מבטיח לך שאם תורשע סכום הקנס ישאר כפי שהוא. הוא בהחלט יכול לגדול.
זמן שליחת דו"ח במצלמת מהירות
מיכל
18/10/09
נתפסתי ע"י מצלמה על מהירות מופרזת ונשלח אליי דו"ח הביתה אחרי 10 חודשים (!). מה אומר החוק לגבי זה? האם הדו"ח קביל?
קביל
עו"ד
18/10/09
בוקר טוב, עד שנה מיום ביצוע העבירה הדו"ח קביל.
האם בוצעה עבירה?
איציק
18/10/09
המקרה הבא התרחש בצומת עם נתיב אחד לפניה שמאלה ו-2 נתיבים לנסיעה ישר, הצומת מרומזר עם רמזור לפניה שמאלה ורמזור לנסיעה ישר.
בעת הגעתי לצומת הנתיב השמאלי היה חסום ע"י רכב תקוע לכן פניתי שמאלה (באור ירוק לפניה שמאלה) מהנתיב האמצעי וצולמתי ע"י מצלמה.
האם ביצעתי עבירה? ואם כן מהי חוצרת הענישה?
בעת הגעתי לצומת הנתיב השמאלי היה חסום ע"י רכב תקוע לכן פניתי שמאלה (באור ירוק לפניה שמאלה) מהנתיב האמצעי וצולמתי ע"י מצלמה.
האם ביצעתי עבירה? ואם כן מהי חוצרת הענישה?
אין מצלמות שמצלמות עבירות כאלו
אורן המקורי
18/10/09
או שצולמת כשעברת באדום או שצולמת בגין מהירות.
עבירות נתיבים נאכפות ע"י שוטר ולא ע"י מצלמה.
עבירות נתיבים נאכפות ע"י שוטר ולא ע"י מצלמה.
טענת הגנה לדו"ח חניה מדרכה אדום לבן
e-r
18/10/09
קיבלתי דו"ח עקב חניה במקביל למדרכה אדום לבן, אולם השארתי 4 מהבהבים . השוטר כתב שהיו 4 מהבהבים אולם הרכב לא נראה תקוע.אני טוען הרכב היה תקוע והשוטר לא בדק כראוי אלא נתן הדו"ח ונסע , האם זאת טענת הגנה,אם כן מה הנכון לערער תוך 30 יום או בית משפט אנא עזרתכם.
תשובה
אורן המקורי
18/10/09
לא בטוח שאורות מהבהבים "יוציאו" אותך מהדו"ח.
אתה יכול לנסות ולהגיש בקשה לביטול הדו"ח. באם תדחה תוכל לבקש להישפט.
אתה יכול לנסות ולהגיש בקשה לביטול הדו"ח. באם תדחה תוכל לבקש להישפט.
חניה
תמי
17/10/09
האם מותר לחנות רכב הרבה הרבה זמן אפילו שנה שנתיים במקום שאין צורך בתשלום חניה (לצד המדרכה על הכביש) , האם כאשר מישהו יתקשר לעיריה להתלונן אצטרך להזיז הרכב, לעיריה בכלל יש זכות התערבות?
תשובה חלקית
אורן המקורי
18/10/09
יש פרק זמן כלשהו שרכב יכול לעמוד במקום אחד.
אישית אני יודע, שבעיריית ת"א אם מישהו מתלונן באים ומדביקים על הרכב דרישה להזיזו תוך פרק זמן מסוים. אם הוא לא מוזז הוא נגרר משם (הם מכנים זאת "רכב נטוש").
אישית אני יודע, שבעיריית ת"א אם מישהו מתלונן באים ומדביקים על הרכב דרישה להזיזו תוך פרק זמן מסוים. אם הוא לא מוזז הוא נגרר משם (הם מכנים זאת "רכב נטוש").
דו"ח על אדום בחניה על אפור???
אלי
17/10/09
היי.
לפני חודש קיבלתי דו"ח על חניה במקום אסור לעצירהחניה (אבני שפה אדומות), כאשר הרחוב הוא ללא מוצא, עמדתי מול מול אבני שפה אפורה (סוף הרחוב), ובמרחק ניכר מאבני שפה אדומה.
ביקשתי לבטלו מכוח העובדות מעלה, איך העירייה סירבה, בנימוק כי הטענה של הפקח כי עמדתי במקביל לאבני שפה, והציעה לי להישפט.
מצורפים התצלומים ממקום האירוע.
השאלות שלי הן:
1) מה סיכויי הזכייה שלי במידה ואלך למשפט?
2) באם אפסיד - מה הכי גרוע שיוכל לקרואת, האם אשלם רק את הדו"ח, או שגם יכולים "להעמיס" עליי את הוצאות המשפט?
תודה מראש על תגובה מהירה,
אלי.
לפני חודש קיבלתי דו"ח על חניה במקום אסור לעצירהחניה (אבני שפה אדומות), כאשר הרחוב הוא ללא מוצא, עמדתי מול מול אבני שפה אפורה (סוף הרחוב), ובמרחק ניכר מאבני שפה אדומה.
ביקשתי לבטלו מכוח העובדות מעלה, איך העירייה סירבה, בנימוק כי הטענה של הפקח כי עמדתי במקביל לאבני שפה, והציעה לי להישפט.
מצורפים התצלומים ממקום האירוע.
השאלות שלי הן:
1) מה סיכויי הזכייה שלי במידה ואלך למשפט?
2) באם אפסיד - מה הכי גרוע שיוכל לקרואת, האם אשלם רק את הדו"ח, או שגם יכולים "להעמיס" עליי את הוצאות המשפט?
תודה מראש על תגובה מהירה,
אלי.
שאלה שלישית
אלי
17/10/09
שאלה שלישית (ששכחתי לשאול לפני) - כמה זמן לוקח עד שקוראים לי למשפט?
תודה שוב.
תודה שוב.
מהירות מופרזת
רועי
17/10/09
שלשום בלילה בשעה 3 נתפסתי ע"י ממל"ז נוהג בדרך עירונית במהירות של 97 קמ"ש(אחרי הפחתה) ולאחר כמה מטרים ניידת עצרה אותי בצד. השוטר לקח לי את הרישון וזימן אותי לקצין משטרה ביום ראשון וכן גם למשפט בינואר. אציין כי אני נהג חדש עם ותק של קצת יותר משנה. אך כבר בעבר קיבלתי 10 נקודות על חצית כביש באור אדום(למרות שזה לא היה מוצדק!). מה עלי לעשות עכשיו?מה להגיד לקצין? האם אני זקוק לעורך דין למשפט? ומה הולך להיות כנראה העונש הצפוי לי? אשמח לעזרה!תודה!
תשובה
אורן המקורי
17/10/09
בשימוע הקצין יכול להחליט לפסול את רשיון הנהיגה מנהלתית ל- 30 יום וזאת בהתבסס על נסיבות המקרה הספציפי וכן על עברך התעבורתי (הזמן בו אתה מחזיק ברשיון הנהיגה ומס' העבירות וסוגן שצברת עד עתה).
בכל מקרה, אם תפסל מנהלתית כמעט תמיד מנכים את הפסילה הזו מכל פסילה עתידית אם וכאשר תוטל בבית המשפט.
אני בכל מקרה הייתי ניגש להתייעץ עם עו"ד (ייעוץ ראשוני אינו כרוך בתשלום), משום שבתי משפט נוהגים להחמיר מה עוד שוותק הנהיגה שלך קצר ביותר.
בכל מקרה, אם תפסל מנהלתית כמעט תמיד מנכים את הפסילה הזו מכל פסילה עתידית אם וכאשר תוטל בבית המשפט.
אני בכל מקרה הייתי ניגש להתייעץ עם עו"ד (ייעוץ ראשוני אינו כרוך בתשלום), משום שבתי משפט נוהגים להחמיר מה עוד שוותק הנהיגה שלך קצר ביותר.
נהיגה במהירות מופרזת-לכל המבינים
עמית
17/10/09
שלום לכולם,
יש לי בעוד כ3 שבועות הזמנה לדין בעקבות נהיגה במהירות מופרזת
נסעתי 124 במקום 80. [ע"י דבורה].
כאשר הגעתי לשימוע במשטרה יום אחרי הקצין החליט לבסוף להחזיר לי את הרישיון ולא לפסול אותי מנהלתית.
עכשיו הבנתי שכאשר הקצין מחזיר את הרישיון בעצם זה אומר שהמטרה אמורה לחזור בה מכתב האישום?
"47(יא) קצין משטרה כאמור יחזיר רישיון נהיגה למי שנפסל מהחזיק בו לפי סעיף זה, אם שוכנע כי לא יוגש כתב אישום נגד בעל הרישיון. בסע’ 47 לא כתובים השיקולים שצריכים להדריך את הקצין בבואו לפסול את הרישיון"
מה עושים? זה תקף? אם כן מה אני אמור לעשות?
תודה לעוזרים!
יש לי בעוד כ3 שבועות הזמנה לדין בעקבות נהיגה במהירות מופרזת
נסעתי 124 במקום 80. [ע"י דבורה].
כאשר הגעתי לשימוע במשטרה יום אחרי הקצין החליט לבסוף להחזיר לי את הרישיון ולא לפסול אותי מנהלתית.
עכשיו הבנתי שכאשר הקצין מחזיר את הרישיון בעצם זה אומר שהמטרה אמורה לחזור בה מכתב האישום?
"47(יא) קצין משטרה כאמור יחזיר רישיון נהיגה למי שנפסל מהחזיק בו לפי סעיף זה, אם שוכנע כי לא יוגש כתב אישום נגד בעל הרישיון. בסע’ 47 לא כתובים השיקולים שצריכים להדריך את הקצין בבואו לפסול את הרישיון"
מה עושים? זה תקף? אם כן מה אני אמור לעשות?
תודה לעוזרים!
לא הבנת נכון
אורן המקורי
17/10/09
זה שהקצין החזיר לך את הרישיון בשימוע ממש לא אומר שהמשטרה חוזרת בה מכתב האישום.
המשפט עומד בעינו. הרשיון הוחזר לך לאור עברך התעבורתי שכנראה אינו מכביד ו/או לאור הנסיבות המסוימות של המקרה שלך.
תצטרך להגיע למשפט ולשאת בתוצאות.
המשפט עומד בעינו. הרשיון הוחזר לך לאור עברך התעבורתי שכנראה אינו מכביד ו/או לאור הנסיבות המסוימות של המקרה שלך.
תצטרך להגיע למשפט ולשאת בתוצאות.
האם המדינה רשאית לעקב חידוש רשיון עקב אי תשלום דוח
איל
17/10/09
עקב חובותיי על קנסות תעבורה ישנים לא נשלח לי חידוש הרשיון עד שאני אשלם את הדוחות
שאלתי היא האם הם רשאים לעקב לי את הרשיון למרות שלא נפסלתי מלהחזיק ברשיון רק עקב אי תשלום דוחות
בעבר הם היו שולחים את הרשיון הזמני היית יכול לשלם ואז למעשה היה לך רשיון בתוקף רק שהוא לא היה ביד כי הזמני היה נגמר כעבור 3 חודשים והחדש לא היה נשלח עד לתשלום הדוחות !
וכיום למעשה ללא משפט הם לא מאפשרים לי לחדש רשיון
שאלתי היא האם הם רשאים לעקב לי את הרשיון למרות שלא נפסלתי מלהחזיק ברשיון רק עקב אי תשלום דוחות
בעבר הם היו שולחים את הרשיון הזמני היית יכול לשלם ואז למעשה היה לך רשיון בתוקף רק שהוא לא היה ביד כי הזמני היה נגמר כעבור 3 חודשים והחדש לא היה נשלח עד לתשלום הדוחות !
וכיום למעשה ללא משפט הם לא מאפשרים לי לחדש רשיון
הם מוסמכים
אורן המקורי
17/10/09
בנוסף, גם כשנותנים רשיון זמני הוא לא מתחדש מאליו כל פעם לתקופה נוספת.
טעות טכנית בדו"ח משטרת תנועה
עומרי
16/10/09
שלום,
לפני כחודשיים נעצרתי בגין שימוש בספיקר של הטלפון בזמן נהיגה, כשהשוטר שאל אותי למה דיברתי בטלפון אמרתי לו שדיברתי בספיקר והערה זו נרשמה בדוח, אני עוד מעט בן 22 ויש בידי רישיון מפברואר 2005. נאמר על ידי חברים שאני יכול לבקש המרה לאזהרה מכיוון שאין לי עבירות קודמות, כך עשיתי וקיבלתי תשובה שלילית. בינתיים שמתי לב שהתאריך על הדוח לא נכון. הדוח נכתב באוגוסט וכתוב בכתב קריא וברור שהוא נכתב בספטמבר, יש לי אישור מדואר ישראל על כך ששלחתי את הבקשה להמרה עוד באוגוסט (דואר רשום). השאלה שלי היא האם כעת אחרי שהודתי באשמה וקיבלתי תשובה שלילית בנוגע להמרה לאזהרה אני עדיין יכול לבטל את הדו"ח עקב טעות טכנית זו?
לפני כחודשיים נעצרתי בגין שימוש בספיקר של הטלפון בזמן נהיגה, כשהשוטר שאל אותי למה דיברתי בטלפון אמרתי לו שדיברתי בספיקר והערה זו נרשמה בדוח, אני עוד מעט בן 22 ויש בידי רישיון מפברואר 2005. נאמר על ידי חברים שאני יכול לבקש המרה לאזהרה מכיוון שאין לי עבירות קודמות, כך עשיתי וקיבלתי תשובה שלילית. בינתיים שמתי לב שהתאריך על הדוח לא נכון. הדוח נכתב באוגוסט וכתוב בכתב קריא וברור שהוא נכתב בספטמבר, יש לי אישור מדואר ישראל על כך ששלחתי את הבקשה להמרה עוד באוגוסט (דואר רשום). השאלה שלי היא האם כעת אחרי שהודתי באשמה וקיבלתי תשובה שלילית בנוגע להמרה לאזהרה אני עדיין יכול לבטל את הדו"ח עקב טעות טכנית זו?
תשובה
אורן המקורי
16/10/09
כל השגה לגבי הדו"ח יש להגיש עד 30 יום אחרת לא תתקבל.
הדו"ח לא הומר באזהרה, כי בין יתר התנאים נדרש וותק של 5 שנים בהחזקת רשיון הנהיגה.
הדו"ח לא הומר באזהרה, כי בין יתר התנאים נדרש וותק של 5 שנים בהחזקת רשיון הנהיגה.
ריבית פיגורים
נחמן פאול
16/10/09
שלום רב
לפני ארבעה חודשים קיבלתי דוח על חגורה 250 ש"ח.
זרקתי את הדוח בתא הכפפות ושכחתי ממנו.
לפני יומיים, הגיע לי לבית דוח חדש על סכום 375 ש"ח. 50% תוספת ריבית פיגורים. יותר גרוע משוק אפור.
רציתי לשאול האם הדבר חוקי? האם ריבית הפיגורים לא חריגה?
איך עלי לפעול בכדי לשכנע את המשטרה לשלם את הקנס המקורי בלבד?
תודה רבה על העזרה.
שבת שלום
לפני ארבעה חודשים קיבלתי דוח על חגורה 250 ש"ח.
זרקתי את הדוח בתא הכפפות ושכחתי ממנו.
לפני יומיים, הגיע לי לבית דוח חדש על סכום 375 ש"ח. 50% תוספת ריבית פיגורים. יותר גרוע משוק אפור.
רציתי לשאול האם הדבר חוקי? האם ריבית הפיגורים לא חריגה?
איך עלי לפעול בכדי לשכנע את המשטרה לשלם את הקנס המקורי בלבד?
תודה רבה על העזרה.
שבת שלום
תשובה חלקית
אורן המקורי
17/10/09
הייתי מנסה ליצור קשר עם המרכז לגביית קנסות (הוא מטפל בגביית הכספים עבור המשטרה ותוכל להשיג את המס' בחיפוש פשוט בגוגל).
בנוסף, אם הדו"ח עדיין בידך תעבור עליו. מצוין שם בדיוק מהו הסכום באחוזים שיתווסף לקנס אם לא ישולם תוך 90 יום.
בנוסף, אם הדו"ח עדיין בידך תעבור עליו. מצוין שם בדיוק מהו הסכום באחוזים שיתווסף לקנס אם לא ישולם תוך 90 יום.
דחוף – שלילה בגלל אי חידוש רישיון לשנתיים
ראמי
16/10/09
מה ניתן לעשות במקרה הזה: אבי נתפס כשהוא נוסע ללא חידוש רייונו למשך שנתיים. הם דורשים ממנו לעשות רישיון מחדש!! האם ניתן לערער בבית משפט? אין לו עבר בעייתי בכלל.
אין קשר לעבר התעבורתי
אורן המקורי
16/10/09
רשיון נהיגה שלא היה בתוקף שנה ויותר דורש עמידה במבחנים מחדש.
שאלה בנושא דו"ח חניה
אבידר
16/10/09
עו"ד איילון שלום רב, אודה לתגובתך. החניתי את רכבי בגבעתיים והצמדתי לחלון הרכב איזי פארק כנדרש בחוק. מפאת חוסר שומת לב ותום לב לא שמתי לב כי שטח השיפוט הנ"ל תחת שיפוטה של עריית ת"א. לאחר 6 שעות שבהם כל שעתיים הפעלתי מחדש את המכשיר הבחנתי בדו"ח המוצמד לשמשת הרכב ומהות העבירה "קוד חניה לא תואם לת"א. כמובן שמייד לאחר מכן החלפתי את הקוד המתאים לת"א. לעוד 2 שעות חניה נוספות. שאלתי היא כזו: האם אוכל לבקש מעיריית ת"א לחייבני רק בהפרש הסכום בומידה ואל יסכימו לבקש להישפט ולהביא כראייה את תדפיס פירוט החניות ולבקש מבימ"ש כי ינחה להעברת כספי החניה בין הרשויות המקומיות ואני כמובן אשלם את ההפרש.
קבלת רישיון לאחר סיום תקופת שלילה..
אור
19/10/09
שלום, מחר אני מסיימת שלילה בת 45 יום. הבנתי שיום לאחר מועד סיום השלילה, אוכל לגשת למשרד הרישוי ולקבל את הרישיון בחזרה.
אשמח לדעת, מה תהליך קבלת הרישיון, האם זה כרוך בהנפקה מחודשת+תשלום...או שמקבלים את הרישיון המקורי במקום?
אשמח לדעת, מה תהליך קבלת הרישיון, האם זה כרוך בהנפקה מחודשת+תשלום...או שמקבלים את הרישיון המקורי במקום?
המכון הרפואי
assafsa
15/10/09
שלום רב,
בהגיעי לגיל חמישים נשלח אליי שאלון רפואי ומשום מה נעשו טעויות של הרופא משפחה שמילא את הטפסים ורשות הרישוי חשבה שאני מזייף את הטפסים וכעת יש לי רשיון רכב כבד ורכב ציבורי מונית ואוטובוס וזו הפרנסה שלי והרופא לא מוכן להודות שהוא טעה ביצעתי בדיקות דם והם תקינות .
יש לי זימון לוועדה יום רביעי ואני מבקש המלצות מה צריך לעשות בוועדה ואילו מסמכים יש למסור להם
בברכה
נחום מוריס
בהגיעי לגיל חמישים נשלח אליי שאלון רפואי ומשום מה נעשו טעויות של הרופא משפחה שמילא את הטפסים ורשות הרישוי חשבה שאני מזייף את הטפסים וכעת יש לי רשיון רכב כבד ורכב ציבורי מונית ואוטובוס וזו הפרנסה שלי והרופא לא מוכן להודות שהוא טעה ביצעתי בדיקות דם והם תקינות .
יש לי זימון לוועדה יום רביעי ואני מבקש המלצות מה צריך לעשות בוועדה ואילו מסמכים יש למסור להם
בברכה
נחום מוריס
עזרה
מוריס
17/10/09
למישהו יש מושג בעניין ועדת הערר?
תמרור משטרתי דו"ח עירוני
יוני חי
15/10/09
שלום- חניתי את הקטנוע שלי במדרחוב (עם אבנים משתלבות) וקיבלתי דו"ח עירוני כשהתמרור המשטרתי בכניסה למדרחוב מורה על כניסה אסורה (התמרור העגול "אין כניסה" ) השאלה שלי זה האם עברתי על החוק ? האם העירייה מחוייבת להציב שלט "אסורה חניית רכב דו גלגלי" כמו בשאר העיר ?
תשובה
eyals05
15/10/09
הקישור שצירפת לא עובד.אני מבין שהדו"ח הוא מפקח עירייה.
השאלה היא מה מהות העבירה שנרשמה?
אני מאמין שקיבלת דו"ח בגין חניה על המדרכה, נכון?
דו"ח על אין כניסה, פקח לא יכול לתת וגם יש צורך לרשום את פרטי הנהג.
במידה וקיבלת דו"ח על חניה, הדו"ח חוקי.
פרט לנו את מהות הדו"ח וננסה לעזור לך.
השאלה היא מה מהות העבירה שנרשמה?
אני מאמין שקיבלת דו"ח בגין חניה על המדרכה, נכון?
דו"ח על אין כניסה, פקח לא יכול לתת וגם יש צורך לרשום את פרטי הנהג.
במידה וקיבלת דו"ח על חניה, הדו"ח חוקי.
פרט לנו את מהות הדו"ח וננסה לעזור לך.
לא מדובר בתמרור משטרתי
עו"ד אילון אורון
15/10/09
ואכן נראה כי בצעת עבירה שכן הכניסה לאזור היתה אסורה.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
בבקשה בבקשה להיכנס , דחוף מאוד
אוסנת
15/10/09
שלום...
לפני יומיים הייתה לי תאונת דרכים , מישהו עקף אותי במהירות ובלם לפניי , אני גם בלמתי בכדי למנוע תאונה , והרכב שלי נכנס במעקה.
הרכב השני שעקף אותי ברח (לא הייתה לו תאונה).
אני הייתי ביחד עם בתי בת ה- 21 , אני נהגתי, ואחרי שהרכב שלי עצר במעקה , אני נכנסתי להלם ולא ידעתי מה לעשות ( לפני שנתיים אמא שלי והאח שלי נפטרו לי מול העיניים בתאונת דרכים , ומאותו יום אני בדלימה ובהלם , ומפחדת הרבה מהתאונות, ומטופלת אצל פסיכולוג), אני ניגשתי לבתי ושאלתי אותה אם היא נפגעה וענתה שלא והיא מרגישה טוב , ואז אני לקחתי בקבוק מים ושטפתי לה את הפנים , והיא הייתה בסדר.
אני התלבטי מה לעשות , ויצאתי מהרכב והלכתי לכיוון מתחם קניות בכדי שאקח טלפון ממישהו ולהתקשר לאמבולנס ולבעלי , כי לא ידעתי מה עושים.
כאשר חזרתי למקום התאונה ראיתי שפינו את בתי באמבולנס ויש במקום משטרה, ואז אני לקחתי מונית והלכתי לביה"ח בכדי לראות את ביתי .
הבת שלי עברה סדרת בדיקות קטנה ושוחררה מיד.(אני לא פניתי לרופאים בקשר למצבי כי הרגשתי טוב).
עוברי אורח שהיו במקום סיפרו למשטרה שחוץ מהנוסעת(שהיא בתי) היתה נהגת שברחה מהמקום.
שאלתי היא האם עליי לפנות למשטרה ולהודיע להם שאני הנהגת , והאם עזיבת המקום לחיפוש עזרה תיחשב כבריחה ויענישו אותי עליה?
תודה מכל הלב
לפני יומיים הייתה לי תאונת דרכים , מישהו עקף אותי במהירות ובלם לפניי , אני גם בלמתי בכדי למנוע תאונה , והרכב שלי נכנס במעקה.
הרכב השני שעקף אותי ברח (לא הייתה לו תאונה).
אני הייתי ביחד עם בתי בת ה- 21 , אני נהגתי, ואחרי שהרכב שלי עצר במעקה , אני נכנסתי להלם ולא ידעתי מה לעשות ( לפני שנתיים אמא שלי והאח שלי נפטרו לי מול העיניים בתאונת דרכים , ומאותו יום אני בדלימה ובהלם , ומפחדת הרבה מהתאונות, ומטופלת אצל פסיכולוג), אני ניגשתי לבתי ושאלתי אותה אם היא נפגעה וענתה שלא והיא מרגישה טוב , ואז אני לקחתי בקבוק מים ושטפתי לה את הפנים , והיא הייתה בסדר.
אני התלבטי מה לעשות , ויצאתי מהרכב והלכתי לכיוון מתחם קניות בכדי שאקח טלפון ממישהו ולהתקשר לאמבולנס ולבעלי , כי לא ידעתי מה עושים.
כאשר חזרתי למקום התאונה ראיתי שפינו את בתי באמבולנס ויש במקום משטרה, ואז אני לקחתי מונית והלכתי לביה"ח בכדי לראות את ביתי .
הבת שלי עברה סדרת בדיקות קטנה ושוחררה מיד.(אני לא פניתי לרופאים בקשר למצבי כי הרגשתי טוב).
עוברי אורח שהיו במקום סיפרו למשטרה שחוץ מהנוסעת(שהיא בתי) היתה נהגת שברחה מהמקום.
שאלתי היא האם עליי לפנות למשטרה ולהודיע להם שאני הנהגת , והאם עזיבת המקום לחיפוש עזרה תיחשב כבריחה ויענישו אותי עליה?
תודה מכל הלב
תשובה
eyals05
15/10/09
אין לך מה לפחד מהמשטרה.
כל עוד תספרי את האמת, הכל יהיה בסדר.
גשי ביום ראשון לתחנת המשטרה והגישי עדות על מה שקרה. אף אחד לא יצלוב אותך על מה שקרה.
כדאי שתביאי איתך את מסמכי הרכב ואת מכתב השחרור מבית החולים.
איפה נמצא הרכב עכשיו? האם המשטרה גררה אותו מהמקום?
כל עוד תספרי את האמת, הכל יהיה בסדר.
גשי ביום ראשון לתחנת המשטרה והגישי עדות על מה שקרה. אף אחד לא יצלוב אותך על מה שקרה.
כדאי שתביאי איתך את מסמכי הרכב ואת מכתב השחרור מבית החולים.
איפה נמצא הרכב עכשיו? האם המשטרה גררה אותו מהמקום?
דוח חניה
סיגל
15/10/09
מה קורה שאדם עבר מקום מגורים והמשיך לקבל דוחות למקום הישן הצטברו הרבה דוחות ויש הרבה חובות
מה האדם יכול לעשות האם העיריה מחוייבת לשלוח למקום הנכון יש פסיקה עדכנית תקנות
אשמח
מה האדם יכול לעשות האם העיריה מחוייבת לשלוח למקום הנכון יש פסיקה עדכנית תקנות
אשמח
תשובה
eyals05
15/10/09
האם עידכנת את מקום המגורים שלך במשרד הפנים?
אם כן, העירייה מחוייבת לשלוח לך תזכורות לכתובת החדשה.
במידה ולא עידכנת את הכתובת, מה שנקרא בסלנג זבש"ך.
אם כן, העירייה מחוייבת לשלוח לך תזכורות לכתובת החדשה.
במידה ולא עידכנת את הכתובת, מה שנקרא בסלנג זבש"ך.
על העיריה לשלוח הדוחות לכתובתך המעודכנת
עו"ד אילון אורון
15/10/09
במשרד הפנים.
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
נהיגה ברכב ללא טסט של חבר
יואל
15/10/09
שלום לפני שבועיים חבר נתן לי לנהוג במכונית שלו בכדי שאקנה לו דברים ובדרך שוטר שעצר אותי לבדיקת רשיונות הודיע לי שהרכב ללא טסט מזה כשנה וחצי ונתן לי הזמנה למשפט. כשהחזרתי הרכב החבר אישר הנתונים ואמר שהוא מוכן להגיד ששכח. לחבר אין רשיון תקף ומחזיק ברכב בשל היותו נכה המרותק לכסא גלגלים. האם אני אשם? מה עלי לעשות?
תשובה
eyals05
15/10/09
כל נהג כשהוא מקבל רכב לרשותו מחוייב לבדוק האם לרכב רשיונות תקיפים וביטוח תקף. לכן אתה אכן אשם בעבירה. לא היית צריך לקחת את הרכב לפני שבדקת שהרכב כשר. זה שבעל הרכב יגיד שהוא שכח לא מאמין שיעזור לך.

