פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מהירות מופרזת | נשלח מאתר
דוח מהירות
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דוח חנייה על המדרכה
בחוק מוגדרת מדרכה
מדרכה
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
שימוש במכשיר נייד
אבקש תשובה לגבי שתי שאלות:
1. מה ניתן לעשות, אם בכלל, לגבי שוטר שיורד לכתוב דו"ח תנועה בשעה 1 בלילה, ללא אפוד זוהר (גם ללא כובע, אבל הבנתי שזה לא כ"כ רלוונטי). האם ישנה איזושהי השפעה על הדו"ח, ובכל מקרה האם זה מעוגן איפשהו? בנוסף, כיצד תשפיע, אם בכלל, העובדה שמשך 20 דקות העצירה וכתיבת הדו"ח, עמדו הרכבים, בהוראות השוטר, בכביש בעל נתיב יחיד ונתיב נוסף לנסיעה נגדית, וכל הנהגים האחרים צריכים היו לעקוף את שתי המכוניות בקו לבן רצוף.
2. האם תוך כדי שהרכב עוצר ברמזור אדום, מותר להחזיק את הפלאפון הנייד לצורך בדיקת שעה (ללא כל שימוש בו)- שוב, רק כאשר הרכב ברמזור אדום.
תודה רבה על כל עזרה.
מיטל.
מכל הסיפור ,לא תצמח לך ישועה
2 הרי לא מעניין אותך ,דרך הפעולה של השוטרים ,,,,אלא אם זה יעזור לך ,על פניו לא נראה שזה יעזור.
3 הדבר היחידי זה העבר התעבורתי שלך ,ואם יש לך סיכוי להמיר את הדו"ח באזהרה .תנסי ,בהצלחה.
טלפון נייד
לגבי שימוש בטלפון בזמן עמידה, אני הייתי מפרש זאת כפעולה חוקית.
כב' השופט איזיקסון בת"א פרש "תנועה" כ "טרפיק" כלומר רכב בתנועה אם הוא בכביש , גם אם הוא בעמידה..
השאלה הראשונה היא אם יקבלו טענתך העובדתית שהיית בעמידה.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
עקיפת רכב תקוע
מבחינת החוק היבש ,עקיפה יכולה
להיתבצע רק משמאל . בכל ההיתרים לעבור מימין ,נאמר לעבור מימין ( ולא לעקוף מימין )
מכשול יש לעקוף משמאל אלא אם מצויון אחרת .
בקיצור מדוע את שואלת?
עקיפה
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
עזרה דחופה
פני לחברת הביטוח שלך
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת משפטתיק
רק אם אתה מודה בביצוע העבירה
עדיך להתייעץ עם עו"ד טרם העברת תיק
התיק עלול לעבור לשופט מחמיר יותר, וללא יכולת ממשית לקבל הצעה להסדר טיעון, שכן אתה מודה מראש.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
תשלום קנס במקום משפט-עבירת מהירות
כן
מתן דו"ח שלא בפני
בהחלט.
דוח שיגי עאחר כך מהשוטר בדואר
גם אזרח יכול לרשום את פרטייך ולגרום להגשת דוח.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
הסבת דו"ח תעבורה/חנייה ע"ש תייר
הסבת דוח לתייר
תצטרך להוכיח שהוא זה שנהג.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מצלמה אלקטרונית – מהירות מופרזת
תשובה חלקית
2. בצילום אין הפחתה אלא רק באקדח לייזר.
3. ככל שעברך התעבורתי מקל כך הדבר ישפיע על חומרת העונש. אם אין כלל עבירות מהירות בעברך התעבורתי הדבר יעזור מאוד.
4. תמיד כדאי להתייעץ עם עו"ד. ייעוץ ראשוני אינו כרוך בתשלום.
מהירות
ניתן לדבר עם התובעת על מנת להגיע להסדר?
האם הלייזר אמין ?
אבקש טיפים,
תודה וסופ"ש נעים
ממל"ז
ניתן לפנות לתביעה בכדי לנסות להגיע לעסקת טיעון.
בהצלחה.
מצלמה צלמה אותי נוהג במהירות 138 במקום 90
אם תוטל עוד פסילה היא יכולה להיות חופפת כולה
מהירות 83 במקום 50,
ראוי לציין כי בעבר מס' מועט של עבירות מהירות,
ברצוני לדעת מה העונש המקובל
אשמח לקבל תגובות.
תשובה
אתה בסכנה ממשית לפסילה בפועל בשילוב כל מרכיב ענישה אחר.
בהחלט קיימת סכנה ריאלית לפסילת הרשיון
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
שאלה קצת דחופה…
מישהו יכול לתת קצת אינפורמציה? האם היא נחשבת מחמירה או מקלה, האם ידוע על זיכוי אפשרי במקרה של 290 מ"ג ובדיקת מאפיינים ללא דופי?
תשובה
הייתי מציע לך לבקש מחר דחייה כדי להתייעץ עם עו"ד. מסוכן לשחק בפסילה ארוכה שכזו.
הודאה בשכרות נמוכה
מדובר בכמות שאני אופטימי שניתן יהיה לגרום לביטול הדוח.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
שוטר אחד עוצר, וחברו רושם את הדו"ח-האם חוקי?
מה הטענה שלך ,שלא ניכנסת ?
גם לנהג מונית ואוטובוס מותר להכנס באין כניסה...
אז אני חושב שהדו"ח שקבלת לא חוקי..
מה זה חשוב מי רשם לך את הדוח..בנאדם נכנסת באין כניסה,
גם אם השוטר שרשם לך את הדוח לא ראה...אבל בטוח ראה את חזית הרכב לכיוון מערב.
ברור שאם שוטר כותב "ראיתי" בזמן ששותפו הוא שראה
השאלה אם תצליח להוכיח זאת במשפט.
בכל מקרה ראוי ששני השוטרים יערכו מזכרים בנושא.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
חידוש רשיון לאחר שלילה – פרוצדורה.
נהג נעצר לבדיקת אלכוהול באמצעות "ינשוף". הוא נמצא בגילופין (כ - 600 מק"ג) ונפסל מלהחזיק ברשיון נהיגה למשך שנתיים (וכן קנס כספי).
תקופת הפסילה הסתיימה לפני כחודש. כעת, משפנה למשרד הרישוי לחידוש הרשיון נאמר לו כי אישור חידוש הרשיון כרוך בהחלטת וועדה המתכנסת אחת לשישה חודשים.
רציתי לדעת האם הדברים נכונים ומדוייקים, מה הוא ההליך לקבלת הרשיון בחזרה, האם כרוך במבחן תיאורטי ומעשי חוזר ואם אכן הדברים נכונים - האם יש דרך לזרז את ההליך.
תודה רבה מראש.
מוזר ותמוהה. שיפנה שוב למרכז המידע הטלפוני שלהם.
יש לבצע מבחנים מחדש. לגבי המכון הרפואי
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל הפורום
תאונה שנגרמה ע"י נוסע במונית
זה לא ברור,
משה קבל תשובה ברורה
ואם פתחת את דלת שמאל,אז התשובה ברורה...
דוח חנייה
שלום קיבלתי דוח חנייה בסך של 250 ש"ח ע"י שוטר תנועה!!!!!
לא פקח עייריה.
לפני כחודשיים שהתחלתי לחנות (במקום שקיבלתי דוח) ליד מקום עבודתי ראיתי פקחים ושאלתי אותם אם מותר לחנות כאן למרות שיש סימון על רצפת הכביש של מלא פסים לרוחב.
והם אמרו לי שהם קיבלו הנחייה לא לתת דוחות במקום הזה עד הודעה חדשה.
ואני חונה שמה קרוב למספר חודשים ולא קיבלתי שום דוח וגם שעבר שוטר ענה לי אותו הדבר והיום אני מגיע למכוניתי ולפתע אני רואה דוח ממשטרת התנועה מהעיר שלי הדביקו לי על השמשה הקדמית דוח על חנייה אסורה.
מיותר לציין שהדוח נראה כמו סמרטוט בגלל הגשם ומקושקש עליו פס עם עט שממש ככה לא רושמים דוחות.
שאולתי הם כך:
א.האם דוחות חנייה שוטר ראשי להביא או רק פקח עייריה?
ב.האם הדוח הוא תקני במצבו הפיזי הנוכחי?
בכבוד רב,
אוראל לוי
מכל הסיפור, לא מובן
תשובה
בכל מקרה הן שוטר והן פקח יכולים לרשום דו"ח על עבירת חנייה.
כל השאלות על השכרות – מאמר חדש של עו"ד אורון
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3797894,00.html
יישר כוח
שכר טרחה
כן אבל...
" א) משפט שנפתח שלא דרך קובלנה וראה בית המשפט שלא היה יסוד להאשמה, או שראה נסיבות אחרות המצדיקות זאת, רשאי הוא לצוות כי אוצר המדינה ישלם לנאשם הוצאות הגנתו ופיצוי על מעצרו או מאסרו בשל האשמה שממנה זוכה או בשל אישום שבוטל לפי סעיף 94(ב) לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ה - 1982 בסכום שייראה לבית המשפט; ...".
קח בחשבון שבמשפטי תעבורה קשה ואפילו קשה מאוד לקבל החזרי הוצאות.
בהצלחה.
פרקטית - במקרים נדירים בלבד
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האם יכול להיות שמחקו לי חוב במרכז לגביית קנסות
הותיק בינהם בין 13 שנה
אין ביכולתי הכלכללית לשלם את הדוחות
ולכן אנכי בשלילה
בדקתי היום את נקנסות דרך האינטרנט וראיתי שהחוב על הקנס הותיק 13 שנה
אינו מופיעה.
קיבלתי טופס ירוק לחידוש רישיון הנהיגה
האם יתכן שויתרו לי על הקנס הנ"ל שהוא החוב העיקרי וביגללו השלילה
ושיחררו את החסימה במישרד הרישוי
ישמקרים שמרכז הגביות מחליט לבטל חוב?
אם חלפו 10 שנים מהיום בו הקנס הפך לחלוט
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
התשובות בפורום אינן מהוות תחליף ליעוץ משפטי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר לשוטר לתת דו"ח תנועה במקרה כזה?
בהחלט ניתן לשלוח את הדו"ח בדואר
דוח ללא עיכוב הנהג
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום
פגעתי בהולך רגל
למחרת התקשר קרוב וביקש פרטים.הוא הודיע לי שהנפגע נסע למיון ושוחרר והוא יעדכן אותי בהמשך הטיפול!אתמול הוא התקשר שהוא הלך למשטרה להוציא אישור!האם אני צריך גם ללכת או לחכות לזימון?
חובת דיווח
לפי החוק יש חובת דיווח.
בברכה
עו"ד א.אורון
מנהל פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תמרור גבוה מדי
הקנס באמת לא מוצדק ולא חניתי כדי לעבור על החוק, אלא בתום לב בלבד.
מה עליי לעשות, באיזו דרך עליי לנקוט כדי לבטל את הדו"ח?
בתודה מראש,
אורן.
תמרור גבוה ,
אם אנני טועה בהוראת המפקח על התעבורה נאמר במקום שיש הולכי רגל התמרור צריך להיות מוצב בגובה 2.20 מטרים ,במקופ שאין הולכי רגל 1.80 מטר .
עליך לצלם את התמרור ( רצוי ביחס למשהו ,ולפנות לעירייה לביטול הדו"ח )
הדוח לא נרשם לפי כוונותיך אלא לפי מעשיך
וואללה הנהגים שלנו איזה רעיונות יש להם .........
חנה כחוק ונהג באחריות - המשפחה מחכה לך בבית !
דו"ח תנועה על 32 קמ"ש מעל המותר
תשובה
בהצלחה.
מהירות
בברכה
עו"ד אורון
מנהל הפורום

