פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

מעבר דירה

איילת 19/09/16
במשך שנים אני מגיע לעבודה בהסעה מטעם מקום העבודה, הלוך וחזור. אם לא היה מסתדר עם ההסעה הייתי מגיע באופנוע ומקבל הוצאות נסיעה.
בקרוב אני צפוי לעבור דירה לעיר שבה אין הסעה מטעם מקום העבודה ואאלץ להגיע באופן עצמאי. מקום העבודה הציע לשלם לי הוצאות נסיעה כקבוע בחוק. אינני מרוצה מכך.
האם אוכל לטעון להרעת תנאים או לטענה אחרת כנגד המעביד או שהמעביד יכול לבצע מהלך כזה?
תודה.

תשלום הוצאות נוספות עקב מעבר דירה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16
לא. המעסיק אינו חייב לשלם לעובד הוצאות נוספות עקב מעבר דירה. במידה וסוגם בתחילת יחסי העבודה על תשלום מסויים או על תמהיל לפיו אתה רשאי לנסוע מידי פעם גם עם האופנוע ולקבל הוצאות - זה בסדר . אך המעסיק לא חייב לשלם בגין הוצאות שנכפות עליו. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נושא הפרשה לפנסיה

אורי 19/09/16
שלום לילך, שאלתי היא כזו - המעסיק מפריש לי כבר 3 חודשים לפנסיה על פי התלוש. בהתקשרותי לחברת הביטוח לא נמצא לכך תיעוד, אין שום קרן על שמי. דיברתי איתו, הוא בדק ואמר שזו כנראה איזו בעיה עם סוכנות הביטוח שמעבירה את הכספים לחברת הביטוח וזה כנראה עניין טכני בלבד, הוא את הכספים העביר לסוכנות הביטוח וזו אינה חובתו לבדוק מה קורה עם הכסף לאחר מכן(ציטוט שלו). דהיינו - הוא פטור מאחריות. בסופו של דבר הכסף לא הגיע ליעדו כי מעולם לא נפתחה קרן על שמי בחברת הביטוח. מה עושים במצב הזה? המעסיק טוען שהוא את הכספים הפריש ואין עליו שום חובה חוץ מזה.

הפרשות לפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/09/16
אורי בוקר טוב 
ראשית לא בעיה לבדוק האם אכן מדובר בתקלה טכנית. את יכולה לפנות לסוכן הביטוח ולבדוק אם יצאה המחאה לחברת הביטוח . לעיתים המעסיק מוציא המחאה אחת למספר עובדים וחברת הביטוח לא יודעת איך לפצל את הסכומים וזה לוקח קצת זמן - תבקש לראות את השיק לחברת הביטוח עם מסמך ההפרשות שיוצא מאת ההנה"ח. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לאחר תאונת עבודה

מושיק 18/09/16
בתודה רבה מראש על תשובתך
עובד במקום עבודה 12 שנים
נמצא בתאונת עבודה כבר שנה
 עם אישורים על הכל 100 אחוז נכות זמנית עד ינואר.שלחתי כל חומר רפואי לעבודה
ישנו אישור רופא תעסוקתי על אי יכולת לחזור למקצוע
מהעבודה לא שאלו לשלומי מעולם ואני לא מפוטר דיברתי עם אחראי כח אדם
שלחתי אימיילים על מצבי הרפואי לעבודה וביקשתי שיפטרו אותי לא עונים לי ולא מפטרים אותי האם כדאי להתפטר בדין מפוטר? או שאני יכול להיפגע בצורה כלשהי מהתפטרות זאת ולהעזר בעו"ד?בתודה רבה על תשובתך

סטטוס בעבודה בזמן תאונת עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/09/16
השאלה היא האם הקביעה של הרופא היא זמנית או קבועה. במידה והיא קבועה תוכל להתפטר בגין מפוטר עקב מצב בריאותי לקוי . במידה ולא אזי לא תוכל להתפטר בדין מפוטר. עוד כך בחשבון כי בגין כל שנת עבודה נחשב לך חודש של תאונה כוותק ולכן מגיעים לך עד 12 חודשי וותק. ולכן לא כדאי לך להתפטר כעת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת קצבת פנסיה במקביל לעבודה

יעל 18/09/16
יש לי עובד אשר ממשיך לעבוד ויוצא לפנסיה במקביל... מה הנוהל - העובד הנ"ל רוצה לקבל פנסיה ב 1.11.16האם עד תאריך זה .. המעסיק צריך לשלם לו את כל הפיצויים / חישוב.האם צריך לדווח למס הכנסה על פיצויים אלו ? - לא מוציאים טופס 161 - כי העובד ממשיך לעבוד!-- 

אי יציאה לפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/09/16
שאלתך לא ממש ברורה אבל אם הוא ממשיך לעבוד לא ברור מדוע הינך צריך לשלם לו פ"פ . פ"פ רק בתום עבודתו - גם אם הוא חתפטר הוא יהיה זכאי הם ולכן לא צריך במועד זה עקב היותו ממשיך לעבוד לשלם פ"פ. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה לאחר חצי שנה שבו הודיע העובדת שעוזבת ל

יעל 18/09/16
שאלה:1. עובדת אשר לפני חצי שנה בדיוק עזבה את העבודה לאחר חופשת לידה בהצהרה שמטפלת בילד.אנו המעסיק שילם לה פיצויים כחוק והוציא טופס 161.ועכשיו היא חזרה לעבוד בשנית ,מה ניתן לעשות במקרה בו יצא טופס 161 ושולם פיצויים מאותו מעסיק לפני חצי שנה בדיוק!?1. האם צריך לבטל את טופס 161? - מה הטווח תקופה בו צריך  לרשום ביטול על טופס 161?2. האם העובדת צריכה להחזיר את הפיצויים אשר שולמו לה?אודה להכוונה מלאה במקרה דנן!המון תודה

חזרה לעבודה לאחר נתק של חצי שנה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/09/16
לדעתי היא פשוט מתחילה וותק מחדש לגבי הכל, פנסיה , פ"פ תשלום הבראה חופש וכו'....הואיל וחצי שנה מנתק יחסי עבודה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

נועה 18/09/16
אני עבדתי במשרד במשרה מלאה כשנה וחצי. לפני חצי שנה כשחזרתי מחופשת לידה, סיכמתי עם המנהלת שלי, מנכ"לית החברה, על הטבה בתנאים שלי. סיכמנו על העלאת שכר קטנה ועל הורדת מספר שעות העבודה ביום ל8 שעות, ועל יומיים בשבוע של עבודה מהבית. לא חתמנו חוזה חדש, אך כך התנהלו הדברים במשך חצי שנה. לפני כשבועיים היא יצאה לחופשת לידה ואת מקומה תופס הבעלים של החברה. הוא לקח אותי לשיחה והסביר לי שזה לא תופס מבחינתו. רצה להוריד את היומיים מהבית ואמר ש8 שעות עבודה זה לא משרה מלאה וזה חישוב לפי שעות. ועל כך ישלם לי חלק יחסי מהמשכורת. טענתי להרעה בתנאים וחלק מהתנאים הסכים להשאיר. 
איך נפגעתי:
מעכשיו מחשבים לי את השכר לפי שעה ולא גלובלי, כמו קודם. זה אומר שעל הפסקות הוא לא משלם לי. 
אבל מה שהכי מפריע לי היא שיטת החישוב: הוא לא סופר לי זמן מרגע כניסתי למשרד עד היציאה, אלא זמן נטו עבודה מול המחשב, לפי תוכנה לניהול זמן שנקראת טוגל, שבה אני מדווחת על זמני עבודה פר פרוייקט. לוקח את סכום השעות ומחשב כל חודש כמה יצא. אני תוהה אם חישוב מסוג כזה הוא חוקי, שלא נאמר מטרידני ומתקטנן. 
לתשובתכם אודה,
נועה

הרעת תנאי עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/09/16

שינוי בסטטוס העובד מחודשי לשעתי הוא אכן מהווה הרעה בתנאי העסקה. לכך יש פתרון - מכתב התראה למעסיק בו את מפרטת בדיוק רב כיצד עבדת לפני חופשת הלידה ולאחריה - בפועל . אופן חישוב שכרך וכו' ואת עצם השינוי - מה בדיוק ההרעה וכן לתת לו את האפשרות לתקן את ההפרה ורק במידה והוא לא עושה כן תוכלי להתפטר בדין  מפוטרת. בכל מקרה אני מציעה לך לקבל הדרכה קונקרטית.  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בהסכמה

נירית מוכתר 18/09/16
שלום רב,
חזרתי מחופשת לידה לאחר 7 חודשים. ילדתי 24.1.16.
המעסיק הודיע לי כי לא יחזיר אותי לאותו התפקיד היות ונעשו שינויים אירגוניים במחלקה. במקביל ביקשתי ממנו לקצר לי את שעות העבודה עקב אילוציים רפואיים של ביתי (אלרגית לחלב). רצה שאחתום על טופס של שינוי בתנאי העסקה שבו גם מצוינת הגדרת התפקיד החדש שלי. לא חתמתי. והגעתי איתו להסכמה שאני לא מעוניינת להישאר בחברה. הוא הציע לי לחתום על פיטורין בהסכמה. שבהם אשאר בבית את 60 היום המגיעים לי לאחר חופשת הלידה ואקבל על כך שכר. שאלתי היא: האם בפיטורין בהסכמה אני זכאית לדמי אבטלה מלאים ללא תקופת המתנה? ושנית, האם גם מגיעה לי תקופת הודעה מוקדמת לאחר 60 הימים?
תודה.

אנא פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/09/16


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אני זכאי לקבל דמי אבטלה?

רפאל 18/09/16
שלום :)
שמי רפאל, בן 30.

פוטרתי מהעבודה השבוע, לאחר 11 חודשי עבודה. זה אומנם פחות משנה, אך בעבודה הקודמת עבדתי 9 שנים רצופות, כשבמעבר בין העבודות היה הפרש של יומיים בלבד, כלומר ניתן להגיד שאני עובד רצוף 10 שנים.
האם אני זכאי לקבל דמי אבטלה?

ודבר נוסף, בעוד חודש אני עובר ניתוח שימנע ממני לעבוד במשך שבועיים. האם לאור עובדה זו, הבוס שלי עדיין היה רשאי לפטר אותי?

תודה רבה

תשלום דמי אבטלה - זכאות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/09/16
רפאל הי - לגבי שאלתך הראשונה אני מציעה לך לפנות לפורום ביטוח לאומי. לענין פיטוריך בזמן מחלה - להבנתי כבר פוטרת - אז אני לא מבינה את ההקשר לניתוח שאתה צפוי לעבור...אם לא הבנתי שאלתך נכון עדכן אותי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויים

טל 17/09/16
שלום רב,
כיצד מחשבים את הפיצויים המגיעים לפי חוק פיצויי פיטורין
הועסקתי בחברה 4 שנים

תודה


חישוב פיצויים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16
אם מדובר בשכר גלובלי אז שכר אחרון כפול התקופה אם מדובר בשכר משתנה אז ממוצע שנה אחרונה כפול התקופה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין

טל 17/09/16
שלום רב, הועסקתי בחברה כמנהלת ופיטרו אותי לפני מס ימים. הבוס שלי מעוניין להוציא הודעה ללקוחות המשרד על הפסקת עבודתי. האם מותר לפרט לעובדי / לקוחות החברה על נסיבות הפיטורין? שכללו השפלה, אפליה, הרעה ממושכת בתנאי עבודה, התעללות נפשית?
אודה להתייחסות

פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

שלום רב

באון עקרוני אין לפרט נסיבות אישיות לעובדי החברה הדבר יכול להוות פגיעה בפרטיות ואף לשון הרע אך יש לבחון את נוסח הדברים לעומק על מנת לענות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות בחופשת לידה מוארכת.

שירה 16/09/16
שלום,
לא ברור לי מרוב פרשנויות...
צבירת זכויות בחופשת לידה = חופש, מחלה, הבראה. האם המעסיק מחוייב לשלם על 14 שבועות או על 26 שבועות? המעסיק טוען שרק על 14 שבועות הוא מחוייב לשלם. מה הפסיקה החד משמעית בנושא?
בנוסף טוען שעל שמירת היריון חוץ מהפרשות לפנסיה וקרן השתלמות לא מחוייב לשלם - האם נכון?
תודה.

זכויות בחופשת לידה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

שלום רב

המעסיק לא מחויב לשלם על מלוא התקופה- בגין כל אחד מהרכיבים יש תקופות שונות שיש לשלם בגינם כאשר באופן עקרוני ימי מחלה וחופש אין לשלם בגין תקופה זו הבראה נחשבת לצורך הוותק אך לא נצברים בגינה ימים בפועל והפרשות ככל והוותק טרם הכניסה להריון עומד בהוראות החוק אז יש לשלם להפרשות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מצרפת קיור למאמר שכתבתי שיסביר לעניין ההפרשות..

עו"ד לילך אקרמן 18/09/16
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001105652&fid=8134

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

פיצוי פיטורים

שירן 16/09/16
שלום,
אני עובדת במקום עבודה כשנתיים. ואני מעוניינת להתפטר. שמעתי שישנו חוק שעובד שמתפטר זכאי לקבל פיצויים.
האם זה נכון?
במידה וכן מה הפרוצדורה? כיצד מקבלים זאת?
למי פונים?
תודה!

פיצוי פיטורים למתפטר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

שלום רב

אין חוק שעובד שמתפטר זכאי לפיצוים מלאים. יש לבחון את הסכם העסקתך/ הסכם קיבוצי החל על מקום עבודתך כדי לדעת אם את זכאית לפיצוים מלאים.

בכל מקרה גם באם את לא זכאית לפיצויים מלאים את זכאית לחלק העיקרי של הפיצויים שכן הם כבר הופרשו לך לקופת הפיצויים מכוח צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק והם שייכים לך בהתאם להוראות הצו גם אם את מתפטרת 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויים לעובד שעתי

הדר 15/09/16
שלום רב,
האם בחישוב פיצויי פיטורין לעובד שעתי ( ממוצע שעות העבודה ב-12 חודשים האחרונים) לוקחים בחשבון גם את " תמורת החופשה לאפקטיבי" וכן תשלום בעבור "דמי חגים" ששולמו ב-12 החודשים האחרונים.
אם התשובה כן, אודה להפניה לחקיקה/פסיקה

חישוב פיצוים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

שלום רב

דמי חגים נלקחים בחשבון שכן זהו תשלום ככל יום עבודה

כנל לגבי תשלום דמי חופשה רגילים


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכורת במזומן

מועסק זמני 15/09/16
שלום, אשמח לדעת האם מותר לי לקחת משכורת עבור שבוע עבודה (פחות מ2000 שח) במזומן או שזה לא חוקי ואני חייבת תלוש משכורת? זוהי עבודה זמנית. 6 ימים בלבד.  תודה!

משכורת במזומן

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

שלום רב אין קשר בין הדברים לקבל משכורת במזומן זו זכותך זה אופן התשלום מנגד גם זכותך לקבל תלוש שכר- כאשר על המעסיק גם לדווח על העסקתך לרשויות ולביטוח לאומי וכיוב- האחריות להוצאת התלוש והדיווחים היא על המעסיק

מנגד אל תתני הסכמתך לעבודה בשחור ללא דיווחים זה יכול לפגוע בך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה חדשה

:) 15/09/16
היי !
התחלתי עבודה חדש וטעו לי במספר סניף
אמרו לי שימשכו את הכסף ויעשו העברה ושזה יקח 4 5 ימים
כבר עברו 5 ימים וכלוםם!! אתמול שאלתי מה אם זה ואמרו שהבנק מחכה לתשובה אבל כל כך הרבה זמן! נישמע לי ששכחו וגוררים אותי
השאלה שלה היא אם לא יכניסו לי עד ליום ראשון זה נחשה הלנת שכר , למרות שזה טעות אנוש?

עבודה חדשה

:) 15/09/16
אוסיף שביקשה מהם לשלוח לי מסמך לוודא שאכן הם עשו העברה בנקאית והם מתעלמים!
והבנתי שזה אמור לקחת 24 שעות וכבר אתמול בבוקר אמרו שמחכים לתשובה

גילום שכר לעובד שעתי במשרה חלקית להפרשות לפנסיה

iskais 15/09/16


עובד על
בסיס שעתי + עמלות חודשיות קבועות על מכירות, מועסק בהיקף של 29% משרה וותק של 12.5
שנה.  לעובד יש הסכמות עם המעסיק(לא בכתב) לפיהם המעסיק שומר לו על הכנסה נטו.


לדוגמא: בעד 60 שעות לפי 30 ₪ /שעה =
1,800 ₪ + 400 ₪ עמלות חודשיות, יקבל 2,200 ₪. המעסיק תמיד גילם השכר (מס בריאות
וביטוח לאומי) גורף על כלל מרכיבי השכר, משכורת ועמלות כאחד. הדבר משתקף היטב בכל
תלושי השכר במשך השנים.


בשנת 2008
נכנס חוק פנסיה חובה.


השאילה העקרונית
והמרכזית האם משנת 2008 ואילך, חייב המעסיק להמשיך ולנהוג באופן זהה גם להבא,
ז"א לגלם כלפי מעלה כלל מרכיבי השכר כך שגם אחרי ניכוי הפרשת העובד
לפנסיה (5 %) שכרו נטו יישמר, כי ההסכמות בין הצדדים לא השתנו.


מה הדין,
אם מסיבה זו או אחרת המעסיק חדל בצורה הדרגתית במשך השנים לגלם כלל מרכיבי השכר
האחרים (חופשה בתשלום ועמלות)ובוחר באופן חד צדדי לגלם רק מרכיב המשכורת אך
הוא כן שומר על הנטו? זו הרעת שכר?


השינוי הזה
לטעמי הינו לרעת העובד כי עלולות להיפגע ההפרשות לפנסיה מעמלות והן מחופשה בתשלום
ובבוא היום תהיה אולי השפעה גם על הפיצויים באם העובד יפוטר או יתפטר.


אודה על
התייחסות מפורטת, באם יש פסיקה בעניין, זה יעזור מאוד


תודה רבה
!!!


גילום שכר נטו

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

שלום רב

יש לראות את ההסכם בין הצדדים וכן את התלושים על מנת לענות.

השכר בדיני עבודה הוא ברוטו ולכן כל שינוי על הטוען לו להוכיחו. גם אם חלק מהרכיבים נלקחו בחשבון בשכר הנטו ייתכן מאוד וככל ואין הסכמה הקובעת באופן גורף כי התשלום הוא בנטו בגין כל רכיבים קיימים ועתידיים כי לא ייקבע כי תשלום הפנסיה הוא גם ע"ח המעסיק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה

טניה 15/09/16
מעסיק שלנו רוצה לסגור את המפעל לחודש (בחגים ). אין לאף עובד צבירה כל כך גדולה.
האם החופשה תהיה על חשבונו או על חשבוננו?

חופשה בחגים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

שלום רב

באם המעסיק הודיע לכם על כך מראש וניתן לתכנן את ימי החופשה השנתיים של העובד בהתאם אז זכותו של המעסיק לכך וימי החופשה השנתיים ירדו ממכסה זו. ימים ביתר שיכניסו את העובד ליתרה שלילית לא ניתן לחייב את העובד שלא לעבוד בם וככל והעובד מעוניין לעבוד והמעסיק לא מספק עבודה על המעסיק לשלם בגין ימים אלה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות עבודה בתלוש

רחל 15/09/16
אני עובדת בשכר גלובלי.
האם חייבים על פי חוק לכתוב כמות השעות שעבדתי אותם בתלוש? וכמות ימים?

שעות עבודה בתלוש

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

כן.

תלוש השכר חייב לשקף את שעות העבודה בפועל אלא באם מדובר משרת אמון

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

דינה 15/09/16
שלום רב, ישנה טבלה ידועה של כמות ימי הבראה לפי ותק.עבדתי 15 שנה במקום עבודה אחד, וכעת אני עוברת למקום עבודה אחר. האם המעסיק מחוייב לתת לי לפי שנת ותק אחת (בסוף השנה) או לפי הותק המצטבר ממקום העבודה הקודם.תודה מראש

דמי הבראה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16
אם מדובר במעסיק חדש אז הוותק מתחיל מחדש

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום פנסיה בהודעה מוקדמת

נופר שלו 15/09/16
היי,
1. אני בת 34, ב14/9 התחלתי לעבוד בחברה. טרם חתימה על החוזה וידאתי שהפנסיה תשלום מהיום הראשון,  אמרו לי שכן ושרק לוקח בדרך כלל שלושה חודשים עד שהיא נכנסת רטרואקטיבית. כעבור חודש פיטרו אותי עקב קיצוצים. הם מסרבים לשלם לי פנסיה על החודש הזה למרות שיש לי קופה פעילה ממקום העבודה הקודם (אותו עזבתי כדי לעבור לעבודה הזו) הם אומרים שהחוק ניתן לפרשנות ושאין חובה לשלם לעובד שלא עבד שלושה חודשים.
האם זה נכון? 

2. קיבלתי מכתב פיטורים עם תאריך סיום העסקה ב12/9.
בנוסף ציינו שאני מקבלת תשלום מ12/9-29/9 על הודעה מוקדמת. האם תקופת ההודעה המוקדמת לא אמורה להיות כלולה בתקופת ההעסקה? ואם לא, האם זה פוגע בי? 


תשלום פנסיה בגין החודש הראשון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

שלום רב

1. אכן הצדק עמם - החוק ניתן לפרשנות וטרם יש פסיקה בנושא. המגמה של 3 חודשים הייתה על מנת שלא לפגוע ברצף הפנסיוני ורק אחרי 3 חודשים קמה החובה להפריש רטרואקטיבית.

2. אין חובה המעסיק יכול לוותר על עבודה בפועל ולשלם תמורת הודעה מוקדמת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי שעת הנקה לאחר חופשת לידה

מירים 15/09/16
שלום,
  אני בחופשת לידה
מוארכת (חצי שנה )שמסתיימת בשבוע הקרוב ואני חוזרת לעבודה .

לאחרונה נערכו
שינויים במקום העבודה שלי והחליטו להוציא את כל המחלקה שלי (עובדים ארעיים ועובדי
מיקור חוץ) לחברה חיצונית והעסקה תהיה דרכם .

שאלתי
היא לגביי הזכויות שלי לאחר חופשת לידה .

אני יודעת שמגיעה לי
שעת הנקה למשך 4 חודשים ובנוסף לכך עפ"י חוק אסור להם לפטר אותי במשך 60 יום
מחזרתי לעבודה .

האם הזכויות האלה
תקפות עדיין בעקבות השינויים שחלו באירגון ?

בנוסף לכך ,היום אני
עובדת 8.5 שעות ..והמשרה שלי  מוגדרת כמשרה מלאה.

בחברה החיצונית
מנסים לשמר את עד כמה שאפשר לעובדים הארעיים את הזכויות. אז יום עבודה של 8.5 שעות
לא נחשב אצלהם כ משרה מלאה אלא כ 93% משרה ..מה זה אומר שלא אקבל את שעת ההנקה שלי
? במידה ויכרחו אותי לעבור לחברה החיצונית..

האם מדובר בהרעת
תנאים ? כי יחייבו אותי לעבוד משרה מלאה כדי להכיר בשעת הנקה שלי
?

ובכלל כל נתוני
החוזה משתנים .
לעזרתכם אודה





שעת הנקה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

שלום רב

 על מנת לענות בוודאות יש לבחון את הנתונים אך על פניו אכן את זכאית לשעת הנקה גם אם תעברי לחברה החדשה שכן זוהי משרה מלאה מבחינתך עד היום.

מעבר לכך לגבי העברה לחברה החדשה יש לבחון לעומק האם אכן כולם עוברים ואין אפשרות להמשיך ולהעסיקך במסגרת החברה הנוכחית כדי לענות האם זה אפשרי

בלי קשר ככל ואכן היקף המשרה שלך במעבר לחברה החדשה ישתנה ו/או זכויותיך אז אכן ניתן לטעון להרעת תנאים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעביד שמבטיח תנאים ומסרב לעלותם על הכתב

דנית 15/09/16
בהמשך משנה אותם לנוחיותו. אין הסכם העסקה חתום על ידי כי לא הסכמתי לתנאיו.
כל יום מאיים בפיטורין ומתלונן כבר 3.5 שנים ולא מפטר.
בהמשך נתן לי תוספת ופתאום אני רואה בתלוש שהכניס אותה כבונוס. מה שאומר שאני לא אקבל פיצויים בגינם וקופג.
מאחר ואין לו סיבה אמיתית לפטר אותי,בימים אלו החלו לדרוש ממני דברים שאני לא יעמוד בהם.
 איך אני מגנה על עצמי ממנו, והאם מעביד יכול להתעלל ככה.  בעובדים? 
ראוי לציין שאני בגיל שקשה למצוא עבודה וכשאתבגר יותר יהיה לי יותר קשה. אני לא רוצה להתפטר כדי לא לאבד את זכויותיי. מה לעשות?

מעביד שמבטיח ולא מקיים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

שלום רב,

ראשית זה שאין חוזה עבודה חתום או הודעה על תנאי העסקה זו עבירה על דיני העבודה מצד המעסיק וכאשר יש שינוי על המעסיק להוציא הודעה על שינוי תנאי העסקה.

שנית ניתן להקליט את המעסיק על מנת שתהיה לך אסמכתא להבטחות שניתנות על ידו ותוכל לדרוש אותם

מעבר לכך- לא ניתן לחייב מעסיק להעלות את השכר.

באשר לבונוס- ככל והמעסיק לא יוכל להראות שמדובר בבונוס אמיתי אלא כתוספת פיקטיבית שניתנה ככזו על מנת להמנע מהזכויות הסוציאליות המגיעות ממנה כחלק מהשכר תוכל לבקש להתייחס אליה כחלק מהשכר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים והודעה מוקדמת

שושנה 14/09/16
שלום
המעביד שלי פיטר אותי ומוכן לשלם לי הודעה מוקדמת של חודש.
1.אם ירצה שאעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת, האם מגיע לי עבור תקופה זו: פיצויים? הפרשות לביטוח מנהלים? הבראה?חופש? מחלה?
2. אם המעביד ירצה שלא אעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת, האם מגיע לי: פיצויים? הפרשות לביטוח מנהלים? הבראה?חופש? מחלה?
בתודה מראש
שושנה

פיטורים והודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/09/16

שלום רב

1. כן

2. אם הוא עורך לך גמר חשבון ומתנתקים יחסי עובד מעביד והוא משלם לך תמורת הודעה מוקדמת אז לא אם הוא לא מסיים יחסי עובד מעביד אז כן

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד בשכר גלובלי

שגיב 14/09/16
שלום רב.

עבדתי במשך 17 חודשים בשכר גלובלי על בסיס שכר שעתי.האם הנני מוגדר כעובד בשכר או כעובד במשכורת??

תודה רבה

אני מוגדר כעובד שעתי או במשכורת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
שגיב שלום,
שכרך השתנה מדי חודש בהתאם למספר שעות העבודה שעבדת בכל חודש? אם כן - אתה עובד שעתי. אם לא - במשכורת.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה בת מספר ימים

רן 14/09/16
אם מעסיק נותן חופשה של כמה ימים הוא יכול לדרוש ממני למרות ההסכם שנכתב בSMS בנייד לחזור מהחופשה או שאני לא חייב לחזור כי זה כבר נסגר בין המעסיק למעביד ... ?

מעסיק מבקש שאחזור מוקדם יותר מחופשה, אני חייב?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 14/09/16
רן שלום,
המעסיק הוא שקובע את מועדי החופשה ואורכן, לכן, הוא יכול לבקש ממך לחזור מוקדם יותר.

לרשותך בכל שאלה נוספת, 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן