פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חופשה בלול המועד
חופשה בחול המועד
ימי חול המועד הם ימי עבודה לכל דבר ועניין.
ככל שאת לא עובדת, המעסיק רשאי לנכות לך יום עבודה מלא.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
הגשתי תביעה ולא ציינתי מה היה השכר השעתי שלו אבל כן אפשר להבין ממנו בגלל המשכורת החודשית. האם מוחקים כתב תביעה כזה?
שנית- האם יש חובה שדיון מהיר אצל שופט בביהנד לעבודה יסתיים בדיון אחד?
תודה
תשובה
1. לא נראה לי סביר שכתב התביעה יימחק בגלל שלא צויין השכר השעתי.
2. לרוב, הדיון המהיר מסתיים בדיון אחד.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה
שאלותיך לא ברורות. אנא נסח מחדש
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספת ביגוד
תוספת ביגוד
לעניות דעתי את צריכה לקבל את החלק היחסי, שכן, במועד התשלום לא השלמת עדיין שנה מלאה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הנחיה לגבי ביגוד שאני מכיר..
ראיתי כבר בכמה מקומות שאת ההבראה או הביגוד אומנם מקבלים בחודש אוגוסט אבל זה רק אחרי שצברת שנת עבודה מלאה.
לכן את שלא צברת לא קיבלת. אבל לא אומר שאת לא זכאית.
שנה הבאה את תקבלי עבור שנה ושמונה חודשים את הביגוד.
עובד חזר לעבודה לפני חצי שנה שפרש?
יצא לו טופס 161 בעת סיום העבודה.
העובד הנ"ל חזר שוב לעבוד בטרם עבר חצי שנה
לדוג' חזר ב 1.3.16
מה הדין?
מתי צריך לבטל הטופס 161?
ובמקרה בו שולם פיצויים? מה עושים?
ידוע לי שיש הבדל בין אם העובד חזר לעבודה תוך 3 חודשים מיום פרישתו מהעבודה
או שחזר לעבודה לאחר 3 חודשים מיום פרישתו?
או שחזר לעבודה לאחר חצי שנה - שאז אין כל בעיה?! נכון?
עובד יכול לחזור לעבודה במהלך 6 חודשים לאחר שעזב?
אם העובד חוזר לעבודה במהלך 6 חודשים לאחר שעזב - רצף הזכויות שלו נשמר.
אם הוא חוזר לאחר 6 חודשים - הוא נקלט כעובד חדש.
באשר לפיצויים - ככל שהוא קיבל פטור ממס, ייתכן שרשויות המס יגידו שעליו לשלם מס.
כמובן שהוא לא יהיה זכאי לקבל פעמיים מהמעסיק פיצויים על אותה תקופה.
באשר לשאלתך על טופס 161 - פני לפורום מיסים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העסקה בשכר חודשי (לא גלובלי) כיצד מתבצע החישוב
אני מועסק בשכר חודשי קבוע על פי שכר המינימום בחוק. שעות נוספות אני מקבל לפי חישוב יומי.
השאלה שעולה לי היא האם יש כמות שעות המוגדרת בחוק המגדירה משרה מלאה 100% ומה בעתם קורה מעבר לכמות שעות האלו
ועל מנת לדייק אני שואל מה קורה בחודשים שיש 23 ימי עבודה ומכסת השעות הרגילות מגיעה ל207 לדוגמא, הכיצד יחשבו את המשכורת בחודש זה?
במקום עבודתי המחלקה המשפטית טענה כי זה שכר חודשי "חודש מפסידים חודש מרוויחים"
האם זה חוקי?
אם תהיה אפשרות לצרף בתשובה את הבסיס החוקי אני אודה לכם מאוד על מנת שאוכל להציג זאת
מהי משרה מלאה ואיך מחשבים שעות נוספות?
משרה מלאה מוגדרת כ-186 שעות חודשיות אך זה לא רלוונטי לעניין השעות הנוספות, שכן, הן לעולם מחושבות ברמה היומית:
אם אתה עובד 6 ימים בשבוע, אתה זכאי לתשלום עבור שעות נוספות על כל שעה מעבר ל-8 שעות (לא כולל הפסקה). אם אתה עובד 5 ימים בשבוע אתה זכאי לתשלום עבור שעות נוספות על כל שעה מעבר ל-9 שעות (לא כולל הפסקה).
ייתכנו מצבים שהשעות הנוספות יחושבו ברמה השבועית, ולא היומית, אך לעולם הן לא תחושבנה ברמה החודשית.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוים מחלף הודעה מוקדמת לביטוח לאומי
פוטרתי מיידי לאחר שנה ו- 3 חודשים-סיום עבודה 23-08. מעביד רשם חלף הודעה מוקדמת ופיצויים בטופס 161 וקיבלתי פטור ממס הכנסה. היום קיבלתי תלוש על חודש 09 ורשום חלף חודעה מוקדמת ו-12% ניקויים מכל הסכום 7000ש"ח לביטוח לאומי. האם התלוש הזה נחון? איזה אחוז צריך לנכות לביטוח לאומי?
פני לפורום מיסים/ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ועד עובדים
רציתי לדעת הסכמה של כמה עובדים צריך כדי להקים ועד עובדים במקום עבודה. ראיתי כי מספיק שליש מהעבדים כדי להחליט איזה ארגון הוא היציג אבל הסכמה של כמה עובדים צריך להקמת ועד.
לדוג' במידה ויש שליש המוכנים שגוף מסוים הוא יהיה המייצג אבל שני שלישים או חצי בכלל מתנגדים להקמת ועד מה קורה אז
האם השליש יכול לחייב את שני השליש לשלם דמי חבר למרות שהם בכלל לא מעוניינים בהקמת ועד.
האם יוקם במקרה כזה ועד שהמעסיק צריך לדון איתו
בהתאם לאיזה חוקים הדברים האלו נקבעו בכלל לא מצאתי חקיקה לעניין הזה
הקמת ועד עובדים
אכן, מספיק שליש כדי להפוך וועד לארגון עובדים רשמי. בפועל מומלץ להחתים כמה שיותר עובדים כדי שהכוח יהיה חזק יותר.
וכן, ברגע שיש לפחות שליש עובדים שמסכימים, ניתן לחייב את שאר העובדים בתשלום דמי החבר.
הדברים מוסדרים בנהלים ותקנון ועדי העובדים הכפוף לחוקת ההסתדרות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תגובה מטעם הסתדרות העובדים
החזר מס לאחר תיאום מס שכשל
התחלתי לפני מספר חודשים לעבוד במקום עבודה חדש נוסף. עשיתי תאום מס כדרוש, רק שהפקיד שרשם את הסכום אותו אני צופה שארוויח עשה טעום ורשם 13₪ בלבד, ולכן ירד לי מס גבוה מאוד. תיקנתי את העניין אצל תאום מס ושם נאמר לי שעל מקום העבודה להחזיר לי את המס שירד במשכורת הבאה. מקום העבודה לא עשה כן וטען כי החזר המס יעשה דרך ביטוח לאומי(?!). לא הצלחתי להבין מה הפרוצדורה שעליי לעשות כדי לקבל את הכסף וממי. אודה להדרכה והסבר. אציין כי בנתיים התפטרתי ממקום עבודה זה.
תודה!
פני לפורום מיסים
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק בפשיטת רגל
1.אני עובד בתור חשב במפעל ( חברה בע"מ) .
2.המפעל כרגע בעיכוב הלכים לכיוון של פשיטת רגל,
3.לא שלמו לי משכורת ל 3 חודשים, וסך הזכויות שמגיעים לי מהחברה מפיצויים פיטורים וכד' עומדים על סך של כ 300 אלף ש"ח .
4. לחברה יש הרבה חובות, לרבות חובות לנושים מובטחים.
5. יש לציין כי חלק גדול מהנושים המובטחים, מחזיקים בערבויות אישיות לבעלי מניות.
6. ראיתי באינטרנט שעובד הינה בעל זכות קדימה בסדר נשיה, אך נושים מובטחים קודמים לו, לא יודע אם בהיותם מחזיקים ערבויות אישיות אם זה משנה משהו בעניין.
7. מעבר לסכום המובטח על ידי הביטוח לאומי במקרים כאילו, שהינו לא מגיע לשליש מסך הזכויות, האם יש דרך להשיג כספים כאמור ?
8. האם יש דרך לתבוע בעלי המניות באופן אישי ?
9. אם אני כחשב, אצליח להוכיח שהמנהלים והבעלי מניות בחברה פעלו בהיקף גדול בשחור שגרם לחברה כישות לפשוט רגל האם זה משנה משהו ? , והאם זה יכול לסכן אותי כעובד במחלקת הנהלת החשבונות בחברה שידעתי רק לאחרונה את השיטה שלהם ???
אשמח התייחסות
בנוסף אשמח להצעות לשמות עורכי דין שיוכלו לייצג אותי בעניין, אשר מתמחים בסיטואציות המשלבות דיני עבודה , פשיטות רגל ופירוק חברות .
מעסיק בפשט"ר
לא ניתן במסגרת הפורום להתייחס לשאלות ספציפיות הדורשות את בחינת הנסיבות וייעוץ פרטני.
בנוסף, אנחנו לא ממליצים על עורכי דין כאן.
ממליצה לפנות לייעוץ פרטני למיצוי זכויותך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשים לעובד
חופשות לעובד
ביחס לעובד הנעדר מהעבודה והשאלה אם יש לראות בהיעדרות זו הפרת משמעת או התפטרות, נפסק כי יש לבחון כל מקרה לגופו ולנסיבותיו, וליתן את הדעת להתנהגות העובד ולמשך הזמן בו הוא זנח את מקום העבודה (דיון מו/10-3 (ארצי) המכללה לטכנולוגיה ע"ש שנקר נ' משה אוסטפלד (18.5.86)).לכן, בסוגיה של עובד שנעדר מהעבודה ללא אישור אין תשובה אחת שנכונה לכל המקרים. בתי הדין בוחנים בין היתר האם ובאיזה מידה אכן פעל העובד על דעת עצמו ובניגוד לעמדת המעסיק, האם העובד חזר לעבודה ולאחר איזו תקופה, ועוד מכלול נסיבות.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גמר חשבון
עבדתי במשך 15 חודשים וחצי על בסיס משכורת.עבדתי 5 ימים בשבוע במשרה מלאה.כמה מגיע לי פדיון דמי הבראה ודמי חופשה??
בתודה מראש
גמר חשבון
לשנה השניה מגיעים לך עוד 1.5 * 378= 567 ש"ח ובהס"כ 2457 ש"ח.
לגבי פדיון חופשה - מגיע לך יום חופשה לכל חודש = דהיינו 15.5 ימים במידה ולא ניצלת שום יום חופש - * שווי יום עבודה .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עצמאי בעל כורחה
האם היא אמורה לקום ולא להסכים לכך?
תודה
עצמאית בעל כורחה
שאלתך לא ממש ברורה . האם היא עובדת בגן כסייעת עצמאית - או גננת עצמאית ומקבלת את השכר רק כעצמאית? - אם כן היא בהחלט יכולה להתפטר בדין מפוטרת - רק שלפני כן היא חייבת להתריע בכתב בפני המעסיקה על ההרעה (במידה וההרעה כבר מתקיימת להבדיל מצפויה להתקיים). ולתת למעסיקה הזדמנות לתקן את ההפרה וכן הודעהמוקדמת בכתב של חודש ימים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס לעובד
תודה רבה מראש לעונים
קנס לעובד
אין באפשרות המעסיק לקנוס עובד. עובד שלא הגיע לעבודה ולא יצר קשר רואים אותו כמי שזנח את העבודה ולכן אתה יכול לתבוע אותו - תלוי בוותק על אי מתן הודעה מוקדמת ולא לשלם לו פ"פ. ואם הוא היה זכאי לשכר - אזי שכר זה יכול להתקזז עם אי מתן ההודעה המוקדמת . גם תביעה נגדם על נזקים לכאוריים שנגרמו לך - תוכל להגיש רק שאני לא חושבת שכדאי לך כלכלית לעשות זאת.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי נסיעות
אני עובד בחברת הייטק בחיפה. אני נוסע כל יום מנהריה לחיפה באוטו שלי. החהברה משלמת לי 500 ש"חי דמי נסיעות. אני חושב שדמי הנסיעות זה לא מספיק. השאלה שלי האם ניתן לבקש מהמעסיק העלאה בדמי נסיעות ?
תודה.
העלאת דמי נסיעות
אתה תמיד יכול לבקש אבל המעסיק לא חייב להעתר. שים לב כיהתשלום הוא דמי נסיעות ולא השתתפות בדלק.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברה מתפקיד לתפקיד לאחר וועדה רפואית של עובדי המד
קבלתי החלטה של וועדה רפואית של עובדי המדינה בזו הלשון הוועדה מאשרת העסקתה בתור מזכירה בלבד( שינוי תפקיד) וזאת עד ליום.... האם שינוי תפקיד מעבר ממחלקה למחלקה מצריך אישור של נציבות שירות המדינה והאם הליך זה לוקח זה זמן
בברכה רחל
העברה מתפקיד לתפקיד
לעניות דעתי זה קצת יותר מורכב כי מחד המעסיק צריך להתישר עם חוות הדעת הרפואית ומאידך - לא בטוח שיוכל בפועל לשנות את תפקידך גם באם באופן זמני.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השלמת משרה למלאה ושעת הנקה
האם מגיעה שעת הנקה לעובדת שהתקבלה לחצי משרה אך בפועל היא עובדת משרה מלאה?
יודגש כי בחוזה ההעסקה שלה רשום "חצי משרה" ומשום שהיא עובדת בבית חולים, נדרשת להשלים עד משרה מלאה ואפילו שעות נוספות.
זכאות לשעת הנקה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב דמי מחלה
עבדתי על שכר בסיס שעתי במשכורת גלובלית.הייתי 5 ימים בחופשת מחלה איך נערך החישוב בשכר על ימים אלו?האם הנני נחשבת כעובדת במשכורת או בשכר??
בכבוד רב
חישוב דמי מחלה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה לילד
היום המעסיק שלי הכניס אותי לשיחה והעיר לי על כך שאין שוויון בימינו ולמה האבא של הילדה לא לקח חופש? והוא ציין שבגלל זה הוא לא אוהב להעסיק אמהות.
שאלתי היא לא לעניין הכסף אלא לעניין זכותי, כהורה, לקחת חופש לטפל בבת שלי. האם זו זכות שקיימת לי על פי חוק?
ימי מחלה לילד
הערה של המעסיק ממש לא במקום ואפילו מקוממת. אחד ההורים זכאי לקחת מחלה ע"ח צבירת המחלה הקיימת לו לשפ טיפול בילד חולה. ואת לא צריכה לתרץ מדוע את ולא בעלך. זה לא מעניינו.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה לפני שעבר – חצי שנה
במידה ועובד סיים לעבוד לפני שעבר חצי שנה
ויצא לו טופס 161.
מה הנוהל במקרה בו לא עבר חצי שנה?
האם צריך לבטל הטופס 161?
אודה להכוונה מפורטת
אנא נסח את שאלתך מחדש
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לאחר לידה לצורך טיפול ביילד
משום שנשארת לטפל ביילד,
כמה זמן אסור לה לעבוד?
כמה זמן צריכה להצהיר שמטפלת בילד על מנת שתהיה זכאית לפיצויים?
תשלום פ"פ לאחר לידה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
קיבלתי הודעת פיטורין, הפיטורים אמורים להיכנס לתוקף בסוף חודש זה. תוך כמה זמן לפי החוק על המעביד לשלם לי פיצויי פיטורין, יש לי ותק של 20 שנה שרק לגבי חלק מהתקופה הופרשו עבורי לקופה תגמולים בגין פיצויים לגבי יתרת התקופה המעביד צריך לשלם לי מכיסו. חלק אמרו לי שמידי מרגע שהפיטורין נכנסים לתוקף וחלק אמרו לי שתוך שבועיים. והוא אומר לי שיש לו כמעט חודשיים לשלם לי.
מה החוק אומר?
תודה מראש
פיצויי פיטורים - מועד תשלום
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה לאחר שימוע
שאלתך לא ברורה אנא נסח אותה מחדש
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת בפיטורי עובד
תשלום דמי מחלה
שרה שלום,
באם העובד חלה בזמן תקופת העבודה המוקדמת את צריכה לשלם לו דמי מחלה. כמובן במידה וקיימת לו צבירה. באם ימי מחלה הם עד לתום התקופה - ויש לו צבירה תצטרכי לשלם לעובד דמי מחלה עד לתום התקופה. אם ימי המחלה מסתיימים לפני תום התקופה - תצטרכי לשלם לו שכר ביתרת התקופה מידה והעובד מגיע לעבודה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר עבודה בשבת
אני עובד בחברה מסוימת למעלה מעשור.
בשלוש השנים הראשונות עבדתי כעובד "שעתי" וממוצע משכורותי בשנים אלו נע בין 3000-4000 ש"ח.
בשבע השנים האחרונות עברתי להיות עובד "חודשי" ומרכיבי שכרי השתנו ל-5000 ש"ח סכום בסיס+1000 ש"ח שעות נוספות גלובאליות + 1000 ש"ח נסיעות + שכר עבודה בשישי ושבת שמשתנה בהתאם לעבודתי ומגיע לכ- 3000-5000 ש"ח מידי חודש. (החברה החתימה אותי ששכר שעות נוספות וישישי שבת לא יחושב לפיצויים ולהפרשות לפנסיה.) א. אם אפוטר כיצד יחושבו הפיצויים? בהתאם לנתונים לעיל
ב. האם הוצאת שכרי בשישי שבת ובשעות נוספות מהפיצויים והפנסיה חוקי? מדובר בשכר שנע בין 4000-5000 ש"ח מידי חודש. האם יש טעם להגיש תביעה במקרה כזה?
תודה רבה, קובי.
שכר עבודה בשבת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





