פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

אליאס

מתוקו 22/06/17
 פיצלו לי את שכר היסוד ללא ידעתי התראתי בכתב שיחזירו את השכר לאותו מצב קודם אך מתעלמים יש לי עילה לתביעה? 

פיצול שכר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב
על פניו יש לך לכל היותר עילה להתפטר בדין מפוטר לאחר התראה בכתב שאם לא ישיבו למצב הקודם תעשה זאת.
שים לב כי ככל ואתה לא עושה זאת ולמרות שהתראת אתה ממשיך לעבוד אז בעצם אתה מסכים לשינוי בהתנהגות ויהיה לך מאוד קשה לטעון אחכ כנגד שינוי זה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש לצרף לכתב תביעה חקיקה ופסיקה?

משה 22/06/17
שלום, האם עלי לצרף לכתב תביעה בבית הדין לעבודה גם את דברי החקיקה והפסיקה שאני מסתמך עליהם? או שרק בשלב ההוכחות?

צירוף חקיקה ופסיקה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב
אין חובה לצרף לכתב התביעה פסיקה אלא רק במסגרת הסיכומים - אך עדיף לעשות זאת באם יש פסק דין מנחה כלשהו גם בשלב התביעה.
לגבי החקיקה- יש לציין בתביעה מכוח איזה סעיף חוק אתה תובע כדי להסביר מה עילת התביעה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב פיטורים

אנה 22/06/17
אהלן

האם חלה חובה על המעסיק לתת לי את מכתב הפיטורים במסירה אישית או שהוא יכול לסמס לי או לשלוח במייל?

אצלי בעבודה עובדים גם בשבת , האם גם ביום זה הוא יכול לתת לי את המכתב פיטורים?

ובמידה ואני איני יכול להגיע לקחת את המכתב האם הימי הודעה מוקדמת נספרים מהיום שהוא הודיע לי שיש מכתב או אלא רק מהיום בו אני לוקחת את המכתב פיזית?

תודה רבה רבה לעוזרים

איך צריך למסור מכתב פיטורים?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
ראשית כולי תקווה כי נערך לך שימוע כדין.

ככל ואכן נערך כזה ונמסר לך כי הוחלט לפטר אותך אז המעסיק יכול להודיע לך שמחכה לך מכתב שכזה במשרד ומהיום שבו אתה יודע על הפיטורים מתחילים למנות את ימי ההודעה המוקדמת



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איזה הסכמים קיבוציים חלים על עובד אבטחה?

גבי 22/06/17
ברצוני לדעת אילו הסכמים קיבוציים חלים על עובד בתחום האבטחה אשר עובד דרך חברת קבלן במתקן של משרד הרווחה, קרי מתקן של מגזר ציבורי?

ישנו צו הרחבה בענף ההבטחה שחל על כלל המשק

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צירוף הודעות בקבוצת ווטסאפ

ירון 22/06/17
שלום רב, ברצוני לצרף לכתב תביעה בבית הדין לעבודה, הודעות מקבוצת ווטסאפ ומהודעות אס אם אס.
איך אני מצרף אותם לכתב התביעה? האם יש צורך להביא את המכשיר המקורי שבו התבצעו ההודעות הללו לדיון שיקבע, על מנת להוכיח שאכן ההודעות נשלחו?

צירוף הודעות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
יש לצרף את העתק ההודעות במלואן לתצהיר של מי ששלח או קיבל אותם ולהעיד את מי ששלח אותם או קיבל אותם 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה אישי

ח 22/06/17
אני משמש כאיש מכירות בחברה ומקבל אחוז מסוים כעמלת מכירה בנוסף למשכורת האם על
המעביד להפריש לקופת הגמל ולקרן השתלמות גם עבור עמלות המכירה שסכומן משתנה כל חודש
בהתאם לגובה המכירה אני עובד על חוזה אישי

עמלת מכירה בהפרשה לפנסיה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב 
יש לבחון את סוג העמלה וכיוב אך ככל ומדובר בעמלה התלויה רק בעבודה אישית שלך על פניו אכן יש לבצע הפרשות לפיצויים גם בגינה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לקופת גמל גם

עו"ד לילך אקרמן 24/06/17
לגבי קרן השתלמות- אין חובה להפריש לקרן השתלמות ולכן זה בהתאם לחוזה האישי בין הצדדים

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האם ימי הסתגלות באים במניין הוותק

מיכל ברוך 22/06/17

ימי הסתגלות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב
יש לבחון כל מקרה בגופו אך באם מדובר בימי הסתגלות כעובד לכל דבר ולא כמיקור חוץ אז אכן כן

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

פאולה דזקיץ 22/06/17
שלום רב,לפני חצי שנה עברתי מאילת לכרמיאל. מאחר והחברה שעבדתי בה לא היה להם מה להציע לי התפטרתי.נאמר לי במייל שמגיע לי פיצויים לאחר חצי שנה כי אני עוברת לעיירת פיתוח אז מגיע לי פצויים.במשך חצי שנה דרך מיילים שוחחתי עם מחלקת השכר ויש לי את כל התכתובות שאני אשלח להם אישורים על כתובת חדשה ואמרו לי שהכל בסדר ויכינו צ'ק. ברגע של החתימה על הצ'ק יצרו איתי קשר טלפוני והודיעו לי שלא מגיע לי פיצויים כי עברתי מעיירת פיתוח לעיירת פיתוח.האם בכל זאת לאחר כל החצי שנה והמיילים מגיע לי פיצויים,גם עם לא לפי החוק?

פיצויי פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב
על פניו מגיע לך פיצויי פיטורים. החוק לא מסייג את המעבר לעיירת פיתוח בתנאי שלא גרת לפני כן בעיירת פיתוח

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

מיטל כהן 22/06/17
היי שלום,
אני עובדת שעתית בחברה מסויימת שבה התחלתי לעבוד 13/7/2016.
רציתי לדעת כמה ימי הודעה מוקדמת יגיעו לי במידה והמעסיק מפטר אותי ובמידה ואני מסיימת לעבוד גם את חודש יוני!
תודה רבה :)

הודעה מוקדמת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב
על פניו נראה כי מדובר בשנת עבודה ואז יש ליתן חודש הודעה מוקדמת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנה של כספי פנסייה

הדס 22/06/17
עובד שנפטר ולא שולמו לא כספי פנסיה כחוק, מי יכול לתבוע בשמו את הכספים החסרים ומי יוכל לקבל אותם?
והאם זה נחשב להלנת שכר - רק כספי פנסייה חסרים ?

תודה על העזרה.

תביעת כספי פנסיה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב, 
מי שיכול לתבוע זה העיזבון ואכן מדובר בהלנת שכר 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לפיצויים בגיל פרישה

ראובן 21/06/17
על מנת לקבל את הפיצויים בגיל פרישה אני צריך להגיש מכתב התפטרות?

בבירור שעשיתי לפני שנה עם חברת הביטוח לגבי ביטוח מנהלים שיש לי

נאמר לי שבאם אני מתפטר במהלך השנה אני לא יהיה זכאי לפיצויים פיטורין אלא רק במקרה  שהמעביד  מפטר אותי.

אודה על תשובתכם .






פיצויים בגיל פרישה

ראובן 28/06/17

פוטרתי בהסכמתי, האם לחתום על זה

עובד מצויין 21/06/17
בגלל צמצומים היה לי שימוע עם פיטורין. המעביג הבטיח לשלם חודש אקסטרה בנוסף לחודש המתנה.

עכשיו הגישו לי מכתב שאחתום ובתוך המכתב רשום שפוטרתי בהסכמתי. האם חתימה על זה ישלול ממני דמי אבטלה. האם לחתום על זה?

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי בהיקף המשרה

מ 21/06/17
הי אני עובדת כבר 6 שנים בחברת ביטוח גדולה חצי יום , הגיע מנהל חדש שלא מוכן להסכם
ורוצה להעביר אותי תפקיד אחר שאינו ידוע , או להגדיל את המשרה ליום שלם . אני לא
רוצה להגדיל את המשרה , האם זה חוקי ? האם ניתן להעביר אותי למקום רחוק או לתפקיד
שאינו עונה על כישורי? אודה לקבלת ייעוץ משפטי מירה

שינוי בהיקף משרה מהווה הרעת תנאים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
מירה שלום,
ייתכן שמדובר בהרעת תנאים. 
האם יהיה מדובר בהרעת תנאים מוחשית שתוכלי להתפטר בדין מפוטר? אולי. צריך לבדוק את הנסיבות באופן ספציפי.

מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי פרטני כדי למצות את הזכויות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק שכר מינימום

מיקי 21/06/17
יש היום חוק שכר מינימום. אף אחד לא חשב על איך להגן על מוגבלים שלא מקבלים שכר מינימום אלא שכר מותאם לשכר מינימום. עובד מוגבל שיש לו כשירות לעבודה של 70% מקבל שכר מותאם 70% משכר מינימום.
לא כך מוגבל שעובד בחברת המשקם. לפי הסכם קיבוצי והרעת תנאים שאף מוגבל לא התלונן על כך מקבלים שכר של 67%. מדוע. למה כל זה על חשבון אותם מוחלשים. מדוע לא שכר מותאם של 70% כמפורסם באינטרנט.ולמה צריך לשלם גם 1% מהשכר הזעום דמי חבר? ולמה נותנים שכר שעתי ולא חודשי. אני עובד 7 שעות קבוע ,5 ימים בשבוע.

שכר מינימום מותאם

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
מיקי, 
אני מבינה את התסכול והכעס אך הפורום הוא לא המקום לכך.
שאלת פעמיים שאלה בעניין. אני באופן אישי עניתי לך עליהן.

אם יש לך בעיה ספציפית עם חברת המשקם, ייתכן שעליך לפנות לייעוץ פרטני כדי למצות את הזכויות.

במסגרת הפורום, לצערי, אין עוד משהו שנוכל לעשות.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה ללא תשלום

אנונימי 21/06/17
שלום, ברצוני לברר האם ניתן לצאת לחופשה ללא תשלום ארוכה בת חצי שנה והאם המעסיק יכול לאשר דבר כזה או שחייב סיבה מוצדקת?,יש לבדוק מולו או שאתם יודעים לתת לי את התשובה?,שאלה נוספת במידה ואכן יצאתי לחופשה ללא תשלום למשך חצי שנה במידה ואני חוזר,האם הוותק בעבודה נשמר לי מייד עם חזרתי?,אשמח לתשובה בנושא,תודה.

יציאה לחופשה ללא תשלום מותנית בהסכמת המעסיק?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
שלום,
1. אין צורך בסיבה מוצדקת ליציאה לחופשה ללא תשלום. זה לא אומר שהמעסיק חייב להסכים לכל אורך החופשה או לחופשה בכללותה.

2. כאשר היציאה לחופשה ללא תשלום היא בהסכמת המעסיק, רצף ההעסקה נמשך. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מילוי טופס לחל"ת עבור ביטוח לאומי

דודי 21/06/17
מי אמור למלא ואיזה טופס? עבור חל"ת לשומר בביהס שבמהלך חודש אוגוסט אין בו עבודות אבטחה?
האם יכול המעביד לכתוב בטופס שהוא מציע עבודה בשעות הלילה ואו עבודת סיור( שהינן כאלו שמשנות את תנאי העבודה הקיימים במוסדות החינוך ולמעשה מרעות את תנאי העבודה הקיימים? )והעובד "מסרב" לעבוד בהן, או עליו לציין במפורש שאין לו אפשרות להציע תפקיד זהה או שווה בתנאיו לתפקיד הקיים.
וזאת בכדי שבטוח לאומי יכיר ויזכה בדמי החל"ת?

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17


בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נוספות גלובאליות

אייל 21/06/17
שלום האם  תשלום תמורת שעות נוספות גלובאליות מחייב את המעסיק לשלם סכום קבוע כל חודש תמורתם. אני מקבל במשך שנה וחצי סכום שהוא משתנה כל מספר חודשים האם זה חוקי ?

תשלום שעות נוספות גלובאליות צריך להיות קבוע?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
אייל שלום,
מעסיק שלא מעוניין לערוך התחשבנות יומית על שעות נוספות יכול לשלם תשלום גלובאלי עבור שעות נוספות, ובלבד שהתשלום ישקף לפחות את השכר שצריך היה העובד לקבל עבור השעות הנוספות אם היה נערך חישוב יומי.

יכול להיות מצב בו התשלום יהיה קבוע, למשל 1,500 ש"ח בחודש בגין 5 שעות נוספות בחודש.
במידה והעובד עובר בחודש מסויים את ה-5 שעות הנוספות, המעסיק צריך לשלם יותר.
ייתכן שזו הסיבה ששכרך משתנה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום פיצויים בעת פרישה לגימלאות

ראובן 20/06/17
אני יוצא לגמלאות בעוד חודש. אני עובד במקום העבודה 10 שנים. האם אני צריך לדרוש מהמעביד את הפיצויים? או שהמעבד מחויב על פי חוק לשלם את הפיצויים תוך 45 יום מרגע שיצאתי לגמלאות?
באם אחליט שאני ממשיך לעבוד חלקית במקום העבודה האם הוא יכול לעכב לי את תשלום הפיצויים? איך מחושבים הפיצויים ?
כמות השנים כפול מה?
ממה מורכב שכר יסוד?

יציאה לגמלאות מזכה בפיצויי פיטורים אוטומטית?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
ראובן שלום,
1. התפטרות בגיל פרישה מזה בפיצויים. המעסיק צריך לשלם לך את הפיצויים תוך 15 ימים מיום סיום עבודתך (ולהעביר לחברת הביטוח באותו פרק זמן את הטפסים הנדרשים).

2. אם תמשיך לעבוד, גם אם חלקית, באותו מקום עבודה, לא תהיה זכאי לפיצויי פיטורים.

3. בגדול, חישוב פיצויים לעובד במשכורת חודשית קבוע יהיה לפי משכורת אחרונה כפול מספר שנות עבודה.
חישוב פיצויים לעובד שעתי/יומי יהיה ממוצע השכר בשנה האחרונה כפול מספר שנות עבודה.

4. הרכיבים שנלקחים בחשבון לצורך חישוב הפיצויים שכר יסוד, תוספת ותק, תוספת יוקר מחיה, תוספת משפחה, תוספת מחלקתית או מקצועית. 
ייתכן שבאופן ספציפי יש רכיבים נוספים משכרך שיילקחו בחשבון לצורך חישוב הפיצויים, אך לא ניתן להגיד מה הם מבלי לראות את תלוש השכר.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים והלנת שכר

שרון 20/06/17
אם אני מגיש תביעה לבית דין לעבודה בסכום של 30000 ש"ח על פיצויים שלא שולמו לי, בנוסף הייתה הלנת שכר ארוכה, אני צריך להוסיף בכתב התביעה גם שהייתה הלנת שכר?
בנוסף האם צריך לרשום אזכור כלשהו לגבי הסכום של ההלנת שכר שאני יודע שהתקיימה ותקופתה שאני דורש בכתב התביעה (אני מתכוון יחד עם התביעה לקבלת הפיצויים)?

תודה לעוזרים.

תביעת פיצויי פטורים והלנת שכר

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
שרון שלום,
אם אתה רוצה לתבוע פיצויי הלנת פיצויי פיטורים, עליך לתבוע את זה במפורש.
אין חובה לכתוב את סכום ההלנה שנתבע.
שים לב לתקופת ההתיישנות. אם טרם קיבלת את פיצויי הפיטורים, התיישנות תביעת הלנת הפיצויים היא שנה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תקופת הודעה מוקדמת להתפטרות

תומריקו 20/06/17
אני עובד נכון להיות 2.9 שנים באותו מקום בשכר חודשי גלובלא במשרה מלאה. על פין חוק הודעה מוקדמת עלי להודיע 30 ימים מראש על כוונתי להתפטר. בחוזה ההעסקה שלי מוגדר שהחל מהשנה השניה לעבודה על כל צד להודיע 60 יום מראש על כוונתו במקרה של סיום  העסקה. קראתי שעל פין תקדים בנושא דיני עבודה הארכת תקופת ההודעה המוקדמת מחייבת רק את המעסיק. האם זה נכון והחוק לצידי במידה ואבקש לסיים את עבודתי תוך 30 ימים בלבד?

הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
תומר שלום,
אכן, תקופת הודעה מוקדמת ארוכה מהקבוע בחוק מחייבת רק במקרה שהדבר מיטיב עם העובד, כלומר במקרה של פיטורים.
אם אתה מתפטר, מספיק שתיתן הודעה מוקדמת על פי חוק.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צירוף התכתבות מייל לכתב תביעה

ירון 20/06/17
שלום רב, ברצוני לצרף לתביעה שאני מגיש כנגד מעסיק התכתבויות במייל ובקבוצת הווטסאפ, על מנת לחזק את גרסתי, כיצד אני יכול להגיש את ההתכתבויות הללו לבית הדין כנספח?

איך מצרפים התכתבות במייל לכתב תביעה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
ירון שלום,
התשובה בגוף השאלה.
תדפיס את המייל/ההודעה ותגיש העתק ממנה כנספח לתביעה.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה ביום העצמאות

ירון 20/06/17
האם חובה על המעסיק לשלם לעובד ששכרו מחושב על פי בסיס שעתי 200% על משמרת ביום העצמאות או שמא רק 150% כדין של חג רגיל?

כמה משלמים על עבודה ביום העצמאות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
ירון שלום,
התשלום עבור עבודה ביום העצמאות הוא 150% ומנוחת פיצוי, או לחלופין תשלום בסך 200%% משכרו ללא מנוחת פיצוי.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת חוזה

ליז 20/06/17
שלום. אני עובדת בחברת מיקור חוץ קרוב ל3 שנים. כרגע מנהלת צוות וחתומה על חוזה של משרה מלאה, 5 ימים בשבוע 9 שעות ביום עם משכורת גלובלית. לאחרונה נרשמתי ללימודים מה שיצריך ממני החל מחודש הבא לצאת פעמיים בשבוע שעתיים יותר מוקדם. לאחר שיחה עם המנהל שלי הדבר לא מסתדר עם התפקיד ואין אופציה להעביר אותי לתפקיד אחר ואני צריכה, לדבריו של המנהל, להחליט מה אני עושה. האם במקרה של הפרת החוזה מהצד שלי אני אמורה להתפטר או שאני יכולה לדרוש שיפטרו אותי?

העובד מפר חוזה, מדובר בהתפטרות או פיטורים?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
ליז שלום,
המעסיק מצידו רוצה להמשיך להעסיק אותך בתנאים שהיו עד לאותו רגע. את מצידך לא יכולה להמשיך בתנאים האלה, לכן את זו שצריכה להתפטר.
את יכולה לבקש לקבל מכתב פיטורים. לא בטוח שתקבלי.

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך עבודת עובד לאחר סיום תקופת ההודעה המוקדמת

ירון 20/06/17
לאחר תהליך פיטורים מסודר וחוקי, נקבע מועד סיום ההעסקה לאחר תקופת ההודעה המוקדמת ל-7.7. העובד מבקש להמשיך לעבוד עד סוף חודש יולי. למעביד אין התנגדות. הם ניתן לאשר זאת? באילו תנאים? האם פג תוקף הודעת הפיטורים הקודמת? 
אודה לתשובה מאוד מהירה

ניתן להסכים על הארכת עבודה לאחר הודעה מוקדמת?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
ירון שלום,
1. כן, אם שני הצדדים מסכימים להאריך את תקופת ההודעה המוקדמת, אין מניעה לעשות זאת.
2. אם לא נקבעים תנאים אחרים, יחולו אותם תנאי עבודה שחלו בתקופת ההעסקה.
3. תוקף הודעת הפיטורים לא פג. 

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשת ראיות מוקלטות לבית הדין

משה 20/06/17
שלום רב, ברצוני להגיש לבית הדין לעבודה סרטונים אשר צילמתי במכשיר הנייד שלי, ברצוני להעביר אותם לדיסק ולהגיש אותם במסגרת כתב התביעה.
האם הדבר אפשרי וישמש כראיה קבילה? כיצד להגיש אותם לשופט, כנספח לכתב תביעה?

ניתן להגיש ראיות מוקלטות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 21/06/17
משה שלום,
בהחלט כן. ניתן להגיש ראיות מוקלטות והראיות יהיו קבילות. 
איך מגישים? ניתן להגיש את הדיסק כנספח, בליווי תצהיר של האדם שצילם את הסרטון. 
בנוסף, לדיון עליך להביא את המכשיר המקורי וההקלטה המקורית. כדאי לעדכן את בית הדין מבעוד מועד על כוונתך להביא הקלטה לדיון כדי שבית הדין ייערך בהתאם. 

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן