פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חשיפת פרטים אישיים ותלושי שכר
א. האם מותר למקום עבודתי לחשוף פרטים שלא התבקשו ?
ב. האם למקום עבודתי מותר לנהל שיחות עם גרושתי ולהעביר לה מידעים ללא קבלת אישור ממני ?
חשיפת פרטיים אישיים.
עקרונית על המעסיק לשמור על פרטיותך. עם זאת המעסיק חייב להיענות לצו ביהמ"ש. ולכן אני לא יודעת ה נתבקש להציג. זה יש לברר מולו. אלי כדי שתברר זאת מול הפורום לענייני משפחה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ההליך של הרמת מסך ארוך …
טענה של הרמת מסך ההתאגדות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פצויי פיטורין
פיצוי פיטורים
ככל והמעסיק הפריש לך רק חלק מרכיב הפיצויים ולא פיצוים מלאים והמעסיק מפטר אותך אז על המעסיק לבצע השלמה לתשלום פיצוים מלאים.
לגבי האפשרות למשוך או לא ומה נכון לעשות או לא יש לבדוק עם תקנון הקרן וכן עם יועץ פנסיוני ולהבין את המשמעויות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התעמרות בעבודה – שעות ימים ויחס
מה הן זכויותיו של עובד שפוטר בעקבות חופשת מחלה?
על פניו פעולות המעסיק אינן חוקיות וניתן לדרוש פיצוי בגין אי ביצוע שימוע והליך פיטורים לא תקין וכן את כל הזכויות הסוציאליות המגיעות לך. ממליצה לפנות ליעוץ משפטי ובחינה מקיפה של המסמכים והנתונים על מנת לקבל החלטה כיצד לפעול
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תנאיי סף במכרז לתפקיד
האם בעל השכלת טכנאי/הנדסאי/ מהנדס ללא בגרות מלאה עומד בתנאיי הסף?
הרי אינו רשום ו/או אחרי צירוף ״ בעל בגרות מלאה״!
תנאי סף במכרז
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות גננת מגן
אני עובדת כגננת בגן פרטי כ8 שנים.
ואתמול בעלת הגן הודיעה לי שהיא מעבירה את העסק על שם הבת שלה. הבת שלה לא מבינה כלום בנושא גן, והעבודה די נמאסה עליי. אני שחוקה. בעלת הגן ציינה שמכיוון שב1/9/17 הגן עובר בעלים יש לכל עובד אופצייה לעזוב ולקבל פיצויים. בעלת הגן מפרישה כל חודש לקרן ביטוח מנהלים שבתוכו מגולם לפנסיה ופיצויים והטענה שלה שאני יכולה לקחת את הפיצויים משם. בשנתיים הראשונות לא הופרש.
העניין שלא חתמתי איתה שום הסכם.
אני עובדת 5 ימים בשבוע. 5 שעות כל יום.
השאלה אם יש לי זכות לדרוש על השנתיים האלה את הפיצויים?
כמה זמן אני צריכה לתת לה שתמצא מחליפה הודעה מוקדמת?
אודה לתשובתכם.
התפטרות
על פניו לא נראה שהשינוי בבעלות מקים עילה לפיצוים כל עוד המעסיקה החדשה מוכנה להמשיך ולהעסיק אותך באותם התנאים.
מכ מקום מה שבקופה והופרש מכוח צו ההרחבה הוא שלך בכל מקרה .
באם המעסיקה מסכימה לשלם פיצוים מלאים או שהמעסיקה החדשה לא מסכימה להמשיך ולהעסיק אותך באותם התנאים אז את זכאית להשלמה כך שתקבלי פיצויים מלאים.
לגבי הודעה מוקדמת עליך לתת חודש של הודעה מוקדמת ולעבוד בהם.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת שכר והלנת שכר
תביעת שכר והלנת שכר
יש להגיש ביחד.
כמו כן שימי לב למועדי ההתישנות של הלנת שכר בחוק שהם מאוד קצרים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פוליסה פעילה
פניתי לסוכן הביטוח שלי והוא נתן לי אישור שהפוליסה פעילה משנת 1996.
האם בכך בית הדין לעבודה ידחה את התביעה?
תודה
פוליסה פעילה
יש לראות את המסמכים אך ככל ותוכל להוכיח כי הייתה לך פוליסה פעילה ( רצוי מהקופה ולא מהסוכן) וזו עילת התביעה היחידה אז על פניו אכן סביר שהתביעה תידחה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורין
אני עובד כ16 שנה באותו מקום עבודה .. לעיתים אני חושב על עזיבה , אך מידי עולה מחשבה על פיספוס של הפיצויים.
האם אני יכול לבקש מהמעסיק שלי מכתב שבוא הוא מתחייב לשלם לי מלוא הפיצויים גם במצב של עזיבה מיוזמתי ?
אם כן מה הנוסח ?
בברכה ..
מענה
אפשרי לקבל מסמך כזה, אם כי זה נתון לשיקול דעת המעסיק. קשה לי להאמין שמעסיק יפצה אותך בסכום ניכר על עזיבת מקום העבודה ללא סיבה המזכה בפיצויים. ממליץ לפנות לעו"ד בטרם נקיטת אמצעים שעשויים להזיק לך.
פיצויי פיטורים
ראשית יש לבחון האם לא חל עליך הסכם קיבוצי או צו הרחבה כלשהו שקובע שאתה זכאי לפיצוים בכל מקרה ובאיזה שיעור.
שנית יש לבחון למול הקופה האם אין לך זכאות שכזו.
מכל מקום באם לא חל כזה ואין הוראה אחרת חל צו ההרחבה המקיף במשק כך שמה שהופרש לך מכוחו לקופת הפיצוים הוא שלך ממילא והשאלה היא רק בגין ההשלמה ואכן- ניתן להגיע להסכמה עם המעסיק על תשלום פיצויים מלאים בכל מקרה.
בנוסף ישנם מקרים המזכים בפיצוים מלאים גם למתפטר וכדאי לבחון אם אינך נכנס לאחד ממצבים אלה טרם ביצוע פעולה כלשהי
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
חברת הקבלן לא שולחים לי 106
ביקשתי טופס 106 מחברת הקבלן שאיתה עבדתי
ובמחלקת שכר אומרים לי שעדיין לא יצא 106
לשנת 2016,כי אני צריך את זה בשביל החזר
מס הכנסה על כספי תגמולים שמשכתי.
מה אפשר לעשות שהם דוחים כבר הרבה
זמן ככה?
תודה רבה.
מענה
מומלץ להגיש מכתב בכתב לחברה ותבקש מהם שימסרו לך טופס זה. בהצלחה
טופס 106
לרוב נוהגים להמציא טופסי 106 בתקופה זו של השנה. עם זאת פנה בכתב לחברה ובמידה והם לא ממציאים לך והמציאו ליתר העובדים ניתן לפנות לבית הדין במתן צו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
הפרשה של 8.33% לפיצויים
הפרשה לפיצוים
סעיף 14 ללא הפרשה על 8.33% הוא משולל תוקף וניתן לטעון כי יש לבצע תשלום פיצוים מלא אם אתה מפוטר באם לשון החוזה תומך בכך. אם אתה מתפטר מאידך אכן באם החוזה שלך קובע הפרשה מלאה לפיצוים אז על המעסיק יהיה להשלים ל8.33% אך יש לבחון את לשון החוזה כדי לענות בודאות.
6% זה מה שמופרש מכוח החוק לקופת הפיצוים וזה שלך בכל מקרה מכח צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק ( חל על זה סעיף 14 אוטומטי)
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לגבי המס פנה לפורום מסים
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
פגיעה בזכויות מורים למתמטיקה
האם אין מדובר בפגיעה ממשית בזכויות עובדי ההוראה? האם אין זה בגדר שינוי נוהג שהשתרש, ולכן הוא בעל תוקף משפטי כלשהו? תודה מראש.
זכויות מורים למתמטיקה
ראשית יש לבחון את הנוהל ואת תוקפו ומי קבע אותו וכיו"ב על מנת לענות.
מכל מקום ככל ומדובר בדרישה של גוף מוסמך / אכיפה של נוהל קיים אז על פניו אכן אין בעיה להחליט לאכוף אותו כיום וקשה לי להאמין שניתן יהיה לטעון להרעת תנאים שכן ידעתם על קיומו.
ככל ומדובר בנוהל חדש ייתכן ויש מקום לטעון להרעה- אך כאמור יש לבחון אותו לעומק.
ניתן לטעון שמדובר בפגיעה בחופש העיסוק וכיו"ב אך לשם כך יש לבצע פניה כוללת לבג"צ לשם ביטול הנוהל
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פוריות
אני נמצאת בבירורים לקראת הבאת ילד לעולם לבד. בירורים פירושם בדיקות דם גנטיות ופתיחת תיק בבנק הזרע. הודעתי על כך למקום העבודה כבר לפני שנה ולכן נמנעו פיטוריי אז.
כעת שינוי ל את התפקיד למשמקות ואני מתנגדת. ברור לי שזה כדי לדחוק אותי החוצה ואף נאמר כי התפקיד קטן עליי, ויבינו אם אעזוב.
מה מותר על םי חוק לעשות לי?
מותר לשנות את תנאי עבודתי בבירור לטיפולי פוריות?
אין הגדרה בחוק שתוחמת בדיוק מאיזה שלב מדובר בטיפולי פוריות.
לעניות דעתי, הגנת החוק חלה על מי שהתחילה את ההליך הרפואי עצמו. לא בטוחה שהמחוקק התכוון לפרוש את הגנתו על בירורים.
לכן, ומבלי שתהיה לכך תשובה חד משמעית בחוק, כל עוד מדובר בבירורים והליכים מקדמיים מאוד, נראה שהמעסיק יכול לשנות את תנאי העסקתך ו/או לפטר אותך.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מקרה מורכב של הפרות רבות מצד מעסיק
מבדיקה ברשם החברות החברות הינן פעילות אך בפועל אין להן מקום פעילות פיזית כמו משרד ,טלפונים וכו".מה הדרך המהירה ביותר לקבל המגיע לי עפ"י דין,האם הליך של הרמת מסך הינו ארוך מורכב ויקר ומה כדאי לי לעשות כאשר היינו עובדים שאינם מאוגדים והסכום המגיע לי נאמד להערכתי רק בכמה אלפי ש"ח?
כיצד לפעול במקרה של הפרות דיני עבודה מצד המעסיק?
ניתן להתחיל בשליחת מכתב דרישה למעסיק.
במידה וזה לא עוזר, אפשר כמובן להגיש תביעה בבית הדין לעבודה.
על מנת להרים את מסך ההתאגדות יש לתבוע את המעסיק באופן אישי ולהראות שמדובר בתביעה שמצדיקה הרמת מסך בהתאם לקבוע בחוק. המעסיק, במסגרת כתב הגנתו, יטען ככל הנראה שלא מדובר בהליך שמצדיק הרמת מסך ובסופו של דבר בית הדין הוא זה שיכריע. במרבית מהמקרים ההכרעה בעניין הזה תהיה לפני שיתקיימו דיונים בבית הדין.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החמרת מצב רפואי
אני עובדת ברשות מקומית כ13 שנים. ב6 שנים הראשונות עבדתי כעובדת שטח וב7 שנים האחרונות עובדת משרד.
ב10 שנים האחרונות סובלת ממחלת עור(אורטירקיה), ב4 חודשים האחרונים ישנה החמרה במצבי הרפואי. אציין שהעברת התפקיד קשורה לחוסר כוח אדם באותה תקופה במשרד ולא למצבי הרפואי, למרות שיש לי פטור משטח שלעולם לא הצגתי אותו.
ברצוני לדעת האם ניתן לפטר עובד עקב החמרת מצב רפואי?
בנוסף במידה והמנהל הישיר קובע פגישה אצל מנהל האגף עקב המצב, האם ישנה חובה לציין בפני העובד אם מדובר בשיחת בירור או שימוע?
ניתן לפטר עובד עקב החמרה במצבו הרפואי?
אתחיל בשאלתך השניה - בהחלט כן. המעסיק צריך לציין אם מדובר בשיחת בירור או שיחת שימוע לפני פיטורים.
באשר לשאלתך הראשונה - כשמדברים על פיטורי עובד חולה צריך לערוך אבחנה בין האפשרות לפטר ובין סיבת הפיטורים.
ניתן לפטר עובד חולה (בכפוף למתן האפשרות למיצוי כל ימי המחלה ומתן הודעה מוקדמת כנדרש).
אבל ככל שסיבת הפיטורים היא מחלתו/מצבו הרפואי - פיטורים כאלה יהיו אסורים וייחשבו כאפליה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכת בריאות איתנה,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכורת גלובלית ושעות כוננות
אני עובד במשכורת גלובלית המחולקת לשכר בסיס +סכום קבוע כלשהוא כגמול לשעות נוספות. (בין אם עשיתי אותן אם לאו)
ימי ושעות העבודה הרגילות הן א-ה 8:00-17:00.
שאלתי הראשונה היא:
האם בגלל שהמשכורת היא גלובלית, יכול המעסיק לדרוש להעמיד את שרותי מעבר לימי העבודה הרגילים הווה אומר, שישי,שבת ומוצ"ש, ובהנחה שעשיתי את מכסת 9 השעות היומיות?
שאלתי השניה היא:
במידה ועלי לתת לאחר יום עבודה רגיל גם "שעות כוננות" מהבית בהן אעמיד את זמני לרשות המעסיק (5 שעות בערב, 4-5 ימים בחודש, בסה"כ 20-25 שעות כוננות), האם זה נחשב במסגרת המשכורת הגלובלית? האם זה נחשב במסגרת "השעות הנוספות"? האם עלי להיות מתוגמל על כך ללא קשר למסגרת השכר המשתלם לי בחודש, כלומר לבקש הסכם תגמול נפרד בעד "שעות הכוננות".
איך יחושבו ש.נ ושעות כוננות במשכורת גלובלית?
ראשית, המעסיק יכול לבקש ממך, בין אם אתה עובד גלובלי ובין אם לא, לבצע עבודה בשעות נוספות.
השאלה היא רק אם הוא יחוייב בתשלום גמול שעות נוספות בגינן או לא. התשובה היא שאם תשלום השעות הנוספות הגלובלי מהווה גמול אמיתי לשעות הנוספות שאתה מבצע, המעסיק לא יצטרך לשלם סכום נוסף. אם התשלום לא מהווה גמול אמיתי, בהחלט ייתכן שהמעסיק יחוייב בתשלום נוסף בגין עבודתך בשעות הנוספות.
לשאלתך השניה, החוק לא מתייחס לשעות כוננות והשאלה שצריך לשאול בעניין הזה היא האם אתה חופשי לעשות כרצונך בשעות אלה או שאתה כונן במקום העבודה.
ככל שהפגיעה בזמנך החופשי בשעות האלה היא גדולה יותר, כך ייטה בית הדין, אם הדבר יגיע לפתחו, לקבוע שמדובר בשעות עבודה שמזכות בתשלום. ככל הנראה יהיה מדובר בגמול שעות נוספות, תלוי במספר השעות שעבדת באותו היום.
בכל מקרה, תמיד ניתן לנסות להגיע להסדר בעניין מול המעסיק.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הצעת עבודה במייל שאלה
לאחר 12 שעות התחרטתי ושלחתי לו הודעת ביטול כך וכך. האם יכול לתבוע אותי ואם כן על מה וכמה?
מענה
חסרים פרטים נוספים על מנת להעריך את הסיטואציה שלך.
באיזה עבודה מדובר? האם נתבקשת להתחיל את העבודה בתאריך מסוים? האם יש קורס לעבודה? תודה
חישוב יום הזיכרון והעצמאות
עבודה ביום העצמאות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התניה לחתימה על העדר תביעות
אני שוקל לתבוע אותו בעתיד האם חתימה על מסמך כזה קבילה וחוקית בבית המשפט?
תודה
מענה
חתימה על מסמך מעין ז תשתיק אותך מיכולת תביעה נגדו. רצוי לפנות לעו"ד לבחינת הנסיבות לעומק.
בהצלחה
כתב ויתור וסילוק
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
מה העונש על מתן תצהיר ועדות שיקרית בבית משפט
מתן תצהיר כוזב
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע בעבודה
שימוע בעבודה
משימוע? לא ברור לי למה. במקרה שלך יש לבדוק את גורם ההסתמכות. ואולי תוכל לדרוש מספר משכורות אבל זה חריג ויש לבחון את המקרה היטב.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זימון לשימוע
הצעת עבודה במייל
הצעת עבודה במייל
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ממתי משלמים פנסיה
מענה
המעסיק נדרש להפריש לאחר חצי שנה, ובהפרשות אלו עליו לשלם רטרו- החל מהיום הראשון להעסקתך.
בהצלחה.
חופשת מחלב בכפייה
במהלך עבודתי חליתי פעמיים לתקופה שמצטברת לכדי חודש.
כל מחלה כזו לוותה בקשר רציף עם העבודה , סגירת ימי המחלה נעשו בשיחת טלפון עם רופא החברה והצגת האישורים מהרופא האישי שלי.
לפני כ25 ימים חזרתי מטיסה וחליתי שוב, לאחר כ4 ימי מחלה הבראתי וכאשר ביקשתי לחזור לפעילות טיסתית נאמר לי על ידי החברה כי כיוון שאני חולה הרבה הרופא יצטרך לעבור על מצבי הרפואי ולאשר לי חזרה לעבודה
כאשר התקשרתי לרופא חברה ראשית הוא לא ענה במשך יומיים
כאשר כן ענה שאל אותי שוב לגבי כל ימי המחלה במהלך זמן עבודתי ( למרות שהוא ידע ויתרה מכך כל המסמכים אצלו)
הרופא אמר לי שהוא לא מוצא את המסמכים וכי עליי לדבר עם המזכירה שלו שתכין את המסמכים על שולחנו ב18 לחודש, ורק אז נוכל להתקדם
מהרגע בו נבראתי, דיברתי עם החונכת שלי על כך, עד ה18 לחודש עברו כ8 ימי עבודה בהם אני בריאה ולא עובדת.
ב18 הרופא אמר שהוא ייגש לזה היום, אני בספק אם יקרה עקב חוסר הסדר שמשתקף מהרופא. הייתי בקשר עם דיילים מההנהלה ושיקפתי להם את המצב, הם מצדם ענו לי שכרגע אני תחת אחריות הרופא ועד שהוא לא יאשר שאני כשירה לא אוכל לטוס, הבהרתי להם את אופן התנהגותי הלקוי של הרופא, אך תשובתם נשארה זהה.
רק ב25 הרופא שב ללשכתו ורק יום אחרי אמר לי שאינו מוצא את המסמכים ושעלי להוציא מחדש, מיד ניגשתי לרופא האישי והוצאתי מחדש. כיום אני כ19 ימים ללא עבודה
עוד יום עובר ואני לא עובדת, ומונעים ממני פרנסה כשאני בריאה.
לא משלמים לי על הימים האלו
לכן,
האם זה תקין?
האם כפיית חופשה ללא תשלום מעוגנת בחוק באיזשהי צורה?
האם זו עילה עבורי להתפטר מבלי לשלם את הקנס של התפטרות לאחר פחות משנה בעבודה?
האם יש דרך שהעבודה תשלם לי על הימים האלו? 19 ימים שאני בבית בהם אני בריאה
ולא יכולה לעבוד,
תודה לעונים!
אי שיבוץ לעבודה לאחר מחלה
באם יהנך בריאה ואין לך עוד אישורי מחלה את זכאית לעבוד ולהיות משובצת. במידה והמעסיק רוצה לבצע בדיקות משלו הוא רשאי לכך אבל ככל שזה מתעכב ממחדל שלא נעוץ בך - את זכאית לחלף שכר. שוב, כל זאת אם לא סוכם אחרת בהסכם העבודה עם המעסיק.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה מחופשה ללא תשלום
1 . להפסיק את העסקתי בעירייה בהסכם עם משאבי אנוש.
2 . להאריך את החל"ת מכיוון שאין כרגע תפקידים פנויים בשבילי
האם מותר למנהל משאבי אנוש על פי חוק לא להחזיר אותי לעירייה?
חזרה מחופשה ללא תשלום
יציאה לחופשה אינה מעוגנת בחוק מיוחד אלא מוסדרת בדרך כלל בחוזה עבודה או בהסכם קיבוצי. כעקרון מקום העבודה נשמר בדרך כלל לאחר החזרה מהחופשה. אך, המעביד לא חייב לשמור על אותה משרה אם ראה צורך ניהולי לבצע שינויים.
במקרה של עובדי מדינה או משרד החינוך או עובדי עירייה חלים חוקים קצת שונים וצריך לבדוק כל מקרה לגופו.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






