פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תביעה נגד המעסיק

ערן 22/11/16
ברצוני לתבוע את המעסיק על אי תשלום פנסיה וקרן השתלמות. האם נהוג להוסיף לתביעה סכום כסף על עוגמת נפש על אי כיבוד הסכם העבודה?

יש רכיבי תביעה שנהוג להוסיף?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 22/11/16
ערן שלום,
כאשר מנסחים תביעה יש להתאים אותה לעובדות ולהפרות הספציפיות שנעשו.
אם נגרמה לך עוגמת נפש - תתבע (רק קח בחשבון שבתי הדין לא פוסקים סכומים גדולים, אם בכלל).

אין נהוג ולא נהוג אלא, כמו שציינתי, מדובר בהפרות ובעובדות המקרה הספציפי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בני התפטר תוך 3 חודשים מעבודתו כשליח פיצה

Grytsje 21/11/16
בני בן ה-20 התפטר תוך 3 חודשים מעבודתו כשליח פיצה בגלל ליקויים באופנוע של העבודה (הבלמים לא תקינים והמעבידה לא תיקנה אותם למרות בקשותיו), יחס לא נעים מצדה של המעבידה (הוא קיבל טיפ בצ'ק והיא הורידה לו את העלות של הפקדת הצ'ק מהטיפ, ודברים דומים) וחיוב סבלות (לסחוב ארגזי שתיה וכו') עד שנמאס לו והוא הודיע שהוא לא יבוא למחרת. במשכורת של ה-10 היא הורידו לו 250 ש"ח בגלל שהתפטר. האם מותר לה להוריד לו 250 ש"ח?

טיפ בצ'ק

Grytsje 21/11/16
הטיפ בצ'ק היה חלק מהתשלום על הפיצה, לא לחוד

התפטרות מהעבודה כשליח פיצה

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 23/11/16
לא ברור על מה קוזז לו 250 ש"ח. האם הוא נתו הודעה מוקדמת כדין. לא רשמת מה היה שכרו וכו'....

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

דיני עבודה

יוגב 21/11/16
שאלה לעוד דיני עבודה בלבד-שלום. תבעתי שני מעסיקים שהעסיקו אותי. העוד שלהם הסכים להפקיד בקופת בית הדין סכום חלקי מסכום כל התביעה. הסכום מהווה שליש מכל התביעה. הבעיה היא שאם עתה ביהד לעבודה ידון ביתרת סכום תביעה ואני אקבל חלק ממנו, האם זה עדיין ייחשב כי ניצחתי ויפסקו הוצאות לטובתי. החשש נובע כי סכום לא מבוטל שולם והועבר לבית הדין. אשמח לדעת. אשמח לדעת.

דיני עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
בהחלט. עצם ההפקדה אומר שסכום זה שהופקד אינו מצוי במחלוקת . אך ללא הגשת התביעה - גם הוא לא היה מופקד ולכן בהחלט ניתן לבקש לפסוק הוצאות. כמה הוצאות? זה לשיקול דעת ביה"ד. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי מחלה

מעיין 21/11/16
רופא תעסוקתי אישר לעובדת מחלה חלקית עקב אירוע לבבי ואישר לה הפחתה במשרה ל4 שעות עבודה ביום במקום משרה מלאה.
המעסיק מקזז לה את יתרת השעות היומיות על פי ימי המחלה הצבורים לזכותה.
 יש לי מס שאלות:
1. האם המעסיק רשאי לקזז עבור שישי שבת ימי מחלה מלאים או חלקיים בלבד כפי שעושה בשאר השבוע? המעסיק מעוניין להתחיל לחשב את שישי שבת כימי מחלה מלאים.
2. באם היו לעובדת במהלך חצי השנה כאמור, מספר ימים בהם שהתה במחלה למשך ימים שלמים ולא חלקיים- האם המעסיק רשאי לאפס לה כל פעם את ניצול ימי המחלה מחדש או שמא זה אמור להתפרש כרצף מחלה לעניין ניצול ימי המחלה?
תודה מראש על המענה

קיזוז ימי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
קיזוז מחלה בשישי שבת - במידה והעובדת לא עובדת בימים אלה - אינה רוולנטית לעובדת ולא צריכה לביות מקוזזת. ימי מחלה מלאים מקוזזים  בהתאם לחוק ימי מחלה - באופן מלא בכל פעם בחדש במידה ואין רצך בניהם. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי שמירת הריון לאחר חופשת לידה

מרדכי 21/11/16
לפני כ-4 חודשים עזבה לחופשה טרם לידה, בתקווה שביטוח לאומי ישלם לה את ה-40 יום שנותרו לה לפני ההריון כ-שמירת הריון, בפועל היא ילדה לפני הזמן המשוער, ומכיוון שזה היה פחות מ-30 יום מסרב ביטוח הלאומי לשלם לה אותם כדמי שמירת הריון, כעת לאחר חזרתה לעבודה, היא מבקשת את תשלום ימי (שמירת ההריון) המחלה מהמעסיק, האם הוא חייב לשלם לה אותם רטרואקטיבי על אותם ימים שלא היתה?

תשלום ימי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
שאלתך לא ממש ברורה . מקווה שהבנתי נכון. במידה ולעובדת היו ימי מחלה - בזמן ההריון על המעסיק לשלם לה ימי מחלה במידה והיו צבורים לה מחלה 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מגיע לי פיצויים על עבודה של יומיים בחודש

אלה 21/11/16
שלום רב,
אני מבקש לדעת האם מגיע לי פיצויים אם אני מתפטרת בעצמי.
אני עובדת במשק בית פעמיים בחודש 4 שעות באותם יומיים מזה 5 שנים.
תודה רבה מראש.
אלה

תשלום פ"פ במשק בית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
כן, בהחלט. כמובן בהתאם לאחוזי משרתך ולוותק שלך ולפי האחוזים הקבועים בחוק להפרשות לקרן פנסיה חובה .

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גרירת ימי מחלה במעבר בין עובד קבלן לעובד חברה

אלי 21/11/16
שלום,
הייתי עובד במשך שנתיים בחברה מסוימת, בתור עובד קבלן ולא בתור עובד חברה.
במשך התקופה הזאת נצברו לי המון ימי מחלה.החודש הזה עברתי להיום עובד חברה.
השאלה היא, כל ימי המחלה שהיו לי, צריכים לעבור איתי, נכון?
כלומר אני לא אמור להתחיל עכשיו מ-0 ימי מחלה, אלא להתחיל עם מספר ימי המחלה שהיו לי בתור עובד קבלן.
כי בסופו של דבר, נשארתי באותה חברה, סך הכל הפכתי מעובד קבלן לעובד חברה, אז אין סיבה שכל מה שצברתי יימחק.

צבירת וותק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
עקרונית מעבר לעובד קבלן לעובד חברה לא אמור לאפס את הוותק בכלל- ולכן גם לא את צבירות ימי המחלה, החופשה, בהבראה וכו..'

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי נסיעה

ריקי 21/11/16
שלום, אני גרתי בצפון כשנתיים והמשכתי לעבוד במרכז. כעת אני דורשת ממעסיקי את ההפרש בין דמי הנסיעה ששולמו לי בפועל לבין דמי הנסיעה שהיו מגיעים לי לפי חוק. 
לטענת מעסיקי:
1.  איני יכולה להוכיח כי אכן גרתי בצפון, מאחר שלא שיניתי את כתובתי בת.ז. (לאחר יום נישואיי עברתי לגור בצפון בדירתו של בעלי).
2. הואיל ויום בשבוע לפחות ישנתי במרכז, לא מגיע לי דמי נסיעה מוגדלים עבור אותם ימים ולפיכך יש לקזז מהסכום שמגיע לי כ 20% בגין כל אותם ימים שלא נסעתי לצפון (אני אכן ישנתי במרכז לפעמים, אולם אינני זוכרת אם כל שבוע ישנתי יום אחד או בכלל לא).
האם טענותיו של מעסיקי נכונות?
תודה 

תשלום דמי נסיעות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
ריקי שלום . במידה והמער שלך היה לאחר תחילת עבודתך המעסיק אינו חייב לשלם לך כלל את ההפרשים . כוונתי כי במידה וגרת במרכז ועבדת במרכז ולאחר מכן עברת לצפון או לכל מקום אחר - המעסיק לא חייב לשלם לך הפרשי נסיעות הואיל ואין כל דרך לכפות עליו את הסכמתו לשינוי. אך אם הוא מסכים לשינוי - אזי אין כל חובה להוכיח דווקא ע"י שינוי בת"ז אלא גם לפי הסכם שכירות וכו'... 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בירור ביטוחים

איתן יפרח 20/11/16
שלום...
הנני מדריך חדר כושר ומאמן אישי ובתור מאמן הוצעה לי עבודה באימונים אישיים לקבוצות קטנות והובהר לי שנושא הביטוח מכוסה על ידי אותה החברה (גדולה שעובדת עם גופים גדולים נוספים) וכך שאין לי מה לדאוג. נאמר לי על ידי אותו חברה שהביטוח הוא ביטוח צד ג ואחריות מקצועית שהחברה עושה וכך שמה שנותר לי זה רק להגיע לאימון ולבצע אותו עם ציוד משלי ומקום בחוץ. כמובן שעליי לפתוח עוסק פטור ולעבוד איתם בקבלות. האמנם.1. האם עליי לבטוח באותה חברה בעניין הצד הביטוחי ואין צורך לעשות ביטוח בעצמי?ואין חשש לפציעה של מתאמן וכך לתביעה עליי? האם אני מכוסה?2. הוצעה לי אפשרות לא לפתוח עסק (כמובן מדובר על עוסק פטור) ולעבוד דרך שכר אמנים . מה ההבדל ביניהם הרי זה גם לפתוח עסק?3. ישנה אפשרות נוספת לעבוד בשיתוף עם עוד חברה שמספקת ציוד ומבנה לאימון אך גם שם נאמר לי שהביטוח עליהם ושאין לי צורך לעשות ביטוח מאמנים. האם גם זה תקין ואני מכוסה?

אנא פנה לפורום המתאים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק אחד – שתי משרות: ייעוץ לקראת פיטורים

אנונימי 20/11/16
שלום, הסיטואציה מעט מורכבת ובכל זאת אשמח לקבל עזרה.
אני עובד במקום עבודה אחד במשך 3 שנים. לאחר שנה וחצי התחלתי לעבוד במשרה נוספת (בעלת אופי שונה) אצל אותו מעסיק אך במיקום אחר ובתנאי העסקה שונים. 
כרגע, יש כוונה לפטר אותי מהעבודה שאני עובד בה 3 שנים ואני מעוניין להבין האם מגיעים לי פיצויי פיטורים בגין הפיטורים ומה הן זכויותיי.

אשמח לעזרה.

פיטורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
בהחלט. אף שמדובר במעסיק אחד. העבודה היא נפרדת ולכן עליך לקבל גמר חשבון לגבי כל הזכויות שלך לגבי מקום העבודה ממנו אתה מפוטר. כך למשל פ"פ, הודעה מוקדמת כדין, מכתב שחרור מקרן הפנסיה טופס 161, דמי הבראה, פדיון חופשה ועוד...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות לצורך טחפול בילד

רונית חן 20/11/16
1.אני עובדת במשרד מאוגוסט 2015 ויצאתי לחופשת לידה ב11.5.16 הודעתי למעסיק בסוף אוקטובר לצורך טיפול בילד  האם מגיע לי פיצוי פיטורין?                        2. המעסיק רשם תניה בחוזה שאני צריכה  להחזיר לו 5000 שקלים במידה ואני עוזבת לפני שעברו שנתיים יש לציין כי ההכשרה הייתה פנימית בלבד  המעסיק לא הוציא כסף לצורך ההכשרה. 

התפטרות לצורך טיפול בילד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
רונית בוקר טוב במידה וצברת וותק של שנה כולל חופשת הלידה את בהחלט זכאית להתפטר בדין מפוטרת על מנת לגדל את ילדך. כמובן כי עליך לתת לו הודעה מוקדמת כדין. לגבי התניה- יש לבדוק מהי ההכשרה באם המדובר בחפיפה בלבד - ולא בהכשרה מיוחדת אזי לא נראה לי על פניו שיש עילה לקיזוז סכום שכזה מצד המעסיק 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב שעות שבת

מור לוי 20/11/16
שלום,
שאלתי שאלה אתמול, וענית לי ששעות מנוחה זה 36 שעות.

רציתי לשאול שאלה נוספת, אני עבדתי בבית קפה (דוכן יוגורט), והייתי עובד 6 ימים בשבוע.
הייתי עובד יום שישי 10:00-18:00 או 17:00-1:00 בלילה.
ולמחרת הייתי עובד בשבת מ14:00 בצוהריים עד 22:00.

נגיד השבת נכנסת ב17:00 ויוצאת ב18:00.
הבוס שלי היה משלם לי שכר רק על השעות שבת לפי כניסת שבת.
כלומר אם ההיתי עובד בשבת עד 22:00 הוא היה משלם לי בשבת 4 שעות שבת עד 18 ו4 שעות רגילות מ18-22.
רציתי לדעת אם החישוב הזה נכון או הייתי אמור לקבל את כל השעות כשעות שבת?
אני יודע שיש עסקים ששעות המנוחה/שבת זה רק 25 שעות ולא 36.
רציתי לדעת עם גלידרייה נחשב 36 או 25 שעות מנוחה.

תודה רבה מראש על העזרה, זה עוזר לי מאוד!

חישוב שעות שבת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16

על עבודה ביום שבת יש לשלפ 150% ואם העובד עובד שעות נוספות בימי שבת זה יהיה 175% או 200% בהתאמה. לא ידוע לי כי הגלדרייה נחשבת לעבודה חריגה שבה מתקצרת המנוחה השבועית ל- 25 שעות. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזרה לעבודה בגיל פנסיה

אחד 20/11/16
שלום,
אני בת 66 וכבר זכאית לקצבת קשישים. אני עדיין עובדת.
אני מעוניינת להתפטר, לקבל את כספי הפיצויים וכו ולחזור לאותו מקום עבודה למשרה חלקית מאד (פעמיים בשבוע). כמובן באופן חוקי ומסודר.
הבנתי צורך בנתק ממקום העבודה.

האם יש צורך בנתק של חצי שנה גם בגיל הפרישה?
האם יש דרך חוקית לעקוף זאת? למשל חוזה בו אחתום כי אין לי כוונה לדרוש פיצויים פעמיים וכו.

תודה

חזרה לעבודה לאחר גיל פרישה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
בוקר טוב וסליחה על תשובתי המאוחרת
אין כל צורך בנתק....לא של חצי שנה ולא של פחות מכך. 
במידה והינך מתפטרת בדין מפוטרת עקב הגיעך לגיל פנסיה את זכאית לפ"פ...ואם תחפצי לעבוד שם או במקום אחר שוב זה בסדר גמור. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עישון במקום העבודה

ליז 20/11/16
שלום לכולם.
הנני עובדת במקום עבודה די קטן, משרד עם אולי 8 עובדים סה"כ.
זהו עסק משפחתי והאבא והבן מנהלים את העסק.
העניין הוא שהבן מעשן במשרד וחונק אותי לכל אורך היום! ובגלל שהוא מעשן שאר העובדים במשרד מרשים לעצמם לעשן יחד איתו, גם כשהוא לא נמצא.
לא עזרו התחנונים שלי וכל פעם אומרים לי בסדר בסדר יוצאים לעשן בחוץ (ומשאירים את הדלת פתוחה כאשר כל העשן נכנס פנימה גם ככה) ואז שוב חוזרים לעשן במשרד!
השאלה שלי מה אני יכולה לעשות בנידון? האם יש משהו בחוק שאני יכולה לעשות כנגד התופעה הזאת? ובמיוחד לאור העובדה כי זה עסק משפחתי וזה הבעלים שמעשנים...!! 
תודה רבה לעונים!

עישון במקום העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
לא ידוע לי על איסור חוקי למניעת איסור אלא במקומות ציבוריים. ולכן פרט לקצת מוסר והתחשבות של המעשנים בך , כמי שלא מעשנת, אין דבר לדעתי שניתן לעשות בצורה אפקטיבית. מצד שני, לעבוד בצורה שכזו בלתי אפשרית ומזיקה מאוד לבריאות - ולכן אני סבורה - אבל לא ערבה לכך שבמידה ותבקשי את התחשבות המעסיקים ויתר העובדים בכתב והם לא יעשו כן תאלצי להתפטר בדין מופטרת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בדיקת חופשות

מיה 20/11/16
שלום,
האם מנהל או מנהל אישי יכול לבקש ממחלקת משאבי אנוש לבדוק כמה ימי חופשה וימי מחלה יש ברשותי ללא ידיעתי?

בדיקת חופשות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16

כן. בהחלט אני לא רואה מניעה לכך . 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויים- לפי סעיף 14?..

בר 20/11/16
שלום רבפוטרתי מהעבודה לאחר 23 חודשי עבודה , עם שכר שעתי (+בונוסים).המעסיק החליט שהוא מחשב לי פיצויי פיטורין לפי סעיף 14, למרות ש:א. אני לא חתומה על הסעיף הזה בהסכם האישי שליב. במשך עבודתי הופרשו לי לפיצויים בקרן הפנסיה 6% בלבד מהשכר ולא 8.3%*חשוב לי לציין שמלבד הסכום שנצבר בקרן הפנסיה- המעסיק כן שלח לי עוד סכום בנפרד, אבל גם אם אני מחברת את הסכומים מהקרן ואת מה ששלח יחד- הם לא מתקרבים לסכום של חודשיים עבודה לפי ה'שכר הקובע לפיצויים' שהוא הגדיר (שעליו אין לי כמעט ויכוח)אודה לכם מאוד אם תעירו את עייני האם הוא פועל כחוקבתודה

חישוב פיצויים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
בר לשום רב, חישוב הפיצויים במידה ולא הפורשו לך פ"פ לפי סעיף 14 צריכים להיות ממוצע של שעות עבודה שנתית כפול שכר אחרון כפול וותק. מהסכום שיוצא יש להפחית את הסכום הצבור בקופה ותו לא. לגבי הבונוסים - במידה והמדובר בעצן בעמלות - גם הם צריכות להיות מחושבות כאמור לעיל לצורכי פ"פ. . 
רצון המעסיק עכשיו לחשב לך פ"פ לפי סעיף 14 - הור נסיון מלהתחמק מתשלום פ"פ מלא.   
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת וחופשה

דן 20/11/16
שלום. עניתם לי שעובד רשאי לחפוף בין תקופת ההודעה המוקדמת על הפיטורין לבין החופשה ובלבד ש-14 יום לא יחפפו. זאת אומרת ש-14 יום לפחות בתקופת ההודעה המוקדמת אני מחויב לעבוד? ומה אם קיבלתי הודעה של 14 יום בלבד? תודה.

חפיפה בין ימי הודעה מוקדמת לחופשה שנתית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
דן בוקר טוב, כאשר העובד מחליט לצאת לחופשה שנתית במהלך תקופת ההודעה המוקדמת, ’ימי הודעה מוקדמת לפיטורים’ לא יובאו במניין ימי החופשה אלא אם עלו על 14 ימים ואז יחשב התשלום בגין הודעה מוקדמת גם כתשלום בגין חופשה שנתית". במקרה שלך ימי ההודעה המוקמת לא עולים על 14 יום ולכן אין מניעה לחפיפה. בברכה, 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין

שרית 20/11/16
שלום רב,
מה קובע חוק פנסיה חובה לגבי הפרשי המעסיק?
מה ההבדל בין חוק פנסיה חובה לגבי סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין?

בתודה מראש

סעיף 14 לחוק פ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16
חוק פנסיה חובה קבע את הפרשים המינימליים שעל המעסיק להפריש לפנסיה ול"פ. סעיף 14 לחוק פ"פ אומר כי על המעסיק להפריש לעובד 8.3% באופן קבוע מהשכר ואז אין למעסיק בעת סיום יחסי עבודה  - את הצורך בהשלמת פ"פ וגם הסעיף אומר שהכספים שייכים לעובד בכל מקרה של הפסקת עבודה - גם באם העובד מתפטר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי הפרשות לגמל במקרה של העלאת שכר

ליאור 20/11/16
שלום!
אני עובד במשרד ממשלתי דרך חברה חיצונית. המשרד נתן לי  העלאת שכר, החברה נתנה לי רק חלק יחסי מהעלאה בטענה שכעת הם צריכים להפריש כסף לקופת הפנסיה והפיצויים על כל תקופת הוותק שלי בהתאם לשכר החדש.האם זה נכון והגיוני?הם אמרו שאם היה לי טופס 14 אז הם לא היו צריכים להפריש אחורה. אז ביקשתי עכשיו לחתום על סעיף הזה. הם אמרו שאין בעיה אבל עדיין הם צריכים להפריש אחורה.האם זה הגיוני?

ליאור שאלתך אינה מובנת אנא נסח אותה מחדש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 23/11/16


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מנהל בעייתי

מור 19/11/16
המנהלת שלי בעבודה כל הזמן אומרת לי "תתפטרי" (בצורה ישירה וברמיזות) ומשרה עלי פרטנית סביבת עבודה עוינת כדי שאני אתפטר.
האם זה חוקי?

מנהל בעייתי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
שלום רב
על פניו לא אך אין באמירה של תתפטרי בכדי לעלות לסביבת עבודה עוינת. ככל ויש סביבת עבודה שניתן להוכיח שלא ניתן לצפות ממך לעבוד בה אז ניתן לאחר התראה למעסיק ואם הוא לא מתקן את הדברים להתפטר בדין מפוטר

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מימוש ימי חופשה בעת יציאה לגמלאות

דני 18/11/16
שלום
אני עובד במקום פרטי והגעתי לגיל פרישה. הודעתי למעביד 45 ימים לפניה הגעה לגיל פרישה  ( למרות שהחוק מאפשר להודיע 30 ימים). להפתעתי הודיע לי מעסיקי כי החל ממחר עלי לממש את ימי החופשה שלי  כ35 ימים על מנת לא לשלם בעבור אותם ימים בעת הפרישה.
א) האם יכול המעביד להוציא אותי לחופשה הרי לפי החוק יש צורך בהודעה של 14 יום מראש על כוונה להוציא לחופש
ב) האם בעת ההודעה על פרישה ובמידה והמעביד לא רוצה שיהיה במקום העבודה האם עליו לשלם לי ולא שהדבר יבוא על חשבוני ועל חשבון ימי החופשה השנתית שלי.

מימו שימי חופשה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
שלום רב
מה שהמעסיק עושה אינו תקין לא ניתן לחפוף ימי חופשה עם ימי הודעה מוקדמת. ככל והמעסיק לא מעוניין שתעבוד בפועל במהלך ההודעה המוקדמת עליו לשלם לך תמורת הודעה מוקדמת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי תפקיד בעקבות תאונת עבודה.

שי 18/11/16
שלום רב,הנני עובד קבוע באחת הרשויות המקומיות החזקות בארץ לפני כשנה וחצי עברתי תאונת עבודה דרכים במסגרת התפקיד ...בקצרה מצבי הרפואי לא חזר לעצמו ולאחרונה הרופאה התעסוקתית הציע לי שתפסול לי את המקצוע ביקשתי ממנה שתיתן לי עוד תקופה מסויימת לפני הפסילה כי הנני יודע מה היו ההשלכות מבחינת השכר אבקש עזרתכם בשאלה הבאה ..התפקיד שלי מוגדר כתפקיד שטח בהתאם לכך יש פרמיות יחודיות לתפקיד שצברתי עם השנים כמו כן לאותו תפקיד יש נתח דרגות והטבות אישיות שצברתי עם השנים כמו כן הנני מקבל אחזקת רכב וכל מה שקשור לכך במידה ואני יחליט לעבור לתפקיד משרדי בהחלטת הרופא תעסוקתי אני יודע שרוב עובדי המשרד לא מקבלים אחזקת רכב נתח הדרגות שלהם נמוך יותר ועוד האם אני יעבד את כל מה שצברתי עם השנים ? האם יש חובה כלשהי מהמעסיק לא לפגוע בזכויות שלי בעקבות שינוי תפקיד בעקבות מצב רפואי שנכפה עליי? אשמח לעזרה תודה..

שינוי בתפקיד בעקבות מצב רפואי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
שלום רב
ככל ואופי משרתך משתנה בשל מצבך הרפואי אין מניעה שגם התנאים הנלווים ישתנו. הזכויות והפרמיות הן בהתאם לתפקיד ואם אתה לא מסוגל לבצע אותו הגיוני שלא תקבל תגמול בגינו. השינוי לא יפגע בקבלת הזכויות המגיעות לך במקרה של סיום יחסי עובד מעסיק אך מכל מקום מומלץ לבצע בדיקה פרטנית ומקיפה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות לילה בעבודת שמירה

אלמוני 18/11/16
שלום אני עובד כשומר מטעם חברת שמירה במפעל כבר כ 15 חודשים אני מבצע עבודת שמירה וכן עבודת שקילת משאיות שכמובן אינה נכנסת להגדרת שמירה ועליה אני לא מקבל שום תוספת , על פי חוזה העבודה אני אמור לקבל שכר לפי שעה לפי תעריף מינימום מבלי שצוין היקף המשרה , אני עובד בממוצע בחודש כ220 שעות עם שכר נטו כולל נסיעות בערך 6500 שקל לאחר כל ההורדות , עד עכשיו מידי שבוע הוא שם אותי מידי שבוע לילה אחד כי יש שומר אחד שמאפשרים לו לא לקחת חלק בעבודת הלילה ועכשיו לסבב של המשמרות נכנס לעמדה עובד מטעם המפעל אשר הוא ותיק ואינו לוקח חלק בעבודת הערב או הלילה , לכן הגעתי למצב שמידי שבוע שמים אותי לעבוד בלילה 3 פעמים , אני יודע שבחוק שעות עבודה ומנוחה מותר לשים אדם לעבוד בלילה שבוע אחד מתוך 3 שבועות אז האם מה שהמעסיק עושה זה חוקי ? אפילו שאני לא עובד שבוע שלם לילה אלא רק 3 פעמים מידי שבוע ? הסברתי לו שזה מאד קשה לי כי אני כבר בן 42 עוד מעט והוא שם אותי לילה ואחר כך צהריים ככה לסירוגין כל השבוע ... אז הוא אמר שאם לא מתאים לי אז הוא יכול להוריד לי מהמשמרות ולתת לי רק 5 ימים בשבוע כלומר שיהיה לי רק משרה מלאה 186 שעות בחודש ולא כ 220 שעות בחודש האם זה לא נקרא הרעת תנאים אם הוא יעשה זאת ? האם יעשה זאת ויוריד אותי ל 186 שעות או שלא יתן לי לעבוד שבוע לילה בתוך 3 שבועות האם אני יכול להתפטר בדין מפוטר ולדרוש את פיצויי הפיטורים שלי ?תודה לך מראש .

שעות לילה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
שלום רב 
הכוונה בשבוע אחד מתוך שלושה שבועות היא בדיוק כפי שאתה מפרש אותה ולא ניתן להכריח אותך לעבוד מעבר. ככל ותוכל להראות היקף עבודה של שעות נוספות רבות וכעת ייפגע היקף זה ייתכן וניתן יהיה לטעון להרעת תנאים אבל יש לבחון זאת לעומק ומכל מקום עליך לתת למעסיק התראה בכתב טרם התפטרות בדין מפוטר על מנת לאפשר לו לתקן את ההפרה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יחסי עובד מעביד

רמי 17/11/16


אבי מהנדס בן 75, עד לפני שנה וחצי עצמאי בעל משרד. ע"פ הצעת
רו"ח החליט למכור את פעילות המשרד. בהסכם שנחתם בין הרוכש לאבי, סוכם שהפעילות
תעבור למשרדיו של הרוכש - הבעלים, אבי ימשיך לעבוד במשרדיו של הרוכש כמנכ"ל בחברה
החדשה. סוכם על שכר חודשי שישולם כנגד מתן חשבונית, שעות עבודה בהן אבי יהיה נוכח
במשרד, ושהוא ישא באחריות המקצועית  לפעילות
המשרד. לציין שאבי השתמש בכלים של החברה החדשה. תפקידו היה לאשר תוכניות בחתימתו
מתוקף הסמכתו המקצועית.  אחד הסעיפים בהסכם
היה שלא יחולו יחסי עובד מעביד בין הצדדים. לציין שאבי לא נעזר בעו"ד וחתם על
ההסכם מבלי שיבדק. עוד לציין כי אבי עבד רק בחברה זו. בגלל היותו איש לא בריא היה
מאושפז אבי בבי"ח מספר פעמים ולא יכול היה להיות נוכח במשרד בשעות כפי שניקבע
בהסכם, ואולם לדבריו העבודה כלל לא ניפגעה. הוא גם לא ראה סיבה כמנכל לשבת במשרד
בכל מעש כשאין בו צורך. יצויין כי בניגוד לעובדים האחרים הוא לא היה מחוייב בהחתמת
שעון נוכחות ולא נערך בחברה כל רישום שעות. ולפני כחודש קרא לו הבעלים ואמר לו
שאין צורך שיגיע יותר, הוא תרץ זאת בנוכחותו של אבי. אבי טוען שהסיבה האמיתית
שהבעלים התאכזב שלא נכנסו עבודות חדשות עליהן בנה בגלל שמו של אבי. לציין שהבעלים גם
הפר את ההסכם ושילם לו תמיד פחות והרבה פחות מהמסוכם בינהם.


האם ניתן לטעון כאן ליחסי עובד מעביד למרות הסעיף הפוסל זאת בהסכם  ולפיטורין שלא כדין ? האם אבי יכול
לדרוש פיצויי פיטרין על שנה וחצי של עבודה, הפרשי שכר שלא שולמו, ודמי הודעה
מוקדמת ?


יחסי עובד מעביד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
שלום רב
ייתכן וניתן לטעון שיש יחסי עובד מעביד אך לפני שעושים זאת יש לבחון לעומק ולרבות לבחון את הסיכונים והמשמעויות באם ייקבע שאכן חלים יחסי עובד מעביד ואם יידרש קיזוז כלשהו ומה התנאים הרשומים בחוזה וכיו"ב ולכן יש לבצע בדיקה מקיפה על מנת ליעץ בנושא.
כן יש לבחון את החוזה ואופן סיום היחסים מכוחו ומה הוא קובע על מנת לענות.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות שבת

מור לוי 17/11/16
שלום,
אני עובד לפי שעות, והייתי שמח לדעת מה החוק אומר לגבי שבת?
אני יודע המעסיק שלי משלם 150% מכניסת השבת עד היציאת שבת.
ראיתי שיש איזה חוק על 36 שעות מנוחה, הייתי שמח לדעת יותר איך החוק עובד.

תודה

שעות שבת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 20/11/16
36 שעות מנוחה זוהי המנוחה השבועית שמי שעובד במהלכה זכאי לתשלום של תעריף שבת/ שעות נוספות בגין השעות בהן עבד

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן