פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תשלום פנסיה ממעסיק קודם
פני לפורום מיסים
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה
פדיון חופשה
פדיון החופשה נעשה רק על 8 ימים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
עובדת משק בית שעבדה ביום קבוע בשבוע. היו חגים על היום הקבוע. האם חובה על המעסיק לשלם לה דמי חג אם לא עבדה יום לפני ואחרי? משום שזה היה על היום הקבוע והרי היא עובדת יום אחד בשבוע. תודה
דמי חג לעובדת משק בית
אכן, במקרה שציינת על המעסיק לשלם דמי חג לעובדת, שכן התנאים לתשלום דמי חג הם שהעובד השלים לפחות 3 חודשי עבודה, עבד יום לפני ויום אחרי או נעדר בהסכמת המעסיק.
במקרה שציינת, העובדה שאינה עובדת יום לפני ויום אחרי כיוון שזה לא היום הקבוע שלה מהווים היעדרות בהסכמה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכט
מתי בית הדין פוסק שכט עו"ד לצד בתיק?
שכ"ט עו"ד
בית הדין יכול לפסוק שצד שמפסיד במשפט צריך לשלם את שכ"ט הצד שניצח.
אין מקרים ספציפים בהם נפסק שכ"ט עו"ד והכל תלוי נסיבות ושופט.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
האם יכול להיות שברגע הגשתי כתב תביעה על זכויות בעולם העבודה, ואני רוצה לתקן את כתב התביעה, האם אוכל לתקן את כתב התביעה ומרוץ ההתיישנות של העילות שנתבעו כבר לא ייפגע? אשמח לשמוע.
עצירת מירוץ ההתיישנות
עצם הגשת תביעה עוצר את מירוץ ההתיישנות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר בקורס אבטחה
לשם כך התחייבתי למספר מסויים של ימים בעבודה, ובתמורה החברה מממנת לי את הקורס.
במהלך התהליך שאלתי האם אני מקבל שכר על היותי בקורס - ונאמר לי שלא, אלא רק נסיעות, בגלל שמשקיעים בי את הכסף על הקורס עצמו.
רציתי לדעת האם זה לגיטימי וחוקי שלא אקבל שכר על זמן שאני בקורס מטעם חברת האבטחה ששולחת אותי אליו.
אשמח לתשובה
תודה רבה!
אני זכאי לשכר עבור קורס אבטחה?
בהחלט כן! אתה זכאי לתשלום שכר מינימום לפחות עבור התקופה בה אתה נמצא בקורס, גם אם מדובר בקורס הכשרה מקצועי לפני תחילת העבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השעיה מעבודה ולפני שימוע
עמיתה שלי לעבודה התנהגה אליי באופן הבא:
1.הזמינה אותי למשש ולבדוק עד כמה ישבניה מוצקים ושריריים?
2.חיבקה אותי וניענעה את שדיה כנגד גופי.
כמו כן:
1.אמרה לי "תבדוק אם הגזר הזה קשה מספיק אתה נראה לי מומחה לגזרים.
2.אמרה לי" כדי להעיר אותך בבוקר(במסע) אני אכנס לך לתוך השק שינה"
וכד'
אני בשתי הזדמנויות נשקתי לה על שפתיה,לא נשיקה צרפתית או רטובה וכד'.
שאלותיי הן:
1.האם הנשיקות נחשבות הטרדה מינית או הטרדה כל שהיא(במידה ויטענו זאת בשימוע).
2.כיצד עליי להציג את הדברים בשימוע?
האם להציג גם את מעשיה וגם את מעשיי כמשהו חברי?
הייתכן שהטרדתי מינית בעבודה?
1. התשובה לשאלתך האם מדובר בהטרדה מינית תלויה במכלול הנסיבות בהן בוצעו המעשים, טיב היחסים ביניכם ומכלול הנסיבות במקרה הספציפי.
2. לא מדובר בשאלה משפטית אלא עובדתית, שרק אתה יודע את התשובה אליה. אם המעשים היו כמשהו חברי, כך עליך להציג את זה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק שטוען שגנבת לו
תודה
מעסיק שטען שעובד גנב הוציא דיבתו?
דברים מסוג זה עשויים להיחשב פגיעה בזכות לשם טוב רק אם בדיעבד התבררו כשקריים לחלוטין וגרמו נזק לעובד במקום עבודתו או שפוטר בעקבותיהם.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לשלול כספי פיצויים כשחתומים על סעיף 14?
ומתכוונת להתפטר.
באילו מקרים , אם בכלל, יכולים לשלול ממני את כספי הפיצויים שהופקדו בקופת גמל לפנסיה?
מעסיק יכול למשוך את כספי הפיצויים שלי?
ככל שמדובר בקופה שמיועדת גם לביטוח קצבה (והחל משנת 2008 כל הקופות מיועדות לביטוח קצבה), המעסיק לא רשאי למשוך את חלק הפיצויים, אלא אם קיים הסכם קיבוצי או הסכם אישי עם העובד הקובע אחרת.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות
עבודה בימי שישי היא עבודה בשעות נוספות?
אם אתה עובד 5 ימים בשבוע, עליך לעבוד 9 שעות ביום (כולל ההפסקה). מאחר ואתה עובד בדיוק 9 שעות, אינך זכאי לשעות נוספות ברמה היומית.
אך אם אתה עובד יותר מ-43 שעות בשבוע, אתה זכאי לגמול שעות נוספות עבור כל שעה מעבר ל-43.
במידה והעבודה בימי שישי אתה עובר את ה-43 שעות שבועיות, תהיה זכאי לגמול שעות נוספות עבור שעות אלה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בהולההההה
אודה לתשובות בדחיפותתת
עליי לשלם קנס מהירות בתוספת ריבית פיגורים?
בחוק העונשין נקבע כי מעסיק לא ישלם קנס שהוטל על העובד, לכן, את הסכום המקורי עליך לשלם ככל שאתה זה שביצע את עבירת המהירות.
באשר לריבית הפיגורים, למיטב ידיעתי אין חוק בעניין, אך על פניו נראה כי גם את הריבית עליך לשלם.
אתה כמובן יכול לנסות להגיע להסכמות עם המעסיק בעניין תשלום הריבית.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדה ממשרות
(השימוע הוא לא בנושא שקשור לעבודה עצמה אלא לשעות בהם אני צריכה להגיע למשמרת)
למעסיק מותר להוריד אותי ממשמרות?
ככל שסוכם ביניכם על מספר משמרות אותם עלייך לעבוד, המעסיק אינו יכול להפחית לך אותם באופן חד צדדי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום פנסיה בחלד ובחלת
עד מתי, אם בכלל, המעסיק חייב לשלם עבורי פנסיה בתקופה של חופשת לידה ובתקופה של חל"ת שנמשכת למשך שנה מהלידה?
תודה
המעסיק צריך לשלם לי פנסיה בחל"ד וחל"ת?
באשר לתשלום ההפרשות הסוציאליות בתקופת החל"ד, המעסיק צריך להמשיך לשלם אם את עונה על 3 התנאים המצטברים הבאים:
1. המעסיק נהג לשלם לך תשלומים לקופת גמל (קופת גמל, קרן פנסיה, קרן השתלמות)
2. את זכאית לדמי לידה
3.עבדת אצל המעסיק במשך 6 חודשים לפחות לפני כניסתך להריון.
באשר לתשלום הפרשות פנסיוניות בתקופת חל"ת לאחר החל"ד - המעסיק אינו מחוייב להפריש כספים, אלא אם הוסכם אחרת בחוזה או בהסכם קיבוצי.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת למעסיק
הודעה מוקדמת להתפטרות אחרי חזרה לעבודה
מאחר וחזרת לעבודה ימים ספורים לאחר התפטרותך, רצף הזכויות נשמר ולכן עלייך לתת הודעה מוקדמת מיום עבודתך הראשון.
אם את עובדת בשכר שעתי מדובר על יום לכל חודש עבודה מלא ובסה"כ 10 ימים.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה
תשובה
לא ברור על איזו תוספת מדובר ומכח מה. אני צריכה קצת יותר פרטים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלות צו הרחבה
חלות של צו הרחבה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אשמח למענה. תודה רבה
בשל תאונת דרכים, נקבע ע"י רופא תעסוקתי כי איני כשיר עוד לעבודה וכי אני זכאי לכל הזכויות ממעסיקי.
אני עובד 3 שנים בחברה ( עם תלוש שכר כמובן ).
המצאתי למעסיקי את אישור רופא התעסוקתי וביקשתי את כפי הפיצויים, לצערי, כל אשר עשיתי עלה בתוהו והוא מסרב לשלם.
בלית ברירה, אגיש נגדו תביעה, שאלתי, האם במקרה זה ,הלנת שכר, תקפה גם לתשלום פיצויים?
יש לציין כי המכתב הועבר אליו( נמצא בטיפולו למעלה מחודשיים .
האם ייתווספו לפיצויים גם אחוזי הלנת שכר עד התשלום בפועל במקרה זה?
יש לציין אגב, כי אני בגיל פרישה ובכל מקרה (גם ללא קשר לתאונה שעברתי) הייתי זכאי לפיצויים.
אשמח כאמור לתשובה בנוגע לחוק ההלנה.
תודה רבה
הלנת פ"פ
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
התחלתי לעבוד במקום העבודה הנוכחי בחודש אפריל 2016, כאשר סוכם שזוהי משרה לשנה.
בפועל - לא אשלים את שנת העבודה כיוון שבעוד כחודש אצא ל-14 שבועות חופשת לידה, בסופם לא אחזור למשרה הזו.
האם חופשת הלידה נחשבת לצורך חישוב זכאות לדמי הבראה - כלומר, האם מגיעים לי דמי הבאה?
תודה מראש!
דמי הבראה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חלף הודעה מוקדמת
חלף הודעה מוקדמת
חלף הודעה מוקדמת - ז"א שאתה כבר לא עובד במקום הנוכחי - זה שממנו הופסקה עבודתך ולכן אין כלמניעה שתעבוד במקום אחר.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת אופניים באופניים בדרך לעבודה
- הכרזה על כך כתאונת עבודה (יתרונות וחסרונות)
- האם ניתן ללכת לעבודה גם אם טרם חלפו ימי המחלה? האם אהיה מכוסה ביטוחית? האם הליכה לעבודה עשויה להזיק לי בדרך כלשהי?
אנא פני לפורום דיני נזיקין וביטוח לאומי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי ימי מחלה באופן רטרואקטיבי
המעסיק שלי לא ניכה לי ימי מחלה (כלומר לא הוריד את התשלום של היום הראשון, ואת החצי יום בעבור היום השני והשלישי) בחודשים קודמים. לא ידעתי מעניין זה כיוון שאני לא מקבלת ממנו תלושים באופן סדיר. האם הוא יכול כעת לנכות לי את הסכומים של ימי המחלה של החודשים הקודמים באופן רטרואקטיבי? זוהי פגיעה כלכלית עבורי כיוון שהמשכורת שלי הינה משכורת מינימום. תודה מראש.
ניכוי ימי מחלה באופן רטרטאקטיבי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
אשמח לעזרה.
1. איך בית הדין פוסק אם המחלוקת של התובע עם המעסיק היא על כמות השעות שעבד מידי חודש? העובד טוען 50 המעסיק טוען 30. מה עושים במצב כזה?
2. עובד שפוטר ולא פדהה את ימי החופשה. מיד אחרי שפיטרו אותו, ביקש פדיון ימי חופשה ולא קיבל. האם לאחר 5 שנים יוכל לקבל את פידיון ימי החופשה??
תודה
שאלותיך
1. החובה לנהל רישום שעות היא על המעסיק. לכן די שהעובד יוכיח את מתכונת עבודתו כדי שהנטל יעבור למעסיק.
2.ההתיישנות בחופשה היא 3 שנים. אז לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויי פיטורין
איך אני מחשב את פיצויי הפיטורין?
עבור חצי שנת העבודה הראשונה הופרשו לי רטרואקטיבית כספים לקופה (גם לפיצויים).
עבור יתר החודשים הופרש לי חודש בחודשו.
אילו רכיבים במשכורת נכללים בחישוב לפיצויי פיטורין? הנסיעות אצלי מוגדלות (500 שח) ואני מקבל גם שעות נוספות גלובליות בסך של 300 שח. עוד אציין, שהמשכורת שלי ירדה במהלך תקופת העבודה אבל אני לא זוכר האם הבסיס נשאר אותו דבר או השתנה. האם תהיה לכך השפעה? האם לחודשים שהייתי בהם חולה או יצאתי לחופשה תהיה השפעה בחישוב? למי ניתן לפנות שיעזור לי לערוך את החישוב?
שאלה נוספת לגבי דמי אבטלה - אילו תלושי שכר צריך להביא? לפי מה שאני יודע צריך 12 חודשים רצופים מתוך 18 אבל אם באחד החודשים המשכורת שלי ירדה באופן דרסטי בגלל חופשה?
פיצויי פיטורים
אם עבדת במשכורת חודשית - משכורת אחרונה כפול שנות העבודה כולל חלקי שנים. לפי שעות - ממוצע 12 חודשים אחרונים כפול שנות העבודה. מהבעום מפחיתים את מה שנצבר בביטוח הפנסיוני בגין פיצויים. אם השתנתה המשרה, כל תקופה לפי שיעור המשרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרת צו בית משפט
בתודה מראש
הפרת צו שיפוטי
ביכולתך לפנות לבית הדין שנתן את הצו בהליך לפי פקודת ביזיון בית משפט.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה -ביטול ראיון עבודה
שמחתי ונרגשתי והלכתי מוקדם לראיון ( אני יודע שיש פקקים ובמקום נסיעה של 25-35 דקות היא עלולה לקחת שעה) אז יצאתי מוקדם מאוד ובשעה 09:23 לערך כבר הייתי במקום , ואז צלצל אליי הטלפון בסביבות 09:25 שבו הוסבר לי שהם מתנצלים אך המנהל קפץ לו עניין חשוב ביותר והוא לא יוכל להיפגש איתי
שאלתי אם יש אפשרות שמישהו אחר יראיין אותי כי אני כבר פה ונעניתי בשלילה, אך היא אמרה לי שלמחרת אריק המנהל ייצור איתי קשר וייתאם איתי מועד חדש .
מבואס יצאתי וחזרתי לביתי וחיכיתי לשיחה המיוחלת שכמובן לא הגיעה בחמישי צלצלתי אני בשעות הצהריים ואריק הסביר לי שהוא בפגישה ושיחזור אליי
כך מספר פעמים אך ללא הועיל
עבר כבר שבוע וכנראה שאריק לעולם לא יחזור אליי ולעולם לא ייזמו אותי
עכשיו שאלתי היא כזאת מה אני יכול לעשות מבחינה משפטית , מה עם הוצאות הדלק שלי ? הפסד הזמן שלי ?? וכמובן עוגמת הנפש והיחס המשפיל של החברה כלפיי??
לא מלוא כל העולם משפט
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






