פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הודעה מוקדמת

tali 13/11/16
שלום רב,
המעסיק שלי נתן לי מכתב פיטורין בתאריך 25.9.16 ושילם דמי הודעה מוקדמת. האם אני אמורה לקבל תשלום עד 25.10 כולל?
כמו כן, בחישוב הפיצויים נערך חישוב ע"ס השכר הממוצע בשנה וחצי האחרונות.
בחודשים בהם הייתי בחופש /מחלה לל"ת קוזז לי מהשכר ועכשיו בחישוב הפיצויים המעסיק לא לקח בחשבון את שכר היסוד * מס' השנים, אלא עשה חישוב שכר ממוצע * מס' השנים.
האם מותר לו לבצע חישוב כמפורט להלן?

גמר חשבון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16
לגבי שאלתך לענין ההודעה המוקדמת - לא ברור האם הוא פיטר אותך לאלתר ושילם לך חלף הודעה מוקדמת או שאת עובדת בתקופה זו. בכל מקרה על המעסיק לשלם לך חודש הודעה מוקדמת או חודש חלף הודעה מוקדמת - דהיינו מתאריך 25/9/16 מועד פיטורייך ועד 25/10/16. 
לגבי חישובי שכרך - במידה והיית עובדת חודשית ולך שכר חודשי קבוע - אזי יש לקחת שכר אחרון * וותק. במידה ואז עובדת שעתיתי או יומית יש לעשות ממוצע של שכר לשנה האחרונה. * וותק כמובן 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז מהשכר

חגית 13/11/16
אם המעסיק מקזז לנו כל חודש מהשכר בטענה כי זה בגין כל תלונה של מנוי ( חלוקה ) האם הוא חייב לפרט לנו כיצד מחושב הקיזוז ? 

קיזוז קנסות מהשכר בניגוד לדין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16
ראשית קיזוז מהשכר הינו אסור בתכלית האיסור. שנית, כל קיזוז חייב להיות בהסכמת העובד ועל העובד לדעת מדוע קיים קיזוז ואיך חושב הקיזוז. כמובן כי, הקיזוז - באם הוא לגיטימי חייב ליות בהתאם לחוק הגנת השכר (סעיף 25), דהיינו לא יותר מ- 25% מהשכר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקת תייר בעל ויזה ב/1

נטלי 13/11/16
א.ג.נ.,
שלום רב!
האם מותר למפעל תעשייתי במרכז הארץ להעסיק תייר בעל ויזה ב/1 בתוקף?
תודה

העסקת עובדים ללא אשרת עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16
 חייב להיות לעובד אשרת עבודה. אלא במקרים חריגים למשל פליטים - יש כאלה שמוגבלים גאוגרפית וכו'. אני לא הייתי מציעה לך להעסיק עובד זר או פליט שאין לא אשרת עבודה . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זמינות טלפונית

מיה 13/11/16
שלום,
אני עובדת ברשות מקומית, איני מקבלת תוספת כוננות (במקום עבודתי תשלום כוננות הוא להיות זמין טלפונית בכל זמן נתון). האם מנהל האגף או מנהלי הישיר יכולים לחייב אותי להיות זמינה ו/או לענות לכל טלפון שלהם, בזמן שאני לא בעבודה(חופש, מחלה, נופש).
אציין שבדרך כלל אני כן עונה לטלפונים מהעבודה גם לאחר סיום משמרתי, אך יצאתי לחופשה משפחתית כדי "לנקות" את הראש מהעבודה ובכלל לכן לא מעוניינת לענות לטלפנים. אשמח לדעת מה זכויותיי וחובותיי.

זימינות טלפונית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16
במקרה דנן אין שחור ולבן. ואסביר - נכון כי מצופה מכל עובד כי באם יתקשרו אליו מהעבודה - הוא יענה או שיחזור טלפונית בתוך זמן סביר. כן מצופה מהמעסיק - כי לא יתקשר לעובד ויטרידו על כל דבר וענין. ולכן, כאשר את בחו"ל את בהחלט יכולה לבקש ואף לדרוש - שלט תוטרדי בענייני עבודה ואף לחסום שיחות נכנסות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפליקצייה בטלפון חכם

חגית 13/11/16
שלום, לאחר כחצי שנת עבודה נאמר לנו העובדים (מחלקי עיתונים) להוריד אפליקצייה בנייד הפרטי שלנו ולעבוד עם אפליקצייה זו יום יום ומי שלא יעבוד כך יקוזז לו מהשכר.
האם המעסיק יכול לחייב אותי להשתמש בנייד הפרטי שלי לענייני עבודה ? יש לציין שזה לא היה כתנאי בזמן קבלתי לעבודה התנאי היחיד שהיה זה שיהיה לי רכב. ואם אין לי טלפון חכם? 

שימוש בטלפון פרטי בזמן העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16
אם אין ברשותך טלפון חכם - אזי בהחלט אני לא רואה כיצד ניתן לחייב אותך להשתמש באפליקציה. אך באם זה יהפוך להכרחי מבחינת העבודה - תצטרכו למצוא פתרון לכך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום בגין חגים

ליאל 13/11/16
האם מעסיק רשאי לקזז כל חודש מהשכר נטו בגין החגים . דבר זה לא סוכם מראש ולא נאמר לי בתחילת העבודה. כל חודש מורידים לי מהנטו עבור ימי חופש , הבראה וחגים . למרות שסיכמו איתי בתחילת העבודה על שכר נטו ולא ציינו שזה כולל את כל הסעיפים הנ"ל. 

תשלום בגין חגים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16

באם אינך מתוונת ששכרך כולל חגים / חופשה והבראה - אז הדבר אסור ומנוגד לחוק. אלא באם הצדדים העלו את הענין בפירוש בכתב בינהם. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי 382.35 ש"ח מהמשכורת עבור יום מחלה בערב חג

דוד 13/11/16
שלום רב,

אני עובד בחברת הייטק כבר שלושה חודשים, ב 1610 שהיה ערב חג חצי יום עבודה, הייתי חולה ולא עבדתי, כמובן מסרתי למעסיק אישור מחלה. להפתעתי למרות שיש לי נקודות זיכוי אני מגלה בתלוש שכר שהורידו לי סכום של 382.35 ש"ח מהמשכורת ברוטו.
איך זה יכול להיות ? האם התנהגות זו חוקית ?
תודה.

ניכוי דמי מחלה מהשכר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16

על יום מחלה ראשון לא משלמים אבל כן מקזזים מהצבירה ולכן במידה וערך יום עבודה שלך הוא 382.35 ש"ח - אזי החישוב תקין . העבודה חצי יום - מקנה לעובד תשלום מלא ולא חצי יום תשלום ולכן גם קיזוז שכר או יום מחלה או יום חופשה יהיה בשווי יום עבודה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום העסקה

מתן 13/11/16
שלום רב,

סיימתי במקום העבודה שעבדתי בו 14 חודשים יש לי מספר חילוקי דעות עם המעסיק בכמה נושאים שונים אשמח להתייחסותכם:

1. אני עובדת בשכר חודשי, סיימתי את העסקתי ובתלוש האחרון המעסיק שילם לי לפי שכר שעתי (בגלל שהיו חגים בחודש הזה), הפער בשכר הוא בערך 750 שקל.


2. הוא תמיד משלם משכורות באיחור ב3 חודשים האחרונים איחור של שבוע וחצי אחרי ה10.

3. בעקבות תקלות שבאחריותו (הוא לא העביר את המסמכים הנכונים) לא פתחו לי קרן פנסיה על שמי בחברת הביטוח, הוא הפקיד כנראה כספים ששויכו על שמי אבל אני לא יכולה לראות את הדו"ח עם ההפקדות ולדעת שהסכומים נכונים.

4. חוץ מהעניין שאין לי דוח, הוא לא שילם עבור ה4 חודשים הראשונים של העסקה למרות שעבדתי גם לפני והופרשו לי כספים לפנסיה ממקום העבודה הקודם.


מה ניתן לעשות?

סיום העסקה וגמ"ח.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16

1. לשאלתך הראשונה באם את עובדת חודשית - גם את החודש האחרון או חודש החגים הוא חייב לשלם לך באופן מלא. וכל הפרש במידה ויש הוא צריך לשאת בו. 
2. על איחור בתשלום שכר - אפשר לתבוע הלנה או לבקש הפרשי הצמדה וריבית. אבל מכוון שהשכר שולם לבסוף - אני מציעה לך לא להכנס לזה - אולי רק לציין את זה בתור עובדה ע"מ להראות דפוס התנהגות. 
3. במידה ויש הפקדות בקרן הפנסיה - תתקשרי לקרן תבקשי לדעת כמה נצבר לך לפנסיה ולפיצויים. תעשי חישוב בעצמך לפי אחוזי הפרשה בכל חודש ותראי עם הסכומים מסתדרים. אבל אין דבר כזה שקרן הפנסיה לא ממציאה דו"ח.  - תבדקי גם מול הקרן כי את הכסף שהוא ניכה משרך הוא אכן העביר לקרן. 
4. במידה וקיימיפ הפרשים לפנסיה ראו לכל רכיב אחר - תדרשי ממנו לשלם לך. 
בהצלחה
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי מטפלת באי הגשת תביעה

לב אילן 13/11/16
האם אדם שהעסיק עובדת בביתו כמטפלת באמו (לפני 2012) בשעות הבוקר (עד שבשלב מאוחר יותר הועברה האם למסגרת טיפול מחוץ לבית) חייב ליזום בעצמו את תשלום פיצוייה ע"פ הדין הקיים (פיטורין, פנסיה וכיו"ב), גם אם המטפלת עזבה מרצונה ואינה דורשת כל תשלום מצדה?

פיצויי למטפלת שעזבה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16
לא. במידה והמטפלת עזבה היא אינה זכאית לפיצויי כלשהו - ולכן אני לא רואה סיבה לכך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפחתת שעות עבודה ע"י רופא תעסוקה

דינה 13/11/16
אני עובדת כ 20 שנה במשרה מלאה וחברה במנורה מבטחים מתחילת עבודתי.
לפני כחודשיים וחצי רופא תעסוקה המליץ לעבוד 6 שעות ביום כלומר 30 שעות שבועיות לעומת 42.5 שעבדתי עד עתה.

כבר חודשיים משלמים לי על חשבון ימי מחלה שצבורים .
שאלתי. מה קורה לאחר שמסתיימים ימי המחלה או בכלל מהם זכויותי?

הפחתת שעות עבודה בעקבות המלצת רופא תעסוקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16
לאחר סיום השימוש בימי המחלה אפשר להשתמש בימי חופשה ואח"כ או לשנות לצמיתה את אחוזי המשרה  או הרופא יקבע אחרת - שאת יכולה לחזור למשרה מלאה - או שתאלצי לסיים את תפקידך במשרה מלאה. אתם - הצדדים צריכים לשוחח עם האפשרויות. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שעתי

מיקי 12/11/16
אני עובד שעתי. האם צריך לנכות ממשכורת עבור ימי חג. החודש מתוך 22 ימי עבודה ניכו לי 10 ימים עבור החגים. האם זה תקין?

עובד שעתי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
מה הכוונה ניכו לך? אם אתה עובד שעתי אז איך מנכים מהשמכורת? אתה מקבל שכר רק עבור מה שעבדת בפועל הפרטים לא ברורים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שעתי

מיקי 13/11/16
אבהיר את שאלתי.
אני עובד שעתי. בחודש החגים יש כ10 ימי חופש.
החודש קיבלתי משכורת במקום עבור 22 ימים כרגיל רק עבור 13 יום. האם זה תקין?

האם יש אפשר לטעון להפרת חוזה?

LEONID 12/11/16
שלום רב!

אני מועסק בחברה גדולה דרך קבלן. החוזה שלי כולל שעות נוספות. לפני כחודש החברה החליטה שלא תחשב את השעות שעובדיה עבדו לפני שעה 7 כשעות עבודה (שינה הסכם קיבוצי). אני מתחיל לעבוד כל יום ב 6:35 כי אני משתמש בהסעה (אין לי דרך אחרת להגיע למקום, כמו כן משלמים לי נסיעות) שמגיעה ב 6:30.

אני מחתים כרטיס ב 6:35 ומתחיל לעבוד. ציפיתי שהגזרות על עובדי החברה לא חלות עליי, אך הקבלן יישר איתם קוו וסירב לשלם לי את השעות (יותר מ 6 שעות נוספות מדי חודש).

בחוזה שלי מול הקבלן אין שום התייחסות לחברה ששם אני מועסק ולא לתקנון שלה. כתוב שם:
"העובד ישלח בפקס או בדואר אלקטרוני דו"ח שעות חודשי המאושר על-ידי הממונה הישיר באתר הלקוח, כולל שעות חופשה, מחלה ומילואים. הדו"ח ישלח בסוף יום העבודה האחרון בחודש, בגין אותו חודש." וזה בדיוק מה שאני עושה: הממונה הישיר אכן מאשר שעבדתי גם לפני 7:00 כמו שעשה  לפני שהחברה שינת את כללי המשחק.
כמו כן יש בחוזה התייחסות מפורשת לכך ישולמו כל השעות: "בגין 1 - 25 שעות נוספות בכל חודש יקבל העובד 125%"

האם אני יכול לטעון להפרת החוזה? האם אפשר ללכת עם זה לבית המשפט?
כמו כן הקבלן התנהל מולי בצורה רשלנית ומזלזלת כלפי: למשל, לא עשה הפרשות סוציאליות בזמן - רק לפי דרישה מפורשת לפעמים בעיכוב של חודשים. האם אפשר לתבוע אוגמת נפש?
תודה מראש!

הפרת חוזה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
ראשית לא ניתן לענות לעומק בלי לבחון היטב את הנתונים אבל באופן כללי ככל ושעות עבודתך היו קבועות על פניו יש הרעת תנאים ומכל מקום ככל והמעסיק לא משלם לך דמי נסיעה ואתה מגיע עם ההסעה על המעסיק לשלם לך מהרגע שההסעה מגיעה למקום העבודה או לאפשר הסעה מאוחרת יותר. לגבי שאר הזכויות שמשולמות לא במועד גם כאן יש לבחון לעומק כדי לענות  

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרילנסר

פרקטר אלכסנדר 12/11/16
אני רופא שיניים עצמאי,  עבדתי כפרילנסר במרפאה שמשלמת לי שוטף 30,  בהודעה על התפטרותי מנהל המרפאה ציין שהתפטרותי גורמת לו להפסדים שהוא יאלץ להפיל עליי. 
במועד קבלת המשכורות נמסר לי בטלפון שלא מחכה לי שום תשלום. מה ניתן לעשות בדבר אם אין בינינו שום הסכם בכתב? 

פרילנסר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
ראשית יש לבחון האם חלים יחסי עובד מעביד בהתאם למבחני הפסיקה או לאו. ככל וכן אז יש לפעול לפי דיני העבודה ואז המעסיק לא יכול לקזז לך דבר ללא הסכמתך אלא באם לא נתת הודעה מוקדמת ואז הוא יכול לקזז על םי חוק בגין היעדר הודעה מוקדמת ככל ולא חלים אז עליך לפנות לפורום חוזים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הזמנה לשימוע

שיר 12/11/16
קיבלתי במקום העבודה הזמנה לשימוע טרם קבלת החלטה על סיום העסקה עקב קיצוצים והתייעלות. הממונה הישיר שלי קיים איתי שיחה ואמר לי שהזימון לשימוע הוא פורמלי ושאין מה לעשות ושהוחלט כבר לפטר אותי. שאל אותי האם אני מוותרת על השימוע. האם השימוע יכול עדיין לשנות משהו ואולי לא כדאי לוותר עליו? האם יש חוקים כלשהם נגד פיטורי הורים חד הוריים בסקטור הפרטי? תודה רבה.

הזמנה לשימוע

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
ראשית כדאי מאוד להקליט אמירה שכזו שכן כל מהות השימוע הוא לתת אפשרות למנוע את הפיטורים ולנסות ולשכנע. על המעסיר להראות כי הגיע לשימוע ללא קבלת החלטה וכי נתן הזדמנות כנה לעובד ואף ניסה למצוא פתרונות ועל פניו מדברייך לא נראה שכך הם הדברים 
אין חוקים לגבי פיטורי הורים חד הוריים אך יש לבחון זאת במסגרת נימוקי השימוע 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוטרתי מעכשיו לעכשיו חודש שלא עשו לי שימוע

מ.ג 12/11/16
שלום רב!
פיטרו אותי בטלפון מהיום להיום לא נעשה לי שימוע כבר יותר מחודש ימים לא שלחו לי מכתב פיטורים המנהל אמר לי "הכל בסדר נטפל בך" אני לא יודע מה לעשות עכשיו..

פיטורים ללא שימוע והודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
על פניו מדובר בפעולה לא תקינה לחלוטין.
יש לפנות למעסיק בכתב בדרישה להשבה לעבודה ולקבלת כל המגיע לך לרבות תשלום בגין החודש הזה ובמידה והמעסיק לא מסכים / אינך מקבל את כל התשלומים המגיעים לך לפנות להמשך טיפול משפטי/ להגיש תביעה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות ופיטורים

נעמה לרמן 11/11/16
שלום יש לי שתי שאלות:
1. לפני כמה ימים הודעתי על התפטרות ועכשיו הודיעו לי כי ״החליטו להתחיל בהליך פיטורין״, כלומר הם החליטו שהם רוצים לפטר אותי פתאום בדיוק אחרי הודעת ההתפטרות שלי, ברצוני להדגיש כי אין שום עילה לפטר אותי, אני עובדת 3 חודשים שבהן לא היה שום אירוע חריג או בעיה אחרת.
האם המהלך שלהם חוקי? 
2. בתחילת עבדותי הובטח לי בעל פה כי לא אעבוד בסופ״שים ובחודש האחרון שובצתי לכמה משמרות בשישי ובמוצש בטענה של מחסור בכוח אדם, האם זה דבר שהם יכולים לעשות ללא הסכמתי, לשינוי התנאים שלי? והאם יש משמעות חוקית להבטחות שנתנו לי בעל פה עם תחילת העסקתי?

התפטרות ופיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
1. הם יכולים להחליט לעשות זאת ובפועל זה אף עדיף לך שכן כך ככל והם מפטרים אותך ויש לך רצף נדרש תהיי זכאית לדמי אבטלה מכל מקום ככל ואת עומדת על התפטרותך את יכולה להגיד להם שאת כבר הודעת על התפטרותך ולסיים את העסקתך לאחר ימי ההודעה המוקדמת שאת חייבת בהם עפי חווק/ הסכם.
2. מדובר בהרעת תנאים המעסיק יכול לעשות זאת אך זה מקים לך את הזכות להתפטר בדין מפוטר בשל ההרעה לאחר הודעה בכתב שאת לא מסכימה לכך ומתן האפשרות למעסיק לשנות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי בתפקיד לאחר חזרה מחל"ד

אני 11/11/16
שלום!
במסגרת עבודתי יש לי כמה מטלות. עם חזרתי מחופשת הלידה, במשך כחודשיים, לא גובשה שום דעה לגבי העבודה שלי. היה ברור שיהיו שינויים, אבל לא היה ברור אלו.
בסופו של דבר, הוחלט כי מכל המטלות שעשיתי עד כה, אני עושה רק אחת 100% מהזמן.
האם זה מותר?
ועוד דבר - כל העניין של פיטורין/הרעה בתנאים/שינוי מהות העבודה - לכמה זמן זה תקף מרגע חזרתי לעבודה?
זכור לי 60 יום, הבנתי 90. והם זה נטו או ברוטו (60 ימים כולל שישיבת או 60 ימי עבודה).
תודה!

שינו בתפקיד לאחר חלד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
על פניו זה לא נראה תקין שכן עליהם להשיבך לאותה העבודה כפי שהיית טרם חופשת הלידה ובאותו ההיקף אלא באם יש נסיבות חריגות המצדיקות זאת או היתר משרד התמת לשינוי.
לגבי התקופה המוגנת מדובר ב60 יום מעת החזרה ( קלנדריים כולל שישי שבת) ועוד תקופת ההודעה המוקדמת על פי חוק שאם את במקום העבודה מעל שנה היא 30 יום

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובדים שעתיים

משה 11/11/16
שלום - אני מעסיק מזה מספר שנים עובדים שעתיים שעובדים בין 2-3 ימים בשבוע. לעולם לא שילמתי להם עבור ימי חג, הבנו שאני לא צריך לשלם מכיוון שהם עובדים שעתיים ובימים לא רציפים. לפעמים בחג הצליחו להזיז את היום עבודה ליום אחר במהלך השבוע, לפעמים פשוט לא עבדו.

עכשיו חלק טוענים שכן מגיע להם תשלום עבור ימי חג, ודורשים תשלום על כל ימי חג שהיו במהלך כל השנים!

שאלתי היא האם מגיע להם תשלום במידה ומדובר בעובד שעתי שלא עובד כל ימי השבוע, ואם כן האם אני חייב להם על כל השנים שלא דרשו קודם?

תודה

עובדים שעתיים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
גם אם מדובר בעובד שעתי ככל והוא היה אמור לעבוד ביום החג או שבגלל ימי החג צומצמו להם כמות המשמרות והם לא נעדרו מהעבודה יום לפני החג ויום למחרת החג בשל רצונם אלא בשל חוסר שיבוצם לעבודה או אי משמרת אז אכן על פניו עליך לשלם להם בגין ימי חג. הם זכאים לדרוש תשלום 7 שנים אחורנית 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם פשרה שלא בפניי. רק בטלפון בהסכמה

אייל אזוליס 11/11/16
נעשה הסכם פשרה על ידי עורך דיני. הוא קיבל הסכמה ממני הפלפון לאחר מיכן התברר שההסכם איחד פינות כגון זכויות שמגיע לי יצא 0כבר פסק דין האם אפשר לעשות משהו?או מאוחר

הסכם פשרה שלא בפניך

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
ככל ונתת הסכמתך לעורך דינך במסגרת ייפוי הכוח להתפשר בשמך ואף נתת הסכמתך להסכם הפשרה בטלפון אז על פניו אין מה לעשות אלא אם תוכל להוכיח הטעיה חמורה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע בתום תקופת ניסיון

ורד 10/11/16
שלום רב! אבקש לדעת האם יש חובת השימוע לעובד חדש בתום תקופת הניסיון? תודה

שימוע בתום תקופת ניסיון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
יש לבחון את ההסכם ואת הנרשם בו לגבי תקופת הניסיון וכן את משך התקופה על מנת לענות. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסרת שאלה

חסוי 10/11/16
מבקש להסיר שאלה שנשאלה על ידי בפורום. האם אפשרי?

הסרת שאלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
פנה בטלפון למערכת האתר או דרך הצור קשר עם פרטי השאלה הספציפית וינסו לעוזר לך בנושא

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת ימי חופשה צבורה

חני 10/11/16
אני עובדת עירייה כ3-3 שעות ביום בליווי ילדים אוטיסטים מבית ספר ולבית ספר. בתק' החופש הגדול יש לכל המלווים שבועיים חופשה קולקטיבית. 
האם המעביד קרי העירייה רשאית להוריד 14 יום אלה לכל עובד מימי החופשה הצבורה?

תודה

הורדת ימי חופשה צבורה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
ככל ויש לזכותך ימי חופשה אלה והמעסיק מודיע על כך מראש שאלה ימי החופשה אז אכן זוהי זכותו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מענק יובל

יוסי 10/11/16


שלום
עדי אורן פריאנטי, עו"ד


 


המעביד
הכיר לי בוותק ממקומות עבודה קודמים ובהסכם העבודה הקיבוצי של מקום עבודתי (הסכם
קיים) רשום במפורש עובדים שלהם ותק של 25 ומעלה כמופיע בתלוש השכר זכאים מידי שנה
בחודש ספטמבר למענק יובל של 60% מהשכר של חודש אחד בשנה ,המעביד שמתנהל מול הוועד
לעריכת הסכם חדש החליט לא לשלם לי את המענק הזה ,למרות שאין עדיין הסכם חדש וחתום
האם הוא רשאי לעשות זאת? האם זו לא הפרת הסכם עבודה?


אשמח
לתשובתך


תודה
מראש,


 


בברכה,


יוסי



מענק יובל

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
יש לבחון את הסכם העסקתך וההסכם הספציפי אך על פניו כל עוד אין הסכם חדש חתום ובאם ההסכם הישן עודנו בתוקף יש לפעול לפי ההסכם הישן ואתה זכאי לכך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי אבטלה ודמי לידה

מיכל 10/11/16
שלום רב, התפטרתי מעבודתי בשבוע 28 להריון, עקב קושי פיסי לבצע את העבודה
בגין ההריון, לאחר 12 חודשי עבודה. ככל הידוע לי, אני זכאית לדמי לידה מלאים ולדמי
אבטלה של 100 ימים (בת 30). השאלה היא, האם רצוי לדרוש קודם את דמי הלידה (אותם
ניתן לדרוש החל משבוע 31) או את דמי האבטלה? אם דמי הלידה יגזרו מדמי האבטלה אני
מפסידה ככה כסף.. האם גם לאחר דמי הלידה אהיה זכאית לדמי אבטלה מלאים ? בנוסף- אם
המשכורות שלי כללו החזרי נסיעות , בונוסים וכו'- האם אלו יחושבו בחישוב דמי האבטלה
ודמי הלידה? האם דינם של אלו שונה זה מזה מבחינה זו? 

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיית נכות

אבינעם 10/11/16
אם דרשתי פנסיית נכות כמה ימים לפני גיל הפרישה, האם הזכאות היא מיום
התביעה או מתאריך הנכות הפגיעה או הליקוי? תודה אבינעם

פנסית נכות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 13/11/16
שלום רב
על מנת לענות ישלבחון את תקנון הקרן הספציפית בה הנך נמצא ואשר מכוחה משולמים דמי הנכות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן