פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התפטרות מהעבודה
עבדתי במשך 4 שנים בבית קפה, ועזבתי עקב לימודים וחוסר יכולת לעבוד את המשמרות שדורשים ממני.
רציתי לדעת איזה כספים מגיעים לי.
לא קיבלתי כל השנים כלום, ואני יודע שמגיע לי חופשות, הבראה.
רציתי לדעת אם יש עוד משהו שמגיע לי?
בנוסף רציתי לדעת אם זה מקובל לבקש את הפיצויי פיטורין למרות שהתפטרתי.
חבר אמר לי שלפיצויי פיטורין חלק אני מפריש וחלק המעסיק, רציתי לדעת אם זה נכון ואם אני יכול לפחות לקחת את החלק שלי?
תודה
התפטרות מהעבודה
יש לבחון את התלושים ואת אופי העבודה כדי לענות אך בעיקרון מגיעות לך כל הזכויות הסוציאליות ככל עובד- חגים, חופשה, נסיעות, הבראה, הפרשות פנסיוניות וכיוב
לגבי פיטורים- חלק פיצויי הפיטורים שמופרש מכוח החוק כרכיב חובה הוא שלך ואתה זכאי לקבלו.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנוגע לימי הצהרה
יש זכאות ל- 2 ימי הצהרה בשנה שמתחדשת מדי שנה בחודש אוקטובר.
שאלתי היא- אם התפטרתי בסוף אוקטובר ואני מסיימת את עבודתי בפועל בחברה ב-15.12.16 - האם אני זכאית לנצל
את 2 ימי ההצהרה שלי או שימי ההצהרה הם יחסיים לחודשי העבודה בפועל באותה שנה? האם יש הגדרה ספציפית לימי הצהרה?
תודה רבה מראש על הסיוע והמענה
ימי הצהרה
יש לבחון את ההסכם הקיבוצי ותנאיו על מנת לענות. על פניו מדובר בשני ימי הצהרה לשנת עבודה כך שניתן לטעון לזה יחסי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי הפרשות לגמל במקרה של העלאת שכר
שלום!
אני עובד במשרד ממשלתי דרך חברה חיצונית. המשרד נתן לי העלאת שכר, החברה נתנה לי רק חלק יחסי מהעלאה בטענה שכעת הם צריכים להפריש כסף לקופת הפנסיה והפיצויים על כל תקופת הוותק שלי בהתאם לשכר החדש.
האם זה נכון והגיוני?
הם אמרו שאם היה לי טופס 14 אז הם לא היו צריכים להפריש אחורה. אז ביקשתי עכשיו לחתום על סעיף הזה. הם אמרו שאין בעיה אבל עדיין הם צריכים להפריש אחורה.
האם זה הגיוני?
הפרשות לגמל במקרה של העלאת שכר
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם פשרה – פיצויי פיטורין
מחלוקת באשר לסכומים המצויים בקופת הפיצויים והסכומים שעל המעביד להשלים לצורך
יישום הסכם הפשרה. שתי בקשות שהוגשו לביה"ד לעבודה לצורך בירור המחלוקת נדחו בטענה
שזה לא ההליך. המתאים. מבוקש לדעת מהו ההליך הנכון
הסכם פשרה
לא ניתן לדעת מבלי לראות את המחלוקת והבקשות שהוגשו. בעיקרון ניתן להגיש בקשה לתיקון הסכם פשרה/ בקשה למתן הבהרות אבל לטעמי על פניו ככל והסכם הפשרה הוא ברור אז לא אמורה להיות מחלוקת ויש לפעול בהוצאה לפועל ככל ולשיטתך הסכום שמשולם לך אינו תואם את הסכם הפשרה או בתביעה לביטול הסכם הפשרה.. אך שוב כאמור לא ניתן לייעץ מבלי להבין במה מדובר לעומקו ולראות את המסמכים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה אחרי חופשת ךידה
חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא מודיעים על תוצאת השימוע.
קיבל מכתב הזמנה לשימוע. עקב זה תפרצה מחלה שוב והוא נמצא בבית סיים תקופה של ימי מחלה. עובד ויתר על זכות השימוע הודיע למעסיק. מעסיק מזה שבועיים לא עורך שימוע ודורש מעובד להתייצב לעבודה. מתחמק מלענות מה קורה עם השימוע ודורש התייצבות. עקב מצב בריאותו עובד לא מסוגל לתפקד תחת לחץ ומבקש טרם חזרתו לעבודה לדעת איזה החלטה בעינננו התקבלה. האם במקרה זה ניתן לפטר עובד ללא פיצויים כי הוא לא מגיע לעבודה?
תוצאות שימוע
ככל והמעסיק לא מאשר לעובד להיעדר מהעבודה ולעובד אין ימי מחלה אז על העובד להתייצב לעבודה אחרת ניתן לטעון שהעובד הוא זה שהתפטר.
במידה ובשל התנהלות המעסיק יש טענה למצב רפואי שלא מאפשר להמשיך ולהיות בסביבת העבודה יש לגשת לרופא תעסוקתי ובמידה ויש אישור רופא תעסוקתי ניתן להתפטר בדין מפוטר בשל מצב רפואי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יציאה לבדיקות לעובדת בהריון
נאמר לי שמותר 40 שעות עבור בדיקות, אולם המעסיק מכחיש
תודה
יציאה לבדיקות עובדת בהריון
ככל ומדובר בבדיקות לשם תקינותו של ההריון ו/או בדיקות נדרשות אכן ישנן 40 שעות בהן העובדת זכאית להיעדר לשם ביצוען על חשבון שעות העבודה ועליה להביא אישור על שעות ההיעדרות בגין הבדיקה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת מחלה
חופשת מחלה
מנגד- על היום הראשון עליו להוריד לך חצי יום מחלה וניתן לטעון כי יש להחשיב זאת כיום הראשון
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר לעשות השלמות לגרסה עובדתית בלי רשות
כתב ההגנה המתוקן שהוגש גם במקביל לתצהיר עדות ראשית הוגש 3 שבועות לפני דיון ההוכחות בגלל 3 הארכות זמנים שקיבל הנתבע .
1) האם בית המשפט, לא היה צריך לקבוע בהחלטה לתיקון שתוגש לאחר תיקון כתב ההגנה השלמות לגרסה העובדתית מצד התובע?
לאור זאת שלא נקבע מראש שיש עליו להגיש ראיות נגד לתיקון, השלמות לגרסה העובדתית, הגיש מיד לאחר מכן התובע בקשה מבית המשפט להתיר לו לעשות השלמות לגרסה העובדתית והגשת ראיות לתיקון.
2) אבל ההחלטה בוששה מלבוא, גם עד לדיון ההוכחות עצמו.
בדיון ההוכחות השופטת נראתה שהופתעה לראות המצאות אותה הבקשה.
היא תירצה כשראתה את הבקשה על הצג שלא החליטה כי לא הבינה מה היתה הבקשה והבקשה לא היתה ברורה לה. בדיון היא סרבה להגשתה בכתב של ההשלמות הנגדיות והראיות כנגד טענת הקיזוז והחליטה שהסיכומים יוגשו בלי הראיות וההשלמות הנגדיות לטענת הקיזוז.
4) האם , באין החלטה עדין לבקשה שהגיש התובע מיד בהימצאו בידיו של כתב ההגנה המתוקן, האחריות להגשת תיקונים של גרסה עובדתית היא על התובע וזאת בלי לחכות להחלטת מבית הדין לבקשה לערוך השלמות ?
5) האם התובע אשם בכך שהראיות וההשלמות כנגד טענת הקיזוז לא נמצאות בתיק בכך שחיכה לאישור להגיש ולא קיבל והיה לפיכך חובתו להגיש גם ללא אישור מהית הדין ?
השלמת גרסאות עובדתיות
לא ניתן לענות על שאלתך הנוגעת לאופן ניהול ההליך גופו מבלי להכיר את העובדות ואת התיק ומבלי לקרוא את הבקשות שהוגשו וההחלטות. לא ניתן להגיש ללא בקשה דבר אם אין זכות קנויה בדין להגשתו ולכן יש לבחון האם הייתה זכות שכזו בשלב הרלוונטי או לא
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים בעבודה
אשמח לתשובה, תודה רבה
דרך אגב
חופש בתקופת הודעה מוקדמת
ניתן לחפוף חופשה עם הודעה מוקדמת?
ניתן לחפוף בין תקופת ההודעה המוקדמת לבין ימי החופשה הצבורים, ובלבד שלפחות 14 ימי הודעה מוקדמת לא
יחפפו את תקופת החופשה השנתית.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בוס לא עורך שימוע ללא נוכחות עובד
מעסיק יכול להתעקש על שימוע בנוכחות העובד?
עובד יכול להעביר את התייחסתו בכתב לטענות המועלות נגדו, מבלי להופיע לשימוע. ככל שכך עשה, המעסיק יכול לקבל החלטה על סמך הכתוב.
לא ברור למה המעסיק מתעקש לערוך שימוע בפני העובד.
כמו כן, לא ברור למה העובד לא מופיע לעבודה. המעסיק לא נתן לו סידור עבודה או שהעובד על דעת עצמו לא מגיע?
אם המעסיק לא נתן סידור עבודה, העובד זכאי לתשלום שכר רגיל עבור אותם ימים כיוון שהמעסיק מחוייב לספק עבודה או לפטר.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי מקום מגורים מחייב תשלום נסיעות מעודכן מהמעסי
עדכון תשלום נסיעות בעת מעבר דירה
החוק מתייחס לתשלום נסיעות בתחבורה ציבורית, בתעריף של נסיעה בודדת או חודשי חופשי, הזול מביניהם.
אין התייחסות לתשלום נסיעות ברכב פרטי בהתאם לק"מ. לכן, הדבר תלוי בהסכמות אליהם את מגיעה עם המעסיק.
על פניו, אם כתוב בחוזה שהתשלום הוא לפי הק"מ, ולא מצויינים מספר הק"מ, להבנתי החברה מחוייבת להמשיך לשלם את אותו התעריף.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
2. האם העובד שפוטר זכאי לפיצוי פיטורין בנוסף להפרשות המעסיק לפיצויים לקופת גמל או קרן פנסיה? אם לא, האם עובד שפוטר יכול למשוך את כספי הפיצויים מקופת גמל/קרן פנסיה אחרי הפיטורים וכיצד? האם זה יהיה פטור ממס?
תודה רבה.
מהן זכויות העובד במקרה של פיטורים?
1. החוק לא מתייחס לתשלום חודש הסתגלות והדבר תלוי בהסכמות אליהם מגיע העובד עם המעסיק/ בחוזה העבודה שנחתם בתחילת העבודה.
את שאלתך אם הדבר פוגע בדמי אבטלה תפנה לפורום ביטוח לאומי.
2. במידה והעובד אינו חתום על סעיף 14, הוא זכאי להשלמת פיצויי פיטורים (ההפרש שבין פיצויים מלאים לסכום שנצבר לו בחלק הפיצויים בחברת הביטוח) מהמעסיק.
הוא יכול למשוך את כספי הפיצויים מקופת הביטוח. הדבר לא מומלץ, שכן, זה יקטין את סכום הקרן ובגיל פרישה יהיה לו פחות כסף.
פקיד שומה במס הכנסה הוא הסמכות שקובעת אם הפיצויים יהיו פטורים ממס או לא. יחד עם זאת, אם סכום הפיצויים נמוך או שווה ל- 12,230 ש"ח עבור כל שנת עבודה, הפיצויים יהיו פטורים ממס.
בכל מקרה, ככל שתרצה למשוך את הכספים, יהיה עליך לפנות לפקיד השומה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בוס אלים
אני עובדת כשלושה חודשים בפקידה.
בעל המקום (המנכ"ל) הוא אדם אלים מאוד
כשהוא מתעצבן הוא זורק דברים על הריצפה (הוא רק לפני יומים ריסק את הפלאפון שלו על הריצפה שבר דלת וכיסא ובעט בקיר) הוא צורח בלי הפסקה. זה מאוד משפיע על האווירה במקום ואפילו יש חשש בכל פעם שהוא מגיע. הוא מקלל עובדים (לא בפנים שלהם) וצורח בכל המשרד. אתמול הוא הושיט את היד לקחת מהשולחן שלי את הטלפון הנייד של המשרד ואני קפצתי ארוחה בבהלה..
אני מרגישה מאוימת ומתוחה מאוד בכל פעם שהוא מגיע...
השאלה שלי האם אני מחויבת לתת ימי התראה לפני עזיבתי עקב המצב.. אני כן חוששת מהתגובה שלו מהסיבה שבגללה אני רוצה לעזוב.
הבוס אלים ואני רוצה לעזוב, חייבת לתת הודעה מוקדמת?
כל עובד שמתפטר מחוייב במתן הודעה מוקדמת בהתאם לחוק.
לאור הוותק שלך, את מחוייבת במתן הודעה מוקדמת בת 3 ימים קלנדרים
אם תבחרי שלא לתת את ההודעה המוקדמת ולהתפטר מיידית, המעסיק יוכל לקזז משכרך האחרון את השכר שהיית אמורה לקבל בתקופת ההודעה המוקדמת.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לשכת עבודה
פנה לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שעתי
אני זכאי לתשלום עבור חגים וחול המועד?
ראשית, בחודש החגים אין 9 ימי חג אלא יש 5 ימי חג בהם לא עובדים (יומיים של ר"ה, יו"כ, סוכות ושמחת תורה) וימי חול המועד שהם ימי עבודה לכל דבר ועניין.
שנית, במידה ואתה עובד לפחות 3 חודשים, ועבדת יום לפני ויום אחרי החג (אותם ימים שציינתי שבהם לא עובדים) או נעדרת בהסכמת המעסיק, אתה זכאי לתשלום עבור ימי החג.
אם לא עבדת בחול המועד מיוזמתך המעסיק רשאי לקזז את הימים האלה מימי החופשה הצבורים שלך.
אם לא היו לך ימי חופשה המעסיק רשאי לא לשלם לך עבור הימים האלה.
אם לא עבדת בחול המועד ביוזמת המעסיק (חופשה כפויה), והיו לך ימי חופשה צבורים, הוא רשאי לקזז את הימים האלה מימי החופשה הצבורים. אם לא היו לך, עליו לשלם לך עבור הימים האלה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר עוסק פטור (עצמאי)
כיצד אני מגישה תביעה על הלנת השכר המגיע לי בבית הדין לעבודה? אשמח אם תוכלו לפרט לי מעט את התהליך הצפוי.
תודה רבה והמשך שבוע מצוין
אני עצמאית ולא שולם לי עבור עבודתי - מה עושים?
מאחר ואת עצמאית יש לבחון אם דיני העבודה חלים עלייך בכלל.
ככל שלא מתקיימים יחסי עובד-מעסיק במקרה שלך, תביעתך לא תוגש בבית הדין לעבודה אלא בבית משפט רגיל על פי כללי החוזים וההסכם שנחתם ביניכם.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם הסכם פשרה עם עובד שויתר על זכויותיו
הסכם פשרה בו שולמו רק חלק מהזכויות תקף?
ויתור שנעשה במסגרת הסדר פשרה בין העובד והמעסיק עם סיום יחסי העבודה הוא בעל תוקף מחייב, בנאי שהעובד ידע או שניתנה לו הזדמנות נאותה לדעת מהן הזכויות עליהן הוא מוותר. כשחובת הגילוי בעניין היתה מוטלת עלייך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיעוד מסמכים חברה בע"מ
האם חברה בע"מ בינלאומית חייבת לשמור /לתעד מסמכי אימייל או שהם רשאים למחוק אותם כעבור שנה ?
לא שייך לדיני עבודה, פנה לפורום הרלוונטי
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לאיזה פורום לפנות ?
תודה רבה על התייחסותך.
האם תוכלי לעזור לי ולהגיד לי לאיזה קטגוריה זה שייך ? למי לפנות ?
תודה רבה
תשלום ימי חג
אני עובדת בתור עובדת ארעית כפיזיותרפיסטית בקופת חולים עם וותק של חמישה חודשים.
היקף העבודה שלי הוא 20 שעות שבועיות בימים ראשון, שני, שלישי.
במהלך חודש אוקטובר ימי החג בתשלום על פי חוק נפלו על 4 ימי עבודה שלי.
לפי בדיקה שלי החוק אומר שמגיע לי תשלום מלא על 4 ימי עבודה שהפסדתי בגלל החגים (7 שעות *4).
להפתעתי גיליתי בתלוש השכר שחישבו לי 4 ימי עבודה לפי 50 אחוז ליום עבודה (14שעות עבודה סהכ במקום 28 שעות עבודה שהפסדתי בפועל) בטענה שעשו ממוצע של שעות העבודה ב3 חודשים האחרונים.
ברצוני לדעת האם זה חוקי כי על פי בדיקה שבעלי ערך החוק אומר שאם יש לי וותק של 3 חודשים, לא נעדרתי מהעבודה לפני החג וימי החג נפלו על ימים בהם אני עובדת ואפילו מודגש שימי החג אמורים להיות משולמים במלואם ללא קשר להיקף המשרה.
אשמח אם מישהו יוכל לחדד לי עניין זה לפני שאני מתלוננת בעניין.
תודה.
דמי חג - תשלום יום עבודה מלא או לא?
אכן, עובד בשכר שעתי שהשלים 3 חודשי עבודה לפחות, ועבד יום לפני ויום אחרי החג או נעדר בהסכמת המעסיק, זכאי לתשלום מלא עבור ימי החג.
אין קשר לממוצע שעות העבודה ב-3 החודשים האחרונים ולא ברור למה נהג כך המעסיק.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכורת 13?
1. האם מדובר במשכורת 13? אם כן מדוע לא צויין בתלוש שכר ואיך מחשבים זאת?
2. במידה ומדובר בטעות באופן חישוב המשכורת שלי- האם המעסיק יכול לדרוש העברה בנקאית חזרה? ואם כן עד מתי?
תודה מראש
???
המעביד ביקש ממני לא להגיע למשרד בעל פה
את השכר לחודש שנעדרתי, הוא מסרב לשלם.
הגעתי למשרד, לאחר ההחלמה וגיליתי שהוחלף המנעול למשרד, ובכניסתי גורשתי מהמשרד.
היום הוא מסרב לשלם את שכ"ע ל10/16 ובנוסף מסרב לקבל אישורים, ומסרב שאגיע למשרד, ומסרב לשימוע כמו גם למכתב פיטורין.
האם להתייצב שוב במשרד ולהיות מגורשת כל יום עד לשימוע או לפיטורין במכתב, או מה ניתן לעשות כדי שהדברים יוסדרו.
כידוע גם משכורת וגם דמי אבטלה נמנעים ממני
גירוש עובדת מהמשרד
ראשית עליך לפנות אליו בכתב. את כבר ניסית לשוחח עימו בע"פ, טלפונית ואולי גם באמצעות המייל. אפילו כבר הלכת וגורשת. אין צורך לסבול השפלות נוספות. מכתב ענייני וממוקד בנוגע למסכת העובדתית ופיטוריך בצירוף בקשתך למיצוי הזכויות הסוציאליות - תערכי חישוב מדוייק . לא יענה ולא ישיב - יש לפנות לערכאות. בהצלחה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה בדבר תנאי עבודה
למיטב ידיעתי מעסיק חייב למסור הודעה בכתב תוך 30 יום לעובד בדבר תנאי עבודתו.ואף העובד יכול להגיש תביעה לבית הדין לעבודה על סך
15.000 ש"ח.במידה והמעסיק הפר את חובתו.שאלתי?האם ניתן להגיש תביעה בסיום יחסי עובד מעביד??ועד מתי ניתן להגיש מסיום יחסי עובד מעביד??
בכבוד רב
אי מתן הודעה על תנאי עבודה - השלכות
נכון כי במידה והמעביד לא מסר לעובד טופס הודעה על תנאי העסקתו הוא יכול לתבוע פיצוי כספי על כך והסעד המרבי הוא 15,000 ש"ח. אך סעד הוא לשיקול דעת ביה"ד בלבד ולכן באם זוהי העילה היחידה - חבל על ניהול תיק בענין זה בלבד.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אופן תשלום פיצויים לעובד לאחר פסק דין
ניכוי מס
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






