פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הפרשות לפנסיה מהשכר הרגיל

תומר 26/06/17
שלום,
האם נידונה בבית הדין השאלה האם על עבודת לילה באורך 8 שעות זכאי עובד להפרשות לקופת גמל רק מ-7 השעות, או מ-8 שעות?
מה ידוע לך בסוגיה הזו?
תודה

הפרשות לפנסיה מהשכר הקובע

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 27/06/17
אכן שאלה מעניינת מאוד. ולא, לא
ידוע לי אם סוגיה זו הגיעה לפתחו של ביה"ד. לעניות עתי הואיל ועל לילה יש לשלם 8 שעות וזה השכר המופיע בתלוש גם ההפרשה צריכה להיות מה- 8 שעות ולא מה7 שבעות. אבל זו דעתי בלבד. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה בזמן ימי מחלה

אבי 26/06/17
אני צריך לצאת  לטיפולים  של  תקופה של חודש (טיפולים בכל יום לחצי יום)
בעבר עברתי את אותם טיפולים לתקופה דומה וקבלתי תשלום על ימי מחלה
לא נוח לי  ואני  חושש למקום העבודה שלי לממש שוב
יש אפשרות מצדי להציע למעביד לעבוד  חלקית,אבל האם זה אפשרי מבחינת החוק ? או יש סידור אחר?
תודה

עבודה בזמן מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
ראשית, עובד בזמן מחלה - לא צריך לחשוש לעבודתו. שנית, במידה והדבר יהיה מקובל על המעסיק - לעבודה בחצי יום אזי כן . באם שני הצדדים מסכימים לכך. בהצלחה ובריאות איתנה.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה ודמי לידה

יעקב 25/06/17
שלום,
אני ואישתי בעלי שליטה בחברה וגם שכירים בחברה.
 אם אישתי זכאית לדמי לידה ?
והאם היא זכאית לחופשת לידה ותשלום מביטוח לאומי למשך 16 שבועות המוגדרים בחוק?

תודה

חופשה לידה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
אשתך שכירה בחברה ולכן זכאית לחופשה לידה לגבי דמי לידה - זאת תצטרך לברר מול הביטוח לאומי. אנא הפנה שאלתך גם לפורום ביטוח לאומי.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת עבודה – זכויות

איילת לוי 25/06/17
מורה- תאונה בדרך לעבודה.נהגת  פגעה בי עת שנהגתי.
מה הנוהל וזכויותי בענין מכיון שאני מקבלתמשכורת רגילה
בחופש ממשרד החינוך?
ומה עם ביטוח לאומי?
תודה

אנא הפני שאלתך לפורום ביטוח לאומי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניתן להפחית היקף משרתי עקב מצב רפואי?

גד 25/06/17
שלום רב,
בעבודה שלימ רוצים להוריד לי את היקף המשרה מ-100% ל-75% עקב אישור רפואי קבוע שלפיו אני לא יכול לבצע חלק מסוים בעבודה (אלרגיה לחומרים), האם זה אפשרי?
אציין שאני כן יכול לבצע תפקידים אחרים במקום ע"מ להשלים את הפער בהיקף המשרה אך הם רוצים להוריד לי...
אודה לתשובה, יש לי שימוע בנושא
כל טוב

הפחתה באחוזי משרה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
גד בוקר טוב, 

חל איסור מוחלט על מעסיק להעסיק עובד בניגוד לאישור רפואי ולכן באם קיים אישור לצמיתה שאתה לא יכול לעבוד והמעסיק לא מצא לך עבודה חלופית ככל הנראה אין מנוס מהקיזוז במשרה.   

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות של סטודנט עובד שעתי

אורן 25/06/17
שלום.

אני סטודנט שעובד אצל חברה קבלנית בשכר שעתי.
עבדתי בחברה כ-3 שנים במהלך התואר כאשר הימים והשעות לא היו קבועים. לעיתים הייתי עובד שבועות מלאים, לפעמים יום בשבוע, והיו חודשים שהייתי מפסיק זמנית שלא הייתי עובד כלל, בגלל תקופות מבחנים וכו.. בסך הכל היו לי שתי הפסקות של חודשיים במהלך 3 השנים ושתי הפסקות של חודש.

מתחילת ההעסקה שלי ועד היום לא שולם לי כלל פנסיה, דמי הבראה, ולא שולמו לי פיצויים כלל.

האם אני זכאי לדרוש את כל התשלומים הנ"ל?

תודה רבה !!

זכויות עבודה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
אורן, בוודאי שהינך זכאי לכלל הזכויות המגיעים לעובד וזאת ע"פ אחוזי משרתך המשתנים. כך הינך זכאי לפנסיה, פ"פ לדמי הבראה, לצבירת ימי חופשה ומחלה. וכו'..כמובן שיש לערוך חישוב בכל חודש ובהתאם לוותק. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיני עבודה בזמן שביתה

אלירן חדוות 25/06/17
***** שאלה בדיני עבודה ******
1. אני עובד חיצוני (מיקור חוץ)
2. אתר הלקוח בו אני עובד נמצא בשביתה
שאלה : אם המעסיק שלי לא מוצא לי מקום עבודה חלופי,  האם אני אכן זכאי לשכר מלא ללא ניכוי ימי חופשה ? 
אשמח לתגובות מיודעי דבר ...

עובד במיקור חוץ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
בוקר טוב, אכן באם אינך עובד מסיבה שאינה תלויה בך אתה זכאי לשכר. עם זאת למעסיק יש שאפשרות לנכות לך את זה מצבירת ימי החופשה שלך - עד 7 ימים, במידה וקיימת לך צבירה וזאת מכח האפשרות של המעסיק להוציא עובד לחופשה עד 7 ימי ללא הודעה מראש.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

ריקי 25/06/17
היי
אני עובדת החל מינואר 2016 אצל אותו מעסיק במשרה חלקית (שני שליש משרה)
הוא טרם שילם לי דמי הבראה מאז תחילת עבודתי
כמה הוא צריך לשלם לי?
והאם הסכום נקבע לפי היקף המשרה או לפי השעות שעבדתי בפועל?

דמי הבראה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17

ריקי בוקר טוב דמי הבראה משולמים בחודשי הקיץ יוני - ספטמבר בדרכ. עבור השנה שחלפה. וכן כמובן ישולם לך דמי הבראה ע"ב אחוזי משרתך. חישוב גס שלי - 1260 ש"ח. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע

אורן 25/06/17
שלום,
ברצוני לדעת אם מישהו מעסיק עובד שהוא עובד בנסיון (בתשלום כמובן) אם הוא לא נמצא מתאים על בעל העסק לעשות לו שימוע או שהוא יכול להודיע לו בעל פה דרך הטלפון?
ואין חוזה עבודה בין העובד מעסיק.

תודה

שימוע לעובד בנסיון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
גם עובד בנסיון זכאי לשימוע. שימוע צריך שיעשה כדין. יש ללזמן את העובד לשימו בכתב, לפרט מה הסיבות לשימוע  ולזמן אותו לשיחה פנים אל פנים. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך תשובה

עו"ד עדי אורן-פריאנטי 26/06/17
כמובן כי יש לערוך פרוטוקול ולקבל החלטה רק לאחר ששמעתם מה שיש לעובד לומר. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

חופשה שנתית

שמואלי 25/06/17
שלום רב,
אני מועסק בחוזה אישי שנחתם לפני כשש שנים, אני עובד חודשי 5 ימים בשבוע. מאז תחילת עבודתי לא עודכנו ימי החופשה. פניתי למעסיק והוא טוען כי ע"פ החוזה אישי נקבעו 18 ימים. הטענה שלי למעסיק היא כי במועד החוזה נקבעו תנאי הפתיחה ומכאן כל התנאים יעודכנו ע"פ החוק ובהתאם לוותק הנצבר (עדכון/תוספת ימי חופשה).
אבקש לקבל את עצתכם על מנת לפנות למעסיק עם הוכחות יעוץ ע"י מומחים בדיני עבודה.
רצ"ב סעיפים מחוזה שנחתם.
תודה, שמואלי  

חופשה שנתית

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
שמואלי בוקר טוב, לדעתי עבר נתתי לך עצתי בענין. "תנאי פתיחה" טובים אינ בהכרח מחייבים מעסיק לעדכון התנאים ע"פ הוותק הנצבר - אלא באם כך רשום בחוזה באופן מפורש. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בזמן שביתת החברה

ע 25/06/17
החברה שבה אני עובדת נמצאת בשביתה . במידה ואני מעוניינת להתפטר מה הפרוצדורה ? האם
להמתין לתום השביתה או מסירת המכתב במייל למנהל

התפטרות בזמן שביתה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
השביתה היא כללית /קיבוצית והתפטרותך הינה פרטית /אישית. ולכן את יכולה להתפטר במועד שהכי מתאים לך אופן אישי. - אין לכך חשיבות משפטית. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע לפני פיטורים

מיטל 25/06/17
זומנתי לשימוע הנל, לאחר התנהלות לא תקינה של מעסיק כלפי אני לאחר חלד: האם יש לי זכות לא ללכת לשימוע ולהגיב לטענות מעסיקי בכתב?
והאם יש לי זכות לעשות זאת יום לפני השימוע?
אציין כי ההתכתובת בנינו כולל ההזמנה לשימוע הינה באמצעות במייל תודה

שימוע לפני פיטורים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17

את בהחלט יכולה לבקש לטעון טענותייך בכתב באמצעות המייל. אבל באופן אישי אני לא חושבת שזו הדרך הטובה ביותר. אבל לשיקולך. ניתן לשטוח טענותייך לשימוע בכתב. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשה לפנסיה וביטוח מנהלים

יפית 25/06/17
שלום 
האם יש חובה על המעסיק להפריש לפנסיה או ביטוח מנהלים מהיום הראשון לעבודה? קרן השתלמות אני יודעת שזו בחירה. 

הפרשה לפנסיה ולביטוח מנהלים

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
לא. באם אין לך קרן פנסיה פעילה הזכאות היא לאחר חצי שנה ובמידה וקיימת לך קרן פנסיה פעילה הזכאות היא לאחר 3 חודשים ואז רטרו' מהיום הראשון. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לפיצוייים

נדב 25/06/17
שלום,

יש לי חוזה בנציבות שירות המדינה (מחסנאי
בבית חולים אסף הרופא). החוזה נחתם לפני 4 שנים.

ביקשתי חודש חופשה ללא תשלום, עקב בעיות
אישיות והמעסיק סירב ונאלצתי לעזוב. המעסיק טוען כי לא מגיעים לי כספי פיצויי הפיטורים.

האם הוא צודק?

אני לא בטוח ומבין האם יש לי בחוזה את סעיף
14 שהפיצויים שלי במקרה של התפטרות (מאולצת). 
מצורפת תמונה של החוזה עם הסעיף הרלבנטי
תודה

זכאות לפ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
נדב בוקר טוב, ע"פ הסעיפים פ"פ אשר הופרשו לך לקרן הפנסיה  - שייכים לך - לגבי משכיתם זה כבר סיפור אחר ולא בטוח שאתה זכאי למשוך אותם ללא אירוע מזכה. במידה ואתה מתפטר אתה לא זכאי להשלמת פ"פ ל- 100% - אלא רק למה שהפרש לך בשיעור 72% מהפיצויים.  

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זקיפות שכר

תומר 25/06/17
שלום מגיע לי בעובדה עובד 5 שנים בהסכם קיבוצי הטבת זקיפות שכר שמשולמת כל חודש בסכום שבין 150 ל320 שאני היתי מקבל אותה כל רבעון כרטיס מתנה. המעסיק שלי מכיר בהסכם הזה שהטבה הזו היא שכר לכל דבר ועניין  לרבות ערך השעה והפרשות לתנאים הסוציאלים של העובד.השאלה שלי האם היא רכיב שכר שגם צריך לחשב בסיום העסקה שלי בחישוב פיצויי הפיטורים ואם כן איך צריך לחשב  אותה נכון ?

שכר קובע לפ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
תומר בוקר טוב, על מנת להשיב לשאלתך יש לבדוק את ההסכם הקיבוצי ו/או הסכם השכר אשר חל עליכם. אבל באופן עקרוני - אם המעסיק מפריש מסכום זה לפנסיה  (פ"פ ותגמולים), לא ברור מדוע על המעסיק לערוך חשבון גם בתום יחסי העבודה - אלא באם הוא מפריש רק 6% ולא 8.3%. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחריות

קרן 25/06/17
האם לקרן פנסיה  יש אחריות אם  המעסיק לא הפריש? נאמר לי שיש להם אחריות מלאה ולא רק למעסיק? ולכן ניתן לתבוע את הקרן. מה המקור לכך?

אחריות קרן הפנסיה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17

בית הדין הארצי לעבודה פרש לאחרונה את סעיף 19 לחוק הגנת השכר, וקבע באופן תקדימי כי קרנות הפנסיה חייבות לתבוע מעסיקים שלא משלמים כדין. משכך, אולי אפשר לארות בקרן הפנסיה גם כאחראית לאי גביית התשלומים מהמעסיק. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פרסום מכרז שיש בו כדי לגרוע ממני את עיקרי תפקידי

אדיר 25/06/17
נקלעתי למצב בו מנהלי הישיר בשיתוף עם הנהלת העירייה פעלו לקידום מכרז תפור לעובד כאשר בתחום עיסוק המשרה החדשה באותו אגף נלקחים תחומי הליבה של עיסוקי במכרז שנבחרתי כחוק והם מועתקים לאחר כחלק ממגמה לדכא אותי ולשבור אותי על מנת שאתפטר, התגובה ״מותר למנהל לעשות שינויים ארגוניים״

לא ברורה מהי שאלתך....

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה והפרשות לביטוח מנהלים בזמן תאונת עבודה

collie 25/06/17
שלום

התחלתי לעבוד ב 6.2015 ועזבתי את העבודה ב4.2017 . ב 7.2017 היה לי תאונת עבודה וקיבלתי 3 חודשים דמי פגיעה מביטוח לאומי. את דמי ההבראה המעסיק שילם לי רק בינואר השנה אחרי שרבתי איתו שמגיעה לי כי עבדתי שנה שלמה עד לפגיעה. הוא שילם לי עבור שנה. עזבתי ב 4.2017 ולא קיבלתי דמי הבראה. האם הייתי אמורה לקבל לחודשים שעבדתי עד שעזבתי ואם כן האם גם תקופת דמי פגיעה נחשב?

גם מתברר לי שמ 7.2016 אין הפרשות לביטוח מנהלים. האם היה אמור להפריש לי גם שקיבלתי דמי פגיעה?

תודה רבה

שאלתך אינה ברורה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 26/06/17
בוקר טוב שאלתך אנה ברורה. לא מסתדר לי אם עזבת בחודש 4/2017 - איך נתחדש הקשר בחודש 7/2017...

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופש מחלה עבור הורה .

אלן 24/06/17
ערב טוב ! 
אנא שאלה חשובה !
מבקשים לדעת אם אמא מועמדת לניתוח   חזה ריאה רציני 
לכריתת 2 גידולים חוזרים בדחיפות השבוע . לבת היחידה בארץ (השנייה מתגוררת באוסטרליה) יש באמתחתה 18 ימי מחלה ומבקשת לדעת אם תיקח מס' ימי מחלה על מנת לשהות בביה"ח - לציין האב בן 86 זקוק גם לעזרה לאור המצב שנוצר,  האם מורידים מימי המחלה או שמגיעים ימים נוספים במקרה כנ"ל . אציין הבת עובדת במועדון לקשיש השייך לעיריית רמת גן המופעל באמצעות קבלן .
תודה ושבוע טוב שיהיה . 
אנא תשובתכם חשובה לנו .  

ימי מחלה הורה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב
לצערי היא זכאית ל6 ימי מחלה ע"ח ימי המחלה שלה לשם טיפול בהורה ואין זכאות לימי מחלה נוספים.

רק בריאות

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יום חופש ביום ראשון

עובד 24/06/17
שלום
דובר בתקשורת לפני כשנה שעובדים יזכו לסוף שבוע ארוך פעם בחודשיים.
מה קורה עם המהלך הזה?
היו אמורים להתחיל ביולי השנה.האם זה עדיין תקף?
האם נזכה לחופש כל חודשיים מיולי?

יום חופש ביום ראשון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב
כרגע לא ידוע על כך שהמהלך יוצא לפועל .

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים אחרי תאונות עבודה

חן הרשקו 23/06/17
עברתי תאונה בדרך לעבודה לפני חודש וחצי. לא לקחתי את ימי המחלה (המרובים) שהציעה לי הרופא ובחרתי לבקש מהמעסיק לעבוד חצי יום במשרד חצי יום בבית (עבודה פקידותית)  במשך שבועים אושר לי לעבוד חצי יום. עכשיו מקום העבודה מבקש שאקח חופשת מחלה עד שאני יראה רופא תעסוקתי ואז נחליט על המשך. המנהל שלי אומר כי רופא תעסוקתי לא יכול להכריח אותם כעמותה להמשיך להעסיק עובד חצי יום. לפי מומחה כף רגל יקח לי עוד מס חודשים להחלים ולכן הוא כן ממליץ לרופא תעסוקתי לקבוע לי חצי ימי עבודה. אני חוששת כי יפטרו אותי במידה והרופא התעסוקתי יקבע כי אני יכולה לעבוד רק חצי יום. האם באמת החוק לא מגן עלי כאשר מדובר בתאונת עבודה (בדגש על עבודה בעמותה) כמו כן אני היום מרוויחה שכר גלובלי. האם במידה ואמשיך לעבוד חצי יום מותר להם להוריד לי בשכר?! 

פיטורים אחרי תאונת עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב
כל עוד אתה בימי מחלה שיש צבורים לזכותך לא ניתן לפטר אותך אולם כל עוד אין ימים צבורים לזכותך או שאתה לא יכול לעבוד בהיקף העבודה שעבדת ולמעסיק אין עבודה מתאימה בהיקף החדש המעסיק רשאי לפטר אותך ואין הגנה בגלל שזו תאונת עבודה.
במידה ותעבוד חצי יום ניתן לשלם לך על חצי יום ועל יתרת היום להוריד מימי המחלה ובאם אין כאלה אז אכן שכרך ייפגע

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

רחל 23/06/17
שלום,אני עובדת במשרה מלאה לרוב בקרים עם משמרת לילה פעם בשבוע ומדי פעם ימי שישי (פעם או פעמיים בחודש).בחוזה רשום משמרת מלאה עם משמרות לפי הצורך.כעת המעסיק רוצה לשנות לכל המחלקה את השעות עבודה ושיהיה שבוע משמרות בוקר, שבוע משמרות צהריים ושבוע משמרות ערב.האם זה נחשב הרעת תנאים? האם ניתן לדרוש מהמעסיק על סמך השנויים בשעות העבודה העלאת המשכורת? והאם המעביד יכול לפטר אותנו במידה ולא נסכים לעבוד בצורה זו?תודה רבה מראש

תיקון

רחל 23/06/17
השינוי במשמרות הוא לשבוע משמרות בוקר, שבוע משמרות ערב ושבוע משמרות לילה

הרעת תנאים

עו"ד לילך אקרמן 24/06/17
שלום רב, 
על פניו ניתן לטעון להרעת תנאים אך יש לבחון לעומק את הסכם העסקתך ושעות העבודה על מנת לענות.
המעסיק לא חייב להסכים להעלאת שכר וכן יכול לפטר לאחר שימוע כדין במידה והוא נדרש לשינוי זה לצרכי העסק ואתם לא מסכימים לכך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

ימי חופשה

נטע 22/06/17
אני צברתי במקום עבודתי עד היום 6 ימי חופשה,בקשתי ממעסיק 10 ימים.האם המעסיק רשאי לא לאשר 10 ימי חופשה, למרות שעד סוף השנה אצבור 12 ימי חופשה?

ימי חופש שנתיים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב
אכן המעסיק רשאי שלא לאשר כמות ימי חופשה וזאת ללא קשר לכמות ימי החופשה הצבורים.
המעסיק הוא זה שמחליט מתי תהיה החופשה של העובד והאם מתאים לו כי העובד יהיה בחופשה במועד שהוא רוצה או לאו.
כן יש לקחת בחשבון בימי החופשה והתכנון שלהם את ימי החופש השנתיים של מקום העבודה באם ישנם ( גשר בחג, הדממה וכיו"ב)

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב חברה בחופשת לידה

אור 22/06/17
אני מתכננת לצאת לחופשת לידה של 3 חודשים ואח"כ להאריך ב3 חודשים נוספים. ברשותי רכב חברה שהוא חלק מהחוזה שלי, עליו אני משלמת בכל חודש שווי מס והוא לקוח דרך חברת ליסינג. האם יכולים לבקש את הרכב ממני בחזרה במהלך החל"ד? או בחופשה ללא תשלום? ומה בדבר הוצאות דלק? האם יכול להיות שכשאחזור ירצו שאחזיר סכום כלשהו על השימוש ברכב?

רכב חברה בחופשת לידה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב
על מנת לענות יש לבחון את הגדרת הרכב בהסכם העסקה וכן את הנהוג בחברה. 
ברמת העיקרון ניתן לדרוש ממך להשיב את הרכב במהלך החופשה 
לגבי הוצאות דלק- גם כאן זה תלוי מה קובע ההסכם בגין שימוש פרטי ברכב

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלנת שכר

מיכאל פינחסוב 22/06/17
האם אני יכול לתבוע את החברה שהעסיקה אותי עקב הלנת שכר התנאים הבאים?
עבדתי אצל אותה חברה 4 ימים (יומיים חפיפה ויומיים עצמית)
לאחר היום הרביעי החלטתי שהעבודה אינה מתאימה לי ועקב כך הודעתי למעסיק שלי שטיני מעוניין לעבוד יותר.
המעסיק קיבל זאת וביקש ממני לרשום הודעה בכתב שאני מתפטר וכך עשיתי.
היות ואני עובד חדש הייתי לא היה לי כרטיס להדפסת השעות עבודה בהם אני מתחיל ומסיים לכן דיברתי עם המעסיק שלי והוא אמר שהוא רושם את השעות ומעביר לאחר מכן לחשבת שכר.
הייתי אמור לקבל את שכרי על ארבעת ימי העבודה בהם נוכחתי בעבודה ולא קיבלתי ב9/6/17 לכן התקשרתי למעסיק שלי והם אומרים שהייתה להם בעיה ועקב כך אני ייקבל את שכרי ב9/7/17 האם זו עילה להלנת שכר?

הלנת שכר

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 24/06/17
שלום רב
על פניו אכן מדובר בהלנת שכר אך בפועל מבחינה פרקטית ככל ואכן תקבל את שכרך ב9/7 לא כדאי להתעסק בכך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן