פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תשלום פנסיה ממעסיק קודם

אור 18/01/17
שלום, אשמח מאוד לעזרה.בשנת 2013 עבדתי דרך חברת השמה במשך 7 חודשים. העבודה הייתה כשנה לאחר השחרור שלי מצה"ל ולכן לא הייתי בקיאה בחוקים באותה תקופה.הייתה לי קרן פנסיה פעילה מעבודה קודמת, אך למרות זאת לא הופרש לי פנסיה במשך כל התקופה בה עבדתי.פניתי לחברה לפני כשבוע בדרישה לקבל את התשלום החסר. בהתחלה ניסו לשכנע אותי שלא מגיע לי תשלום בתירוץ שבשנת 2013 לא היה חוק הפרשת פנסיה, אך לבסוף העבירו לבדיקה.היום עידכנו אותי שאני זכאית להפרשה על ידם, אך בנוסף לסכום שאני צריכה להשלים של 1142 ש"ח, אני צריכה להוסיף עוד 740 ש"ח עבור מס הכנסה או לבצע תיאום מס כי אני עובדת כיום.האם מותר להם לחייב אותי לשלם את הסכום למס הכנסה?הרי הם אלו שעברו על החוק ולא הפרישו לי פנסיה לפי הנדרש.אשמח לעזרתכם המהירה בנושא! 

פני לפורום מיסים

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה

בני 18/01/17
שלום, האם כשעובד מפסיק לעבוד, כשלזכותו 8.65 ימי חופשה, החישוב של פדיון החופשה נעשה רק על 8 הימים? או שהחישוב נעשה על 8.65 ימים? תודה 

פדיון חופשה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
בני שלום,
פדיון החופשה נעשה רק על 8 ימים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

תמיר 18/01/17
היי,
עובדת משק בית שעבדה ביום קבוע בשבוע. היו חגים על היום הקבוע. האם חובה על המעסיק לשלם לה דמי חג אם לא עבדה יום לפני ואחרי? משום שזה היה על היום הקבוע והרי היא עובדת יום אחד בשבוע. תודה

דמי חג לעובדת משק בית

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
תמיר שלום,
אכן, במקרה שציינת על המעסיק לשלם דמי חג לעובדת, שכן התנאים לתשלום דמי חג הם שהעובד השלים לפחות 3 חודשי עבודה, עבד יום לפני ויום אחרי או נעדר בהסכמת המעסיק.
במקרה שציינת, העובדה שאינה עובדת יום לפני ויום אחרי כיוון שזה לא היום הקבוע שלה מהווים היעדרות בהסכמה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכט

יוגב 18/01/17
שלום,
מתי בית הדין פוסק שכט עו"ד לצד בתיק? 

שכ"ט עו"ד

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
יוגב שלום,
בית הדין יכול לפסוק שצד שמפסיד במשפט צריך לשלם את שכ"ט הצד שניצח.
אין מקרים ספציפים בהם נפסק שכ"ט עו"ד והכל תלוי נסיבות ושופט.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

שרית 18/01/17
רציתי לשאאל את עו"ד לעבודה שאלה.
האם יכול להיות שברגע הגשתי כתב תביעה על זכויות בעולם העבודה, ואני רוצה לתקן את כתב התביעה, האם אוכל לתקן את כתב התביעה ומרוץ ההתיישנות של העילות שנתבעו כבר לא ייפגע? אשמח לשמוע.

עצירת מירוץ ההתיישנות

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
שרית שלום,
עצם הגשת תביעה עוצר את מירוץ ההתיישנות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר בקורס אבטחה

חייל משוחרר 17/01/17
שלום, השתחררתי מהצבא לא מזמן וכרגע אני עומד להתחיל קורס אבטחה.
לשם כך התחייבתי למספר מסויים של ימים בעבודה, ובתמורה החברה מממנת לי את הקורס.
במהלך התהליך שאלתי האם אני מקבל שכר על היותי בקורס - ונאמר לי שלא, אלא רק נסיעות, בגלל שמשקיעים בי את הכסף על הקורס עצמו.
רציתי לדעת האם זה לגיטימי וחוקי שלא אקבל שכר על זמן שאני בקורס מטעם חברת האבטחה ששולחת אותי אליו.
אשמח לתשובה
תודה רבה!

אני זכאי לשכר עבור קורס אבטחה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
שלום,
בהחלט כן! אתה זכאי לתשלום שכר מינימום לפחות עבור התקופה בה אתה נמצא בקורס, גם אם מדובר בקורס הכשרה מקצועי לפני תחילת העבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השעיה מעבודה ולפני שימוע

צברי משה 17/01/17
שלום
עמיתה שלי לעבודה התנהגה אליי באופן הבא:
1.הזמינה אותי למשש ולבדוק עד כמה ישבניה מוצקים ושריריים?
2.חיבקה אותי וניענעה את שדיה כנגד גופי.
כמו כן:
1.אמרה לי "תבדוק אם הגזר הזה קשה מספיק אתה נראה לי מומחה לגזרים.
2.אמרה לי" כדי להעיר אותך בבוקר(במסע) אני אכנס לך לתוך השק שינה"
וכד'
אני בשתי הזדמנויות נשקתי לה על שפתיה,לא נשיקה צרפתית או רטובה וכד'.
שאלותיי הן:
1.האם הנשיקות נחשבות הטרדה מינית או הטרדה כל שהיא(במידה ויטענו זאת בשימוע).
2.כיצד עליי להציג את הדברים בשימוע?
   האם להציג גם את מעשיה וגם את מעשיי כמשהו חברי?

הייתכן שהטרדתי מינית בעבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
משה שלום,
1. התשובה לשאלתך האם מדובר בהטרדה מינית תלויה במכלול הנסיבות בהן בוצעו המעשים, טיב היחסים ביניכם ומכלול הנסיבות במקרה הספציפי.

2. לא מדובר בשאלה משפטית אלא עובדתית, שרק אתה יודע את התשובה אליה. אם המעשים היו כמשהו חברי, כך עליך להציג את זה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיק שטוען שגנבת לו

חסוי חסוי 17/01/17
האם מעסיק שטוען שגנבת לו כסף מהקופה, ולאחר בדיקה במצלמות הבין שאין כלום ובכל מקרה דורש בדיקה במכונת אמת ותוצאותיהם שליליות, האם זוהי הוצאת דיבה?
תודה

מעסיק שטען שעובד גנב הוציא דיבתו?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
שלום,
דברים מסוג זה עשויים להיחשב פגיעה בזכות לשם טוב רק אם בדיעבד התבררו כשקריים לחלוטין וגרמו נזק לעובד במקום עבודתו או שפוטר בעקבותיהם.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן לשלול כספי פיצויים כשחתומים על סעיף 14?

רונה 17/01/17
אני חתומה על סעיף 14, ואני עובדת בחברה למעלה משנה
ומתכוונת להתפטר.
באילו מקרים , אם בכלל, יכולים לשלול ממני את כספי הפיצויים שהופקדו בקופת גמל לפנסיה? 

מעסיק יכול למשוך את כספי הפיצויים שלי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
רונה שלום,
ככל שמדובר בקופה שמיועדת גם לביטוח קצבה (והחל משנת 2008 כל הקופות מיועדות לביטוח קצבה), המעסיק לא רשאי למשוך את חלק הפיצויים, אלא אם קיים הסכם קיבוצי או הסכם אישי עם העובד הקובע אחרת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות

יואב 17/01/17
שלום, אני עובד משרה מלאה 9 שעות, מתוכם 30 ד׳ הפסקה , המעביד לא משלם. חוץ מזה יש תורנות 4 שעות פעם בחודש או פעמיים  בימי שישי. האם ימי שישי הם שעות נוספות ? 

עבודה בימי שישי היא עבודה בשעות נוספות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
יואב שלום,
אם אתה עובד 5 ימים בשבוע, עליך לעבוד 9 שעות ביום (כולל ההפסקה). מאחר ואתה עובד בדיוק 9 שעות, אינך זכאי לשעות נוספות ברמה היומית.
אך אם אתה עובד יותר מ-43 שעות בשבוע, אתה זכאי לגמול שעות נוספות עבור כל שעה מעבר ל-43.
במידה והעבודה בימי שישי אתה עובר את ה-43 שעות שבועיות, תהיה זכאי לגמול שעות נוספות עבור שעות אלה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה בהולההההה

לירון 17/01/17
המעסיק איחר בהסבת דוח מצלמה מהירות על שמי ולכן הוא צריך לשלם את הסכום המקורי +ריבית על הפיגור.. האם הוא יכול להשית זאת עליי? כיצד עליי לנהוג? איזה חוק רלוונטי יכול לעזור לי? 
אודה לתשובות בדחיפותתת

עליי לשלם קנס מהירות בתוספת ריבית פיגורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
לירון שלום,
בחוק העונשין נקבע כי מעסיק לא ישלם קנס שהוטל על העובד, לכן, את הסכום המקורי עליך לשלם ככל שאתה זה שביצע את עבירת המהירות.
באשר לריבית הפיגורים, למיטב ידיעתי אין חוק בעניין, אך על פניו נראה כי גם את הריבית עליך לשלם.
אתה כמובן יכול לנסות להגיע להסכמות עם המעסיק בעניין תשלום הריבית.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדה ממשרות

חביבה שפושניק 17/01/17
בוקר טוב, רציתי לדעת האם למעסיק שלי מותר להוריד אותי ממשמרות ללא רצוני עד לשיחת בירור 
(השימוע הוא לא בנושא שקשור לעבודה עצמה אלא לשעות בהם אני צריכה להגיע למשמרת) 

למעסיק מותר להוריד אותי ממשמרות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
חביבה שלום,
ככל שסוכם ביניכם על מספר משמרות אותם עלייך לעבוד, המעסיק אינו יכול להפחית לך אותם באופן חד צדדי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום פנסיה בחלד ובחלת

סיגל 17/01/17
שלום,
עד מתי, אם בכלל, המעסיק חייב לשלם עבורי פנסיה בתקופה של חופשת לידה ובתקופה של חל"ת שנמשכת למשך שנה מהלידה?
תודה

המעסיק צריך לשלם לי פנסיה בחל"ד וחל"ת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
סיגל שלום,
באשר לתשלום ההפרשות הסוציאליות בתקופת החל"ד, המעסיק צריך להמשיך לשלם אם את עונה על 3 התנאים המצטברים הבאים:
1. המעסיק נהג לשלם לך תשלומים לקופת גמל (קופת גמל, קרן פנסיה, קרן השתלמות)
2. את זכאית לדמי לידה
3.עבדת אצל המעסיק במשך 6 חודשים לפחות לפני כניסתך להריון.

באשר לתשלום הפרשות פנסיוניות בתקופת חל"ת לאחר החל"ד - המעסיק אינו מחוייב להפריש כספים, אלא אם הוסכם אחרת בחוזה או בהסכם קיבוצי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת למעסיק

שקד 17/01/17
שלום ותודה על העזרה. רציתי לשאול בבקשה, אם אני עובדת במקום 10 חודשים ובאמצע הייתה התפטרות לשבוע ואז חזרה. האם אני צריכה להודיע מראש על התפטרות 10 ימים? או מרגע החזרה אחרי העזיבה? ז"א אם חזרתי אחרי אותו שבוע לעוד 4 חודשים אז להודיע 4 ימים מראש או בכל זאת 10 חודשים? תודה!!

הודעה מוקדמת להתפטרות אחרי חזרה לעבודה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 18/01/17
שקד שלום,
מאחר וחזרת לעבודה ימים ספורים לאחר התפטרותך, רצף הזכויות נשמר ולכן עלייך לתת הודעה מוקדמת מיום עבודתך הראשון.
אם את עובדת בשכר שעתי מדובר על יום לכל חודש עבודה מלא ובסה"כ 10 ימים.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה

נ 16/01/17
אני עובדת מדינה ב75% משרה. מקבלת תוספת חוק מאחר והשכר נמוך. שאלתי אם עשיתי שעות נוספות האם יקוזז מתוספת חוק או שאקבל תוספת חוק כרגיל ובנוסף שעות נוספות?

תשובה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/01/17

לא ברור על איזו תוספת מדובר ומכח מה. אני צריכה קצת יותר פרטים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלות צו הרחבה

דוד 16/01/17
כיצד ניתן להגיש לארצי למתן פסק דין עקרוני בקשר לחלות צו הרחבה על מעסיק אשר עיקר עיסוקו יצור בטון ושיבוקו

חלות של צו הרחבה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/01/17
במידה ואת טוענת לחלות שלצו הרחבה בענינך ולזכויות סוציאליות מכוחו את צריכה להגיש תביעה ראשית לאזורי ורק בענין אם את תרצי להגיש ערעור - עליך לפנות לארצי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אשמח למענה. תודה רבה

יצח 16/01/17
שלום רב,
בשל תאונת דרכים, נקבע ע"י רופא תעסוקתי כי איני כשיר עוד לעבודה  וכי אני זכאי לכל הזכויות ממעסיקי.
אני עובד 3 שנים בחברה ( עם תלוש שכר כמובן ).
המצאתי למעסיקי את אישור רופא התעסוקתי וביקשתי את כפי הפיצויים, לצערי, כל אשר עשיתי עלה בתוהו והוא מסרב לשלם.
בלית ברירה, אגיש נגדו תביעה, שאלתי, האם במקרה זה ,הלנת שכר, תקפה גם לתשלום פיצויים?
יש לציין כי המכתב הועבר אליו( נמצא בטיפולו למעלה מחודשיים .
האם ייתווספו לפיצויים גם אחוזי הלנת שכר עד התשלום בפועל במקרה זה?
יש לציין אגב, כי אני בגיל פרישה ובכל מקרה (גם ללא קשר לתאונה שעברתי) הייתי זכאי לפיצויים.
אשמח כאמור לתשובה בנוגע לחוק ההלנה.
תודה רבה 
 

הלנת פ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/01/17
אתה בהחלט יכול לבקש פיצויי הלנת פיצויים (להבדיל מהלנת שכר). 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

לירז 16/01/17
שלום רב.
התחלתי לעבוד במקום העבודה הנוכחי בחודש אפריל 2016, כאשר סוכם שזוהי משרה לשנה.
בפועל - לא אשלים את שנת העבודה כיוון שבעוד כחודש אצא ל-14 שבועות חופשת לידה, בסופם לא אחזור למשרה הזו.
האם חופשת הלידה נחשבת לצורך חישוב זכאות לדמי הבראה - כלומר, האם מגיעים לי דמי הבאה?
תודה מראש!

דמי הבראה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/01/17
מהלך חופשת הלידה ממשיך/ה העובד/ת לצבור זכויות סוציאליות המוקנות על פי הוותק במקום העבודה, כמו דמי הבראה, חופשה שנתית, ימי מחלה ופיצויי פיטורים, כלומר צבירת הוותק לא נעצרת בגלל היציאה לחופשת לידה, והקשר המשפטי בין העובד/ת למעסיק אינו נפסק



בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלף הודעה מוקדמת

רינה 16/01/17
האם אפשרי לעבוד בתקופת חלף הודעה מוקדמת?

חלף הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/01/17

חלף הודעה מוקדמת - ז"א שאתה כבר לא עובד במקום הנוכחי - זה שממנו הופסקה עבודתך ולכן אין כלמניעה שתעבוד במקום אחר. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת אופניים באופניים בדרך לעבודה

תומר 16/01/17
שלום,בדרכי לעבודה באופניים הגיע מולי רוכב אופניים אחר שלא שם לב, פגע בי ושבר את ידי. פניתי למיון ורופא מומחה נתן לי 14 ימי מחלה.מהם השיקולים שעליי לשקול בהיבטים הבאים:
- הכרזה על כך כתאונת עבודה (יתרונות וחסרונות)
- האם ניתן ללכת לעבודה גם אם טרם חלפו ימי המחלה? האם אהיה מכוסה ביטוחית? האם הליכה לעבודה עשויה להזיק לי בדרך כלשהי?

אנא פני לפורום דיני נזיקין וביטוח לאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/01/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי ימי מחלה באופן רטרואקטיבי

לירז 16/01/17
שלום רב.
המעסיק שלי לא ניכה לי ימי מחלה (כלומר לא הוריד את התשלום של היום הראשון, ואת החצי יום בעבור היום השני והשלישי) בחודשים קודמים. לא ידעתי מעניין זה כיוון שאני לא מקבלת ממנו תלושים באופן סדיר. האם הוא יכול כעת לנכות לי את הסכומים של ימי המחלה של החודשים הקודמים באופן רטרואקטיבי? זוהי פגיעה כלכלית עבורי כיוון שהמשכורת שלי הינה משכורת מינימום. תודה מראש.

ניכוי ימי מחלה באופן רטרטאקטיבי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 17/01/17
במידה והייתה טעות - אזי כן ניתן לתקן אותה ולהעמיד דברים על דיוקם. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

יוגב 16/01/17
שלום,
אשמח לעזרה.

1. איך בית הדין פוסק אם המחלוקת של התובע עם המעסיק היא על כמות השעות שעבד מידי חודש? העובד טוען 50 המעסיק טוען 30. מה עושים במצב כזה?

2. עובד שפוטר ולא פדהה את ימי החופשה. מיד אחרי שפיטרו אותו, ביקש פדיון ימי חופשה ולא קיבל. האם לאחר 5 שנים יוכל לקבל את פידיון ימי החופשה??

תודה


 







שאלותיך

עו"ד רענן קריב מנהל 16/01/17

1. החובה לנהל רישום שעות היא  על המעסיק. לכן די שהעובד יוכיח את מתכונת עבודתו כדי שהנטל יעבור למעסיק. 
2.ההתיישנות בחופשה היא 3 שנים. אז לא.  

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויי פיטורין

דני 16/01/17
היי,
איך אני מחשב את פיצויי הפיטורין? 
עבור חצי שנת העבודה הראשונה הופרשו לי רטרואקטיבית כספים לקופה (גם לפיצויים).
עבור יתר החודשים הופרש לי חודש בחודשו.
אילו רכיבים במשכורת נכללים בחישוב לפיצויי פיטורין? הנסיעות אצלי מוגדלות (500 שח) ואני מקבל גם שעות נוספות גלובליות בסך של 300 שח. עוד אציין, שהמשכורת שלי ירדה במהלך תקופת העבודה אבל אני לא זוכר האם הבסיס נשאר אותו דבר או השתנה. האם תהיה לכך השפעה? האם לחודשים שהייתי בהם חולה או יצאתי לחופשה תהיה השפעה בחישוב? למי ניתן לפנות שיעזור לי לערוך את החישוב? 
שאלה נוספת לגבי דמי אבטלה - אילו תלושי שכר צריך להביא? לפי מה שאני יודע צריך 12 חודשים רצופים מתוך 18 אבל אם באחד החודשים המשכורת שלי ירדה באופן דרסטי בגלל חופשה?

פיצויי פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 16/01/17

אם עבדת במשכורת חודשית - משכורת אחרונה כפול שנות העבודה כולל חלקי שנים. לפי שעות - ממוצע 12 חודשים אחרונים כפול שנות העבודה. מהבעום מפחיתים את מה שנצבר בביטוח הפנסיוני בגין פיצויים. אם השתנתה המשרה, כל תקופה לפי שיעור המשרה. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת צו בית משפט

שגיב 16/01/17
המעסיק שלי מסרב לתת לי טופס 161 לשחרור כספי הפיצויים אשר נצברו לזכותי בקופה. הגשתי תביעה לבית הדין לעבודה אשר הוציא צו כנגד המעסיק לתת לי טופס 161.חלפו חודשיים והמעסיק פשוט מפר את הצו, מה הנני אמור לעשות???
בתודה מראש

הפרת צו שיפוטי

עו"ד רענן קריב מנהל 16/01/17

ביכולתך לפנות לבית  הדין שנתן את הצו בהליך לפי פקודת  ביזיון בית משפט. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני עבודה -ביטול ראיון עבודה

מעיין בן סימון 16/01/17
היי קבעו לי ביום ג׳ , ה-10/1/17 ראיון עבודה ביונדאי נצרת עילית , הנני תושב עפולה , והראיון נקבע למחרת בשעה 09:30 בבוקר לתפקיד מנהל מכירות יונדאי .
שמחתי ונרגשתי והלכתי מוקדם לראיון ( אני יודע שיש פקקים ובמקום נסיעה של 25-35 דקות היא עלולה לקחת שעה) אז יצאתי מוקדם מאוד ובשעה 09:23 לערך כבר הייתי במקום , ואז צלצל אליי הטלפון בסביבות 09:25 שבו הוסבר לי שהם מתנצלים אך המנהל קפץ לו עניין חשוב ביותר והוא לא יוכל להיפגש איתי
שאלתי אם יש אפשרות שמישהו אחר יראיין אותי כי אני כבר פה ונעניתי בשלילה, אך היא אמרה לי שלמחרת אריק המנהל ייצור איתי קשר וייתאם איתי מועד חדש . 
מבואס יצאתי וחזרתי לביתי וחיכיתי לשיחה המיוחלת שכמובן לא הגיעה בחמישי צלצלתי אני בשעות הצהריים ואריק הסביר לי שהוא בפגישה ושיחזור אליי
כך מספר פעמים אך ללא הועיל
עבר כבר שבוע וכנראה שאריק לעולם לא יחזור אליי ולעולם לא ייזמו אותי
עכשיו שאלתי היא כזאת מה אני יכול לעשות מבחינה משפטית , מה עם הוצאות הדלק שלי ? הפסד הזמן שלי ?? וכמובן עוגמת הנפש והיחס המשפיל של החברה כלפיי??

לא מלוא כל העולם משפט

עו"ד רענן קריב מנהל 16/01/17
עוגמת נפש היא בת פיצוי זעום. על  נזק ממשי אפשר לתבוע. אבל בשורה האחרונה - עגיף להניח לעניין ולהתרכז במציאת עבודה אחרת. 

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן