פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מעבר דירה
בקרוב אני צפוי לעבור דירה לעיר שבה אין הסעה מטעם מקום העבודה ואאלץ להגיע באופן עצמאי. מקום העבודה הציע לשלם לי הוצאות נסיעה כקבוע בחוק. אינני מרוצה מכך.
האם אוכל לטעון להרעת תנאים או לטענה אחרת כנגד המעביד או שהמעביד יכול לבצע מהלך כזה?
תודה.
תשלום הוצאות נוספות עקב מעבר דירה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נושא הפרשה לפנסיה
הפרשות לפנסיה
ראשית לא בעיה לבדוק האם אכן מדובר בתקלה טכנית. את יכולה לפנות לסוכן הביטוח ולבדוק אם יצאה המחאה לחברת הביטוח . לעיתים המעסיק מוציא המחאה אחת למספר עובדים וחברת הביטוח לא יודעת איך לפצל את הסכומים וזה לוקח קצת זמן - תבקש לראות את השיק לחברת הביטוח עם מסמך ההפרשות שיוצא מאת ההנה"ח.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לאחר תאונת עבודה
עובד במקום עבודה 12 שנים
נמצא בתאונת עבודה כבר שנה
עם אישורים על הכל 100 אחוז נכות זמנית עד ינואר.שלחתי כל חומר רפואי לעבודה
ישנו אישור רופא תעסוקתי על אי יכולת לחזור למקצוע
מהעבודה לא שאלו לשלומי מעולם ואני לא מפוטר דיברתי עם אחראי כח אדם
שלחתי אימיילים על מצבי הרפואי לעבודה וביקשתי שיפטרו אותי לא עונים לי ולא מפטרים אותי האם כדאי להתפטר בדין מפוטר? או שאני יכול להיפגע בצורה כלשהי מהתפטרות זאת ולהעזר בעו"ד?בתודה רבה על תשובתך
סטטוס בעבודה בזמן תאונת עבודה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת קצבת פנסיה במקביל לעבודה
אי יציאה לפנסיה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה לאחר חצי שנה שבו הודיע העובדת שעוזבת ל
חזרה לעבודה לאחר נתק של חצי שנה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
איך נפגעתי:
מעכשיו מחשבים לי את השכר לפי שעה ולא גלובלי, כמו קודם. זה אומר שעל הפסקות הוא לא משלם לי.
אבל מה שהכי מפריע לי היא שיטת החישוב: הוא לא סופר לי זמן מרגע כניסתי למשרד עד היציאה, אלא זמן נטו עבודה מול המחשב, לפי תוכנה לניהול זמן שנקראת טוגל, שבה אני מדווחת על זמני עבודה פר פרוייקט. לוקח את סכום השעות ומחשב כל חודש כמה יצא. אני תוהה אם חישוב מסוג כזה הוא חוקי, שלא נאמר מטרידני ומתקטנן.
לתשובתכם אודה,
נועה
הרעת תנאי עבודה
שינוי בסטטוס העובד מחודשי לשעתי הוא אכן מהווה הרעה בתנאי העסקה. לכך יש פתרון - מכתב התראה למעסיק בו את מפרטת בדיוק רב כיצד עבדת לפני חופשת הלידה ולאחריה - בפועל . אופן חישוב שכרך וכו' ואת עצם השינוי - מה בדיוק ההרעה וכן לתת לו את האפשרות לתקן את ההפרה ורק במידה והוא לא עושה כן תוכלי להתפטר בדין מפוטרת. בכל מקרה אני מציעה לך לקבל הדרכה קונקרטית.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין בהסכמה
חזרתי מחופשת לידה לאחר 7 חודשים. ילדתי 24.1.16.
המעסיק הודיע לי כי לא יחזיר אותי לאותו התפקיד היות ונעשו שינויים אירגוניים במחלקה. במקביל ביקשתי ממנו לקצר לי את שעות העבודה עקב אילוציים רפואיים של ביתי (אלרגית לחלב). רצה שאחתום על טופס של שינוי בתנאי העסקה שבו גם מצוינת הגדרת התפקיד החדש שלי. לא חתמתי. והגעתי איתו להסכמה שאני לא מעוניינת להישאר בחברה. הוא הציע לי לחתום על פיטורין בהסכמה. שבהם אשאר בבית את 60 היום המגיעים לי לאחר חופשת הלידה ואקבל על כך שכר. שאלתי היא: האם בפיטורין בהסכמה אני זכאית לדמי אבטלה מלאים ללא תקופת המתנה? ושנית, האם גם מגיעה לי תקופת הודעה מוקדמת לאחר 60 הימים?
תודה.
אנא פני לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אני זכאי לקבל דמי אבטלה?
שמי רפאל, בן 30.
פוטרתי מהעבודה השבוע, לאחר 11 חודשי עבודה. זה אומנם פחות משנה, אך בעבודה הקודמת עבדתי 9 שנים רצופות, כשבמעבר בין העבודות היה הפרש של יומיים בלבד, כלומר ניתן להגיד שאני עובד רצוף 10 שנים.
האם אני זכאי לקבל דמי אבטלה?
ודבר נוסף, בעוד חודש אני עובר ניתוח שימנע ממני לעבוד במשך שבועיים. האם לאור עובדה זו, הבוס שלי עדיין היה רשאי לפטר אותי?
תודה רבה
תשלום דמי אבטלה - זכאות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים
כיצד מחשבים את הפיצויים המגיעים לפי חוק פיצויי פיטורין
הועסקתי בחברה 4 שנים
תודה
חישוב פיצויים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
אודה להתייחסות
פיטורים
שלום רב
באון עקרוני אין לפרט נסיבות אישיות לעובדי החברה הדבר יכול להוות פגיעה בפרטיות ואף לשון הרע אך יש לבחון את נוסח הדברים לעומק על מנת לענות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות בחופשת לידה מוארכת.
לא ברור לי מרוב פרשנויות...
צבירת זכויות בחופשת לידה = חופש, מחלה, הבראה. האם המעסיק מחוייב לשלם על 14 שבועות או על 26 שבועות? המעסיק טוען שרק על 14 שבועות הוא מחוייב לשלם. מה הפסיקה החד משמעית בנושא?
בנוסף טוען שעל שמירת היריון חוץ מהפרשות לפנסיה וקרן השתלמות לא מחוייב לשלם - האם נכון?
תודה.
זכויות בחופשת לידה
שלום רב
המעסיק לא מחויב לשלם על מלוא התקופה- בגין כל אחד מהרכיבים יש תקופות שונות שיש לשלם בגינם כאשר באופן עקרוני ימי מחלה וחופש אין לשלם בגין תקופה זו הבראה נחשבת לצורך הוותק אך לא נצברים בגינה ימים בפועל והפרשות ככל והוותק טרם הכניסה להריון עומד בהוראות החוק אז יש לשלם להפרשות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מצרפת קיור למאמר שכתבתי שיסביר לעניין ההפרשות..
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
פיצוי פיטורים
אני עובדת במקום עבודה כשנתיים. ואני מעוניינת להתפטר. שמעתי שישנו חוק שעובד שמתפטר זכאי לקבל פיצויים.
האם זה נכון?
במידה וכן מה הפרוצדורה? כיצד מקבלים זאת?
למי פונים?
תודה!
פיצוי פיטורים למתפטר
שלום רב
אין חוק שעובד שמתפטר זכאי לפיצוים מלאים. יש לבחון את הסכם העסקתך/ הסכם קיבוצי החל על מקום עבודתך כדי לדעת אם את זכאית לפיצוים מלאים.
בכל מקרה גם באם את לא זכאית לפיצויים מלאים את זכאית לחלק העיקרי של הפיצויים שכן הם כבר הופרשו לך לקופת הפיצויים מכוח צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק והם שייכים לך בהתאם להוראות הצו גם אם את מתפטרת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים לעובד שעתי
האם בחישוב פיצויי פיטורין לעובד שעתי ( ממוצע שעות העבודה ב-12 חודשים האחרונים) לוקחים בחשבון גם את " תמורת החופשה לאפקטיבי" וכן תשלום בעבור "דמי חגים" ששולמו ב-12 החודשים האחרונים.
אם התשובה כן, אודה להפניה לחקיקה/פסיקה
חישוב פיצוים
שלום רב
דמי חגים נלקחים בחשבון שכן זהו תשלום ככל יום עבודה
כנל לגבי תשלום דמי חופשה רגילים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכורת במזומן
משכורת במזומן
שלום רב אין קשר בין הדברים לקבל משכורת במזומן זו זכותך זה אופן התשלום מנגד גם זכותך לקבל תלוש שכר- כאשר על המעסיק גם לדווח על העסקתך לרשויות ולביטוח לאומי וכיוב- האחריות להוצאת התלוש והדיווחים היא על המעסיק
מנגד אל תתני הסכמתך לעבודה בשחור ללא דיווחים זה יכול לפגוע בך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה חדשה
התחלתי עבודה חדש וטעו לי במספר סניף
אמרו לי שימשכו את הכסף ויעשו העברה ושזה יקח 4 5 ימים
כבר עברו 5 ימים וכלוםם!! אתמול שאלתי מה אם זה ואמרו שהבנק מחכה לתשובה אבל כל כך הרבה זמן! נישמע לי ששכחו וגוררים אותי
השאלה שלה היא אם לא יכניסו לי עד ליום ראשון זה נחשה הלנת שכר , למרות שזה טעות אנוש?
עבודה חדשה
והבנתי שזה אמור לקחת 24 שעות וכבר אתמול בבוקר אמרו שמחכים לתשובה
גילום שכר לעובד שעתי במשרה חלקית להפרשות לפנסיה
עובד על
בסיס שעתי + עמלות חודשיות קבועות על מכירות, מועסק בהיקף של 29% משרה וותק של 12.5
שנה. לעובד יש הסכמות עם המעסיק(לא בכתב) לפיהם המעסיק שומר לו על הכנסה נטו.
לדוגמא: בעד 60 שעות לפי 30 ₪ /שעה =
1,800 ₪ + 400 ₪ עמלות חודשיות, יקבל 2,200 ₪. המעסיק תמיד גילם השכר (מס בריאות
וביטוח לאומי) גורף על כלל מרכיבי השכר, משכורת ועמלות כאחד. הדבר משתקף היטב בכל
תלושי השכר במשך השנים.
בשנת 2008
נכנס חוק פנסיה חובה.
השאילה העקרונית
והמרכזית האם משנת 2008 ואילך, חייב המעסיק להמשיך ולנהוג באופן זהה גם להבא,
ז"א לגלם כלפי מעלה כלל מרכיבי השכר כך שגם אחרי ניכוי הפרשת העובד
לפנסיה (5 %) שכרו נטו יישמר, כי ההסכמות בין הצדדים לא השתנו.
מה הדין,
אם מסיבה זו או אחרת המעסיק חדל בצורה הדרגתית במשך השנים לגלם כלל מרכיבי השכר
האחרים (חופשה בתשלום ועמלות)ובוחר באופן חד צדדי לגלם רק מרכיב המשכורת אך
הוא כן שומר על הנטו? זו הרעת שכר?
השינוי הזה
לטעמי הינו לרעת העובד כי עלולות להיפגע ההפרשות לפנסיה מעמלות והן מחופשה בתשלום
ובבוא היום תהיה אולי השפעה גם על הפיצויים באם העובד יפוטר או יתפטר.
אודה על
התייחסות מפורטת, באם יש פסיקה בעניין, זה יעזור מאוד
תודה רבה
!!!
גילום שכר נטו
שלום רב
יש לראות את ההסכם בין הצדדים וכן את התלושים על מנת לענות.
השכר בדיני עבודה הוא ברוטו ולכן כל שינוי על הטוען לו להוכיחו. גם אם חלק מהרכיבים נלקחו בחשבון בשכר הנטו ייתכן מאוד וככל ואין הסכמה הקובעת באופן גורף כי התשלום הוא בנטו בגין כל רכיבים קיימים ועתידיים כי לא ייקבע כי תשלום הפנסיה הוא גם ע"ח המעסיק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה
האם החופשה תהיה על חשבונו או על חשבוננו?
חופשה בחגים
שלום רב
באם המעסיק הודיע לכם על כך מראש וניתן לתכנן את ימי החופשה השנתיים של העובד בהתאם אז זכותו של המעסיק לכך וימי החופשה השנתיים ירדו ממכסה זו. ימים ביתר שיכניסו את העובד ליתרה שלילית לא ניתן לחייב את העובד שלא לעבוד בם וככל והעובד מעוניין לעבוד והמעסיק לא מספק עבודה על המעסיק לשלם בגין ימים אלה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה בתלוש
האם חייבים על פי חוק לכתוב כמות השעות שעבדתי אותם בתלוש? וכמות ימים?
שעות עבודה בתלוש
כן.
תלוש השכר חייב לשקף את שעות העבודה בפועל אלא באם מדובר משרת אמון
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
דמי הבראה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום פנסיה בהודעה מוקדמת
1. אני בת 34, ב14/9 התחלתי לעבוד בחברה. טרם חתימה על החוזה וידאתי שהפנסיה תשלום מהיום הראשון, אמרו לי שכן ושרק לוקח בדרך כלל שלושה חודשים עד שהיא נכנסת רטרואקטיבית. כעבור חודש פיטרו אותי עקב קיצוצים. הם מסרבים לשלם לי פנסיה על החודש הזה למרות שיש לי קופה פעילה ממקום העבודה הקודם (אותו עזבתי כדי לעבור לעבודה הזו) הם אומרים שהחוק ניתן לפרשנות ושאין חובה לשלם לעובד שלא עבד שלושה חודשים.
האם זה נכון?
2. קיבלתי מכתב פיטורים עם תאריך סיום העסקה ב12/9.
בנוסף ציינו שאני מקבלת תשלום מ12/9-29/9 על הודעה מוקדמת. האם תקופת ההודעה המוקדמת לא אמורה להיות כלולה בתקופת ההעסקה? ואם לא, האם זה פוגע בי?
תשלום פנסיה בגין החודש הראשון
שלום רב
1. אכן הצדק עמם - החוק ניתן לפרשנות וטרם יש פסיקה בנושא. המגמה של 3 חודשים הייתה על מנת שלא לפגוע ברצף הפנסיוני ורק אחרי 3 חודשים קמה החובה להפריש רטרואקטיבית.
2. אין חובה המעסיק יכול לוותר על עבודה בפועל ולשלם תמורת הודעה מוקדמת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי שעת הנקה לאחר חופשת לידה
אני בחופשת לידה
מוארכת (חצי שנה )שמסתיימת בשבוע הקרוב ואני חוזרת לעבודה .
לאחרונה נערכו
שינויים במקום העבודה שלי והחליטו להוציא את כל המחלקה שלי (עובדים ארעיים ועובדי
מיקור חוץ) לחברה חיצונית והעסקה תהיה דרכם .
שאלתי
היא לגביי הזכויות שלי לאחר חופשת לידה .
אני יודעת שמגיעה לי
שעת הנקה למשך 4 חודשים ובנוסף לכך עפ"י חוק אסור להם לפטר אותי במשך 60 יום
מחזרתי לעבודה .
האם הזכויות האלה
תקפות עדיין בעקבות השינויים שחלו באירגון ?
בנוסף לכך ,היום אני
עובדת 8.5 שעות ..והמשרה שלי מוגדרת כמשרה מלאה.
בחברה החיצונית
מנסים לשמר את עד כמה שאפשר לעובדים הארעיים את הזכויות. אז יום עבודה של 8.5 שעות
לא נחשב אצלהם כ משרה מלאה אלא כ 93% משרה ..מה זה אומר שלא אקבל את שעת ההנקה שלי
? במידה ויכרחו אותי לעבור לחברה החיצונית..
האם מדובר בהרעת
תנאים ? כי יחייבו אותי לעבוד משרה מלאה כדי להכיר בשעת הנקה שלי
?
ובכלל כל נתוני
החוזה משתנים .
לעזרתכם אודה
שעת הנקה
שלום רב
על מנת לענות בוודאות יש לבחון את הנתונים אך על פניו אכן את זכאית לשעת הנקה גם אם תעברי לחברה החדשה שכן זוהי משרה מלאה מבחינתך עד היום.
מעבר לכך לגבי העברה לחברה החדשה יש לבחון לעומק האם אכן כולם עוברים ואין אפשרות להמשיך ולהעסיקך במסגרת החברה הנוכחית כדי לענות האם זה אפשרי
בלי קשר ככל ואכן היקף המשרה שלך במעבר לחברה החדשה ישתנה ו/או זכויותיך אז אכן ניתן לטעון להרעת תנאים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעביד שמבטיח תנאים ומסרב לעלותם על הכתב
כל יום מאיים בפיטורין ומתלונן כבר 3.5 שנים ולא מפטר.
בהמשך נתן לי תוספת ופתאום אני רואה בתלוש שהכניס אותה כבונוס. מה שאומר שאני לא אקבל פיצויים בגינם וקופג.
מאחר ואין לו סיבה אמיתית לפטר אותי,בימים אלו החלו לדרוש ממני דברים שאני לא יעמוד בהם.
איך אני מגנה על עצמי ממנו, והאם מעביד יכול להתעלל ככה. בעובדים?
ראוי לציין שאני בגיל שקשה למצוא עבודה וכשאתבגר יותר יהיה לי יותר קשה. אני לא רוצה להתפטר כדי לא לאבד את זכויותיי. מה לעשות?
מעביד שמבטיח ולא מקיים
שלום רב,
ראשית זה שאין חוזה עבודה חתום או הודעה על תנאי העסקה זו עבירה על דיני העבודה מצד המעסיק וכאשר יש שינוי על המעסיק להוציא הודעה על שינוי תנאי העסקה.
שנית ניתן להקליט את המעסיק על מנת שתהיה לך אסמכתא להבטחות שניתנות על ידו ותוכל לדרוש אותם
מעבר לכך- לא ניתן לחייב מעסיק להעלות את השכר.
באשר לבונוס- ככל והמעסיק לא יוכל להראות שמדובר בבונוס אמיתי אלא כתוספת פיקטיבית שניתנה ככזו על מנת להמנע מהזכויות הסוציאליות המגיעות ממנה כחלק מהשכר תוכל לבקש להתייחס אליה כחלק מהשכר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים והודעה מוקדמת
המעביד שלי פיטר אותי ומוכן לשלם לי הודעה מוקדמת של חודש.
1.אם ירצה שאעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת, האם מגיע לי עבור תקופה זו: פיצויים? הפרשות לביטוח מנהלים? הבראה?חופש? מחלה?
2. אם המעביד ירצה שלא אעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת, האם מגיע לי: פיצויים? הפרשות לביטוח מנהלים? הבראה?חופש? מחלה?
בתודה מראש
שושנה
פיטורים והודעה מוקדמת
שלום רב
1. כן
2. אם הוא עורך לך גמר חשבון ומתנתקים יחסי עובד מעביד והוא משלם לך תמורת הודעה מוקדמת אז לא אם הוא לא מסיים יחסי עובד מעביד אז כן
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד בשכר גלובלי
עבדתי במשך 17 חודשים בשכר גלובלי על בסיס שכר שעתי.האם הנני מוגדר כעובד בשכר או כעובד במשכורת??
תודה רבה
אני מוגדר כעובד שעתי או במשכורת?
שכרך השתנה מדי חודש בהתאם למספר שעות העבודה שעבדת בכל חודש? אם כן - אתה עובד שעתי. אם לא - במשכורת.
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה בת מספר ימים
מעסיק מבקש שאחזור מוקדם יותר מחופשה, אני חייב?
המעסיק הוא שקובע את מועדי החופשה ואורכן, לכן, הוא יכול לבקש ממך לחזור מוקדם יותר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






