פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
טל
אני מתפטרת מעבודתי עקב שינוי התפקיד שלי לכזה שאינו דורש השכלה מקצועית, (בשונה ממה שהיה עד כה), וחסר סיפוק מונוטוני ומשעמם וזאת עקב עזיבה של עובדים אחרים שעבודתם הועברה אלי ואין צפי לשינוי.
השאלה היא איך אני מוכיחה לביטוח לאומי שהתפטרתי עקב הרעת תנאים כדי שאהיה זכאית לדמי אבטלה בזמן שיעבור עד שאמצא עבודה חדשה?
שאלתי ב"פניות" לביטוח לאומי האם מכתב הפיטורין שכתבתי ובו מפורטת הרעת התנאים הנ"ל הוא מספיק? והתשובה הייתה "יש לצרף מסמכים המוכיחים את הרעת התנאים" איזה מסמך יכול להוכיח זאת?
התפטרטת בדין מפוטר- אימתי?
שלום טל,
לפי התיאור כפי שהעלית כאן, אין מדובר בהרעת תנאים.
הרעת תנאים יכולה להיות למשל, כשמדובר בפגיעה בשכר, בעבודה בשעות נוספות ללא תוספת שכר, פגיעה במעמד וכו.
שימי לב, התפטרות ללא הרעת תנאים אינה מזכה בפיצויים מלאים, אלא אלה הצבורים בקופה ובכפוף לסעיף 14.
בהצלחה רבה,
החזקת עובד ללא תשלום
אני סירבתי לעבור ומאז אני חודשיים בבית ללא משכורת ... מה עליי לעשות ?
אני לא התפטרתי כי הבנתי שמשלמים 70% פיצויים וחבל לי , אשמח לתשובה
העברה למקום עבודה אחר
שלום רב,
נראה כי חסרים מעט פרטים.
היכן את עובדת ולאן ביקש להעביר אותך? מהו המרחק בין המקום הקודם לחדש? האם מדובר בתפקיד אחר?
מומלץ לפנות לייעוץ פרטני.
בהצלחה רבה,
תשלום עבור ערעור על החלטת ועדה רפואית
אני מערערת על החלטת ועדה רפואית בעניני ונתבקשתי (בשיחה טלפונית) לשלם סכום של 2000 ש"ח עבור הערעור. האם ערעור כרוך בתשלום? 2000 ש"ח?
תשלום על ערר ועדה רפואית
שלום רב,
נראה כי חסר מעט מידע על מנת להשיב.
מי ביקש לשלם על הערעור? האם עוהד המייצג אותך?
כתב תביעה בבית דין
שופט בית הדין כתב
מוצע לתובע לשקול יצוג עו"ד מטעמו.
זה אומר שכתב התביעה "לא משהו"?
או סתם ממליצים לכל אחד שמגיש תביעה לבד כשהיא בסכום של מאות אלפים?
ייצוג בביהד
שלום רב,
ניהול הליך משפטי הוא מורכב ולא פשוט, ודאי אם מדובר בתביעה בסדר גודל כזה.
על מנת לזכות בתביעתך, עלייך להוכיח את טענותיך והדרך לא תמיד פשוטה.
אם השופט המליץ על כך, זה היה לאחר שקרא את כתבי הטענות והבין את המורכבות.
ממליצה להיוועץ באופן פרטני.
אשמח לסייע.
שבת שלום,
פיצויים לפי סעיף 14
החברה שעבדתי בה 20 שנה נמכרה
לפני שנתיים וחצי המעסיק החתים אותי על סעיף 14
אבל המשיך להפריש 6% ולא 8.33
איך מחשבים פיצויים לפי שכר אחרון?תודה מראש
חישוב פיצויים
שלום רב,
סעיף 14 תקף רק כשיש הפקדה חודשית קבועה בשיעור 8.33%.
בגדול ובאופן כללי, חישוב הפיצויים הוא השכר האחרון כפול מס השנים(אם מדובר במשרה מלאה).
בהצלחה,
גישור
באיזה פורמט מתנהל הגישור ובפני מי? ובמה כרוך? תשלום? היכן?
תיק סע"ש- עובד נגד מעביד.
גישור בביהד לעבודה
שלום רב,
לעיתים ביהד מעביק את התיק לגישור על מנת לסייע לצדדים לפתור את המחלוקת.
הגישור הוא בפני מגשר מטעם ביהד שעבר הכשרה ויש לו את הידע לכך.
בהצלחה,
פיצויי פיטורין תקנה מס 9 לעומת תקנה מס 6
ערעור לביהד - חישוב פיצויים
חיוב בגין הכשרה לאחר התפטרות
שאלתי היא האם אחרי שמעסיק כבר חייב את העובד על החוב בגין הכשרה במשכורת האחרונה, האם המעסיק יכול להגיד אחרי 3 שנים כמעט לאחר ההתפטרות (והחיוב) שהוא טעה בחישוב והוא רוצה לחייב את העובד עוד ?
חיוב העובד בהכשרה - האם חוקי?
שלום רב,
האם כוונתך שהמעסיק שילם עבור הכשרה שלך וכעת הוא רוצה לחייב בעבורה בגמר החשבון?
אם כן, הרי שככלל, המעסיק לא יכול לחייב אותך בעבור הכשרה כזו, למעט מקרים מיוחדים, ומהתיאור כאן, לא מפורט על מה מדובר.
בכל מקרה, בטח שלא ניתן לחייב פעמיים בגין אותה הכשרה, אם בכלל.
מומלץ להיוועץ באופן פרטני.
שבת שלום,
פיטורין מהעבודה
הבוס קרא לי לשיחה, לאחר תלונותיו על הקצב שלי בעבודה, לאחר 3 חודשים, אמר לי שאני מפוטרת.
לאחר מכן הגיע לחדר שלי והביא לי מכתב פיטורין, עקב השימוע שהיה לי.
כשהוא קרא לי לשיחה הוא לא אמר שזה לצורך שימוע.
האם זה חוקי מה שהוא עשה?
תודה
הליל פיטורים תקין
שלום רב,
על פניו, ההליך שנעשה לא היה תקין.
יחד עם זאת, לאור תקופת העבודה הקצרה, לא הייתי ממליצה לנקוט בהליך כלשהו.
בהצלחה ושבוע טוב,
ימי הודעה מוקדמת
התחלתי לעבוד ב1/8
פוטרתי ב19/10
ובמכתב נכתב לי להגיע עד 20/10
לטענתי מגיע לי 2 ימי הודעה מוקדמת, המעסיק טוען שלא.
אשמח להבין מי צודק.
תודה.
הודעה מוקדמת
היי.
אשמח למענה לשאלתי.
תודה
הודעה מוקדמת
שלום רב,
אם השכר הוא גלובלי ולא שעתי, אכן יומיים הודעה מוקדמת.
שבוע נפלא,
חוק חופשות "אתי אלון"
אני עובד בחברת אבטחה כחודשיים, לפני זמן מה רציתי לחתום יום חופש(שכבר יש לי לפי החוק והתלוש), ונאמר לי שבעקבות הפרשה עם אתי אלון החברה לא נותנת לחתום ימי חופש בודדים עד לחתימה של 7 ימים רצופים(ז"א עוד 8 חודשים מתחילת העבודה).
רציתי לדעת האם חוק זה אינו חל רק על בנקים ותפקידים פיננסים, והאם החברה פועלת כחוק או מנצלת אותו ואינה פועלת לפי החוק?
תודה??
ניצול ימי חופשה
שלום רב,
אתה בהחלט רשאי לנצל ימי חופשה כאשר הם נצברו, בכפוף להסכמת המעסיק.
יכול והכוונה של המעסיק היא שמדובר ביציאה מרוכזת לחופשה בת שבוע ימים הנגזרת מתכלית החוק, והיא מנוחה לעובד.
בהצלחה,
שאלה
איך אני מעביר הודעת ווצאפ קולית לבית הגין לעבודה שנמצא בבת ים? אני מרעננה האם אוכל למסור דיסק און קי בבת המשפט בכפר סבא וזה יקלט בתיק בבית דין לעבודה? תודה
מסירת הודעות קוליות לביהד
שלום רב,
אתה יכול לשלוח בדואר בצירוף הודעה על ההגשה.
שבוע טוב ובהצלחה,
פנסיה
הפרשות פנסיוניות בעבור שעות נוספות - האמנם?
שלום רב,
תקנה 1 לתקנות פיצויי פיטורים, מונה את רכיבי השכר לחישוב הפרשות פנסיוניות.
בהתאם לכך, בעבור שעות נוספות לא מופרשים כספים לקרן הפנסיה, אלא אם, משולמות "שעות נוספות גלובליות", והעובד לא עובד באותן שעות נוספות, קרי, מדובר ברכיב פיקטיבי של שעות נוספות.
בהצלחה,
ימי חופשה
עובד בחברת חשמל דרך חברת אבטחה בתור מאבטח חמש עשרה שנה,שישה ימים בשבוע,החברה הקודמת שילמה 26 ימי חופשה בשנה,התחלפו מעסיקים והחברה החדשה משלמת 23 ימים,למרות שהותק נישמר,כמה מגיע לי בפועל,תודה רבה
צבירת ימי חופשה
שלום רב,
בפועל אתה זכאי ל-24 ימי חופשה.
בהצלחה ושבוע נפלא,
פדיון חופשה
החברה הפסיקה לעבוד במקום
במשך התקופה החברה יצרה
ימי חופש צבור כ28 ימים ממוצע
יומי ולא הוציאה לחופשה לנכות
את היתרה הוציאה לחופשה
פחות ממה שנצבר.
סיימה החברה טענה כי מדובר
בפדיון חופשה ללא זכויות
סוציאליות פנסיה וכו.
לדעתי צברה תמיד ימים כי
בגמר חשבון לא תחוייב
בתנאים סוציאלים
היש כאן לתביעה משפטית?
פדיון חופשה בסיום ההעסקה
שלום רב,
לא הבנתי מהתיאור - האם נותרו 28 ימי חופשה שלא שולמו?
אם כן, יש עילה לבתיעה ברכיב זה.
בהצלחה,
שימוע
האם תביעה כזו פטורה מאגרת בית משפט?
ואם יש אגרה - לפי מ ה החישוב?
תשלום אגרה
שלום רב,
הרכיב לא פטור מתשלום אגרה בסך 1% מסך התביעה.
בהצלחה,
דמי לידה, ללידה עוקבת
ילדתי את ילדי הראשון בחודש יוני 22,
במהלך חופשת הלידה בתשלום - כלומר בספטמבר 22 נכנסתי להריון נוסף.
בלידה הקודמת הייתי זכאית לתשלום מלא של 105 ימים.
במידה ואני לא חוזרת לעבודה עד הלידה הבאה, שצפויה להיות ביוני 23
ומתפטרת בחודש דצמבר 22
אני צוברת תקופת אשכרה של יותר מ15 חודשים, כולל דמי אבטלה שאקבל לפני הלידה.
לפי מה יחושבו דמי הלידה עבור הלידה הבאה? עבור ממוצע השכר האחרון ששולם לי לפני הלידות? בעצם כמו דמי הלידה הראשונים שקיבלתי?
תודה רבה מראש!
דמי לידה
שלום רב,
לדמי לידה מרביים עבור 15 שבועות (105 ימי זכאות) – תהיי זכאית אם שילמת דמי ביטוח לאומי עבור 10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה, או עבור 15 חודשים מתוך 22 החודשים.
לידה קלה ובידיים מלאות בעה
ניכויים ללא ימי עבודה
בתודה מראש,
תלוש שכר בחובה
שלום רב,
מדוע אין תשלום בעבור חגים?
מה היקף העבודה עפי הסכם העבודה?
תשלום דמי חגים
חברה סיימה חוזה עבודה ב11.8.22
נכנסה חברה חדשה עפי חוזה עם העיריה
באותו תאריך המשכיות.שאלה לגבי דמי חגים.
לגבי חגי תשרי 5 ימים שולם לי סכום
נמוך משמעותי עי החברה החדשה
לגבי 2 ימים ראש השנה
חודש 9.22 .
נשארתי באותו מקום לעבוד לכן הזכויות נשמרים
כולל דמי חגים ( אין צורך להמתין 3 חודשים לקבלה) טענת החברה החדשה אין לה תלושים
לבצע חישוב ממוצע ליום דמי חגים
לכן מסרתי 3 תלושים אחרונים חברה קודמת
.
האם החברה החדשה מחוייבת לשלם
עפי ממוצע 3 תלושים אחרונים של
החברה הקודמת?
בתודה
תשלום דמי חגים
שלום רב,
התשובה היא כן.
חופשה בחורף
אני עובד בים
בתקופת החורף של כ4 חודשים אנחנו לא עובדים
רציתי לשאול האם אני זכאי לבקש תלת מביטוח לאומי ומהם התנאים?
תודה
חל"ת
שלום רב,
יציאה לחלת כרוכה בהסכמת הצדדים ובמועד ידוע על תחילתה וסופה.
בהצלחה,
דמי מחלה
רכיב הפטור מאגרה
שלום רב,
תשלום דמי מחלה פטור מאגרה, אולם אם מדובר ברכיב זה בלבד, יש תשלום מינימלי של אגרה.
בהצלחה,
אגרה ב-3 תביעות
1. תביעת שכיר לשעות נוספות?
2. תביעת שכיר על דמי הודעה מוקדמת?
3. תביעת שכיר על פיצויים בגין פיטורים ללא שימוע?
רכיבים הפטורים מאגרה
שלום רב,
שעות נוספות והודעה מוקדמת - פטור מאגרה.
הרכיב השלישי שציינת - לא פטור מאגרה.
בהצלחה,
בקשה למחיקת תיק
רציתי לברר מה הסיכויים להגשת בקשה למחיקת תיק שאני התובע בו, כי איני רוצה שזה יופיע בתולעת המשפט? וכדי שמעסיק עתידי לא ידע שתבעתי.
תודה
בקשה למחיקת התביעה
שלום רב,
אפשר להגיש בקשה כזו בכל עת.
אם אתה מוותר על התביעה, כדאי שזו תעשה בהסכמה עם הצד שכנגד שלא תישא בהוצאות.
בהצלחה,
הפרשה לפנסיה
התחלתי לעבוד במקום חדש. בחודש הראשון לא התחלתי מההתחלה.
האם ההפרשה לשכר בחודש הראשון תהיה מהמשכורת שהתקבלה, או מהשכר הרגיל שסוכם?
תודה
הפרשות פנסיוניות - ממתי?
סיכום רופא תעסוקתי ואי קיום החלטתו בעבודה
עובדת בית חולים ואובחנתי לאחרונה עם מספר מחלות כרוניות, הייתי אצל רופא תעסוקתי אשר קבע שעלי לעבוד עד 4 משמרות בשבוע. המסמך הוגש לכל הגורמים הרלוונטיים וידוע למנהל על המגבלות. השבוע לאחר קבלת סידור העבודה ראיתי ששובצתי ל 5 משמרות, לאחר שפניתי למנהל נאמר לי שלא ניתן לבטל שום משמרת עקב אילוצי מערכת ולכן אין מה לעשות בנידון.
האם המנהל יכול לעשות זאת? האם לי יש מה לעשות בנידון מבלי לחשוש לפיטורין? ובאם המנהל מחוייב להשמע להוראות רופא תעסוקתי, האם ישנן השלכות להפרת סיכום רופא תעסוקתי למנהל העבודה?
תודה רבה.
המלצות רופא תעסוקתי - האם בגדר "המלצה"?
שלום רב,
בוודאי שכן.
הרופא התעסוקתי נתן המלצותיו על סמך הבדיקה שלך והוא הגורם שיכול לקבוע על עבודה בהיקף משרה נמוך יותר.
אני מציעה שתפני בכתב לממונים עלייך ותבקשי שייצמדו להחלטת הרופא התעסוקתי.
בהצלחה רבה,



