פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

עבודה קשה מאוד

חסוי 20/06/17
עובד במפעל מרכיב 5 מכונות ביום במשך כשנה וחצי, הרכבת 5 מכונות ביום דורשת עבודה קשה מאוד, העובד מקבל הפסקה כחוק.
המעסיק ביקש שירכיב מעתה 7 מכונות, זה לא אפשרי, אלא אם העובד יעבור כמו "מכונה" ממש כמו במרתון.
האם המעסיק רשאי לבקש כן, מה ההשלכות לבקשתו מבחינת דיני העבודה?
תודה

המעסיק יכול להטיל עבודה נוספת ביום?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
שלום,
על פניו נראה שבקשת המעסיק תקינה. השאלה היא אם בקשתו ניתנת ליישום.
ייתכן שיהיה צורך בעבודה בשעות נוספות על מנת להספיק הרכבת 7 מכונות, ואז על המעסיק יהיה לשלם גמול שעות נוספות (בכפוף לאישור המעסיק).

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיכון חיי העובד – יכול להתפטר כדין מפוטר?

שרון 20/06/17
שלום רב, 
האם עובד אשר מתריע על ליקויים בטיחותיים חמורים במקום העבודה - ולא מקבל שום ייחס או טיפול בבעיות שהוא מתריע עליהם. 
זכאי להתפטר ממקום העבודה באופן שיראו אותו כמפוטר על כל המשתמע מכך?
יודגש, שהליקויים מהווים סכנה לחייהם של העובדים.
העבודה נעשית על כלים שרובם בעלי מנופים - כאשר לא הכלי (המשאית) /או המנוף תקניים. 
כמו כן, כבר היו תאונות שרק במזל גרמו לנזקי רכוש בלבל ולא הנפש. 
ואחראי בטיחות בעבודה לא עושה דבר כדי לשנות את המצב. 

כמו כן, האם בהודעת ההתפטרות על העובד לרשום במפורש מדוע הוא עוזב? 

מה הסיכוי שהמעסיק ייתן את הזכויות כדין מפוטר? או שככל הנראה לא תהייה בררה ונזדקק להגיע לבית המשפט?

תודה מראש לעונים


עובד שחייו בסכנה יכול להתפטר בדין מפוטר?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
שרון שלום,
נראה שמדובר בנסיבות בהן לא ניתן לדרוש מהעובד להמשיך בעבודתו, דבר שאפשר להתפטר בדין מפוטר בהתאם לסעיף 11(א) לחוק פיצויי פיטורים.

מומלץ לציין במכתב ההתפטרות שזו הסיבה להתפטרות.

מה הסיכוי שהמעסיק אכן ישלם פיצויים? מאחר ואני לא מכירה את הנפשות הפועלות, אין לי דרך לענות על זה. לא מן הנמנע שיסרב לשלם ותיאלץ להגיש תביעה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות הריון

גלית 20/06/17
מקום העבודה שלי הגדיר מסגרת שעות שלא ידעתי עליה ובוחר שלא לשלם לי שעות הריון בבדיקות שנערכות מעבר לשעות 7:00-15:00.

בכל שנות העבודה שלי אני מגיעה לעבודה בשעות 8:00, 9:00 ויוצאת בשעות 16:00, 17:00 ואף מאוחר יותר. 

האם זה חוקי?

המעסיק יכול לא לשלם על היעדרות לצורך בדיקות הריון?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
גלית שלום,
אם לאורך כל תקופת עבודתך השעות בהן את עובדת הן 08:00-16:00 או 09:00-17:00, נראה שלמעשה הוסכם בהתנהגות על מסגרת שעות עבודה אחרות ממה שנכתב בחוזה או שמקובל במקום העבודה.
לכן, ככל שאת נעדרת לצורך בדיקות הריון בשעות האלה, על המעסיק לשלם עבור ההיעדרות. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר מותאם לשכר המינימום

מיקי 20/06/17
האם ניתן לשנות הסכם קיבוצי. שכר מותאם לשכר המינימום הוא 70% משכר המינימום לפי יכולתי בגין מוגבלות. חברת המשקם הרעה את תנאי השכר של מוגבלים כך שהם מקבלים 67% משכר המינימום ולא 70%. הנכים מבקשים להשוות את גמלת הסיעוד שלהם לשכר המינימום. אני עובד ומה שאני מבקש לקבל 70% משכר המינימום האם זה ניתן?

ניתן לשלם פחות משכר המינימום המותאם?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 20/06/17
מיקי שלום,
אם אני לא טועה, שאלת שאלה דומה בעבר וקיבלת תשובה.
אם בהתאם ליכולת עבודתך עליך לקבל 70% משכר המינימום, זה השכר שעליך לקבל. לא פחות ממנו.
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה שלא שולמו

עדי 19/06/17

עובד שבמשך עשרות שנים לא שולמו לו דמי הבראה וביקש אותם לאחר שנים שהמעביד, בזמן הזה העובד נפטר (לפני שקיבל את דמי ההבראה שהגיע לו).
עבור איזו תקופה ניתן לתבוע מהמעסיק תשלום עבור דמי ההבראה, האם זה שנתיים או 7 שנים (כי יש לזכור שהיחסי עבודה עדיין לא נגמרו שדרש, פשוט המעסיק לא נענה לדרישות הללו, ובזמן הזה העובד נפטר) או עבור כל השנים שלא שולמו?
אגב, הזכות לתביעה וקבלת הכספים ניתנת עפ"י צו קיום צוואה/ירושה (הבנתי שזה מגיע לעיזבון, רק לא ברור לי מה ממש הכוונה, האם זה יורשים וכו')  ?

תודה מראש

תשלום דמי הבראה עובד שנפטר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/06/17
היורשים של המנוח/העובד זכאים תבוע את זכויותיו הסוציאליות מכח צו ירושה או צו קיום צוואה. ההתיישנות לגבי הגשת התביעה היא 7 שנים. ובאם המנוח סיים לעובד לפני 1 /2017 אז התביעה יכולה להתקבל רק עבור 2 שנות עבודה בלבד.   

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פדיון ימי מחלה

אורית 19/06/17
שלום רב,
הייתי במחלה חודש ימים, ובמסגרת עבודתי אני עובדת יומיים בשבוע, צברתי סה"כ 45 ימי מחלה לזכותי עד עכשיו.

כמה ימי מחלה מגיע לי לפדות עבור אותו חודש - האם זה עבור כל ימי העבודה שנוהגים במקום העבודה שלי שם נוהגים לעבוד חמישה ימים בשבוע ולא שניים כמוני, או שמגיעים לי רק 8 ימי מחלה לפדות - בדיוק כמו הימים שהייתי עובדת אילו לא הייתי במחלה?
תודה מראש

ניצול של ימי מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/06/17
זכאותך לימי מחלה היא בדיוק כמו כאותך לעבודה בשכר. דהיינו שני ימי מחלה בשבוע. אין פדיון של ימי מחלה בימים בהם לא הייית אמורה לעבוד.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקה כפויה

שירה 19/06/17
האם זה חוקי לחייב את כל העובדים לצאת להפסקה באותו זמן?

זמן הפסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/06/17

כן בהחלט . המעסיק יכול להחליט מתי העובדים יצאו להפסקה. כמובן בפרק הזמן שהחוק מחייב. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים והלנת שכר

שרון 19/06/17
אני מגיש תביעה לפיצויים בבית דין לעבודה (ללא עו"ד), ידוע שהייתה הלנת שכר של יותר משנה, האם בעת מילוי כתב התביעה, עליי גם לכלול את החישוב של ההלנת שכר (של הפיצויים), או שזו פסיקה שעל בית הדין לפסוק, ואין צורך לתבוע כספים אלו (כלומר רק אם בבית הדין מחליטים שהייתה הלנה, אז הם מחשבים ופוסקים על גובה הפיצוי בגין ההלנה)?
תודה מראש על העזרה.

תביעה לפיצויים ולהלנת שכר.

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/06/17
אנך חייב לערוך את החישובים על מנת שביה"ד יפסוק פיצויי הלנה. עליך לטעון את הטענה ולהוכיחה - הנטל הוא עליך להוכיח כי הייתה הלנה בשכר ואת תקופתה כמובן. במידה וביה"ד יפסוק כי הייתה הלנה ומגיע לך פיצויי - תצטרך לערוך את החישוב לשם גביית הסכום ע"פ הפרמטרים שביה"ד פסק. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעסיקה שמדברת לא יפה ומקללת

מיכל 19/06/17
אני עובדת במקום מסוים כשנה, תחת מעסיקה מאוד לא נעימה שמדברת בצעקות. היום היא עברה כל גבול וצעקה עלי שאני חולת נפש. האם יש מקום שאפשר להתלונן עליה? זה רק הולך ומחמיר ואת העבודה אני מאוד אוהבת. תודה

מעסיקה שמגדפת ומקללת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/06/17
ראשית יש מקום להתלונן עליה, גם במשטרה, גם במשרד התמ"ת  - המדובר באלימות מילולית שאינה מקובלת לא במקום העבודה ולא בכלל. וכן תוכלי להתפטר בדין מפוטרת וטעון גם להתנכלות וללשון הרע, במידה והדברים נעשו גם מול אנשים אחרים . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות מהעבודה במהלך קורס

רועי 19/06/17
שלום רב,
לפני מספר שבועות התקבלתי לעבודה בבנק דרך חברת כח אדם.   השלב הראשוני הוא שלב הכשרה באמצעות קורס במשרה מלאה במשך כחודש ולאחר מכן במידה ועוברים את הקורס בהצלחה מאיישים בפועל את התפקיד.
הקורס הוא בשכר על בסיס שעתי.
במהלך הקורס החלטתי שאני רוצה להתפטר (כי קיבלתי הצעה מחברה אחרת). השאלה שלי היא בנוגע לשכר שאמורים לשלם לי על הימים בהם הייתי בקורס- באופן עקרוני,  יכולים להחליט שלא לשלם לי על הזמן בו הייתי בקורס (סה''כ כ-3 שבועות) בגלל שהחלטתי לעזוב למרות שהובטח כי הקורס הוא בשכר?  חשוב לציין כי בחוזה אין סעיף שמעיד על התחייבות כלשהי, מצויין כי החוזה הוא זמני ושניתן לסיים את ההעסקה בכל עת בכפוף להודעה מוקדמת.
תודה מראש.

התפטרות מהעבודה במהלך הקורס

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/06/17
תשובתי זו כמובן כפופה להסכם שחתמת עליו. אבל בכל מקרה על המעסיק לשלם לעובדים גם בתקופת הנסיון וגם בתקופת ההתלמדות והקורסים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי קבלת העתק חוזה העסקה

א 19/06/17
שלום רב, התחלתי לעבוד בחברת אבטחה לפני ארבעה חודשים. כאשר חתמתי על חוזה העסקה לא
קיבלתי העתק שלו, לפני שבועיים? היו מחלוקות ביני לבין המעסיק, בשל כך ביקשתי לפני
8 ימים את חוזה ההעסקה שלי, התשובה שקיבלתי היא שיקח מספר ימים עד שאקבל את החוזה
ועדיין לא קיבלתי אותו, המפקח שלי לא עונה לי לטלפון וכשאני מבקש את החוזה נראה
שהוא נותן תשובות מתחמקות. השאלה שלי היא האם הוא מחוייב להביא לי את ההעתק לתוך
כמה ימים זה צריך לקרות? תודה

מסירת חוזה העסקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 20/06/17
מסירת חוזה העסקה /טופס הודעה לעובד צריך להיחתם תוך חודש ימים מיום תחילת העסקה. ועל העובד לקבל עותק הימנו. במקרה שלך יכול להיות כי חל עליך הסכם קיבוצי או צו הרחבה בענף האבטחה ושם תוכל למצוא תשובות לשאלתך. לענייניך ולשאלתך - כן המעסיק חייב לתת לך עותק מהחוזה/הסכם/טופס הודעה לעובד.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב זכאות לחופשה שנתית

שמואלי 19/06/17
שלום רב,
אני מועסק בחוזה אישי שנחתם לפני כשש שנים, 
אני עובד חודשי 5 ימים בשבוע.
מאז תחילת עבודתי לא עודכנו ימי החופשה.
פניתי למעסיק והוא טוען כי ע"פ החוזה אישי נקבעו 18 ימים.
הטענה שלי למעסיק היא כי במועד החוזה נקבעו תנאי הפתיחה ומכאן כל התנאים יעודכנו ע"פ החוק ובהתאם לוותק הנצבר (עדכון/תוספת ימי חופשה).
אבקש לקבל את תגובתכם על מנת לפנות למעסיק עם הוכחות יעוץ ע"י מומחים בדיני עבודה.
תודה
שמואלי 

צבירת ימי חופשה שנתית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/06/17
הזכאות ההתחלתית במקרה שלך - היא לוותק של 6 שנים. כאמור מיומך הראשון. אין בכך לחייב את המעסיק לעדכן את הזכאות, הגבוהה, בכל שנה לפי הוותק - הואיל וע"פ הוותק רק כעת אתה זכאי לחופשה שנתת של 18 ימים ברוטו. ולכן במקרה דנן במידה ולא נרשם בהסכם באופן ברור וחד משמעי כי הזכאות לחופשה שנתית תעלה ותגדל בכל שנה או שנתיים ע"פ המוסכם בניכם - אין כל חובה לכך מצד המעסיק. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התמחות ועבודה נוספת

מ 19/06/17
התחלתי התמחות אצל עו״ד מסויים, אשר לא שלם לי שכר עבודה במשך 5 חודשים במשך התקופה
הנ״ל עבדתי בעבודה נוספת בשעות הערב אצל דודו של הע״ד הזה האם אני יכולה להשתמש
בתיקים שהכנתי בזמן ההתמחות אצלו לצורך הוכחת העבודה שלי אצלו כי הוא טוען שלא
עבדתי אצלו בכלל ומסרב לשלם לי למרות שההתמחות אצלו והעבודה הנוספת התקבלו בלשכת
עורכי הדין?

אי תשלום שכר עבודה בהתמחות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/06/17
ראשית כואב לי לשמוע על ניצול שכזה. את בהחלט יכולה לגבות את עצמך ברשימת מסמכים אותם הכנת או רשימת תיקים. קחי בחשבון כי את חייבת למור על צנעת הפרט ומשכך בקשי את אישור ביהמ"ש בהצגת רשימת המסמכים ולא את המסמכים עצמם. אבל במידה והוא אישר את ההתתמחות והשעות אותם עבדת בטופס את לא צריכה יותר מכך.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סיום תפקיד במחלקה

מיטל 18/06/17
אני עובדת בחברה ב-2 מחלקות שונות כעוזרת אדמיניסטרטיבית. החלטתי לסיים את התפקיד במחלקה אחת ולהישאר לעבוד רק במחלקה השנייה. משאבי אנוש הודיעו לי שאני לא יכולה לעזוב מחלקה אחת כי ברגע שהחלטתי להצטרף לשנייה 2 התפקידים הם כמשרה אחת ולכן מאלצים אותי כרגע לעזוב לגמרי. האם זה חוקי?
תודה

סיום תפקיד במחלקה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/06/17
מיטל בוקר טוב, הואיל וככל הנראה מדובר במעסיק אחד, אצלו את עובדת במספר מחלקות - אכן לא קיימת האפשרות להתפטר רק ממחלקת אחת ולהישאר במחלקה שניה. לפי הבנתי זה התפקיד שמוגדר לך ולכן גם באם הוא מפוצל ע"י שיוך למחלקות - לא תוכלי להתפטר באופן רשמי רק ממחלקה אחת. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים לעובדת בהריון

חנית לוי 18/06/17
אני עובדת בבנק דרך חברת כח אדם בחוזה שהוא ל9 חודשים , החוזה הגיע לסיום וגילתי שאני בהריון רציתי לדעת אם מותר להם בכל זאת לסיים איתי את העסקה תודה 

פיטורי עובדת בהריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/06/17
רק באישור משרד התמ"ת. הואיל ואת עובדת מעל חצי שנה במקום העבודה - הפיטורים יוכלו להיות רק במידה והבנק או חברת כח האדם יפנו משרד התמ"ת ויקבלו את אישורו לסיום עבודתך. אף שהחוזה היה לתקופה קצובה. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום פיצויי פיטורין וסעיף 28 לחוק

עדיה 18/06/17
להלן סעיף 28: שכר הכולל פיצויי פיטורים (תיקון 29) התשע"ד:288. "הסכם בין מעסיק לבין עובד, שפורש בו שהפיצויים כלולים בשכר העבודה וההסכם אושר על ידי שר העבודה או מי שהוסמך על ידיו לכך, יבוא לענין הפיצויים במקום הוראות חוק זה, ובלבד שאין הסכם קיבוצי החל על המעסיק והעובד, המחייב תשלום פיצויי פיטורין."מי מכיר את הסעיף הזה בחוק, ויכל לפרשו עבורי, בהתבסס על העובדות הבאות: עובד יוצא לפנסיה. הופקדו עבורו במהלך השנים כפסים לקרן פיצויים, ע"פ הסכם העבודה האישי שנחתם בין הצדדים, שהגיע למינימצום המוגדר בחוק (במדורג, מקסימום 6%).שאלותיי הן:א- מהו הסכם שאושר על ידי שר העבודה? ב- האם לא ניתן לפרש סעיף זה כאומר שמה שהופרש לקרן הפיצויים, הוא שמגיע לעובד, אם כך כתוב בהסכם העבודה האישי?

שאלתך אינה מובנת אנא נסח אותה מחדש

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/06/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הטעיית עובדת ומרמה

הילה אהי 18/06/17
לשכת תעסוקה שלחה אותי לעבוד כקופאית בסופר למרות שמקצועי הנהחש.התחלתי לעבוד יום לפני יום העצמאות .המנהל הבטיח לי שכר ביום העצמאות 200 אחוז ואמרתי לו שאני חד הורית והוא הבטיח שישלם לי אם אגיע.עבדתי היום העצמאות לבד עם ערבייה קופאית.כשקיבלתי תלוש ראיתי שדולם לי שכר רגיל למה???אני חד הורית מסכנים הילדים הלכתי לעבוד ביום העצמאות להביא כסף והילדים היו לבד ובבוף רימו אותי.יש לציין שזה סופר סל חרדי.אני מיואשת האם זה פייר??,

עבודה ביום העצמאות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/06/17
יום העצמאות הוא החג הלאומי של מדינת ישראל המציין את ההכרזה על הקמתה והוא מוגדר כיום שבתון. סעיף 1(ג) לחוק יום העצמאות, תש"ט-1949 קובע כי יום העצמאות יהיה יום שבתון. במקום עבודה שאינו מופיע ברשימת המקומות שיש להפעילם בחג, המעסיק אינו רשאי לכפות על עובדיו לעבוד. במקומות העבודה הכלולים בצו ראש הממשלה ושבהם המעסיק רשאי לדרוש מעובדיו לעבוד ביום העצמאות - לפי עמדת משרד הכלכלה, עבור עבודה ביום העצמאות יקבל העובד 150% וכן מנוחת פיצוי, או לחלופין תשלום בסך 200%% משכרו ללא מנוחת פיצוי. במקומות עבודה שאינם כלולים בצו ראש הממשלה ושאין לכפות בהם על עובד לעבוד ביום העצמאות, המצב המשפטי אינו חד משמעי. בפסיקת בית הדין האזורי לעבודה נקבע כי יש לשלם לעובד שכר בשווי 150%%, אך בית הדין לא הכריע בשאלה אם בנוסף לתשלום זה יש להעניק לעובד גם יום מנוחת פיצוי (בדומה לחגים אחרים). את יכולה לפנות לקבל סיוע מגורמים כגון הסיוע משפטי, או ההסתדרות להשמת השכר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפסקת שירותים

אירה 18/06/17
שלום רב
אני עובדת במוקד שירות. יש לי שעה שאני יכולה לנצל להפסקות ביום שזה כולל הפסקה אחת רצופה של 40 דקות באמצע היום, ועוד 20 דקות לניצול חופשי להפסקות שירותים וכדומה. אני מנהלת לעצמי את ההפסקות ויש לי אפשרות דרך סרגל פנימי במערכת ללחוץ על לחצן שירותים ואחראי שרואה אותי קם יכול לראות, שלחצתי על הפסקת שירותים. השאלה היא האם אני חייבת לדווח גם באופן מילולי? אני שואלת כי זה לא נעים  לי להגיד את זה ליד כולם. ואם לא, מה קורה במקרה שהוא מפטר אותי? האם זה על דין פיטורים או התפטרות? 

הפסקות בזמן העבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/06/17
אירה בוקר טוב, בזמן ההפסקה את לא חייבת לתת דין וחשבון האם את אוכלת או ניגשת נוחיות. אני מבינה שאת לוקחת את ההפסקות באופן רציף 20 דקות ואז עוד 40 דקות וכך זה צריך להיות. ולכן מדוע החשש מפני פיטורין ?

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויים

יוסי כהן 18/06/17
פוטרתי ממקום עבודתי אחרי 18 שנים.
במקום זה קיבלתי משכורת 10 חודשים בשנה( יוני יולי לא עבדתי).
האם חישוב הפיצויים הוא לפי ממוצע שנתי או לפי חודשים אחרונים?
והאם זה חוקי להעסחק רק 10 חודשים כל שנה?

חישוב פיצויים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/06/17
העסקת עובד לפי עונות למשל - הוא לגיטימי ולכן עבודה במשך 10 חודשים הינה לגיטימית . כמובן כי כל ה- 10 שנים נחשבות לצורכי הוותק לענין חישוב פ"פ. לגבי החישוב א רשמת באם היית עובד חודשי או יומי/שעתי כי אז אופן חישוב הפ"פ משתנה. בכל מקרה החישוב נעשה לפי שכר אחרון קובע ובאם הינך עובד שעתי /יומי אז לפי ממוצע שעות או ימים שנתי כפול הוותק.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום עבור שעות הריון

חיים 18/06/17
שלום רב. לצערי נתקלתי בבעיה ואשמח לעצה, אם אפשר כמובן. אישתי מועסקת כשאת מכירות עם שכר בסיס של 1000 ש''ח ועמלות. לפי טענת רפואת החשבון של המשרד בו היא מועסקת תשלום עבור שעות בדיקות הריון הנן לפי חשבון של 1000 ש'' ח שזה יוצא בערך 5 שקלים לשעה. נשמע לי מאוד לא בסדר. האם העניין חוקי, מה אומר החוק ולמי אפשר לפנות? המון תודה רבה מראש

תשלום עבור שעות הריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/06/17
סעיף 7(ה) מאפשר לעובדת להיעדר מעבודתה בתשלום שכר מלא, לצורך ביצוע בדיקות הריון שגרתיות ובדיקות לפיקוח על ההריון. זאת אומרת שאת יכולה להיעדר מהעבודה לצורך ביצוען של בדיקות הקשורות להריון והמעסיק ישלם עבור שעות היעדרותך לצורך הבדיקה. ז"א שעל המעסיק לשלם לעובדת שכר מלא כולל עמלות שהן חלק בלתי נפרד מהשכר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני עבודה

מורן 18/06/17
הי שלום פוטרתי מהעבודה לפני 4 ימים לאחר דעבדתי שם כ 9 חודשים,  יש לי כמה שאלות 
1.בקשתי מהמנהלת לפני שבוע שהיום אצא שעה לפני הזמן אז היא אמרה לי או שתגיעי לכל היום או שלא תגיעי בכלל לעבודה האם מותר לה לעשות לי כזה דבר ?? 
2. אני חייבת להיות בעבודה רק 10 ימים , זה לא אמור להיות חודש ממועד הפיטורין ? 

סיום יחסי עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 19/06/17
עובד שעתי או יומי זכאי ליום אחד של "הודעה מוקדמת" לכל חודש עבודה ולכן אחרי 9 חודשים או 10 חודשים את צריכה לתת או לחלופין לקבל בין 9 ל- 10 ימי הודעה בלבד ולא חודש. לגבי שאלתך הראשונה - המעסיק אינו חייב להעתר לבקשתך לצאת לפני הזמן. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התיישנות

גדי 17/06/17
שלום רב, 

בשנת 97 החליטו במועצה בה אני עובד להפחית את רכיב שעות הנוספות הגלובליות משכרי.
הודעתי כי אני לא מסכים להפחתה זאת, ואף המועצה בה עבדתי ציינה בפני שנעשה לי עוול.
------
לאור האמור לעיל- האם אני יכול לתבוע בביה"ד על העוול או שמא יש התיישנות בתיק.

אודה מראש לעונים.

התיישנות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב
ראשית יש התיישנות ושנית אתה הסכמת במעשה לשינוי זה .
יש לבחון בלי קשר האם אתה עובד שעות נוספות ומקבל תמורתם

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יתרת ימי מחלה ביום יציאתי לגימלאות

ראובן 16/06/17
בחודש הבא אני אמור לצאת לגמלאות .
יתרת ימי מחלה שלי הרשומים בתלוש משכורת הוא 68.
האם המעביד אמור לשלם לי עבורם ?



פדיון ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב
ברמת העיקרון אין פדיון ימי מחלה.

יש לבחון האם יש לך זכות ספציפית מכוח הסכם אישי או צו הרחבה שחל על הענף בו אתה עובד שקובע אחרת אך ככל ולא אז אין זכאות שכזו

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת טופס 161

גנדי. 16/06/17
שלום,
האם יש דרך חוקית/חובה להכריח מעסיק לתת טופס 161 לעובד שעבד בחברה בין השנים 2012 - 2013 על מנת לקבל כספי פיצויים בחברת הביטוח?
ומה אפשר לעשות במידה והוא מסרב לתת טופס 161 ?
תודה 

טופס 161

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17
שלום רב
ראשית בוודאי שזוהי חובתו של המעסיק ובמידה והוא מסרב ניתן להגיש תביעה למתן צו על מנת שיורו לו וכן ניתן לפנות למשרדי המס לפקיד שומה לשם קבלת אישור לקופה בדבר הניכוי שיש לבצע

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום דמי אבטלה לשכיר שהקים חברה עצמאית

מאיר 16/06/17
שלום

לאחרונה עזבתי את מקום עבודתי וברשותי מכתב הפסקת עבודה בהסכמת שני הצדדים. 
החלטתי להקים חברת יחיד עצמאית שאמורה להתחיל לייצר הכנסות ( לא בהכרח רווחים) .
אני בעל המניות היחיד בחברה אך עדיין לא מוגדר כעובד בה (אין עובדים כרגע).

1.האם אני זכאי לדמי אבטלה עבור תקופת העבודה שלי כשכיר ?
2. במידה וכן, האם יש השפעה של גובה ההכנסות (לא רווחים) על הסכום שאקבל כדמי אבטלה ?

תודה !

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 18/06/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן