פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

החזרת רכב בזמן מחלה

אנדרי רבינוביץ 08/06/17
היי 
אני עובד בחברת הפצה מזה שנתיים, לפני כחצי שנה החלפתי תפקיד שכלל רכב צמוד ושינוי משכורת( לא נערך שום חוזה, אך הודגש כי הרכב צמוד)
עכשיו אני נמצא במחלה עקב תאונת עבודה.
האם המעסיק יכול לקחת את הרכב?
חשוב להדגיש כי המציא לי מכתב בזמן המחלה כו הרכב ניתן לי כדי לבצע את תפקידי ולא רכב צמוד ואם אני לא מחזיר את הרכב אני יחוייב.

החזרת רכב בזמן מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב
יש לבחון את התלוש וכיצד מוגדר הרכב אך על פניו אכן זכותו של המעסיק לדרוש זאת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק תקופת צינון

תות 08/06/17
שלום רב, עבדתי בחברת אאוטסורסינג בה סיימתי את עבודתי לפני כ- חמישה חודשים, בינתיים התקבלתי לתפקיד בחברה אחרת שמבצעת את ההעסקה באאוטסורסינג דרך אותה חברה והם רוצים שאתחיל מיידית. כרגע בחברת האאוטסורסינג אומרים לי שלא מוכנים להחתים אותי שוב לפני שעוברת חצי שנה כיוון שזה מקנה ליזכויות שלא ניתן לספק לי כרגע ורוצים שאמתין חודש עד החתימה מה שלא כל כך מתאפשר מבחינת החברה  אליה התקבלתי, הצעתי לחתום על ויתור אותן זכויות ונאמר לי שזה לא אפשרי השאלה היא האם יש דרך אחרת לטפל במצב? זה מאוד חשוב לי? האם אני יכולה לחתום על טופס מסויים שאומר שאני יכולה לוותר על הזכויות האלו? אשמח לתשובה, תודה :)

תקופת צינון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
לא מדובר בחוק הקובע תקופת צינון אלא בכך שבאם לא עוברת חצי שנה הוותק שלך ממשיך ואין דרך לוותר על כך.
הדרך היחידה שניתן לפעול היא העסקה אצל המעסיק באופן ישיר ולא דרך החברה וכך מדובר במעסיקים שונים אך גם כאן יש לבחון זאת לעומק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחיקה של מוסכמות ופלוגתאות שנקבעו ע"י בית דין

מיכאל 08/06/17
שלום.


תבעתי
את מעסיקי. בית הדין הורה על הגשת תצהירי עדות ראשית ע"פ רשימת מוסכמות
ופלוגתאות שנקבעו ע"י בית הדין. חלק מהמוסכמות ופלוגתאות נקבעו ע"י בית
הדין בטעות. ובניגוד לעמדותיי שהובעו בדיון המוקדם והוכנסו (אם כי באופן חלקי) לפרוטוקול
הדיון. אני לא מסכים עם חלק מ"המוסכמות" שברשימה ועומד על כך שאין הסכמה.מאידך
,  נקבע כפלוגתא  עניין שלגביו יש הסכמה בין הצדדים. אני מעוניין
להביא למחיקה של המוסכמות והפלוגתא המוטעות. האם לצורך זה עלי להגיש בקשה למחיקה של המוסכמות/הפלוגתא
הבעייתיות ו/או לפעול בצורה אחרת?

בקשה לבית הדין

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב, 
קשה לדעת לייעץ לך כיצד לפעול מבלי להכיר את ההליך ואת כתבי הטענות והפרוטוקול.
מכל מקום ככל ויש החלטה מוטעית לדעתך יש להגיש בקשה מפורטת לתיקון / מחיקה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גובה פיצויי פיטורים

אבירן בר 08/06/17
חברי הפורום שלום וצהריים טובים,
לפני כשלושה שבועות פוטרתי מעבודתי כמנהל חדר בקרה בפרויקט חדש שנבנה באשדוד.
הועסקתי במשך שנה מלאה (מעט יותר), ובמהלכה הייתי שייך לחברת גיוס והשמת כוח אדם.
חשוב לציין כי כל תהליך הפיטורים נעשה באופן מסודר.
בהתאם לחוק , קיבלתי הודעה מראש על כוונת המעסיק לפטר אותי.(כיוון שזוהי חברת כוח אדם, להבנתי ,יש קו שמנחה את החברות האלו שלא להעסיק עובד לתקופה של למעלה מ9 חודשים ). כיוון שבעבר חוויתי תקריות חישוב בשכר שלי. רציתי לוודא שאני אכן מקבל את מה שמגיע לי.
שאלתי היא , כיצד עליי לחשב את גובה פיצויי הפיטורים?האם לעשות ממוצע של 12 חודשים על השכר בסיס שלי או עליי לעשות חישוב ממוצע של 12 חודשים של השכר נטו שאותו קיבלתי?
אשמח לקבל מענה מקצועי שיעזור לי להבין את התקנות בנוגע לסוגיה.

תודה מראש ,
אבירן בר.



גובה פיצויי פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב
חישוב פיצויים נעשה לפי שכר בסיס ברוטו כאשר באם יש עמלות אישיות יש להוסיפם גם לצורך חישוב הפיצויים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופש העיסוק

י.ש. 08/06/17
שלום,
אני מועמד לעבודה אצל חברה קבלנית, מבקשים ממני לחתום על מסמך שבמידה ואסיים לעבוד אצלם אני מתחייב שלא לעבוד אצל אותו הלקוח במשך 12 חודשים אחרת אהיה חייב להם 3 משכורות. האם הדבר חוקי?

חופש העיסוק

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב, 
על פניו הדרישה נראית לגיטימית.
מכל מקום בית הדין בוחן לשם כך את המידתיות של היעדר התחרות ואת הענף הספציפי 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים החזר נסיעות

אבי 08/06/17
מה החוק אומר במידה שאני עובד במקום עבודה, ויש לי החזר נסיעות קבוע ,ולאחר כמה שנים באותו מקום עבודה אני עובר מיקום באותה החברה לעבוד בעיר אחרת ,ושם דאגו להסעות ,אז את מרכיב ההחזר הנסיעות הקבוע הכניסו לתלוש לשכר הברוטו לאחר כמה שנים חזרתי לעבוד בעיר השניה איפה שעבדתי לפני המעבר אז אין הסעות שביקשתי בחזרה הוצאות נסיעה כי עכשיו אין הסעות ואני מוציא כסף אמרו לי שאני לא זכאי ולקחו לי מהברוטו את הסכום וכתבו למטה בתלוש החזר נסיעות ואז אמרו עכשיו יש לך נסיעות  זה חוקי הדבר הזה ?

הרעת תנאים החזר נסיעות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב
יש לבחון את התלושים ואת הסכם ההעסקה אך על פניו נשמע לא תקין שכן מדבריך עולה שבעצם הייתה לך העלאה בשכר וכעת יש לשלם לך בנוסף את רכיב הנסיעות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

40 שעות על חשבון המעסיק לבדיקות בזמן הריון

טלי 08/06/17
שלום רב,
אשה שעברה הפלה, האם שעות העב שנוצלו לצורך בדיקות במהלך ההריון נספרות בהריון הבא מחדש או שספירתן ממשיכה מהיכן שהופסקה?

40 שעות בדיקות בהריון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב, 

מדובר ב40 שעות לכל הריון ולכן על פניו יש להתחיל את הספירה מחדש.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום יום חופשה בימי שישי

ורד 08/06/17
המעביד לא מוכן לשלם על יום חופשה ביום שישי מעבר ל6 שעות.
האם ניתן להגיש בקשה לשלם על יום חופשה בימי שישי של 8 שעות - כאשר הבקשה מתחלקת ל4 שעות ביום שישי מסוים + 4 שעות נוספות ביום שישי  לאחר מכן?

תשלום יום חופשה ביום שישי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב
השאלה לא ברורה-
ראשית יש לשאול מדוע צריך יום חופשה ביום שישי האם מדובר בעבודה של 6 ימים בשבוע? 
שנית - באם היית עובד ביום זה כמה שעות עבודה היית עובד? על המעסיק לשלם יום חופש בהיקף של שווי יום עבודה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

אני 08/06/17
שלום רב. אני עובדת מזה כשנתיים במקום עבודה שפתוח כל יום משעה 8 עד 18:00. עוד ביום הראשון שהתקבלתי לעבודה, נאמר לי שהיקף שעות עבודתי יהא מתחילת היום ועד סופו, היינו 10 שעות כל יום מ 8 ועד 18:00 כאמור. כך עבדתי במשך שנתיים  ועד היום. אין לי חוזה עבודה, אך קיבלתי הסברים טכניים בע"פ מהמנהל. שכר העבודה מתחלק לש. בסיס + שעות נוספות כדין. חשוב לי להדגיש כי השעות הנוספות אינן "מקריות", אלא חלק מהדרישה של המעסיק שאהיה נוכחת בעבודה עד תום היום, וכך היה הדבר במשך שנתיים. לאחרונה אמר לי המנהל, שהחברה מקצצת את השעות הנוספות של העובדים (כולל שלי), ודורשת מהם לצאת ב 17:00, והעובדים ישארו בתורנות פעם בשבוע עד 18:00. מחישוב שערכתי, הנוהל החדש יפגע בגובה משכורתי במאות שקלים! האם יש כאן הרעת תנאים לדעתך? אשמח לתשובה. בברכה, השואלת 

הרעת תנאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 10/06/17
שלום רב
על פניו לא נראה שמדובר בהרעת תנאים שכן זכותו של המעסיק להחליט שלא עושים שעות נוספות.
מכל מקום זה שאין חוזה העסקה מסודר זה לא תקין וזכותך לדרוש כזה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בעקבות מצב רפואי

עידן 07/06/17
שלום, אני עובד כמה שנים בעבודה שמצריכה להיות כל היום על הרגליים, לפני שנתיים חליתי במחלה כרונית אשר מקשה את עבודתי, עקב חולשה בגוף..  בנוסף לכך, האוירה בעבודה לא טובה, לחץ צעקות.. אשר מחמירה לדעתי את מצבי הרפואי..
יש לזכותי 50 ימי מחלה בערך..ואני הולך לרופא תעסוקתי בקרוב, כדי לקבל אישור לאי כשירות לעבודה ולהתפטר כדין מפוטר.. הרופא יכול להחליט על אי כושר במיידי ולתת חופשת מחלה עד מועד ההתפטרות? זה שכיח ? ואם יחליט על עבודה בחצי משרה באופן זמני ,יש אפשרות כזאת שזה יהיה על חשבון ימי המחלה ולקבל שכר מלא ( חוץ מהסכמת המעסיק)?

התפטרות לרגל מצב בריאותי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
עידן שלום,
שאלתך הראשונה היא לא שאלה משפטית אז אין לי תשובה עליה.

באשר לשאלתך השניה, כן, תוכל לעבוד חצי משרה ולהשלים את החצי הנותר כנגד ימי המחלה שצברת.

בברכת בריאות איתנה, 
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת להתפטרות

אילנה מ' 07/06/17
שלום רב,

התפטרתי מעבודתי בה אני מועסקת 32 חודשים (מתוכם 5.5 חל"ד).
אני חתומה בחוזה על 60 יום, אך בפועל רוצה להפסיק את עבודתי כעבור 45 ימים ולהתחיל לעבוד במקום חדש.
יש ברשותי 19 ימי חופש לא מנוצלים.


שאלותיי הן:
1. האם אני חייבת לעבוד 60 יום? או לפי מה שכתוב בחוק- חייבת יום על כל חודש עבודה? 
2. האם יש באפשרותי לנצל את ימי החופשה ולעבוד במקום החדש? או שהמעסיק חייב "לאשר" לי את ימי החופשה?
(הוא מאיים שילשין עליי שאני עובדת בשני מקומות, למרות שאני מנצלת ימי חופשה ולא מחלה!)
תודה מראש!


תודה מראש,

כמה ימי הודעה מוקדמת עליי לתת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
אילנה שלום,
1. ההנחה שלך שהחוק קובע הודעה מוקדמת בת יום בחודש היא לא נכונה.
לפי הנתונים בשאלתך, עבדת שנתיים ו-8 חודשים. אם עבדת במשכורת חודשית, את מחוייבת במתן הודעה מוקדמת בת חודש.
אם עבדת במשכורת שעתית/יומית, את צריכה לתת הודעה מוקדמת של 21 יום בגין השנתיים הראשונות + יום נוסף לכל חודשיים עבודה, ובסה"כ 25 ימים.

הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק תחייב רק במקרה שהיא מיטיבה עם העובד (כלומר, במקרה של התפטרות). לכן, מספיק שתתני הודעה מוקדמת לפי החוק.

2. ניתן לחפוף את ימי ההודעה המוקדמת עם ימי החופשה השנתית ובלבד שתעבדי לפחות 14 יום בתקופת ההודעה המוקדמת.

כמו כל חופשה אחרת, המעסיק צריך לאשר אותה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

אליאס 07/06/17
שינוי לי את שכר היסוד ללא ידיעתי ככה גם שהפנסיה שלי משתנה וגם תשלום הפיצויים שלי ברגע שאני אסיים את עבודתי במקום הנ"ל

האם מדובר בהרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
אליאס שלום,
על פניו נראה שמדובר בהרעת תנאים.
האם מדובר בהרעת תנאים מוחשית שתאפשר להתפטר בדין מפוטר? ייתכן. יש לבדוק את העניין באופן פרטני.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוש בנייד בשעת עבודה

עליזה 07/06/17
שלום. 
רציתי לשאול האם למעביד יש את הסמכות לשלול לעובד אפשרות להשתמש בטלפון הנייד האישי שלו. 
אני עובדת בעבודה במשך 7 שעות ביום בהן המעביד אוסר עלי להחזיק את הנייד בקרבתי ואפילו ליגוע בו. האם מותר לו לדרוש דבר כזה? 

המעסיק יכול לאסור עליי להשתמש בטלפון בשעות העבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
עליזה שלום,
המעסיק הוא שקובע את נהלי העבודה. הוא בהחלט יכול לקבוע שבזמן העבודה העובדים לא יתעסקו עם הטלפון הנייד שלהם.
במידה ויש דרך ליצור איתך קשר במקרי חירום (טלפון במשרד וכו'), אני לא רואה פסול בנוהל שכזה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

dan 07/06/17
שלום,
האם בתוקפת שנת התמחות במשפטים יש חובה למעסיק לשלם דמי הבראה למתמחה? טענת מקום העבודה היא שמקום העבודה משלם לכלל העובדים דמי הבראה בחודש יולי בעוד שההתמחות מסתיימת בספטמבר (ולכן במועד התשלום המתמחים לא השלימו שנת עבודה ולכן לא זכאים).
האם כך הדבר?
תודה רבה.

מתמחה זכאי לדמי הבראה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
דן שלום,
מתמחה במשפטים הוא עובד לכל דבר ועניין (למעט הזכאות לפיצויי פיטורים).
לכן, משהשלים המתמחה שנת עבודה מלאה, הוא זכאי לקבל דמי הבראה.
העובדה שהוא לא השלים את שנת העבודה בחודשי הקיץ לא פוטרת את המעסיק מהתשלום.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בונוס חודשי

ורד 07/06/17
קיבלתי בונוס חודשי במשך כ7 שנים.
אני יודע שהבונוס הוא חלק בלתי נפרד מהמשכורת הכוללת
שבחישובים עתידים הסכום נלקח בחשבון , במיוחד כאשר אתה יוצא לגמלאות.
לאחר כ 7 שנים הוחלט ללא ידיעתי ואישורי לשנות את המילה בונוס לשעות גלובליות נוספות  .
מה קורה עם כל הסכומים אחורנית שקיבלתי בונוס ? האם הם הלכו לאיבוד?
האם זה תקין לשנות סעיף בתלוש המשכורת ללא ידיעת העובד וללא הסכמתו?

שם רכיב שונה בתלוש, מה המשמעות של זה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
ורד שלום,
1. נחמד שאת אומרת בביטחון מלא כל כך שהבונוס הוא חלק בלתי נפרד משכר היסוד שלך, כי זה לא בהכרח נכון.

2. במידה ואכן הבונוס שלך צריך להיות חלק משכר היסוד, הוא לא הלך לאיבוד. ייתכן שזה לא יקרה באופן אוטומטי ותצטרכי להתעמת עם המעסיק על העניין הזה, אבל זה לא בלתי אפשרי.

3. לצערי מעסיקים רבים מוסיפים לתלושי השכר כל מיני רכיבים בעלי שמות שונים ומגוונים. השם של השכר לא מעניין, אלא המהות שלו. וייתכן שעל אף שהרכיב במקרה שלך שונה מבונוס לשעות נוספות גלובליות, מדובר למעשה באותה הגברת בשינוי אדרת.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום יום חופשה בימישישי

ראובן פייביש 07/06/17
מה הם מספר השעות שמשלמים עבור יום חופשה בימי שישי? (אני עובד שעתי ).

יצאתי לחופש ביום שישי, על כמה שעות ישלמו לי?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
ראובן שלום,
חוק חופשה שנתית מתייחס לימי חופשה ולא לשעות חופשה, ולכן אין הבדל בין אם מדובר בימים רגילים או המדובר ביום שישי (בהנחה שאתה עובד 6 ימים בשבוע).
ערך יום חופשה של עובד שעתי הוא השכר היומי הממוצע שהשתכר העובד בשלושת החודשים המלאים, שקדמו ליציאתו לחופשה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק שימוע לפני פיטורים-די דחוף:(

שובל שרעבי 07/06/17
שלום
אני עובדת בחנות כמעט חודשיים ובתחילת שבוע ראיתי שאני  לא מופיעה בסידור עבודה , שאלתי את האחראית של העובדים והיא אמרה לי שהבוסית רואה שאני בתחתית טבלת הבונוסים אז ביקשה לא להכניס אותי לסידור עבודה ( למרות שאני כן עובדת טוב )
קודם כל . האם זה בסדר?
והאם אני זכאית לשימוע או לשיחת אזהרה לפני שמפטרים אותי? 
תודה רבה
  

עבדתי חודשים ורוצים לפטר אותי, אני זכאית לשימוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
שובל שלום,
על פניו נראה שהעובדה שהורידו אותך מסידור העבודה לא תקינה.
את בהחלט זכאית לשימוע.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה שנתית

מקסים 07/06/17
שלום רב
המטפלת הזרה שלי עבדה 4 חודשים והתפטרה
החוזה איתה נמשך בסך הכל 180 ימים 
מגיע לה דמי חופשה שנתית?
החוק אומר משהו על 200 ימים אבל חברת הסיעוד אומרת שלא צריך

למי להקשיב?

המטפלת הזרה זכאית לחופשה שנתית?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
מקסים שלום,
מאחר והעובדת עבדה אצלך יותר מ-75 ימים, היא זכאית לחופשה שנתית.
אם היא לא ניצלה אותם במהלך תקופת העבודה, היא זכאית לפדיונם עם סיומה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביקור רופא משפחה

רעות 07/06/17
שלום,
היה לי ביקור רופא בבוקר לפני מספר ימים ואיחרתי לעבודה.
בעבודה הקודמת שלי היה ניתן להביא אישור מרפאה שהייתי בביקור רופא והעבודה היתה משלימה לי את השעות החסרות ובעצם משלמת לי עליהם.
מהמקום העבודה הנוכחי אמרו לי שלא מכירים בזה ולא משלמים על זה.
השאלה היא, האם זה מחובתם לשלם לי את ה~שעתיים האלה שהחסרתי מהעבודה (כלומר האם זה חוק) או שמותר להם להחליט שלא משלמים לי על זה?

היעדרות לצורך בדיקה רפואית מזכה בתשלום?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
רעות שלום,
אם מדובר בבדיקות רפואיות במהלך הריון, המעסיק מחוייב לשלם עבור הזמן הזה (עד 40 שעות במשרה מלאה).

אם מדובר בבדיקות אחרות, אין כל חוק שמטיל עליו חובה לשלם עבורן.

בברכת בריאות איתנה,
לרשותך בכל שאלה נוספת

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ערב חג

מ. 06/06/17
שלום, עובדת שעתית שהיתה בחופשת מחלה כאשר חופשת מחלה נפלה על ערב חג וחג.
כיצד משולם ערב חג וחג במקרה זה?
תודה

איך ישולם חג בו העובד חולה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
שלום,
מאחר שערב חג הוא יום עבודה רגיל הוא ישולם כיום מחלה.
לגבי תשלום דמי חג, אין תשובה לכך בחוק ולכן נראה שניתן לבחור באחת משתי האפשרויות לתשלום:
1. יום החג ישולם כיום מחלה;
2. יום החג ישולם כיום חג.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סוגיית מגורים בראיון עבודה

אפי ש 06/06/17
שלום,
אני יודעת שאין להפלות מועמד על פי מקום מגוריו. אך האם חברה רשאית לבדוק עם מועמד איך מתכנן להגיע לעבודה (לוודא שיהיה לו פתרון ריאלי איך להגיע) לפני מתן הצעת עבודה?

מעסיק יכול לשאול איך אגיע לעבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
אפי שלום,
מקום מגורים הוא אפליה אסורה על פי חוק השוויון ולכן נראה שכל השאלות הנוגעות לו אסורות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנכלות מצד המעסיק

עידן 06/06/17
אני עובד 6 שנים במקום עבודתי.. המעסיק שלי מתנכל באופן קבוע כל פעם למי שמתחשק לו...בחודשים האחרונים הוא מתנכל לי ,עוקץ כל הזמן..מזלזל בעבודתי.. ובמצב הבריאותי שלי..
כל פעם כשאני חולה יותר מיומיים הוא מרשה לעצמו לצרוח עליי..כדי שאני אבוא לעבודה..יש  חלק מהזלזול בעניין הזה שהוא מפגין בהודעות וואטצאפ...נאלצתי לבוא לכמה שעות לעבודה בזמן מחלה בגלל שפחדתי מפיטורים..טעות בדיעבד..
יזמתי שיחה איתו והקלטתי אותו..דיברנו על מה שקרה ..הוא אודה שהוא התעצבן .., רצה שאני יבוא לעבודה חולה, כאילו אני עושה הצגות, זלזל במחלה שלי..
בשיחה אחרת מוקלטת רצה שאני אבוא שוב לכמה שעות הפעם לא הסכמתי..
1.אני רוצה שהוא ייתן את הדין על כל מה שקרה...האם זה מספיק הוכחות בשביל בית הדין לעבודה כדי לתבוע אותו בגלל התנכלות...? ומה גודל הפיצוי שנותנים במקרה כזה.?
בכל מקרה אני כנראה אתפטר בגלל  מצב רפואי..
תודה רבה!




המעסיק מתנכל לי, אוכל לתבוע אותו?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 08/06/17
עידן שלום,
בעיקרון ניתן לתבוע בגין התנכלות אך צריך לבחון את הנסיבות הספציפיות באופן פרטני.
ממליצה לך לפנות לקבל ייעוץ פרטני.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יחסי עובד מעביד

אבי 06/06/17
אני מועסק במכללה כמרצה מהחוץ שכיר עם חוזה שנתי מקבל שכר לפי שעות יש אדם שהוא הבוס שלי וכן אני לא יכול להעביר את העבודה לאדם אחר אלא חייב לעשות את זה בעצמי.
האם יש יחסי עובד מעביד?.
עוד שאלה, האם המעסיק יכול לקבוע שהשכר לשעה שלי כולל גם דמי הבראה?

האם מתקיימים יחסי עובד מעסיק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/06/17
אבי שלום,
על מנת לקבוע אם מתקיימים יחסי עובד-מעסיק צריך לבחון את מכלול הנסיבות, בהתאם למבחני העזר שנקבעו בעניין הזה בפסיקה.
קשה מאוד, עד בלתי אפשרי, לתת תשובה לשאלה מורכבת כל כך בפורום.

לשאלתך השניה, במידה ואכן מתקיימים יחסי עובד-מעסיק, ניתן לכלול את דמי ההבראה בשכר היסוד, בתנאי שאתה מסכים לכך במפורש ומראש.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דרישת חוב בגין שכר יתר מעובד שסיים עבודה

אושרת 06/06/17
שלום. אבקש לברר סוגייה בה קיבלתי בימים  אלו מכתב  דרישה לתשלום חוב בגין שכר יתר  בסך 500 שח, שקיבלתי מ10/2014 במסגרת עבודה שבה עבדתי עד לפני שנה. התפטרתי מעבודה זו כאמור לפני שנה. מדובג בטעות שנעשתה על ידם כשאני לא הבחנתי בכך. האם חלה עליי חובה לשלם? תודה

המעסיק טוען ששילם ביתר, אני חייבת להחזיר את הכסף?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/06/17
אושרת שלום,
לפי חוק עשיית עושר ולא במשפט, אם קיבלת סכום כסף שלא היית זכאית לו, את חייבת להשיבו.
יחד עם זאת, מאחר שחלף זמן רב מאז שהטעות קרתה, כשאת לא הבחנת בדבר והמעסיק הבחין בכך רק עכשיו, אינך חייבת להחזיר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הדפסת כרטיס

מיה 06/06/17
שלום,
מקום עבודתי דורש ממני ללבוש חולצה יצוגית, אשר הוא מנפיק. את מדידות החולצה אנו עושים בזמן העבודה בחנות אשר מנפקת זאת. בזמן היציאה למדידות העבודה מבקשת שנדפיס כרטיס יציאה וכשחוזרים מהמדידה אז להדפיס שוב כניסה, ובדו"ח שעות אשר יוצא בסוף החודש לרשום את מהות ההדפסות. החנות נמצאת במרחק נסיעה של 10 דקות לערך לכל כיוון.
1. האם מותר למקום העבודה לדרוש דבר כזה, כי הרי הדבר הוא לצורכי עבודה ולא לצרכיים אישיים?
2. במידה וקורה משהו בזמן הנסיעה, האם העובד מבוטח?

עליי להחתים כרטיס נוכחות כשאני יוצאת לצורך עבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 06/06/17
מיה שלום,
נכון שמדובר ביציאה שקשורה לעבודה, אך בזמן הזה אינך עומדת לרשות המעסיק בעבודתך. לכן, על פניו, המעסיק יכול לבקש להחתים כרטיס.
בנוסף, ייתכן שהבקשה להחתמת כרטיס היא לצורך בקרה על מנת שהמעסיק ידע בדיוק כמה זמן העובד נעדר - האם מדובר בפרק הזמן שנצרך לשם המדידות בלבד או שהעובד החליט לעשות סידורים נוספים על הדרך, ובסופו של יום הזמן הזה כן ישולם.

באשר לשאלת הביטוח, יהיה צורך בבחינה פרטית של המקרה אם וכאשר הוא יקרה.
ייתכן שיהיה מדובר בתאונת עבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן