פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

התפטרות מהעבודה

שי 17/11/16
שלום,

עבדתי במשך 4 שנים בבית קפה, ועזבתי עקב לימודים וחוסר יכולת לעבוד את המשמרות שדורשים ממני.
רציתי לדעת איזה כספים מגיעים לי.
לא קיבלתי כל השנים כלום, ואני יודע שמגיע לי חופשות, הבראה.
רציתי לדעת אם יש עוד משהו שמגיע לי?
בנוסף רציתי לדעת אם זה מקובל לבקש את הפיצויי פיטורין למרות שהתפטרתי.
חבר אמר לי שלפיצויי פיטורין חלק אני מפריש וחלק המעסיק, רציתי לדעת אם זה נכון ואם אני יכול לפחות לקחת את החלק שלי?
תודה

התפטרות מהעבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
שלום רב
יש לבחון את התלושים ואת אופי העבודה כדי לענות אך בעיקרון מגיעות לך כל הזכויות הסוציאליות ככל עובד- חגים, חופשה, נסיעות, הבראה, הפרשות פנסיוניות וכיוב
לגבי פיטורים- חלק פיצויי הפיטורים שמופרש מכוח החוק כרכיב חובה הוא שלך ואתה זכאי לקבלו. 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בנוגע לימי הצהרה

אריאל 17/11/16
שלום רב, עפ"י הסכם קיבוצי שנחתם בחברה בה אני עובדת
יש זכאות ל- 2 ימי הצהרה בשנה שמתחדשת מדי שנה בחודש אוקטובר.
שאלתי היא- אם התפטרתי בסוף אוקטובר ואני מסיימת את עבודתי בפועל בחברה ב-15.12.16 - האם אני זכאית לנצל
את 2 ימי ההצהרה שלי או שימי ההצהרה הם יחסיים לחודשי העבודה בפועל באותה שנה? האם יש הגדרה ספציפית לימי הצהרה? 
תודה רבה מראש על הסיוע והמענה

ימי הצהרה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
שלום רב
יש לבחון את ההסכם הקיבוצי ותנאיו על מנת לענות. על פניו מדובר בשני ימי הצהרה לשנת עבודה כך שניתן לטעון לזה יחסי

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי הפרשות לגמל במקרה של העלאת שכר

ליאור 17/11/16

שלום!
אני עובד במשרד ממשלתי דרך חברה חיצונית. המשרד נתן לי  העלאת שכר, החברה נתנה לי רק חלק יחסי מהעלאה בטענה שכעת הם צריכים להפריש כסף לקופת הפנסיה והפיצויים על כל תקופת הוותק שלי בהתאם לשכר החדש.
האם זה נכון והגיוני?
הם אמרו שאם היה לי טופס 14 אז הם לא היו צריכים להפריש אחורה. אז ביקשתי עכשיו לחתום על סעיף הזה. הם אמרו שאין בעיה אבל עדיין הם צריכים להפריש אחורה.
האם זה הגיוני?

הפרשות לגמל במקרה של העלאת שכר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
על פניו זה לא נכון- שכן ההפרשות נעשות רק ממועד ההעלאה קדימה. אני משערת שהם מתכוונים שבגלל שאם תפוטר בעצם החישוב הוא לפי השכר הגבוה כפול התקופה אז הם נוהגים לבצע מראש את ההשלמה לקופות . יש לבחון גם אם הסכם העסקתך מתייחס לכך.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם פשרה – פיצויי פיטורין

דני 17/11/16
שלום רב, במסגרת הסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין ע"י ביה"ד לעבודה נתגלעה
מחלוקת באשר לסכומים המצויים בקופת הפיצויים והסכומים שעל המעביד להשלים לצורך
יישום הסכם הפשרה. שתי בקשות שהוגשו לביה"ד לעבודה לצורך בירור המחלוקת נדחו בטענה
שזה לא ההליך. המתאים. מבוקש לדעת מהו ההליך הנכון

הסכם פשרה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
שלום רב

לא ניתן לדעת מבלי לראות את המחלוקת והבקשות שהוגשו. בעיקרון ניתן להגיש בקשה לתיקון הסכם פשרה/ בקשה למתן הבהרות אבל לטעמי על פניו ככל והסכם הפשרה הוא ברור אז לא אמורה להיות מחלוקת ויש לפעול בהוצאה לפועל ככל ולשיטתך הסכום שמשולם לך אינו תואם את הסכם הפשרה או בתביעה לביטול הסכם הפשרה.. אך שוב כאמור לא ניתן לייעץ מבלי להבין במה מדובר לעומקו ולראות את המסמכים  



בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה אחרי חופשת ךידה

ויקי 17/11/16
שלום, אני אחרי חופשת לידה ,אמרתי למעסיק שלי שאני חוזרת אחרי 4.5 חודשים של חופשת לידה, אז הוא נתן לי להבין שהוא מרוצה מהמחליף ולא מתכוון להחזיר אותי למקום שלי והתחיל להציע לי תפקידים אחרים פחות טובים, בקיצור הוא אמר שיחשוב על הכל ויחזור אלי, השאלה שלי מה אני אמורה לעשות, אם הוא לא יחזיר אותי למקום שלי אני יכולה לתבוע אותו, כרגע עדיין הוא לא חזר אלי, האם אני צריכה לשאול אותו מה קורה, אני קצת לחוצה למצוא סידור לילד שלי במקרה שאני חוזרת למקום שלי, אם אני אשאל אותו מה הוא יחליט, האם אני יכולה להציע לו לשלם 3 חודשים ולקבל מכתב פיטורין? תודה על תשובה.

חזרה לעבודה אחרי חופשת לידה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
המעסיק מחויב להשיב אותך לעבודה לאחר חופשת הלידה ולאותו התפקיד ובאותם התנאים. את לא צריכה לרדוף אחריו הודיעי לו שאת מתייצבת לעבודה ביום _ ושאת מצפה להמשיך את עבודתך בדיוק כפי שהייתה לפני חופשת הלידה . 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לא מודיעים על תוצאת השימוע.

יגאל 17/11/16
עובד סובל ממחלת עור שמתפרצת עקב לחץ נפשי. בעבר היה מאושפז במשך חודש וחצי אשפוז יום מעסיק מודע לזה.
קיבל מכתב הזמנה לשימוע. עקב זה תפרצה מחלה שוב והוא נמצא בבית סיים תקופה של ימי מחלה. עובד ויתר על זכות השימוע הודיע למעסיק. מעסיק מזה שבועיים לא עורך שימוע ודורש מעובד להתייצב לעבודה. מתחמק מלענות מה קורה עם השימוע ודורש התייצבות. עקב מצב בריאותו עובד לא מסוגל לתפקד תחת לחץ ומבקש טרם חזרתו לעבודה לדעת איזה החלטה בעינננו התקבלה. האם במקרה זה ניתן לפטר עובד ללא פיצויים כי הוא לא מגיע לעבודה?

תוצאות שימוע

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
שלום רב
ככל והמעסיק לא מאשר לעובד להיעדר מהעבודה ולעובד אין ימי מחלה אז על העובד להתייצב לעבודה אחרת ניתן לטעון שהעובד הוא זה שהתפטר.
במידה ובשל התנהלות המעסיק יש טענה למצב רפואי שלא מאפשר להמשיך ולהיות בסביבת העבודה יש לגשת לרופא תעסוקתי ובמידה ויש אישור רופא תעסוקתי ניתן להתפטר בדין מפוטר בשל מצב רפואי

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יציאה לבדיקות לעובדת בהריון

צירה 17/11/16
עובדת בגנים בהריון, האם מותר לה לצאת במהלך עבודתה לבדיקות דם וכוד' ע''ח העבודה. יצויין שאין שעות או ימים בהם ניתן ללכת אלא אם אקח חופש מעבודתי. 
נאמר לי שמותר 40 שעות עבור בדיקות, אולם המעסיק מכחיש 
תודה

יציאה לבדיקות עובדת בהריון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
שלום רב
ככל ומדובר בבדיקות לשם תקינותו של ההריון ו/או בדיקות נדרשות אכן ישנן 40 שעות בהן העובדת זכאית להיעדר לשם ביצוען על חשבון שעות העבודה ועליה להביא אישור על שעות ההיעדרות בגין הבדיקה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת מחלה

רבקה 17/11/16
לקחתי חופשת מחלת ילד בין חמישי לשלישי בחמישי עבדתי חצי יום- האם אני יכולה לדרוש מהמעביד שלא יוריד את היום הראשון למחלה היות ועבדתי אבל כן יספר לי כיום הראשון

חופשת מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
לא. 
מנגד- על היום הראשון עליו להוריד לך חצי יום מחלה וניתן לטעון כי יש להחשיב זאת כיום הראשון

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מותר לעשות השלמות לגרסה עובדתית בלי רשות

גיל 17/11/16
הנתבע הגיש בקשה להוסיף טענת קיזוז לכתב ההגנה ובית המשפט אישר לו זאת על אף שהתובע כבר הגיש גרסה עובדתית לכתב ההגנה הראשון עם הראיות לדיון ההוכחות. בהחלטה שנתנה לנתבעים לתיקון לא נקבע שהתובע יגיש בתגובה לאחר מכן השלמות לגרסה העובדתית לטענת הקיזוז החדשה. 
כתב ההגנה המתוקן שהוגש גם במקביל לתצהיר עדות ראשית  הוגש 3 שבועות לפני דיון ההוכחות בגלל 3 הארכות זמנים שקיבל הנתבע .
1) האם בית המשפט, לא היה צריך לקבוע בהחלטה לתיקון שתוגש לאחר תיקון כתב ההגנה השלמות לגרסה העובדתית מצד התובע?
לאור זאת שלא נקבע מראש שיש עליו להגיש ראיות נגד לתיקון, השלמות לגרסה העובדתית, הגיש מיד לאחר מכן התובע בקשה מבית המשפט להתיר לו לעשות השלמות לגרסה העובדתית והגשת ראיות לתיקון.
2) אבל ההחלטה בוששה מלבוא, גם עד לדיון ההוכחות עצמו. 
בדיון ההוכחות השופטת נראתה שהופתעה לראות המצאות אותה הבקשה.
 היא תירצה כשראתה את הבקשה על הצג שלא החליטה כי לא הבינה מה היתה הבקשה והבקשה לא היתה ברורה לה. בדיון היא סרבה להגשתה בכתב של ההשלמות הנגדיות והראיות כנגד טענת הקיזוז והחליטה שהסיכומים יוגשו בלי הראיות וההשלמות הנגדיות לטענת הקיזוז.
4) האם , באין החלטה עדין לבקשה שהגיש התובע מיד בהימצאו בידיו של כתב ההגנה המתוקן, האחריות להגשת תיקונים של גרסה עובדתית היא על התובע  וזאת בלי לחכות להחלטת מבית הדין לבקשה לערוך השלמות ?
 5) האם התובע אשם בכך שהראיות וההשלמות כנגד טענת הקיזוז לא נמצאות בתיק בכך שחיכה לאישור להגיש ולא קיבל והיה לפיכך חובתו להגיש גם ללא אישור מהית הדין ?

השלמת גרסאות עובדתיות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
שלום רב, 
לא ניתן לענות על שאלתך הנוגעת לאופן ניהול ההליך גופו מבלי להכיר את העובדות ואת התיק ומבלי לקרוא את הבקשות שהוגשו וההחלטות. לא ניתן להגיש ללא בקשה דבר אם אין זכות קנויה בדין להגשתו ולכן יש לבחון האם הייתה זכות שכזו בשלב הרלוונטי או לא 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים בעבודה

דרור 16/11/16
שלום, אני עובד בתחנת דלק כבר שנה ותשעה חודשים, אני רוצה להתפטר, השאלה שלי היא אם מגיעים לי פיצויים ואיך זה עובד כאשר אני מתפטר ולא מפטרים אותי.
אשמח לתשובה, תודה רבה

דרך אגב

דרור 16/11/16
דרך אגב זו עבודה במשמרות. חשוב לציין שאינני עובד כל יום אלא משמרות שמשתנות משבוע לשבוע

חופש בתקופת הודעה מוקדמת

דן 16/11/16
האם עובד רשאי לקחת חופשה בתקופת הודעה מוקדמת (בין יום ההודעה המוקדמת על הפיטורין ליום סיום ההעסקה)? האם יש מגבלות כלשהן מבחינת מספר ימי חופש שמותר לקחת וכו'? תודה.

ניתן לחפוף חופשה עם הודעה מוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/11/16
דן שלום,
ניתן לחפוף בין תקופת ההודעה המוקדמת לבין ימי החופשה הצבורים, ובלבד שלפחות 14 ימי הודעה מוקדמת לא
יחפפו את תקופת החופשה השנתית.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בוס לא עורך שימוע ללא נוכחות עובד

יגאל 16/11/16
העובד קיבל מכתב הזמנה לשימוע. לא הגיע לשימוע מסר את התייחסותו בכתב. מאז לא מופיע לעבודה מחכה לתוצאת שימוע. הבוס מסרב לבצע שימוע ללא נוכחות עובד כבר שבועיים. האם תקין ? האם עובד זכאי לפיצויים עקב אובדן הכנסה כי הוטחו בו האשמות קשות במכתב הזמנה לשימוע? 

מעסיק יכול להתעקש על שימוע בנוכחות העובד?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/11/16
יגאל שלום,
עובד יכול להעביר את התייחסתו בכתב לטענות המועלות נגדו, מבלי להופיע לשימוע. ככל שכך עשה, המעסיק יכול לקבל החלטה על סמך הכתוב.
לא ברור למה המעסיק מתעקש לערוך שימוע בפני העובד.
כמו כן, לא ברור למה העובד לא מופיע לעבודה. המעסיק לא נתן לו סידור עבודה או שהעובד על דעת עצמו לא מגיע?
אם המעסיק לא נתן סידור עבודה, העובד זכאי לתשלום שכר רגיל עבור אותם ימים כיוון שהמעסיק מחוייב לספק עבודה או לפטר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי מקום מגורים מחייב תשלום נסיעות מעודכן מהמעסי

ליאת 16/11/16
שלום, אני עובדת בחברה 9 חודשים ומקבלת החזר נסיעות לפי קמ כאשר משולם לי על כל קמ 1.1 ש"ח , היום המרחק שלי הוא 10 קמ לכל כיוון, אני אמורה לעבור לאזור מגורים שהמרחק יהיה 40 קמ לכל כיוון , האם החברה מחויבת לשלם לי את אותו תעריף נסיעות ?(ש לציין שרשום לי בחוזה שתשלום הנסיעות לפי קמ) או שלא.? אני גם חוששת שזה יכול לגרום לפיטורין , מה החוק אומר? תודה.

עדכון תשלום נסיעות בעת מעבר דירה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/11/16
ליאת שלום,
החוק מתייחס לתשלום נסיעות בתחבורה ציבורית, בתעריף של נסיעה בודדת או חודשי חופשי, הזול מביניהם.
אין התייחסות לתשלום נסיעות ברכב פרטי בהתאם לק"מ. לכן, הדבר תלוי בהסכמות אליהם את מגיעה עם המעסיק.

על פניו, אם כתוב בחוזה שהתשלום הוא לפי הק"מ, ולא מצויינים מספר הק"מ, להבנתי החברה מחוייבת להמשיך לשלם את אותו התעריף.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

אלכס 15/11/16
1. מהו תשלום חודש הסתגלות לעובד שפוטר והאם הוא פוגע בדמי אבטלה של העובד?
2. האם העובד שפוטר זכאי לפיצוי פיטורין בנוסף להפרשות המעסיק לפיצויים לקופת גמל או קרן פנסיה? אם לא, האם עובד שפוטר יכול למשוך את כספי הפיצויים מקופת גמל/קרן פנסיה אחרי הפיטורים וכיצד? האם זה יהיה פטור ממס?
תודה רבה.

מהן זכויות העובד במקרה של פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/11/16
אלכס שלום,
1. החוק לא מתייחס לתשלום חודש הסתגלות והדבר תלוי בהסכמות אליהם מגיע העובד עם המעסיק/ בחוזה העבודה שנחתם בתחילת העבודה.
את שאלתך אם הדבר פוגע בדמי אבטלה תפנה לפורום ביטוח לאומי.

2. במידה והעובד אינו חתום על סעיף 14, הוא זכאי להשלמת פיצויי פיטורים (ההפרש שבין פיצויים מלאים לסכום שנצבר לו בחלק הפיצויים בחברת הביטוח) מהמעסיק.
הוא יכול למשוך את כספי הפיצויים מקופת הביטוח. הדבר לא מומלץ, שכן, זה יקטין את סכום הקרן ובגיל פרישה יהיה לו פחות כסף.
פקיד שומה במס הכנסה הוא הסמכות שקובעת אם הפיצויים יהיו פטורים ממס או לא. יחד עם זאת, אם סכום הפיצויים נמוך או שווה ל- 12,230 ש"ח עבור כל שנת עבודה, הפיצויים יהיו פטורים ממס.
בכל מקרה, ככל שתרצה למשוך את הכספים, יהיה עליך לפנות לפקיד השומה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בוס אלים

אלמוני 15/11/16
שלום.
אני עובדת כשלושה חודשים בפקידה.
בעל המקום (המנכ"ל) הוא אדם אלים מאוד
כשהוא מתעצבן הוא זורק דברים על הריצפה (הוא רק לפני יומים ריסק את הפלאפון שלו על הריצפה שבר דלת וכיסא ובעט בקיר) הוא צורח בלי הפסקה. זה מאוד משפיע על האווירה במקום ואפילו יש חשש בכל פעם שהוא מגיע. הוא מקלל עובדים (לא בפנים שלהם) וצורח בכל המשרד. אתמול הוא הושיט את היד לקחת מהשולחן שלי את הטלפון הנייד של המשרד ואני קפצתי ארוחה בבהלה..
אני מרגישה מאוימת ומתוחה מאוד בכל פעם שהוא מגיע...
השאלה שלי האם אני מחויבת לתת ימי התראה לפני עזיבתי עקב המצב.. אני כן חוששת מהתגובה שלו מהסיבה שבגללה אני רוצה לעזוב.

הבוס אלים ואני רוצה לעזוב, חייבת לתת הודעה מוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/11/16
שלום,
כל עובד שמתפטר מחוייב במתן הודעה מוקדמת בהתאם לחוק.
לאור הוותק שלך, את מחוייבת במתן הודעה מוקדמת בת 3 ימים קלנדרים
אם תבחרי שלא לתת את ההודעה המוקדמת ולהתפטר מיידית, המעסיק יוכל לקזז משכרך האחרון את השכר שהיית אמורה לקבל בתקופת ההודעה המוקדמת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לשכת עבודה

יואל 15/11/16
שלוםלאחר שפוטרתי מעבודתי התחלתי לקבל דמי אבטלה.בלשכת עבודה מציעים לי עבודה שאינה מתאימה את מצב הבריאותי.הבאתי לה פרוטוקול נכות כללית וחוות דעת מומחים של הביטוח הלאומי משנת 2013 על נכות 49% קבועה.הפקידה וענת שעליי ללכת שוב לכל הרופאיים המקצועיים ולהביא אישור עדכני על מצב בריאות.הסברתי לה שהנכות היא קבועה וזה מעודכן לשנת 2016 אך היא אינה מוכנה להקשיב וטוענת שתכתוב לי סירוב.האם אני יכול לבקש ועדה עם אישורי נכות של שנת 2013 על נכויות קבועות של אסטמה ופיברומיאלגיה?היא טוענת שהיא לא תקבע לי ועדה עד שאביא אישורים מקופ"ח ולא מביטוח לאומי  אינני מבין והרי בטופס של החתימה בלשכה כתוב שאם יש נכות מביטוח לאומי צריך להציג אותה.מה עליי לעשות?

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/11/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שעתי

מיקי 15/11/16
אני עובד שעתי. עבדתי בחודש החגים 22 יום. בחודש זה יש כ9 ימי חג. האם אני אמור לקבל משכורת עבור 13 ימים ? האם המעסיק צריך להוריד לי את ימי החג בהם לא עבדתי? 

אני זכאי לתשלום עבור חגים וחול המועד?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/11/16
מיקי שלום,
ראשית, בחודש החגים אין 9 ימי חג אלא יש 5 ימי חג בהם לא עובדים (יומיים של ר"ה, יו"כ, סוכות ושמחת תורה) וימי חול המועד שהם ימי עבודה לכל דבר ועניין.

שנית, במידה ואתה עובד לפחות 3 חודשים, ועבדת יום לפני ויום אחרי החג (אותם ימים שציינתי שבהם לא עובדים) או נעדרת בהסכמת המעסיק, אתה זכאי לתשלום עבור ימי החג.

אם לא עבדת בחול המועד מיוזמתך המעסיק רשאי לקזז את הימים האלה מימי החופשה הצבורים שלך.
אם לא היו לך ימי חופשה המעסיק רשאי לא לשלם לך עבור הימים האלה.

אם לא עבדת בחול המועד ביוזמת המעסיק (חופשה כפויה), והיו לך ימי חופשה צבורים, הוא רשאי לקזז את הימים האלה מימי החופשה הצבורים. אם לא היו לך, עליו לשלם לך עבור הימים האלה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר עוסק פטור (עצמאי)

ענת תמיר 15/11/16
אני עוסקת פטורה וכתבתי עבור חברה שאתה סיכמתי על תשלום בשוטף+30. עברו חודשיים מאז סוף השוטף+30 וכל פעם שאני פונה למחלקת הכספים, מתחמקים ממני בתירוצים שונים( הצ'ק ממתין לחתימה, תתקשרי עוד יומיים וכו'). 
כיצד אני מגישה תביעה על הלנת השכר המגיע לי בבית הדין לעבודה? אשמח אם תוכלו לפרט לי מעט את התהליך הצפוי. 

תודה רבה והמשך שבוע מצוין

אני עצמאית ולא שולם לי עבור עבודתי - מה עושים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/11/16
ענת שלום,
מאחר ואת עצמאית יש לבחון אם דיני העבודה חלים עלייך בכלל.
ככל שלא מתקיימים יחסי עובד-מעסיק במקרה שלך, תביעתך לא תוגש בבית הדין לעבודה אלא בבית משפט רגיל על פי כללי החוזים וההסכם שנחתם ביניכם.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם הסכם פשרה עם עובד שויתר על זכויותיו

ליטל 15/11/16
האם במידה והגעתי עם עובד שפוטר להסכם פשרה במסגרתו שולמו לו חלק מהזכויות ולא במלואן, הדבר יגן עלי אם יפנה לביהמ"ש ויתחרט?

הסכם פשרה בו שולמו רק חלק מהזכויות תקף?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/11/16
ליטל שלום,
ויתור שנעשה במסגרת הסדר פשרה בין העובד והמעסיק עם סיום יחסי העבודה הוא בעל תוקף מחייב, בנאי שהעובד ידע או שניתנה לו הזדמנות נאותה לדעת מהן הזכויות עליהן הוא מוותר. כשחובת הגילוי בעניין היתה מוטלת עלייך.

לרשותך בכל שאלה נוספת, 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיעוד מסמכים חברה בע"מ

דניאל כהן 15/11/16
שלום
האם חברה בע"מ בינלאומית חייבת לשמור /לתעד מסמכי אימייל או שהם רשאים למחוק אותם כעבור שנה ?

לא שייך לדיני עבודה, פנה לפורום הרלוונטי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/11/16


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לאיזה פורום לפנות ?

דניאל כהן 16/11/16
  שלום
תודה רבה על התייחסותך.
האם תוכלי לעזור לי ולהגיד לי לאיזה קטגוריה זה שייך ? למי לפנות ?
תודה רבה

תשלום ימי חג

שלומית 15/11/16
שלום, 
אני עובדת בתור עובדת ארעית כפיזיותרפיסטית בקופת חולים עם וותק של חמישה חודשים.
היקף העבודה שלי הוא 20 שעות שבועיות בימים ראשון, שני, שלישי.
במהלך חודש אוקטובר ימי החג בתשלום על פי חוק נפלו על 4 ימי עבודה שלי. 
לפי בדיקה שלי החוק אומר שמגיע לי תשלום מלא על 4 ימי עבודה שהפסדתי בגלל החגים (7 שעות *4).
להפתעתי גיליתי בתלוש השכר שחישבו לי 4 ימי עבודה לפי 50 אחוז ליום עבודה (14שעות עבודה סהכ במקום 28 שעות עבודה שהפסדתי בפועל) בטענה שעשו ממוצע של שעות העבודה ב3 חודשים האחרונים.
ברצוני לדעת האם זה חוקי כי על פי בדיקה שבעלי ערך החוק אומר שאם יש לי וותק של 3 חודשים, לא נעדרתי מהעבודה לפני החג וימי החג נפלו על ימים בהם אני עובדת ואפילו מודגש שימי החג אמורים להיות משולמים במלואם ללא קשר להיקף המשרה.
אשמח אם מישהו יוכל לחדד לי עניין זה לפני שאני מתלוננת בעניין.
תודה.

דמי חג - תשלום יום עבודה מלא או לא?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 16/11/16
שלומית שלום,
אכן, עובד בשכר שעתי שהשלים 3 חודשי עבודה לפחות, ועבד יום לפני ויום אחרי החג או נעדר בהסכמת המעסיק, זכאי לתשלום מלא עבור ימי החג.
אין קשר לממוצע שעות העבודה ב-3 החודשים האחרונים ולא ברור למה נהג כך המעסיק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

משכורת 13?

נופר 14/11/16
שלום, אשמח לייעוץ אישי. אני עובדת במקום עבודתי שנה בדיוק, התחלתי מספטמבר 2015. החודש קיבלתי משכורת כפולה ממה שצויין לי בתלוש שכר, בפירוט נוספו דמי הבראה ע"ס 600 ש"ח אך עדיין בסכום נטו לתשלום זהו לא הסכום שקיבלתי בהעברה בנקאית, אלא יותר- כפול ממנו בדיוק. שאלותיי הן:
1. האם מדובר במשכורת 13? אם כן מדוע לא צויין בתלוש שכר ואיך מחשבים זאת?
2. במידה ומדובר בטעות באופן חישוב המשכורת שלי- האם המעסיק יכול לדרוש העברה בנקאית חזרה? ואם כן עד מתי?
תודה מראש

???

נופר 16/11/16

המעביד ביקש ממני לא להגיע למשרד בעל פה

דנית 13/11/16
בערב ראש השנה, קבלתי הודעה במייל למועד שימוע לצורך פיטורין. מאחר ונפצעתי לא התאפשר לי להגיע למשרד והודעתי לו שלא אוכל להתייצב, כמובן שהיו לי אישורי מחלה.
את השכר לחודש שנעדרתי, הוא מסרב לשלם.
הגעתי למשרד, לאחר ההחלמה וגיליתי שהוחלף המנעול למשרד, ובכניסתי גורשתי מהמשרד.
היום הוא מסרב לשלם את שכ"ע ל10/16 ובנוסף מסרב לקבל אישורים, ומסרב שאגיע למשרד, ומסרב לשימוע כמו גם למכתב פיטורין.
האם להתייצב שוב במשרד ולהיות מגורשת כל יום עד לשימוע או לפיטורין במכתב, או מה ניתן לעשות כדי שהדברים יוסדרו. 
כידוע גם משכורת וגם דמי אבטלה נמנעים ממני

גירוש עובדת מהמשרד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16
דנית ערב טוב,
ראשית עליך לפנות אליו בכתב. את כבר ניסית לשוחח עימו בע"פ, טלפונית ואולי גם באמצעות המייל. אפילו כבר הלכת וגורשת. אין צורך לסבול השפלות נוספות. מכתב ענייני וממוקד בנוגע למסכת העובדתית ופיטוריך בצירוף בקשתך למיצוי הזכויות הסוציאליות - תערכי חישוב מדוייק . לא יענה ולא ישיב - יש לפנות לערכאות. בהצלחה 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה בדבר תנאי עבודה

יניב 13/11/16
שלום רב.

למיטב ידיעתי מעסיק חייב למסור הודעה בכתב תוך 30 יום לעובד בדבר תנאי עבודתו.ואף העובד יכול להגיש תביעה לבית הדין לעבודה על סך 
15.000 ש"ח.במידה והמעסיק הפר את חובתו.שאלתי?האם ניתן להגיש תביעה בסיום יחסי עובד מעביד??ועד מתי ניתן להגיש מסיום יחסי עובד מעביד??

בכבוד רב

אי מתן הודעה על תנאי עבודה - השלכות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16

נכון כי במידה והמעביד לא מסר לעובד טופס הודעה על תנאי העסקתו הוא יכול לתבוע פיצוי כספי על כך והסעד המרבי הוא 15,000 ש"ח. אך סעד הוא לשיקול דעת ביה"ד בלבד ולכן באם זוהי העילה היחידה  - חבל על ניהול תיק בענין זה בלבד. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אופן תשלום פיצויים לעובד לאחר פסק דין

דוד כהן 13/11/16
שלום רב. לפני כמה שנים הגשתי תביעה בגין אי תשלום שכר וזכויות סוציאליות בידי מסעדה בה עבדתי קרוב לשנתיים. שכרי הורכב מטיפים בלבד שלא נרשמו ולא פוקחו ע"י המעסיק.  לפני קרוב לשנה פסק ביה"ד לטובתי ונפסקו לי פיצויים בגין רכיבי התביעה הנ"ל.  בפסק הדין רשמה השופטת כי על הנתבעת לשלם לתובע פיצויים הסך הרכיבים המפורטים. הנתבעת העבירה את התשלום בתלוש שכר כמשכורת חודשית יחידה עבור החודש בו בוצע התשלום, ורשמה כאילו עבדתי שם בחודש זה.  היא עשתה זאת ללא בדיקה של מצב נק' הזכות שלי במס הכנסה וללא התחשבות בנושא תיאום מס ותיאום דמי בט''ל.  ברצוני לשאול האם הנתבעת פעלה כראוי או שעליה לשלם לי את הסכום במלואו ואני אגש למס הכנסה ובט''ל כדי לשלם את חלקי? לשון פסק הדין היה כי הנתבעת מחוייבת בתשלומי פיצויים בגין השלמת הפרשי שכר ומגוון זכויות סוציאליות. לא הןזכר כי יש לשלם בצורה מסויימת. אני שואל זאת שכן ייתכן כי הפסדתי לא מעט כסף בשל דרך תשלום זו, וגם אם אקבל החזרים אצטרך לטרוח לא מעט בשביל זה ואוכל לעשות זאת רק אחרי חודש מרץ של שנת המס הבאה... אודה מאד לתשובתכם בנושא. בכבוד רב, 

ניכוי מס

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 14/11/16
כאדר מעביד משלם לעובד רכיבים מסויימים אף בפסק הדין - יש לדווח על כך לרשויות המס. באם ביה"ד לא קבע כי הסכומים ישולמו נטו ואתה לא הבאת למעסיק תיאום מס - אז ככל הנראה נוכה מס מירבי ועליך פנות למס הכנסה על מנת לבקש החזרי מס. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן